Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
29 λεπτά πριν, vgeovai είπε

Ας κάνει πρώτα καμια επένδυση να φύγει από λιγνίτη το κεντρικό τις δίκτυο και μετά ας ασχοληθεί με το αυτοκίνητα.

Αυτή την στιγμή που μιλάμε, ο αδμηε λέει ότι ο λιγνίτης είναι το 6 % της συνολικής παραγωγής.

  • Like 2
  • Απαντ. 112
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.
7 ώρες πριν, grayden είπε

Το υδρογόνο δεν θα έρθει ποτέ. Αυτό το πιπιλάνε ακόμα παπαγαλάκια που θέλουν να κάνουμε εισαγωγές βενζίνης μέχρι την δευτέρα παρουσία ή που δεν έχουν ιδέα για το τι μιλάνε.

Το πολύ πολύ να το δεις σε κανένα τρένο/πλοίο/αεροπλάνο.

Μήπως το ίδιο έλεγαν κάποιοι τη δεκαετία του 90 για την toyota που έβγαζε το πρώτο prius. Ήδη η εν λόγω εταιρία κυκλοφορεί το Mirai με υδρογόνο. Γνώμη μου ας μην προτρέχουμε για τις νέες τεχνολογίες.

Άλλωστε σε πολύ λιγότερο από 20 χρόνια στα σπίτια μας θα καίμε υδρογόνο και όχι φυσικό αέριο

  • Like 1
  • Thanks 1
Δημοσ.
3 λεπτά πριν, BELL είπε

Άλλωστε σε πολύ λιγότερο από 20 χρόνια στα σπίτια μας θα καίμε υδρογόνο και όχι φυσικό αέριο

μέχρι και πριν 1-2 μήνες παιζόταν αν συνδεθεί η υπόλοιπη Ελλάδα με φυσικό αέριο . (θα χανόταν το ΕΣΠΑ με τους άχρηστους που έχουμε που μασαμπουκώνουν )

Κάτσε να συνδεθεί πρώτα όλη η Ελλάδα και μετά να λέμε "σε λιγότερο απο 20 χρόνια"

Εννοείται μακάρι να γίνει :)

Δημοσ.
19 λεπτά πριν, korakios είπε

μέχρι και πριν 1-2 μήνες παιζόταν αν συνδεθεί η υπόλοιπη Ελλάδα με φυσικό αέριο . (θα χανόταν το ΕΣΠΑ με τους άχρηστους που έχουμε που μασαμπουκώνουν )

Κάτσε να συνδεθεί πρώτα όλη η Ελλάδα και μετά να λέμε "σε λιγότερο απο 20 χρόνια"

Εννοείται μακάρι να γίνει :)

Όταν θα αγοράζει η Ελλάδα υδρογόνο από τη Γερμανία, να δεις τι γρήγορα θα γίνουν όλα.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

 

1 ώρα πριν, BELL είπε

Μήπως το ίδιο έλεγαν κάποιοι τη δεκαετία του 90 για την toyota που έβγαζε το πρώτο prius. Ήδη η εν λόγω εταιρία κυκλοφορεί το Mirai με υδρογόνο. Γνώμη μου ας μην προτρέχουμε για τις νέες τεχνολογίες.

Άλλωστε σε πολύ λιγότερο από 20 χρόνια στα σπίτια μας θα καίμε υδρογόνο και όχι φυσικό αέριο

το μονο θεμα που βρηκα με το Mirai της τογιοτα ειναι οτι πραγματικα , ποσο ασφαλης μπορεις να νιωθεις εχοντας μια δεξαμενη υδρογονου ακριβως διπλα σου και αλλες δυο πισω που κρατανε υδρογονο στα 10.000 psi...ποσο ασφαλες μπορεις να το κανεις ακομα και στο αν σε τρακαρουν απο πισω η τρακαρεις εσυ ο ιδιος. Ξαναλεω, υδρογονο στα 10.000 psi

Επεξ/σία από assistanttotheregional
Δημοσ.
22 ώρες πριν, nvel είπε

η Πτολεμαΐδα δεν διαθέτει λιγνιτικό σταθμό παραγωγής

Εδώ η ίδια η ΔΕΗ το φωνάζει με περηφάνια:

 

Τα λιγνιτωρυχεία της ΔΕΗ στην Πτολεμαΐδα και τη Μεγαλόπολη εξασφαλίζουν το σημαντικότερο για την ελληνική οικονομία ενεργειακό καύσιμο, το λιγνίτη, στον οποίο βασίστηκε ο εξηλεκτρισμός της χώρας μας από τη στιγμή της ίδρυσης της Επιχείρησης.

Ο λιγνίτης βρίσκεται σε αφθονία στο υπέδαφος της Ελλάδας. Η χώρα μας κατέχει τη δεύτερη θέση σε παραγωγή λιγνίτη στην Ευρωπαϊκή Ένωση και την έκτη θέση παγκοσμίως. Με βάση τα συνολικά αποθέματα και τον προγραμματιζόμενο ρυθμό κατανάλωσης στο μέλλον, υπολογίζεται ότι στην Ελλάδα οι υπάρχουσες ποσότητες λιγνίτη επαρκούν για τα επόμενα 45 χρόνια. Μέχρι σήμερα έχουν εξορυχθεί συνολικά 1,3 δισ. τόνοι λιγνίτη ενώ τα εκμεταλλεύσιμα αποθέματα ανέρχονται σε 3,1 δισ. τόνους περίπου. Tο 2006 εξορύχθησαν συνολικά 62,5 εκ. τόνοι. 

Σήμερα, οι 8 λιγνιτικοί σταθμοί της ΔΕΗ αποτελούν το 42% της εγκατεστημένης ισχύος της και παράγουν το56% περίπου της καθαρής ηλεκτρικής παραγωγής της ΔΕΗ.
 

oryxeia-map-small.gif

Η χρήση του λιγνίτη, για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, αποφέρει στην Ελλάδα τεράστια εξοικονόμηση συναλλάγματος (περίπου 1 δισ. δολάρια ετησίως). Ο λιγνίτης είναι καύσιμο στρατηγικής σημασίας για τη ΔΕΗ, γιατί έχει χαμηλό κόστος εξόρυξης, σταθερή και άμεσα ελέγξιμη τιμή και παρέχει σταθερότητα και ασφάλεια στον ανεφοδιασμό καυσίμου. Συγχρόνως, προσφέρει χιλιάδες θέσεις εργασίας στην ελληνική περιφέρεια, ιδιαίτερα σε περιοχές που εμφανίζουν μεγάλα ποσοστά ανεργίας. Ο λιγνίτης έχει συντελέσει τα μέγιστα στην αύξηση του εθνικού προϊόντος.

 

Οι ενεργειακές μονάδες που τροφοδοτούνται με λιγνίτη από το Λιγνιτικό Κέντρο Πτολεμαϊδας - Αμυνταίου είναι:
 

ΣΤΑΘΜΟΣ  ΕΓΚΑΤΕΣΤΗΜΕΝΗ ΙΣΧΥΣ (MW)
ΑΗΣ ΛΙΠΤΟΛ 10+33 = 43
ΑΗΣ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ 70 + 2x125 + 300 = 620 
ΑΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ 2x300 + 2x325 = 1.250
ΑΗΣ ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ 2x300+2x310+375 = 1.595
ΑΗΣ ΑΜΥΝΤΑΙΟΥ 2x300 = 600
ΑΗΣ ΜΕΛΙΤΗΣ-ΑΧΛΑΔΑΣ 1x330 = 330
ΣΥΝΟΛΟ 4.438
Δημοσ.
1 λεπτό πριν, assistanttotheregional είπε

το μονο θεμα που βρηκα με το Mirai της τογιοτα ειναι οτι πραγματικα , ποσο ασφαλης μπορεις να νιωθεις εχοντας μια δεξαμενη υδρογονου ακριβως διπλα σου και αλλες δυο πισω που κρατανε υδρογονο στα 10.000 psi...ποσο ασφαλες μπορεις να το κανεις ακομα και στο αν σε τρακαρουν απο πισω η τρακαρεις εσυ ο ιδιος. Ξαναλεω, υδρογονο στα 10.000 psi

Δε γνωρίζω καθόλου τι παίζει με θέμα ασφαλείας σε οχήματα υδρογόνου . Θέλω να πιστεύω οτι θα είναι ασφαλέστερα απο βενζίνη/πετράλαιο όπως είναι τα  cng & lpg , αλλά δεν το έχω ψάξει καθόλου

Δημοσ.
14 λεπτά πριν, assistanttotheregional είπε

 

το μονο θεμα που βρηκα με το Mirai της τογιοτα ειναι οτι πραγματικα , ποσο ασφαλης μπορεις να νιωθεις εχοντας μια δεξαμενη υδρογονου ακριβως διπλα σου και αλλες δυο πισω που κρατανε υδρογονο στα 10.000 psi...ποσο ασφαλες μπορεις να το κανεις ακομα και στο αν σε τρακαρουν απο πισω η τρακαρεις εσυ ο ιδιος. Ξαναλεω, υδρογονο στα 10.000 psi

 

 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
29 λεπτά πριν, papapontikas είπε

Εδώ η ίδια η ΔΕΗ το φωνάζει με περηφάνια:

.Tο 2006 εξορύχθησαν συνολικά 62,5 εκ. τόνοι.

   

το γνωρίζω ότι δεν έχεις την ικανότητα να το καταλάβεις αλλά αυτό που έβαλες είναι 15 χρονών. Ο λιπτολ που γράφει έχει κλείσει το 2010. Η ελλάδα έχει τρεις λιγνιτικούς σταθμούς την μελίτη στη φλώρινα, τον άγιο δημήτρη στην κοζάνη και στην μεγαλόπολη. Όλοι θα κλείσουν μέχρι το 2023.

Επεξ/σία από nvel
  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
34 λεπτά πριν, NT1G είπε

 

 

τιμιο παραδειγμα αλλα ασ μη ξεχναμε οτι υπαρχουν και σωλήνες σύνδεσης μεταξυ αυτου και της μονάδας. Ελπίζω να εχω άδικα "φοβο" και να τα δουμε σε παραγωγή.

 

υπόψην οτι το υδρογόνο χρειάζετε το 1/10 της ενέργειας που χρειάζεται η βενζίνη για να υπάρξει ανάφλεξη

Επεξ/σία από assistanttotheregional
  • Like 1
Δημοσ.
1 λεπτό πριν, nvel είπε

το γνωρίζω ότι δεν έχεις την ικανότητα να το καταλάβεις αλλά αυτό που έβαλες είναι 15 χρονών. Ο λιπτολ που γράφει έχει κλείσει το 2010. Η ελλάδα έχει τρεις λιγνιτικούς σταθμούς την μελίτη στη φλώρινα, τον άγιο δημήτρη στην κοζάνη και στην μεγαλόπολη. Όλοι θα κλείσουν μέχρι το 2023.

Όσα παρέθεσα δεν τα έγραψα εγώ αλλά η ΔΕΗ στο επίσημο σάιτ της. Το ότι δεν έχουν ανανεώσει το σάιτ εδώ και 15 χρόνια  είναι μια ακόμα τρανή απόδειξη του ποσό ξυσταρχιδιστες είναι (και η Κοζάνη απέχει κάνα τέταρτο από πτολεμαιδα)

  • Thanks 1
Δημοσ.

Οπου γαμος και γιορτή, η Βασίλω πρώτη. Άσε μας ρε ΔΕΗ με το PR σου και τις διαφημίσεις σου κάθε τρεις και λίγοοβαρευτειτε καποια ωρα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
23 ώρες πριν, pao13 είπε

Ναι σε καταλαβαίνω

όπως φαντάζομαι και η Ρόδος δεν έχει θάλασσα  

https://www.kathimerini.gr/economy/561076120/schedio-axiopoiisis-tis-neas-lignitikis-monadas-ptolema-da-5/

 

https://energypress.gr/news/dei-telos-ioynioy-i-ependytiki-apofasi-gia-ti-metatropi-tis-ptolemaidas-5-se-monada-fysikoy

Επεξ/σία από dream21
  • Like 1
Δημοσ.
12 ώρες πριν, BELL είπε

Μήπως το ίδιο έλεγαν κάποιοι τη δεκαετία του 90 για την toyota που έβγαζε το πρώτο prius. Ήδη η εν λόγω εταιρία κυκλοφορεί το Mirai με υδρογόνο. Γνώμη μου ας μην προτρέχουμε για τις νέες τεχνολογίες.

Άλλωστε σε πολύ λιγότερο από 20 χρόνια στα σπίτια μας θα καίμε υδρογόνο και όχι φυσικό αέριο

Για χρήση Ι.Χ το υδρογόνο δεν έπιασε και δεν προβλέπεται να πιάσει στην γιαπωνία-ν. κορέα. Που είναι πάνω-κάτω οι χώρες με τις εταιρίες που το έσπρωξαν περισσότερο.
Αυτό γιατί έχουν διπλάσιες απώλειες από τα ηλεκτρικά, απαιτούν πολύ μεγαλύτερη επένδυση σε υποδομές και στην τελική το μόνο ουσιαστικό πλεονέκτημα με τα καθαρά ηλεκτρικά είναι το 5λεπτο γέμισμα (για την Ι.Χ. χρήση).
Κάτι που τα ηλεκτρικά αναμένεται να προσεγγίσουν στο άμεσο μέλλον. 

Για χρήση σε επαγγελματικά οχήματα τα πράγματα είναι καλύτερα επειδή προσφέρει πλεονεκτήματα που τα ηλεκτρικά δεν έχουν. Κυρίως γρήγορο γέμισμα και μεγαλύτερη ευκολία μεταφοράς του "καυσίμου" σε κάποιες περιπτώσεις που το δίκτυο δεν φτάνει.
Ήδη πιλοτικά και προ-παραγωγής επαγγελματικά οχήματα (εντός & εκτός δρόμου) είναι πραγματικότητα και αναμένεται να γίνουν τα κύρια σε αρκετές niche εφαρμογές.
Βέβαια οι κύριοι στόλοι μάλλον θα είναι ηλεκτρικοί

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...