Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Καλησπέρα!

Εχω για λίγες μέρες το αμάξι του πατέρα μου (Astra H 1.3 CDTI) και σκέφτομαι να κάνω ταξίδι 200 χλμ πήγαινε και 200 χλμ έλα.

Το πρόβλημα είναι το εξής: όποτε βάζω νεκρά ακούγεται ένας ήχος σαν να χτυπάνε γρανάζια μεταξύ τους, ο οποίος εξαφανίζεται τελείως όταν πατήσω συμπλέκτη. Αυτός ο ήχος ακούγεται ελαφρώς και στην 3η και 4η ταχύτητα, όμως όχι στις υπόλοιπες. Επίσης ο λεβιες, ακόμα και όταν έχει ταχύτητα μέσα κουνιέται δεξιά αριστερά σαν να έχει νεκρά.

Νιώθω κι ένα κρακ στον συμπλέκτη όταν τον αφηνω αφού βάλω 3η ή 4η. Στην 4η νιώθω και κρακ στον λεβιέ. 
 

Το είχε πάει ο φαδερ στο συνεργείο και του είπαν ότι θα του μείνει στον δρόμο αν δεν το φτιάξει, αλλά του έδωσαν τιμή 400€ και σηκώθηκε κι έφυγε χωρίς καν να θυμάται τι βλάβη έχει. Υποθέτουμε κάποιο ρουλεμάν;

Άλλα δυο περίεργα πράγματα που δεν ξερω αν σχετίζονται:

α) καθε φορά που ανεβαίνω ανηφόρα με χαμηλότερη σχέση ταχυτήτων από ό,τι θα έπρεπε και δεν τραβάει καλά, ανάβει ένα λαμπάκι με ένα κλειδί κι ένα αμάξι και το αμάξι πηγαίνει σκατα εκτός αν ανεβάσω υπερβολικά τις στροφές. Το λαμπάκι σβήνει όταν σβήνω και ξανανάβω το αμάξι.

β) όταν ανέβασα υπερβολικά τις στροφές (χωρίς όμως να αγγίξουν κόκκινο) για να προσπεράσω άναψε check engine, το οποίο έσβησε 2-3 μέρες μετά.

Αν κάποιος είχε αυτό το θέμα (κυρίως αυτό με το κροτάλισμα) ή γνωρίζει τι είναι, μπορεί να μου πει αν είναι σχετικά ασφαλές να κάνω 400 χλμ; Έχει κάνει περίπου 6000 χλμ από τότε που είπαν στο συνεργείο ότι θα μείνει. Σύμφωνα με τον φαδερ μπορώ να πάω άφοβα.

 

Επεξ/σία από Επισκέπτης
Δημοσ.

πόσα χιλιόμετρα έχει το αμάξι;

λογικά πας για δίσκο πλατώ αλλαγή και νέες βαλβολίνες. τα 400ευρώ είναι μια λογική τιμή για κατέβασμα άνοιγμα και αλλαγή σασμάν+βαλβολίνες.

Δημοσ.

Ωραια λογικη ο φαδερ,επειδη ακουσε ακριβη βλαβη,εφυγε 😂

Προφανως ρουλεμαν στο κιβωτιο εχουν κλαταρει.Επισκευη πριν σκασει τιποτα και παει για πεταμα ολο το κιβωτιο.

Τα 400Ε δεν ειναι παραλογο ποσο,για κατεβασμα κιβωτιου και επισκευη...

ΥΓ.Απο οτι ειδα φοραει το Μ32 κιβωτιο που φοραει και το δικο μου.

Φευγει για επισκευη ΧΘΕΣ.Ειναι 100% ρουλεμαν.Ειναι θεμα γνωστο στο συγκεκριμενο κιβωτιο.Αν το αφησεις θα ξεχαρβαλωθει τελειως και θα θες ολοκληρο το κιβωτιο.

Το ρουλεμαν στο σημειο που ειναι δε λαδωνεται καλα με συνεπεια να υπερθερμαινεται και να τα τιναζει.Αν θες να γλιτωσεις απο το προβλημα μια και καλη βαζεις απο τη δευτερη γενια του κιβωτιου το μεταλλικο καλυμμα και τα αναλογα ρουλεμαν.Αν απλα αλλαξεις ρουλεμαν ,απλα φροντιζεις να αλλαζεις βαλβολινες τακτικα με καλες.Θα ξανα εμφανισει το θεμα,απλα αργοτερα.

Αν σκοπευεις να το κρατησεις,ισως λεει να ασχοληθεις και να κανεις τη πρωτη λυση...

https://stillrunningstrong.com/car-maintenance/m32-gearbox-bearings/

  • Like 1
Δημοσ.
18 λεπτά πριν, greekfragma είπε

πόσα χιλιόμετρα έχει το αμάξι;

λογικά πας για δίσκο πλατώ αλλαγή και νέες βαλβολίνες. τα 400ευρώ είναι μια λογική τιμή για κατέβασμα άνοιγμα και αλλαγή σασμάν+βαλβολίνες.

Έχει λίγο παραπάνω από 300.000

16 λεπτά πριν, Dantε είπε

Ωραια λογικη ο φαδερ,επειδη ακουσε ακριβη βλαβη,εφυγε 😂

Προφανως ρουλεμαν στο κιβωτιο εχουν κλαταρει.Επισκευη πριν σκασει τιποτα και παει για πεταμα ολο το κιβωτιο.

Τα 400Ε δεν ειναι παραλογο ποσο,για κατεβασμα κιβωτιου και επισκευη...

ΥΓ.Απο οτι ειδα φοραει το Μ32 κιβωτιο που φοραει και το δικο μου.

Φευγει για επισκευη ΧΘΕΣ.Ειναι 100% ρουλεμαν.Ειναι θεμα γνωστο στο συγκεκριμενο κιβωτιο.Αν το αφησεις θα ξεχαρβαλωθει τελειως και θα θες ολοκληρο το κιβωτιο.

Το ρουλεμαν στο σημειο που ειναι δε λαδωνεται καλα με συνεπεια να υπερθερμαινεται και να τα τιναζει.Αν θες να γλιτωσεις απο το προβλημα μια και καλη βαζεις απο τη δευτερη γενια του κιβωτιου το μεταλλικο καλυμμα και τα αναλογα ρουλεμαν.Αν απλα αλλαξεις ρουλεμαν ,απλα φροντιζεις να αλλαζεις βαλβολινες τακτικα με καλες.Θα ξανα εμφανισει το θεμα,απλα αργοτερα.

Αν σκοπευεις να το κρατησεις,ισως λεει να ασχοληθεις και να κανεις τη πρωτη λυση...

https://stillrunningstrong.com/car-maintenance/m32-gearbox-bearings/

Ο φαδερ μπέρδεψε τον ήχο με αυτόν για την καδένα, οπότε περίμενε να του πουν για καδένα. Αφού του είπαν σασμάν, λέει δεν είναι επικίνδυνο, επομένως θα το αφήσει γιατί, σύμφωνα με όσα λέει, δε μενει εύκολα από ένα ρουλεμάν. 
 

Περίπου πόσο περιμένουμε να αντέξει; Και αν μείνει θα είναι αρκετά ακριβότερη η επισκευή; (έτσι κι αλλιώς δεν πρέπει να κατέβει όλο το σασμάν είτε όταν μεινει είτε τώρα;)

Τα λέω αυτά γιατί, αν ήταν δικό μου το αμάξι, θα το είχα πάει για επισκευή αλλά ο φαδερ λέει ότι «δε μενει», «σιγά μη δώσω εγώ 400€ να το φτιάξω» και «αν δυναμώσει ο ήχος θα το πάω», επομένως δεν μπορώ να κάνω και πολλά. Απλώς κινδυνεύω να μείνω άμεσα ή θα το καταλάβω όταν πάει να γίνει;

 

Δημοσ.

 

Μα σε ενα αμαξι με 300κ χλμ που εχει ηδη πεθανει το κιβωτιο (αυτο που ακους μαλλον ειναι ο επιθανατιος ρογχος) πως μπορει καποιος να σου πει απο το ιντερνετ με ασφαλεια, "εχει ακομη Χ χιλιομετρα, μην το φοβασαι, πατα το?"

Το να μεινει στο δρομο ειναι το λιγοτερο κακο. Το να μεινει με το λεβιε στο χερι, εν κινησει και να φαει κανεναν αθωο, αυτο θα επρεπε να σε προβληματιζει. Και για την δικη του ασφαλεια. Δλδ ελεος καπου, η φυσιολογικη συντηρηση του αυτοκινητου ειναι αυτη. Θα αμολιοσουν ποτε χωρις τακακια?

  • Like 4
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
47 λεπτά πριν, greekfragma είπε

δε μου λες ρε παλίκαρε....

300.000χλμ. έχετε αλλάξει ποτέ σασμάν δίσκο πλατώ;  😂

Μέχρι πρόσφατα έκανε την προβλεπόμενη συντήρηση, αλλά τίποτα παραπάνω (γενικό σέρβις και αλλαγή λαδιών). Τα τελευταία 2-3 χρόνια μόνο μια αλλαγή λαδιών πριν ένα μήνα αν δεν κάνω λάθος επειδή άναψε το λυχνάρι (είχε όμως λάδια! Δεν ξέρω γιατί άναψε.). Οπότε όχι, δεν παίζει να τα έχουμε αλλάξει.

35 λεπτά πριν, tutuyo είπε

 

Μα σε ενα αμαξι με 300κ χλμ που εχει ηδη πεθανει το κιβωτιο (αυτο που ακους μαλλον ειναι ο επιθανατιος ρογχος) πως μπορει καποιος να σου πει απο το ιντερνετ με ασφαλεια, "εχει ακομη Χ χιλιομετρα, μην το φοβασαι, πατα το?"

Το να μεινει στο δρομο ειναι το λιγοτερο κακο. Το να μεινει με το λεβιε στο χερι, εν κινησει και να φαει κανεναν αθωο, αυτο θα επρεπε να σε προβληματιζει. Και για την δικη του ασφαλεια. Δλδ ελεος καπου, η φυσιολογικη συντηρηση του αυτοκινητου ειναι αυτη. Θα αμολιοσουν ποτε χωρις τακακια?

Υπάρχει τέτοιος κίνδυνος; Το χειρότερο σενάριο όπως το σκεφτόμαστε με τον φαδερ είναι απλώς να μας αφήσει στον δρόμο και να χρειαστούμε ριμουλκηση ή οδική βοήθεια. Το φρένο γιατί υπάρχει δηλαδή;

Επεξ/σία από Επισκέπτης
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
47 λεπτά πριν, Utopia13 είπε

Έχει λίγο παραπάνω από 300.000

Ο φαδερ μπέρδεψε τον ήχο με αυτόν για την καδένα, οπότε περίμενε να του πουν για καδένα. Αφού του είπαν σασμάν, λέει δεν είναι επικίνδυνο, επομένως θα το αφήσει γιατί, σύμφωνα με όσα λέει, δε μενει εύκολα από ένα ρουλεμάν. 
 

Περίπου πόσο περιμένουμε να αντέξει; Και αν μείνει θα είναι αρκετά ακριβότερη η επισκευή; (έτσι κι αλλιώς δεν πρέπει να κατέβει όλο το σασμάν είτε όταν μεινει είτε τώρα;)

Τα λέω αυτά γιατί, αν ήταν δικό μου το αμάξι, θα το είχα πάει για επισκευή αλλά ο φαδερ λέει ότι «δε μενει», «σιγά μη δώσω εγώ 400€ να το φτιάξω» και «αν δυναμώσει ο ήχος θα το πάω», επομένως δεν μπορώ να κάνω και πολλά. Απλώς κινδυνεύω να μείνω άμεσα ή θα το καταλάβω όταν πάει να γίνει;

 

Κροταλισμα, σφύριγμα ή όπως θελεις πεστο, που εξαφανίζεται μόλις πατήσεις τον συμπλέκτη, ειναι όπως ειπώθηκε ρουλεμαν συμπλέκτη. Όσο το δουλεύεις το αμάξι, ο ήχος θα γίνεται πιο έντονος, τώρα πόσο θα αντέξει μέχρι να μείνεις από συμπλέκτη, άγνωστο. 

Μπορεί να σε πάει μερικές δεκάδες χιλιάδες χλμ, μπορεί και μερικές εκατοντάδες,αναλογα πόσο έντονος είναι ο ήχος,και να σε αφήσει στο δρόμο.

