Armoral Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου 12 λεπτά πριν, xavier είπε απο εκει και περα ολες οι γενικευσεις προφανως και θα εχουν τον αντιλογο τους. Καλα και κακα παιχνιδια βγαινουν απο καθε προελευση. Αυτό είναι γενίκευση που βολεύει πολύ. Δεν είναι δα και νέο ότι καλοί και κακοί τίτλοι έβγαιναν πάντα ούτε δικαιολογία για τα πάντα και σίγουρα όχι για τον κακό χαμό που γίνεται σήμερα στο αγαπημένο μέσο. Ούτε φυσικά το εμπόδισε να γιγαντωθεί και να μετατραπεί σε μία βιομηχανία μεγαλύτερη από αυτή των ταινιών και της μουσικής μαζί. Πρέπει οι άσχετοι με το χώρο που μισούν τα πάντα να παρεισφρίσουν και να την καταστρέψουν και αυτή, οπότε ας τους δώσουμε κι άλλο χώρο. 2
Choronzoon Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου 3 ώρες πριν, Malthador είπε Δεν ξέρω τι σημαίνει «παρακμή» το ζήτημα για μένα είναι η δυτικοποίηση. Καταλαβαίνω ότι θέλουν να έχουν όσο το δυνατόν περισσότερη απήχηση στο ευρύ κοινό τα games τους, αλλά εμένα με χαλάει (όχι πάντα, ορισμένες φορές) η καταφανής απομάκρυνση από τις ρίζες, υπό την έννοια ότι έχουμε 5000 δυτικά studio, ας μείνουν και μερικά ιαπωνικά χωρίς να επηρεάζονται. Η Capcom είναι η πρώτη που άλλαξε ρότα. Αλλάζοντας σε over-the-shoulder κάμερα στα Resident Evil, μετάλλαξε εντελώς τον χαρακτήρα της σειράς μετατρέποντάς την σε action από survival horror. Έπειτα, διαβάζω κάτι ανοησίες με ένα save στο επόμενο Dragon's Dogma. Τουλάχιστον στα Ace Attorney έχει μείνει παραδοσιακή για την ώρα. Η From έχει μία σταθερή αλλά καθοδική πορεία επίσης. Δεν έχει κάνει το μια κι έξω όπως η Capcom, ωστόσο απομακρύνεται και αυτή σιγά σιγά από τις ρίζες της. Το «git gud» philosophy δεν υφίσταται πλέον, από το Demon's Souls, το πρώτο Dark Souls και το Bloodborne, πλέον έχουμε φτάσει στο Elden Ring που σου δίνει τόσα εφόδια που αν κλείσεις ματάκι στα bosses πέφτουν μόνα τους σχεδόν. Η Square-Enix είναι λαχείο και εξαρτάται από το κάθε studio κατά πόσο είναι ικανό να ανταποκριθεί. Της βγήκανε κάτι Octopath και κάτι Triangle, αλλά έχουμε και κάτι Setsuna και Lost Sphear να θυμόμαστε σαν ωραίες φόλες. Τώρα για τα core Final Fantasy, τι να πούμε, είναι η χαρά των δυτικών και του action έτσι όπως έχουν γίνει πλέον. Προσωπικά δε με πειράζει η δυτικό ποίηση σε αυτά που ανέφερες , στη τελική θα υπάρχει πάντα αλληλεπίδραση σε τέτοιο επίπεδο ( πχ αν δεν υπήρχε wizardry ,Ultima και might and magic ίσως να μην υπήρχαν στη μορφή που ξέρουμε τα jrpg ) Το πρόβλημα μου με τη δυτικό ποίηση και εμέ είναι άλλο και αφορά κυρίως το δυτικό political correctness (mins virus ) που έχει αρχίσει να μπαίνει σε μερικά ιαπωνικά γκειμς αλλά και το εμπορικο μοντέλο που ακολουθούν To τελευταίο Yakuza ειναι χαρακτηριστικό για τα θέματα μετάφρασης που είχε αλλά και για τα τις deluxe κλπ εκδόσεις ( που έβαλαν το new game + πίσω από paywall) Η φρομ δε πιστεύω ότι έκανε εκπτώσεις με το elden ring . Όποιος ήθελε να παίξει με hardcore τρόπο το παιχνίδι το έκανε . Όποιος δεν ήθελε όπως εγώ πχ εφτιαχνε ένα μάγο ξέρω γω ( όπου και πάλι ένα δύσκολο παιχνίδι παίζει ) . Η from έχει φτιάξει και ποιο εύκολα παιχνίδια πχ στο GameCube η και τα armoured core που δεν είναι δα και τόσο δύσκολα .Πιστευω ότι από παιχνίδι σε παιχνίδι θα έχει άτομα που κάποιο τους αρέσει και άλλο όχι .πχ ενας καλός φίλος και συμφορουμιτης λατρεύει το Sekiro και το Bloodborne αλλά όχι τα dark souls . Εμένα πχ μου αρέσουν τα kings field για άλλους λόγους και από τα souls μόνο το elden ring . Η square νομίζω είναι ειδική περίπτωση όπως λες . Το setsuna και lost sphear δε τα θεωρώ φολες σε καμία περίπτωση απλά είναι μικρότερου βεληνεκούς παιχνίδια . Γενικά η square δείχνει μια διπολική κατάσταση . Από τη μια αμιγώς γιαπωνεζικα και ποιο ''μικρα '' παιχνίδια τα οποία είναι τουλάχιστον καλά και από την άλλη μια σειρά από φολες κυρίως δυτικοποιημενα είτε ως περιεχόμενο είτε ως μοντέλο ( το Babylon fall πχ ) . Δεν είναι τυχαίο που πχ το final fantasy 16 στους κύκλους των jrpg fans ήταν ένα mehh game για πολλούς ενώ το remake του star ocean 2 θεωρείται από πολλούς το παιχνίδι της χρονιάς ( όχι άδικα ) 3 ώρες πριν, D.Luffy είπε Τα εφόδια στο Elden Ring τα αποκτάς λόγω του ανοικτού κόσμου και της ελευθερίας που έχεις να τον εξερευνήσεις. Είναι φυσικό και λογικό επακόλουθο να βρεις δυνατό loot και να κάνεις level up. Και πάλι όχι όμως σε επίπεδα OP. Επίσης, δεν θα έλεγα ότι τα bosses "πέφτουν μόνα τους". Αυτό είναι υπερβολή. Νομίζω ότι απλώς οι παλιοί παίκτες έχουμε αρκετή εμπειρία από τα προηγούμενα παιχνίδια και ξέρουμε πως να προσεγγίσουμε μια μάχη. Αυτό είναι και το νόημα του "Git Gud" και προφανώς υφίσταται για τους καινούργιους παίκτες. Δεν γίνεται να έχεις λιώσει όλα αυτά τα χρόνια στα DS1,2,3, Bloodborne και να περιμένεις το Elden Ring που είναι η ίδια φιλοσοφία να είναι παλούκι. Είσαι ήδη καλός και έχεις εμπειρία που προφανώς θα κάνει το παιχνίδι πιο "εύκολο" για εσένα. Πολύ σωστά , είναι ο ίδιος λόγος πχ που για εμένα πχ το shin megami tensei 5 ήταν μια βατη εμπειρία ενώ για κάποιον που παίζει SMT πρώτη φορά είναι λόγος για rage quit. Απλά έχοντας παίξει τα προηγούμενα SMT ξέρω τι να περιμένω από τους μηχανισμούς και ξέρω τι να προσέξω .
rodosf1 Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου Καθόλου σχετικά όλα τα τελευταία με τον τίτλο του θέματος πάντως. Τα οικονομικά νέα της βιομηχανίας, άλλο ένα θέμα που "καίγεται". Η ουσία είναι μια, τα οικονομικά μεγέθη των εταιρειών θα οδηγήσουν σε ποια εξέλιξη με τα νεα δεδομένα των συγχωνευσεων, των νέων τάσεων, συστημάτων κλπ κλπ;
xlinger Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου 5 ώρες πριν, Armoral είπε σε ένα τρόπο διασκέδασης που υποτίθεται ότι θέλει να σε κάνει να ξεφύγεις από την πραγματικότητα και όχι να ασχολείσαι με αυτήν. Δεν είδα κάπου disclaimer για κάτι τέτοιο και τα διάβαζα τα manual όσο υπήρχαν. Στα σοβαρά, για τη διήγηση πάντα δανείζεται κάποιος στοιχεία από το παρελθόν αλλά και από το σήμερα. Σε αυτόν τον κόσμο ζούμε έτσι όπως είναι και από αυτόν θα αντλούνται εμπνεύσεις. Είτε είναι μια γειωμένη ιστορία είτε μια ακραία μυθοπλασία, δεν είναι κακό να περιέχει στοιχεία διαφορετικότητας κλπ. Το σημαντικό σε ένα σενάριο είναι πάντα η διαχείριση και η μορφή ό,τι και αν περιέχει σε υλικό. Είδαμε και τα "μάτσο" games που βγαίνουν σωρηδόν πόσο καλά τα πάνε... Όμως δεν έχει να κάνει με "προπαγάνδες", αλλά με το ότι είναι κακά games για άλλους λόγους, άγαρμπη συγγραφή της οποίας ιστορίας, κούφιοι χαρακτήρες, generic gameplay κλπ. Αντίστοιχα και αυτά που περιέχουν woke στοιχεία αν είχαν κάνει πιο σωστή τη διαχείρισή τους και όχι απλά για να υπάρχουν θα είχαν καλύτερη μοίρα. Τι να πει δηλαδή και το Mass Effect, φουλ woke στοιχεία (το 2007) και έβγαλε ολόκληρη τριλογία που εμπορικά πήγε από το καλό στο καλύτερο και (θα) το μνημονεύουμε για χρόνια... 2 1
Moderators Malthador Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου Moderators Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου 1 hour ago, rodosf1 said: Καθόλου σχετικά όλα τα τελευταία με τον τίτλο του θέματος πάντως. Τα οικονομικά νέα της βιομηχανίας, άλλο ένα θέμα που "καίγεται". Η ουσία είναι μια, τα οικονομικά μεγέθη των εταιρειών θα οδηγήσουν σε ποια εξέλιξη με τα νεα δεδομένα των συγχωνευσεων, των νέων τάσεων, συστημάτων κλπ κλπ; Ας γυρίσουμε on-topic λοιπόν με μερικούς προβληματισμούς. Προσωπικά θεωρώ ότι η βιομηχανία αυτή τη στιγμή βρίσκεται στο πιο δυσοίωνο σημείο των τελευταίων ετών της. Μετά την έκρηξη της ανάπτυξης λόγω των lockdown, όλα μοιάζουν stalled, έχει απολυθεί πάρα πολύς κόσμος και η κατηφόρα θα συνεχίζεται. Οι platform-holders (και οι μεγάλοι developers) δεν ξέρουν πως να αντιμετωπίσουν τα τεράστια κόστη των ΑΑΑ games και πειραματίζονται με νέα μοντέλα. Η MS ακολουθεί τακτική «έχει ο θεός», ενώ η Sony αποφασίζει να βάλει στον πάγο για αρκετό καιρό την πλατφόρμα της (ούτως ή άλλως την παίρνει να το κάνει με τις πωλήσεις που έχει). Το θέμα είναι πως θα λυθεί το πρόβλημα που έχει προκύψει στην βιομηχανία. Η γνώμη μου είναι ότι με τα υπάρχοντα δεδομένα δεν γίνεται να λυθεί και δεν θα λυθεί. Το φως στην άκρη του τούνελ θα αρχίσει να διαφαίνεται όταν τα γλωσσικά μοντέλα εξελιχθούν σε τέτοιο βαθμό που να αρχίσει το development να γίνεται όσο το δυνατόν λιγότερο human-depended γίνεται. Πιστεύω ότι αυτό είναι που θα ρίξει τα κόστη κατακόρυφα και θα μετατρέψει την βιομηχανία σε βιώσιμη, το ΑΙ και μόνο αυτό. 1
Armoral Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου (επεξεργασμένο) 10 ώρες πριν, xlinger είπε Δεν είδα κάπου disclaimer για κάτι τέτοιο και τα διάβαζα τα manual όσο υπήρχαν. Στα σοβαρά, για τη διήγηση πάντα δανείζεται κάποιος στοιχεία από το παρελθόν αλλά και από το σήμερα. Σε αυτόν τον κόσμο ζούμε έτσι όπως είναι και από αυτόν θα αντλούνται εμπνεύσεις. Είτε είναι μια γειωμένη ιστορία είτε μια ακραία μυθοπλασία, δεν είναι κακό να περιέχει στοιχεία διαφορετικότητας κλπ. Το σημαντικό σε ένα σενάριο είναι πάντα η διαχείριση και η μορφή ό,τι και αν περιέχει σε υλικό. Είδαμε και τα "μάτσο" games που βγαίνουν σωρηδόν πόσο καλά τα πάνε... Όμως δεν έχει να κάνει με "προπαγάνδες", αλλά με το ότι είναι κακά games για άλλους λόγους, άγαρμπη συγγραφή της οποίας ιστορίας, κούφιοι χαρακτήρες, generic gameplay κλπ. Αντίστοιχα και αυτά που περιέχουν woke στοιχεία αν είχαν κάνει πιο σωστή τη διαχείρισή τους και