Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Εγώ ξέρω πως στα καινούρια βγαίνει η αξία από το τιμολόγιο αγοράς και στα πιο παλιά έρχεται εμπειρογνώμονας της ασφαλιστικής, βλέπει το αυτοκίνητο και το κοστολογεί.

Πάντως κάτι ιντερνετικές τύπου anytime λειτουργούν περίεργα αναφορικά με τις αξίες. Συμπλήρωσα τη φόρμα για το δικό μου μόλις έβγαλε άδεια πριν το ασφαλίσω σε κανονική ασφαλιστική και για μεικτή ασφάλεια με κλοπή είχε σαν μέγιστη αξία για το συγκεκριμένο μοντέλο τις 30.000 ενώ αγοράστηκε 89.000. Μιλάμε για τραγική διαφορά. Στην Allianz απλά ζήτησαν το τιμολόγιο και μου το ασφάλισαν για την τιμή αγοράς.

  • Απαντ. 78
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.
30 λεπτά πριν, Burgos είπε

Εγώ ξέρω πως στα καινούρια βγαίνει η αξία από το τιμολόγιο αγοράς και στα πιο παλιά έρχεται εμπειρογνώμονας της ασφαλιστικής, βλέπει το αυτοκίνητο και το κοστολογεί.

Πάντως κάτι ιντερνετικές τύπου anytime λειτουργούν περίεργα αναφορικά με τις αξίες. Συμπλήρωσα τη φόρμα για το δικό μου μόλις έβγαλε άδεια πριν το ασφαλίσω σε κανονική ασφαλιστική και για μεικτή ασφάλεια με κλοπή είχε σαν μέγιστη αξία για το συγκεκριμένο μοντέλο τις 30.000 ενώ αγοράστηκε 89.000. Μιλάμε για τραγική διαφορά. Στην Allianz απλά ζήτησαν το τιμολόγιο και μου το ασφάλισαν για την τιμή αγοράς.

Έχει ταβάνι η anytime μαν στην αξία οχήματος για αυτό σου έβγαλε τόσο , ουσιαστικά δεν ασφαλίζει ακριβά αυτοκίνητα από τα πακέτα της anytime , πρέπει να πας σε Interamerican μετά μέσω ασφαλιστή

  • Like 2
  • Thanks 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, Burgos είπε

Εγώ ξέρω πως στα καινούρια βγαίνει η αξία από το τιμολόγιο αγοράς και στα πιο παλιά έρχεται εμπειρογνώμονας της ασφαλιστικής, βλέπει το αυτοκίνητο και το κοστολογεί.

Πάντως κάτι ιντερνετικές τύπου anytime λειτουργούν περίεργα αναφορικά με τις αξίες. Συμπλήρωσα τη φόρμα για το δικό μου μόλις έβγαλε άδεια πριν το ασφαλίσω σε κανονική ασφαλιστική και για μεικτή ασφάλεια με κλοπή είχε σαν μέγιστη αξία για το συγκεκριμένο μοντέλο τις 30.000 ενώ αγοράστηκε 89.000. Μιλάμε για τραγική διαφορά. Στην Allianz απλά ζήτησαν το τιμολόγιο και μου το ασφάλισαν για την τιμή αγοράς.

Ίσως αν μίλαγες μαζί τους θα το διόρθωναν.

Εγώ έχω χρόνια να ακούσω για εμπειρογνώμονα πριν την ασφάλιση πάντως.

Και ένας γνωστός μου που ασφάλισε το αμάξι του σε μεγάλη εταιρεία, χρυσούς τους έκανε να στείλουν εμπειρογνώμονα να καταγράψει τα έξτρα του αυτοκινήτου για να τα ασφαλίσει γιατί του έδιναν αξία για ούτε βασική έκδοση που ήταν σχεδόν 50% κάτω (όποιος κοιτάζει premium καταλαβαίνει τι θέλω να πω).

Πάντως interamerican και anytime από όσο ξέρω έχουν ίδιο σύστημα εκτίμησης εμπορικής αξίας.

Επεξ/σία από agnostos13
Δημοσ.
5 ώρες πριν, agnostos13 είπε

Ίσως αν μίλαγες μαζί τους θα το διόρθωναν.

Εγώ έχω χρόνια να ακούσω για εμπειρογνώμονα πριν την ασφάλιση πάντως.

Και ένας γνωστός μου που ασφάλισε το αμάξι του σε μεγάλη εταιρεία, χρυσούς τους έκανε να στείλουν εμπειρογνώμονα να καταγράψει τα έξτρα του αυτοκινήτου για να τα ασφαλίσει γιατί του έδιναν αξία για ούτε βασική έκδοση που ήταν σχεδόν 50% κάτω (όποιος κοιτάζει premium καταλαβαίνει τι θέλω να πω).

Πάντως interamerican και anytime από όσο ξέρω έχουν ίδιο σύστημα εκτίμησης εμπορικής αξίας.

