malakudi Δημοσ. 13 Δεκεμβρίου 2021 Share Δημοσ. 13 Δεκεμβρίου 2021 16 λεπτά πριν, Aten-Ra είπε Επαναλαμβάνω, το IPC (Instructions Per Cycle) εξαρτάτε από το application/game κλπ. Αλλιώς όλα τα προγράμματα/παιχνίδια θα είχαν το ίδιο performance στον ίδιο επεξεργαστή και δεν θα είχαμε τον παρακάτω πίνακα. Παρεμπίπτοντος το IPC το μετράμε στο ίδιο workload και στην ίδια συχνότητα. Αυτό το γράφημα δεν λέει πουθενά IPC, είναι clock normalized (at ISO frequency που λέει) benchmarks. Ο ορισμός του IPC είναι αυτός: In computer architecture, instructions per cycle (IPC), commonly called instructions per clock is one aspect of a processor's performance: the average number of instructions executed for each clock cycle. It is the multiplicative inverse of cycles per instruction. https://en.wikipedia.org/wiki/Instructions_per_cycle Από κει και πέρα δε διαφωνούμε κάπου νομίζω, εγώ από την αρχή είπα πως η παραπάνω cache επηρεάζει μόνο latency sensitive workloads. Αν λοιπόν τεστάρεις 40 benchmarks και 5-10 επηρεάζονται από latency, σε αυτά θα δεις βελτίωση με την cache. Στα άλλα όχι. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
kkatzos Δημοσ. 13 Δεκεμβρίου 2021 Share Δημοσ. 13 Δεκεμβρίου 2021 38 λεπτά πριν, malakudi είπε Αν βγάζει έστω κι ένα error, δεν είναι αποδεκτό για benchmarking. Εμένα ο δικός μου 5900X και ένας 5950Χ που έστησα για άλλον, δεν ανεβαίνουν πάνω από 3800 χωρίς errors. Και από εκείνο το xls που είχαμε αναλύσει, ελάχιστοι ήταν που δούλευαν με λογικό Vsoc. Αν είναι να δίνεις suicide voltages, δεν έχει νόημα. Δε μιλάμε για errors στο TM5 ή για αστάθειες γενικά. Μια χαρά αποδεκτά είναι αν είναι εκείνα τα άκυρα WHEA που αποσιωπώνται με το WHEA silencer.. Το υψηλό Vsoc χρειάζεται κάποιες φορές αλλά δε θα είσαι έτσι 24/7. Κάνεις τα benchάκια σου και το γυρίζεις 3800... Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Aten-Ra Δημοσ. 13 Δεκεμβρίου 2021 Share Δημοσ. 13 Δεκεμβρίου 2021 16 λεπτά πριν, malakudi είπε Αυτό το γράφημα δεν λέει πουθενά IPC, είναι clock normalized (at ISO frequency που λέει) benchmarks. Ο ορισμός του IPC είναι αυτός: In computer architecture, instructions per cycle (IPC), commonly called instructions per clock is one aspect of a processor's performance: the average number of instructions executed for each clock cycle. It is the multiplicative inverse of cycles per instruction. https://en.wikipedia.org/wiki/Instructions_per_cycle Από κει και πέρα δε διαφωνούμε κάπου νομίζω, εγώ από την αρχή είπα πως η παραπάνω cache επηρεάζει μόνο latency sensitive workloads. Αν λοιπόν τεστάρεις 40 benchmarks και 5-10 επηρεάζονται από latency, σε αυτά θα δεις βελτίωση με την cache. Στα άλλα όχι. Είπες ότι δεν ανεβαίνει το STP λόγο της Cache, το STP είναι IPC x Clock speed. Αφού έχεις τον ίδιο επεξεργαστή και τρέχει στην ίδια συχνότητα τότε για να ανέβει το STP πρέπει να ανέβει το IPC. Και όπως εξήγησα το IPC δεν είναι ίδιο σε όλα τα applications. Tο είπες και μόνος σου, όταν το παιχνίδι είναι latency sensitive και θέλει memory load/store κλπ τότε ανεβαίνει το STP λόγο της αύξησης του IPC και όχι επειδή αύξησες το clock speed του επεξεργαστή. Άρα σε κάποια applications/games θα ανέβει το IPC και σε κάποια άλλα δεν θα ανέβει, για αυτό είπα ότι το IPC είναι application depended. Το γράφημα δείχνει το performance σε συγκεκριμένο clock speed (3.3GHz) Το performance ισούται με το IPC χ Clock speed χ Number of Cores, αφού το clock speed και το number of cores είναι σταθερά ανά επεξεργαστή τότε το μόνο που αλλάζει είναι το IPC. Αλλιώς δεν θα είχαμε διακυμάνσεις στο performance ανάμεσα στα διαφορετικά applications με τον ίδιο επεξεργαστή που μέτρησαν στον πίνακα. Και προφανώς όταν στα 40 games αυξήσεις το performance λόγο της Cache σε 5-10 games τότε το average IPC θα ανέβει, άρα ναι η cache ανεβάζει το IPC που αυτό ανεβάζει το STP και αυτό ανεβάζει το ολικό performance του επεξεργαστή. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Επισκέπτης Δημοσ. 13 Δεκεμβρίου 2021 Share Δημοσ. 13 Δεκεμβρίου 2021 (επεξεργασμένο) ας γράψω και κάτι σχετικό με το θέμα μπας και ξεκολλήσει η τυρόπιτα από τον φούρνο... Ιδιο setup με mobo MSI Z690-A Pro arctic 360 LFII ram ballistix RGB 3600 B083VN642Z 2x8GB single rank CPU 1: 12700ΚF , max cpu OC 5Ghz, max mem OC 4133 stable CPU 2: 12700K, max cpu OC 5.1Ghz με λίγο παίδεμα θα δείξει και 5.2, max mem OC 3900 stable ο 12700KF πήρε τον δρόμο της επιστροφής 😁 Επεξ/σία 13 Δεκεμβρίου 2021 από morehp Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
malakudi Δημοσ. 13 Δεκεμβρίου 2021 Share Δημοσ. 13 Δεκεμβρίου 2021 (επεξεργασμένο) 19 λεπτά πριν, Aten-Ra είπε Είπες ότι δεν ανεβαίνει το STP λόγο της Cache, το STP είναι IPC x Clock speed. Διυλίζεις τον κώνωπα. Κατάλαβες πολύ καλά τι είπα. Το έκανες και bold. Είπα "Η cache καλύπτει μόνο θέματα latency. Δε μπορεί να ανεβάσει το STP γενικά, το STP έχει να κάνει με δεκάδες άλλα πράγματα." Γενικά λοιπόν δε το ανεβάζει. Αν μέσα στο "πακέτο" των benchmarks που χρησιμοποιείς, υπάρχουν κάποια που επηρεάζονται από latency, θα το ανεβάσει. Όχι γενικά. Μπορεί να γίνει μία επιλογή από benchmarks που η παραπάνω cache θα δώσει ΜΗΔΕΝ. Κατανοητόν; Το STP μπορεί να ανέβει απλώς και μόνο ανεβάζοντας το clock. Το IPC μπορεί να ανέβει αν βελτιώσεις πχ το branch prediction, αν βάλεις περισσότερα ALU units, αν αν αν. Η cache επηρεάζει πολύ συγκεκριμένα workloads. Δεν θα επανέλθω, ειλικρινά ο διάλογος μαζί σου είναι πολύ κουραστικός, γιατί πρέπει να επεξηγώ τα αυτονόητα. 34 λεπτά πριν, kkatzos είπε Μια χαρά αποδεκτά είναι αν είναι εκείνα τα άκυρα WHEA που αποσιωπώνται με το WHEA silencer.. Όχι δεν είναι άκυρα, δείχνουν ότι η ECC στην cache ή το error correction στο bus διόρθωσαν λάθη. Δηλαδή παράγεις λάθη, αλλά τα διορθώνει ο error correction mechanism. Ε δεν είναι αυτό φυσιολογική λειτουργία! Επεξ/σία 13 Δεκεμβρίου 2021 από malakudi Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
7nisiotis Δημοσ. 13 Δεκεμβρίου 2021 Μέλος Share Δημοσ. 13 Δεκεμβρίου 2021 9 λεπτά πριν, morehp είπε ας γράψω και κάτι σχετικό με το θέμα μπας και ξεκολλήσει η τυρόπιτα από τον φούρνο... Ιδιο setup με mobo MSI Z690-A Pro arctic 360 LFII ram ballistix RGB 3600 B083VN642Z 2x8GB single rank CPU 1: 12700ΚF , max cpu OC 5Ghz, max mem OC 4133 stable CPU 2: 12700K, max cpu OC 5.1Ghz με λίγο παίδεμα θα δείξει και 5.2, max mem OC 3900 stable ο 12700KF πήρε τον δρόμο της επιστροφής 😁 Η μητρική σαν μητρική πώς σου φάνηκε σε γενικές γραμμές; Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
kkatzos Δημοσ. 13 Δεκεμβρίου 2021 Share Δημοσ. 13 Δεκεμβρίου 2021 4 λεπτά πριν, malakudi είπε Όχι δεν είναι άκυρα, δείχνουν ότι η ECC στην cache ή το error correction στο bus διόρθωσαν λάθη. Δηλαδή παράγεις λάθη, αλλά τα διορθώνει ο error correction mechanism. Ε δεν είναι αυτό φυσιολογική λειτουργία! Σύμφωνοι αλλά σε κάποια συστήματα είναι "errors" που δεν προκαλούν καμία αστάθεια στο σύστημα και υπάρχει και η προβλεπόμενη αύξηση απόδοσης. Το πρόβλημα είναι όταν είναι unrecoverable errors και/ή δεν υπάρχει αύξηση απόδοσης. Εκεί το γυρίζεις 3800.. Για το benchάκι μια χαρά "δουλεύουν" αυτά της 1ης κατηγορίας. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
BabisTs Δημοσ. 13 Δεκεμβρίου 2021 Share Δημοσ. 13 Δεκεμβρίου 2021 17 λεπτά πριν, morehp είπε CPU 1: 12700ΚF , max cpu OC 5Ghz, max mem OC 4133 stable CPU 2: 12700K, max cpu OC 5.1Ghz με λίγο παίδεμα θα δείξει και 5.2, max mem OC 3900 stable ο 12700KF πήρε τον δρόμο της επιστροφής 😁 Κακώς Πρώτα κοιτάμε καλύτερο imc και μετά core oc 4 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Επισκέπτης Δημοσ. 13 Δεκεμβρίου 2021 Share Δημοσ. 13 Δεκεμβρίου 2021 (επεξεργασμένο) 18 λεπτά πριν, 7nisiotis είπε Η μητρική σαν μητρική πώς σου φάνηκε σε γενικές γραμμές; Κατασκευή TANK, μέχρι στιγμής όλα δουλεύουν ρολόι. Το μόνο που δεν έχω δοκιμάσει είναι RAID καθώς δεν με ενδιαφέρει καθόλου Ενα αρνητικό είναι η θέση του cmos clear, αν κουμπώσεις GPU το ξεχνάς το jumper που βρίσκεται κοντά στην μπαταρία...μια λύση είναι να τραβήξεις προέκταση με μπουτόν βέβαια αλλά είναι ψιλό fail από engineering για χρηστικότητα 11 λεπτά πριν, BabisTs είπε Κακώς καταλαβαίνω τι εννοείς αλλά ήθελε πολλά ρεύματα το τσιπ για τα 5 και παραπάνω δεν πήγαινε με καμιά κυβέρνηση, o memory controller είχε να δώσει σίγουρα Επεξ/σία 13 Δεκεμβρίου 2021 από morehp Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
BabisTs Δημοσ. 13 Δεκεμβρίου 2021 Share Δημοσ. 13 Δεκεμβρίου 2021 Ακόμα και με τα συν 200mhz του 12700Κ έναντι του KF θα έχεις χαμηλότερη απόδοση από ότι με τον KF......4133mhz σε imc είχες πετύχει golden golden για alder Πόσο vcore ήθελε στα 5.0ghz δηλαδή? Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Herald Δημοσ. 13 Δεκεμβρίου 2021 Share Δημοσ. 13 Δεκεμβρίου 2021 2 λεπτά πριν, morehp είπε Ενα αρνητικό είναι η θέση του cmos clear, αν κουμπώσεις GPU το ξεχνάς το jumper που βρίσκεται κοντά στην μπαταρία...μια λύση είναι να τραβήξεις προέκταση με μπουτόν βέβαια αλλά είναι ψιλό fail από engineering για χρηστικότητα Kαι η aorus master την ίδια λαλακία έκανε και μου το χάλασε και πήγα apex. Που παν και τα βάζουν τα κουμπιά ρε φίλε Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Επισκέπτης Δημοσ. 