όχι απλά για να υπάρχουν θα είχαν καλύτερη μοίρα. Τι να πει δηλαδή και το Mass Effect, φουλ woke στοιχεία (το 2007) και έβγαλε ολόκληρη τριλογία που εμπορικά πήγε από το καλό στο καλύτερο και (θα) το μνημονεύουμε για χρόνια... Αν δεν είχαμε στοιχεία φανταστικά στα παιχνίδα η Tifa δε θα καθάριζε τέρατα με τις μπουνίτσες της και ο Batman δε θα πετούσε με μία κάπα. Τα παιχνίδια αυτό το σκοπό εξυπηρετούν μέσω της φαντασίας, τη διασκέδαση. Εδώ όμως δε μιλάμε για κάτι που αντικατροπτίζει μία πραγματικότητα, το μόνο που αντικατροπτίζει είναι μία συγκεκριμένη γραμμή που έχει δοθεί/επιβληθεί και ακολουθείται από όλους. To Mass Effect φυσικά και ενόχλησε που ήταν woke, έστω και αν ήταν τα πρώτα βήματα τότε, εμένα προσωπικά με ενοχλούσαν αυτές οι επιλογές και το πλήρωσε στο Andromeda αυτό γιατί σα να παραέδωσαν σημασία στο με ποιον θα κοιμηθεί ο βασικός ήρωας του παιχνιδιού. Και γιατί θα έπρεπε άλλωστε δεν καταλαβαίνω; Ποιον αδικούσε το Mass Effect αν δε σου επέτρεπε να κοιμηθείς με άτομα του ίδιου φύλου; Πόση ποια σημασία είχε για την εμπειρία αυτό; Και ναι συμφωνώ είναι ένας από τους λόγους, αλλά είναι ο κυριότερος. Και το γεγονός ότι δεν έχουμε πλέον καλούς τίτλους παρά το γεγονός ότι παράγονται σωρηδόν έχει να κάνει και με το ότι η προσοχή των παραγωγών είναι στραμμένη σε αυτές τις αηδίες και όχι στο gameplay, ακριβώς γιατί έχουν περάσει στις ομάδες ανάπτυξης με το έτσι θέλω ατάλαντοι ή για να είμαστε πιο ακριβείς λιγότερο ταλαντούχοι με βάση τα πιστεύω τους και όχι τις ικανότητές τους. Και όλα αυτά φυσικά που αναφέρω αποδεικνύονται από τις δημιουργίες τους. Δεν είναι ότι το λέει ένας τρελός αυτό χωρίς στοιχεία. Οι αποδείξεις είναι οι τίτλοι που παρουσιάζουν. 10 ώρες πριν, Malthador είπε Ας γυρίσουμε on-topic λοιπόν με μερικούς προβληματισμούς. Προσωπικά θεωρώ ότι η βιομηχανία αυτή τη στιγμή βρίσκεται στο πιο δυσοίωνο σημείο των τελευταίων ετών της. Μετά την έκρηξη της ανάπτυξης λόγω των lockdown, όλα μοιάζουν stalled, έχει απολυθεί πάρα πολύς κόσμος και η κατηφόρα θα συνεχίζεται. Οι platform-holders (και οι μεγάλοι developers) δεν ξέρουν πως να αντιμετωπίσουν τα τεράστια κόστη των ΑΑΑ games και πειραματίζονται με νέα μοντέλα. Η MS ακολουθεί τακτική «έχει ο θεός», ενώ η Sony αποφασίζει να βάλει στον πάγο για αρκετό καιρό την πλατφόρμα της (ούτως ή άλλως την παίρνει να το κάνει με τις πωλήσεις που έχει). Το θέμα είναι πως θα λυθεί το πρόβλημα που έχει προκύψει στην βιομηχανία. Η γνώμη μου είναι ότι με τα υπάρχοντα δεδομένα δεν γίνεται να λυθεί και δεν θα λυθεί. Το φως στην άκρη του τούνελ θα αρχίσει να διαφαίνεται όταν τα γλωσσικά μοντέλα εξελιχθούν σε τέτοιο βαθμό που να αρχίσει το development να γίνεται όσο το δυνατόν λιγότερο human-depended γίνεται. Πιστεύω ότι αυτό είναι που θα ρίξει τα κόστη κατακόρυφα και θα μετατρέψει την βιομηχανία σε βιώσιμη, το ΑΙ και μόνο αυτό. Η MS είναι μεγάλο μερίδιο ευθύνης για ότι συμβαίνει. Απορώ πραγματικά πως έβγαλαν τόσα χρήματα αυτοί οι άνθρωποι σε αυτή την εταιρία. Ένα τμήμα χωρίς σχέδιο, χωρίς όραμα για το μέλλον, δε μπορώ να καταλάβω τι προσπαθούν να κάνουν μόνο με εξαγορές και μηδενικές νέες δημιουργίες και ξαφνικά βγαίνουν να μας πουν ότι δεν πάνε καλά τα πράγματα. Χαίρω πολύ. Πάλι καλά που υπάρχει και η Sony με το PS και δεν έχει βαλτώσει εντελώς η κατάσταση. Επεξ/σία 26 Φεβρουαρίου από Armoral 1 1
xavier Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου 45 λεπτά πριν, Malthador είπε Ας γυρίσουμε on-topic λοιπόν με μερικούς προβληματισμούς. Προσωπικά θεωρώ ότι η βιομηχανία αυτή τη στιγμή βρίσκεται στο πιο δυσοίωνο σημείο των τελευταίων ετών της. Μετά την έκρηξη της ανάπτυξης λόγω των lockdown, όλα μοιάζουν stalled, έχει απολυθεί πάρα πολύς κόσμος και η κατηφόρα θα συνεχίζεται. Οι platform-holders (και οι μεγάλοι developers) δεν ξέρουν πως να αντιμετωπίσουν τα τεράστια κόστη των ΑΑΑ games και πειραματίζονται με νέα μοντέλα. Η MS ακολουθεί τακτική «έχει ο θεός», ενώ η Sony αποφασίζει να βάλει στον πάγο για αρκετό καιρό την πλατφόρμα της (ούτως ή άλλως την παίρνει να το κάνει με τις πωλήσεις που έχει). Το θέμα είναι πως θα λυθεί το πρόβλημα που έχει προκύψει στην βιομηχανία. Η γνώμη μου είναι ότι με τα υπάρχοντα δεδομένα δεν γίνεται να λυθεί και δεν θα λυθεί. Το φως στην άκρη του τούνελ θα αρχίσει να διαφαίνεται όταν τα γλωσσικά μοντέλα εξελιχθούν σε τέτοιο βαθμό που να αρχίσει το development να γίνεται όσο το δυνατόν λιγότερο human-depended γίνεται. Πιστεύω ότι αυτό είναι που θα ρίξει τα κόστη κατακόρυφα και θα μετατρέψει την βιομηχανία σε βιώσιμη, το ΑΙ και μόνο αυτό. εγω εχω την εντελως αντιθετη αποψη. για μενα η βιομηχανια ειναι στο καλυτερο σημειο της(οικονομικα). Τα εσοδα ειναι περισσοτερα απο ποτε. Η διεξοδος στο moblie gaming ειναι αρκετα ευκολη. Επισης για πρωτη φορα τα video game brands αξιοποιουνται σοβαρα και απο το hollywood. Συμφωνουμε οτι η Ai θα μειωσει το κοστος παραγωγής των παιχνιδιων σε μεγαλο βαθμο και θα βελτιωσει τα περιθωρια κερδους. Αλλα σιγουρα δεν ειναι τοσο μαυρα και αραχνα.
Fulgore Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου 25 λεπτά πριν, Malthador είπε Οι platform-holders (και οι μεγάλοι developers) δεν ξέρουν πως να αντιμετωπίσουν τα τεράστια κόστη των ΑΑΑ games και πειραματίζονται με νέα μοντέλα. Είναι γιατί κατα τα άλλα, το πρόβλημα στην αρχή της γενιάς ήταν ταεπιπλέον 10ευρώ στην τιμή της βασικής από 70 σε 80ευρώ. Καλά πήγε και αυτό..... Εδώ και το τι γίνεται σε FromSoftware μεριά, της οποίας είναι Publisher πάλι η Bandai namco. Crunch, χαμηλοί μισθοί και συνεχίζουμε https://www.gamesindustry.biz/how-much-does-from-software-crunch Το πρόβλημα(για μένα) δεν είναι τόσο τα μεγάλα κόστη και πολλά χρόνια ανάπτυξης ή γιατί δεν υπάρχουν μικρότερες παραγωγές στα ενδιάμεσα. Το πρόβλημα είναι ότι πολλές φορές το τελικό αποτέλεσμα είναι κατώτερο των περιστάσεων, όπως είδαμε με τα πρόσφατα Forspoken Callisto Protocol Suicide Squad Skull and Bones Diablo 4 Gotham Knight κλπ Γιαυτό προσωπικά τα νέα IP αυτά καθαυτά δεν μου λένε κάτι, αν καταντάνε μετριάτζες, σε σχέση με sequels ή remakes. Και το GTA 6 θα έχει γιγάντια κόστη ανάπτυξης και έχουν περάσει πάνω από 10χρόνια από την κυκλοφορία του 5, αλλά σίγουρα σε πωλήσεις και έσοδα θα γίνει πανικός.
mansa2k Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου Μέλος Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου (επεξεργασμένο) Όσοι έζησαν την βιομηχανία εποχή ps3 ξέρουν πολύ καλά πως ξεκίνησε τότε η πτώση των Ιαπωνικών στούντιο είτε επενδύοντας σε δυτικά στούντιο (Square Enix), είτε δίνοντας ip σε δυτικούς (Capcom), είτε προσθέτωντας δυτικά στοιχεία με αποτέλεσμα την πτώση της τοπικής αγοράς μακροπρόθεσμα. Τα περισσότερα αναφέρθηκαν (όπως και η ανταπόκριση τους στο αυξημένο κόστος, τεχνογνωσίας του HD development) και η κατάσταση άρχισε να αλλάζει περίοδο ps4 όταν είδαν ότι δεν έχει τα κατάλληλα αποτελέσματα. Σήμερα έχουν καλύτερη εικόνα. Όμως συνεχίζουν να επενδύουν στη Δύση. Η τοπική αγορά δεν έχει επανέλθει πέρα από την Ν που συνεχίζει δυναμικά. Παράδειγμα τα RE της Capcom κατέληξαν πρώτου προσώπου που δεν αρέσουν καθόλου στους Ιάπωνες. Ουσιαστικά βελτιώθηκαν, δεν έχουν επανέλθει σε εποχές ps2 και πρωτύτερα (και ούτε πρόκειται) ενώ παράλληλα συνεχίζουν να επενδύουν, έστω και εν μέρει, σε δυτικά στοιχεία ή καλύτερα "παγκόσμια προωθημένα δεδομένα". Η βελτίωση αυτή γίνεται εντονότερη λόγω της πτώσης των δυτικών στούντιο τα οποία περνάνε από κρίση "ταυτότητας". Αναφέρθηκαν αρκετά σχετικά. - 1 ώρα πριν, Malthador είπε Πιστεύω ότι αυτό είναι που θα ρίξει τα κόστη κατακόρυφα και θα μετατρέψει την βιομηχανία σε βιώσιμη, το ΑΙ και μόνο αυτό. Το θέμα με την ΑΙ έχει αναφερθεί ως λύση εδώ και αρκετές σελίδες πίσω όταν είχε ξεκινήσει η συζήτηση περί κόστους με γνώμονα τότε τα στοιχεία που είχαν προκύψει από παιχνίδια της Sony. Παρόλα αυτά βλέποντας πως εξελίσσεται η κατάσταση πιστεύω ότι τα προβλήματα είναι βαθύτερα. Συγκεκριμένα πέρα από από ατζέντα με τα διάφορα κλικ που πρέπει να επαληθευτούν στην ανάπτυξη των παιχνιδιών, η έλλειψη χρηματοδότησης των κατάλληλων ικανών δημιουργών, η διαχείριση του προσωπικού των εταιριών είναι και η έλλειψη ταλέντων. Δεν είναι απόλυτο δεδομένο ακόμα αλλά μπορεί να διογκωθεί εφόσον δεν υπάρξει η απαραίτητη μετάδοση γνώσεων από τους ικανότερους προς τους νεότερους. Αν σπάσει η αλυσίδα θα χαθεί και η μπάλα. 44 λεπτά πριν, Armoral είπε Πάλι καλά που υπάρχει και η Sony με το PS και δεν έχει βαλτώσει εντελώς η κατάσταση. Έχεις καταλάβει ότι όσα γράφεις για woke και σχετικά καθιερώθηκαν (δεν γράφω ξεκίνησαν) με το LoU2 και το σχετικό περιεχόμενο; Επεξ/σία 26 Φεβρουαρίου από mansa2k
Armoral Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου 1 λεπτό πριν, mansa2k είπε Όσοι έζησαν την βιομηχανία εποχή ps3 ξέρουν πολύ καλά πως ξεκίνησε τότε η πτώση των Ιαπωνικών στούντιο είτε επενδύοντας σε δυτικά στούντιο (Square Enix), είτε δίνοντας ip σε δυτικούς (Capcom), είτε προσθέτωντας δυτικά στοιχεία με αποτέλεσμα την πτώση της τοπικής αγοράς μακροπρόθεσμα. Τα περισσότερα αναφέρθηκαν (όπως και η ανταπόκριση τους στο αυξημένο κόστος, τεχνογνωσίας του HD development) και η κατάσταση άρχισε να αλλάζει περίοδο ps4 όταν είδαν ότι δεν έχει τα κατάλληλα αποτελέσματα. Σήμερα έχουν καλύτερη εικόνα. Όμως συνεχίζουν να επενδύουν στη Δύση. Η τοπική αγορά δεν έχει επανέλθει πέρα από την Ν που συνεχίζει δυναμικά. Παράδειγμα τα RE της Capcom κατέληξαν πρώτου προσώπου που δεν αρέσουν καθόλου στους Ιάπωνες. Ουσιαστικά βελτιώθηκαν, δεν έχουν επανέλθει σε εποχές ps2 και πρωτύτερα (και ούτε πρόκειται) ενώ παράλληλα συνεχίζουν να επενδύουν, έστω και εν μέρει, σε δυτικά στοιχεία ή καλύτερα "παγκόσμια προωθημένα δεδομένα". Η βελτίωση αυτή γίνεται εντονότερη λόγω της πτώσης των δυτικών στούντιο τα οποία περνάνε από κρίση "ταυτότητας". Αναφέρθηκαν αρκετά σχετικά. - Το θέμα με την ΑΙ έχει αναφερθεί ως λύση εδώ και αρκετές σελίδες πίσω όταν είχε ξεκινήσει η συζήτηση περί κόστους με γνώμονα τότε τα στοιχεία που είχαν προκύψει από παιχνίδια της Sony. Παρόλα αυτά βλέποντας πως εξελίσσεται η κατάσταση πιστεύω ότι τα προβλήματα είναι βαθύτερα. Συγκεκριμένα πέρα από από ατζέντα με τα διάφορα κλικ που πρέπει να επαληθευτούν στην ανάπτυξη των παιχνιδιών, η έλλειψη χρηματοδότησης των κατάλληλων ικανών δημιουργών, η διαχείριση του προσωπικού των εταιριών είναι και η έλλειψη ταλέντων. Δεν είναι απόλυτο δεδομένο ακόμα αλλά μπορεί να διογκωθεί εφόσον δεν υπάρξει η απαραίτητη μετάδοση γνώσεων από τους ικανότερους προς τους νεότερους. Αν χαθεί η αλυσίδα θα χαθεί και η μπάλα. Έχεις καταλάβει ότι όσα γράφεις για woke και σχετικά καθιερώθηκαν (δεν γράφω ξεκίνησαν) με το LoU2 και τι σχετικό περιεχόμενο; Δεν έχει μόνο το tlou2 η Sony. Έχει τεράστια βιβλιοθήκη πίσω από φανταστικά exclusives. Το τι έγινε με το tlou το γνωρίζουμε όπως επίσης και το ρόλο της Sarkeesian και του Druckman σε όλο αυτό το πανηγύρι που απλά επιβεβαιώνει όσα αναφέρω. 2
Moderators Malthador Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου Moderators Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου 54 minutes ago, xavier said: εγω εχω την εντελως αντιθετη αποψη. για μενα η βιομηχανια ειναι στο καλυτερο σημειο της(οικονομικα). Τα εσοδα ειναι περισσοτερα απο ποτε. Η διεξοδος στο moblie gaming ειναι αρκετα ευκολη. Επισης για πρωτη φορα τα video game brands αξιοποιουνται σοβαρα και απο το hollywood. Δεν έχουν σχέση τα έσοδα, δεν μας ενδιαφέρουν καν. Τα κέρδη και η ανάπτυξη μας ενδιαφέρουν και μοιάζουν να είναι χαμηλότερα από ποτέ, σε όλες τις εταιρείες. Αν ήταν ευχαριστημένες με το αποτέλεσμα (τουλάχιστον οι τρεις μεγάλες platform-holders) δεν θα παρέμεναν on-hold, θα κοίταζαν να αυξήσουν τα κέρδη τους. Η Sony κάνει διάλειμμα για ενάμιση χρόνο, η Ν πάει παραπίσω το Switch 2, ενώ για το ΧΒΟΧ δεν θα σχολιάσω εδώ, ακόμα ψάχνει να βρει τον εαυτό του. 42 minutes ago, mansa2k said: Το θέμα με την ΑΙ έχει αναφερθεί ως λύση εδώ και αρκετές σελίδες πίσω όταν είχε ξεκινήσει η συζήτηση περί κόστους με γνώμονα τότε τα στοιχεία που είχαν προκύψει από παιχνίδια της Sony. Παρόλα αυτά βλέποντας πως εξελίσσεται η κατάσταση πιστεύω ότι τα προβλήματα είναι βαθύτερα. Συγκεκριμένα πέρα από από ατζέντα με τα διάφορα κλικ που πρέπει να επαληθευτούν στην ανάπτυξη των παιχνιδιών, η έλλειψη χρηματοδότησης των κατάλληλων ικανών δημιουργών, η διαχείριση του προσωπικού των εταιριών είναι και η έλλειψη ταλέντων. Δεν είναι απόλυτο δεδομένο ακόμα αλλά μπορεί να διογκωθεί εφόσον δεν υπάρξει η απαραίτητη μετάδοση γνώσεων από τους ικανότερους προς τους νεότερους. Αν σπάσει η αλυσίδα θα χαθεί και η μπάλα. Ε, το «ταλέντο» θα αντικατασταθεί από την μηχανή και το κόστος θα πέσει κατακόρυφα (και άρα τα κέρδη ενδέχεται να αυξηθούν). Δεν χρειάζεται να ψάξουμε σε πολύ βάθος, εκεί είναι το πρόβλημα: δεν φτάνουν τα λεφτά. Από αυτή την αφετηρία ξεκινάμε και τα υπόλοιπα θα έρθουν μόνα τους. ---------------------------- Παρακαλώ να λήξει η κουβέντα περί wokeness, δεν χρειάζεται άλλη ανάλυση το θέμα.
mansa2k Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου Μέλος Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου 14 λεπτά πριν, Malthador είπε Ε το «ταλέντο» θα αντικατασταθεί από την μηχανή και το κόστος θα πέσει κατακόρυφα (και άρα τα κέρδη ενδέχεται να αυξηθούν). Δεν χρειάζεται να ψάξουμε σε πολύ βάθος, εκεί είναι το πρόβλημα: δεν φτάνουν τα λεφτά. Από αυτή την αφετηρία ξεκινάμε και τα υπόλοιπα θα έρθουν μόνα τους. Αν εννοείς ότι η ΑΙ θα είναι ικανή να δημιουργήσει ιδέες ώστε (για παράδειγμα) θα μπορούσε να προσφέρει αντίστοιχη μετάβαση των BotW, TotK σε σχέση με τα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς τότε διαφωνώ. Δεν είναι αν μπορεί να συμβεί αλλά ότι δεν είμαστε σε αυτό το σημείο. Ας βελτιώσουν για την ώρα τα εργαλεία ανάπτυξης και τα συζητάμε τα υπόλοιπα όταν έρθει ο χρόνος. Με λίγα λόγια απαιτούνται ταλέντα. 1
rodosf1 Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου Παραγωγή υλικού πάντως βλέπω από μεριά Nintendo κ Microsoft (πλέον έχει τεράστιo αριθμό studio), με το μάτι όμως όλοι στραμμένο στις εξελίξεις. Θα είναι το mobile gaming ο θάνατος των hardware κονσολών ή τουλάχιστον θα οδηγήσει στην επόμενη τελευταία γενιά τους; Το cloud gaming ακόμα δε νομίζω να κυριαρχεί λόγω της ποιότητας των συνδέσεων στον υπαναπτυκτο κόσμο (Ελλαδαρα included μάλλον για 1-2 χρόνια ακόμη). Το 90% των πιτσιρικαδων (κ αρκετοί από αυτούς πια μεγάλωσαν) παίζει Call of Duty, Fortnite, GTA και χώνει εκεί χρήμα, χωρις να αγοράζει ΚΑΝΈΝΑ game πλην Fifa, Madden, NBA2K, ανάλογα τα γούστα. Δε νομίζω ότι το αγνοούν αυτό οι μεγάλοι κ δεν θέλουν να αρμεξουν κ άλλο την αγελάδα....αν δεν έχει το απαιτούμενο για το κόστος ανάπτυξης κοινό-κέρδος το υπέροχο Lies of P, το Wo Long κλπ κλπ, γιατί να βγάλουν κ άλλα αντίστοιχα οι εταιρείες;
xavier Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου (επεξεργασμένο) @Malthador τα κέρδη τους στην τρεχουσα γενια ειναι περισσότερα απο ποτε. Επεξ/σία 26 Φεβρουαρίου από xavier 1
SabotazNic Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου 3 λεπτά πριν, xavier είπε @Malthador τα κέρδη τους στην τρεχουσα γενια ειναι περισσότερα απο ποτε. Μιας και βολευει το γραφημα της Sony, βλεπεις ποσο πολυ εχουν ανεβει τα sales, αλλα τα κερδη δεν ακολουθουν με τον ιδιο ρυθμο. Οντως, το gaming εχει τωρα περισσοτερα κερδη απο ποτε, αλλα ξοδευεται δυσανολογα παραπανω χρημα για να γινει αυτο. Και, δεν ειναι και η μονη βιομηχανια που συμβαινει αυτο. Σε ολα λιγο πολυ εχει μειωθει το κερδος (ωστοσο υπαρχει) και εχει αυξηθει η πρωτη υλη, πληρωμες προσωπικου κτλ
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα