Navelin Δημοσ. 15 Ιουλίου 2021 Share Δημοσ. 15 Ιουλίου 2021 Καλησπέρα, Ασχολούμαι ερασιτεχνικά με το game development εδώ και 3-4 χρόνια, και αποφάσισα να σπουδάσω πάνω σε αυτό το αντικείμενο έτσι ώστε να δουλέψω σαν indie game developer, τα ερώτηματά μου είναι τα εξής: Τι παραπάνω προσφέρει το Κολέγιο; Θα μου χρειαστεί ένα BSc (Bachelor) σαν indie game dev όπου προσφέρει το κολέγιο, ή οι γνώσεις που προσφέρει το ΙΕΚ αρκούν; Πόση είναι περίπου η διαφορά στα δίδακτρα; Και τέλος είναι τα δημόσια ΙΕΚ μία λύση ή καλύτερα σε ιδιωτικό ή κολέγιο; Να σημειώσω πως δεν σκοπεύω να φύγω για εξωτερικό, επομένως ψάχνω για λύσεις εντός Ελλάδας. Ευχαριστώ εκ των προτέρων! Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
genius_13 Δημοσ. 15 Ιουλίου 2021 Share Δημοσ. 15 Ιουλίου 2021 Το κολέγιο σου προσφέρει -συνήθως- αναγνωρισμένο bachelor , το Ιεκ σου προσφέρει μια βεβαίωση παρακολούθησης. Το κολέγιο κοστίζει για την ειδικότητα που θες περίπου 5κ τον χρόνο, και είναι 3ετης φοίτησης. Το δημόσιο ΙΕΚ είναι δωρεάν, το ιδιωτικό ΙΕΚ είναι περίπου 2.5κ τον χρόνο, και έχει 2ετη φοίτηση. Όπου και να πας, φοβάμαι ότι θα μάθεις ελάχιστα, το επίπεδο είναι τραγικά χαμηλό, οι περισσότεροι απλά δεν ενδιαφέρονται να μάθουν απλά θέλουν το χαρτί, οπότε αναγκαστικά οι καθηγητές οι οποίοι τις περισσότερες φορές είναι καλοί αναγκάζονται να ρίξουν ρυθμούς. 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
velociraptoras Δημοσ. 15 Ιουλίου 2021 Share Δημοσ. 15 Ιουλίου 2021 (επεξεργασμένο) Αν θες να μαθεις ασχολήσου μονος/η σου ή βρες μια ομαδα, καντεενα προτζεκτ να εχεις να δείξεις κατι. στις σχολές μαθαίνεις τα πολύ βασικα, για να ασχολείσαι όμως ήδη 3-4 χρόνια ξερεις σιγουρα κατι παραπάνω από οσα θα μαθεις εκεί. Ψαξε για δουλειά να αποκτήσεις εμπειρία και αν δεις οτι σου χρειάζονται σπουδες ειλέγεις τότε τι θα κάνεις και που Επεξ/σία 15 Ιουλίου 2021 από velociraptoras 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Navelin Δημοσ. 15 Ιουλίου 2021 Μέλος Share Δημοσ. 15 Ιουλίου 2021 Ευχαριστώ πολύ παιδιά για την βοήθεια Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
JohnGrigoriadis Δημοσ. 3 Σεπτεμβρίου 2021 Share Δημοσ. 3 Σεπτεμβρίου 2021 Καλησπέρα παιδιά είμαι 16 ετων και σκοπεύω στο μέλλον να γίνω game developer το ερώτημα μου είναι μπορώ να ακολουθησω στο ΕΠΑΛ η να πάω στο ΓΕΛ ακόμα θέλω να ασχολειθω σοβαρά με αυτό και εννοείτε ότι θα σπουδάσω οποίος γνωρίζει ας με βοηθήσει ευχαριστώ. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