13 Δεκεμβρίου 2021 Share Δημοσ. 13 Δεκεμβρίου 2021 5 λεπτά πριν, BabisTs είπε Ακόμα και με τα συν 200mhz του 12700Κ έναντι του KF θα έχεις χαμηλότερη απόδοση από ότι με τον KF......4133mhz σε imc είχες πετύχει golden golden για alder Πόσο vcore ήθελε στα 5.0ghz δηλαδή? ο 12700KF για 5ghz 1.335. Για παραπάνω συχνότητα ούτε λόγος, hard lock up. ο 12700Κ για 5.1ghz 1.338, 5.2 ποστάρω, boot λειτουργικό απλά δεν έχω καταφέρει ακόμα 100% stable. Περιμένω ένα kit 4133 G.Skill για δοκιμή ώστε να καταλήξω αν είναι οι μνήμες που έχω που δεν ανεβαίνουν παραπάνω. 38 λεπτά πριν, BabisTs είπε Κακώς Πρώτα κοιτάμε καλύτερο imc και μετά core oc Ναι σιγουρα, παντως με το ιδιο κιτ ram ειχα στο AIDA 53.1 latency με 4133 και τον 12700KF και 53.3 στα 3900 τωρα με τον 12700Κ. Παρομοια και τα υπολοιπα operations, πολυ πολυ κοντα τα νουμερα. Θα φανει το εργο με το ραμ κιτ που περιμενω 49 λεπτά πριν, Herald είπε Kαι η aorus master την ίδια λαλακία έκανε και μου το χάλασε και πήγα apex. Που παν και τα βάζουν τα κουμπιά ρε φίλε ναι είναι fail αλλά δεν βαριέσαι με κάτι τέτοιο κάνεις την δουλειά ή από κανένα ξεχασμένο case τσιμπάς το μπουτόν του reset με τα 2 terminal και είσαι κομπλέ 😁 https://www.moddiy.com/products/Premium-2-Pin-to-2-x-1-Pin-Internal-Header-Extension-Cable.html Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
akoinonitos Δημοσ. 13 Δεκεμβρίου 2021 Share Δημοσ. 13 Δεκεμβρίου 2021 1 ώρα πριν, morehp είπε Κατασκευή TANK, μέχρι στιγμής όλα δουλεύουν ρολόι. Το μόνο που δεν έχω δοκιμάσει είναι RAID καθώς δεν με ενδιαφέρει καθόλου Ενα αρνητικό είναι η θέση του cmos clear, αν κουμπώσεις GPU το ξεχνάς το jumper που βρίσκεται κοντά στην μπαταρία...μια λύση είναι να τραβήξεις προέκταση με μπουτόν βέβαια αλλά είναι ψιλό fail από engineering για χρηστικότητα καταλαβαίνω τι εννοείς αλλά ήθελε πολλά ρεύματα το τσιπ για τα 5 και παραπάνω δεν πήγαινε με καμιά κυβέρνηση, o memory controller είχε να δώσει σίγουρα στην b550 itx το jumper το ειχαν βαλει κατω απο το io cover οι αθεοφοβοι ,δλδ αν πηγαινε κατι στραβα επρεπε να λυσεις ολη τη μητρικη Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Aten-Ra Δημοσ. 13 Δεκεμβρίου 2021 Share Δημοσ. 13 Δεκεμβρίου 2021 1 ώρα πριν, malakudi είπε Διυλίζεις τον κώνωπα. Κατάλαβες πολύ καλά τι είπα. Το έκανες και bold. Είπα "Η cache καλύπτει μόνο θέματα latency. Δε μπορεί να ανεβάσει το STP γενικά, το STP έχει να κάνει με δεκάδες άλλα πράγματα." Γενικά λοιπόν δε το ανεβάζει. Αν μέσα στο "πακέτο" των benchmarks που χρησιμοποιείς, υπάρχουν κάποια που επηρεάζονται από latency, θα το ανεβάσει. Όχι γενικά. Μπορεί να γίνει μία επιλογή από benchmarks που η παραπάνω cache θα δώσει ΜΗΔΕΝ. Κατανοητόν; Το STP μπορεί να ανέβει απλώς και μόνο ανεβάζοντας το clock. Το IPC μπορεί να ανέβει αν βελτιώσεις πχ το branch prediction, αν βάλεις περισσότερα ALU units, αν αν αν. Η cache επηρεάζει πολύ συγκεκριμένα workloads. Δεν θα επανέλθω, ειλικρινά ο διάλογος μαζί σου είναι πολύ κουραστικός, γιατί πρέπει να επεξηγώ τα αυτονόητα. Ρε σι δεν υπάρχει κάτι στον επεξεργαστή που να ανεβάζει γενικά το IPC, κάθε κομμάτι μέσα στον επεξεργαστή ανεβάζει το IPC ανάλογα το application που τρέχεις κάθε φορά. Πχ αν τρέχεις ένα application που είναι Float (FP) τότε τα Integer execution units (Int ALU) δεν κάνουν τίποτα άρα δεν επηρεάζουν το IPC σε αυτό το application. Σε άλλο application (games) μπορεί να είναι latency sensitive και να παίζει καθοριστικό ρόλο στο IPC η Cache η το main memory latency κλπ κλπ. Το “γενικά δεν ανεβάζει το IPC η Cache” που γράφεις είναι λάθος, έκτος αν εννοείς δεν ανεβάζει σε όλα τα application το IPC η L3 Cache γιατι μπορει να χωρανε στην L1 η στην L2. Επίσης όταν λες γενικά ότι η Cache επηρεάζει πολύ συγκεκριμένα workloads και αυτό είναι λανθασμένο. H Cache είναι το δεύτερο στάδιο στο Memory Hierarchy μετά τους registers. Ότι δεν χωράει μέσα στους Registers αποθηκεύετε στην Cache και αν δεν χωράει στην Cache τότε πάει στην main memory κλπ κλπ. Βλέπεις ότι όταν γράφεις γενικά και όχι συγκεκριμένα για τεχνικά πράγματα πέφτεις σε λάθη τα οποία βγάζουν λάθος συμπεράσματα. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Επισκέπτης Δημοσ. 13 Δεκεμβρίου 2021 Share Δημοσ. 13 Δεκεμβρίου 2021 1 ώρα πριν, Aten-Ra είπε Ρε σι δεν υπάρχει κάτι στον επεξεργαστή που να ανεβάζει γενικά το IPC, κάθε κομμάτι μέσα στον επεξεργαστή ανεβάζει το IPC ανάλογα το application που τρέχεις κάθε φορά. Πχ αν τρέχεις ένα application που είναι Float (FP) τότε τα Integer execution units (Int ALU) δεν κάνουν τίποτα άρα δεν επηρεάζουν το IPC σε αυτό το application. Σε άλλο application (games) μπορεί να είναι latency sensitive και να παίζει καθοριστικό ρόλο στο IPC η Cache η το main memory latency κλπ κλπ. Το “γενικά δεν ανεβάζει το IPC η Cache” που γράφεις είναι λάθος, έκτος αν εννοείς δεν ανεβάζει σε όλα τα application το IPC η L3 Cache γιατι μπορει να χωρανε στην L1 η στην L2. Επίσης όταν λες γενικά ότι η Cache επηρεάζει πολύ συγκεκριμένα workloads και αυτό είναι λανθασμένο. H Cache είναι το δεύτερο στάδιο στο Memory Hierarchy μετά τους registers. Ότι δεν χωράει μέσα στους Registers αποθηκεύετε στην Cache και αν δεν χωράει στην Cache τότε πάει στην main memory κλπ κλπ. Βλέπεις ότι όταν γράφεις γενικά και όχι συγκεκριμένα για τεχνικά πράγματα πέφτεις σε λάθη τα οποία βγάζουν λάθος συμπεράσματα. IPC είναι ΜΟ instructions per cycle που μπορεί να φτύσει o επεξεργαστής και ο υπολογισμός του γίνεται με συγκεκριμένο σετ εντολών/υπολογισμών από τον κατασκευαστή, π.χ. data moves, floating point calculations κλπ κλπ Ποτέ δεν συγκρίνουμε IPC μεταξύ διαφορετικών αρχιτεκτονικών και ομοίως αν σου αρέσει να κάνεις αναγωγή του IPC σε κάθε application μεγειά σου με χαρά σου αλλά δεν είναι IPC. Αν μια εφαρμογή είναι για τα γαιδούρια ή έχει παραχθεί από compiler της πουτσ@ς δεν σημαίνει ότι το IPC του επεξεργαστή μέτρησες με την χ εφαρμογή είναι αντίστοιχο. Το χρησιμοποιείς ως reference για σύγκριση της εφαρμογής και μόνο, όχι του IPC καθεαυτού. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα