Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
22 ώρες πριν, bilya είπε

Δεν θεωρώ απαραίτητο αυτό. Γνωρίζουμε ολοι μας παράδειγμα όπου άριστοι συμμαθητές μας παράτησαν την σχολή.

Επίσης ενας καλός φοιτητής δεν είναι απαραίτητα κ καλός εργαζόμενος, που αυτό είναι ενα κομμάτι που αρκετοί παραβλέπουν.

Αυτό είναι από τα σημαντικότερα που έχουν γραφεί εδώ.

Ένα άλλο που δεν βλέπω να καταλαβαίνουν είναι ότι καλός φοιτητής δεν σημαίνει αυτόματα καλός ερευνητής/ακαδημαϊκός.
Προσωπική η εμπειρία που δεν την πάλεψα και πήγα στην βιομηχανία για να βρω την υγειά μου. Το είδα σε κανά δύο ακόμη περιπτώσεις. 
Τέλος καλός ερευνητής/ακαδημαϊκός δεν σημαίνει καλός εργαζόμενος (ή συνάδελφος).
Αρκετά παραδείγματα δυστυχώς, όταν δεν τραβούσε καθόλου η ομάδα ενώ στα χαρτιά (και μερικοί/ες σαν άτομα) ήταν αστέρια. 
Ευτυχώς για όλους έφυγαν πίσω σε ακαδημαϊκούς ρόλους/θέσεις.
 

  • Like 1
  • Απαντ. 83
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Δημοσ.
Στις 1/11/2021 στις 11:48 ΜΜ, airtrelomike13 είπε

Πιστεύετε ότι στο Εξωτερικό τα Ελληνικά Πανεπιστήμια έχουν καλή φήμη?

Ειδικά όσοι ζείτε σε χώρες του Εξωτερικού, τι ακούτε?

Πιστεύετε ότι υπάρχει σύγκριση?

κλασσικη ερωτηση φοιτητων/μαθητων.

Στο εξωτερικο αν πας να βρεις δουλεια σε ιδιωτικο τομεα ουτε καν θα εχουν ακουσει π.χ Αριστοτελειο. Ωστοσο γινονται προσληψεις ελληνων γιατι στα ελληνικα πανεπιστημια αποκτας μια σφαιρικη γνωση π.,χ εισαι μηχανικος και κανεις ακομα και χημεια ή πολυ προχωρημενα μαθηματικα...

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 4/11/2021 στις 4:22 ΜΜ, FilipposMD είπε

Τα πιο πολλά πανεπιστήμια έχουν στις ιστοσελίδες τους τις ελάχιστες απαιτήσεις. Π.χ. το Imperial College λέει:

To be considered for admission to a Master's e.g. MSc, MRes, MPH, MEd,  MBA, etc, applicants should be awarded a first degree, Ptychion. Our minimum requirement is based on the university's ranking; from the most competitive we look for a minimum overall mark of 6.8/10 to 6.9/10. An overall mark of 7.2/10 is however normally required for most of our courses. From other mainstream universities we look for a minimum overall mark of at least 7+/10 or better, although most courses will ask for 7.5+/10.

Applicants for Research should be in possession of a Master's degree with the grades specified above in addition to a first degree.

Από τη δική μου εμπειρία, ψάχνουμε για άτομα που μας πείθουν ότι μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του μεταπτυχιακού/διδακτορικού και ο βαθμός είναι μια παράμετρος. Αν δεν έχεις τις ελάχιστες προϋποθέσεις η αίτησή σου απορρίπτεται χωρίς καν να την δει ακαδημαϊκός (με κάποιες εξαιρέσεις), αλλά τα καλά πανεπιστήμια έχουν πολύ περισσότερες αιτήσεις από θέσεις. Αν έχεις πάει πολύ καλά στο μεταπτυχιακό σου, που θεωρητικά είναι πιο απαιτητικό από το προπτυχιακό και πιο πρόσφατο, εγώ αυτό θα κοιτάξω κυρίως και όχι τον μέτριο βαθμό του πρώτου σου πτυχίου. Εντάξει, αν συναγωνίζεσαι με κάποιον που έχει καλούς βαθμούς και στα δύο θα χάσεις, αλλά γενικά το τελευταίο/ανώτερο πτυχίο μετράει περισσότερο.

