Προς το περιεχόμενο

Οικονομικά Νέα της Βιομηχανίας


mansa2k

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Αλλαγή πλεύσης για την SE που αντιλήφθηκε πως δεν μπορεί να συνεχίσει το ίδιο βιολί μετά τα αποτελέσματα του οικονομικού έτους.

Οι αρχικές προβλέψεις για τον FY24:

Screenshot_2024-05-13-12-25-46-042_com.lonelycatgames.Xplore-edit.jpg.a143e61bf3b9cbf54a88a8bd0639c708.jpg

Τα τελικά αποτελέσματα ένα χρόνο μετά:

IMG_20240513_124452.jpg.e085571062e86f52beac0e4e14de94b6.jpg

Τα operating και net income έχουν μεγάλη απόκλιση παρά που πέτυχαν στις πωλήσεις. Με λίγα λόγια ξοδεύουν περισσότερα σε αντιστοιχία με τα έσοδα τους.

Να θυμίσω πως κατά την διάρκεια του συγκεκριμένου FY κυκλοφόρησαν δύο κύριοι FF τίτλοι (16,7R) και το forsaken που απέτυχε εμπορικά:

Δεν βρήκα αναφορά σε πωλήσεις των παραπάνω τίτλων. Λογικό βέβαια αφού η SE κατηγορούσε την εγκατεστημένη βάση του ps5 για τις πωλήσεις του FF16 για να ακολουθήσει η ψυχρολουσία με το FF7R.

Τα αποτελέσματα αυτών αναφέρθηκαν στο προηγούμενο μήνυμα όπου πλέον το γυρνάνε σε multiplatform στρατηγική με έμφαση στην ποιότητα παρά της ποσότητας (Nintendo staff!).

Επιπλέον είχαν επισημάνει ότι θα προχωρήσουν στην μείωση στο κόστος παραγωγής. Το πρόβλημα είναι πως θα χρειαστούν πολύ χρόνο για να επανέλθουν στα παλιά γνώριμα επίπεδα (υπολογίζω μια γενιά περίπου) και το βασικό ερώτημα που τίθεται (το οποίο έχω επισημάνει παλιότερα σε γενικότερο πλαίσιο) είναι εάν έχουν τα κατάλληλα ταλέντα στις κατάλληλες θέσεις.

Spoiler

Square Enix basically confirmed my reporting:
-its AAA games failed to meet profit expectations

Ακόμα κάποιοι πιστεύουν ότι φταίνε οι Ιάπωνες!

 

Επεξ/σία από mansa2k
  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 1,1k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Πάντως η Capcom ανακοινώνει κέρδη ρεκόρ:

https://www.gamesindustry.biz/capcom-reports-record-profits-for-seventh-year-running#:~:text=The numbers,% year-over-year)

Εταιρία που βγάζει ποιοτικούς τίτλους ταυτόχρονα παντού στο launch day χωρίς να κλείνει συμφωνίες κάτω από τα τραπέζια. 

Η SE από την άλλη, βγάζει πανάκριβους αλλά μέτριους τίτλους με μεγάλη επιμονή στην αποκλειστικότητα μίας πλατφόρμας. Δηλαδή αν καταλαβαίνω καλά, λιγουρεύτηκαν περισσότερο τα σίγουρα λεφτά που θα έπαιρναν προκαταβολικά πριν την κυκλοφορία και τώρα κλαίνε τη μοίρα τους και κατηγορούν τη λιγοστή εγκατεστημένη βάση.. Σαν πολύ αργά να το σκέφτηκαν.

 

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, D.Luffy είπε

Πάντως η Capcom ανακοινώνει κέρδη ρεκόρ:

https://www.gamesindustry.biz/capcom-reports-record-profits-for-seventh-year-running#:~:text=The numbers,% year-over-year)

Εταιρία που βγάζει ποιοτικούς τίτλους ταυτόχρονα παντού στο launch day χωρίς να κλείνει συμφωνίες κάτω από τα τραπέζια. 

Η SE από την άλλη, βγάζει πανάκριβους αλλά μέτριους τίτλους με μεγάλη επιμονή στην αποκλειστικότητα μίας πλατφόρμας. Δηλαδή αν καταλαβαίνω καλά, λιγουρεύτηκαν περισσότερο τα σίγουρα λεφτά που θα έπαιρναν προκαταβολικά πριν την κυκλοφορία και τώρα κλαίνε τη μοίρα τους και κατηγορούν τη λιγοστή εγκατεστημένη βάση.. Σαν πολύ αργά να το σκέφτηκαν.

 

Δε συμφωνω με αυτο που λες.

Αφενως δε θεωρω τα FF7 και FF16 μετρια σε καμια περιπτωση. Ειναι εξαιρετικα και τα δυο.