amav Δημοσ. 6 Σεπτεμβρίου 2021 Share Δημοσ. 6 Σεπτεμβρίου 2021 Για αρχή ας ξεκαθαρίσουμε τι εστί game developer σήμερα, για να μιλάμε την ίδια γλώσα. Στην δική μου. εποχή game developer = προγραμματιστής, αυτός που έγραφε κώδικα σε κάποια low level γλώσσα (assembly και πολύ αργότερα C). Σήμερα game developer κάποιοι λένε και τους designers που δουλεύουν UE/Unity με έτοιμες βιβλιοθήκες από το marketstore. Εγώ για την οικονομία της κουβέντας θα ήθελα να συνεχίσω να λέω τον developer προγραμματιστή, αυτόν δηλαδή που γράφει κώδικα και designer αυτόν ο οποίος σχεδιάζει το παιχνίδι με τη βοήθεια κάποιας έτοιμης μηχανής χρησιμοποιώντας τα assets των υπολοίπων (graphic designers, audio designers, programmers). Αν θέλεις να γίνεις game designer δεν χρειάζεσαι καμία επιπλέον εξέλιξη όσον αφορά τον προγραματισμό. Το Youtube και το Udemy έχουν ότι χρειάζεσαι για να ξεκινήσεις. Αν όμως ως game developer εννοείς ότι θέλεις να γίνεις προγραμματιστής, τότε για μένα για κάποιον που ζει στην Ελλάδα και πρέπει να αντιμετωπίσει την πραγματικότητα της, τα πράγματα είναι ξεκάθαρα. Ο σημερινός προγραμματιστής παιχνιδιών έχει ύπαρξη για παρακάτω λόγους: 1. Να προσθέτει functionality σε έτοιμες μηχανές (UE/Unity) οπότε μιλάμε για δουλειά σε game studio με καλά λεφτά αλλά πολύ δύσκολο αντικείμενο. Δεν είναι και τόσοι πολλοί όσοι μπορούν και βελτιώνουν αυτές τις μηχανές, θα πρέπει να έχεις ότι χρειάζεται για να μπεις σ' αυτόν τον κύκλο. 2. Να scriptάρει παιχνίδια. Το game logic εδώ και χρόνια (από το Quake) δε γράφεται σε C/C++ αλλά se scripting languages (π.χ Lua) για να είναι πιο εύκολες οι τροποποιήσεις. 3. Optimisation. Το ξεχνάς, συνεχίζεις να διαβάζεις παρακάτω. 4. Πακετάρισμα. Το πλέον σύνηθες, όλα γίνονται σε έτοιμες μηχανές και ο προγραμματιστής αναλαμβάνει να σιγουρέψει ότι όλα δουλεύουν στην εντέλεια, πολλές φορές οι designers δεν γνωρίζουν τι γίνεται "από κάτω", εδώ μπαίνεις εσύ. 5. All custom game code. Όλο και πιο σπάνιο πλέον. Από τότε που οι μηχανές έριξαν τόσο πολύ το κόστος αδιοδότησης τους είναι μονόδρομος εκτός και αν φτιάχνεις απλά παιχνίδια για κινητά. Πλέον ακόμα και τα 2D παιχνίδια πάνε σε μηχανές έστω και απλές σαν την Godot. Συνήθως οι παλιοί που έχουν έτοιμες τις βιβλιοθήκες και γουστάρουν θα πάνε σε αυτή τη λύση αλλά και πάλι... δεν είσαι τέτοιος. Όλα έχουν σχέση με το σε ποια κατηγορία από τις παραπάνω φαντάζεσαι τον εαυτό σου σε 7-10 χρόνια από τώρα και τι περιμένεις από το αντικείμενο. Αν θες να σε ζήσει ή να το ζήσεις, να πληρώνεις το νοίκι και τους λογαριασμούς ή να το κάνεις σαν χόμπι έχοντας κύρια δουλειά. Θα σου πω τη γνώμη μου, την ίδια που είχα πει στα παιδιά μου στην ηλικία σου. Όταν πας να καταπιαστείς με κάτι που είναι ΔΥΣΚΟΛΟ και να βασίσεις όλη σου τη ζωή πάνω του, τζογάρεις και σήμερα έτσι όπως έχουν έρθει τα πράγματα, πρέπει να έχεις γερό απόθεμα στην άκρη για τέτοιου είδους όνειρα ζωής. Αν το γουστάρεις και περιμένεις να σε ζήσει αλλά στα 16 δεν έχεις δει γραμμή C++ και δεν ξέρεις τίποτα από π.χ shaders, εγώ προσωπικά δε θα έβαζα όλα τα αυγά σε ένα καλάθι, έχε μια πισινή στη περίπτωση που στραβώσει το πράγμα και "ξυπνήσεις" στη μέση του πουθενά. Πήγαινε σε ένα πανεπιστήμιο πληροφορικής, ναι το ΕΑΠ είναι μια χαρά αν δεν θέλεις να δώσεις λεφτά για φροντιστήρια στην 3η Λυκείου για να ξεκινήσεις να έχεις μια ιδέα του τι πας να κάνεις. Να πάρεις μερικές βασικές γνώσεις, ακόμα και μαθηματικών, δε φαντάζεσαι πόσα μαθηματικά έχει το game development, να δεις 2-3 γλώσσες, λίγο deep learning αλλά το κυριότερο να έχεις ένα βασικό ΠΕ πτυχείο που θα είναι το μαξιλάρι σου αν σκάσει το συννεφάκι (χωρίς παρεξήγηση). Κάθε μέρα, δίνε 5+ ώρες στο πανεπιστήμιο, 2+ ώρες σε κάποια μηχανή (UE/Unity/Godot) για να ξεκινήσεις να μπαίνεις στο νόημα και μετά από το πρώτο, δεύτερο έτος ξεκίνα και κοίτα DirectX. Μάθε το καλά και θα σου έρθουν πιο εύκολα τα Vulcan/Metal όταν έρθει η ώρα. Εστίασε σε κάτι που σε ενδιαφέρει περισσότερο. π.χ ΑΙ, Physics, Sound, Net κάπου που θα μπορείς να το βάλεις στο portfolio σου όταν έρθει η ώρα να χτυπήσεις πόρτες. Δώσε χρόνο σε κάτι που είναι να μάθεις, ο Carmack πρώτα διάβαζε ότι βιβλίο υπήρχε σε ένα αντικείμενο και μετά ακουμπύσε το πληκτρολόγιο. Αν νομίζεις ότι βελτιώνεσαι κάπου το έχεις χάσει, όταν πραγματικά αρχίσεις να βελτιώνεσαι θα το καταλάβεις γιατί θα αρχίσεις να διαισθάνεσαι το χάος του χώρου. Στην ερώτηση Γενικό η επαγγελματικό εγώ πάντα είμαι της "ζύμωσης". Αν δεν κουραστείς σε κάτι που ΔΕ ΣΟΥ ΑΡΕΣΕΙ, δε θα προετοιμαστείς για τη ζωή που σε περιμένει που η καθημερινότητα σου θα περιλαμβάνει κυρίως πράγματα που δε σου αρέσουν αλλά δυστυχώς πρέπει να κάνεις. Δε πιστεύω να νομίζεις ότι όταν πας σε κάποιο game studio θα περνάς καλά έτσι; Αν διαβάσεις ιστορίες του χώρου θα δεις ότι είναι γαλέρες, άθλιες συνθήκες, με τραβιγμένα ωράρια και με μεγάλες πιθανότητες να "καείς" στους πρώτους τίτλους κιόλας. Αν όμως θέλεις να το κάνεις, μη ψάχνεις τον πιο σύντομο δρόμο, διάλεξες ένα από τα πλέον δύσκολα και απαιτητητικά επαγγέλματα. Τουλάχιστον αν τελειώσεις το πανεπιστήμιο και γίνει η στραβή, δεν πάνε τα πράγματα όπως φαντάζεσαι, μη στεναχωριέσαι τα ERPs σε περιμένουν, στην Ελλάδα είμαστε! 3 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Dark_panel Δημοσ. 6 Σεπτεμβρίου 2021 Share Δημοσ. 6 Σεπτεμβρίου 2021 Στις 15/7/2021 στις 12:15 ΠΜ, Navelin είπε Καλησπέρα, Ασχολούμαι ερασιτεχνικά με το game development εδώ και 3-4 χρόνια, και αποφάσισα να σπουδάσω πάνω σε αυτό το αντικείμενο έτσι ώστε να δουλέψω σαν indie game developer, τα ερώτηματά μου είναι τα εξής: Τι παραπάνω προσφέρει το Κολέγιο; Θα μου χρειαστεί ένα BSc (Bachelor) σαν indie game dev όπου προσφέρει το κολέγιο, ή οι γνώσεις που προσφέρει το ΙΕΚ αρκούν; Πόση είναι περίπου η διαφορά στα δίδακτρα; Και τέλος είναι τα δημόσια ΙΕΚ μία λύση ή καλύτερα σε ιδιωτικό ή κολέγιο; Να σημειώσω πως δεν σκοπεύω να φύγω για εξωτερικό, επομένως ψάχνω για λύσεις εντός Ελλάδας. Ευχαριστώ εκ των προτέρων! Τα μόνα πραγματα που γνωριζω ειναι οτι 1ον απ το ιεκ θα παρεις ενα associate degree, αν δωσεις για την πιστοποιηση του εοππεπ κ την παρεις, απ το κολεγιο θα παρεις κανονικο bachelor και 2ον μην περιμενεις κανενα ιδρυμα να σου μαθει τα παντα πανω στο αντικειμενο που θες, εσυ πρεπει να ασχοληθεις προσωπικα. Τα εκπαιδευτικα μας ιδρυματα σου προσφερουν μονο τα βασικα (βεβαια δεν ξερω ακριβως τι γινεται στα κολλεγια, δεν εχω παει ποτέ). Εαν προτιμησεις εν τελει ΙΕΚ, σιγουρα πηγαινε ΜΟΝΟ σε δημοσιο..τα ιδιωτικα ΙΕΚ ειναι μια σκετη κοροϊδια..Εαν επιλεξεις κολλεγιο, φροντισε τουλαχιστον να προσφερει Bachelor (hons) δλδ 4ετη φοιτηση και οχι 3ετη. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
onelonelystar Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου 2021 Share Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου 2021 (επεξεργασμένο) . Επεξ/σία 8 Σεπτεμβρίου 2021 από onelonelystar Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
pcmasterrace123 Δημοσ. 22 Φεβρουαρίου 2022 Share Δημοσ. 22 Φεβρουαρίου 2022 Στις 15/7/2021 στις 12:15 ΠΜ, Navelin είπε Καλησπέρα, Ασχολούμαι ερασιτεχνικά με το game development εδώ και 3-4 χρόνια, και αποφάσισα να σπουδάσω πάνω σε αυτό το αντικείμενο έτσι ώστε να δουλέψω σαν indie game developer, τα ερώτηματά μου είναι τα εξής: Τι παραπάνω προσφέρει το Κολέγιο; Θα μου χρειαστεί ένα BSc (Bachelor) σαν indie game dev όπου προσφέρει το κολέγιο, ή οι γνώσεις που προσφέρει το ΙΕΚ αρκούν; Πόση είναι περίπου η διαφορά στα δίδακτρα; Και τέλος είναι τα δημόσια ΙΕΚ μία λύση ή καλύτερα σε ιδιωτικό ή κολέγιο; Να σημειώσω πως δεν σκοπεύω να φύγω για εξωτερικό, επομένως ψάχνω για λύσεις εντός Ελλάδας. Ευχαριστώ εκ των προτέρων! Δεν μπορώ να καταλάβω για ποιό λόγο απορρίπτεις το πανεπιστήμιο. Μία σχολή πληροφορικής σου δίνει τα απαραίτητα εφόδια για να γίνεις game dev. Μαθαίνεις να γράφεις κώδηκα ,να σχεδιάζεις αλγορίθμους ,μαθηματικά και χίλια άλλα δύο πράγματα που είναι απαραίτητα για το game dev. Ναι δεν θα σου μάθουν Unity ,αύτο το μαθαίνεις και από μία σειρά στο youtube ,τις γνώσεις που θα πάρεις όμως θα τις χρησιμοποιείς ανεξάρτητα από το game engine ή από το αν θα ασχοληθείς με το game dev. Εγώ ποτέ μου δεν έχω δει άνθρωπο να τον δυσκολεύει το game engine ή το blender ,ο λόγος που δυσκολεύονται είναι συνήθως το ότι δεν έχουν ιδέα από προγραμματισμό και το παιχνίδι τους σκάει. 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα