Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
38 λεπτά πριν, xavier είπε

συγκρινεις διαφορετικες γενιες...δες τι προβληματα ειχε η σονι με το πανακριβο στο launch του ps3 και ποσο καιρο/χρηματα της πηρε να ορθοποδησει...Το dvd ηταν στην αγορα 4 χρονια πριν τη κυκλοφορια του ps2. O ενας χρονος που λες για το vcd , εινα πολυ λιγος για μια κονσολα που σχεδιαζοταν απο πολυ παλιοτερα...Όπως και να χει οι πωλησεις του psx, εδειξαν τι ηθελε η τοτε αγορα...

Πως κατάφερε η Sony να βάλει revised επεξεργαστή 4ετίας στο PS2 ενώ στο PS1 έβαλε 6ετίας; 

34 λεπτά πριν, polaki είπε

Φίλε μου από εχτές παρακολουθώ αυτά που γράφεις και ειλικρινά επειδή τώρα κατάλαβα την ηλικία σου μιας και ανέφερες κάτι για πρώτο pc το 2004, θα σου πω ότι χρειάζεσαι μαθήματα ιστορίας αν θες να κάνει κάποιος διάλογο μαζί σου.

Η ιστορία είναι διαθέσιμη στην wikipedia. Δεν είναι κάποια occult γνώση. Επίσης το γεγονός ότι κάποιοι ζήσατε τα 90s ως έφηβοι δεν σας κάνει αυτόματα τεχνολογικούς experts.

36 λεπτά πριν, polaki είπε

Θα το ξαναπώ, ξεχνα ΤΕΛΕΙΩΣ τα VCD. Δεν υπήρξαν ΠΟΤΕ ως μέσο παρακολούθησης ταινίας σε όλο τον κόσμο εκτός από κάποιες χώρες της Ασίας και της Μ.Ανατολής, και αυτό αποκλειστικά και μόνο λόγω κόστους. 

Μαθε ότι ήταν ΧΕΙΡΟΤΕΡΗΣ ποιότητας και ο ήχος και η εικόνα από μια κασέτα VHS. Συγκεκριμένα το video ήταν μισό bit rate απτήν κασέτα. Τί να συζητάμε; 

Εάν το PS3 δεν είχε Blu-Ray θα ήταν τελείως νεκρό το format ναι ή όχι; Έχω δει video CD και υπερβάλλεις ότι ήταν τόσο χειρότερο σε σχέση με το VHS. Παρόμοιας ποιότητας ήταν, με το μόνο μειονέκτημα τη μέγιστη διάρκεια video τα 80-min. Σίγουρα πιο γρήγορα άλλαζες CD παρά έκανες rewind/fast-forward την κασέτα πάντως. 

38 λεπτά πριν, polaki είπε

Σχετικα με την κονσόλα ως gaming console τώρα, ο ανταγωνισμός ήταν το Sega Saturn που δεν το ξέρει ούτε η μάνα του, μιας και ήταν απόλυτη εμπορική αποτυχία, και ο κόσμος πήγε απτό Mega Drive στο Dreamcast (όπως εγω) ή έφυγε από Sega γενικότερα και πήγε σε PlayStation 1. Το Ν64 που λες βγήκε 2 χρόνια μετά απτό Ps1. Και είχε ακόμα cartidges.

Το ότι το PS1 ήταν καλύτερο από τον ανταγωνισμό δεν το αρνήθηκα. Το όλο θέμα είναι ότι δεν μπορεί να θεωρηθεί ολοκληρωμένη 3D κονσόλα. Ήταν σε ένα μεταβατικό στάδιο. Αν ήταν 2-3x πιο δυνατό, ακόμα και σήμερα τα παιχνίδια θα φαινόντουσαν ωραία.

40 λεπτά πριν, polaki είπε

Μάθε επίσης ότι η Sony είχε πλησιάσει την Nintendo για να ενσωματώσουν CD, και η Ν αρνήθηκε.

Μια και μιλάς για μαθήματα ιστορίας...

 

46 λεπτά πριν, polaki είπε

Sorry για το wall of text, αλλά αστεία επιχειρήματα για επιδόσεις ή VCD από έναν user του insomnia δεν μπορούν να μειώσουν την ΑΠΟΛΥΤΗ επιτυχία του PlayStation σε κάθε πιθανό επίπεδο. 

Εγινε το WORLD’S STANDARD στα console games. Δεν ξέρω τί άλλο έπρεπε να κάνει η εταιρία το μακρινό 1994 για να ικανοποιήσει εσένα 25 χρόνια μετά...

Ποια ακριβώς είναι τα αστεία επιχειρήματα; Ότι τα 3K textured-shaded polygons/frame είναι υπερβολικά λίγα; Το ότι τα full-3D games του PS1 μοιάζουν με κινούμενους μεταμοντέρνους πίνακα; Τα ελαττώματα του PS1 μου ήταν φανερά πριν καν μάθω ότι υπάρχει PS2. 

Έπρεπε να είσαι τυφλός για να μην σου φαίνεται αστείο αυτό.

30 λεπτά πριν, DrFreeman είπε

Mε συγχωρείς...συνήθως συμφωνούμε, αλλά εδώ θεωρώ πως υπερβάλλεις. Προβάλεις ένα What if σενάριο, στο οποίο το PS1 μπορούσε να είναι ισχυρότερο. Σίγουρα ισχύει για όλα τα μηχανήματα αυτό, στην εποχή τους πάντα, με αντίστοιχα trade-off σε κόστος, περιθώρια κέρδους, ζητήματα παραγωγής, κλπ. Εκείνη την εποχή, βάσει του τι υπήρχε στον κόσμο των PC, βάσει του ποιος ήταν ο ανταγωνισμός (N64, Saturn) το πρώτο PS ήταν ένα εξαιρετικό μηχάνημα. Είχε περισσότερες, πιο εύκολα εκμεταλλεύσιμες δυνατότητες για την απόδοση εντυπωσιακών (για την εποχή!) γραφικών από το Saturn, ενώ διατηρούσε το πλεονέκτημα του ψηφιακού δίσκου έναντι του N64. Δεν είχε να ζηλέψει κάτι για τα δεδομένα της εποχής.

Δεν θα ξεχάσω ποτέ πόσο ανώτερο ήταν από τα PC της περιόδου εκείνης, στα οποία το software rendering ήταν ο κανόνας και δεν πλησίαζαν καν τα γραφικά όλης εκείνης της γενιάς κονσόλων...όλα άλλαξαν βέβαια όταν ήρθε η 3Dfx κι άρχισε να παίρνει μπρος το Glide το 1997...

Μην ξεχνάμε επίσης πως το PS1 είχε κυκλοφορήσει το Δεκέμβριο του '94 στην Ιαπωνία και το N64 το καλοκαίρι του '96...1.5 χρόνος ήταν σημαντική περίοδος για την εξέλιξη του hardware εκείνη την εποχή. Το N64 θα μπορούσε να δείξει περισσότερα πράγματα αν είχε ψηφιακό δίσκο - το cartridge εκ των πραγμάτων το περιόρισε δραματικά.

Βασικά το όλο θέμα μου με το PS1 μπορεί να συνοψιστεί με την παρακάτω εικόνα:

spacer.png

  • Confused 1
Δημοσ.

το transition απο το 2d στο 3d δεν ηταν ευκολη υποθεση...Το virtua fighter ειχε βγει ενα χρονο πριν τη κυκλοφορια του psx καπου εκει κοντα βγηκαν και τα daytona, virtua striker στα arcades. Πριν απο αυτα τα παιχνιδια και την επιτυχια που ειχαν, δεν ηταν καθολου ξεκαθαρο οτι η βιομηχανια θα στραφει στο 3d...Δεν ειναι μονο θεμα polygons...ουτε οι developers ξεραν απο 3d το 94...Τωρα τι φαινεται αστειο στο καθενα ειναι μεγαλη υποθεση...Καταλαβαινω οτι μπορει να σου φαινονται πολυ ασχημα...αλλα για εμας που μεγαλωσαμε στα 80ς και ειδαμε ολο το transition απο τo pong, το  atari  μέσα σε μερικα χρονια, δεν είναι...

  • Like 5
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
4 ώρες πριν, michael92 είπε

 

spacer.png

15 years ago even DOUBLING the amount of triangles.............Proceeds to not actually show double the triangles but goes straight to 10x....Ας πούμε όμως πως έδειχνε στην εικόνα και 2 φορές τα πολύγωνα.Τι είναι ρε φίλε πορτοκάλια ? Να απαιτείς 25 χρόνια μετά να σου είχαν καλύτερα...

Το ένα άστοχο επιχείρημα μετά το άλλο.Ακόμα να μας πείς απο τον ανταγωνισμό της εποχής Saturn/64 τι είχε καλύτερα γραφικά ? Με εξαίρεση όπως ανέφερα 4 games του n64 που btw ήθελαν και expansion pack και παρόλα αυτά ήταν όλα ένα blurry texture τι έχεις να μας δώσεις απο άλλα games του Ν64 ή του Saturn ?

Ή θα μας πείς πάλι ότι τραβούσε 10w που ούτε κάν τις εκδόσεις δεν μπήκες στο κόπο να δείς γιατί δεν ήταν όλες 10W.

Ή θα μας πείς πάλι για Dreamcast και Game Cube ? Σε λίγο θα παιχτεί και σύγκρηση με Atari Jaguar όπως πάει...

Το όλο σου σκεπτικό δεν στέκει γιατί το 95 δεν υπήρχαν καλύτερα γραφικά για να έχεις συγηρητικό και να ξινίζεις.Είναι σαν να λές τα γραφικά σήμερα είναι χάλια γιατί σε 25 χρόνια θα είναι πολύ καλύτερα.

Για την εποχή του το PSX έβγαζε φανταστικά γραφικά , σίγουρα καλύτερα του Saturn και πολλές φορές και καλύτερα και σίγουρα πιο καθαρά του Ν64.Μπορεί να είχε υποδεέστερο hardware αλλά ήταν πολύ ευκολότερο στο προγραμμματισμό εξού και τα πολύ δυνατά αποτελέσματα του.

 

Τώρα εσύ μπορεί να θές να πείς πως 25 χρόνια μετά ανκάλυψες πως το 95’ υπήρχε δυνατότητα θεωρητικά και για καλύτερα γραφικά , αλλά αυτό θα μπορούσε να υποθεία για τα ΠΑΝΤΑ απο αμάξια pc σπίτια κλπ κλπ.Δεν μπορείς να καταλάβεις πως δεν μπορείς να πάς απο το Α στο Δ , εκτός και αν έχεις απο πίσω κάνα χρυσορυχείο να σε κάνει fund σε περίπτωση που δεν σου βγεί.Πάς βήμα βήμα κρατώντας την ισορροπία κόστος/κέρδος/ρίσκο. Γενικά όλο το σκεπτικό του το 1995 θα μπορούσαν να κάνουν το Χ καλύτερα αλλά ο τώρα εαυτός μου το 2021 το βλέπει σαν σκουπίδι μόνο σε εσένα βγάζει νόημα.

 

Επεξ/σία από Chocobo
  • Like 3
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
4 ώρες πριν, michael92 είπε

 

Έπρεπε να είσαι τυφλός για να μην σου φαίνεται αστείο αυτό.

Αυτό που μου δείχνεις είναι game του 2002 σε hardware που είχε βγει ΟΚΤΩ ΡΗΜΑΔΙΑΣΜΕΝΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΙΝ. Honestly, wtf? Δείξε μου αντίστοιχο game λοιπόν του 2002 για το SEGA Saturn και το N64. Πρόσεξε. Όχι του Dreamcast και του GameCube. Του Saturn θέλω να δω και του N64. Απλά για να μην πετάμε ότι κοτσάνα μας έρθει στο κεφάλι δηλαδή, όχι τιποτ'αλλο.

Τέλοσπάντων, το νεαρό της ηλικίας σου δεν σου επιτρέπει να γνωρίζεις τις ιδιαιτερότητες της εποχής. Δεν ξέραμε ΚΑΝ τί σημαίνει polygon count και λοιπές "σαχλαμάρες" που μπήκαν στη ζωή μας πολύ αργότερα. 

Απ'τη μία μπαίνεις στη διαδικασία να συζητάς για VCD, τα οποία δεν ήρθαν ΠΟΤΕ στην Ελλάδα, τουλάχιστον σε mainstream μορφή. Δεν υπήρχαν ούτε στα Video club, ούτε πουθενά, τουλάχιστον εγώ δεν τα είχα συναντήσει ΕΜΠΟΡΙΚΑ πουθενά. Απ'την άλλη συγκρίνεις κονσόλες διαφορετικής γενιάς. 

Η ερώτηση είναι ΜΙΑ. Το Playstation 1 πάταγε κάτω στο κεφάλι σε ΚΑΘΕ ΠΙΘΑΝΟ ΤΟΜΕΑ το Saturn και το N64? Ναι ή όχι?

Το Playstation άλλαξε την ιστορία του console gaming. Και το λέω εγώ που λόγω Mega Drive και Dreamcast, ήμουν συνηθισμένος σε ΠΟΛΥ ποιοτικά παιχνίδια, αν και σαφώς λιγότερα στον αριθμό. Πέραν της σαβούρας όμως που βγήκε στο Playstation από 3ους game developers, η κονσόλα αυτή μας άνοιξε το δρόμο για το console gaming που γνωρίζουμε ως σήμερα. Το να λέμε "εεεεεε είχε κακό 3d, εεεεε δεν έπαιζε VCD", είναι sorry που θα στο πω, απλά αστείο. 

Αυτά, και καλό πάσχα από εμένα!

Επεξ/σία από polaki
  • Like 1
  • Thanks 1
Δημοσ.
2 minutes ago, polaki said:

Αυτό που μου δείχνεις είναι game του 2002 σε hardware που είχε βγει ΟΚΤΩ ΡΗΜΑΔΙΑΣΜΕΝΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΙΝ. Honestly, wtf? Δείξε μου αντίστοιχο game λοιπόν του 2002 για το SEGA Saturn και το N64. Πρόσεξε. Όχι του Dreamcast και του GameCube. Του Saturn θέλω να δω και του N64. Απλά για να μην πετάμε ότι κοτσάνα μας έρθει στο κεφάλι δηλαδή, όχι τιποτ'αλλο.

Τέλοσπάντων, το νεαρό της ηλικίας σου δεν σου επιτρέπει να γνωρίζεις τις ιδιαιτερότητες της εποχής. Δεν ξέραμε ΚΑΝ τί σημαίνει polygon count και λοιπές "σαχλαμάρες" που μπήκαν στη ζωή μας πολύ αργότερα. 

Απ'τη μία μπαίνεις στη διαδικασία να συζητάς για VCD, τα οποία δεν ήρθαν ΠΟΤΕ στην Ελλάδα, τουλάχιστον σε mainstream μορφή. Δεν υπήρχαν ούτε στα Video club, ούτε πουθενά, τουλάχιστον εγώ δεν τα είχα συναντήσει ΕΜΠΟΡΙΚΑ πουθενά. Απ'την άλλη συγκρίνεις κονσόλες διαφορετικής γενιάς. 

Η ερώτηση είναι ΜΙΑ. Το Playstation 1 πάταγε κάτω στο κεφάλι σε ΚΑΘΕ ΠΙΘΑΝΟ ΤΟΜΕΑ το Saturn και το N64? Ναι ή όχι?

Αυτά, και καλό πάσχα από εμένα!

Λίγο πολύ, έτσι είναι. Ουσιαστικό ανταγωνισμό σε τεχνικό επίπεδο (αν εξαιρέσουμε τις δυνατότητες του Ν64 που έκανε nerf το cartridge) το PS1 είχε για πρώτη φορά από το PC, μία ολόκληρη 3ετία μετά την κυκλοφορία του. Και αυτό έγινε εφικτό με την προσθήκη ΑΚΡΙΒΟΥ hardware (Pentium, Voodoo και CD drive).

  • Like 1
Δημοσ.
1 λεπτό πριν, DrFreeman είπε

Και αυτό έγινε εφικτό με την προσθήκη ΑΚΡΙΒΟΥ hardware (Pentium, Voodoo και CD drive).

Το οποίο PC ουσιαστικά άρχισε να "ανεβαίνει" πράγματι με αυτά που ανέφερες, τα οποία έγιναν σιγά σιγά standard το 1997-1998. Τον Σεπτ 1999 εγώ θυμάμαι ότι αγόρασα PC για να φύγω Αγγλία για σπουδές, και αυτά που ανέφερες κόστισαν πάρα πολλά, ένας Pentium 3 (αν θυμάσαι τον γράφανε και Pentium !!! με 3 θαυμαστικά) και η 3DFX Voodoo 3 128mb... 

  • Like 2
Δημοσ.
Just now, polaki said:

Το οποίο PC ουσιαστικά άρχισε να "ανεβαίνει" πράγματι με αυτά που ανέφερες, τα οποία έγιναν σιγά σιγά standard το 1997-1998. Τον Σεπτ 1999 εγώ θυμάμαι ότι αγόρασα PC για να φύγω Αγγλία για σπουδές, και αυτά που ανέφερες κόστισαν πάρα πολλά, ένας Pentium 3 (αν θυμάσαι τον γράφανε και Pentium !!! με 3 θαυμαστικά) και η 3DFX Voodoo 3 128mb... 

Ηταν όλα πανάκριβα. Εγώ έφτιαξα gaming PC τον Αύγουστο του '98 με PII 300, Voodoo 2 8MB, 64MB SD-RAM κι έδωσα 500.000 δρχ (€1.5Κ)...

  • Like 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

το 98 νομιζω ειχα παρει το πρωτο μου pc, εναν celeron με blaster banshee gpu. Δε θυμαμαι να ηταν τοσο ακριβος...αλλα δεν θυμαμαι ποσο το ειχαμε παρει(δε νομιζω πανω απο 150κ)...Σιγουρα παιζαν πολυ πιο ακριβες υλοποιησεις και αυτο ηταν το entry point στα gaming pc...

το quake βγηκε το 96 και αρχισε ολη η ιστορια με τις voodoo...πιο μπροστα τις amiga ζηλευαμε, ποιος ασχολιοταν με τα pc...

Επεξ/σία από xavier
  • Like 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
3 hours ago, xavier said:

το 98 νομιζω ειχα παρει το πρωτο μου pc, εναν celeron με blaster banshee gpu. Δε θυμαμαι να ηταν τοσο ακριβος...αλλα δεν θυμαμαι ποσο το ειχαμε παρει(δε νομιζω πανω απο 150κ)...Σιγουρα παιζαν πολυ πιο ακριβες υλοποιησεις και αυτο ηταν το entry point στα gaming pc...

το quake βγηκε το 96 και αρχισε ολη η ιστορια με τις voodoo...πιο μπροστα τις amiga ζηλευαμε, ποιος ασχολιοταν με τα pc...

Είμαστε ολίγον off-topic αλλά μου αρέσουν αυτές οι συζητήσεις 😁

Αρκετά λογικές οι διαφορές τιμής. Εγώ το είχα φτιάξει high end τότε, ότι έβαλα ήταν σχεδόν το ακριβότερο part στην κατηγορία του...μόνο η Voodoo 2 έκανε 90Κ και ο PII πιθανώς περισσότερα. Είχα τον μεγαλύτερο δίσκο 5.1GB (λίγους μήνες μετά βγήκαν οι 6.4GB στην αγορά), πανάκριβη μητρική SOYO, 64ΜΒ SD-RAM, 32x CDROM και monitor των 150Κ. Χωρίς αυτό, το κουτί μόνο ήταν 360Κ.

Για τις AMIGA ισχύει! Θυμάμαι που ζήλευα μια 500άρα που είχαν τα ξαδέρφια μου στις αρχές του '90.

Επεξ/σία από DrFreeman
typos
  • Like 2

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...