Αφετερου δε νομιζω οτι το προβλημα της Square αυτη τη στιγμη ειναι το exclusivity. Σιγουρα θα εφερνε παραπανω πωλησεις το multiplatform απλα μαθηματικα ειναι. Αλλα στο παρελθον απειρα exclusive εχουν πετυχει και απειρα multiplatform εχουν αποτυχει. Δεν ειναι τοσο απλο το θεμα.

Η βαση του προβληματος τους ειναι οτι απλα δε κανουν πλεον appeal σε μερεος του παλιου κοινου τους και δεν εχουν καταφερει να προσεγγισει καινουριο κοινο οπως προσπαθουν. Καπου εχουν χασει το δρομο τους. Τα δυο τελευταια παιχνιδια τους ειχαν την ποιοτητα των καλυτερων PS exclusives αλλα δε μπορεσαν αυτο να το μεταφρασουν σε πωλησεις.


Θεμα μαρκετινγκ; Θεμα IP (που ολα λεγονται FF); Θεμα πειραματισμων με τριλογιες dlcs και ιστοριες; Θεμα genre; Δε ξερω να πω την αληθεια. Αλλα σιγουρα το προβλημα δεν θα λυνοταν αν απλα εβγαινε στο xbox

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

εγω νομιζω οτι πλεον ειναι κ θεμα αριθμων.

Τα adventures δεν ειχαν πεθανει στο τελος των 90s. οσο πουλουσαν πριν, στις χρυσες εποχες, αλλα και καλυτερα πουλουσαν.
Απλα το κόστος εγινε πολυ μεγαλύτερο, ο χρόνος παραγωγής μεγαλύτερος και πλέον γιατι να επενδυσεις σε κατι που θα σου δωσει 10 αντι σε κατι που μπορει να σου δωσει 30.

Ετσι κ εδω. Μια χαρα πουλανε ακομα τα JRPGs, βλέπεις τιτλους οπως Yakuza Infinite Wealth και P3 Reload να κανουν ρεκορ για την σειρα τους. Αλλά τα νούμερα ειναι πάντα για τα δεδομένα της σειρας. Δεν ειναι νουμερα Call of Duty, Fall Guys, Pallworld, Helldivers 2, Spider-Man κλπ κλπ.

Και το κόστος ανεβαίνει. Σε 5 χρόνια έχουμε δει 30% αυξηση κόστους ζωής σε παρα πολλα μερη του κόσμου.
Tαυτοχρονα εχουμε δει οτι οι πωλησεις κονσολων εδω κ 20 χρονια ειναι περιπου στο ιδιο επιπεδο. υπαρχει limit cap κ κανεις δεν εχει βρει τροπο να το περασει.

αλλα οταν το FF7 Remake στο PS4-5 πουλαει λιγοτερο απο το FF13 στα ps3/360 και κοστισε πολυ περισσότερο, ε καπου αρχιζει κ ζοριζει. Η λυση δεν ειναι να βγει και στο Xbox. Αλλα το να μη βγει και στο Xbox μονο προβλημα δημιουργει πλεον.
Και για τα αμεσα κερδη αλλα και τα μακροπροθεσμα (γνωρίζουν το franchise σου παραπανω νεα ατομα). Και θα βγει κ ταυτοχρονα στο PC (αντι για 1-2-3 χρονια μετα, διχως marketing κ με πολυ χαμηλο ενδιαφερον). Και αποτι φαινεται και στο Switch 2. Why not, αν πρεπει να παιζει στο series S, νομιζω θα μπορουν να το κανουν να παιζει με εκπτωσεις κ σε μια φορητη κονσολα τυπου steamdeck. 

δε με χαλαει καθολου. Τοσο μεγαλες εταιριες μονο θετικο ειναι να ειναι multiplatform οι τιτλοι τους.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

41 minutes ago, Mitroglou7 said:

Δε συμφωνω με αυτο που λες.

Αφενως δε θεωρω τα FF7 και FF16 μετρια σε καμια περιπτωση. Ειναι εξαιρετικα και τα δυο.

Αφετερου δε νομιζω οτι το προβλημα της Square αυτη τη στιγμη ειναι το exclusivity. Σιγουρα θα εφερνε παραπανω πωλησεις το multiplatform απλα μαθηματικα ειναι. Αλλα στο παρελθον απειρα exclusive εχουν πετυχει και απειρα multiplatform εχουν αποτυχει. Δεν ειναι τοσο απλο το θεμα.

Η βαση του προβληματος τους ειναι οτι απλα δε κανουν πλεον appeal σε μερεος του παλιου κοινου τους και δεν εχουν καταφερει να προσεγγισει καινουριο κοινο οπως προσπαθουν. Καπου εχουν χασει το δρομο τους. Τα δυο τελευταια παιχνιδια τους ειχαν την ποιοτητα των καλυτερων PS exclusives αλλα δε μπορεσαν αυτο να το μεταφρασουν σε πωλησεις.


Θεμα μαρκετινγκ; Θεμα IP (που ολα λεγονται FF); Θεμα πειραματισμων με τριλογιες dlcs και ιστοριες; Θεμα genre; Δε ξερω να πω την αληθεια. Αλλα σιγουρα το προβλημα δεν θα λυνοταν αν απλα εβγαινε στο xbox

Ανέφερα και τα δύο ως συνδυασμό του προβλήματος. Από τη μία η μετριότητα που άρχισε να τους χαρακτηρίζει εδώ και χρόνια και από την άλλη ο περιορισμός που φέρνει το exclusivity.

Και θα επεκταθώ εδώ επάνω στο τελευταίο.

Παιδιά πλέον τα κόστη έχουν εκτιναχθεί και το exclusivity δεν είναι πλέον βιώσιμο. Και μόνο που η ίδια η Sony επέλεξε να επεκταθεί (αν και συγκρατημένα προς το παρόν) στο PC, δείχνει αυτό το trend. Κάποτε αν ακούγαμε για God of War και Uncharted στο PC θα γελούσαμε. Τώρα πλέον το θεωρούμε αναπόφευκτο.

Πολύ απλά δεν βγαίνει πλέον αυτός που θα επιλέξει να μειώσει το αγοραστικό κοινό του βγάζοντας κάτι μόνο σε μία πλατφόρμα και μετά με το κουταλάκι σιγά σιγά στις υπόλοιπες. Ειδικά όταν πρόκειται για κάποιον ανεξάρτητο 3rd party publisher/studio που θα απορροφήσει όλο το ρίσκο.

Κάτι μου λέει ότι και οι Konami/Bloober θα έχουν προβλήματα με το exclusivity deal του Silent Hill 2... Θα πρέπει να κάνει πάταγο για να βγουν κερδισμένοι. Όχι απλά να τα πάει "καλά".

Η Sony έχει την δύναμη ως brand name να περιμένει όσο χρειαστεί για να μπουστάρει πρώτα τις πωλήσεις της κονσόλας της πριν βγάλει έναν μεγάλο 1st party τίτλο στο PC. Η SE (και κάθε SE) δεν έχει αυτό το πλεονέκτημα και βασίζεται περισσότερο στο hype κατά το launch. Μετά ο κόσμος χάνει το ενδιαφέρον του και οι ήδη χαμηλές πωλήσεις κάνουν βουτιά στο κενό.

Προφανώς θα τα πήγαινε πολύ καλύτερα αν κυκλοφορούσε από την αρχή παντού ταυτόχρονα όπως πολύ καλά κάνει η Capcom. Τώρα πλεόν μπορεί να είναι αργά... Και μη ξεχνάμε ότι οι κυκλοφορίες στο PC είναι πολύ αργοπορημένες, δεν είναι μόνο ότι δεν έβγαλε τα FF στο Xbox. 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

To προβλημα του forspoken ηταν το exclusivity, όταν θαφτηκε απο παντου?

Επισης τα exclusivity deals δε νομιζω οτι γινονται δωρεαν. Κατι κερδιζουν για αυτο που χανουν. Ειτε μεγαλυτερα ποσοστα απο τα κερδη, είτε απευθειας χρηματα που καλυπτουν καποιο μέρος των εξοδων τους.

Για την square , ας τα βάλουν κατω και ας κανουν οτι τους συμφερει. Απλα είναι ξεκαθαρο οτι π.χ. τα final fantasy δεν μπορουν να τρεξουν στο switch. Για το xbox δεν ξέρω ποση διαφορα θα εκανε στις πωλησεις τους. Και για τα pc, επειδη μιλαμε για κυριως single player παιχνιδια, ειναι παντα ρισκο να κυκλοφορουν στο launch εκει, π.χ. η Rockstar το αποφευγει. Οπως και να χει , οσοι περισσοτεροι εχουν προσβαση τοσο καλυτερα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σίγουρα είναι πολλαπλοί οι λόγοι και με διαφορετική βαρύτητα αλλά στο τέλος θα εξαρτηθεί από τα ταλέντα. Ο περιορισμός  στο κόστος, η κυκλοφορία σε πολλαπλές πλατφόρμες ή ότι άλλο δεν θα αυξήσει την απήχηση των παιχνιδιών και μακροπρόθεσμα θα οδηγήσει σε προβλήματα. Τα κατάλληλα ταλέντα στις κατάλληλες θέσεις.

Με την ευκαιρία έγραφα τα ίδια με παράδειγμα παιχνίδια της Sony με βάση διαρροές και γνωστά δεδομένα ότι μακροπρόθεσμα δεν μπορεί να λειτουργήσει το μοντέλο παραγωγών. Τότε δεν άρεσε σε μερικούς αρνητές και τελικά μέσα σε αυτά σήμερα περιμένουν την επόμενη χρονιά για εμπορικούς first party τίτλους.

Bye, bye.

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

το προβλημα της square βασικα ειναι οτι αρκετα απο τα μεγαλα της παιχνιδια απετυχαν παταγωδως και οχι απαραιτητα το exclusivity. Δηλαδη μιλαμε για τα forspoken, babylon's fall, stranger of paradise, foam stars και απο εκει και περα μιλαμε για καθαρα jrpg που η αγορα στην οποια απευθυνεται ειναι συγκεκριμενη. Εχουν πεσει και καπως τα χρηματα απο το online στο ffxiv γιατι οσο και ναναι μιλαμε για ενα παιχνιδι 15 χρονων, που θα εχει τις μεταπτωσεις του.

Η διαφορα της capcom π.χ. ειναι οτι απευθυνεται σε καθαρα δυτικο κοινο, εκει που ειναι το χρημα. Και ακομα και τις γιαπωνεζιες της οπως το monster hunter εχει καταφερει να το κανει πιο προσιτο στην δυση. Δε νομιζω δλδ οτι το μυστικο της επιτυχια τους ειναι οι cloud εκδοσεις των RE στο switch, που ειναι ψιλο-unplayable απο αυτα που εχω ακουσει.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
9 ώρες πριν, mansa2k είπε

Ποιο είναι το νόημα σε αυτό το tweet; Τι θέλει να πει το πόνι;

Το πόνι θέλει να πει ότι η SE έκανε περισσότερα exclusives για τη Nintendo παρά για τη Sony.

Επίσης, το πόνι θέλει να πει ότι με βάση τα οικονομικά στοιχεία τα περισσότερα exclusives της SE είχαν σαφή εμπορική επιτυχία με καλές πωλήσεις. (π.χ. FF 16, FF 7 Rebirth)

Ο λόγος που σημειώνεται μείωση 70% στο κέρδος είναι αφενός ο πολλαπλασιασμός του κόστους παραγωγής και αφετέρου άλλοι τίτλοι που ήταν εμπορικές αποτυχίες και δεν καλύφθηκε η χασούρα τους.

Με λίγα λόγια, το πόνι θέλει να πει ότι η εμπορική επιτυχία των exclusives της SE δεν είναι αρκετή για να μην πάει σε multiplatform κυκλοφορίες.

Νομίζω ότι αυτά ήθελε να πει το πόνι.

Επεξ/σία από SaulGoodman
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderators
1 hour ago, SaulGoodman said:

Το πόνι θέλει να πει ότι η SE έκανε περισσότερα exclusives για τη Nintendo παρά για τη Sony.

Meanwhile, τα Ν exclusives που έβγαλε η Square-Enix όλα μαζί παίζει να κόστισαν λιγότερο από όσο ένα Sony exclusive μόνο του, αλλά οκ λεπτομέρειες, μην του χαλάσουμε τον ειρμό, ούτως ή άλλως βγάζει πολύ νόημα το επιχείρημα.

  • Like 4
  • Confused 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 hours ago, music_lover said:

Όσοι κράζατε τον Τζιμάκο, δείτε τώρα, δεν μπορεί να αντικατασταθεί από έναν μόνο CEΟ και φέρνουν 2 στη θέση του!😋

  • Like 1
  • Haha 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Η πρώτη αναθεώρηση ήταν από τα 25 στα 21εκ που οριακά την πέτυχε. Λογικά με την έλλειψη first party αναθεωρήθηκαν οι προβλέψεις για το τρέχον έτος προς τα κάτω, δηλαδή τα 18εκ. Πραγματικά δεν βρίσκω καμία λογική στην ύπαρξη του PS5 pro εκτός αν στοχεύουν στα GTA bundle. Με την MS στο πουθενά και την Sony σε πτώση είμαι περίεργος τι boost θα δώσει το Switch 2 σε μια βιομηχανία που έχει βαλτώσει. 

Sony has reported that its PlayStation 5 sales dropped 29% YoY in its latest financial report, selling a total of 20.8 million units in FY23. The number is slightly below Sony’s previously revised estimations that the company would sell 21 million units. The company also expects console sales to decline, which would be the first time that PlayStation 5 sales fall below the previous year. Sony expects 18 million units to be sold in FY24. Even with 18 million units sold for the next three years (when the PlayStation 6 is expected to be released), the numbers suggest that the console market isn’t growing.

Επεξ/σία από Lotof
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...