Τώρα εντάξει αυτά περί να φας κανέναν αθώο αν μείνεις από συμπλέκτη,δεν το σχολιάζω. Ελεος. 

Το κακό είναι ότι για να αλλαχτούν τα ρουλεμαν πρέπει να κατέβει το κιβώτιο, οπότε μιας που κατεβαίνει βάζεις και ένα καινούριο σετ συμπλέκτη με όλα τα παρελκόμενα και τελειώνεις. Μετά από 300.000χλμ, ε φυσιολογικο το λες να θελει δίσκο/πλατω. 

 

Επεξ/σία από jmmys
Δημοσ.
2 ώρες πριν, Utopia13 είπε

Καλησπέρα!

Εχω για λίγες μέρες το αμάξι του πατέρα μου (Astra H 1.3 CDTI) και σκέφτομαι να κάνω ταξίδι 200 χλμ πήγαινε και 200 χλμ έλα.

Το πρόβλημα είναι το εξής: όποτε βάζω νεκρά ακούγεται ένας ήχος σαν να χτυπάνε γρανάζια μεταξύ τους, ο οποίος εξαφανίζεται τελείως όταν πατήσω συμπλέκτη. Αυτός ο ήχος ακούγεται ελαφρώς και στην 3η και 4η ταχύτητα, όμως όχι στις υπόλοιπες. Επίσης ο λεβιες, ακόμα και όταν έχει ταχύτητα μέσα κουνιέται δεξιά αριστερά σαν να έχει νεκρά.

Νιώθω κι ένα κρακ στον συμπλέκτη όταν τον αφηνω αφού βάλω 3η ή 4η. Στην 4η νιώθω και κρακ στον λεβιέ. 
 

Το είχε πάει ο φαδερ στο συνεργείο και του είπαν ότι θα του μείνει στον δρόμο αν δεν το φτιάξει, αλλά του έδωσαν τιμή 400€ και σηκώθηκε κι έφυγε χωρίς καν να θυμάται τι βλάβη έχει. Υποθέτουμε κάποιο ρουλεμάν;

Άλλα δυο περίεργα πράγματα που δεν ξερω αν σχετίζονται:

α) καθε φορά που ανεβαίνω ανηφόρα με χαμηλότερη σχέση ταχυτήτων από ό,τι θα έπρεπε και δεν τραβάει καλά, ανάβει ένα λαμπάκι με ένα κλειδί κι ένα αμάξι και το αμάξι πηγαίνει σκατα εκτός αν ανεβάσω υπερβολικά τις στροφές. Το λαμπάκι σβήνει όταν σβήνω και ξανανάβω το αμάξι.

β) όταν ανέβασα υπερβολικά τις στροφές (χωρίς όμως να αγγίξουν κόκκινο) για να προσπεράσω άναψε check engine, το οποίο έσβησε 2-3 μέρες μετά.

Αν κάποιος είχε αυτό το θέμα (κυρίως αυτό με το κροτάλισμα) ή γνωρίζει τι είναι, μπορεί να μου πει αν είναι σχετικά ασφαλές να κάνω 400 χλμ; Έχει κάνει περίπου 6000 χλμ από τότε που είπαν στο συνεργείο ότι θα μείνει. Σύμφωνα με τον φαδερ μπορώ να πάω άφοβα.

 

Είναι το ρουλεμάν συμπλέκτη ή μπρισιτικέρ.

Θέλει αλλαγή όλο το σέτ συμπλέκτη , θέλει κοίταγμα κανείς δεν ξέρει πότε θα σε αφήσει. Προσωπικά με ίδιο θέμα έκανα 40,000 χιλιομετρα . 

Όταν αλλάξετε σέτ συμπλέκτη αλλάξτε και τρομπάκια συμπλέκτη , πόλλά Opel το ένα τρομπάκι το έχουν μέσα στο σασμάν .

Για τη βλάβη λογικά σε διαγνωστικό θα δείτε τι κωδικό ΄έχει κρατήσει.  

Δημοσ.

Παιδιά δεν ειναι το ρουλεμάν του συμπλέκτη, αν ήταν αυτό τότε ο ήχος θα ακουγόταν μόνο οταν πάταγε τον συμπλέκτη καθως μόνο τότε γυρνάει αυτό το ρουλεμάν. 

