Προς το περιεχόμενο

Το AMD FSR χρησιμοποιεί την τεχνολογία… Lanczos που υπάρχει δεκαετίες τώρα


polemikos

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Το innovation της AMD σε αυτή την γενιά ξεπέρασε κάθε προσδοκία

SAM = rebranding υπάρχοντος spec

FSR = εκδοχή του lanczos

Καλοδεχούμενη η όποια υλοποίηση που μπορεί να δώσει performance σε συγκεκριμένες συνθήκες, οποιαδήποτε σύγκριση όμως με την πιο σύνθετη λύση της NVidia που χρησιμοποιεί ΚΑΙ motion vectors - και για αυτό τον λόγο έχει περάσει το αφήγημα πως "γκρινιάζουν" οι devs αφού πρέπει να ταίσουν με δεδομένα την μηχανή - είναι ατυχής. 

Επεξ/σία από morehp
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 125
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

1 ώρα πριν, Retromaniac είπε

Καταρχάς σημασία έχει ότι είναι καλύτερο. Δεύτερον το fsr δεν μπορεί να γίνει καλύτερο αν δεν χρησιμοποιήσει άλλο τρόπο γιατί βασίζεται μόνο στα δεδομένα του frame για να κάνει upscale. Της Nvidia εκτός από ai χρησιμοποιεί και τα δεδομένα από τα προηγούμενα frames ώστε να μπορέσει να βάλει πραγματικά pixel και όχι απλά να μαντέψει. Τώρα ποιο θα επικρατήσει δεν με ενδιαφέρει καθόλου γιατι δεν έχω καμία εμμονή με τις 2 εταιρίες και δεν έχω πια καν κάρτα γραφικών. Απλά σχολιάζω πάνω στις τεχνολογίες. Αντίθετα σε βλέπω να απαντάς λίγο οπαδικα ή κάνω λάθος;

Είχα Nvidia έχω amd και θέλω το γενικό καλό και στη δεδομένη στιγμή είναι το fsr. Το τεσταρα στο riftbreaker στα 3440x1440 που είμαι και με quality preset μαζί με ris δεν είχα διαφορές με native είχα βάλει και φωτογραφίες και βίντεο δικό μου. Το fsr μπορεί να γίνει καλύτερο στο sharpening και στο ΑΑ είναι το μόνο θέμα που έχει μιας και δεν έχει ghosting η άλλα θέματα απο όσα έχουμε δει. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

42 λεπτά πριν, MTX είπε

πρόκεται για ορθογραφικό λάθος μην δίνεις σημασία , δυο ήθελε να πει και καταλάθος μπήκε σφήνα το ντουζίνες στη μέση

Όλα τα παιχνίδια μπορούν να χρησιμοποιήσουν το FSR όχι μόνο δύο. Από τη στιγμή που γίνονται σε όλα τα VR δεν βλέπω κανέναν απολύτως λόγο να μην μπορεί να γίνει και στα 2d.

Το μόνο που χρειάζεται είναι μία αντικατάσταση dll.

https://youtu.be/g9MBm9spQVU

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

23 λεπτά πριν, Arkin είπε

Είχα Nvidia έχω amd και θέλω το γενικό καλό και στη δεδομένη στιγμή είναι το fsr. Το τεσταρα στο riftbreaker στα 3440x1440 που είμαι και με quality preset μαζί με ris δεν είχα διαφορές με native είχα βάλει και φωτογραφίες και βίντεο δικό μου. Το fsr μπορεί να γίνει καλύτερο στο sharpening και στο ΑΑ είναι το μόνο θέμα που έχει μιας και δεν έχει ghosting η άλλα θέματα απο όσα έχουμε δει. 

το riftbreaker είναι αντιπροσωπευτικό δείγμα παιχνιδιού δηλαδή που η τεχνολογία αυτή έχει λόγω ύπαρξης; 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

41 λεπτά πριν, Arkin είπε

Είχα Nvidia έχω amd και θέλω το γενικό καλό και στη δεδομένη στιγμή είναι το fsr. Το τεσταρα στο riftbreaker στα 3440x1440 που είμαι και με quality preset μαζί με ris δεν είχα διαφορές με native είχα βάλει και φωτογραφίες και βίντεο δικό μου. Το fsr μπορεί να γίνει καλύτερο στο sharpening και στο ΑΑ είναι το μόνο θέμα που έχει μιας και δεν έχει ghosting η άλλα θέματα απο όσα έχουμε δει. 