Η anytime είναι της Interamerican man οπότε όντως ίδιο σύστημα έχουν

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
7 ώρες πριν, tsofras είπε

Η anytime είναι της Interamerican man οπότε όντως ίδιο σύστημα έχουν

Η Interamerican εχει πιο αυξημενα ασφαλιστρα  για αυτοκινητο σε σχεση με anytime

Επεξ/σία από Γιάννης Platano
Δημοσ.
41 λεπτά πριν, Γιάννης Platano είπε

Η Interamerican εχει πιο αυξημενα ασφαλιστρα  για αυτοκινητο σε σχεση με anytime

Προφανώς...ο ασφαλιστής από κάπου πρέπει να πληρωθεί.

Δημοσ.
2 ώρες πριν, Γιάννης Platano είπε

Η Interamerican εχει πιο αυξημενα ασφαλιστρα  για αυτοκινητο σε σχεση με anytime

Ναι αλλά έχει και άλλες καλύψεις που δεν τις δίνει η anytime και την προμήθεια του ασφαλιστή κάτι που δεν υπάρχει στην anytime αφού ασφαλιστής είναι η ίδια εταιρεία.

Αλλά οκ δεν σχολίασα τις τιμές εγώ απλά εξήγησα γιατί δεν δίνει μεγαλύτερο ασφαλιζομενο κεφάλαιο

Δημοσ.

Με Allianz εγώ ήμουν υπερευχαριστημένος. Σε αυτοκίνητο 1,5 χρόνου με μεικτή, καποιος έπεσε πάνω στην πόρτα οδηγού και έκανε μικρό βαθούλωμα. Μέσα στη στεναχώρια εγώ γιατί ήταν καινούριο αυτοκίνητο ήμουν και ψείρας και γω και με χαλούσε ο στόκος στην πόρτα. Και ήρθαν κατευθείαν και άλλαξαν όλη την πόρτα χωρίς να πω κάτι! Μου απάντησαν καλά λέει σιγά μην την φτιάχναμε. 
 

Όσον αφορά την διαφορά μεταξύ Ίντερνετ και ασφαλιστή, εγώ επιλέγω το δεύτερο γιατί παρολο τα 15 ευρώ πιο ακριβό, η διαφορά ήταν όσον αφορά το δικό μου φουλ προγραμμα, ότι σε θραύση παμπριζ, στο ιντερνετικό βάζεις από άλλη εταιρία ή αν θέλεις από οπελ πληρώνεις την διαφορά αλλιώς μέσω ασφαλιστή μπαίνει της οπελ. Μετά από πολλά τηλέφωνα και ψάξιμο το βρήκα. 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Καλησπέρα παιδιά, ελπίζω να είστε καλά.

Είδα τυχαία το θέμα και σκέφτηκα να μοιραστώ την άποψή μου μαζί σας.

Κατ'αρχάς να πω ότι ήμουν καθηγητής στο δημόσιο πριν αρκετά χρόνια και με αφορμή ένα τροχαίο που μου άλλαξε τη ζωή, βλέποντας πόσο σημαντικό είναι το επάγγελμα του ασφαλιστή, αποφάσισα να παραιτηθώ και αφού πάρω τα σχετικά πτυχία και άδειες να ξεκινήσω. Βέβαια εγώ ασχολούμαι με διαχείριση ρίσκου, όπου ένα μέρος αφορά το ασφαλίσιμο ρίσκο άρα μιλάμε για ασφάλειες (μέσω του risk management όμως) και ένα άλλο μέρος αφορά το μη ασφαλίσιμο ρίσκο. 

 

Ήθελα λοιπόν να πω τα εξής:

1) Είτε αγοράσετε ασφάλιση απευθείας από την ασφαλιστική μέσω ίντερνετ είτε μέσω συμβούλου, πληρώνετε ακριβώς το ίδιο. Ακριβώς όμως! Υπάρχει νομοθεσία (κοινοτική οδηγία που ισχύει και στην Ελλάδα), ότι για τις ίδιες παροχές η εταιρεία τιμολογεί την ασφάλιση ακριβώς το ίδιο είτε αγοράζεις απευθείας είτε όχι.

Οι διαφορές στην τιμή που βλέπετε, σημαίνουν ότι δεν είναι οι ίδιοι όροι. Τους αλλάζουν και αυτό μπορεί να αλλάξει τα πάντα σε μία αποζημίωση.

 

2) Άλλο οι όροι και άλλο η ερμηνεία τους. Αυτό έχει να κάνει εκτός λοιπόν από τη γνώση ενός αντικειμένου από την πλευρά του επαγγελματία και με την εμπειρία φυσικά. Όσον αφορά την ασφαλιστική, έχει να κάνει με την κουλτούρα της. Αυτά είναι πράγματα που δε μπορεί ένας μη ειδικός να τα γνωρίζει, ακόμα και αν πριν κάποια χρόνια ήταν ασφαλιστικός σύμβουλος. Οι εξελίξεις τρέχουν με τέτοιο ρυθμό που πρέπει να ενημερώνεσαι συνεχώς, να δίνεις εξετάσεις για επαναπιστοποιήσεις κλπ κλπ.

 

3) Άρα αφού από όπου και αν πάρουμε είναι το ίδιο από πλευράς ασφαλίστρου, το θέμα είναι λιγότερη κάλυψη για πιό φτηνα ή πιό σωστή κάλυψη με ανάλογο ασφάλιστρο; Αυτό ένας εξειδικευμένος επαγγελματίας μπορεί να μας το λύσει, μέσω της διαδικασίας ανάλυσης αναγκών, μελέτης διαχείρισης κινδύνων κλπ κλπ. Δεν ξέρουμε αυτά που δεν ξέρουμε. Φαντάζομαι συμφωνείτε. Συνεπώς το θέμα καταλήγει στο εξής: καλός σύμβουλος και όχι σύμβουλος ή ίντερνετ. Εσείς αν είχατε ένα δικαστήριο θα προτιμούσατε να σας εκπροσωπήσει ένας καλός δικηγόρος, ένας κακός δικηγόρος ή κανένας; Η πρώτη περιπτωση θα λειτουργήσει υπέρ σας, οι άλλες 2;;; Μάλλον θα σας ζημιώσουν ή έστω δε θα αποκομίσετε τα μέγιστα ωφέλη για εσάς. Όπως όταν πονάει το δόντι μας πάμε σε οδοντίατρο και όχι πχ σε γυναικολόγο έτσι και με τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές υπάρχουν εξειδικεύσεις. Δεν κάνουν όλοι για όλα. Το ίδιο ισχύει και για τις ασφαλιστικές.

 

4) Πώς επιλέγουμε λοιπόν έναν καλό σύμβουλο; Έστω ασφαλιστή όπως αναγράφετε πιό πάνω; (btw ασφαλιστής είναι η εταιρεία, ο άνθρωπος που σας εξυπηρετεί είναι ο διαμεσολαβητής). Τα κριτήρια είναι πολλά και δε γίνεται να γράψω εδώ κατεβατά. Ωστόσο αναλογιστείτε τι θα κάνατε αν χρειαζόταν να κάνετε ένα σοβαρό χειρουργείο, πως θα επιλέγατε το γιατρό σας;; Θα πηγαίνατε κάπου στην τύχη, σε έναν που είναι φίλος/συγγενής, στον πιό φτηνο γιατρό ή θα ψάχνατε να βρείτε τον καλύτερο; Έτσι λοιπόν αντίστοιχα, πρέπει να ψάξουμε να βρούμε και τον κατάλληλο ασφαλιστή για εμάς, δηλαδή ΝΟΜΙΜΟΣ, ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΟΣ, ΕΙΛΙΚΡΙΝΗΣ, ΣΥΝΕΠΗΣ κλπ. Εγώ πάντως δε θα πήγαινα σε ένα συγγενή/φίλο να με χειρουργήσει αν δεν ήταν ο καλύτερος ή έστω πολύ καλός, ούτε θα επέλεγα με κριτήριο την φτήνια. (δε σημαίνει φυσικά αυτό, ότι το πιό καλό είναι και το πιό ακριβό ή ότι το πιό φτηνό δεν είναι και καλό, εξαρτάται την περίπτωση.) Ένα βασικό που μπορείτε να κάνετε είναι να ψάξετε τον ασφαλιστή σας στο ηλεκτρονικό μητρώο ασφαλιστών. Αν δεν είναι εκεί έχετε πρόβλημα. Αν είναι εκεί, σημαίνει ότι πληροί όλες τις απαραίτητες εκ του νόμου υποχρεώσεις όπως πιστοποιήσεις, επαναπιστοποιήσεις κάθε χρόνο, ασφαλιστήριο συμβόλαιο επαγγελματικής αστικής ευθύνης, Πιστοποιητικό Α, Πιστοποιητικό Δ, Πιστοποιητικό Ε, κοινοτικές συνδιαλλαγές κλπ. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν πάνω από 40.000 ασσφαλιστές και όλα αυτά που αναφέρω, τα τηρούν με το ζόρι 5.000. Επίσης, πολύ βασικό (και πάλι υποχρεωτικό από το νόμο), πρέπει να σας κάνει ανάλυση αναγκών ή/και μελέτη διαχείρισης ρίσκου/κινδύνων. Και μάλιστα ο σωστός επαγγελματίας το κάνει ανά διαστήματα, όχι μόνο μία φορά και τέλος. Αν λοιπόν δεν τηρεί τις διαδικασίες αυτές, θα πρότεινα να φύγετε μακριά. Αν πάτε και του πείτε "θέλω αυτό" και αυτός σας ακούσει και τρέξει να κάνει ό,τι του πείτε για να μη χάσει έναν πελάτη/συμβόλαιο, θα πρότεινα να φύγετε μακριά. Πρέπει να προηγηθούν άλλα και τέλος, να σας προτείνει ως ειδικός το κατάλληλο για εσάς πρόγραμμα. Αν θα τον ακούσετε ή όχι, αν θα ζητήσετε κάτι άλλο ή όχι, αν θα πάρετε και άλλες 10 γνώμες, αυτό είναι δικό σας θέμα. Οι διαδικασίες πρέπει να τηρηθούν για την προστασία σας και το όφελός σας. Ειδικα όταν μιλάμε για σύνθετα πράγματα όπως επενδύσεις, εξασφάλιση καταθέσεων, επιχειρηματικούς κινδύνους, θέματα υγείας κλπ. Αυτό φυσικά δε σημαίνει ότι η ασφάλιση αυτοκινήτου είναι κάτι απλό, σκεφτείτε ένα σοβαρό τροχαίο που θα χρειαστεί νοσηλεία, αποκατάσταση στο σπίτι, απώλεια εισοδήματος, αλλαγές σε σπίτι/αμάξι για να μπορεί κάποιος να τα χρησιμοποιεί μετά το ατύχημα, ή πχ μία νοσηλεία στο εξωτερικό. Σε αυτά τα σενάρια, τι θα προτιμούσε ο καθένας μας άραγε; Ασφάλεια από το ίντερνετ ή έναν ειδικό να τρέχει γι'αυτόν; Επί τη ευκαιρία να πω πως όταν ένας ασφαλιστής δεν είναι νόμιμος, σημαίνει ότι δεν έχει σύμβαση με καμία ασφλαιστική εταιρεία, άρα πουλάει ασφάλεια μέσω άλλου ασφαλιστή. Προσέξτε όμως γιατί σε αυτή την περίπτωση, δε μπορεί να σας εξυπηρετήσει σε κάτι έκτακτο, δεν υπάρχει για την εταιρεία, άρα όταν τον χρειαστείτε είναι σαν να έχετε κάνει μόνος σας την ασφάλιση. Εκτός αυτού ο νομιμος ασφαλιστής επειδή έχει και την ασφάλεια επαγγελματικής αστικής ευθύνης, αν σας ζημιώσει με οπονδήποτε τρόπο, ξεχάσει κάτι κλπ, τότε εσείς θα αποζημιωθείτε στο 100% από το συμβόλαιο αυτό. Αν δεν έχει; Αν δεν είναι νόμιμος; Ή αν αγοράσετε μέσω ίντερνετ πώς θα αποζημιωθείτε; Γιατί να αναλάβει κανείς αυτό το ρίσκο;

 

Παράδειγμα: Οδική Βοήθεια:

- το ξέρετε ότι δεν είναι ασφαλιστική κάλυψη/παροχή και συνεπώς ισχύει διαφορετικό νομικό καθεστώς γιαυτή; Πώς θα λάβει, αξιολογήσει και αξιοποιήσει κάποιος μη ειδικός αυτή την πληροφορία;

- οι επιλογές που υπάρχουν είναι άπειρες πχ.:

  • κάλυψη μόνο σε περίπτωση τροχαίου
  • κάλυψη μόνο σε περίπτωση βλάβης
  • κάλυψη και στα 2
  • κάλυψη 1 φορά ή μέχρι ένα συγκεκριμένο αριθμό περιστατικών μέσα σε ένα διάστημα πχ μήνα ή ασφαλιστικό έτος 
  • κάλυψη απεριόριστων περιστατικών
  • 4ψηφιο νούμερο = αν κάποιος δεν έχει αρκετή κάρτα στο κινητό δε μπορεί να καλέσει, (τουλαχιστον αν έχεις ασφαλιστή επικοινωνεί αυτός για σένα αν δε μπορείς εσύ)
  • 10ψηφια νούμερα σαν απλό σταθερό
  • ισχύ της κάλυψης μόνο πλησίον μόνιμης κατοικίας 
  • ισχύ παντού στην Ελλάδα
  • ισχύ στο εξωτερικό
  • μεταφορά υποχρεωτικά στη μόνιμη κατοικία
  • μεταφορά υποχρεωτικά σε συνεργαζόμενο συνεργείο στη νόμιμη κατοικία
  • μεταφορά σε συνεργαζόμενο μόνο αλλά σε όλη την Ελλάδα
  • μεταφορά όπου θέλεις εσύ
  • κάλυψη εξόδων διαμονής και μεταφοράς συνεπιβατών (ή όχι)
  • πόσα οχήματα έχει διαθέσιμα ανά περιοχή η εταιρεία και συνεπώς ταχύτητα ανταπόκρισης

και άλλα πολλά. Δε νομίζω ότι κάποιος τα ξέρει όλα αυτά, πολλές φορές δυστυχώς δεν τα ξέρουν και αυτοί που θα έπρεπε....

Άρα όταν κάποιος τικάρει την επιλογή οδική βοήθεια, ξέρει τι ακριβώς αγοράζει-δικαιούται;

Για να μη μιλήσω για πιό σοβαρά-σύνθετα πράγματα όπως μπορεί να είναι κάλυψη ατυχήματος, ολική/μερική κλοπή, ίδιες ζημιές κλπ.

Ένα σχετικά "απλό": κάλυψη πυρκαγιάς και υπό ποιές συνθήκες ή σε ποιές τοποθεσίες ή μήπως είναι αστική ευθύνη πυρκαγιάς; Και αν το κλέψουν αλλά δεν έχεις ασφάλεια κλοπής, ή έχεις και του βάλουν φωτιά και από την έκρηξη σπάσουν τα τζάμια σε 5 καταστήματα και πιάσει φωτιά ένα κατάστημα, που με τη σειρά του κάψει το από πάνω σπίτι και το αυτοκίνητο βρεθεί, άρα δεν έχεις την κάλυψη της κλοπής σε ισχύ, τι γίνεται;;;; Έχεις κάλυψη πυρκαγιάς του οχήματός σου σε περίπτωση κλοπής; Η αστική ευθύνη πυρκαγιάς καλύπτει τους άλλους ή σαν νόμιμος κάτοχος του οχήματος θα βρεθείς στα δικαστήρια; Αν γίνει σε ειδικούς χώρους πχ λιμάνι τότε τι ισχύει;

Και ξέρετε αυτά, που έγραψα, δεν είναι και τόσο σπάνια να συμβούν...

Για να μην κουράζω, αν δεν το έκανα ήδη, θα πρότεινα να βρείτε τον κατάλληλο άνθρωπο για εσάς και να τον ακούσετε. ϊσως σα ςπει κάτι ενδιαφέρον. Αν όχι, έχετε πάντα την επιλογή του ίντερνετ.

 

Καλό ΣΚ!!!

Επεξ/σία από NLM
  • Like 1
  • Thanks 4
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
12 λεπτά πριν, adi32 είπε

Αυτά πιστεύεις τα λένε οι ασφαλιστές στον απλό κοσμάκη? Γιαυτό χρεώνουν υπερδιπλασιες τιμές?

Δεν ξέρω αν αναφέρεσαι σε μένα φίλε μου, αλλά όπως ισχύει σε κάθε κλάδο, λίγοι είναι οι σωστοί/καλοί. Τουλάχιστον όπως εγώ το εννοώ. Πχ στους 100 δικηγόρους πόσοι είναι πραγματικά καλοί; Στους 100 οικοδόμους, στους 100 νοσηλευτές κλπ κλπ. Δεν είναι θέμα κλάδου, αλλά ανθρώπινης φύσης δυστυχώς. Η τιμολόγηση γίνεται μέσω πλατφόρμας, δε μπορώ εγώ να την επηρεάσω, παρά μόνο ίσως αν αλλάξω ΤΚ, δίπλωμα οδηγού, διεύθυνση κ.α., που ωστόσο αν δεν αναγράφονται οι αληθείς πληροφορίες, τότε στην αποζημίωση θα υπάρξει πρόβλημα. Αν οι όροι και οι παροχές είναι ίδια, τότε η τιμολόγηση είναι ίδια όπου και αν γίνει. Αν όχι, στείλε μου στοιχεία, φτιάχνουμε αυτή την περίοδο την Ένωση Καταναλωτών Ασφαλιστικών Προϊόντων, με στόχο να έχουμε παρουσία όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στην Ευρώπη, θα το δούμε και αν χρειαστεί θα κινηθούμε νομικά εναντίον σε όποιον παρανομεί, είτε ασφαλιστική είτε πλατφόρμα είτε ασφαλιστή.

Επεξ/σία από NLM
Δημοσ.
31 λεπτά πριν, NLM είπε

Δεν ξέρω αν αναφέρεσαι σε μένα φίλε μου

Όχι βέβαια γενικά μιλάω και για τη δυνατότητα στον απλό πολίτη να ελέγξει και να ξέρει όλα αυτά 

Δημοσ.
1 λεπτό πριν, adi32 είπε

Όχι βέβαια γενικά μιλάω και για τη δυνατότητα στον απλό πολίτη να ελέγξει και να ξέρει όλα αυτά 

Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου, δε μπορεί. Όπως δε μπορώ να κάνω και χειρουργείο καρδιάς στον εαυτό μου ακόμα και αν είμαι γιατρός. Άρα καταλήγουμε στο: ψάξε να βρεις έναν σωστό επαγγελματία για αυτό που θες :)

Δημοσ.
2 ώρες πριν, NLM είπε

Καλησπέρα παιδιά, ελπίζω να είστε καλά.

Είδα τυχαία το θέμα και σκέφτηκα να μοιραστώ την άποψή μου μαζί σας.

Κατ'αρχάς να πω ότι ήμουν καθηγητής στο δημόσιο πριν αρκετά χρόνια και με αφορμή ένα τροχαίο που μου άλλαξε τη ζωή, βλέποντας πόσο σημαντικό είναι το επάγγελμα του ασφαλιστή, αποφάσισα να παραιτηθώ και αφού πάρω τα σχετικά πτυχία και άδειες να ξεκινήσω. Βέβαια εγώ ασχολούμαι με διαχείριση ρίσκου, όπου ένα μέρος αφορά το ασφαλίσιμο ρίσκο άρα μιλάμε για ασφάλειες (μέσω του risk management όμως) και ένα άλλο μέρος αφορά το μη ασφαλίσιμο ρίσκο. 

 

Ήθελα λοιπόν να πω τα εξής:

1) Είτε αγοράσετε ασφάλιση απευθείας από την ασφαλιστική μέσω ίντερνετ είτε μέσω συμβούλου, πληρώνετε ακριβώς το ίδιο. Ακριβώς όμως! Υπάρχει νομοθεσία (κοινοτική οδηγία που ισχύει και στην Ελλάδα), ότι για τις ίδιες παροχές η εταιρεία τιμολογεί την ασφάλιση ακριβώς το ίδιο είτε αγοράζεις απευθείας είτε όχι.

Οι διαφορές στην τιμή που βλέπετε, σημαίνουν ότι δεν είναι οι ίδιοι όροι. Τους αλλάζουν και αυτό μπορεί να αλλάξει τα πάντα σε μία αποζημίωση.

 

2) Άλλο οι όροι και άλλο η ερμηνεία τους. Αυτό έχει να κάνει εκτός λοιπόν από τη γνώση ενός αντικειμένου από την πλευρά του επαγγελματία και με την εμπειρία φυσικά. Όσον αφορά την ασφαλιστική, έχει να κάνει με την κουλτούρα της. Αυτά είναι πράγματα που δε μπορεί ένας μη ειδικός να τα γνωρίζει, ακόμα και αν πριν κάποια χρόνια ήταν ασφαλιστικός σύμβουλος. Οι εξελίξεις τρέχουν με τέτοιο ρυθμό που πρέπει να ενημερώνεσαι συνεχώς, να δίνεις εξετάσεις για επαναπιστοποιήσεις κλπ κλπ.

 

3) Άρα αφού από όπου και αν πάρουμε είναι το ίδιο από πλευράς ασφαλίστρου, το θέμα είναι λιγότερη κάλυψη για πιό φτηνα ή πιό σωστή κάλυψη με ανάλογο ασφάλιστρο; Αυτό ένας εξειδικευμένος επαγγελματίας μπορεί να μας το λύσει, μέσω της διαδικασίας ανάλυσης αναγκών, μελέτης διαχείρισης κινδύνων κλπ κλπ. Δεν ξέρουμε αυτά που δεν ξέρουμε. Φαντάζομαι συμφωνείτε. Συνεπώς το θέμα καταλήγει στο εξής: καλός σύμβουλος και όχι σύμβουλος ή ίντερνετ. Εσείς αν είχατε ένα δικαστήριο θα προτιμούσατε να σας εκπροσωπήσει ένας καλός δικηγόρος, ένας κακός δικηγόρος ή κανένας; Η πρώτη περιπτωση θα λειτουργήσει υπέρ σας, οι άλλες 2;;; Μάλλον θα σας ζημιώσουν ή έστω δε θα αποκομίσετε τα μέγιστα ωφέλη για εσάς. Όπως όταν πονάει το δόντι μας πάμε σε οδοντίατρο και όχι πχ σε γυναικολόγο έτσι και με τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές υπάρχουν εξειδικεύσεις. Δεν κάνουν όλοι για όλα. Το ίδιο ισχύει και για τις ασφαλιστικές.

 

4) Πώς επιλέγουμε λοιπόν έναν καλό σύμβουλο; Έστω ασφαλιστή όπως αναγράφετε πιό πάνω; (btw ασφαλιστής είναι η εταιρεία, ο άνθρωπος που σας εξυπηρετεί είναι ο διαμεσολαβητής). Τα κριτήρια είναι πολλά και δε γίνεται να γράψω εδώ κατεβατά. Ωστόσο αναλογιστείτε τι θα κάνατε αν χρειαζόταν να κάνετε ένα σοβαρό χειρουργείο, πως θα επιλέγατε το γιατρό σας;; Θα πηγαίνατε κάπου στην τύχη, σε έναν που είναι φίλος/συγγενής, στον πιό φτηνο γιατρό ή θα ψάχνατε να βρείτε τον καλύτερο; Έτσι λοιπόν αντίστοιχα, πρέπει να ψάξουμε να βρούμε και τον κατάλληλο ασφαλιστή για εμάς, δηλαδή ΝΟΜΙΜΟΣ, ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΟΣ, ΕΙΛΙΚΡΙΝΗΣ, ΣΥΝΕΠΗΣ κλπ. Εγώ πάντως δε θα πήγαινα σε ένα συγγενή/φίλο να με χειρουργήσει αν δεν ήταν ο καλύτερος ή έστω πολύ καλός, ούτε θα επέλεγα με κριτήριο την φτήνια. (δε σημαίνει φυσικά αυτό, ότι το πιό καλό είναι και το πιό ακριβό ή ότι το πιό φτηνό δεν είναι και καλό, εξαρτάται την περίπτωση.) Ένα βασικό που μπορείτε να κάνετε είναι να ψάξετε τον ασφαλιστή σας στο ηλεκτρονικό μητρώο ασφαλιστών. Αν δεν είναι εκεί έχετε πρόβλημα. Αν είναι εκεί, σημαίνει ότι πληροί όλες τις απαραίτητες εκ του νόμου υποχρεώσεις όπως πιστοποιήσεις, επαναπιστοποιήσεις κάθε χρόνο, ασφαλιστήριο συμβόλαιο επαγγελματικής αστικής ευθύνης, Πιστοποιητικό Α, Πιστοποιητικό Δ, Πιστοποιητικό Ε, κοινοτικές συνδιαλλαγές κλπ. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν πάνω από 40.000 ασσφαλιστές και όλα αυτά που αναφέρω, τα τηρούν με το ζόρι 5.000. Επίσης, πολύ βασικό (και πάλι υποχρεωτικό από το νόμο), πρέπει να σας κάνει ανάλυση αναγκών ή/και μελέτη διαχείρισης ρίσκου/κινδύνων. Και μάλιστα ο σωστός επαγγελματίας το κάνει ανά διαστήματα, όχι μόνο μία φορά και τέλος. Αν λοιπόν δεν τηρεί τις διαδικασίες αυτές, θα πρότεινα να φύγετε μακριά. Αν πάτε και του πείτε "θέλω αυτό" και αυτός σας ακούσει και τρέξει να κάνει ό,τι του πείτε για να μη χάσει έναν πελάτη/συμβόλαιο, θα πρότεινα να φύγετε μακριά. Πρέπει να προηγηθούν άλλα και τέλος, να σας προτείνει ως ειδικός το κατάλληλο για εσάς πρόγραμμα. Αν θα τον ακούσετε ή όχι, αν θα ζητήσετε κάτι άλλο ή όχι, αν θα πάρετε και άλλες 10 γνώμες, αυτό είναι δικό σας θέμα. Οι διαδικασίες πρέπει να τηρηθούν για την προστασία σας και το όφελός σας. Ειδικα όταν μιλάμε για σύνθετα πράγματα όπως επενδύσεις, εξασφάλιση καταθέσεων, επιχειρηματικούς κινδύνους, θέματα υγείας κλπ. Αυτό φυσικά δε σημαίνει ότι η ασφάλιση αυτοκινήτου είναι κάτι απλό, σκεφτείτε ένα σοβαρό τροχαίο που θα χρειαστεί νοσηλεία, αποκατάσταση στο σπίτι, απώλεια εισοδήματος, αλλαγές σε σπίτι/αμάξι για να μπορεί κάποιος να τα χρησιμοποιεί μετά το ατύχημα, ή πχ μία νοσηλεία στο εξωτερικό. Σε αυτά τα σενάρια, τι θα προτιμούσε ο καθένας μας άραγε; Ασφάλεια από το ίντερνετ ή έναν ειδικό να τρέχει γι'αυτόν; Επί τη ευκαιρία να πω πως όταν ένας ασφαλιστής δεν είναι νόμιμος, σημαίνει ότι δεν έχει σύμβαση με καμία ασφλαιστική εταιρεία, άρα πουλάει ασφάλεια μέσω άλλου ασφαλιστή. Προσέξτε όμως γιατί σε αυτή την περίπτωση, δε μπορεί να σας εξυπηρετήσει σε κάτι έκτακτο, δεν υπάρχει για την εταιρεία, άρα όταν τον χρειαστείτε είναι σαν να έχετε κάνει μόνος σας την ασφάλιση. Εκτός αυτού ο νομιμος ασφαλιστής επειδή έχει και την ασφάλεια επαγγελματικής αστικής ευθύνης, αν σας ζημιώσει με οπονδήποτε τρόπο, ξεχάσει κάτι κλπ, τότε εσείς θα αποζημιωθείτε στο 100% από το συμβόλαιο αυτό. Αν δεν έχει; Αν δεν είναι νόμιμος; Ή αν αγοράσετε μέσω ίντερνετ πώς θα αποζημιωθείτε; Γιατί να αναλάβει κανείς αυτό το ρίσκο;

 

Παράδειγμα: Οδική Βοήθεια:

- το ξέρετε ότι δεν είναι ασφαλιστική κάλυψη/παροχή και συνεπώς ισχύει διαφορετικό νομικό καθεστώς γιαυτή; Πώς θα λάβει, αξιολογήσει και αξιοποιήσει κάποιος μη ειδικός αυτή την πληροφορία;

- οι επιλογές που υπάρχουν είναι άπειρες πχ.:

