Προς το περιεχόμενο

4.000 διδακτορικά σε μια... προκήρυξη του Δημοσίου


Προτεινόμενες αναρτήσεις

44 minutes ago, OxiGiannisGiannakis said:

Αυτη ειναι μια αλλη συζητηση. Το κρατος θα πρεπει να κανει τις καταλληλες μεταρρυθμισεις ωστε ο πανεπιστημιακος χαρτης να ανταποκρινεται στις αναγκες της αγορας εργασιας. Επειδη βεβαια η πανεπιστημιακη μορφωση ειναι κατι το πιο ευρυ δεν θα ηθελα το κρατος να ρυθμιζει πολυ αυστηρα τα αντικειμενα. Αν ηταν ετσι οι μισες σχολες θα επρεπε να ειναι τουριστικων σπουδων... Θα ηθελα ομως σχολες και τμηματα που καθε χρονο μπαινουν 10-20 εισκεοι να κλεισουν η να συγχωνευονται. Καλη τυχη με τους βλαχοδημαρχους...

Η ουσια του προβληματος των σπουδων ειναι οτι ο Ελλην θελει να εχει απειρες σχολες στην πολη του για την κονομα απο τα νοικια, το παιδι του να σπουδασει αυτο που θελει και ας μην εχει απαραιτητα απορροφηση αλλα το κρατος πατερουλης να τον καβατζωσει σε μια θεσουλα και φυσικα να μην πληρωνει πολλους φορους για να γινουν ολα αυτα. Κοινως καλα κρασια.

To ότι ο Ελληνας θέλει ένα "πτυχίο να 'ναι κι ότι να 'ναι" ισχύει πραγματικά, όμως το κράτος (εν προκειμένω με τη λέξη κράτος αναφέρομαι στην εκλεγμένη κυβέρνηση) δεν είναι παραγωγικό να ικανοποιεί αυτή την στρεβλωμένη επιθυμία που ανταποκρίνεται σε άλλη εποχή. Και αναφερόμενος στην αγορά εργασίας, δεν μιλάω για τη σημερινή της κατάσταση μόνο, αλλά κύρια για το τι θέλουμε να κάνουμε στο μέλλον. Τι είδους χώρα θέλουμε.

Σε αυτή τη βάση, θεωρώ πως θα έπρεπε να μειωθούν οι θέσεις σε ειδικότητες υψηλής ανεργίας με μικρές ή καθόλου προοπτικές και να ελευθερωθούν κονδύλια για επένδυση σε εκπαίδευση κλάδων STEM, αναβάθμιση των σχετικών σπουδών, προσέλκυση φοιτητών από άλλες χώρες. Οι ανθρωπιστικές σπουδές προφανώς θα συνεχίσουν να υπάρχουν, σε ένα πιο μαζεμένο σύστημα, ελεγχόμενου αριθμού που να ανταποκρίνεται στις ρεαλιστικές απαιτήσεις της αγοράς σήμερα και αύριο. Υπό αυτή την έννοια, ένας μικρότερος αριθμός αποφοίτων από λιγότερες, πιο προσεγμένες και καλύτερα χρηματοδοτούμενες σχολές, θα αναβάθμιζε και τις ανθρωπιστικές σπουδές. Η σημερινή κατάσταση είναι εκτός πραγματικότητος, δεν βλέπω τρόπο να γίνει βιώσιμη παρά μόνο με ριζικές αλλαγές - και πάλι θα αφήσει παρακαταθήκη ανεργίας και υποαπασχόλησης για πολλά χρόνια.

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 6/6/2021 στις 12:32 ΠΜ, DrFreeman είπε

To ότι ο Ελληνας θέλει ένα "πτυχίο να 'ναι κι ότι να 'ναι" ισχύει πραγματικά, όμως το κράτος (εν προκειμένω με τη λέξη κράτος αναφέρομαι στην εκλεγμένη κυβέρνηση) δεν είναι παραγωγικό να ικανοποιεί αυτή την στρεβλωμένη επιθυμία που ανταποκρίνεται σε άλλη εποχή. Και αναφερόμενος στην αγορά εργασίας, δεν μιλάω για τη σημερινή της κατάσταση μόνο, αλλά κύρια για το τι θέλουμε να κάνουμε στο μέλλον. Τι είδους χώρα θέλουμε.