Για παράδειγμα, έστω κάποιος που πήρε πτυχίο από το πανεπιστήμιο Θεσσαλίας με 7. Μετά έγινε δεκτός σε μεταπτυχιακό του ΕΚΠΑ και πήρε 9, έκανε δεύτερο μεταπτυχιακό στο Εδιμβούργο και πήρε First (Άριστα) και έγινε δεκτός για διδακτορικό στο Harvard. E, στην καριέρα του θα αντιμετωπίζεται πάντα ως ο απόφοιτος του Harvard και κανείς δε θα κοιτάει το πανεπιστήμιο Θεσσαλίας που δεν το ξέρει κιόλας.

Όσο για τα λεφτά των φοιτητών, σίγουρα τα θέλουν τα πανεπιστήμια, αλλά αυτά που είναι στο πάνω μέρος της λίστας από άποψη φήμης και ποιότητας δεν το σκέφτονται όταν κοιτάζουν αιτήσεις, ακριβώς γιατί έχουν πολλές. Π.χ. στα καλά πανεπιστήμια του UK έρχονται σωρηδόν emails από Σαουδάραβες που έχουν πλήρεις υποτροφίες για διδακτορικά (3 χρόνια επί £30,000+ δίδακτρα) και τρώνε απορρίψεις με το κιλό.

Η καθυστερημένη λήψη πτυχίου αποτελεί σημαντικό επιβαρυντικό παράγοντα; Με όσους μεγαλύτερους (που έχουν καθυστερήσει το πτυχίο) έχω μιλήσει, μου ανέφεραν ότι όχι απλά δεν έχει παίξει ρόλο σε αυτούς, αλλά ούτε καν έχει αναφερθεί στις συζητήσεις/συνεντεύξεις.

Ποια η άποψή σου;

Επεξ/σία από yanis13
  • Like 1
Δημοσ.

Εξαρτάται πόσο καθυστερημένη βέβαια, αλλά γενικά θα έλεγα ότι δεν παίζει ρόλο. Υπάρχουν χίλιοι δυο λόγοι για τους οποίους θα μπορούσε να συμβεί αυτό. Π.χ. οικογενειακοί, υγείας, part-time σπουδές. Σε πολλές χώρες θεωρείται απαράδεκτο και να ρωτήσεις για τέτοια προσωπικά δεδομένα. Επίσης, σε κάποιες χώρες έχει στράτευση στα 18, ενώ σε άλλες όχι. Σε κάποιες χώρες είναι 3ετή τα προγράμματα, ενώ σε άλλες 4ετή. Επομένως δεν είναι πάντα προφανές ότι καθυστέρησες 1 ή 2 χρόνια να τελειώσεις και, εν τέλει, το πτυχίο είναι που μετράει.

Αν βέβαια τέλειωσες στα 30 σου και από τα 18 μέχρι τα 30 δεν υπάρχει τίποτα άλλο στο βιογραφικό σου, θα χτυπήσουν καμπανάκια ότι κάτι πάει στραβά.

  • Like 2
Δημοσ.
15 ώρες πριν, vamvakoolas είπε

κλασσικη ερωτηση φοιτητων/μαθητων.

Στο εξωτερικο αν πας να βρεις δουλεια σε ιδιωτικο τομεα ουτε καν θα εχουν ακουσει π.χ Αριστοτελειο. Ωστοσο γινονται προσληψεις ελληνων γιατι στα ελληνικα πανεπιστημια αποκτας μια σφαιρικη γνωση π.,χ εισαι μηχανικος και κανεις ακομα και χημεια ή πολυ προχωρημενα μαθηματικα...

Δεν ξέρω αν αυτή η αντίληψη βασίζεται σε σύγκριση με το πρόγραμμα σπουδών των αγγλικών πανεπιστημίων ή γιατί κάτι έπρεπε να εφευρεθεί ώστε να λέμε για κάτι συγκριτικά ανώτερο στην ελληνική ανωτατη εκπαίδευση. Στην ηπειρωτική Ευρώπη στα bachelor των 180 μονάδων βρίσκεις αρκετά μαθήματα που δεν έχουν άμεση σχέση με το αντικείμενο αλλά βρίσκονται εκεί για να δώσουν έναν πιο διευρυμένο τρόπο σκέψης. Βλέπεις έτσι μηχανικοί από πανεπιστήμια του Βελγίου, της Ιταλίας και της Ισπανίας να κάνουν μαθήματα όπως φιλοσοφία, business administration, οικονομία και βιολογία.