Είπες οτι ακούγεται και στα νεκρά και εν κινήσει. Εφόσον ακούγεται στα νεκρά χωρίς να πατάς τον συμπλέκτη είναι το ρουλεμάν του άξονα εισόδου του κιβωτίου. Πρέπει να ανοιχτεί το κιβώτιο και να επισκευαστεί.

  • Like 1
Δημοσ.
1 ώρα πριν, meletis_m είπε

Είναι το ρουλεμάν συμπλέκτη ή μπρισιτικέρ.

Θέλει αλλαγή όλο το σέτ συμπλέκτη , θέλει κοίταγμα κανείς δεν ξέρει πότε θα σε αφήσει. Προσωπικά με ίδιο θέμα έκανα 40,000 χιλιομετρα . 

Όταν αλλάξετε σέτ συμπλέκτη αλλάξτε και τρομπάκια συμπλέκτη , πόλλά Opel το ένα τρομπάκι το έχουν μέσα στο σασμάν .

Για τη βλάβη λογικά σε διαγνωστικό θα δείτε τι κωδικό ΄έχει κρατήσει.  

Έκανα το κόλπο με το γκάζι και το φρένο. Βγαζει 5 βλάβες. Με λίγο ψάξιμο αντιστοιχούν σε:

O2 Sensor Circuit Malfunction

O2 Sensor Heater Circuit Malfunction

Manifold Air Pressure (MAP) Barometric Pressure Sensor Circuit Low Voltage Input Problem
 

Turbocharger Wastegate Solenoid A Malfunction

Δε λέει πουθενά κάτι για συμπλέκτη ή σασμάν.

Δημοσ.
6 λεπτά πριν, Utopia13 είπε

Έκανα το κόλπο με το γκάζι και το φρένο. Βγαζει 5 βλάβες. Με λίγο ψάξιμο αντιστοιχούν σε:

O2 Sensor Circuit Malfunction

O2 Sensor Heater Circuit Malfunction

Manifold Air Pressure (MAP) Barometric Pressure Sensor Circuit Low Voltage Input Problem
 

Turbocharger Wastegate Solenoid A Malfunction

Δε λέει πουθενά κάτι για συμπλέκτη ή σασμάν.

Στο διαγνωστικό δεν θα σου εμφανίσει για το συμπλέκτη . 

Στα Opel τα παίζει συνήθως ο 2ος λ (κατοχος corsa ) , ειδικά εάν σου βγάλει κωδικό βλάβης P0136 ή P0140,P0141

Δημοσ.

Δεν ειναι ρουλεμαν συμπλεκτη.

Η δεν ειναι ρουλεμαν συμπλεκτη μονο.

Το παιξιμο που εχει ο λεβιες οταν ειναι κουμπωμενη ταχυτητα και το σφυριγμα με κουμπωμενες ταχυτητες ειναι ξεκαθαρα πραγματα οτι τα ρουλεμαν του κιβωτιου εχουν τιναξει.Ειναι κλασσικο θεμα του συγκεκριμενου κιβωτιου.Διαβασε το θεμα που σου εβαλα λινκ.Η κανε ενα απλο ψαξιμο για το συγκεκριμενο κιβωτιο.

Αν το αφησεις,απλα θα φυγουν κομματια μεταλλο μεσα στο κιβωτιο και μετα θα χρειαστεις καινουργιο σασμαν.Οποτε το κοστος θα εκτοξευτει.Τωρα τη βγαζεις μονο με τα ρουλεμαν.Μετα θα θες ρουλεμαν συν σασμαν συν εξτρα εργασια.Πραγματικα δε καταλαβαινω αυτες τις αστειες λογικες,του αστο,σιγα μη δωσω 400Ε τωρα.Ε ναι δωσε ενα 1000αρικο αργοτερα.

Επισης μια χαρα παθαινεις ατυχημα οταν κλασουν τα συγκεκριμενα ρουλεμαν.

Ναι τι μπορεις να παθεις αν πας με 120 στην εθνικη και το ρουλεμαν τιναξει,βγει ο αξονας απο τη θεση του η πανε κομματια του ρουλεμαν στους αξονες,γινουν ολα μυλος και φρακαρουν και μπλοκαρουν οι τροχοι?

  • Like 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...