Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Η ΔΕΗ που άναψε τώρα τα λιγνιτικά γιατί δεν έχουμε ρεύμα στη Ελλάδα και δε φτάσαν ούτε οι εισαγωγές 

Η ΔΕΗ που δεν επένδυσε σε φωτοβολταϊκά και δις ευρώ έχουν εξαφανιστεί 
 

Σε ένα δίκτυο που αυτή τη στιγμή είναι στα τέρματα 

44 λεπτά πριν, grayden είπε

Εννοεί τα καινούρια αυτοκίνητα που θα πωλούνται στην χώρα. Οι τιμές πέφτουν γρήγορα και μεταξύ 2025-2030 θα γίνει χαμός με τις νέες μπαταρίες.

Ποιες νέες ;

Όπως αναφέρθηκε, το 30% των αυτοκινήτων που θα υπάρχουν στην Ελλάδα το 2030 θα είναι ηλεκτρικά, με διάφορες πρωτοβουλίες ιδιωτικές και δημόσιες να επιταχύνουν το ρυθμό.
 

Μαλλον εννοούν μαζί με τα υβριδικά και mild hybrid 

  • Like 2
Δημοσ.
25 λεπτά πριν, SkaL- είπε

Όλοι λέτε καλή κίνηση κτλ το άρθρο λέει επένδυση...η επένδυση είναι για να βγάλει κάποιος χρήματα η ΔΕΗ με τις π@π@ριες που κάνει πάλι μέσα θα μπει και θα βάλει και τον λαό, οι επενδύσεις φέρνουν χρήματα τώρα από που θα βγάλει χρήματα ; Επειδή θα δίνει δωρεάν φόρτιση από ανανεώσιμες πηγές και καλά ...ή επειδή θα έχει αγοράσει πανάκριβα αυτούς τους φορτιστές από κάπου με τις μίζες και τις κλασσικές μεθόδους ανάθεσης έργων. Είναι μια κίνηση εντυπωσιασμού για τους αδαείς με φορτιστές μεσαίας δυναμικής. Τέλος πάντων εμπρός πίσω για άλλη μια φορά. 

Ps. Οι μανατζαρεοι πως και δεν διάλεξαν το ΔΕΗ green και έβαλαν blue άραγε;

Το ότι διάφοροι δίνουν τώρα δωρεάν την φόρτιση δεν σημαίνει ότι θα είναι πάντα δωρεάν. Προσπαθούν να στρέψουν τον κόσμο στα ηλεκτρικά και θέλουν όταν γίνει αυτό (σε 5-6 χρόνια) να έχουν κάλυψη παντού. Όταν όλοι (ή τέλος πάντων οι μισοι) αντί για βενζίνη θα βάζουν ρεύμα, η ΔΕΗ θέλει να πάρει το μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας. Η φόρτιση στο σπίτι πιστεύω ότι κάποια στιγμή θα γίνει ασύμφορη (αυξησεις στην τιμή) αλλά έτσι κι αλλιώς η ΔΕΗ κερδισμένη θα είναι. 

18 λεπτά πριν, pao13 είπε

Ναι σε καταλαβαίνω

όπως φαντάζομαι και η Ρόδος δεν έχει θάλασσα  

https://www.kathimerini.gr/economy/561076120/schedio-axiopoiisis-tis-neas-lignitikis-monadas-ptolema-da-5/

Μέσα στη Ρόδο δεν έχει καθόλου θάλασσα. Τώρα τι γίνεται παραέξω είναι άλλο θέμα (μάλλον καπως έτσι το βλέπει) 

  • Like 1
Δημοσ.
25 λεπτά πριν, pao13 είπε

Ναι σε καταλαβαίνω

όπως φαντάζομαι και η Ρόδος δεν έχει θάλασσα  

https://www.kathimerini.gr/economy/561076120/schedio-axiopoiisis-tis-neas-lignitikis-monadas-ptolema-da-5/

ως ιδιώτης προφανώς και δεν με καταλαβαίνεις αν ήσουν επαγγελματίας  σχετικός με το αντικείμενο που προσπαθείς να σχολιάσεις θα γνώριζες καλά ποιο είναι το καύσιμο που θα καίει η μονάδα που το εργοτάξιο της φαίνεται στην φωτογραφία. Και για να απαντήσω και στον άλλο ιδιώτη όχι δεν θα είναι γάλα αλλά κάτι με το οποίο μπορούμε να ζεστάνουμε το γάλα.

Προσπάθησε να βρεις μια φωτογραφία από εν λειτουργία σταθμό παραγωγής στην Πτολεμαΐδα  , αν μπορείς...

Δημοσ.

Ονειρο,μπραβο στη δεη,θα αραζουμε τη πετσα μας στους ταχυφορτιστες για να φορτιζουν οι ματρακαδες ενω με τις ΜΕΚ σε 5 λεπτα εχεις αυτονομια για να πας απο τη μια ακρη της χωρας στην αλλη...λετζιτ!

  • Like 1
Δημοσ.

Συγνώμη θα την πω την απορία μου…

Εδω οταν έχουμε καύσωνες είμαστε ένα κλικ πριν τα black out ,και στο μέλλον το σύστημα θα αντέχει να φορτίζει και ηλεκτρικά αμάξια ταυτόχρονα ;

  • Like 3
Δημοσ.
2 ώρες πριν, alejsalonica είπε

Το δωρεάν μέχρι το τέλος καλοκαιριού το καταλάβαμε, πουθενά όμως όσο κι αν έψαξα δεν βρήκα τις χρεώσεις. Μάλλον μας περιμένουν εκπλήξεις.

Χρυσάφι θα κοστίζει το  "φουλαρισμα" ενός ηλεκτροκίνητου.

Αλλά όπως πολλά πράγματα με την "απάτη" της ηλεκτροκίνησης, μπορεί να έχει επιδότηση. 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Υπερβολικά αισιόδοξα σενάρια που μπορεί να υλοποιηθούν με τι άλλο? Επιδοτήσεις!!!! Βαρβάτες επιδοτήσεις και τι άλλο?? Πρόστιμα και φορολογικά αντικίνιτρα στην ελεινή πλέμπα που κυκλοφορεί με τα κακά για το περιβάλλον καρκινιάρικα οχήματα με εξατμίσεις που καπνίζουν. Τα φουγάρα σε Πτολεμαίδα βγάζουν άκακο ατμό όπως τα μακαρόνια και τα  εργοστάσια της ΔΕΗ που καίνε πετρέλαιο στα νησιά είναι τύπου Euro 17abdcomega. Τι όχι;

Πως θα αποσβέσουν τις επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση οι βιομήχανοι στην κεντρική Ευρώπη διαφορετικά? Κλέφτες θα γίνουν?

 

Με την μέση ηλικία των οχημάτων στην Ελλάδα να είναι από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη, πρώτα πρέπει να εστιάσουν ο μέσος πολίτης να μπορεί να αγοράσει ένα ασφαλέστερο αυτοκίνητο κι ας μην είναι ηλεκτρικό. Τα ηλεκτρικά θα γίνουν πρακτικότερα όταν το Range θα γίνει 400+ σε οχήματα κάτω των 20.000 και με φορτιστές που θα φορτίζουν τα πρώτα 200χλμ το πολύ σε μισή ώρα.

 

Οι φορτιστές που πάνε να βάλουν είναι η αρχή, φτηνότερη επένδυση. Σε 2 χρόνια πρέπει ήδη να πάνε για τους ακόμη πιο εξελιγμένους ταχυφορτιστες που δίνουν 100 χλμ αυτονομία σε 10-15 λεπτά. Σημασία έχει πόσο γρήγορα ένα όχημα μπορεί να παίρνει έστω ένα 50% της μπαταρίας ή να φτάσει μέχρι το 70-80%. Η πλήρης φόρτιση και στο 100% θα είναι πάντα αναλογικά πιο αργή.

 

Επεξ/σία από EmpYristis
Δημοσ.
4 ώρες πριν, nvel είπε

ως ιδιώτης προφανώς και δεν με καταλαβαίνεις αν ήσουν επαγγελματίας  σχετικός με το αντικείμενο που προσπαθείς να σχολιάσεις θα γνώριζες καλά ποιο είναι το καύσιμο που θα καίει η μονάδα που το εργοτάξιο της φαίνεται στην φωτογραφία. Και για να απαντήσω και στον άλλο ιδιώτη όχι δεν θα είναι γάλα αλλά κάτι με το οποίο μπορούμε να ζεστάνουμε το γάλα.

Προσπάθησε να βρεις μια φωτογραφία από εν λειτουργία σταθμό παραγωγής στην Πτολεμαΐδα  , αν μπορείς...

https://el.wikipedia.org/wiki/Δημόσια_Επιχείρηση_Ηλεκτρισμού

Δημοσ.

Το 2030 (δύο χιλιάδες τριάντα) θα κυκλοφορούν 30% ηλεκτρικά; Σε εννέα (9) χρόνια; 😄 😄 😄
Μόνο με μία προϋπόθεση: Να πληρώνει το κράτος άμεσα το 50% του κόστους αγοράς ηλεκτρικού.
Εκτός εάν κάποιος πιστεύει ότι κάποιοι θα αλλάξουν το σαπάκι τους 25ετίας δίνοντας 50 χιλιάρικα για ηλεκτρικό.  😄 😄 😄
Διαφορετικά θα έχουμε τους φορτιστές χωρίς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Όπως το Μετρό Θεσσαλονίκης έχει τα βαγόνια χωρίς δίκτυο σε λειτουργία (απωθημένο).

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Τα  use-case για να φορτίσει κάποιος σε ταχυφορτιστές,  είναι να είναι επαγγελματίας (π.χ. ταξί) ή για παράδειγμα να μην μπορεί να βάλει οικιακό φορτιστή. Όταν έχεις την ικανότητα να φορτίσεις στο σπίτι σου το βράδυ,  η στο πάρκινγκ της δουλειάς σου, με πολύ χαμηλό κόστος,  και ταυτόχρονα με αυτό τον τρόπο προστατεύεις και τις μπαταρίες από μεγαλύτερη φθορά,  για ποιο λόγο να πας σε ταχυφορτιστές με DC ρεύμα; Βλέπω πχ στη Αθήνα και αρκετοί ιδιοκτήτες Tesla πάνε στους ταχυφορτιστές της Tesla, προφανώς για να κάνουν επίδειξη το νέο τους αυτοκίνητο. Στην πράξη όμως είναι λάθος αυτό,  φθείρονται οι μπαταρίες σημαντικά. Ακόμα και σε DC φορτιστή,  θα επέλεγα κάποιον από 50 κW και κάτω εντός πόλης αν τον χρειαζόμουν, που συνήθως δίνει γύρω στα 35-38 kW σε DC. Ταχυφορτιστές θα επέλεγα μόνο για road trips. Όταν έχεις αυτοκίνητο με αυτονομία 500+ km, και φροντίσεις για φόρτιση στο σπίτι,  είσαι υπερκαλημενος. Στο δικό μου, υπό προϋποθέσεις,  ακόμα και με τον φορτιστή που σου δίνει το αυτοκίνητο,  αν βάλεις βιομηχανική πρίζα και φροντίσει ο ηλεκτρολόγος σου να το σηκώνει ο πίνακας σου και το ρολόι σου, μπορεις να πιάσεις 7+ kW ρυθμό φόρτισης στα 32A. Δηλαδή σε ένα βράδυ (8 ώρες) μπορεις να βάλεις 55+ κιλοβατορες σε αυτοκίνητο με μπαταρία 75αρα.  Μπορεις δηλαδή να γλυτώσεις ακόμη και το κόστος του φορτιστή τοίχου. 

Για αυτούς που γράφετε ότι η χώρα έχει λιγνίτη και δεν πρέπει να αγοράζει ο κόσμος ηλεκτρικά,  η αλλαγή θα πρέπει να είναι ομαλή και παράλληλη. Δεν είναι δικαιολογία αυτό που λέτε.  Η ΔΕΗ και οι υπόλοιποι παροχοι ρεύματος,  θα πρέπει παράλληλα με το σταδιακό "σπρώξιμο" των ηλεκτρικών οχημάτων,  να κάνει και σταδιακά transition σε ΑΠΕ. Δεν χρειάζεται να περιμένουμε να παει η χώρα πχ στο 80% παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ για να πούμε "ΟΚ, ας πάμε σε ηλεκτρικά τώρα ". Κανεις δεν κατέκτησε κάτι σε 1 ημέρα,  θελει προσπάθεια απ όλους. 

Οσον αφορά τους φορτιστές της ΔΕΗ, οι μικροί που εχει εγκαταστήσει σε διάφορα σημεία της χώρας,  μου δίνουν φόρτιση 11kW σε AC, είναι δωρεάν για την ώρα, και βολεύουν αν πχ παει κάποιος σούπερ μάρκετ και την ωρα που ψωνίζει θελει να φορτίσει λίγο. Σε μια αλυσίδα σούπερ μάρκετ εχω βρει και ABB φορτιστή που σε CCS μου έδωσε και 20 kW με κάποιο τρικ που έκαναν που συνδυάζει AC και  DC. Σύμφωνα με το συγκεκριμένο όμιλο σούπερ μάρκετ,  δεν έχουν κανένα σχέδιο στο άμεσο μέλλον να χρεώνουν τη φόρτιση. Η χώρα σιγα σιγά αλλάζει και είναι καλό αυτό, θα πάρει όμως χρόνο αναμφίβολα.

Επεξ/σία από Paladin-}LoA{-
  • Like 6
Δημοσ.
10 ώρες πριν, apostolosapok είπε

Γνωρίζει κανείς αν γίνεται μετατροπή σε ηλεκτρικό Cinquecento του 95 , να ευχαριστηθούμε και εμείς ηλεκτροκίνηση? 

Ναι γίνεται μετατροπή. Κόστος 6000€.

Δημοσ.

Προχτες στα Χανια δεν  ειχαμε ρευμα τα μισα Χανια για 2-3 ωρες και ηταν ακομα τελη Ιουνη,δλδ τι θα γινεται τον Αυγουστο;;;;

Και ονειρευονται για ηλεκτρικους σταθμους κτλπ..

  • Thanks 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
9 λεπτά πριν, h3342 είπε

Προχτες στα Χανια δεν  ειχαμε ρευμα τα μισα Χανια για 2-3 ωρες και ηταν ακομα τελη Ιουνη,δλδ τι θα γινεται τον Αυγουστο;;;;

Και ονειρευονται για ηλεκτρικους σταθμους κτλπ..

Γιαυτό χθες το βράδυ σας διασυνδεσαν (λίγο πρόωρα) με Πελοπόννησο! Καλορίζικο! https://www.kathimerini.gr/society/561420484/se-leitoyrgia-i-ilektriki-diasyndesi-kritis-peloponnisoy/

Edit: Δε ζητούσες μια κάσα λίρες; 

Επεξ/σία από Stergios74
  • Like 2

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...