  • κάλυψη μόνο σε περίπτωση τροχαίου
  • κάλυψη μόνο σε περίπτωση βλάβης
  • κάλυψη και στα 2
  • κάλυψη 1 φορά ή μέχρι ένα συγκεκριμένο αριθμό περιστατικών μέσα σε ένα διάστημα πχ μήνα ή ασφαλιστικό έτος 
  • κάλυψη απεριόριστων περιστατικών
  • 4ψηφιο νούμερο = αν κάποιος δεν έχει αρκετή κάρτα στο κινητό δε μπορεί να καλέσει, (τουλαχιστον αν έχεις ασφαλιστή επικοινωνεί αυτός για σένα αν δε μπορείς εσύ)
  • 10ψηφια νούμερα σαν απλό σταθερό
  • ισχύ της κάλυψης μόνο πλησίον μόνιμης κατοικίας 
  • ισχύ παντού στην Ελλάδα
  • ισχύ στο εξωτερικό
  • μεταφορά υποχρεωτικά στη μόνιμη κατοικία
  • μεταφορά υποχρεωτικά σε συνεργαζόμενο συνεργείο στη νόμιμη κατοικία
  • μεταφορά σε συνεργαζόμενο μόνο αλλά σε όλη την Ελλάδα
  • μεταφορά όπου θέλεις εσύ
  • κάλυψη εξόδων διαμονής και μεταφοράς συνεπιβατών (ή όχι)
  • πόσα οχήματα έχει διαθέσιμα ανά περιοχή η εταιρεία και συνεπώς ταχύτητα ανταπόκρισης

και άλλα πολλά. Δε νομίζω ότι κάποιος τα ξέρει όλα αυτά, πολλές φορές δυστυχώς δεν τα ξέρουν και αυτοί που θα έπρεπε....

Άρα όταν κάποιος τικάρει την επιλογή οδική βοήθεια, ξέρει τι ακριβώς αγοράζει-δικαιούται;

Για να μη μιλήσω για πιό σοβαρά-σύνθετα πράγματα όπως μπορεί να είναι κάλυψη ατυχήματος, ολική/μερική κλοπή, ίδιες ζημιές κλπ.

Ένα σχετικά "απλό": κάλυψη πυρκαγιάς και υπό ποιές συνθήκες ή σε ποιές τοποθεσίες ή μήπως είναι αστική ευθύνη πυρκαγιάς; Και αν το κλέψουν αλλά δεν έχεις ασφάλεια κλοπής, ή έχεις και του βάλουν φωτιά και από την έκρηξη σπάσουν τα τζάμια σε 5 καταστήματα και πιάσει φωτιά ένα κατάστημα, που με τη σειρά του κάψει το από πάνω σπίτι και το αυτοκίνητο βρεθεί, άρα δεν έχεις την κάλυψη της κλοπής σε ισχύ, τι γίνεται;;;; Έχεις κάλυψη πυρκαγιάς του οχήματός σου σε περίπτωση κλοπής; Η αστική ευθύνη πυρκαγιάς καλύπτει τους άλλους ή σαν νόμιμος κάτοχος του οχήματος θα βρεθείς στα δικαστήρια; Αν γίνει σε ειδικούς χώρους πχ λιμάνι τότε τι ισχύει;

Και ξέρετε αυτά, που έγραψα, δεν είναι και τόσο σπάνια να συμβούν...

Για να μην κουράζω, αν δεν το έκανα ήδη, θα πρότεινα να βρείτε τον κατάλληλο άνθρωπο για εσάς και να τον ακούσετε. ϊσως σα ςπει κάτι ενδιαφέρον. Αν όχι, έχετε πάντα την επιλογή του ίντερνετ.

 

Καλό ΣΚ!!!

Η τιμή βασικά είναι η τελευταία που με ενδιαφέρει μιας και ξέρω ότι πάντα η ασφάλεια που κάνω έχει σχεδόν ίδια τιμή! 10 ευρώ πάνω κάτω δεν σώζουν κανένα! 

Αυτά που εξηγείς εσυ,νομίζω κανένας ασφαλιστής δεν κάθεται να τα εξηγήσει! Εγώ ναι συμφωνώ ότι σε περίπτωση σοβαρού τροχαίου καλύτερα θα ήταν να έχεις έναν ασφαλιστή έτσι ώστε να κινήσει όλες τις διαδικασίες και να βοηθήσει! Αλλά γιατί να πρέπει να υπάρχει μεσάζοντας ας πούμε,ενώ θα μπορούσες να καλέσεις την ασφάλεια και να τα κάνουν όλα αυτοί!; Εφόσον πληρώνεις ένα συμβόλαιο υποχρεωμένοι δεν είναι;

Τα παραδείγματα με τους γιατρούς κτλπ τα βρίσκω λίγο άτοπα! Πλέον με το Ίντερνετ έχει διευκολυνθεί η ζωή κατά πολύ! Πιο πολύ θα το σύγκρινα πχ με έναν υπάλληλο στα γκισέ της τράπεζας! Παλαιότερα για να πληρώσεις μια δόση,άλλες υποχρεώσεις,για να κανεις καταθεση έπρεπε να πας στην τράπεζα και να κανεις συναλλαγή χέρι με χέρι! Πλέον υπάρχει το ibank και μέσα από το κινητό σου τα κανεις όλα αυτά! Έτσι και την ασφαλεια τώρα! 
 

Εγω να ρωτήσω,δηλαδή όταν κανεις συμβόλαιο μεσω Ίντερνετ,δεν στα εξηγεί ολα αυτά εκεί; Πριν πατήσεις πληρωμή δεν σου δείχνει τους όρους του συμβολαίου να διαβάσεις; 

  • Like 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...