Σε αυτή τη βάση, θεωρώ πως θα έπρεπε να μειωθούν οι θέσεις σε ειδικότητες υψηλής ανεργίας με μικρές ή καθόλου προοπτικές και να ελευθερωθούν κονδύλια για επένδυση σε εκπαίδευση κλάδων STEM, αναβάθμιση των σχετικών σπουδών, προσέλκυση φοιτητών από άλλες χώρες. Οι ανθρωπιστικές σπουδές προφανώς θα συνεχίσουν να υπάρχουν, σε ένα πιο μαζεμένο σύστημα, ελεγχόμενου αριθμού που να ανταποκρίνεται στις ρεαλιστικές απαιτήσεις της αγοράς σήμερα και αύριο. Υπό αυτή την έννοια, ένας μικρότερος αριθμός αποφοίτων από λιγότερες, πιο προσεγμένες και καλύτερα χρηματοδοτούμενες σχολές, θα αναβάθμιζε και τις ανθρωπιστικές σπουδές. Η σημερινή κατάσταση είναι εκτός πραγματικότητος, δεν βλέπω τρόπο να γίνει βιώσιμη παρά μόνο με ριζικές αλλαγές - και πάλι θα αφήσει παρακαταθήκη ανεργίας και υποαπασχόλησης για πολλά χρόνια.

Γιατί συνεχίζουμε να μπερδεύουμε την (δωρεάν) εκπαίδευση με την επαγγελματική αποκατάσταση δεν μπορώ να το καταλάβω.

Όσο έχεις δικαίωμα εσύ να σπουδάσεις στο Πολυτεχνείο και να δουλέψεις ηλεκτρολόγος άλλο τόσο πρέπει να μπορώ και εγώ να σπουδάσω στη Φιλοσοφική και να δουλέψω ψυκτικός και ένας τρίτος να σπουδάσει στο Χημικό και να δουλέψει ως τραγουδιστής.

Άλλωστε σίγουρη δουλειά μόνο οι αστυνομικές και οι στρατιωτικές σχολές υπόσχονται.

Τις άλλες να τις κλείσουμε αν είναι!

Επεξ/σία από agnostos13
  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 8/6/2021 στις 1:18 ΠΜ, agnostos13 είπε

Γιατί συνεχίζουμε να μπερδεύουμε την (δωρεάν) εκπαίδευση με την επαγγελματική αποκατάσταση δεν μπορώ να το καταλάβω.

Όσο έχεις δικαίωμα εσύ να σπουδάσεις στο Πολυτεχνείο και να δουλέψεις ηλεκτρολόγος άλλο τόσο πρέπει να μπορώ και εγώ να σπουδάσω στη Φιλοσοφική και να δουλέψω ψυκτικός και ένας τρίτος να σπουδάσει στο Χημικό και να δουλέψει ως τραγουδιστής.

Άλλωστε σίγουρη δουλειά μόνο οι αστυνομικές και οι στρατιωτικές σχολές υπόσχονται.

Τις άλλες να τις κλείσουμε αν είναι!

Συμφωνω μεν σε αυτό, θα ήθελα να προσθέσω ομως πως η τεχνική εκπαίδευση στην Ελλάδα είναι αρκετά υποβαθμισμενη. Επίσης υπάρχει αναγκη για εκπαίδευση και για αναπτυξη επιχειρήσεων τεχνολογίας αφού τη βιομηχανία την έχουμε παρατήσει εδω και δεκαετίες. 

Με το να κλείσουν σχολές ή να μειωθε΄ο αριθμός των εισακτέων σε προγράμματα σπουδων μεταπτυχιακά και διδακτορικά δεν κάνουμε τίποτα.  όσο θεωρείται ο τουρισμός ως μοναδική αξία στη χωρα μας και δεν δίνεται βαση πουθενά αλλού απλά θα γεμίσουμε ανέργους χωρις ειδικευση, ενω τωρα εχουε ανεργους με ειδικευση που μπορουν έστω να φυγουν εξωτερικό. το πως καποιοι νομίζου οτι αν εχουμε νεους χωρις πτυχία και χωρίς γνωσεις είναι θετικό πραγματικά δεν το κατααβαίνω.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
40 λεπτά πριν, velociraptoras είπε

Συμφωνω μεν σε αυτό, θα ήθελα να προσθέσω ομως πως η τεχνική εκπαίδευση στην Ελλάδα είναι αρκετά υποβαθμισμενη. Επίσης υπάρχει αναγκη για εκπαίδευση και για αναπτυξη επιχειρήσεων τεχνολογίας αφού τη βιομηχανία την έχουμε παρατήσει εδω και δεκαετίες. 

Με το να κλείσουν σχολές ή να μειωθε΄ο αριθμός των εισακτέων σε προγράμματα σπουδων μεταπτυχιακά και διδακτορικά δεν κάνουμε τίποτα.  όσο θεωρείται ο τουρισμός ως μοναδική αξία στη χωρα μας και δεν δίνεται βαση πουθενά αλλού απλά θα γεμίσουμε ανέργους χωρις ειδικευση, ενω τωρα εχουε ανεργους με ειδικευση που μπορουν έστω να φυγουν εξωτερικό. το πως καποιοι νομίζου οτι αν εχουμε νεους χωρις πτυχία και χωρίς γνωσεις είναι θετικό πραγματικά δεν το κατααβαίνω.

Η τεχνική εκπαίδευση είναι υποβαθμισμένη γιατί αφενώς η πλειονότητα των επαγγελματικών δικαιωμάτων πηγαίνει σε απόφοιτους Πολυτεχνείων και τα ψίχουλα μοιράζονται οι υπόλοιποι οπότε το ενδιαφέρον για τεχνικές σχολές μειώνεται και αφετέρου υπάρχουν ελάχιστες εταιρείες στην Ελλάδα που μπορούν να απασχολήσουν (και να πληρώσουν) προσωπικό με υψηλή τεχνική ειδίκευση οπότε εφόσον δεν υπάρχει ανάγκη από την εγχώρια αγορά δεν είναι προτεταιότητα να δημιουργηθούν αντίστοιχα τμήματα.

Θυμάμαι φίλος ηλεκτρολόγος με μεταπτυχιακό στη ρομποτική (πρόδρομος του ΑΙ τότε) δούλευε σε εταιρεία ανελκυστήρων για αρκετά χρόνια μέχρι που βρήκε remote working θέση ακριβώς στο αντικείμενο του (μιάς που δεν ήθελε να φύγει στο εξωτερικό).

Επεξ/σία από agnostos13
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Πολλοί βάζουν προπτυχιακά/μεταπτυχιακά/διδακτορικά σε μια σούμα σαν να ανήκουν στην ίδια κατηγορία.

Το διδακτορικό αποτελεί μια πολύ ξεχωριστή κατηγορία η οποία στις περισσότερες περιπτώσεις δεν λειτουργεί θετικά ή ίσως λειτουργεί αρνητικά. Δυστυχώς αυτό δεν το αντιλαμβάνονται πολλοί φοιτητές οι οποίοι βλέπουν το διδακτορικό σαν μια φυσική συνέχεια του προπτυχιακού/μεταπτυχιακού, καταλήγοντας να επιλέγουν διδακτορικό απλά επειδή αυτό ξέρουν να κάνουν (να διαβάζουν, να δίνουν μαθήματα και εν τέλει το καινούριο, να γράψουν μια διδακτορική διατριβή). 

Το διδακτορικό έχει νόημα μόνο εάν (αναλόγως και το αντικείμενο βέβαια):

  1. Γουστάρεις πραγματικά το αντικείμενο, ξέρεις ακριβώς τι θέλεις να κάνεις πάνω σε αυτό και σκοπεύεις να το κάνεις και καλά. Το διδακτορικό στην συντριπτική πλειοψηφία του δεν είναι μια οικονομική επιλογή. Είναι μια επιλογή κ@υλας η οποία θα σε καθυστερήσει 4+ χρόνια από την αγορά εργασίας, θα σου προσθέσει μια αβεβαιότητα για το που θα χτίσεις την ζωή σου (χώρα, πόλη) μέχρι να πατήσεις 30 χρονών και θα σε οδηγήσει κατα πάσα πιθανότητα κάπου με λιγότερα χρήματα απ' ότι αν είχες βγεί στην αγορά μετά το μεταπτυχιακό σου και είχες αρχίσει να μαζεύεις 4-5 χρόνια πρακτικής εμπειρίας. 
  2. Στοχεύεις καριέρα ακαδημαϊκή ή στοχεύεις σε πολύ συγκεκριμένες θέσεις που απαιτούν διδακτορικό (Συγκεκριμένες θέσεις σε ερευνητικά ιδρύματα, οργανισμούς, κεντρικές τράπεζες. Επίσης και στον ιδιωτικό τομέα (consulting, banking, etc) αλλά σε αυτές τις δουλειές έχουν πολύ μα πολύ περισσότερες θέσεις για μεταπτυχιακούς απ' ότι για διδακτορικούς).
  3. Αυτό είναι πιο πολύ θέμα γνώμης αλλά κατά τη γνώμη μου ακόμη και τα 1 και 2 να καλύπτονται, σημαντικό θα ηταν να το κάνεις επίσης μόνο εάν καταλάβεις ότι είσαι ιδιαίτερα καλός και μπορείς να το κάνεις σε πολύ καλό πρόγραμμα με πολύ καλό supervisor. Αλλιώς μπορεί να ικανοποιήσεις την κ@υλα σου αλλά μπορεί να μην μπορέσεις να βρείς ποτέ μια απ τις συγκεκριμένες θέσεις. Ο ανταγωνισμός (ειδικά για τις μη ακαδημαικές θέσεις ή για τις ακαδημαικες σε καλά Πανεπιστήμια) είναι τρελος. 

Στις θέσεις όπου το διδακτορικό δεν είναι απαραίτητο, το σινιάλο που στέλνει η αίτηση σου δεν είναι ό,τι καλύτερο. Βλέπεις έναν άνθρωπο στο βιογραφικό για τον οποίο μπορεί να ισχύουν κάποια από τα παρακάτω: 

  1. Αν πραγματικά θέλει αυτή την θέση και αν ο στόχος του ήταν μια τέτοια θέση, τότε πρόκειται για έναν άνθρωπο που έκανε μια λάθος επιλογή η οποία του κόστισε τόσα χρόνια. Ή απλά άλλαξε γνώμη (αλλάζει εύκολα γνώμη;)  Ή μπορεί να πρόκειται για έναν άνθρωπο ο οποίος δεν έχει αντίληψη των αναγκών της συγκεκριμένης θέσης και πραγματικά νομίζει ότι το διδακτορικό στα οικονομικά πχ είναι χρήσιμη/κατάλληλη επένδυση 4+ χρόνων για να πάς να δουλέψεις σ' ένα λογιστικό γραφείο (Ακόμα χειρότερο...)
  2. Αν δεν θέλει πραγματικά αυτή την θέση και έρχεται εδώ επειδή είναι στην ανάγκη, κρίμα το παιδί, αλλά το motivation για μια θέση είναι πολύ σημαντικό και σίγουρα προτιμώ να πάρω κάποιον ο οποίος έκανε τα σωστά βήματα για να προετοιμαστεί για μια καριέρα εδώ και ο οποίος είναι πιο πιθανό να θέλει πραγματικά να δουλέψει εδώ παρά να πάρω κάποιον για τον οποίο η θέση είναι το plan B/C/D. Επίσης είναι σινιάλο ότι ανήκει στα "scraps" της κατηγορίας του. Είναι αυτός που θέλει μια απ' τις καλές θέσεις διδακτορικού αλλά κανείς δεν τον παίρνει. Ή που μπορεί να επενδύσω να τον εκπαιδεύσω και μετά από λίγους μήνες να έχει φύγει και να είμαι εγώ απλά η θέση για να συμπληρώσει ένα χρονικό κενό στο βιογραφικό του. 
  3. Η καλύτερη περίπτωση (περαν εξαιρέσεων) είναι αυτός που όντως το έκανε επειδή το ήθελε αλλά δεν μπόρεσε να βρεί μια απο τις τοπ θέσεις διδακτορικών και κάνει αίτηση σε εμένα επειδή προσφέρω άλλα πράγματα. Προσφέρω καλύτερα λεφτά (ή τελως πάντων καλά λεφτά) και άλλα προνόμια σε σχέση με την αγορά εργασίας. Αλλά φυσικά αυτό ισχύει μόνο εφόσον πραγματικά μιλάμε για αίτηση σε θέσεις που είναι ελκυστικές από μόνες τους. Όχι σε θέσεις ανάγκης. 

 

Επεξ/σία από Babis_allos
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
6 ώρες πριν, Babis_allos είπε
  1. Αν δεν θέλει πραγματικά αυτή την θέση και έρχεται εδώ επειδή είναι στην ανάγκη, κρίμα το παιδί, αλλά το motivation για μια θέση είναι πολύ σημαντικό και σίγουρα προτιμώ να πάρω κάποιον ο οποίος έκανε τα σωστά βήματα για να προετοιμαστεί για μια καριέρα εδώ και ο οποίος είναι πιο πιθανό να θέλει πραγματικά να δουλέψει εδώ παρά να πάρω κάποιον για τον οποίο η θέση είναι το plan B/C/D. Επίσης είναι σινιάλο ότι ανήκει στα "scraps" της κατηγορίας του. Είναι αυτός που θέλει μια απ' τις καλές θέσεις διδακτορικού αλλά κανείς δεν τον παίρνει. Ή που μπορεί να επενδύσω να τον εκπαιδεύσω και μετά από λίγους μήνες να έχει φύγει και να είμαι εγώ απλά η θέση για να συμπληρώσει ένα χρονικό κενό στο βιογραφικό του. 

 

Αυτό μου θυμίζει συζήτηση που είχα με κοντινό μου πρόσωπο που είχε απορία γιατί αυτοί που δουλεύουν ως πωλητές καταστημάτων/σερβιτόροι σε καφέ είναι συνήθως ζαμάν-φου και δεν ενδιαφέρονται για τη δουλειά.

Μήπως γιατί αυτή η δουλειά είναι σκ@τ@;

Μήπως γιατί δουλεύουν κυρίως φοιτητές από ανάγκη που δεν μπορούν να βρουν ακόμη δουλειά στο αντικείμενο που θέλουν και όταν την βρουν δεν θα περνάνε ούτε απ' έξω;

Μήπως γιατί το οτι με το να τους έχουν 4ωρα ή ακόμα χειρότερα δηλωμένους 4ωρα ενώ βαράνε 8 και 10 ώρες δουλειά με το βασικό μισθό δεν βοηθάει να γίνει dream job;

Μήπως γιατί δεν είναι χαζοί και ξέρουν οτι είναι πλήρως αναλώσιμοι;

Και ναί...το 1 cent είναι καλύτερο από το 0 αλλά μην περιμένουμε οτι δίνοντας ψίχουλα σε θέσεις χαμηλής ειδίκευσης μπορεί να υπάρξει σοβαρό motivation.

 

Επεξ/σία από agnostos13
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εχετε σκεφτει οτι αν μειωθει κατα 30.000 ας πουμε ο αριθμος των φοιτητων κατα ετος...τοτε φανταστείτε οτι ο αριθμός των άνεργων θα αυξηθεί μέσα σε 4 χρονια κατα 120.000 περιπου 5% και την ανεργια να εχει σκαρφαλωσει στο 30% + ...Για αυτο η πολιτεια επιτρεπει τοσο μεγαλους αριθμους φοιτητών συν το γεγονός της στήριξης των τοπικών κοινωνιών...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 ώρες πριν, agnostos13 είπε

Αυτό μου θυμίζει συζήτηση που είχα με κοντινό μου πρόσωπο που είχε απορία γιατί αυτοί που δουλεύουν ως πωλητές καταστημάτων/σερβιτόροι σε καφέ είναι συνήθως ζαμάν-φου και δεν ενδιαφέρονται για τη δουλειά.

Μήπως γιατί αυτή η δουλειά είναι σκ@τ@;

Μήπως γιατί δουλεύουν κυρίως φοιτητές από ανάγκη που δεν μπορούν να βρουν ακόμη δουλειά στο αντικείμενο που θέλουν και όταν την βρουν δεν θα περνάνε ούτε απ' έξω;

Μήπως γιατί το οτι με το να τους έχουν 4ωρα ή ακόμα χειρότερα δηλωμένους 4ωρα ενώ βαράνε 8 και 10 ώρες δουλειά με το βασικό μισθό δεν βοηθάει να γίνει dream job;

Μήπως γιατί δεν είναι χαζοί και ξέρουν οτι είναι πλήρως αναλώσιμοι;

Και ναί...το 1 cent είναι καλύτερο από το 0 αλλά μην περιμένουμε οτι δίνοντας ψίχουλα σε θέσεις χαμηλής ειδίκευσης μπορεί να υπάρξει σοβαρό motivation.

 

Δεν ειμαι σιγουρος τι ν’ απαντησω γιατι μιλαω για τις διαφορες διδακτορικων σπουδων με μεταπτυχιακες και μιλας για δουλειες χαμηλης ειδικευσης. 
 

Προφανως αναφερομαι σε δουλειες οι οποιες απαιτουν προπτυχιακα/μεταπτυχιακα κ διακρινω το γιατι διδακτορικοι σε αυτες τις δουλειες δεν ταιριαζουν. Δεν αναφερομαι σε δουλειες ασχετες με αντικειμενο σπουδων. Αυτο ειναι μια αλλη ιστορια. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

οταν τελειωνα την πρωτη μου σπουδη , γνωριζα εκ δεδομενων οτι δεν ειχε μελλον, και αυτο γιατι η αγορα εργασιας που σκοπευω είχε αλλαξει ροτα. αρκετοι συμφοιτητες και συμφοιτητριες μου που μπορω να πω ειχαν καλυτερη αποδοση απο μενα ηθελαν να γινουν διδακτορες γνωριζοντας οτι το αντικειμενο δεν ειχε μελλον πλεον.

Αποτελεσμα 11 χρονια μετα να προσπαθουν να βγαλουν ενα μισθο σε ιδιωτικα φροντιστηρια για ψιχουλα και με κορνιζα το διδακτορικο ( Στον κλάδο των φιλοσοφικών σχολών οι διδακτορικοι ειναι αρκετοι ενω η δυνατοτητα απασχολησης τους ελαχιστη.)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Babis allos τα ειπε ολα! Συμφωνω και επαυξανω οτι το μονο σωστο κινητρο για ενα διδακτορικο ειναι η τρελα για το αντικειμενο! Η ακαδημαικη καριερα ερχεται σαν επακολουθο αυτης της τρελας.

Κατι αλλο, με απολυτο σεβασμο στη γνωση και στις ανθρωπιστικες επιστημες ενα διδακτορικο στην ποιηση του Πινδαρου δεν εχει να σου προσφερει κατι στην αγορα εργσιας. Απο την αλλη ενα διδακτορικο πχ πανω στα drones η στις ανανεωσιμες πηγες ενεργειας σιγουρα θα ανοιξει πορτες.

Επισης ειναι και θεμα κουλτουρας. Γερμανοι και Σκανδιναβοι εχουν ενα κολλημα με τους τιτλους αρα εκτιμανε πολυ ενα διδακτορικο. Οι Αγγλοι που ειναι εντελως κυνικοι και νοιαζονται μονο για το αποτελεσμα δεν τους λεει και πολλα.

Επεξ/σία από OxiGiannisGiannakis
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

8 ώρες πριν, OxiGiannisGiannakis είπε

Babis allos τα ειπε ολα! Συμφωνω και επαυξανω οτι το μονο σωστο κινητρο για ενα διδακτορικο ειναι η τρελα για το αντικειμενο! Η ακαδημαικη καριερα ερχεται σαν επακολουθο αυτης της τρελας.

...

Ξέρω καμιά δεκαριά άτομα με διδακτορικό. Ούτε ένας δεν κάνει ακαδημαϊκή καριέρα. 7 είναι σε μεγάλες εταιρίες σε τμήμα σχετικό με το θέμα τους, οι άλλοι 2 είναι σαν researchers σε ερευνητικά κέντρα, 1ς σε κάτι άσχετο γιατί τελείωσε μέσα στην περίοδο του ιου και του ακύρωσε το συμβόλαιο η εταιρία που θα πήγαινε.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

44 λεπτά πριν, NT1G είπε

Ξέρω καμιά δεκαριά άτομα με διδακτορικό. Ούτε ένας δεν κάνει ακαδημαϊκή καριέρα. 7 είναι σε μεγάλες εταιρίες σε τμήμα σχετικό με το θέμα τους, οι άλλοι 2 είναι σαν researchers σε ερευνητικά κέντρα, 1ς σε κάτι άσχετο γιατί τελείωσε μέσα στην περίοδο του ιου και του ακύρωσε το συμβόλαιο η εταιρία που θα πήγαινε.

Ναι ειναι το πιο συχνο. Λιγες θεσεις για καθηγητες, πολλοι κατοχοι διδακτορικου. Επισης οταν κανεις διδακτορικο βλεπεις τη σαπιλα του χωρου οποτε την κανεις με ελαφρα. Τελος η βιομηχανια πληρωνει πολυ καλυτερα απο το πανεπιστημιο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 10/6/2021 στις 11:46 ΠΜ, Babis_allos είπε

Πολλοί βάζουν προπτυχιακά/μεταπτυχιακά/διδακτορικά σε μια σούμα σαν να ανήκουν στην ίδια κατηγορία.

Το διδακτορικό αποτελεί μια πολύ ξεχωριστή κατηγορία η οποία στις περισσότερες περιπτώσεις δεν λειτουργεί θετικά ή ίσως λειτουργεί αρνητικά. Δυστυχώς αυτό δεν το αντιλαμβάνονται πολλοί φοιτητές οι οποίοι βλέπουν το διδακτορικό σαν μια φυσική συνέχεια του προπτυχιακού/μεταπτυχιακού, καταλήγοντας να επιλέγουν διδακτορικό απλά επειδή αυτό ξέρουν να κάνουν (να διαβάζουν, να δίνουν μαθήματα και εν τέλει το καινούριο, να γράψουν μια διδακτορική διατριβή). 

Το διδακτορικό έχει νόημα μόνο εάν (αναλόγως και το αντικείμενο βέβαια):

  1. Γουστάρεις πραγματικά το αντικείμενο, ξέρεις ακριβώς τι θέλεις να κάνεις πάνω σε αυτό και σκοπεύεις να το κάνεις και καλά. Το διδακτορικό στην συντριπτική πλειοψηφία του δεν είναι μια οικονομική επιλογή. Είναι μια επιλογή κ@υλας η οποία θα σε καθυστερήσει 4+ χρόνια από την αγορά εργασίας, θα σου προσθέσει μια αβεβαιότητα για το που θα χτίσεις την ζωή σου (χώρα, πόλη) μέχρι να πατήσεις 30 χρονών και θα σε οδηγήσει κατα πάσα πιθανότητα κάπου με λιγότερα χρήματα απ' ότι αν είχες βγεί στην αγορά μετά το μεταπτυχιακό σου και είχες αρχίσει να μαζεύεις 4-5 χρόνια πρακτικής εμπειρίας. 
  2. Στοχεύεις καριέρα ακαδημαϊκή ή στοχεύεις σε πολύ συγκεκριμένες θέσεις που απαιτούν διδακτορικό (Συγκεκριμένες θέσεις σε ερευνητικά ιδρύματα, οργανισμούς, κεντρικές τράπεζες. Επίσης και στον ιδιωτικό τομέα (consulting, banking, etc) αλλά σε αυτές τις δουλειές έχουν πολύ μα πολύ περισσότερες θέσεις για μεταπτυχιακούς απ' ότι για διδακτορικούς).
  3. Αυτό είναι πιο πολύ θέμα γνώμης αλλά κατά τη γνώμη μου ακόμη και τα 1 και 2 να καλύπτονται, σημαντικό θα ηταν να το κάνεις επίσης μόνο εάν καταλάβεις ότι είσαι ιδιαίτερα καλός και μπορείς να το κάνεις σε πολύ καλό πρόγραμμα με πολύ καλό supervisor. Αλλιώς μπορεί να ικανοποιήσεις την κ@υλα σου αλλά μπορεί να μην μπορέσεις να βρείς ποτέ μια απ τις συγκεκριμένες θέσεις. Ο ανταγωνισμός (ειδικά για τις μη ακαδημαικές θέσεις ή για τις ακαδημαικες σε καλά Πανεπιστήμια) είναι τρελος. 

Στις θέσεις όπου το διδακτορικό δεν είναι απαραίτητο, το σινιάλο που στέλνει η αίτηση σου δεν είναι ό,τι καλύτερο. Βλέπεις έναν άνθρωπο στο βιογραφικό για τον οποίο μπορεί να ισχύουν κάποια από τα παρακάτω: 

  1. Αν πραγματικά θέλει αυτή την θέση και αν ο στόχος του ήταν μια τέτοια θέση, τότε πρόκειται για έναν άνθρωπο που έκανε μια λάθος επιλογή η οποία του κόστισε τόσα χρόνια. Ή απλά άλλαξε γνώμη (αλλάζει εύκολα γνώμη;)  Ή μπορεί να πρόκειται για έναν άνθρωπο ο οποίος δεν έχει αντίληψη των αναγκών της συγκεκριμένης θέσης και πραγματικά νομίζει ότι το διδακτορικό στα οικονομικά πχ είναι χρήσιμη/κατάλληλη επένδυση 4+ χρόνων για να πάς να δουλέψεις σ' ένα λογιστικό γραφείο (Ακόμα χειρότερο...)
  2. Αν δεν θέλει πραγματικά αυτή την θέση και έρχεται εδώ επειδή είναι στην ανάγκη, κρίμα το παιδί, αλλά το motivation για μια θέση είναι πολύ σημαντικό και σίγουρα προτιμώ να πάρω κάποιον ο οποίος έκανε τα σωστά βήματα για να προετοιμαστεί για μια καριέρα εδώ και ο οποίος είναι πιο πιθανό να θέλει πραγματικά να δουλέψει εδώ παρά να πάρω κάποιον για τον οποίο η θέση είναι το plan B/C/D. Επίσης είναι σινιάλο ότι ανήκει στα "scraps" της κατηγορίας του. Είναι αυτός που θέλει μια απ' τις καλές θέσεις διδακτορικού αλλά κανείς δεν τον παίρνει. Ή που μπορεί να επενδύσω να τον εκπαιδεύσω και μετά από λίγους μήνες να έχει φύγει και να είμαι εγώ απλά η θέση για να συμπληρώσει ένα χρονικό κενό στο βιογραφικό του. 
  3. Η καλύτερη περίπτωση (περαν εξαιρέσεων) είναι αυτός που όντως το έκανε επειδή το ήθελε αλλά δεν μπόρεσε να βρεί μια απο τις τοπ θέσεις διδακτορικών και κάνει αίτηση σε εμένα επειδή προσφέρω άλλα πράγματα. Προσφέρω καλύτερα λεφτά (ή τελως πάντων καλά λεφτά) και άλλα προνόμια σε σχέση με την αγορά εργασίας. Αλλά φυσικά αυτό ισχύει μόνο εφόσον πραγματικά μιλάμε για αίτηση σε θέσεις που είναι ελκυστικές από μόνες τους. Όχι σε θέσεις ανάγκης. 

 

δεν το μαθες από μένα αλλά οι περισσότερες θεσεις εργασίας που προσφέρονται αυτή τη στιγμή είναι θέσεις αναγκης. κανενας δεν εχει ονειρο ζωης να δουλευει με 540 σε πολυκαταστημα ή σε λογιστικό γραφείο ή σε σουπερ μαρκετ. μια θέση είναι ελκυστική όταν προσφέρει καλό μισθό και δυνατότητα εξέλιξης. αν προσφέρεις τετοια θέση ναι λογικό είναι να εχεις υποψηφιους που χουν και διδακτορικά ακόμα κι αν το διδακτορικό το έκαναν για την κ*υλα τους κι οχι για επαγγελματική αποκατάσταση. αν παλι προσφέρεις θεσεις αναγκης τότε όλοι με προσοντα ή χωρις, θα στην κάνουν μολις βρουν κάτι καλύτερο. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

17 λεπτά πριν, velociraptoras είπε

δεν το μαθες από μένα αλλά οι περισσότερες θεσεις εργασίας που προσφέρονται αυτή τη στιγμή είναι θέσεις αναγκης. κανενας δεν εχει ονειρο ζωης να δουλευει με 540 σε πολυκαταστημα ή σε λογιστικό γραφείο ή σε σουπερ μαρκετ. μια θέση είναι ελκυστική όταν προσφέρει καλό μισθό και δυνατότητα εξέλιξης. αν προσφέρεις τετοια θέση ναι λογικό είναι να εχεις υποψηφιους που χουν και διδακτορικά ακόμα κι αν το διδακτορικό το έκαναν για την κ*υλα τους κι οχι για επαγγελματική αποκατάσταση. αν παλι προσφέρεις θεσεις αναγκης τότε όλοι με προσοντα ή χωρις, θα στην κάνουν μολις βρουν κάτι καλύτερο. 

Και αυτά που έγραψα δεν αφορούν αυτές τις θέσεις. Και όταν εγώ είπα πριν "ανάγκη"  δεν εννοούσα για θέση σε υποκατάστημα αλλά για οποιαδήποτε θέση απαιτεί κάτι λιγότερο από διδακτορικό. Οποιαδήποτε θέση δεν ανταποκρίνεται σε αυτούς για τους οποίους έγραφα. Με "ανάγκη" εννοουσα το βήμα κάτω που πας από αυτό που σκόπευες να κάνεις όταν έκανες τις σπουδές σου. Και δεν εννοώ 10 βήματα κάτω αλλά ένα βήμα κάτω.

Οι περισσότερες θέσεις από την πλευρά προσφοράς θα είναι πάντα θέσεις ανάγκης. Δεν χρειάζεσαι τον ίδιο αριθμό ατόμων στα σουπερ μαρκετ και στις consulting. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 11/6/2021 στις 12:06 ΠΜ, ppaio είπε

Εχετε σκεφτει οτι αν μειωθει κατα 30.000 ας πουμε ο αριθμος των φοιτητων κατα ετος...τοτε φανταστείτε οτι ο αριθμός των άνεργων θα αυξηθεί μέσα σε 4 χρονια κατα 120.000 περιπου 5% και την ανεργια να εχει σκαρφαλωσει στο 30% + ...Για αυτο η πολιτεια επιτρεπει τοσο μεγαλους αριθμους φοιτητών συν το γεγονός της στήριξης των τοπικών κοινωνιών...

εκτός αυτού ενας ανειδικευτος ανεργος στην εποχή μας εχει πολύ λιγοτερες πιθανότητες να βρει εργασία σε σχεση με καποιον που εχει σπουδασει. Αυτό που ποστευω οτι πρέπει να γινει είναι ο οαεδ και το υπουργείο να προσφέρουν προγράμματα κατάρτισης όχι υπαλλήλων σουπερ μαρκετ αλλά πανω στην τεχνολογία και τις εφαρμογές της, ασχετα από τις βασικές σπουδες του καθενος. για να λαμβανεις πχ επίδομα ανεργιας να είσαι υποχρεωμενως να συμμετέχεις εκείνο το διαστημα σε προγραμματα επαγγελματικών δεξιοτητων, ξένων γλωσσων κλπ τα οποια θα προσφέρονται από τον οαεδ. 

20 λεπτά πριν, Babis_allos είπε

Και αυτά που έγραψα δεν αφορούν αυτές τις θέσεις. Και όταν εγώ είπα πριν "ανάγκη"  δεν εννοούσα για θέση σε υποκατάστημα αλλά για οποιαδήποτε θέση απαιτεί κάτι λιγότερο από διδακτορικό. Οποιαδήποτε θέση δεν ανταποκρίνεται σε αυτούς για τους οποίους έγραφα. Με "ανάγκη" εννοουσα το βήμα κάτω που πας από αυτό που σκόπευες να κάνεις όταν έκανες τις σπουδές σου. Και δεν εννοώ 10 βήματα κάτω αλλά ένα βήμα κάτω.

Οι περισσότερες θέσεις από την πλευρά προσφοράς θα είναι πάντα θέσεις ανάγκης. Δεν χρειάζεσαι τον ίδιο αριθμό ατόμων στα σουπερ μαρκετ και στις consulting. 

ενα βημα κατω από τον αρχικό στόχο δεν είναι κακό, αν είσαι ικανοποιημενος απο΄τον υπάλληλο σου του ανεβαζεις εσυ τη θέση. μην ξεχνάμε οτι απευθείας σε θέση στόχο δεν μπορεί να παει κανεις μετα τις σπουδες, ολοι θα κανουν κατι πιο χαμηλά. επίσης και μια εταιρία ποτέ δεν παιρνει απευθείας σε υψηλή θέση καποιον αποφοιτο, οσα μεταπτυχιακά και διδακτορικά κι αν έχει, πρωτα θα τον πάρει 1-2 σκαλια πιο κάτω. εσυ σαν εργοδοτης θες μεν αυτον που εχει στοχο ζωης τη θεση που προσφέρεις αλλά είμαι σιγουρη οτι δεν πρόκειται να τον πάρεις αν δεν έχει επαγγελματική εμπειρια σε ίδια ή χαμηότερη θεση. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...