News Editors insomnia.gr Δημοσ. 27 Μαΐου 2021 News Editors Δημοσ. 27 Μαΐου 2021 Η Sony Europe ανακοίνωσε ότι οι αισθητήρες εικόνας IMX500 με λειτουργικότητα επεξεργασίας AI βρίσκονται στον πυρήνα των τριών δοκιμών έξυπνης πόλης που διεξάγονται από την Envision στο δήμο της Ρώμης. Αυτές οι δοκιμές αποσκοπούν στη μείωση της ρύπανσης και των ατυχημάτων των πεζών που σχετίζονται με τις μεταφορές στην πόλη. Ο πρωταρχικός στόχος των δοκιμών είναι να αξιολογήσουν και τελικά να παραδώσουν ένα σύστημα έξυπνης στάθμευσης, χρησιμοποιώντας τον IMX500 για τη μείωση της ρύπανσης και της κίνησης που προκύπτει από αυτούς που οδηγούν για να βρουν χώρο στάθμευσης. Για αυτό, η δοκιμή επιδιώκει να αξιολογήσει την αποτελεσματικότητα ενός τέτοιου συστήματος, με τους οδηγούς να ειδοποιούνται μέσω μιας εφαρμογής στο smartphone τους πριν κατευθυνθούν στον δωρεάν χώρο στάθμευσης που βρίσκεται πλησιέστερα στον προορισμό τους. Εκτός από το παραπάνω, η δοκιμή περιλαμβάνει επίσης μια μελέτη έξυπνων συστημάτων πόλης που θα βελτιστοποιήσουν τη χωρητικότητα και θα αυξήσουν τη χρήση του δικτύου δημόσιων μεταφορών του, εφαρμόζοντας έξυπνες στάσεις λεωφορείων, που θα καταμετρούν εκείνους που εισέρχονται και βγαίνουν από κάθε λεωφορείο - εντοπίζοντας πότε υπάρχει αυξημένο πλήθος κόσμου για να βελτιστοποιήσει τις αφίξεις λεωφορείων και να μειώσει το κόστος. Τέλος, ένα σύστημα ειδοποίησης στις διαβάσεις πεζών θα ενεργοποιηθεί προοδευτικά για να ειδοποιεί τους οδηγούς όταν διασχίζουν πεζοί την διάβαση, χρησιμοποιώντας έναν έξυπνο φωτισμό με ελάχιστη καθυστέρηση στο δρόμο για να τους κάνει πιο ορατούς, με στόχο τη μείωση των ατυχημάτων της πόλης σε διαβάσεις πεζών. Η δοκιμή αναμένεται να ξεκινήσει αρχές Ιουνίου. Ο IMX500 είναι ο πρώτος αισθητήρας εικόνας που ενσωματώνει τη δυνατότητα επεξεργασίας AI. Η διάταξη που χρησιμοποιείται για αυτήν τη δοκιμή επιτρέπει την εξαγωγή μεταδεδομένων σε πραγματικό χρόνο που σχετίζονται με πληροφορίες όπως ένας ελεύθερος χώρος στάθμευσης, η παρουσία ενός πεζού που πρόκειται να διασχίσει έναν δρόμο ή ο αριθμός των ατόμων που εισέρχονται/εξέρχονται από το λεωφορείο. Δεν αποθηκεύονται εικόνες, ούτε εξάγονται από τον αισθητήρα, σύμφωνα με τις προδιαγραφές απορρήτου. Αυτό επιτρέπει στην πόλη να μειώσει το απαιτούμενο εύρος ζώνης, να το κλιμακώσει εύκολα χρησιμοποιώντας υπάρχοντα δίκτυα και να μειώσει το ενεργειακό κόστος αλλά και το κόστος της επικοινωνίας. Επιπλέον, αυτό το σύστημα επιτρέπει την αντιμετώπιση των ζητημάτων απορρήτου που προκύπτουν από τους πολίτες. Η Sony Europe έχει δεσμευτεί να υποστηρίξει την ανάπτυξη και την υλοποίηση έργων έξυπνης πόλης με σκοπό να βοηθήσει τις πόλεις να επιλύσουν τα διάφορα τους ζητήματα μέσω ενός επιχειρηματικού μοντέλου Sensing as a Service (SeaaS). Προβλήματα που αντιμετωπίζουν μεγάλες πόλεις: κυκλοφορία, συμφόρηση και ασφάλεια πεζών Η κίνηση που προκαλείται από όσους προσπαθούν να σταθμεύσουν θεωρείται από την πόλη βασικός συντελεστής της συμφόρησης, ενώ η δοκιμή επιδιώκει να ποσοτικοποιήσει το μέγεθος του προβλήματος. Η αξιοποίηση της τεχνολογίας απεικόνισης και ανίχνευσης της Sony για την εξυπηρέτηση κοινωνικών αιτιών στις πόλεις καταδεικνύει πώς οι αισθητήρες IMX500 μπορούν να μειώσουν ορισμένα από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι πολυσύχναστες πόλεις. Η