Προς το περιεχόμενο

Intel 12th Gen Core, Alder-Lake & Z690 (2021) [ LGA 1700 ]


7nisiotis

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Μόλις τώρα, ioannis__ είπε

Ε εντάξει ποιος 7350Κ; 8 Alder Lake threads είναι αρκετά για τα περισσότερα games και ούτε είπε κανείς ότι θα είναι ο gaming king. Για budget συστήματα θα είναι μια χαρά.

Τα 4 είναι SMT όμως, που σημαίνει ότι δεν έχουν συνέχεια κάτι να κάνουν

11 λεπτά πριν, ioannis__ είπε

 

Η άποψη τότε ήταν ότι δεν θα χρειάζονταν 5 τέτοια cpus για κάτι. Αν μπορούσαμε να αυξάνουμε την ταχύτητα εσαεί τότε δεν θα χρειαζόταν ο παραλληλισμός γι' αυτό είπα ότι είναι ανάγκη. Εγώ θέλω να δω που θα πάει η αύξηση των πυρήνων γιατί σε κάποια φάση θα φτάσουμε σε diminishing returns εκτός από workloads τύπου cinebench. Δεν μπορείς να παραλληλίζεις στο άπειρο.

Για αυτό ανεβάζουν και το IPC/STP, για τα applications που δεν μπορούν να παραλληλίζουν συνέχεια, όπως τα Games.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 6,8k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

7 λεπτά πριν, Aten-Ra είπε

Τα 4 είναι SMT όμως, που σημαίνει ότι δεν έχουν συνέχεια κάτι να κάνουν

Για αυτό ανεβάζουν και το IPC/STP, για τα applications που δεν μπορούν να παραλληλίζουν συνέχεια, όπως τα Games.

Τι εννοείς δεν έχουν συνέχεια κάτι να κάνουν;

Ναι ανεβαίνει και το IPC αλλά για πόσο; Τα μεγαλύτερα gains στη συνολική ισχύ είναι από το ΜΤ. Δεν είναι κάθε φορά πασχαλιά από zen2 σε zen3 ή από 11gen σε 12gen να έχουμε τόσο καλή αύξηση στο ST. Και τα ρολόγια έχουν capάρει και αυτά στα ~5GHz εδώ και λίγα χρόνια..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, ioannis__ είπε

Τι εννοείς δεν έχουν συνέχεια κάτι να κάνουν;

 

Αυτό ακριβός που έγραψα, έτσι όπως δουλεύει το SMT δεν μπορεί συνέχεια να επεξεργαστεί κάτι η και να έχει , θα μπορεί να χρησιμοποιήσει μόνο τους πόρους μέσα στον πυρήνα που έχουν μείνει ελεύθεροι από το πρώτο Thread στο Physical Core.

Για αυτό είναι καλύτερα να έχεις 8 Physical πυρήνες (8C 8T) χωρίς SMT παρά να έχεις 4 Physical πυρήνες και SMT (4C 8T)

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Προσφορούλα ή η ιδέα μου; 

** TRAY τελικά, προσοχή σε όσους ενδιαφέρει 

 

Screenshot_20211216-222128.jpg

Επεξ/σία από 7nisiotis
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, malakudi είπε

Δεν είναι ακριβώς έτσι, οι πυρήνες είναι χρήσιμοι αν έχεις πολλά διαφορετικά tasks. Το context switching, η εναλλαγή δηλαδή από task σε task, είναι μια δαπανηρή για τον επεξεργαστή διεργασία. 

Στο παράδειγμά σου (4 στα 5GHz vs 10 στα 2,5 GHz) το πρόβλημα είναι το πολύ υψηλότερο core to core latency στη δεύτερη περίπτωση και πως τυχόν μη παραλληλίσιμος κώδικας θα τρέχει πολύ πιο αργά. Το κέρδος από τα πολλά cores δεν είναι ποτέ γραμμικό αλλά εξαρτάται από το ποσοστό των tasks που παραλληλίζονται. Αν πχ το 15% του προγράμματος δε παραλληλίζεται, τότε το καλύτερο που θα καταφέρεις με πολλά cores είναι 1/1-0,85 = 6,666 φορές καλύτερο (Amdahl's Law). Άρα σε αυτό το παράδειγμα, είτε 8 cores έχεις είτε 80, δε θα πάει ποιο γρήγορα.

Για την πρώτη παραγραφο, το ξερω, εκει βοηθαει αρκετα και το ht. Αλλα πολυ περίπλοκο, ο συνομιλιτης νομίζει οτι οι εφαρμογες ζητανε threads, που να του εξηγώ το context switching. Προχωρημενα πραματα 

52 λεπτά πριν, Aten-Ra είπε

Αυτά έλεγαν για κάτι Core i3 7350K και σήμερα δεν μπορούν να παίξουν ούτε “πασίεντζα”

Στα παιχνίδια έχεις FrameTimes, όσο λιγότερα Threads έχεις στον επεξεργαστή και κάνει συνέχεια Context Switching από thread σε thread τόσο ανεβαίνει το time latency και το παιχνίδι γίνεται unplayable.

