Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Super Moderators
Δημοσ.

Το δυστύχημα είχε ως αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους δύο άτομα

Δύο άντρες σκοτώθηκαν όταν το Tesla στο οποίο επέβαιναν προσέκρουσε σε δέντρο και τυλίχτηκε στις φλόγες, βόρεια του Χιούστον, το Σάββατο. Οι τοπικές αρχές εκτιμούν πως δεν βρισκόταν κανείς στη θέση του οδηγού.

Σύμφωνα με τις αρχές, το Tesla, για το οποίο το μόνο μέχρι στιγμής γνωστό στοιχείο είναι πως επρόκειτο για μοντέλο του 2019, είχε αναπτύξει μεγάλη ταχύτητα και απέτυχε να στρίψει σωστά σε ένα αδιέξοδο, με αποτέλεσμα να εκτραπεί της πορείας του και να προσκρούσει σε δέντρο, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του τοπικού τηλεοπτικού σταθμού KPRC. Τα δύο θύματα βρέθηκαν στη θέση του συνοδηγού και στο πίσω κάθισμα.

Ο Μαρκ Χέρμαν, αστυνομικός διευθυντής της Κομητείας Χάρις, δήλωσε στη Wall Street Journal πως οι αρχές συνεχίζουν την έρευνα προκειμένου να εξακριβώσουν κατά πόσο ενεργοποιήθηκε ο αερόσακος συνοδηγού. Παράλληλα, εξετάζουν κατά πόσο το σύστημα υποβοηθούμενης οδήγησης ("Αυτόματος Πιλότος") που διέθετε το όχημα ήταν ενεργοποιημένο κατά τη στιγμή της πρόσκρουσης.

Ο Χέρμαν ανέφερε πως οι μέχρι στιγμής έρευνες συντείνουν στο ότι κανείς δεν οδηγούσε το Tesla όταν συνέβη το δυστύχημα. "Οι προκαταρκτικές μας έρευνες -παρότι δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμη- δείχνουν πως δεν βρισκόταν κανείς πίσω από το τιμόνι του συγκεκριμένου οχήματος", επισήμανε χαρακτηριστικά. "Είμαστε κατά 99,9% βέβαιοι".

Το Tesla φλεγόταν επί ώρες, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του KPRC, με τις αρχές να χρησιμοποιούν περισσότερα από 145.000 λίτρα νερού προκειμένου να κατασβέσουν τη φωτιά, καθώς οι μπαταρίες του αυτοκινήτου διαρκώς αναφλέγονταν. Μάλιστα, οι αρχές επικοινώνησαν και με την Tesla, προκειμένου να ρωτήσουν στελέχη της εταιρίας πώς να σβήσουν τη φωτιά που τροφοδοτούσαν οι μπαταρίες.

Το δυστύχημα αυτό έρχεται να υπενθυμίσει τους υφιστάμενους περιορισμούς στο σύστημα υποβοηθούμενης οδήγησης της Tesla, ένα σύστημα το οποίο έχει προκαλέσει μέχρι στιγμής σύγχυση ως προς τις ακριβείς δυνατότητές του.

Στη σελίδα υποστήριξης που υπάρχει στον ιστότοπο της Tesla με πληροφορίες για το σύστημα αυτό -το οποίο προσφέρεται σε δύο εκδόσεις, Αυτόματου Πιλότου και Πλήρους Αυτο-οδήγησης- η Tesla διευκρινίζει πως τα αυτοκίνητά της δεν είναι πλήρως αυτόνομα. Μάλιστα, η Tesla επισημαίνει πως και οι δύο εκδόσεις του συστήματος απαιτούν την "ενεργή εποπτεία" του οδηγού.

"Ο Αυτόματος Πιλότος και η Δυνατότητα Πλήρους Αυτο-οδήγησης προορίζονται προς χρήση με τη συμμετοχή ενός απόλυτα προσεκτικού οδηγού, ο οποίος διατηρεί τα χέρια του πάνω στο τιμόνι και είναι έτοιμος να αναλάβει τον έλεγχο ανά πάσα στιγμή", αναφέρει η Tesla στη σελίδα υποστήριξης. "Παρότι τα στοιχεία αυτά είναι σχεδιασμένα ώστε να καταστούν ικανότερα στην πορεία, οι δυνατότητες που είναι ενεργές στην παρούσα φάση δεν καθιστούν το όχημα αυτόνομο". Σε άλλα βίντεο από κατόχους Tesla μοντέλων που έχουν δημοσιευθεί στα social media τονίζεται το γεγονός ότι το αυτοκίνητο δεν είναι δυνατό να κινείται ακόμα και με το σύστημα υποβοηθούμενης οδήγησης ενεργοποιημένο, αν δεν κάθεται κάποιος στη θέση του οδηγού. Επιπλέον με νεότερο tweet του, ο Musk σημειώνει ότι με τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η Tesla, το συγκεκριμένο σύστημα του Αυτόματου Πιλότου δεν ήταν ενεργοποιημένο.

Σε κάθε περίπτωση, όπως έχει επισημανθεί κατ' επανάληψη, από τη στιγμή που το σύστημα περιγράφεται με όρους όπως "Πλήρης Αυτο-οδήγηση", έχει κυριαρχήσει ήδη η εσφαλμένη εντύπωση πως τα αυτοκίνητα της Tesla είναι ικανά να προβαίνουν σε πλήρως αυτόνομες ενέργειες και ότι ο οδηγός θα μπορούσε αν ήθελε να κοιμηθεί, να αλλάξει θέση ή να πάρει τα χέρια του από το τιμόνι για παρατεταμένο διάστημα. Το 2018, η αστυνομία σταμάτησε άντρα ο οποίος επέβαινε σε ένα Tesla Model S και είχε εντοπιστεί να κοιμάται στη θέση του οδηγού, με τον αυτόματο πιλότο ενεργοποιημένο. Το αυτοκίνητο είχε αναπτύξει ταχύτητα μεγαλύτερη των 110 χιλιομέτρων την ώρα. 

Την ίδια χρονιά, ο οδηγός ενός Tesla Model S που είχε τον Αυτόματο Πιλότο ενεργοποιημένο προσέκρουσε πάνω σε ένα άδειο Ford Fiesta. Ο οδηγός, ο οποίος ομολόγησε πως κοίταζε το κινητό του την ώρα της πρόσκρουσης, κατέθεσε αγωγή σε βάρος της Tesla, ισχυριζόμενος πως η εταιρία τον παραπλάνησε και τον έκανε να πιστέψει πως το αυτοκίνητο μπορούσε να λειτουργήσει "με ελάχιστες παρεμβάσεις και επιτήρηση".

Οι περιπτώσεις αυτές δεν είναι μεμονωμένες. Η Διεύθυνση Τροχαίας Ασφαλείας Εθνικών Αυτοκινητοδρόμων των ΗΠΑ (NHTSA), αρμόδια ελεγκτική αρχεία για την ασφάλεια των οχημάτων που κινούνται στους δρόμους, στις αρχές του 2020 είχε 14 εκκρεμείς έρευνες που αφορούσαν αυτοκίνητα Tesla τα οποία είχαν εμπλακεί σε τροχαία ενώ ελέγχονταν από το σύστημα Αυτόματου Πιλότου.

Εντωμεταξύ, οι επικριτές της Tesla υποστηρίζουν πως η εταιρία δεν λαμβάνει αρκετά μέτρα ώστε να αποτρέψει τους οδηγούς των οχημάτων της από το να βασίζονται υπερβολικά στα συστήματα Αυτόματου Πιλότου ή από το να τα χρησιμοποιούν κατά τρόπο λανθασμένο. Η NHTSA δεν έχει προβλέψει συγκεκριμένους κανόνες που να ορίζουν με ποιον τρόπο είναι υποχρεωμένοι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων να ελέγχουν κατά πόσο ο οδηγός έχει την προσοχή του στραμμένη στο δρόμο και τα όργανα του αυτοκινήτου.


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Δημοσ.

Fake news ... όλα στο άρθρο   μουφα. Η πυροσβεστική βγήκε και είπε σε 3-4 λεπτά την έσβησαν και το αμάξι δεν είχε καν αγοράσει το FSD 

  • Like 16
  • Thanks 2
Δημοσ.

Το Tesla φλεγόταν επί ώρες, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του KPRC, με τις αρχές να χρησιμοποιούν περισσότερα από 145.000 λίτρα νερού προκειμένου να κατασβέσουν τη φωτιά, καθώς οι μπαταρίες του αυτοκινήτου διαρκώς αναφλέγονταν. Μάλιστα, οι αρχές επικοινώνησαν και με την Tesla, προκειμένου να ρωτήσουν στελέχη της εταιρίας πώς να σβήσουν τη φωτιά που τροφοδοτούσαν οι μπαταρίες.

Πραγματικά το ελπίζω να είναι fake news γιατί αλλιώς μιλάμε για είδηση μέσα στην είδηση...

  • Like 3
  • Sad 1
Δημοσ.
21 λεπτά πριν, BadIronTree είπε

Fake news ... όλα στο άρθρο   μουφα. Η πυροσβεστική βγήκε και είπε σε 3-4 λεπτά την έσβησαν και το αμάξι δεν είχε καν αγοράσει το FSD 

image.png.4f70a74887e13c75ef41e8074bdd5457.png

Για να τα λέμε όλα , υπάρχουν και αυτές οι απόψεις

  • Thanks 1
Δημοσ.

Δίχως τα αποτελέσματα των επισήμων Κρατικών/Πολιτειακών ερευνών θα κρατούσα μικρό καλάθι για το τι και πως έγινε.

Πολλά παίζονται και αρκετοί μετά χαράς θα ρίξουν άφθονη λάσπη για να προωθήσουν τις αντίπαλες λύσεις (βλέπε άλλοι OEM, Waymo κ.ο.κ.) αλλά και φυσικά η Τέσλα θα θέλει να αποποιηθεί κάθε ευθύνη και κάθε κακό PR.

 

  • Like 1
Δημοσ.
7 λεπτά πριν, georgeps21 είπε

 

Για να τα λέμε όλα , υπάρχουν και αυτές οι απόψεις

Εδώ λέμε δεν είχαν πληρώσει τα 7-10000$ για να έχει "autopilot" 

Για το άρθρο της Wall Street Journal λέω  

Δημοσ.
45 λεπτά πριν, BadIronTree είπε

Fake news ... όλα στο άρθρο   μουφα. Η πυροσβεστική βγήκε και είπε σε 3-4 λεπτά την έσβησαν και το αμάξι δεν είχε καν αγοράσει το FSD 

 

45 λεπτά πριν, BadIronTree είπε

Fake news ... όλα στο άρθρο   μουφα. Η πυροσβεστική βγήκε και είπε σε 3-4 λεπτά την έσβησαν και το αμάξι δεν είχε καν αγοράσει το FSD 

Εάν δεν είχε το σύστημα αυτόματης πλοήγησης ποιος το οδηγούσε? Η θέση του οδηγού ήταν κενή λέει στο άρθρο 

Δημοσ.
5 λεπτά πριν, Alexrose είπε

Εάν δεν είχε το σύστημα αυτόματης πλοήγησης ποιος το οδηγούσε? Η θέση του οδηγού ήταν κενή λέει στο άρθρο 

Μήπως ο μάγκας  που το τράκαρε απλά το παράτησε και εξαφανίστηκε?

  • Like 3
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
49 λεπτά πριν, Innersense είπε

Το Tesla φλεγόταν επί ώρες, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του KPRC, με τις αρχές να χρησιμοποιούν περισσότερα από 145.000 λίτρα νερού προκειμένου να κατασβέσουν τη φωτιά, καθώς οι μπαταρίες του αυτοκινήτου διαρκώς αναφλέγονταν. Μάλιστα, οι αρχές επικοινώνησαν και με την Tesla, προκειμένου να ρωτήσουν στελέχη της εταιρίας πώς να σβήσουν τη φωτιά που τροφοδοτούσαν οι μπαταρίες.

Πραγματικά το ελπίζω να είναι fake news γιατί αλλιώς μιλάμε για είδηση μέσα στην είδηση...

Αυτό συμβαίνει με τις μπαταρίες όλων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όχι μόνο των Tesla. Για αυτό τον λόγο σε όλα τα πυροσβεστικά τμήμα σε όλων τον κόσμο πλέον κάνουν ειδική εκπαίδευση για αυτές τις φωτιές. Αυτά τα αυτοκίνητα είναι εξάλλου το μέλλον. Δεν ξέρω τι γίνεται στην Ελλάδα, πάντως οι πυροσβέστες στο συγκεκριμένο τμήμα πιάστηκαν αδιάβαστοι. Επιπλέον κάθε φορά που διαβάζω την ιστορία βρίσκω να φουσκώνουν τα λίτρα από δημοσίευση σε δημοσίευση.

Να πούμε επιπλέον πως αυτά τα αυτοκίνητα δεν πιάνουν ευκολότερα φωτιά απο τα συμβατικά. Τα Tesla ειδικά τα πάνε παρα πολύ καλά στα τεστ ασφαλείας. Απλά ένα αυτοκίνητο ICE ή ηλεκτρικό, αν συγκρουστεί με μεγάλη ταχύτητα, υπάρχει ο κίνδυνος ανάφλεξης.

Επεξ/σία από merphi
context
Δημοσ.

Εγώ κόλλησα στο σημείο με το νερό, κάτι παίζει.

Δηλαδή, διάβασα κι εγώ κάπου πως έριξαν 32.000 γαλόνια (ένα γαλόνι  = 3,875 λίτρα) και ψάχνοντας διαβάζω πως ένα πυροσβεστικό όχημα τυπικά φέρει 500~750 γαλόνια νερού. Άρα πόσα πυροσβεστικά οχήματα και πόσες φορές πήγαν και ήρθαν για μία φωτιά σε ένα ηλεκτρικό όχημα; Όντως; Σε ένα βίντεο πάντως βλέπω παρκαρισμένα 3 οχήματα πίσω από έναν που δίνει συνέντευξη.

Επίσης, αφού αφορά φωτιά σε ηλεκτρικά/χημικά, γιατί έφερναν νερό και όχι ειδικό όχημα με κατάλληλο υλικό πυρόσβεσης πχ αφρό; (τί παίζει, γιωτάδες πυροσβέστες είχαν ή μήπως δεν είχαν ειδικό όχημα; )

Κι αν τελικά όντως είναι μια δύσκολη φωτιά, αν στο μέλλον έχουμε καραμπόλα με ηλεκτρικά οχήματα τί θα παίξει με τη φωτιά των μπαταριών, θα φέρνουν αεροπλάνα να τη σβήσουν;

 

  • Like 9
  • Thanks 2
Δημοσ.

Υπάρχουν πολλά πράγματα που κάνουν αυτή την ιστορία μη πιστευτή. Ειδικά για όχημα που αγοράστηκε το 2019 με πρόσφατο software.

- Καταρχήν δεν είχε αγοραστεί το πακέτο του autopilot.
- Χρειάζεται ανα λίγα δευτερόλεπτα το αμάξι να νοιώθει τα χέρια στο τιμόνι για να δουλεύει το autopilot.
- Η ζώνη πρέπει να είναι δεμένη.
- Πρέπει στο κάθισμα να υπάρχει η πίεση απο το βάρος ενός ενήλικα.
- Το όχημα πρέπει να αναγνωρίζει τις βοηθητικές γραμμές που υπάρχουν στους αυτοκινητόδρομους. Δεν υπήρχαν σε αυτόν τον δρόμο.
- Δεν αναπτύσσει ταχύτητα μεγαλύτερη απο 5 χλμ/ώρα απο τα όρια. Το όχημα είχε υπερβεί κατά πολύ αυτή την ταχύτητα.

Προφανώς κάποιος το οδηγούσε και την έκανε με ελαφρά πηδηματάκια μετά το ατύχημα. Ένα όχημα που αναπτύσσει απο 0-100 σε 4.2 δευτερόλεπτα δεν είναι για μαγκιές.

Ας σημειώσουμε ότι όλα όσα γράφονται, είναι απο τις πρώτες εκτιμήσει των αστυνομικών της τοπικής κοινότητας. Κανένα επίσημο συμπέρασμα. Απλά πάντα υπάρχουν οι καλοθελητές που κάνουν την τρίχα τριχιά όταν είναι να κατηγορήσουν την Tesla.

Δημοσ.

Πέρα από το γεγονός ότι το άρθρο της WSJ φαίνεται μπαρούφα θα προσθέσω το εξής:

Γιατί το ονομάζεις Auto Pilot σε έναν λαό που χρειάζεται οδηγίες για να μην βάλει γατάκια σε φούρνο μικροκυμάτων; 

  • Like 2
  • Thanks 3
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, PCharon είπε

Εγώ κόλλησα στο σημείο με το νερό, κάτι παίζει.

Δηλαδή, διάβασα κι εγώ κάπου πως έριξαν 32.000 γαλόνια (ένα γαλόνι  = 3,875 λίτρα) και ψάχνοντας διαβάζω πως ένα πυροσβεστικό όχημα τυπικά φέρει 500~750 γαλόνια νερού. Άρα πόσα πυροσβεστικά οχήματα και πόσες φορές πήγαν και ήρθαν για μία φωτιά σε ένα ηλεκτρικό όχημα; Όντως; Σε ένα βίντεο πάντως βλέπω παρκαρισμένα 3 οχήματα πίσω από έναν που δίνει συνέντευξη.

Επίσης, αφού αφορά φωτιά σε ηλεκτρικά/χημικά, γιατί έφερναν νερό και όχι ειδικό όχημα με κατάλληλο υλικό πυρόσβεσης πχ αφρό; (τί παίζει, γιωτάδες πυροσβέστες είχαν ή μήπως δεν είχαν ειδικό όχημα; )

Κι αν τελικά όντως είναι μια δύσκολη φωτιά, αν στο μέλλον έχουμε καραμπόλα με ηλεκτρικά οχήματα τί θα παίξει με τη φωτιά των μπαταριών, θα φέρνουν αεροπλάνα να τη σβήσουν;

Μπερδεύεις τα αμερικανικά πυροσβεστικά όχηματα με τα. ελληνικά. ΔΕΝ βασίζονται στο  νερό που μεταφέρουν τα αμερικάνικα, αλλά σε κάθε πόσα μέτρα υπάρχουν κρουνοί. Τα περισσότερα μοντέλα που έχουν δεν διαθέτουν καν δεξαμενές νερού. Ναι στη Αμερική πήγα και ήμουν παρόν σε ένα συμβάν.

Επεξ/σία από gregory22
  • Like 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...