Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Βρίσκεται ανάμεσα στην πιεση των ρυθμιστικών αρχών αλλά και τους υπερασπιστές απορρήτου. 

Η αμερικανική εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα καθυστερήσει τα σχέδιά της για τη σταδιακή κατάργηση των third-party cookies στον Chrome έως το 2023, δηλαδή περίπου ένα χρόνο αργότερα από ο, τι είχε αρχικά προγραμματιστεί. Άλλα προγράμματα περιήγησης όπως Safari και Firefox έχουν ήδη εφαρμόσει κάποιου είδους αποκλεισμό έναντι των cookies παρακολούθησης. Με τον Chrome όμως να είναι ο πιο δημοφιλής browser για desktop υπολογιστές, ο αποκλεισμός αυτών των cookies θα είναι πιο σημαντικός για τη βιομηχανία των διαφημίσεων. Ένας από τους λόγους που το συγκεκριμένο σχέδιο έχει ανεπισήμως ονομαστεί και ως «cookiepocalypse».

Στη δημοσίευση που η Google ανακοίνωσε την καθυστέρηση, η εταιρεία αναφέρει ότι η απόφαση σταδιακής κατάργησης των cookies για μία περίοδο τριών μηνών στα μέσα του 2023, υπόκειται στη δέσμευσή της με την Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών (CMA) του Ηνωμένου Βασιλείου.  Με άλλα λόγια, επιδιώκει ένα μέρος της καθυστέρησης για την ανάγκη να συνεργαστεί στενότερα με τις ρυθμιστικές αρχές για να βρει νέες τεχνολογίες για να αντικαταστήσει τα third-party cookies για χρήση σε διαφημίσεις.

Αν και λίγοι θα «στεναχωρηθούν» από την κατάργηση των third-party cookies, η Google παραμένει η μοναδική εταιρεία που κυριαρχεί σε πολλούς κλάδους όπως η αναζήτηση, οι διαφημίσεις και τα προγράμματα περιήγησης. Αυτό σημαίνει πως όσο η Google διακόπτει την παρακολούθηση τρίτων, τόσο περισσότερο βλάπτει άλλες διαφημιστικές εταιρείες και πιθανώς αυξάνει τη δική της κυριαρχία στον διαφημιστικό χώρο. Από την άλλη όμως, όσο λιγότερο η Google αγνοεί τα θέματα παρακολούθησης, τόσο πιο πιθανό είναι να κατηγορηθεί ότι δεν προστατεύει το απόρρητο του χρήστη. Και ανεξάρτητα από το τι κάνει, ρυθμιστικές αρχές, υπερασπιστές απορρήτου, διαφημιζόμενοι και εκδότες θα συνεχίσουν να «κτυπούν» την πόρτα της Google.

Είναι δύσκολο να βρεθεί τρόπος εξισορρόπησης αυτών των συγκρουόμενων κινήτρων και ένας λόγος για αυτό είναι ότι η Google προσπαθεί να αναπτύξει νέες τεχνολογίες απορρήτου δημιουργώντας web πρότυπα διαθέσιμα για όλους. Έχει ήδη συγκεντρώσει αρκετές προσπάθειες κάτω από την ομπρέλα του λεγόμενου «Privacy Sandbox» και περιλαμβάνονται πολλές νέες προτάσεις τόσο για τον Chrome όσο γενικότερα και για το web.

Η πιο αμφισβητούμενη από αυτές τις προτάσεις ονομάζεται FLoC (Federated Learning of Cohorts). Πρόκειται για μία περίπλοκη προσπάθεια δημιουργίας ομάδων χρηστών με παρόμοια δημογραφικά στοιχεία σε ένα ημι-ανώνυμο αποκεντρωμένο σύστημα που οι διαφημιζόμενοι θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν για τη στόχευση διαφημίσεων. Ωστόσο, κανένας άλλος προμηθευτής προγραμμάτων περιήγησης δεν έχει δηλώσει ότι θα χρησιμοποιεί το FLoC ενώ αρκετοί δήλωσαν πως θα το μπλοκάρουν. Η Mozilla ήταν αυτή που έδωσε την καλύτερη απάντηση στη Google, αναφορικά με το μπλοκάρισμα, λέγοντας πως εντοπίζει ορισμένα προβλήματα που αποτρέπει τη μελλοντική υιοθέτηση του FLoC στον Firefox.

Η Google επιζητά μία πολυφασική διαδικασία δημόσιας ανάπτυξης συμπεριλαμβανομένων και εκτεταμένων περιόδων συζήτησης και δοκιμών για το FLoC, κάτι που μάλλον μεταφράζεται στο ότι τελικά θα αλλάξει τη λειτουργία του συστήματος ή θα το αντικαταστήσει εντελώς.

Μετά από αυτήν τη διαδικασία δημόσιας ανάπτυξης και με την επιφύλαξη της δέσμευσής μας με το CMA, το σχέδιό μας για το Chrome είναι να καταργήσει σταδιακά την υποστήριξη third-party cookies σε δύο στάδια.

Στάδιο 1: (έναρξη στα τέλη του 2022). Μόλις ολοκληρωθεί η δοκιμή και ξεκινήσουν τα API στο Chrome, θα ανακοινώσουμε την έναρξη του πρώτου σταδίου. Κατά τη διάρκεια του 1ου σταδίου οι εκδότες και η διαφημιστική βιομηχανία θα έχουν χρόνο να πραγματοποιήσουν μετεγκατάσταση των υπηρεσιών τους. Αναμένουμε ότι αυτό το στάδιο θα διαρκέσει για εννέα μήνες και θα παρακολουθούμε προσεκτικά την υιοθέτηση και τα σχόλια πριν προχωρήσουμε στο Στάδιο 2.

Στάδιο 2: (από τα μέσα του 2023). Το Chrome θα καταργήσει σταδιακά την υποστήριξη για third-party cookies για μία περίοδο τριών μηνών που θα ολοκληρωθεί στα τέλη του 2023.


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Δημοσ.

Ας ξεκινήσουμε τη συζήτηση θεωρώντας τη Google το Μεσσία της τεχνολογικής εξέλιξης που θέλει το καλό μας. Έτσι θα γλυτώσουμε πολλές συγκρούσεις στα σχόλια...

Σε αυτό το κλίμα να πω ότι θα κάνει οτι μπορεί για να μπλοκάρει τον ανταγωνισμό της, ακόμα κι αν χασει βραχυπρόθεσμα. Ο στόχος είναι να κυριαρχήσει μακροπρόθεσμα. Λεφτά βγάζει και έχει πολλά.

  • Like 1
Δημοσ.

Μακάρι να αποκλειστούν τα άτιμα γιατί μας βλέπω στο μέλλον με τις smart συσκευές... να πηγαίνουμε τουαλέτα και να πετάει cookies και στο μπάνιο...(μετά τα 10sec διαφήμιση)

Δημοσ.
33 λεπτά πριν, poseidon98 είπε

Μακάρι να αποκλειστούν τα άτιμα γιατί μας βλέπω στο μέλλον με τις smart συσκευές... να πηγαίνουμε τουαλέτα και να πετάει cookies και στο μπάνιο...(μετά τα 10sec διαφήμιση)

σεραπ

1 ώρα πριν, mAs_81 είπε

Πφφφφ...δε νμζ οτι θα είναι και η τελευταία παράταση αυτη που δινει η Google..

παιξε και ενα τζοκερ τωρα με αυτην την σιγουρια που εχεις

  • Confused 1
Δημοσ.

Το σημαντικό ερώτημα είναι γιατί πρέπει οι διαφημίσεις να είναι προσωποποιημένες;

Μετά από τόσα περιστατικά τύπου cambridge analytica έπρεπε να είχαμε βάλει ήδη μυαλό.

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
6 ώρες πριν, petasis είπε

Το σημαντικό ερώτημα είναι γιατί πρέπει οι διαφημίσεις να είναι προσωποποιημένες;

Μετά από τόσα περιστατικά τύπου cambridge analytica έπρεπε να είχαμε βάλει ήδη μυαλό.

Η προσωποποιημένη διαφήμιση έχει χρήμα. Πχ τί να την κάνει τη διαφήμιση για προφυλακτικά ένας 12 χρονος; Το θέμα είναι να δείχνεις τη διαφήμιση που πρεπει σε αυτόν που μπορεί να γίνει καταναλωτής του διαφημιζόμενου προιόντος.

Ο μόνος τρόπος είναι να απομονώσουμε καταναλωτικά τη Google και όσες εταιρείες συγκεντρώνουν προσωπικά και προσωποποιημένα δεδομένα.

Αυτό δε γίνεται στην πράξη. Εδώ γραφείς πράγματα για τα οποία έχει καταδικαστεί επίσημα πχ η  Google και πολλοί πέφτουν να σε φάνε...

Επεξ/σία από Tlykog
Δημοσ.

Όλοι εσείς που είστε κατά της προσωποποιημένης διαφήμισης, προτιμάτε πιο ακριβά προϊόντα και να βλέπετε άσχετες με τα ενδιαφέροντά σε διαφημίσεις;

Δημοσ.
39 λεπτά πριν, orlox είπε

Όλοι εσείς που είστε κατά της προσωποποιημένης διαφήμισης, προτιμάτε πιο ακριβά προϊόντα και να βλέπετε άσχετες με τα ενδιαφέροντά σε διαφημίσεις;

Προτιμώ να μην αγοράζω κάτι που δεν θέλω επειδή αποφάσισε ο αλγόριθμος της google να μου κάνει ψυχολογική επίθεση.

  • Like 5
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
4 ώρες πριν, xristosp59 είπε

Προτιμώ να μην αγοράζω κάτι που δεν θέλω επειδή αποφάσισε ο αλγόριθμος της google να μου κάνει ψυχολογική επίθεση.

Ο αλγόριθμός της Google, δηλαδή το google adsense, ξέρεις δεν μπήκε με το ζόρι ούτε στο insomnia ούτε σε κανένα άλλο site.

Οι ιδιοκτήτες τους και μιας και είμαστε στο insomnia, το insomnia το βάζει γιατί θέλει να βγάλει λεφτά.

Τώρα αν θέλεις να βγάζει πχ τα μισά από όσο βγάζει τώρα (πληροφοριακά υπάρχει αυτή η επιλογή στο adsense, θα μπορούσε το insomnia και το κάθε site αν ήθελε να μην είχε στοχευμένες διαφημίσεις ακόμη και μέσα από το google adsense, ένα uncheck είναι να κάνουν), επικοινώνησε με τους διαχειριστές του site και πες τους ότι πρέπει να βγάζουν λιγότερα.

Δυστυχώς όμως κουμάντο μπορούμε να κάνουμε μόνο στη δική μας τσέπη.

Δεν ξέρω στείλε τους κι ένα check, που ξέρεις, μπορεί και να πειστούν και να πατήσουν το uncheck.

Επεξ/σία από aypnia

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...