Δεν διαφωνώ στο ποια μπορεί να επικρατήσει, και ναι είναι καλύτερα της ATI για το γενικότερο καλό. Αυτό που είπα είναι ότι αν έχεις Nvidia που υποστηρίζει Dlss τότε οπωσδήποτε πρέπει να το προτιμήσει ο κάποιος. Σε αυτό απάντησες και δεν μπορώ να καταλάβω που διαφωνείς.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, morehp είπε

το riftbreaker είναι αντιπροσωπευτικό δείγμα παιχνιδιού δηλαδή που η τεχνολογία αυτή έχει λόγω ύπαρξης; 

Κάνει χρήση της τεχνολογίας προφανώς και πρέπει να μπει σε περισσότερα παιχνίδια έρχεται το far cry 6 που θα το υποστηρίζει και το περιμένω πως και πως. Αυτό που είδα να υλοποιηθεί και σε άλλα παιχνίδια το ίδιο όμορφο και θα δούμε ωραία πράγματα από άποψη performance και εικόνας πολύ κοντά στο native. 

1 ώρα πριν, Retromaniac είπε

Δεν διαφωνώ στο ποια μπορεί να επικρατήσει, και ναι είναι καλύτερα της ATI για το γενικότερο καλό. Αυτό που είπα είναι ότι αν έχεις Nvidia που υποστηρίζει Dlss τότε οπωσδήποτε πρέπει να το προτιμήσει ο κάποιος. Σε αυτό απάντησες και δεν μπορώ να καταλάβω που διαφωνείς.

Διαφώνησα στο ότι στη μεν είμαστε ήδη στην έκδοση 2.2 και στη δε ακόμα δεν βγήκε. Οπότε περιμένουμε να δούμε στο πως και πόσο θα εξελιχθεί σαν τεχνολογία. Fsr θα υποστηρίζουν οι νέες κονσόλες υποστηρίζει ο ps3 emulator και ήδη μπαίνει σχεδόν σε κάθε παιχνιδι στο Linux σε ui επίπεδο. Το Dlss καλό χρυσό αλλά για λίγους αυτή τη στιγμή και υπάρχει θέμα στο motion στα περισσότερα παιχνίδια ενώ σε στατική εικόνα όλα δείχνουν άψογα. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
10 λεπτά πριν, Arkin είπε

Κάνει χρήση της τεχνολογίας προφανώς και πρέπει να μπει σε περισσότερα παιχνίδια έρχεται το far cry 6 που θα το υποστηρίζει και το περιμένω πως και πως. Αυτό που είδα να υλοποιηθεί και σε άλλα παιχνίδια το ίδιο όμορφο και θα δούμε ωραία πράγματα από άποψη performance και εικόνας πολύ κοντά στο native. 

Δεν βλέπω καμιά απάντηση σε αυτό που ρώτησα...

το Far Cry έχει ανάγκη performance? To 5 σε 4Κ Ultra με 1080Ti είχες 50-55 fps, 1080 40-42. Με τις νέες κάρτες τα 60fps θα είναι για πλάκα.

Περιμένει δηλαδή ο κάτοχος vega 64 να πάει από τα 40 στα 50fps. Μιλάμε για άλματα

Επεξ/σία από morehp
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 λεπτά πριν, morehp είπε

Δεν βλέπω καμιά απάντηση σε αυτό που ρώτησα...

το Far Cry έχει ανάγκη performance? To 5 σε 4Κ Ultra με 1080Ti είχες 50-55 fps, 1080 40-42. Με τις νέες κάρτες τα 60fps θα είναι για πλάκα.

Περιμένει δηλαδή ο κάτοχος vega 64 να πάει από τα 40 στα 50fps. Μιλάμε για άλματα

Κάτσε να δούμε το far cry 6 και τι απαιτήσεις έχει και μετά βλέπουμε πόσο θα βοηθήσει το fsr. Νομίζω απάντησα στην απάντηση σου δεν είδα να παρέλειψα κάτι. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

44 λεπτά πριν, Arkin είπε

Κάτσε να δούμε το far cry 6 και τι απαιτήσεις έχει και μετά βλέπουμε πόσο θα βοηθήσει το fsr. Νομίζω απάντησα στην απάντηση σου δεν είδα να παρέλειψα κάτι. 

αν κατάλαβα καλά το riftbreaker είναι αντιπροσωπευτικός τίτλος για χρήση FSR καθώς χωρίς FSR δεν έχει καλό performance σε υψηλότερα quality settings

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

52 λεπτά πριν, morehp είπε

αν κατάλαβα καλά το riftbreaker είναι αντιπροσωπευτικός τίτλος για χρήση FSR καθώς χωρίς FSR δεν έχει καλό performance σε υψηλότερα quality settings

Οχι δεν καταλαβες καλα. Εννοω για την καθαροτητα σε quality preset που τεσταρα εκει παει το αντιπροσωπευτικο και θελω και αλλα παιχνιδια να εχουν ιδια αποδοση στην εικονα. Δεν μιλησα για το performance που το χρειαζεται για οποιον παιζει εγω πηγα στα 90fps απο τα 50 του native χωρις διαφορα στην εικονα. 

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
24 λεπτά πριν, Arkin είπε

Οχι δεν καταλαβες καλα. Εννοω για την καθαροτητα σε quality preset που τεσταρα εκει παει το αντιπροσωπευτικο και θελω και αλλα παιχνιδια να εχουν ιδια αποδοση στην εικονα. Δεν μιλησα για το performance που το χρειαζεται για οποιον παιζει εγω πηγα στα 90fps απο τα 50 του native χωρις διαφορα στην εικονα. 

 

Και πάλι δεν λέει κάτι αυτό, το να λες ότι δεν έχει διαφορά στην εικόνα μπορεί καλλιστα να οφείλεται στο ότι δεν υπάρχει αρκετή ποιότητα εξαρχής ώστε να δεις διαφορά. Με άλλα λόγια αν είναι μάπα το input μάπα θα παραμείνει και το output. Δεν έχουν διαφορά :) Αυτό που αντιλαμβάνεσαι ως ποιότητα είναι καθαρά υποκειμενικό.

Πήρες FPS σε ένα οπτικό αποτέλεσμα που δεν είχει ποιότητα όταν γινόταν render σε native. Κατέβηκε η ανάλυση του rendering, ανέβηκαν τα FPS. Και μετά ήρθε ο έρωτας 💔

Επεξ/σία από morehp
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 λεπτά πριν, morehp είπε

Και πάλι δεν λέει κάτι αυτό, το να λες ότι δεν έχει διαφορά στην εικόνα μπορεί καλλιστα να οφείλεται στο ότι δεν υπάρχει αρκετή ποιότητα εξαρχής ώστε να δεις διαφορά. Με άλλα λόγια αν είναι μάπα το input μάπα θα παραμείνει και το output. Δεν έχουν διαφορά :) Αυτό που αντιλαμβάνεσαι ως ποιότητα είναι καθαρά υποκειμενικό.

Πήρες FPS σε ένα οπτικό αποτέλεσμα που δεν είχει ποιότητα όταν γινόταν render σε native. Κατέβηκε η ανάλυση του rendering, ανέβηκαν τα FPS. Και μετά ήρθε ο έρωτας 💔

Μπα δεν ισχυει αυτο εχω βαλει εικονες στο θεμα της amd μπορεις να πας να τις δεις. Η εικονα ηταν κρυσταλλο σε native 3440x1440 και παρεμεινε κρυσταλλο και σε quality FSR με RIS 100% απλα ανεβηκαν τα fps αρκετα. Πηγαινε πισω στις σελιδες να δεις τις φωτογραφιες εχω και βιντεο δικο μου και πες μου.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν ξέρω γιατί αυτή η άρνηση των φαν της Nvidia και του DLSS. Στο τέλος και αυτοί κερδίζουν από το FSR.

Αυτή τη στιγμή το DLSS 2.Χ είναι η καλύτερη λύση και θα παραμείνει η καλύτερη λύση, λόγω τεχνολογίας. Μελλοντικά μπορεί να βγάλει κάτι αντίστοιχο η AMD που να τρέχει σε RDNA3/4/X και να λειτουργεί παρόμοια με το DLSS 2.X και να το ονομάσει FSR Premium, FSR Pro, οτιδήποτε. Μπορεί πάλι να βγάλει κάποια δική της εναλλακτική τεχνολογία η Microsoft που και αυτό φημολογείται και πολλοί δημιουργοί να επιλέξουν αυτό.

Το FSR αυτή τη στιγμή έρχεται και προσφέρει μια εναλλακτική, πολύ πιο οικονομική από την άποψη ότι δεν χρειάζεται να αγοράσεις last gen hi end κάρτα γραφικών, πολύ πιο εύκολη στην υλοποίηση από την άποψη ότι ένας απλός modder το έβαλε στο GTA 5 και με την δυνατότητα να χρησιμοποιηθεί και σε περιπτώσεις που ίσως δεν γίνεται να χρησιμοποιηθεί το DLSS ή δεν αξίζει ο κόπος, όπως στην περίπτωση του PS3 emulator RPCS3.

Το FSR είναι σήμερα όπως το FreeSync πριν μερικά χρόνια. Και χάρη στο FreeSync σήμερα οι κάτοχοι Nvidia καρτών γραφικών έχουν πρόσβαση σε οθόνες υπολογιστή ή ακόμα και μεγάλες τηλεοράσεις που υποστηρίζουν μέσω HDMI VRR. Και πολύ περισσότερες επιλογές και οικονομικότερες επιλογές. Το ίδιο θα γίνει και με το FSR μετά από 2-3 χρόνια. Όλα τα games θα έρχονται με κάποια upscaling τεχνολογία, είτε FSR είτε DLSS είτε και τις δύο και αυτό θα πρέπει να το χρεώσουμε στο FSR το οποίο και θα βοηθήσει στην καθιέρωση αυτού του χαρακτηριστικού. Δεν θα καθιερωνόταν αυτό αν είχαμε μόνο την επιλογή του DLSS, όπως δεν θα καθιερωνόταν το VRR αν είχαμε στην αγορά μόνο το G-Sync(όπου μιλάω για G-Sync προφανώς εννοώ την Premium λύση με το module).

 

Όσον αφορά τις ιστορίες περί "Η AMD το πήρε από εκεί, άλλαξε την ταμπέλα στο άλλο".

Το ίδιο είχε γίνει και με το FreeSync. Υπήρχε η λογική του VRR στους φορητούς, για λόγους εξοικονόμησης ενέργειας(Panel-Self-Refresh (PSR) feature from Embedded DisplayPort 1.0 διαβάζω στο διαδίκτυο και αν και μάλλον δεν είναι τα ίδια, για λόγους απλότητας γράφω παντού VRR, νομίζω καταλαβαινόμαστε), η AMD το πήρε και το έφερε στους σταθερούς. Μπράβο της και τους λόγους για το μπράβο τους βλέπουμε σε κάθε οθόνη με υποστήριξη VRR σήμερα.

Ομοίως και με το FSR. Τι σημασία έχει από που πήρε την ιδέα ή που το βάσισε; Το έφερε στην αγορά; Το προώθησε; Είναι εύκολο; Θα βγουν όλοι κερδισμένοι ασχέτως αν έχουν AMD, Nvidia ή Intel GPU; Οπότε που είναι το πρόβλημα;

Γιατί δεν αναρωτιέστε όλοι εσείς που λέτε "Η AMD το βούτηξε από εκεί", "Η Nvidia ήδη το είχε στους drivers της", γιατί δεν πήρε η Nvidia την πρωτοβουλία να προσφέρει αντίστοιχες λύσεις στον κόσμο; Έβγαλε το G-Sync, γιατί να μην βγάλει και μια λύση βασισμένη στο VRR των laptops; Είχε το Lanczos στο control panel της χρόνια τώρα λέτε. Γιατί δεν το ανέπτυξε σε στυλ FSR να το προσφέρει στους κατόχους καρτών γραφικών χωρίς Tensor cores;

Μπράβο στην Nvidia λοιπόν που φέρνει νέες τεχνολογίες στην αγορά, μπράβο στην AMD που φροντίζει παρόμοιες τεχνολογίες να παρέχονται σε πολύ περισσότερο κόσμο σε πολύ χαμηλότερο κόστος.

Μην αγχώνεστε όσοι έχετε αγάπη στην Nvidia. Όπως το G-Sync με το module συνεχίζει και θα συνεχίσει να υπάρχει στην αγορά ως η premium λύση, έτσι και το DLSS θα συνεχίσει να υπάρχει στην αγορά, όσο και αν εξελιχθεί το FSR.

Στο τέλος κερδίζετε και εσείς. Ακόμα και αν έχετε κάρτα που υποστηρίζει DLSS 2.X. Διότι μέχρι πρόσφατα η Nvidia αρκούνταν να προωθήσει το DLSS μόνο στους ΑΑΑ τίτλους που χρησιμοποιούν τα tech sites για τα benchmark τους. Τώρα με το FSR θα ρίξει περισσότερο χρήμα σε μια προσπάθεια να το διαδώσει περισσότερο.

  • Like 2
  • Thanks 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

12 ώρες πριν, Retromaniac είπε

Δεν είναι τέλειο αλλά είναι πολύ καλύτερο 

Στο Control έχεις τη δυνατότητα να ρυθμίσεις εσύ την render ανάλυση. Σε render res πάνω από το 50% της native(όπως π.χ. στο νέο DLSS ultra quality) ρίχνει σαγόνια το DLSS σε ευκρίνεια και σταθερότητα εικόνας και μπορώ να πω ότι "ρίχνει" και σε native. Με κάποια πολύ ασήμαντα artifacts να παραμένουν.

10 ώρες πριν, chncynic είπε

Κάκιστος bait τίτλος τριτοτέταρτης εφημερίδας, μέτριο κείμενο, απίστευτα σχόλια :D

Χαλαρώστε με το DLSS - δεν είναι το ίδιο πράγμα.
Εδώ μιλάμε για σκέτη software open source λύση στην οποία βάζει χοντρά πλάτες η MS στο directX 12 σε κονσόλες και PC για να γίνεται εύκολα implement. Καλοδεχούμενο ειδικά για χαμηλώτερων specs μηχανήματα/κονσόλες.

Μια τεχνική interpolation είναι. Γι αυτό και υλοποιείται τόσο εύκολα. Είναι σαν να πανηγυρίζουμε που όλες οι οθόνες έχουν sharpen.

Η απάτη έγκειται στο ότι η AMD την παρουσιάζει σαν κάτι άλλο(super resolution). Καμία σχέση.

Super resolution είναι τεχνικές που εξάγουν(συμπεραίνουν μέσω ανάλυσης) χαμένη λεπτομέρεια μέσα από σύγκριση διαφορετικών δειγμάτων(καρέ) χαμηλής ανάλυσης. Δεν βάζουν εντελώς ψεύτικη/φανταστική λεπτομέρεια όπως το sharpen του FSR και το sharpen γενικώς.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, pirmen56 είπε

Στο Control έχεις τη δυνατότητα να ρυθμίσεις εσύ την render ανάλυση. Σε render res πάνω από το 50% της native(όπως π.χ. στο νέο DLSS ultra quality) ρίχνει σαγόνια το DLSS σε ευκρίνεια και σταθερότητα εικόνας και μπορώ να πω ότι "ρίχνει" και σε native. Με κάποια πολύ ασήμαντα artifacts να παραμένουν.

Μια τεχνική interpolation είναι. Γι αυτό και υλοποιείται τόσο εύκολα. Είναι σαν να πανηγυρίζουμε που όλες οι οθόνες έχουν sharpen.

Η απάτη έγκειται στο ότι η AMD την παρουσιάζει σαν κάτι άλλο(super resolution). Καμία σχέση.

Super resolution είναι τεχνικές που εξάγουν(συμπεραίνουν μέσω ανάλυσης) χαμένη λεπτομέρεια μέσα από σύγκριση διαφορετικών δειγμάτων(καρέ) χαμηλής ανάλυσης. Δεν βάζουν εντελώς ψεύτικη/φανταστική λεπτομέρεια όπως το sharpen του FSR και το sharpen γενικώς.

Δεν ξέρω που είδες και γιατί θεωρείς πώς το super resolution σημαίνει  κάτι παραπάνω.

Wikipedia:
Super-resolution imaging
(SR) is a class of techniques that enhance (increase) the resolution of an imaging system

Αυτό κάνει. Δεν είναι απάτη. Δεν  το παρουσιάζει σαν κάτι άλλο.

Επίσης είναι open source. Όποιος θέλει να δεί τι κάνει το πράγμα μπαίνει και βλέπει 😕
Δεν προσπάθησε ποτέ να ανταγωνιστεί  τεχνολογικά το DLSS  απ' ότι έχω διαβάσει. Πιο πολύ σαν standardising πάνε να κάνουνε ωστε να χρησιμοποιούν όλοι αυτό, εύκολα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...