Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Τι λετε για το θεμα που εχει προκύψει παγκόσμιος με συνέπεια ολων αυτων που ακολουθουν, σε ελλείψεις στην αυτοκινητοβιομηχανία, στους υπολογιστες και γενικώς σε καθε τι που περιέχει την τεχνολογία των μικροτσίπ.

Τι φταίει;

Ήρεμα όμως 😀

 

Δημοσ.

Το έχω ξαναγράψει και αλλού. Δημιουργούν τεχνητή έλλειψη σε διάφορα προϊόντα για να αυξηθούν οι τιμές και να βγάλουν οι εταιρίες τα σπασμένα από τα 2 χρόνια καραντίνας.

  • Like 2
  • Thanks 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Κάπου διάβαζα μετά τα Χριστούγεννα θα αρχίσουν και οι ελλείψεις σε κινητά και τάμπλετς. Ο άνθρωπος έχει γίνει τόσο εξαρτημένος από την κατανάλωση που θα πέσει με τα μούτρα να αγοράσει όσο-όσο προκειμένου να πάρει αυτό που θέλει κι ας μην τοχει άμεσα ανάγκη.

Αλλά για να απαντήσω στο ερώτημα, έριξαν την παραγωγή λόγω της πανδημίας, έκλεισαν εργοστάσια-εξάλλου σχεδόν όλα στην Κίνα είναι-και τώρα που αυξήθηκαν οι πωλήσεις η ζήτηση είναι μεγαλύτερη. Όμως θεωρώ ότι θα μπορούσαν να την καλύψουν γρηγορότερα και όχι το 2023 που ακούγεται. Συνεπώς είναι και τεχνητή η καθυστέρηση. Για παράδειγμα η Κίνα υποτίθεται ότι βγήκε από την πανδημία εδώ και ένα 6μηνο άρα θα μπορούσαν να αυξήσουν την παραγωγή τους.

Επεξ/σία από atrigane
  • Super Moderators
Δημοσ.

Eίναι σύνθετο το πρόβλημα,

Επηρεάστηκε και από τον εμπορικό πόλεμο που ξεκίνησε μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας. Επηρεάζεται και από την ένταση μεταξύ Κίνας και Ταϊβάν (ένα από τα μεγαλύτερα χυτήρια βρίσκεται στην Ταϊβάν).

Μια άλλη παράμετρος, που δεν ξέρω κατά πόσο ακούγεται αρκετά, έχει να κάνει με τα ναύλα, το κόστος ανά κοντέινερ έχει εκτοξευτεί, ήδη οι μεταφορές με πλοία πιέζονταν (και λόγω covid/ελέγχων στα πληρώματα αλλά και γιατί απορρόφησαν μερίδιο σημαντικό από τις αεροπορικές μεταφορές που κάποια στιγμή είχαν σχεδόν σταματήσει).

Αυτή τη στιγμή, έχουμε διαρκώς biding wars για θέσεις στα φορτηγά πλοία που μεταφέρουν εμπορευματοκιβώτια. Θυμηθείτε, απλά, για τι ζημιά μιλάμε από το κλείσιμο του Σουέζ το Μάρτιο. Πόσο αυξήθηκε το κόστος με τόσα πλοία να περιμένουν να απεγκλωβιστεί το Σουέζ ή όσα έλαβαν εντολή να κάνουν τον περίπλου της Αφρικής.

Όλα παίζουν ρόλο.

Προφανώς, το ότι η Δύση έστειλε τα πάντα στις χώρες της Ασίας προκειμένου να μεγιστοποιήσουν οι διάφορες εταιρίες τα κέρδη τους χάρη στα χαμηλά εργατικά δεν βοηθάει, ούτως ή άλλως. 

Τέλος, δεν πρέπει να υποτιμάται το τι συνέβη -και εξακολουθεί να συμβαίνει- με την πανδημία. Ήταν τεράστιο το σοκ σε όλα τα επίπεδα, η Ευρώπη αυτή τη στιγμή κινείται σε αριθμό κρουσμάτων στα ίδια με πέρυσι το χειμώνα επίπεδα, τα ποσοστά εμβολιασμού είναι αυτά που είναι, η αντίδραση στα εμβόλια είναι αυτή που είναι, έχουμε ακόμη δρόμο μπροστά μας προκειμένου να ελεγχθεί η κατάσταση.

  • Like 7
Δημοσ.

καλά όλα αυτά που λέτε αλλά μην ξεχνάτε ότι ο λύκος στην αναμπουμπούλα χαίρεται. Οπότε ετοιμαστείτε να ξηλωθείτε... 

  • Like 1
Δημοσ.

Μια παραμετρος που πρεπει να συνυπολογιστει ειναι οτι οι ελλειψεις αυτες αφορουν καινουρια προϊοντα. Μενει να δουμε λοιπον κατα ποσο ειναι εφικτο να καλυφθουν με αλλους τροπους (επαναχρησιμοποιηση, ανακυκλωση, μεταχειρισμενα, ανακατασκευασμενα, στοκ, προηγουμενων γενεων κλπ). Προσωπικη μου γνωμη ειναι οτι αυτο ειναι εφικτο, μεχρι να υπαρξει ισορροπια, αλλα σιγουρα δε μπορω να μιλησω για ολες τις κατηγοριες καταναλωτων/χρηστων/επαγγελματιων.

Στο κατω κατω, αν δεν κανω λαθος, ελλειψη σε ειδη πρωτης αναγκης δεν εχει εμφανιστει, μεχρι τωρα τουλαχιστον.

 

Δημοσ.

Αμα το ψάξετε το θέμα θα δείτε πως δεν είναι ένας μόνο παράγοντας, αλλά παρα πολλοί που έπεσαν ταυτόχρονα. Κάποιοι αναφέρθηκαν ήδη, αλλά κάποιοι άλλοι είναι: ένα μικρό θέμα με την καθαρότητα του νερού που οδήγησε σε μειωμένη παραγωγή wafers, tech shifts που έπεσαν σχεδόν την ίδια στιγμή και ταυτόχρονα η ανάγκη πολλά προϊόντα να είναι σε διαφορετικές ολοκληρώσεις, αλλαγή timelines εταιρειών για να προλάβουν την ζήτηση που θα ερχόταν μετα την πανδημία και επίσης αλλαγή timelines για να μην οδηγηθούν σε μεγάλη παραγωγή προϊόντων που δε θα είχαν ζήτηση, κάποια ατυχήματα σε εργοστάσια μεγάλων εταιρειών που οδήγησαν σε μείωση παραγωγής κλπ. Αν κάποια απο όλα αυτα τα γεγονότα δεν συνέπεφτε αυτήν την περίοδο τότε η κατάσταση θα ήταν πολύ καλύτερη. Είναι τεράστιο θέμα και το λέω επειδή δουλεύω σε εταιρεία ημιαγωγών οπότε κάποια απο αυτά τα είδα απο πρώτο χέρι

Δημοσ.
1 ώρα πριν, korakios είπε

σε όλα τα αρνητικά υπάρχουν και κάποια θετικά

 

5 λεπτά πριν, Nabuko είπε

Μακάρι να καταργηθούν και να επανέρθουν οι φυσικοί διακόπτες.

Αν εννοειτε το ιδιο θα συμφωνησω. Αλλα εμεις ειμαστε "δεινοσαυροι" και σε λιγο θα αγοραζουμε αμαξια για τα παιδια μας με τα δικα τους γουστα. Για ρωτηστε τον 17ρι-που θα βγαλει κ διπλωμα τρομαρα του-αν θελει μπιμπλικια ή φυσικους διακοπτες. Συνειδητοποιω οτι ο γιος μου πιθανον να μην πιασει καν ποντικι στη ζωη του, ολα με την αφη στο ταμπλετ κ οταν παρει λαπτοπ το πιο πιθανον ειναι οτι θαναι  αφης. Το ιδιο ισχυει κ για το φυσικο πληκτρολογιο.

Δημοσ.
5 λεπτά πριν, atrigane είπε

Αν εννοειτε το ιδιο θα συμφωνησω. Αλλα εμεις ειμαστε "δεινοσαυροι" και σε λιγο θα αγοραζουμε αμαξια για τα παιδια μας με τα δικα τους γουστα.

Και όμως επειδή υπάρχει πολύς κόσμος που κάνει παράπονα για το συγκεκριμενο θέμα, νομιζω ότι οι εταιρίες θα το ξανασκεφτούν. Ήδη η Citroen επανέφερε τους φυσικούς διακόπτες στο νέο C4

  • Like 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...