george1994 Δημοσ. 3 Ιουνίου 2004 Δημοσ. 3 Ιουνίου 2004 Ma edw einai ousiastika paranomo akomh kai gia tis megales etaireies DVD pou bazoun macrovision stis tainies' date=' giati an kapoios thn agorasei exei ka8e dikaiwma na thn antigrapsei gia proswpikh xrhsh. Hdh yparxei auth h apopsh gia to macrovision kai peri pneumatikhs idiokthsias, apla to exoun perasei ta mega8hria eis baros tou katanalwth. Ta arnhtika apo tis fotografies ta pairneis an ta zhthseis, de ta krataei o fwtografos.[/quote'] Otan pantreutike i aderfi mou ta arnitika ta kratise o fotografos, to idio egine kai otan vaftistike o gios tis (egw eimouna o nonos). Den kserw ti na pw re paidia, otan (ki ean) pantreutw egw tha zitisw ta arnitika... Symfwnw mazi sas ... kati pou agorazeis einai diko sou, opote mporeis na to kaneis oti theleis (ftanei na kratiseis gi to eauto sou!)...
adams Δημοσ. 3 Ιουνίου 2004 Δημοσ. 3 Ιουνίου 2004 Ma edw einai ousiastika paranomo akomh kai gia tis megales etaireies DVD pou bazoun macrovision stis tainies' date=' giati an kapoios thn agorasei exei ka8e dikaiwma na thn antigrapsei gia proswpikh xrhsh. Hdh yparxei auth h apopsh gia to macrovision kai peri pneumatikhs idiokthsias, apla to exoun perasei ta mega8hria eis baros tou katanalwth. Ta arnhtika apo tis fotografies ta pairneis an ta zhthseis, de ta krataei o fwtografos.[/quote'] Otan pantreutike i aderfi mou ta arnitika ta kratise o fotografos, to idio egine kai otan vaftistike o gios tis (egw eimouna o nonos). Den kserw ti na pw re paidia, otan (ki ean) pantreutw egw tha zitisw ta arnitika... Symfwnw mazi sas ... kati pou agorazeis einai diko sou, opote mporeis na to kaneis oti theleis (ftanei na kratiseis gi to eauto sou!)... Αν και ειμαστε εκτος θεματος να βαλουμε τα θεματα σε μια σειρα... Ο φωτογραφος γαμου-βαφτισης φυσικα και εχει τα πνευματικα δικαιωματα στις φωτογραφιες που τραβηξε ο ιδιος με τον εξοπλισμο του ασχετα αν εισαι εσυ ο εικονιζομενος... Το οτι το αγοραζεις δεν σημαινει οτι μπορεις να το ξαναδιανεμεις χωρις να δωσεις κατι στο δημιουργο(κατι αντιστοιχα με ολα τα εργα που υποκειται σε τετοια διαδικασια π.χ τα μουσικα cd και τα dvd τα αγοραζεις και τα κατεχεις αλλα δεν παιρνεις και το αρχικο μεσο film ή μητρα dvd) Η στη διαφημιστικη φωτογραφια ο φωτογραφος κρατα τα αρνητικα παντα ασχετα αν η διαφημιστικη εταιρια εχει πληρωσει για τη δουλεια του Ετσι λοιπον ο φωτογραφος μπορει να κλειδωσει το dvd του (ασχετα που υπαρχει η διαδικασια σπασιματος) Υπαρχουν παντα ομως ειδικοι διακανονισμοι μεταξυ πελατη και φωτογραφου κ.λ.π με επιπλεον κοστος
george1994 Δημοσ. 4 Ιουνίου 2004 Δημοσ. 4 Ιουνίου 2004 Ma edw einai ousiastika paranomo akomh kai gia tis megales etaireies DVD pou bazoun macrovision stis tainies' date=' giati an kapoios thn agorasei exei ka8e dikaiwma na thn antigrapsei gia proswpikh xrhsh. Hdh yparxei auth h apopsh gia to macrovision kai peri pneumatikhs idiokthsias, apla to exoun perasei ta mega8hria eis baros tou katanalwth. Ta arnhtika apo tis fotografies ta pairneis an ta zhthseis, de ta krataei o fwtografos.[/quote'] Otan pantreutike i aderfi mou ta arnitika ta kratise o fotografos, to idio egine kai otan vaftistike o gios tis (egw eimouna o nonos). Den kserw ti na pw re paidia, otan (ki ean) pantreutw egw tha zitisw ta arnitika... Symfwnw mazi sas ... kati pou agorazeis einai diko sou, opote mporeis na to kaneis oti theleis (ftanei na kratiseis gi to eauto sou!)... Αν και ειμαστε εκτος θεματος να βαλουμε τα θεματα σε μια σειρα... Ο φωτογραφος γαμου-βαφτισης φυσικα και εχει τα πνευματικα δικαιωματα στις φωτογραφιες που τραβηξε ο ιδιος με τον εξοπλισμο του ασχετα αν εισαι εσυ ο εικονιζομενος... Το οτι το αγοραζεις δεν σημαινει οτι μπορεις να το ξαναδιανεμεις χωρις να δωσεις κατι στο δημιουργο(κατι αντιστοιχα με ολα τα εργα που υποκειται σε τετοια διαδικασια π.χ τα μουσικα cd και τα dvd τα αγοραζεις και τα κατεχεις αλλα δεν παιρνεις και το αρχικο μεσο film ή μητρα dvd) Η στη διαφημιστικη φωτογραφια ο φωτογραφος κρατα τα αρνητικα παντα ασχετα αν η διαφημιστικη εταιρια εχει πληρωσει για τη δουλεια του Ετσι λοιπον ο φωτογραφος μπορει να κλειδωσει το dvd του (ασχετα που υπαρχει η διαδικασια σπασιματος) Υπαρχουν παντα ομως ειδικοι διακανονισμοι μεταξυ πελατη και φωτογραφου κ.λ.π με επιπλεον κοστος Katatopistikotatos...
predator Δημοσ. 4 Ιουνίου 2004 Δημοσ. 4 Ιουνίου 2004 edw spane re paidia au8entika dvd,software,games,mousika cd,oti 8elete.nomizete oti o pelaths pou 8a parei to dvd tou gamou tou de 8a mporei na spasei to dvdaki ayto to "easitexniko"? hmartwn dhladh....rip sto skliro me dvd decrypter kai bghkane ola ta prots. tsampa 8a xalaseis to xrono sou.prepei na peseis se poly asxeto gia na mhn kataferei na to spasei to pseydo-protection pou 8a baleis!kai akoma kai o idios na min 3erei na to kanei 8a exei kana filaraki pou 3erei.
qspock Δημοσ. 4 Ιουνίου 2004 Δημοσ. 4 Ιουνίου 2004 Ο φωτογραφος γαμου-βαφτισης φυσικα και εχει τα πνευματικα δικαιωματα στις φωτογραφιες που τραβηξε ο ιδιος με τον εξοπλισμο του ασχετα αν εισαι εσυ ο εικονιζομενος...Το οτι το αγοραζεις δεν σημαινει οτι μπορεις να το ξαναδιανεμεις χωρις να δωσεις κατι στο δημιουργο(κατι αντιστοιχα με ολα τα εργα που υποκειται σε τετοια διαδικασια π.χ τα μουσικα cd και τα dvd τα αγοραζεις και τα κατεχεις αλλα δεν παιρνεις και το αρχικο μεσο film ή μητρα dvd) Nai, oson afora fotografo me diko tou eksoplismo exeis dikio fantazomai, egw allo katalaba, la8os diko mou. Wstoso, an esy de dikaiousai na ta dianemeis tote autos pou exei ta pneumatika dikaiwmata (o fotografos) mporei na kanei oti 8elei me to gamo sou? Oson afora ta dvd tainiwn, ta pneumatika dikaiwmata ta exei eksoloklhrou h paragwgos etaireia kai kanei oti 8elei xwris na rwtaei tous h8opoious, alla den mou fainetai gia idia periptwsh kai auth twn proswpikwn stigmwn enos gamou, alliws mporei na pesei kapoios 8yma ekmetaleushs. Ola auta einai apories mou se ka8ara 8ewritiko epipedo, den exw idea ti ginetai nomika sto sygkekrimeno 8ema.
random Δημοσ. 4 Ιουνίου 2004 Δημοσ. 4 Ιουνίου 2004 kai emena ta arnhtika tou gamou ta krataei o photografos, kai opote 8eleis antigrafa, ta skas. Το πραγματικο πρόβλημα ειναι στο κατα ποσο ειναι ασφαλή τα αντίγραφα στον δικο του τρόπο φύλαξης/ αρχειοθέτησης. Γιατι 3-10 μερες μετα το γάμο, οκ, σε εχει μπροστα-μπροστα στην ατζέντα του, (ισως περιμενει και την εξόφληση του) και στα εχει ολα ετοιμα. Εχετε πάει 6 μήνες, 1 χρόνο μετα το γάμο, να πάρετε επιπλέον κόπιες?? εκει να δεις πανικός και ψάξιμο, κατσε να δω που τα έβαλε ο μικρός, καλα θα σε πάρω οταν τις βρώ, κλπ, κλπ.. Φile Panagiwths να προστατεψεις το dvd ξεχνα το. Και αν μπορουσες, (και ειχες την τιμιοτητα να το πεις στον πελατη σου ΠΡΙΝ συμφωνησετε): ξερεις εγω θα σου δωσω dvd, και σε καλυτερη τιμη, αλλα εχει το ειδικο συστημα XΨΖ που δεν μπορεις να κανεις αντίγραφα.. Εγω προσωπικα δεν θα αγόραζα απο εσενα, αν ακουγα αυτο. Στη θέση σου θα μαθαινα τα πολυ βασικα του video editing, και μπορεις να προσθεσεις σε σημεια κλειδια της ταινειας την αρχη, το τέλος, και μερικες αλλαγες σκηνών, μια στατικη εικόνα, ή ενα εντυπωσιακο εφε αλλαγης σκηνών, που θα δείχνει ευκρινώς, τα στοιχεια της επιχειρησης σου. (χωρις να το παρακάνεις, βαλε 2-3 σε μια 2ωρη ταινεια) τοτε θα εύχεσαι να κανει κόπιες ο πελάτης, για να διαφημιζει τη δουλειά σου. Μην ξεχνας οτι η microsoft εχει τις κατ 'εξοχήν προστασιες για γέλια. και ειναι εκει που είναι. Να σου πω και κάτι άλλο, εγω πηρα 2 κασσετες απο το γάμο μου. Το οτι δεν μπορω να τις αντιγράψω (στο σπιτι μου, μονος μου εννοω, χωρις να πληρωσω), δεν με εχει οδηγησει στο να παραγγείλω κι αλλες κόπιες. Την μια την εστειλα στο εξωτερικο σε συγγενεις. Απλα οποιος θελει να την δει, του την δανειζω με πολλή επιφύλαξη και προειδοποιησεις , να την προσέξει. Αυτο σημαινει οτι την εχουν δει λιγοτεροι απ οση θα την εβλεπαν αν ηταν ενα απλο dvd το οποιο θα αντεγραφα σε 20 λεπτακια. Αν ειχα dvd, θα ειχα μοιράσει τουλαχιστον 10 αντιγραφα σε συγγενεις, και αυτοι, ποιος ξερει σε ποιους ακομα θα την δανειζαν, ή εδειχναν. Ο φωτογραφος παντως δεν πηρε παραπάνω λεφτα επειδη εγω δεναντεγραψα την VHS. Ουτε ομως την δουλεια του, την είδε παραπάνω κόσμος ωστε πιθανον να τον προτιμήσει και για τις δικές του εκδηλώσεις. αυτα, και καλη δουλειά
_-b}{d-_ Δημοσ. 4 Ιουνίου 2004 Δημοσ. 4 Ιουνίου 2004 Εγώ πιστεύω πως έχει σημασία το αντικείμενο που καταγραφει ο επαγγελματίας και θα διαφωνήσω με το σκεπτικό σου adams. Aυτός που έρχεται με τον εξοπλισμό του στο σινεμά και γραφει την ταινία έχει αυτόματα και πνευματικά δικαιώματα πάνω στην μαγνητοσκόπηση, εφόσον του ανήκει η camera και δεν έχει σχέση το τι απεικονίζει; Η ένα άλλο παράδειγμα: Ο cameraman που προσλαμβάνει κάποιος προκειμενου να γυρίσει μια ταινία θα μπορούσε να απαιτεί και πνευματικά δικαιώματα πάνω της; (υποθέτοντας πως είχε τον φέρει δικό του εξοπλισμό).
adams Δημοσ. 4 Ιουνίου 2004 Δημοσ. 4 Ιουνίου 2004 _]Εγώ πιστεύω πως έχει σημασία το αντικείμενο που καταγραφει ο επαγγελματίας και θα διαφωνήσω με το σκεπτικό σου adams. Aυτός που έρχεται με τον εξοπλισμό του στο σινεμά και γραφει την ταινία έχει αυτόματα και πνευματικά δικαιώματα πάνω στην μαγνητοσκόπηση' date=' εφόσον του ανήκει η camera και δεν έχει σχέση το τι απεικονίζει; Η ένα άλλο παράδειγμα: Ο cameraman που προσλαμβάνει κάποιος προκειμενου να γυρίσει μια ταινία θα μπορούσε να απαιτεί και πνευματικά δικαιώματα πάνω της; (υποθέτοντας πως είχε τον φέρει δικό του εξοπλισμό).[/quote'] Πρωτον δεν ειναι μονο το δικο μου σκεπτικο υπαρχει νομος γυρω απο τα πνευματικα δικαιωματα και εξασφαλιζει αυτη τη διαδικασια που αναφερω... Το πρωτο παραδειγμα μαλλον ατυχες γιατι η ταινια υποκειται σε νομους περι πνευματικων δικαιωματων και απαγορευεται η αντιγραφη της, κοινως ειναι παρανομο να μαγνητοσκοπησεις ταινια ή θεατρο χωρις την αδεια του δημιουργου :wink: Το δευτερο παραδειγμα παλι..ατοπο ....ο δημιουργος δεν ειναι ο cameraman ,o ηχοληπτης κ.λ.π ειναι ο σεναριογραφος ο σκηνοθετης... ο cameraman εχει υπογραψει μια συμβαση εργασιας μονο δεν εχει δικαιωματα πανω στη δημιουργια. Κοινως δεν εχει σημασια σε ποιον ανηκει ο εξοπλισμος αλλα ποιος ειναι ο ανθρωπος πισω απο αυτον
_-b}{d-_ Δημοσ. 4 Ιουνίου 2004 Δημοσ. 4 Ιουνίου 2004 Μα και φυσικά όλοι γνωρίζουμε πως τα παραδείγματα ήταν άκυρα, δεν τα έφερα ψάχνοντας απάντηση, αλλά συλλογίζοντας επαγωγικά το σκεπτικό σου: Ο φωτογραφος γαμου-βαφτισης φυσικα και εχει τα πνευματικα δικαιωματα στις φωτογραφιες που τραβηξε ο ιδιος με τον εξοπλισμο του ασχετα αν εισαι εσυ ο εικονιζομενος... Και αν υπάρχει νόμος που δίνει αυτό το δικαίωμα στον Έλληνα επαγγελματία φωτογραφο θα ήθελα να τον διαβάσω. Για να το λες με τόση σιγούριά πρέπει να τον έχεις πρόχειρο. Αν υποθέσουμε ότι είχε την άδεια να μαγνητοσκοπήσει μια θεατρική παράσταση, αυτό τον κάνει δημιουργό;;; Ανάλογα και στην περίπτωση του γάμου, ο φωτογραφος προσλαμβάνεται από τον ενδιαφερόμενο προκειμένου να μαγνητοσκοπήσει ένα γεγονός πάνω στο οποιό δεν έχει καμία επιροή. Πως λοιπόν χρίζεται έτσι αυθαίρετα των πνευματικών δικαιωμάτων; Έπειτα είναι και η εύλογη απορία του qspock, αν εσύ δε δικαιούσαι να τα διανέμεις τότε αυτός που έχει τα πνευματικά δικαιώματα (ο φωτογράφος) μπορεί να κάνει ότι θέλει με το γάμο σου; Αν είναι δυνατόν.
adams Δημοσ. 4 Ιουνίου 2004 Δημοσ. 4 Ιουνίου 2004 _]Μα και φυσικά όλοι γνωρίζουμε πως τα παραδείγματα ήταν άκυρα, δεν τα έφερα ψάχνοντας απάντηση, αλλά συλλογίζοντας επαγωγικά το σκεπτικό σου:Ο φωτογραφος γαμου-βαφτισης φυσικα και εχει τα πνευματικα δικαιωματα στις φωτογραφιες που τραβηξε ο ιδιος με τον εξοπλισμο του ασχετα αν εισαι εσυ ο εικονιζομενος... Και αν υπάρχει νόμος που δίνει αυτό το δικαίωμα στον Έλληνα επαγγελματία φωτογραφο θα ήθελα να τον διαβάσω. Για να το λες με τόση σιγούριά πρέπει να τον έχεις πρόχειρο. Αν υποθέσουμε ότι είχε την άδεια να μαγνητοσκοπήσει μια θεατρική παράσταση' date=' αυτό τον κάνει δημιουργό;;; Ανάλογα και στην περίπτωση του γάμου, ο φωτογραφος προσλαμβάνεται από τον ενδιαφερόμενο προκειμένου να μαγνητοσκοπήσει ένα γεγονός πάνω στο οποιό δεν έχει καμία επιροή. Πως λοιπόν χρίζεται έτσι αυθαίρετα των πνευματικών δικαιωμάτων;[/quote'] Πνευματικό δικαίωμα ή πνευματική ιδιοκτησία αποκτά ο πνευματικός δημιουργός ενός έργου πάνω στο πρωτότυπο έργο αυτό, που είναι : "... πνευματικό δημιούργημα λόγου, τέχνης ή επιστήμης, που εκφράζεται με οποιαδήποτε μορφή, ιδίως τα γραπτά, ή προφορικά κείμενα, οι μουσικές συνθέσεις, με κείμενο ή χωρίς, τα θεατρικά έργα, με μουσική ή χωρίς, οι χορογραφίες και οι παντομίμες, τα οπτικοακουστικά έργα, τα έργα των εικαστικών τεχνών, στα οποία περιλαμβάνονται τα σχέδια, τα έργα ζωγραφικής και γλυπτικής, τα χαρακτικά έργα και οι λιθογραφίες, τα αρχιτεκτονικά έργα, οι φωτογραφίες, τα έργα των εφαρμοσμένων τεχνών, οι εικονογραφήσεις, οι χάρτες, τα τρισδιάστατα έργα που αναφέρονται στη γεωγραφία, την τοπογραφία, την αρχιτεκτονική ή την επιστήμη." (ν. 2121 /1993, άρθρο 2 πργφ 1 και 2). Η πνευματική ιδιοκτησία που αποκτά ο δημιουργός του έργου πάνω σ' αυτό περιλαμβάνει δύο απόλυτα και αποκλειστικά δικαιώματα: 1. το δικαίωμα της εκμετάλλευσης του έργου (περιουσιακό δικαίωμα) και 2. το δικαίωμα της προστασίας του προσωπικού του δεσμού προς αυτό (ηθικό δικαίωμα) Το πρώτο ο πνευματικός δημιουργός έχει τη δυνατότητα από το νόμο να το εκχωρήσει (μεταβιβάσει) και να αναθέσει τη διαχείρισή του σε τρίτο φυσικό ή νομικό πρόσωπο (όπως στην προκειμένη περίπτωση η ΑΕΠΙ, που σύμφωνα με το ν. 2121/1993 αποτελεί ένα "οργανισμό συλλογικής διαχείρισης αυτών των δικαιωμάτων). Το ηθικό δικαίωμα είναι αμεταβίβαστο και παραμένει στο δημιουργό ακόμα και μετά τη μεταβίβαση του περιουσιακού δικαιώματος. τ. 94/12 της 8.4.1982, σελ. 12) Ο πνευματικος δημιουργος λοιπον ειναι ο φωτογραφος γι'αυτο και εχει πνευματικα δικαωματα πανω στις φωτογραφιες του,video κ.λ.π Αν θες συγκεκριμενο ορισμο και τροπολογια περι φωτογραφιας...καποια αλλη στιγμη..οταν θα εχω χρονο να ψαξω αν και εχουμε ξεφυγει πολυ και το καναμε μπλα-μπλα
_-b}{d-_ Δημοσ. 4 Ιουνίου 2004 Δημοσ. 4 Ιουνίου 2004 εχουμε ξεφυγει πολυ και το καναμε μπλα-μπλαFair enough, δεν θα επεκταθώ άλλο μόνο μια παρατήρηση. Ενδιαφέρον ο ορισμός του πνευματικού δικαιώματος και σ'ευχαριστούμε για τον κόπο που έκανες. Δεν καταλαβαίνω όμως από που βγαίνει το συμπέρασμα "Ο πνευματικος δημιουργος λοιπον ειναι ο φωτογραφος" στην περίπτωση που συζητάμε. Τα δικαιώματα ανήκουν στον παραγωγό, σ'εκείνον δηλαδή που νοίκιασε προσωρινά τον εξοπλισμό και το προσωπικό δυναμικό (=camera, φώτα & φωτογράφος, βοηθός) προκειμένου να μαγνητοσκοπήσει αυτό το χαρμόσυνο γεγονός πάνω στο οποιο δεν έχει καμια επιρροή (ο φωτογράφος). To παράδειγμα που ανέφερε κάποιος παραπάνω με τις διαφημιστικές φωτογραφίσεις ανήκει σε άλλη κατηγορία καθώς εκεί ο φωτογράφος έχει ενεργό ρόλο. Εκεί είναι αυτός που δημιουργεί καλλιτεχνικά και το τελικό αντικείμενο της φωτογράφισης όντως πνευματική του δημιουργία.
adams Δημοσ. 4 Ιουνίου 2004 Δημοσ. 4 Ιουνίου 2004 Tελευταια κουβεντα απο μενα... αν νομιζεις πως ο φωτογραφος δεν εχει δημιουργικο αποτελεσμα(ενεργο ρολο δηλαδη) στον γαμο ή στη βαφτιση κανεις πολυ μεγαλο λαθος... Ισως επειδη τυγχανει να εχω μια σχεση με το επαγγελμα(οχι γαμο βαφτιση παντως) εχω μια πιο αμεση σχεση με το τι και πως. Ο φωτισμος τα τεχνικα μεσα αποτυπωσης και η μετεπειτα επεξεργασια(photoshop εκτυπωση) οριζουν αυτο ακριβως τον ρολο του φωτογραφου ενεργο Στο εξωτερικο θεωρουν δημιουργο ακομη και τον ανθρωπο που θα κατσει να εκτυπωσει τις φωτογραφιες αφου δινει το δικο του στιγμα π.χ ο Larry Bartlett To off topic ελαβε τελος .
_-b}{d-_ Δημοσ. 4 Ιουνίου 2004 Δημοσ. 4 Ιουνίου 2004 Aς κάνω και το δικό μου τελευταίο post στο θέμα. Η διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στο συμβάλω και το δημιουργώ καμια φορα ίσως μην φαίνεται ξεκάθαρα. Στην προκειμένη όμως νομίζω πως είναι πασιφανές. Όπως επιβεβαιώνεις κι εσύ πιο πάνω, σε μια ταινία δικαίωματα δεν μπορεί να ζητήσει ο φωτιστής, ο ηχολήπτης, ο cameraman, υπεύθυνος του μοντάζ, floor manager κτλ. γιατί έχουν προσληφθεί για την συγκεκριμένη ιδιότητα τους. Έτσι είναι κι όταν προσλαμβάνουμε τον φωτογράφο για να μαγνητοσκοπήσει τον γάμο. Απλά είναι όλα-σε-ένα. Τίποτα δεν θα ήταν διαφορετικό στην διαδικασία αν έλειπε ο συγκεκριμένος άνθρωπος. Ο γάμος θα γινόταν με το ίδιο ακριβώς σενάριο κι αυτό είναι που τονίζω ως τελευταία μου λέξη. Αυτά, bye
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.