Αυτό που μετράει για τον μελλοντικό εργοδότη σου είτε είναι ιδιωτική εταιρεία είτε πανεπιστήμιο είναι ότι με το πτυχίο του μηχανικού που μπορεί να είναι από το Αριστοτέλειο, την Μπρατισλάβα ή το Μιλάνο, έχεις αποκτήσει τις ελάχιστες βάσεις για την επίλυση προβλημάτων και έχεις τη γνώση και την αντίληψη για να χτίσεις πάνω σε αυτό. Οτιδήποτε άλλο ποιοτικό χαρακτηριστικό που πήρες από τη φοίτηση στο ελληνικό πανεπιστήμιο που θα σου δώσει το πλεονέκτημα σε σχέση με άλλους αποφοιτους, αναφέρθηκε σε αυτά σε προηγούμενο ποστ ο FilipposMD, θα φάνει μέσω στοχευμένων ερωτήσεων κατά τη διάρκεια της συνέντευξης.

  • Like 1
Δημοσ.
9 ώρες πριν, yanis13 είπε

Η καθυστερημένη λήψη πτυχίου αποτελεί σημαντικό επιβαρυντικό παράγοντα; Με όσους μεγαλύτερους (που έχουν καθυστερήσει το πτυχίο) έχω μιλήσει, μου ανέφεραν ότι όχι απλά δεν έχει παίξει ρόλο σε αυτούς, αλλά ούτε καν έχει αναφερθεί στις συζητήσεις/συνεντεύξεις.

Ποια η άποψή σου;

Τα χρόνια για την λήψη πτυχίου, όπως και άλλα κριτήρια, δεν είναι ON/OFF. Δηλαδή, δεν υπάρχει ένα όριο που να λέει "Πάνω από Χ, απορίπτεσσαι αυτόματα". Είναι μία συνολική παρουσία και πορεία, τα οποία πρέπει να ταιριάζουν με την θέση που αιτείται ο καθένας κάθε φορά.

Μπορεί κάποιος να καθυστέρησε να πάρει πτυχίο για 15 χρόνια, αλλά όλο αυτό τον καιρό δούλευε σε ερευνητικά έργα του πανεπιστημίου και έχει μαζέψει πολλές δημοσιεύσεις όπως και έχει δημιουργήσει ένα καλό όνομα στην κοινότητα. Ακραίο, αλλά όχι απίθανο, ιδιαίτερα σε πεδία όπου τα αποτελέσματα αργούν και οποιαδήποτε πειραματική διαδικασία θέλει καιρό (π.χ. πειραματική/εφαρμοσμένη φυσική). Αυτός ο άνθρωπος δεν είναι από τους καλύτερους υποψήφιους για θέσεις που θέλουν νέους και ανθρώπους που έχουν αλλάξει γρήγορα βαθμίδες, αλλά είναι super-start για θέσεις που θέλουν κυρίως ανθρώπους με βαθιά εφαρμοσμένη γνώση. Σε πιο πρακτικό επίπεδο, π.χ. για ένα μεταπτυχιακό, είναι λίγο απίθανο να συνεχίσει για μεταπτυχιακό κάποιος που έκανε 10 χρόνια να πάρει πτυχίο. Στην περίπτωση όμως που γίνει, τότε θα εκτιμηθούν και άλλα πράγματα. 

Σε κάθε περίπτωση, τίποτα δεν είναι ON/OFF. 

1 λεπτό πριν, Speculoos είπε

Δεν ξέρω αν αυτή η αντίληψη βασίζεται σε σύγκριση με το πρόγραμμα σπουδών των αγγλικών πανεπιστημίων ή γιατί κάτι έπρεπε να εφευρεθεί ώστε να λέμε για κάτι συγκριτικά ανώτερο στην ελληνική ανωτατη εκπαίδευση. Στην ηπειρωτική Ευρώπη στα bachelor των 180 μονάδων βρίσκεις αρκετά μαθήματα που δεν έχουν άμεση σχέση με το αντικείμενο αλλά βρίσκονται εκεί για να δώσουν έναν πιο διευρυμένο τρόπο σκέψης. Βλέπεις έτσι μηχανικοί από πανεπιστήμια του Βελγίου, της Ιταλίας και της Ισπανίας να κάνουν μαθήματα όπως φιλοσοφία, business administration, οικονομία και βιολογία.

Αν και συμφωνώ με αυτά που έγραψες, καταλαβαίνω γιατί αρκετοί έχουν αυτή την αντίληψη, η οποία όμως είναι λάθος εκφρασμένη. 

Ο απόφοιτος των ελληνικών πανεπιστημίων, κυρίως επειδή αντιμετωπίζει βασικές ελλείψεις, έχει μάθει να χρησιμοποιεί εργαλεία εκτός του αντικειμένου του αλλά και να βρίσκει λύσεις για προβλήματα που θα έπρεπε να τα λύσουν άλλοι για αυτόν. Αυτό το skill μπορεί να ονομαστεί ως "σφαιρική γνώση" (π.χ. από τον Vamvakoolas) αλλά δεν είναι "σφαιρική γνώση" με την έννοια που θα της έδινε κάποιος από μία χώρα όπου οι υποδομές λειτουργούν (π.χ. εσύ). Πόσο μάλλον δε όταν η μετάφραση του "σφαιρική γνώση" έρχεται από ανθρώπους που μάλλον δεν έχουν στενή σχέση με τα ακαδημαϊκά δρώμενα. 

Τα προβλήματα που έχει μάθει να λύνει ο απόφοιτος των ελληνικών πανεπιστημίων, είναι σχεδόν άχρηστο skill σε μία Ευρωπαϊκή χώρα, γιατί εκεί σχεδόν ποτέ δεν θα κλιθεί να λύσει τέτοια προβλήματα. 

  • Like 1
Δημοσ.
22 λεπτά πριν, DrKo είπε

Αν και συμφωνώ με αυτά που έγραψες, καταλαβαίνω γιατί αρκετοί έχουν αυτή την αντίληψη, η οποία όμως είναι λάθος εκφρασμένη. 

Ο απόφοιτος των ελληνικών πανεπιστημίων, κυρίως επειδή αντιμετωπίζει βασικές ελλείψεις, έχει μάθει να χρησιμοποιεί εργαλεία εκτός του αντικειμένου του αλλά και να βρίσκει λύσεις για προβλήματα που θα έπρεπε να τα λύσουν άλλοι για αυτόν. Αυτό το skill μπορεί να ονομαστεί ως "σφαιρική γνώση" (π.χ. από τον Vamvakoolas) αλλά δεν είναι "σφαιρική γνώση" με την έννοια που θα της έδινε κάποιος από μία χώρα όπου οι υποδομές λειτουργούν (π.χ. εσύ). Πόσο μάλλον δε όταν η μετάφραση του "σφαιρική γνώση" έρχεται από ανθρώπους που μάλλον δεν έχουν στενή σχέση με τα ακαδημαϊκά δρώμενα. 

Τα προβλήματα που έχει μάθει να λύνει ο απόφοιτος των ελληνικών πανεπιστημίων, είναι σχεδόν άχρηστο skill σε μία Ευρωπαϊκή χώρα, γιατί εκεί σχεδόν ποτέ δεν θα κλιθεί να λύσει τέτοια προβλήματα. 

Σε αυτά αναφέρθηκε ήδη ο FilipposMD, στο πώς αρκετοί έλληνες φοιτητές έχουν μάθει να διαμορφώνουν τον χρόνο και τη σκέψη τους ανάλογα με παράγοντες όπως οι καταλήψεις, οι χαμένες εξεταστικές, τα ελλιπώς εξοπλισμένα εργαστήρια.

Το σχόλιό μου πήγαινε στην άποψη ότι ο κάθε χημικός του ΕΚΠΑ έχει καλύτερες βάσεις από τον χημικό του Universitat de Barcelona γιατί (λανθασμένα) πιστεύει ότι μόνο εκείνος έχει διδαχθεί και μαθηματικά στη διάρκεια των σπουδών του.