μέση απόσταση μεταξύ πεζών και οχημάτων είναι μια βασική μέτρηση που χρησιμοποιείται για τη μέτρηση της ασφάλειας των πεζών. Η δοκιμή στοχεύει να δώσει μια ποσοτική ανάλυση αυτού και να αποτρέψει τα ατυχήματα των πεζών μέσω των μηχανισμών σηματοδότησης που είναι εγκατεστημένα στις διασταυρώσεις. Ο Antonio Avitabile, Διευθύνων Σύμβουλος της Εταιρικής Συμμαχίας και Επενδύσεων στη Sony σχολιάζει: «Αυτό είναι ένα σαφές και συγκεκριμένο παράδειγμα όπου η έξυπνη λύση της Sony μπορεί να εξυπηρετήσει τον σκοπό των πελατών μας, σεβόμενη παράλληλα το απόρρητο των ανθρώπων.» «Έχουμε ένα όραμα για αύξηση του επίπεδου βιωσιμότητας και ζωής των πόλεων, και μέσω του IMX500 δημιουργείται μία κλιμακούμενη πλατφόρμα που μπορεί να βοηθήσει στην ουσιαστική επιτάχυνση αυτής της διαδικασίας.» Η τεχνολογία «στην πράξη» Έξυπνες κορυφές Genius έχουν εγκατασταθεί στο κέντρο της Ρώμης. Μια προκαταρκτική φάση πραγματοποιήθηκε για την εκπαίδευση ενός νευρωνικού δικτύου για την αναγνώριση των διαθέσιμων θέσεων στάθμευσης καθώς και του αριθμό των ατόμων που περιμένουν στις στάσεις λεωφορείων, εισέρχονται/εξέρχονται από το λεωφορείο και περιμένουν να διασχίσουν ή διασχίζουν το δρόμο. Κάθε έξυπνη κορυφή Genius αποτελείται από δύο αισθητήρες που κοιτάζουν γύρω από τους δρόμους και τους χώρους στάθμευσης. Οι αισθητήρες στέλνουν δεδομένα που επεξεργάζονται σε πραγματικό χρόνο τα νευρωνικά δίκτυα σχετικά με την ακριβή τοποθεσία ενός ελεύθερου χώρου, την παρουσία των πεζών και τον αριθμό των ατόμων που περιμένουν σε ουρά σε στάσεις λεωφορείων. Εφαρμογή ελεύθερων χώρων στάθμευσης Η ακριβής τοποθεσία των δεδομένων ελεύθερων θέσεων στάθμευσης μεταδίδεται σε πραγματικό χρόνο μέσω της έξυπνης κορυφής. Στη συνέχεια, τα δεδομένα υποβάλλονται σε επεξεργασία αμέσως από τον αισθητήρα που είναι ενσωματωμένος στην έξυπνη κορυφή, χρησιμοποιώντας νευρωνικά δίκτυα και αποστέλλονται στην cloud πλατφόρμα λογισμικού της συνεργαζόμενης εταιρείας, Envision. Οι συντεταγμένες της θέσης του ελεύθερου χώρου στάθμευσης εμφανίζονται σε πραγματικό χρόνο σε χάρτη που προβάλλεται σε μια κινητή συσκευή που χρησιμοποιείται από τον οδηγό που κατευθύνεται προς την περιοχή. Ασφάλεια πεζών Η παρουσία των πεζών μετριέται και συγκρίνεται σε διαφορετικές τοποθεσίες. Το νευρωνικό δίκτυο εντοπίζει τους πεζούς στη διάβαση πεζών και ένα σήμα αποστέλλεται στους οδηγούς μέσω φωτεινής ένδειξης για να ειδοποιηθούν. Έξυπνες στάσεις λεωφορείων Τα δεδομένα του αριθμού των ατόμων που περιμένουν και αυτών που εισέρχονται και βγαίνουν από το λεωφορείο επεξεργάζονται από τον αισθητήρα στην έξυπνη κορυφή μέσω νευρικού δικτύου και αποστέλλονται στην πλατφόρμα λογισμικού Envision που τα συγκεντρώνει και τα καθιστά διαθέσιμα στο προσωπικό που διαχειρίζεται το δημόσιο δίκτυο λεωφορείων με στόχο να βελτιώσει τον σχεδιασμό και τον προγραμματισμό του δικτύου μεταφοράς λεωφορείων. Υπάρχει μια μεταβλητή που λαμβάνει τιμή «πλήρης» για να υποδείξει πότε ένα λεωφορείο λειτουργεί με υπερβολική χωρητικότητα για την αποφυγή της υπερπλήρωσης λεωφορείων, τη καλύτερη διαχείριση του δικτύου μεταφορών και τη βελτίωση της εμπειρίας των πολιτών. Η δοκιμή διεξάγεται στην πόλη της Ρώμης από κοινού με διάφορες νεοσύστατες εταιρείες στο Ιταλικό οικοσύστημα και με την υποστήριξη της Sony Europe. 2
Προτεινόμενες αναρτήσεις