Προς το περιεχόμενο

Οικονομικά Νέα της Βιομηχανίας


mansa2k

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Moderators
1 hour ago, Mitroglou7 said:

Επειδή ακριβώς αναφέρεστε στο τώρα ακριβώς αυτό λέω. Όταν θα κυκλοφορήσει το GTA 6 σε XBOX/PS5 και κάνει day one 50εκ. πωλήσεις οι 35εκ. θα είναι στο PS5 λόγω του market share. Μάντεψε πόσα θα πουλούσε αν δεν έβγαινε στο PS5. Εύκολο είναι. Απλή αφαίρεση. Το χεις.

Καληνύχτα.

Λαμπρό παράδειγμα το GTA6, σκέψου να βγει σε XBOX/PS5 και σε Switch την ίδια μέρα. Μάντεψε πόσες πωλήσεις θα κάνει στην κονσόλα της Ν που έχει πουλήσει τριπλάσιες κονσόλες από την Sony.

Αυτό προσπαθεί να σου πει ο mansa2k (με ομολογουμένως πιο άτσαλο τρόπο), όταν σου λέει ότι το Playstation στηρίζεται περισσότερο στις κυκλοφορίες τρίτων απ' ότι οι άλλοι. Η τόσο μεγάλη εξάρτηση από τους 3rd-parties είναι δίκοπο μαχαίρι, μπορεί να μην δίνουν τόσα χρήματα για development μεν, αλλά το αποτέλεσμα δεν είναι στο χέρι τους δε. Ενώ η MS με τις υπηρεσίες της και η N με τα 1st-party της έχουν και το μαχαίρι και το καρπούζι.

1 hour ago, xavier said:

εχουν ακριβυνει οι διαφημισεις, περισσοτερο απο το development cost.

Δηλαδή το Spider-Man 3 θα κοστίσει $70m παραπάνω από το Spider-Man 2, επειδή θα διαφημίσουν περισσότερο το δεύτερο sequel της σειράς;

Καταλαβαίνεις πιστεύω ότι δεν βγάζει νόημα κάτι τέτοιο...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 1,2k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

20 λεπτά πριν, Malthador είπε

Λαμπρό παράδειγμα το GTA6, σκέψου να βγει σε XBOX/PS5 και σε Switch την ίδια μέρα. Μάντεψε πόσες πωλήσεις θα κάνει στην κονσόλα της Ν που έχει πουλήσει τριπλάσιες κονσόλες από την Sony.

Μα που διαφωνώ σε αυτό? Το προφανές δεν είναι? Αν αντίστοιχα στο άτσαλο παράδειγμά μου δεν έβγαινε στο Xbox θα έκανε πάλι λιγότερες πωλήσεις. Και ναι αν βγει στο Switch θα κάνει τις αντίστοιχες πολλές πωλήσεις. 

20 λεπτά πριν, Malthador είπε

Αυτό προσπαθεί να σου πει ο mansa2k (με ομολογουμένως πιο άτσαλο τρόπο), όταν σου λέει ότι το Playstation στηρίζεται περισσότερο στις κυκλοφορίες τρίτων απ' ότι οι άλλοι. Η τόσο μεγάλη εξάρτηση από τους 3rd-parties είναι δίκοπο μαχαίρι, μπορεί να μην δίνουν τόσα χρήματα για development μεν, αλλά το αποτέλεσμα δεν είναι στο χέρι τους δε. Ενώ η MS με τις υπηρεσίες της και η N με τα 1st-party της έχουν και το μαχαίρι και το καρπούζι.

Οκ με αυτά τα ελληνικά το καταλαβαίνω το όλο point αλλά δε καταλαβαίνω ακριβώς το νόημα του.

  • Ο ένας στηρίζεται στις συνδρομές
  • Ο άλλος στα first party
  • Ο τρίτος θέλει να είναι η goto κονσόλα για Fortnite-Fifa-Cod-GTA

Σωστά?

Αν ναι από πού προκύπτει ότι ένας από τους 3 έχει κάνει πιο καλή επιλογή και ότι μελλοντικά ο Χ θα πετύχει ή ο Ψ θα αποτύχει πέρα από εντελώς προσωπικές εκτιμήσεις?

Αντιλαμβάνομαι αυτό που λες με το μαχαίρι και το καρπούζι αλλά αυτό δεν είναι κάποια εγγύηση επιτυχίας. Πχ η N πάντα στο ίδιο μοτίβο ήταν και μια είχε επιτυχία (switch-Wii) μια είχε αποτυχία (gamecube-WiiU).

Επίτηδες δε χρησιμοποίησα το CoD που είναι μέσα στους κινδύνους για τη Sony αλλά και πάλι μιλάμε για κάτι μελλοντικό και θεωρητικό.

 

Στο τώρα, μια χαρά κερδοφορίες έχουν τα ακριβά AAA της Sony, τραβούν κόσμο στη κονσόλα και συνεχίζει να είναι leader στο console-war και άρα και στην μεγάλη πίτα με τα λεφτά από τα 3rd parties συνεπώς τι ακριβώς συζητάμε? Αν και όταν αρχίσουν να μπαίνουν μέσα λόγω κόστους τα ΑΑΑ της ή χάσει το μερίδιο της ή τα 3rd parties της γυρίσουν την πλάτη μπορούμε να το δούμε αλλά τώρα τι ακριβώς λέμε?

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, Malthador είπε

Αυτό προσπαθεί να σου πει ο mansa2k (με ομολογουμένως πιο άτσαλο τρόπο), όταν σου λέει ότι το Playstation στηρίζεται περισσότερο στις κυκλοφορίες τρίτων απ' ότι οι άλλοι.

Δεν χρειάζεται να γίνει η οποιαδήποτε σύγκριση για το προφανές. Ούτε καν αναφέρθηκα στην συγκεκριμένη συζήτηση σε άλλες εταιρίες. Δεν είναι η σύγκριση το θέμα. Anyway..... Περισσότερες ειδήσεις από εδώ και πέρα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
3 ώρες πριν, Malthador είπε

Λαμπρό παράδειγμα το GTA6, σκέψου να βγει σε XBOX/PS5 και σε Switch την ίδια μέρα. Μάντεψε πόσες πωλήσεις θα κάνει στην κονσόλα της Ν που έχει πουλήσει τριπλάσιες κονσόλες από την Sony.

Αυτό προσπαθεί να σου πει ο mansa2k (με ομολογουμένως πιο άτσαλο τρόπο), όταν σου λέει ότι το Playstation στηρίζεται περισσότερο στις κυκλοφορίες τρίτων απ' ότι οι άλλοι. Η τόσο μεγάλη εξάρτηση από τους 3rd-parties είναι δίκοπο μαχαίρι, μπορεί να μην δίνουν τόσα χρήματα για development μεν, αλλά το αποτέλεσμα δεν είναι στο χέρι τους δε. Ενώ η MS με τις υπηρεσίες της και η N με τα 1st-party της έχουν και το μαχαίρι και το καρπούζι.

Δηλαδή το Spider-Man 3 θα κοστίσει $70m παραπάνω από το Spider-Man 2, επειδή θα διαφημίσουν περισσότερο το δεύτερο sequel της σειράς;

Καταλαβαίνεις πιστεύω ότι δεν βγάζει νόημα κάτι τέτοιο...

και ομως...οσο μεγαλυτερα τα αναμενομενα κερδη, τοσο μεγαλυτερη και η επενδυση που κανουν στην διαφημιση. Απο το συνολικο κοστος της παραγωγης το μισο ειναι στο μαρκετινγκ. Προφανως και το γενικοτερο inflation παιζει ρολο. Τα παντα ειναι 30-40% ακριβοτερα την τελευταια 3ετια και η ταση φαινεται να συνεχιζεται να ειναι ανοδικη.

Ποσο μαλλον οταν μιλαμε για αμερικανικα στουντιος, με τους μισθους που εχουν εκει...

Επεξ/σία από xavier
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

https://www.techspot.com/news/101279-sony-forecasts-own-post-activision-acquisition-doom-projecting.html

Sony's rightfully pessimistic outlook forecasts Call of Duty doom in 2027, well before the 10-year promise concludes. It firmly believes the acquisition threatens both the console and subscription sectors. But how is that possible when Microsoft committed to 10 years of Call of Duty?

Sony sees Xbox overtaking PlayStation by weaponizing release timing. While Microsoft promised 10 years of Call of Duty, it did not specify that launches would coincide on both consoles. It sees Microsoft using that "exclusivity" period to advance its subscription dominance by putting Activision games on Game Pass "day and date" (day one).

image.png.538a7ac66b29177ed9cd871f13646ff4.png

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

https://www.ft.com/content/3b89e9f7-e3cf-4e60-bfa4-987af24efa75

''PS5 sales grew about 65 per cent to 22.5mn units this year, according to Ampere estimates, while sales of the latest Xbox fell about 15 per cent to 7.6mn.''

image.png.c5dc6b2c1d1e3664097778b927ee83b9.png

Τα λέγαμε ορισμένοι και πέρυσι, ότι μόλις φύγει από την μέση το θέμα διαθεσιμότητας, θα δούμε άλλη εικόνα σε πωλήσεις μεριά, αλλά ορισμένοι περίμεναν το Xbox να περάσει σε πωλήσεις το Ps5.

Οταν ο ενας σου προμοτάρει περισσότερο το digital only, cloud, gamepass και κάνει από την προηγούμενη γενιά στροφή 100% προς PC σε σχέση με 360 εποχές, αυτά είναι τα αποτελέσματα σε κονσόλες μεριά.

Το τελευταίο το αναφέρω γιατί πολλοί ξενέρωσαν φέτος με τα 30fps σε SeriesX μεριά, και το γύρισαν στο ακριβότερο pc, κάτι που φαίνεται και από τις πωλήσεις στο Starfield που ήταν περισσότερες σε PC μεριά, παρά σε Xbox.

Τέλος όταν ο ένας δεν διαφημίζει την κονσόλα του καθόλου στην Ευρώπη, να απορούμε μετά γιατί οι πωλήσεις κονσολών αλλά και παιχνιδιών 3ων είναι αισθητά κάτω σε Microsoft μεριά, σε σχέση με Sony και Nintendo.

Ακόμα και στην Sonyland Ελλάδα, μια χαρά βλέπουμε διαφημίσεις και απο nintendo μεριά.

 

Επεξ/σία από Fulgore
  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Οι πωλήσεις hardware παίζουν πολύ μικρότερο ρόλο στο τελικό καθαρό κέρδος σε σχέση με 2-3 γενιές πριν. Αυτό διότι από εποχές PS1-N64 το software ήταν το make or break metric για τις εταιρίες. Γι’ αυτό ακριβώς και η μη-τυχαία πρωτοκαθεδρία της Sony από το 1997 και μετά έναντι του N64, καθώς το CD-ROM ήταν 3-4 φορές φθηνότερο να τυπωθεί και να διανεμηθεί μαζικά σε σχέση με τις «κασέτες».

Οποιος αναλύει την βιομηχανία με μέτρηση αριθμού κονσολών που πουλήθηκαν, είναι γύρω στα 15 με 20 χρόνια πίσω από τις εξελίξεις.

 

Πλέον όμως με το budget των τίτλων να αυξάνεται ΕΚΘΕΤΙΚΑ (4-8-16-32 εκ.) από τις HD κονσόλες και μετά, το περιθώριο ROI (return of investment) είναι και αντίστοιχα μικρότερο απ’ ότι μόλις 5 χρόνια πριν.

Γι’ αυτό και βλέπουμε τον προβληματισμό των στελέχων της Insomniac ότι έτσι δεν «βγαίνει», αν ο ρυθμός πολλαπλασιασμού του budget είναι ήδη x3 (από SM1 σε 2), με αποτέλεσμα να χρειάζονται γύρω στις 8εκ. κοπιες μόνο για να καλύψουν το ΚΟΣΤΟΣ ανάπτυξης.

Με αποτέλεσμα όπως και οι ίδιοι λένε να υπάρξουν περικοπές έτσι ώστε τα μελλοντικά παιχνίδια τους να μην υπερβαίνουν τα 300-400 εκ.(!) για να αναπτυχθούν. Αυτό γιατί μικρότερες κυκλοφορίες όπως το Μοράλες έφεραν περισσότερα έσοδα. Μικρότερα παιχνίδια λοιπόν με το ίδιο μπατζετ, και «πετσόκομμα» όσο μας παίρνει. 

Νομίζετε λοιπόν ότι η Sony ακόμα και άλλες 100εκ. κονσόλες να πουλήσει μέχρι του χρόνου, θα συνεχίζει να «κονομαει», όταν στην καλύτερη τα πιο εμπορικά της exclusive all-time κινείται περί στις 20εκ. κοπιες; Η νομίζετε ότι όλοι όσοι ψωνίζουν PS κονσόλα διαχρονικά καίγονται για τα αποκλειστικά της; Μειοψηφία ήταν και θα είναι πάντα αυτός ο κόσμος.

 

Συμπερασματικά λοιπόν η MS πρόλαβε τις εξελίξεις και γι αυτό πάει να επιβάλλει ένα άλλο μοντέλο, που απ ότι φαίνεται θα ακολουθήσει και η Sony όπως αποκαλύφθηκε. Multi platform 1st party κυκλοφορίες με όσο μεγαλύτερο consumer reach σε υπολογιστές, κινητά, τηλεοράσεις, streaming, portables κτλ. Η ανάγκη για dedicated hardware σε βάθος 10ετιας θα έχει ξεφτίσει, και ίσως οποίος επιμείνει θα βάλει λουκέτο.

Επεξ/σία από Tilemaxx
  • Like 3
  • Thanks 1
  • Confused 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderators
17 hours ago, Mitroglou7 said:

Αν ναι από πού προκύπτει ότι ένας από τους 3 έχει κάνει πιο καλή επιλογή και ότι μελλοντικά ο Χ θα πετύχει ή ο Ψ θα αποτύχει πέρα από εντελώς προσωπικές εκτιμήσεις?

Δεν είναι θέμα «καλής» ή «κακής» επιλογής, είναι θέμα αποδοτικής επιλογής. Προκύπτει από την διαίσθησή μου, την προσωπική καταναλωτική συμπεριφορά μου (έχω αναφέρει στο παρελθόν πως ήθελα να αγοράσω το Spider-Man 2, αλλά το άφησα γιατί 80 ευρώ δεν ήταν vfm με βάση τα δικά μου κριτήρια), τις αναλύσεις που διαβάζω, τις συζητήσεις που κάνω και -το κυριότερο- από την ίδια την Sony, που έκανε έναν τιτανοτεράστιο αγώνα να καθυστερήσει την εξαγορά της Activision-Blizzard. Εάν θεωρούσε ότι η επιλογές που κάνει ως τώρα είναι αποδοτικές και δεν την μετακινούν από το θρόνο της, τότε δεν θα την απασχολούσε η εξαγορά. Την απασχολεί όμως γιατί ολόκληρο το business plan της είναι στηριγμένο πάνω στις 3rd-party κυκλοφορίες.

Και σαν κλασικός Ελληνάρας που έχει άποψη για τα πάντα, θα σου πω τι θα έκανα εγώ αν ήμουν στην διοίκηση της Sony. Θα εξαγόραζα την Square-Enix και παράλληλα θα έριχνα όλους μου τους πόρους σε αυτό που ξέρω να κάνω καλά, δηλαδή σε 3rd-person κινηματογραφικά games. Δεν θα έβγαζα μόνο δύο το χρόνο, θα έβγαζα δέκα, χωρίς απαραίτητα να χρειάζεται να είναι όλα ΑΑΑ. Στο μεταξύ θα αφαιρούσα πόρους από το τεχνικό κομμάτι των AAA games (δεν χρειάζεται να τρέχουν natively σε 4Κ π.χ.), ρίχνοντας έτσι το κόστος τους, ώστε με τα ρέστα να μπορέσω να καλύψω το development cost των επιπλέον τίτλων. Από την στιγμή που -λένε ότι- δεν μπορούν να ακολουθήσουν τον δρόμο της MS, μπορούν κάλλιστα να ακολουθήσουν τον δρόμο της Ν και να πήξουν την κονσόλα τους στα 1st-party exclusives.

4 hours ago, kostiger said:

Sony sees Xbox overtaking PlayStation by weaponizing release timing. While Microsoft promised 10 years of Call of Duty, it did not specify that launches would coincide on both consoles. It sees Microsoft using that "exclusivity" period to advance its subscription dominance by putting Activision games on Game Pass "day and date" (day one).

Δεν νομίζω ότι θα παίξουν με τα release dates, είναι πιο έξυπνοι στην MS. Εγώ πιστεύω ότι το CoD θα κυκλοφορεί παράλληλα σε όλα τα συστήματα, αλλά θα σου λένε «άμα έχεις Game Pass, πάρε δωράκι ένα μήνα Early Access». Έτσι θα ξεσκιστούν στις συνδρομές.

Ωραίο άρθρο πάντως, εμμέσως πλην σαφώς, η Sony παραδέχεται την αδυναμία της να προσαρμοστεί στα δεδομένα της εποχής.

44 minutes ago, Tilemaxx said:

Οποιος αναλύει την βιομηχανία με μέτρηση αριθμού κονσολών που πουλήθηκαν, είναι γύρω στα 15 με 20 χρόνια πίσω από τις εξελίξεις.

^^ Αυτό ακριβώς βασικά, δεν έχει κανένα νόημα για κανέναν platform holder να μετράει πουλημένες κονσόλες. Δεν είναι σπριντ, είναι μαραθώνιος και το αποτέλεσμα δεν κρίνεται στο πόσα σπίτια θα βάλεις την κονσόλα σου, αλλά στο πόσες συσκευές (όχι αποκλειστικά κονσόλες) θα τρέχει το οικοσύστημά σου.

  • Like 2
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

51 minutes ago, Tilemaxx said:

Οι πωλήσεις hardware παίζουν πολύ μικρότερο ρόλο στο τελικό καθαρό κέρδος σε σχέση με 2-3 γενιές πριν. Αυτό διότι από εποχές PS1-N64 το software ήταν το make or break metric για τις εταιρίες. Γι’ αυτό ακριβώς και η μη-τυχαία πρωτοκαθεδρία της Sony από το 1997 και μετά έναντι του N64, καθώς το CD-ROM ήταν 3-4 φορές φθηνότερο να τυπωθεί και να διανεμηθεί μαζικά σε σχέση με τις «κασέτες».

Οποιος αναλύει την βιομηχανία με μέτρηση αριθμού κονσολών που πουλήθηκαν, είναι γύρω στα 15 με 20 χρόνια πίσω από τις εξελίξεις.

 

Πλέον όμως με το budget των τίτλων να αυξάνεται ΕΚΘΕΤΙΚΑ (4-8-16-32 εκ.) από τις HD κονσόλες και μετά, το περιθώριο ROI (return of investment) είναι και αντίστοιχα μικρότερο απ’ ότι μόλις 5 χρόνια πριν.

Γι’ αυτό και βλέπουμε τον προβληματισμό των στελέχων της Insomniac ότι έτσι δεν «βγαίνει», αν ο ρυθμός πολλαπλασιασμού του budget είναι ήδη x3 (από SM1 σε 2), με αποτέλεσμα να χρειάζονται γύρω στις 8εκ. κοπιες μόνο για να καλύψουν το ΚΟΣΤΟΣ ανάπτυξης.

Με αποτέλεσμα όπως και οι ίδιοι λένε να υπάρξουν περικοπές έτσι ώστε τα μελλοντικά παιχνίδια τους να μην υπερβαίνουν τα 300-400 εκ.(!) για να αναπτυχθούν. Αυτό γιατί μικρότερες κυκλοφορίες όπως το Μοράλες έφεραν περισσότερα έσοδα. Μικρότερα παιχνίδια λοιπόν με το ίδιο μπατζετ, και «πετσόκομμα» όσο μας παίρνει. 

Νομίζετε λοιπόν ότι η Sony ακόμα και άλλες 100εκ. κονσόλες να πουλήσει μέχρι του χρόνου, θα συνεχίζει να «κονομαει», όταν στην καλύτερη τα πιο εμπορικά της exclusive all-time κινείται περί στις 20εκ. κοπιες; Η νομίζετε ότι όλοι όσοι ψωνίζουν PS κονσόλα διαχρονικά καίγονται για τα αποκλειστικά της; Μειοψηφία ήταν και θα είναι πάντα αυτός ο κόσμος.

 

Συμπερασματικά λοιπόν η MS πρόλαβε τις εξελίξεις και γι αυτό πάει να επιβάλλει ένα άλλο μοντέλο, που απ ότι φαίνεται θα ακολουθήσει και η Sony όπως αποκαλύφθηκε. Multi platform 1st party κυκλοφορίες με όσο μεγαλύτερο consumer reach σε υπολογιστές, κινητά, τηλεοράσεις, streaming, portables κτλ. Η ανάγκη για dedicated hardware σε βάθος 10ετιας θα έχει ξεφτίσει, και ίσως οποίος επιμείνει θα βάλει λουκέτο.

Ειδικά αν σκεφτούμε ότι "μπαίνουν μέσα" (που δεν το νομίζω) με κάθε πώληση h/w τώρα πχ έβγαλαν προσφορά το Ps5 429 και το Series X 439, πόσο μπορεί να το πουλάνε; 

 

11 minutes ago, Malthador said:

Δεν είναι θέμα «καλής» ή «κακής» επιλογής, είναι θέμα αποδοτικής επιλογής. Προκύπτει από την διαίσθησή μου, την προσωπική καταναλωτική συμπεριφορά μου (έχω αναφέρει στο παρελθόν πως ήθελα να αγοράσω το Spider-Man 2, αλλά το άφησα γιατί 80 ευρώ δεν ήταν vfm με βάση τα δικά μου κριτήρια), τις αναλύσεις που διαβάζω, τις συζητήσεις που κάνω και -το κυριότερο- από την ίδια την Sony, που έκανε έναν τιτανοτεράστιο αγώνα να καθυστερήσει την εξαγορά της Activision-Blizzard. Εάν θεωρούσε ότι η επιλογές που κάνει ως τώρα είναι αποδοτικές και δεν την μετακινούν από το θρόνο της, τότε δεν θα την απασχολούσε η εξαγορά. Την απασχολεί όμως γιατί ολόκληρο το business plan της είναι στηριγμένο πάνω στις 3rd-party κυκλοφορίες.

Και σαν κλασικός Ελληνάρας που έχει άποψη για τα πάντα, θα σου πω τι θα έκανα εγώ αν ήμουν στην διοίκηση της Sony. Θα εξαγόραζα την Square-Enix και παράλληλα θα έριχνα όλους μου τους πόρους σε αυτό που ξέρω να κάνω καλά, δηλαδή σε 3rd-person κινηματογραφικά games. Δεν θα έβγαζα μόνο δύο το χρόνο, θα έβγαζα δέκα, χωρίς απαραίτητα να χρειάζεται να είναι όλα ΑΑΑ. Στο μεταξύ θα αφαιρούσα πόρους από το τεχνικό κομμάτι των AAA games (δεν χρειάζεται να τρέχουν natively σε 4Κ π.χ.), ρίχνοντας έτσι το κόστος τους, ώστε με τα ρέστα να μπορέσω να καλύψω το development cost των επιπλέον τίτλων. Από την στιγμή που -λένε ότι- δεν μπορούν να ακολουθήσουν τον δρόμο της MS, μπορούν κάλλιστα να ακολουθήσουν τον δρόμο της Ν και να πήξουν την κονσόλα τους στα 1st-party exclusives.

Δεν νομίζω ότι θα παίξουν με τα release dates, είναι πιο έξυπνοι στην MS. Εγώ πιστεύω ότι το CoD θα κυκλοφορεί παράλληλα σε όλα τα συστήματα, αλλά θα σου λένε «άμα έχεις Game Pass, πάρε δωράκι ένα μήνα Early Access». Έτσι θα ξεσκιστούν στις συνδρομές.

Ωραίο άρθρο πάντως, εμμέσως πλην σαφώς, η Sony παραδέχεται την αδυναμία της να προσαρμοστεί στα δεδομένα της εποχής.

^^ Αυτό ακριβώς βασικά, δεν έχει κανένα νόημα για κανέναν platform holder να μετράει πουλημένες κονσόλες. Δεν είναι σπριντ, είναι μαραθώνιος και το αποτέλεσμα δεν κρίνεται στο πόσα σπίτια θα βάλεις την κονσόλα σου, αλλά στο πόσες συσκευές (όχι αποκλειστικά κονσόλες) θα τρέχει το οικοσύστημά σου.

Για εμένα όπως λες, κάνουν άλλο λάθος εκει στη Sony, σκέφτονται ότι η Microsoft θα πράξει όπως πράττει η ίδια (excusive console content, timed exclusivity) τόσο καιρό. Δεν ξέρω αν θα της βγει της Microsoft αλλά η Sony κάνει σαν κακομαθημένο παιδάκι που του παίρνουν το παιχνίδι του και θεωρω δε θα της βγει σε καλό.Δηλαδή από την ώρα που ανακοινώθηκε η εξαγορά της ABK, αντί να βελτιωθούν οι ίδιοι, προσπαθούν απλά να "καταστρέψουν" τον ανταγωνισμό.Και φοβάμαι μη μείνει και άλλο πίσω (γιατί στο μυαλό μου πίσω είναι όταν είχα να ανοιξω το ps5 από τις γιορτές του 2022 -ακόμα και το Horizon Zero Dawn παρότι το έχω και PlayStation το αγόρασα στο pc για να παίζει καλύτερα) σε σχέση με παλιότερα που είτε για τον ένα(1st party exclusive) είτε για τον άλλο (3rd party exclusive-time exclusive) αν δεν είχες PlayStation δεν μπορούσες να παίξεις τίποτα ενώ τώρα παρότι μου πούλησα κονσόλα δε μου έχει πάρει παραπάνω χρήματα σχεδόν καθόλου σε σχέση με τους άλλους (ειδικά αυτή η Ν με έχει γδύσει). 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Btw μιας και αναφέρθηκε η Insomniac, ήρθε και αυτό στο φώς πρόσφατα.

SUNSET OVERDRIVE MADE INSOMNIAC JUST $567 PROFIT

https://insider-gaming.com/sunset-overdrive-insomniac-games-money/

Τέλος για το παραπάνω πινακάκι, στις περιπτώσεις του Spiderman και Wolverine, πρέπει να φεύγουν μεγάλα ποσά και για διαφήμιση, και σίγουρα και η Marvel για τυχον δικαιώματα θα θέλει χρήματα.

Σε σύγκριση το δημοφιλές Ghost of tsushima, ακούγεται ότι κόστιζε 60μυρια πχ

https://gameranx.com/updates/id/485410/article/ghost-of-tsushima-had-a-tiny-budget-compared-to-other-aaa-titles/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 ώρες πριν, stafftw είπε

Για εμένα όπως λες, κάνουν άλλο λάθος εκει στη Sony, σκέφτονται ότι η Microsoft θα πράξει όπως πράττει η ίδια (excusive console content, timed exclusivity) τόσο καιρό.

Μα νομίζω πως σε μεγάλο βαθμό έτσι πράττει και η MS. Αν δεις τα σοου της τον Ιούνιο τα τελευταία χρόνια θα δεις αρκετά. Απλώς ίσως να μην χτυπάνε τόσο στο μάτι όπως για παράδειγμα τα Final Fantasy (π.χ. Stalker 2, Scorn, Medium, Call of the Sea, Persona 3&4 κ.ά.). Δεν παύει βέβαια να είναι ενοχλητική πρακτική από όποιον και αν γίνεται.

Τη μόνη περίπτωση που θεωρώ σωστή είναι αν μέσα από τη χρηματοδότηση της αποκλειστικότητας γίνεται δυνατή η κυκλοφορία του παιχνιδιού και που αλλιώς δεν θα γινόταν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 ώρες πριν, Malthador είπε

Δεν είναι θέμα «καλής» ή «κακής» επιλογής, είναι θέμα αποδοτικής επιλογής. Προκύπτει από την διαίσθησή μου, την προσωπική καταναλωτική συμπεριφορά μου (έχω αναφέρει στο παρελθόν πως ήθελα να αγοράσω το Spider-Man 2, αλλά το άφησα γιατί 80 ευρώ δεν ήταν vfm με βάση τα δικά μου κριτήρια), τις αναλύσεις που διαβάζω, τις συζητήσεις που κάνω και -το κυριότερο- από την ίδια την Sony, που έκανε έναν τιτανοτεράστιο αγώνα να καθυστερήσει την εξαγορά της Activision-Blizzard. Εάν θεωρούσε ότι η επιλογές που κάνει ως τώρα είναι αποδοτικές και δεν την μετακινούν από το θρόνο της, τότε δεν θα την απασχολούσε η εξαγορά. Την απασχολεί όμως γιατί ολόκληρο το business plan της είναι στηριγμένο πάνω στις 3rd-party κυκλοφορίες.

Και σαν κλασικός Ελληνάρας που έχει άποψη για τα πάντα, θα σου πω τι θα έκανα εγώ αν ήμουν στην διοίκηση της Sony. Θα εξαγόραζα την Square-Enix και παράλληλα θα έριχνα όλους μου τους πόρους σε αυτό που ξέρω να κάνω καλά, δηλαδή σε 3rd-person κινηματογραφικά games. Δεν θα έβγαζα μόνο δύο το χρόνο, θα έβγαζα δέκα, χωρίς απαραίτητα να χρειάζεται να είναι όλα ΑΑΑ. Στο μεταξύ θα αφαιρούσα πόρους από το τεχνικό κομμάτι των AAA games (δεν χρειάζεται να τρέχουν natively σε 4Κ π.χ.), ρίχνοντας έτσι το κόστος τους, ώστε με τα ρέστα να μπορέσω να καλύψω το development cost των επιπλέον τίτλων. Από την στιγμή που -λένε ότι- δεν μπορούν να ακολουθήσουν τον δρόμο της MS, μπορούν κάλλιστα να ακολουθήσουν τον δρόμο της Ν και να πήξουν την κονσόλα τους στα 1st-party exclusives.

 

Tο σκεπτικο σου ειναι εντελως λαθος, απο επιχειρηματικης αποψης. Για μενα θα παρακαλουσα να εβγαζε η sony 10 3rd person κινηματογραφικα παιχνιδια το χρονο, γιατι μονο τετοια παιζω(+souls).

Εχουμε δει απειρες φορες παιχνιδια να θαβονται, ακομα και καλα παιχνιδια, επειδη κυκλοφορησαν ταυτοχρονα με καποια πολυ εμπορικα. Ο κοσμος μπορει να απορροφησει συγκεκριμμενο αριθμο παιχνιδιων, ποσο μαλλον με αυτην την τιμολογιακη πολιτικη.

Ειναι επισης παρα πολυ σημαντικο για την sony , να αφησει χωρο στο οικοσυστημα της για τους third party, απο τους οποιους το 30% που παιρνει απο τις πωλησεις τους, ειναι καθαρο κερδος. 

Προφανως και θα αντισταθει η sony αν νοιωθει οτι μπορει να χασει τα εσοδα απο το cod. Αλλα αυτο απο που και ως που σημαινει οτι θα πρεπει να θυσιασει τα εσοδα απο την ΕΑ, την Epic και την Take Two επισης.

H nintendo δεν βγηκε απο τον ανταγωνισμο στο μεριδιο των πωλησεων των third party οικειοθελως. Βγηκε γιατι πολυ απλα δεν μπορουσε να ανταγωνιστει την Sony και την MS. Διαλεξε πολυ εξυπνα και εγκαιρα να εστιασει στην φορητοτητα που παντα ηταν το δυνατο της ατου, διαλεξε να εστιασει σε συγκεκριμενο ηλικιακα κοινο, σε μια αγορα που παιζει πραγματικα μονη της.

Το να πουλησει η sony πολλες κονσολες, σημαινει οτι θα εχει το μεγαλυτερο μεριδιο στο κοινο του fifa, του fortnite, του cod. Αυτα ειναι καθαρα εσοδα.

Σημαινει οτι θα εχει διπλασιες  συνδρομες απο οτι η MS, με πολυ πολυ λιγοτερες παροχες.

Σημαινει οτι οταν θα κυκλοφορησει το gta 6 σε 2 χρονια απο τωρα αποκλειστικα στις κονσολες και το αγοραστικο κοινο θα εχει 90εκ κονσολες ps5 και 40εκ xbox, θα παρει και την μεριδα του λεοντος στις πωλησεις του παιχνιδιου, στα εσοδα απο mtx κτλ.

Και δεν ειναι οτι δεν μπορουν να ακολουθησουν τον δρομο της MS,  δεν θελουν. Για ποιον λογο μια εταιρεια οπως η Sony να ηθελε να ακολουθησει το gaming τμημα της MS που δεν προκειται να κανει αποσβεση των επενδυσεων που επεσαν σε αυτο, ποτε.

Τωρα οσον αφορα το AA vs AAA, πρεπει να ληφθει υποψιν οτι οι πωλησεις του miles morales εγιναν επειδη πατησε πανω στις πλατες του spiderman. Ναι το miles morales ηταν πολυ επικερδες για τη Sony, το Ratchet ηταν επισης, αλλα δεν χεστηκαν στο ταληρο. Ειναι εξυπνη η ιδεα των μικροτερων spinoffs πολυ εμπορικων παιχνιδιων, αλλα οταν μιλαμε για ξεχωριστα οριτζιναλ ip  το πραγμα δεν δουλευει αντιστοιχα καλα.

Αντι δλδ να μιλαμε για ενα μικροτερο dlc, με κουτσουρεμενη τιμη βγαζουν ενα λιγο μεγαλυτερο dlc που το πουλανε full price. 

 

 

 

  • Like 1
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Η Sony δεν ακολουθεί το gaming τμήμα της MS. Το επιχειρηματικό μοντέλο θέλει να ακολουθήσει. Είναι δόκιμο να θέλεις μεγαλύτερο μερίδιο στα 3rd party, αυτό είναι ένα μέρος της εξίσωσης.

 

Είναι διαφορετικό εντελώς όμως να μην μπορείς να έχεις ένα οικοσύστημα όπου θα μπορέσει να σου παράξει σταθερά έσοδα, πλην των ΑΑΑ 1P τίτλων που αν δεν αλλάξουν, θα μπαίνουν μέσα όλοι μαζί. Οι 50εκ. πωλήσεις PS5, δεν μεταφράζονται απαραίτητα σε ικανό αριθμό συνδρομητών PS+, κάτι το οποίο αναπόφευκτα οδηγεί σε μεγάλες αυξήσεις τιμών που μακροπρόθεσμα δεν είναι βιώσιμες. Δεν τραβάει η δουλειά με το τωρινό μοντέλο.

Παραδειγμα ένα Last of Us το οποίο θα είναι σχετικά σύντομα στο PS Plus, το οποίο θα μπορεί να παίξει κόσμος σε μια μεγάλη γκάμα συσκευών. Αν βάλεις το PS+ σε PC-Steam-TV-Mobile, κερδίζεις μερικές δεκάδες εκατομμύρια χρηστών, που θα θελήσουν να πληρώσουν. Και ίσως να επενδύσουν στα 1P Gaas που θα παρέχεις. Κάτι που τώρα δεν γίνεται. Και ο χρήστης PC δεν θα ψωνίσει PS5 όπως δεν θα ψωνίσει και Xbox (αφού μπορεί να έχει όλο το οικοσύστημα της MS σε μια εφαρμογή). Άρα λοιπόν αυτόν τον πελάτη θέλεις να κερδίσεις. Που τώρα δεν μπορείς. 
 

Με tentpole παραγωγές τύπου SM, Last of Us, με εκθετικά κόστη παραγωγής και πάνω-κάτω το ίδιο αριθμό χρηστών να ψωνίζει, πας για κλείσιμο κάποια στιγμή. Και όχι ούτε τα royalties από τα 3rd party αρκούν ούτε για ζήτω. Το brand name είναι ένα metric αλλά όχι απόλυτα. Δεν είναι iPhone το PS που θα πουλάει ρεκόρ συσκευών επειδή και μόνο είναι brand. Δεν παίρνεις κονσόλα απλά και μόνο για να την κοιτάς στο έπιπλο.

Επεξ/σία από Tilemaxx
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, Tilemaxx είπε

Η Sony δεν ακολουθεί το gaming τμήμα της MS. Το επιχειρηματικό μοντέλο θέλει να ακολουθήσει. Είναι δόκιμο να θέλεις μεγαλύτερο μερίδιο στα 3rd party, αυτό είναι ένα μέρος της εξίσωσης.

 

Είναι διαφορετικό εντελώς όμως να μην μπορείς να έχεις ένα οικοσύστημα όπου θα μπορέσει να σου παράξει σταθερά έσοδα, πλην των ΑΑΑ 1P τίτλων που αν δεν αλλάξουν, θα μπαίνουν μέσα όλοι μαζί. Οι 50εκ. πωλήσεις PS5, δεν μεταφράζονται απαραίτητα σε ικανό αριθμό συνδρομητών PS+, κάτι το οποίο αναπόφευκτα οδηγεί σε μεγάλες αυξήσεις τιμών που μακροπρόθεσμα δεν είναι βιώσιμες. Δεν τραβάει η δουλειά με το τωρινό μοντέλο.

Παραδειγμα ένα Last of Us το οποίο θα είναι σχετικά σύντομα στο PS Plus, το οποίο θα μπορεί να παίξει κόσμος σε μια μεγάλη γκάμα συσκευών. Αν βάλεις το PS+ σε PC-Steam-TV-Mobile, κερδίζεις μερικές δεκάδες εκατομμύρια χρηστών, που θα θελήσουν να πληρώσουν. Και ίσως να επενδύσουν στα 1P Gaas που θα παρέχεις. Κάτι που τώρα δεν γίνεται. Και ο χρήστης PC δεν θα ψωνίσει PS5 όπως δεν θα ψωνίσει και Xbox (αφού μπορεί να έχει όλο το οικοσύστημα της MS σε μια εφαρμογή). Άρα λοιπόν αυτόν τον πελάτη θέλεις να κερδίσεις. Που τώρα δεν μπορείς. 
 

Με tentpole παραγωγές τύπου SM, Last of Us, με εκθετικά κόστη παραγωγής και πάνω-κάτω το ίδιο αριθμό χρηστών να ψωνίζει, πας για κλείσιμο κάποια στιγμή. Και όχι ούτε τα royalties από τα 3rd party αρκούν ούτε για ζήτω. Το brand name είναι ένα metric αλλά όχι απόλυτα. Δεν είναι iPhone το PS που θα πουλάει ρεκόρ συσκευών επειδή και μόνο είναι brand. Δεν παίρνεις κονσόλα απλά και μόνο για να την κοιτάς στο έπιπλο.

ποιο μοντελο να ακολουθησει? Ο ενας εχει 50εκ συνδρομητες χωρις ιδιαιτερες παροχες και ο αλλος εχει 25εκ δινοντας ολα του τα first party παιχνιδια day one στην υπηρεσια του. Δεν βγαζει νοημα ολο αυτο.

Για τη Sony, η συνδρομη, τα remasters, η αγορα των pc ειναι ολα συμπληρωματικοι τροποι να αποκτουν επιπλεον αξια, παιχνιδια που στο παρελθον μετα το 2-3ο χρονο της κυκλοφοριας τους στο παρελθον χαναν την οποια αξια ειχαν. Ειναι επιπλεον εσοδα, αλλα δεν ειναι το main εσοδο.

τα μεγαλα AAA first party της, ειναι τρομερα κερδοφορα, οταν βγαζουν το μπατζετ τους στα πρωτα 5-6 εκ, και στο τελος πουλανε 2 ή 3 ή 4 φορές επανω. Που οσο και σημαντικα να ειναι τα εσοδα παλι ειναι απλα τα system sellers, αυτα που θα φερουν τον κοσμο στο οικοσυστημα της sony για να παιρνουν το 30% των εσοδων των third party. Εκει που ειναι το καθαρο κερδος.

H sony , η ms πολυ θα ηθελαν να γινουν απλα ενα steam, ενα ηλεκτρονικο μαγαζι που απλα θα εχει εσοδα χωρις κόστος. Αλλα η αγορα των κονσολων, παντα ειχε ανταγανωνισμο, οποτε δεν ειναι τοσο ευκολο.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...