Δημοσ.
39 λεπτά πριν, Speculoos είπε

Σε αυτά αναφέρθηκε ήδη ο FilipposMD, στο πώς αρκετοί έλληνες φοιτητές έχουν μάθει να διαμορφώνουν τον χρόνο και τη σκέψη τους ανάλογα με παράγοντες όπως οι καταλήψεις, οι χαμένες εξεταστικές, τα ελλιπώς εξοπλισμένα εργαστήρια.

Το σχόλιό μου πήγαινε στην άποψη ότι ο κάθε χημικός του ΕΚΠΑ έχει καλύτερες βάσεις από τον χημικό του Universitat de Barcelona γιατί (λανθασμένα) πιστεύει ότι μόνο εκείνος έχει διδαχθεί και μαθηματικά στη διάρκεια των σπουδών του.

Clarification: 

1 ώρα πριν, DrKo είπε

καταλαβαίνω γιατί αρκετοί έχουν αυτή την αντίληψη, η οποία όμως είναι λάθος εκφρασμένη. 

Ως λάθος εκφρασμένη αντίληψη εννοώ το:

17 ώρες πριν, vamvakoolas είπε

γιατι στα ελληνικα πανεπιστημια αποκτας μια σφαιρικη γνωση

 

  • Like 1
Δημοσ.
1 ώρα πριν, Speculoos είπε

Δεν ξέρω αν αυτή η αντίληψη βασίζεται σε σύγκριση με το πρόγραμμα σπουδών των αγγλικών πανεπιστημίων ή γιατί κάτι έπρεπε να εφευρεθεί ώστε να λέμε για κάτι συγκριτικά ανώτερο στην ελληνική ανωτατη εκπαίδευση. Στην ηπειρωτική Ευρώπη στα bachelor των 180 μονάδων βρίσκεις αρκετά μαθήματα που δεν έχουν άμεση σχέση με το αντικείμενο αλλά βρίσκονται εκεί για να δώσουν έναν πιο διευρυμένο τρόπο σκέψης. Βλέπεις έτσι μηχανικοί από πανεπιστήμια του Βελγίου, της Ιταλίας και της Ισπανίας να κάνουν μαθήματα όπως φιλοσοφία, business administration, οικονομία και βιολογία.

Αυτό που μετράει για τον μελλοντικό εργοδότη σου είτε είναι ιδιωτική εταιρεία είτε πανεπιστήμιο είναι ότι με το πτυχίο του μηχανικού που μπορεί να είναι από το Αριστοτέλειο, την Μπρατισλάβα ή το Μιλάνο, έχεις αποκτήσει τις ελάχιστες βάσεις για την επίλυση προβλημάτων και έχεις τη γνώση και την αντίληψη για να χτίσεις πάνω σε αυτό. Οτιδήποτε άλλο ποιοτικό χαρακτηριστικό που πήρες από τη φοίτηση στο ελληνικό πανεπιστήμιο που θα σου δώσει το πλεονέκτημα σε σχέση με άλλους αποφοιτους, αναφέρθηκε σε αυτά σε προηγούμενο ποστ ο FilipposMD, θα φάνει μέσω στοχευμένων ερωτήσεων κατά τη διάρκεια της συνέντευξης.

- Όσον αφορά τα μαθήματα «Φιλοσοφίας» που διδάσκονται σε αυτές τις σχολές προφανώς θα έχουν σχέση με τη Φιλοσοφία της Επιστήμης. Δεν θα τους απασχολήσει ένα θέμα «ηθικής φιλοσοφίας» του Kant θα τους απασχολήσει η ανάλυση της παραδοχής του πως «Η Εμπειρία είναι αναγκαία προϋπόθεση της Γνώσης». Θα τους απασχολήσουν και θέματα που τέθηκαν αργότερα όπως το θέμα «της εξάρτησης της παρατήρησης από τη θεωρία». Για άλλους αυτά τα μαθήματα θα «δώσουν έναν πιο διευρυμένο τρόπο σκέψης», για άλλους κάτι παραπάνω.

 

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...