 

Ρε φιλε αυτά που γραφεις ακόμα και 5χρονος θα καταλαβαινε οτι ειναι λαθος. Ο 7350k δεν παιζει πασίεντζα οχι επειδη εχει 2 cores αλλα επειδη εχει χαμηλη επεξεργαστικη ισχυ. Δηλαδή ποσο μυαλο θέλει να το καταλάβεις? Διπλασιασε του το stp και θα τα πετσωνει τα games, ας εχει μονο 2 cores

  • Like 1
  • Confused 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μπορεί ένα game να μην γεμίζει 100% έναν cpu με 4Τ αλλά το ίδιο game σε 8Τ θα έχει καλύτερα 1% Lows γιατί αντί για context switching απλά θα τα στείλει σε άλλο thread οπότε δεν θα φάει το overhead του switching που σε games φαίνεται. Φυσικά μιλάμε για ίδια αρχιτεκτονική.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

7 λεπτά πριν, ioannis__ είπε

Μπορεί ένα game να μην γεμίζει 100% έναν cpu με 4Τ αλλά το ίδιο game σε 8Τ θα έχει καλύτερα 1% Lows γιατί αντί για context switching απλά θα τα στείλει σε άλλο thread οπότε δεν θα φάει το overhead του switching που σε games φαίνεται. Φυσικά μιλάμε για ίδια αρχιτεκτονική.

Ε αν οι 2 επεξεργαστές εχουν ιδιο stp τοτε προφανώς αυτός με 8t θα τα παει καλυτερα. Αυτό ειναι "captain obvious" 😎

Απλα η γενικη αρχή για το gaming performance ειναι οσο περισσότερη επεξεργαστικη ισχυ μοιρασμένη σε οσο το δυνατον λιγοτερα cores τόσο μεγαλυτερο το performance. Καμια σημασία δεν εχουν τα threads και καμια εφαρμογη στο πλανητη γη δεν ενδιαφερεται για το αν εχεις 8 η 1008 threads. 

2 ώρες πριν, malakudi είπε

Πάντως ο 12100 αποκλείεται να έχει παραπάνω ισχύ από τον 11400. Έχει 20% παραπάνω STP αλλά 50% παρακάτω πυρήνες. Οπότε θα είναι χειρότερος.

Για cinebench ναι, καπου στα ιδια θα ειναι. Σε games μαλλον θα ειναι απο πανω ο 12100. Ουσιαστικα εχει παραπανω mtp από τον 8700k συμπηκνωμενο σε 4 cores. Φωτιες θα βγαζει, αν παίξει σε τιμες i3 (100-120) σβηνει πολλα midrange cpu, τα στελνει στον καιαδα. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4core / 4 threads του 7350k το 2017 ήταν ότι είναι σήμερα τα 4 cores / 8 threads του 12100, το absolute minimum από πλευράς # threads δηλαδή για gaming pc. Από κάτι ryzen 1st/2nd gen κλπ προφανώς ο 12100 θα τους πατάει κάτω στο 99.9% των περιπτώσεων, αλλά για νεότερα cpu με περισσότερα threads θα είναι case 2 case περίπτωση. Ότι κάνει utilize μέχρι 6-7-8 threads θα είναι ταχύτερος παντού (και είναι ακόμα αρκετές τέτοιες περιπτώσεις), αλλά ότι ρουφάει threads θα έχει penalty στον 12100 στα 1% lows σε σχέση με 8700k,3600,5600x κλπ και ας μην έχουν τόσο δυνατό STP.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
3 ώρες πριν, Herald είπε

Δεν υπάρχει παιχνίδι η εφαρμογή που να "θέλει πολλά threads". 

 

30 λεπτά πριν, Herald είπε

Καμια σημασία δεν εχουν τα threads και καμια εφαρμογη στο πλανητη γη δεν ενδιαφερεται για το αν εχεις 8 η 1008 threads. 

 

Έχεις έναν επεξεργαστή (A) με 1 πυρήνα 1 Thread στα 8GHz

Και έχεις έναν επεξεργαστή (B) με 8 πυρήνες με 8 Threads στα 1 GHz.

Για να τρέξεις μια συναλλαγή πιστωτικής κάρτας χρειάζεσαι 1 Thread με ταχύτητα 1GHz

Τώρα έχεις ένα πρόγραμμα που επεξεργάζεται συναλλαγές από πιστωτικές κάρτες σε πραγματικό χρόνο.

8 άτομα από το Insomnia πάνε ταυτόχρονα την ίδια στιγμή και αγοράζουν 8 Core i9 12900K

Τρέξε με τον επεξεργαστή (Α) 8 συναλλαγές από πιστωτικές κάρτες παράλληλα την ίδια στιγμή και πες μας το αποτέλεσμα

Πόσες συναλλαγές θα γίνουν ??

α) = 1

β) = 8

γ) = 0

Επεξ/σία από Aten-Ra
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 λεπτά πριν, Aten-Ra είπε

 

Έχεις έναν επεξεργαστή (A) με 1 πυρήνα 1 Thread στα 8GHz

Και έχεις έναν επεξεργαστή (B) με 8 πυρήνες με 8 Threads στα 1 GHz.

Για να τρέξεις μια συναλλαγή πιστωτικής κάρτας χρειάζεσαι 1 Thread με ταχύτητα 1GHz

Τώρα έχεις ένα πρόγραμμα που επεξεργάζεται συναλλαγές από πιστωτικές κάρτες σε πραγματικό χρόνο.

8 άτομα από το Insomnia πάνε ταυτόχρονα την ίδια στιγμή και αγοράζουν 8 Core i9 12900K

Τρέξε με τον επεξεργαστή (Α) 8 συναλλαγές από πιστωτικές κάρτες παράλληλα την ίδια στιγμή και πες μας το αποτέλεσμα

Πόσες συναλλαγές θα γίνουν ??

α) = 1

β) = 8

γ) = 0

Ακριβώς ο ίδιος αριθμός συναλλαγών θα γίνει στον ίδιο ακριβώς χρόνο. Σίγα το παράδειγμα, και το cinebench έτσι δουλεύει. 

Το cinebench έχει 256 threads concurrently. Παραυτά τρέχει το ίδιο ακριβώς γρήγορα είτε σε 1 πυρήνα είτε σε 1000. Τι σε κάνει να πιστευείς ότι ειδικά στα παιχνίδια που επωφελούνται κυρίως από 1 main thread θα δείς κάτι διαφορετικό? 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
6 λεπτά πριν, Herald είπε

Ακριβώς ο ίδιος αριθμός συναλλαγών θα γίνει στον ίδιο ακριβώς χρόνο. Σίγα το παράδειγμα, και το cinebench έτσι δουλεύει. 

Το cinebench έχει 256 threads concurrently. Παραυτά τρέχει το ίδιο ακριβώς γρήγορα είτε σε 1 πυρήνα είτε σε 1000. Τι σε κάνει να πιστευείς ότι ειδικά στα παιχνίδια που επωφελούνται κυρίως από 1 main thread θα δείς κάτι διαφορετικό? 

Άλλο το Concurrent και άλλο το Simultaneous.

Μόνο μια συναλλαγή θα γίνει γιατί έχεις μόνο ένα Thread στον επεξεργαστή (Α) και δεν μπορείς να επεξεργαστείς Simultaneously  παραπάνω από μια κάρτα.

https://www.perfmatrix.com/concurrent-users-vs-simultaneous-users/

Concurrent-Users.jpg

Simultaneous-Users.jpg

Επεξ/σία από Aten-Ra
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ρε φίλε, με κοροιδεύεις? Απλά μαθηματικά δημοτικού είναι, χωρίς πλάκα. Στο 1ghz θα επεξεργάζεσαι 1 συναλλαγή ανά thread ανά δευτερόλεπτο, στα 8ghz θα επεξεργάζεσαι μια συναλλαγή ανά thread ανά 0.125 sec. Και στις 2 περιπτώσεις θα έχεις τελειώσει ακριβώς σε 1 δευτερόλεπτο, wtf are you talking about?? 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μόλις τώρα, Herald είπε

Ρε φίλε, με κοροιδεύεις? Απλά μαθηματικά δημοτικού είναι, χωρίς πλάκα. Στο 1ghz θα επεξεργάζεσαι 1 συναλλαγή ανά thread ανά δευτερόλεπτο, στα 8ghz θα επεξεργάζεσαι μια συναλλαγή ανά thread ανά 0.125 sec. Και στις 2 περιπτώσεις θα έχεις τελειώσει ακριβώς σε 1 δευτερόλεπτο, wtf are you talking about?? 

 

Δεν είναι το ίδιο διάβασε την διαφορά Concurrent και Simultaneous.

Στο παράδειγμα που έβαλα θέλουμε να κάνουμε 8 συναλλαγές ταυτόχρονα την ίδια χρονική στιγμή, όχι σε ίδιο χρονικό διάστημα  (σε 1 η 10 η 100 secs).

  • Like 1
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μα τι ταυτόχρονα, ο επεξεργαστής στα 8ghz θα επεξεργαστέι την κάθε συνναλάγη στο 1/8 του χρόνου, ρε φίλε δεν μπορεί να μην καταλάβαινεις το λάθος σε αυ΄το που γράφεις :P 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...