Giama Δημοσ. 22 Μαρτίου 2021 Δημοσ. 22 Μαρτίου 2021 Καλησπέρα στην παρέα! Είμαι σε αρχικό στάδιο αναζήτησης οικογενειακού αυτοκινήτου και σκέφτομαι και τα plug-in hybrid, καθώς και δυνατότητα εγκατάστασης φορτιστή υπάρχει και πολλά χιλιόμετρα εντός πόλης κάνω και η ηλεκτρική εμβέλεια των περίπου 50 χλμ. με καλύπτει για την ημερήσια χρήση. Θεωρητικά δηλαδή μπορώ να κάνω κάποια οικονομία στην κατανάλωση κινούμενος ηλεκτρικά, χωρίς να κάνω υποχώρηση στο θέμα ταξιδιού που θα κινούμαι κανονικά με τη βενζίνη μου. Αυτό που δεν μπορώ να υπολογίσω ώστε να δω αν θα με σύμφερε να κοιτάξω plug-in είναι η κατανάλωση. Με τα στοιχεία που δίνουν για κατανάλωση στα plug-in δεν βγάζω άκρη για να υπολογίσω χονδρικά την κατανάλωση με βάση τη δική μου χρήση. Σε ένα παράδειγμα με κάπως στρογγυλά νούμερα έχουμε ας πούμε κατανάλωση 2 λίτρα/100 χλμ. στο μεικτό κύκλο στις πληροφορίες του αυτοκινήτου. Βλέπω επίσης ότι αμιγώς ηλεκτρικά χρειάζεται ας πούμε 20kWh/100 χλμ. και έχει μια εμβέλεια αμιγώς ηλεκτρική 50 χλμ. Έστω για την ευκολία του υπολογισμού ότι κάνω μισά χιλιόμετρα εντός πόλης και μισά εκτός, θα χρειαστώ για 100 χλμ. πες 20/2 = 10kWh (50 χλμ. εντός πόλης αμιγώς ηλεκτρικά) αλλά για τα υπόλοιπα; Σίγουρα όχι το μισό των 2 λίτρων/100χλμ. Αν έπαιρνα την κατανάλωση εκτός πόλης του αντίστοιχου όχι plug-in αλλά απλού υβριδικού μοντέλου για τους υπολογισμούς μου θα ήμουν κάπως κοντά;
haHa Δημοσ. 22 Μαρτίου 2021 Δημοσ. 22 Μαρτίου 2021 Σε ταξιδι εκτος πολης οπου θα κανεις περισσοτερα χιλιομετρα απο την διαθεσιμη αυτονομια της μπαταριας, υπολογιζε καταναλωση λιγο μικροτερη απο το αντιστοχο non plug-in μοντελο. Στις υπολοιπες διαδρομες, δεν θα καις σχεδον καθολου βενζινη. Μαλιστα, σε πολλα plug-in μπορεις να επιλεξεις να κινεισαι αποκλειστικα με τον ηλεκτροκινηρα, που συνηθως ειναι αρκετα δυνατος. 1
korakios Δημοσ. 22 Μαρτίου 2021 Δημοσ. 22 Μαρτίου 2021 Αν δε σε καλύπτει αμάξι φυσικού αερίου ,τότε για υβριδικό να επιλέξεις κάποιο μοντέλο που να κινείται αποκλειστικά με μπαταρίες (λόγω της μικρής απόστασης που χρειάζεσαι πιστεύω να σε καλύψει) Φυσικά να ρωτήσεις στην αντιπροσωπία την εγγύηση που δίνουν για την μπαταρία και το κόστος αντικατάστασης 1 1
Joshua21 Δημοσ. 22 Μαρτίου 2021 Δημοσ. 22 Μαρτίου 2021 1 ώρα πριν, Giama είπε Καλησπέρα στην παρέα! Είμαι σε αρχικό στάδιο αναζήτησης οικογενειακού αυτοκινήτου και σκέφτομαι και τα plug-in hybrid, καθώς και δυνατότητα εγκατάστασης φορτιστή υπάρχει και πολλά χιλιόμετρα εντός πόλης κάνω και η ηλεκτρική εμβέλεια των περίπου 50 χλμ. με καλύπτει για την ημερήσια χρήση. Θεωρητικά δηλαδή μπορώ να κάνω κάποια οικονομία στην κατανάλωση κινούμενος ηλεκτρικά, χωρίς να κάνω υποχώρηση στο θέμα ταξιδιού που θα κινούμαι κανονικά με τη βενζίνη μου. Αυτό που δεν μπορώ να υπολογίσω ώστε να δω αν θα με σύμφερε να κοιτάξω plug-in είναι η κατανάλωση. Με τα στοιχεία που δίνουν για κατανάλωση στα plug-in δεν βγάζω άκρη για να υπολογίσω χονδρικά την κατανάλωση με βάση τη δική μου χρήση. Σε ένα παράδειγμα με κάπως στρογγυλά νούμερα έχουμε ας πούμε κατανάλωση 2 λίτρα/100 χλμ. στο μεικτό κύκλο στις πληροφορίες του αυτοκινήτου. Βλέπω επίσης ότι αμιγώς ηλεκτρικά χρειάζεται ας πούμε 20kWh/100 χλμ. και έχει μια εμβέλεια αμιγώς ηλεκτρική 50 χλμ. Έστω για την ευκολία του υπολογισμού ότι κάνω μισά χιλιόμετρα εντός πόλης και μισά εκτός, θα χρειαστώ για 100 χλμ. πες 20/2 = 10kWh (50 χλμ. εντός πόλης αμιγώς ηλεκτρικά) αλλά για τα υπόλοιπα; Σίγουρα όχι το μισό των 2 λίτρων/100χλμ. Αν έπαιρνα την κατανάλωση εκτός πόλης του αντίστοιχου όχι plug-in αλλά απλού υβριδικού μοντέλου για τους υπολογισμούς μου θα ήμουν κάπως κοντά; Αν θέλεις γράψε ποιο ακριβώς μοντέλο έχεις υπόψιν. Στο youtube έχει άπειρα βίντεο με θέμα αυτό ακριβώς που ψάχνεις να βρεις, κάποιοι έχουν καταφέρει με πλήρως φορτισμένη μπαταρία να διανύσουν 100Km με κατανάλωση ελαφρώς μικρότερη από όσο ανακοινώνει ο κατασκευαστής, άλλοι πάλι σε παρόμοιες συνθήκες κατάφεραν να διανύσουν 100km καταναλώνοντας τα τετραπλάσια. 1
Giama Δημοσ. 22 Μαρτίου 2021 Μέλος Δημοσ. 22 Μαρτίου 2021 (επεξεργασμένο) Ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις. Συγκρίνω τις τιμές του Toyota RAV4 hybrid με το Toyota RAV4 plug-in hybrid. Στο hybrid έχω τιμές WLTP εντός πόλης 4,3 και εκτός πόλης 4,6 λίτρα/100 χλμ. Άρα υποθέτοντας για ευκολία 50/50 εντός/εκτός πόλης ας πούμε 4,5 λίτρα/100 χλμ. Στο plug-in έχω τιμές 17 kWh/100 χλμ. και ας πάρουμε και λίγο χαμηλότερα από 4,6 λίτρα/100 χλμ για εκτός πόλης, ας πούμε 4,3. Άρα πάλι με 50/50 έχουμε 8,5 kWh συν 4,3/2 = ας πούμε 2,2 λίτρα. Εδώ που βρίσκομαι η kWh κοστίζει 0,25 Ευρώ και η βενζίνη σχεδόν 1,5 Ευρώ, άρα οι 8,5 kWh αντιστοιχούν σε περίπου 1,4 λίτρα. Άρα σύνολο για την ίδια χρήση 3,6 λίτρα. Φυσικά περιμένω πραγματικές καταναλώσεις σχετικά μεγαλύτερες, αλλά αυτό ισχύει και για τα δύο μοντέλα προφανώς. Έκανα test drive to plug-in hybrid και οι μέσες καταναλώσεις που έγραφε στο τέλος ήταν 23kWh και 3,3 λίτρα. Λογικά αυτό θα βελτιώνεται όταν θα το έχω συνηθίσει, συν το γεγονός ότι μου το έδωσαν μισοφορτισμένο οπότε από ένα σημείο και μετά η μπαταρία ήταν άδεια, κάτι που σίγουρα παίζει σημαντικό ρόλο, οπότε δεν τις λαμβάνω υπόψη αυτές τις τιμές. Πάντως ο υπολογισμός πάνω-κάτω είναι ρεαλιστικός πιστεύετε ή μου διαφεύγει κάτι; (edit: Πιθανόν να μην έχω τις απόλυτα σωστές τιμές κατανάλωσης στον παραπάνω υπολογισμό, αλλά ελπίζω τουλάχιστον σαν τρόπος υπολογισμού να είναι ρεαλιστικός). Φυσικά στη συνέχεια υπάρχουν άλλα θέματα όπως πιθανόν κόστος συντήρησης, κόστος αντικατάστασης μπαταρίας αργότερα κλπ., θα τα κοιτάξω ένα ένα όλα αυτά. Πάντως για τη δική μου χρήση που είναι σε ακόμα μεγαλύτερο ποσοστό εντός πόλης και οι εντός πόλης μετακινήσεις πάντοτε εντός ηλεκτρικής εμβέλειας πιθανόν να έρχεται τουλάχιστον στα ίδια, συνυπολογίζοντας και τη διαφορά στα τέλη κυκλοφορίας και άλλα προνόμια που έχουν τα ηλεκτρικά εδώ (π.χ. δωρεάν παρκάρισμα στα κέντρα κάποιων πόλεων). Επεξ/σία 22 Μαρτίου 2021 από Giama
Joshua21 Δημοσ. 22 Μαρτίου 2021 Δημοσ. 22 Μαρτίου 2021 3 λεπτά πριν, Giama είπε Έκανα test drive to plug-in hybrid και οι μέσες καταναλώσεις που έγραφε στο τέλος ήταν 23kWh και 3,3 λίτρα. Λογικά αυτό θα βελτιώνεται όταν θα το έχω συνηθίσει, συν το γεγονός ότι μου το έδωσαν μισοφορτισμένο οπότε από ένα σημείο και μετά η μπαταρία ήταν άδεια, κάτι που σίγουρα παίζει σημαντικό ρόλο, οπότε δεν τις λαμβάνω υπόψη αυτές τις τιμές. Φαντάζομαι εννοείς 23KWh και 3,3l ανά 100 χλμ, σωστά? Πάντως από μόνα τους δεν λένε τίποτα, θα πρέπει να λάβεις υπόψιν και πόσο γεμάτη ήταν η μπαταρία όταν στο έδωσαν, και πόσα χλμ διένυσες συνολικά, και πόσα χλμ διένυσες με άδεια μπαταρία, έτσι θα μπορέσεις να πάρεις μια ιδέα των καταναλώσεων που θα έχει στις συνήθεις διαδρομές σου.
Giama Δημοσ. 22 Μαρτίου 2021 Μέλος Δημοσ. 22 Μαρτίου 2021 Ναι ανά 100χλμ. Αλλά η μπαταρία ήταν φορτισμένη κάτω από το μισό και περίπου στη μέση της διαδρομής τελείωσε οπότε πράγματι δεν βγαίνει συμπέρασμα έτσι. Θα ψαχτώ και με βίντεο όπως μου έγραψες παραπάνω. Πάντως καταλαβαίνω ότι δεν είναι καθόλου ξεκάθαρο αν συμφέρει τελικά το plug-in hybrid σε σχέση με το απλό υβριδικό, παρά την επιδότηση και παρά την εξοικονόμηση καυσίμου, εξαρτάται πολύ από τη χρήση για την οποία προορίζεται.
Giama Δημοσ. 22 Μαρτίου 2021 Μέλος Δημοσ. 22 Μαρτίου 2021 (επεξεργασμένο) Εχουν μια διαφορα στα 5-9.000 (θελω να σιγουρευτω λιγο τι παιζει με την επιδοτηση για τα plugin εδω στη Γερμανια). Χωρις επιδοτηση ειναι 9.000 (38.000-47.000, με τον εξοπλισμο που θελω, αναγκαστικα σχεδον φουλ λογω πακετων) Επεξ/σία 22 Μαρτίου 2021 από Giama
Joshua21 Δημοσ. 22 Μαρτίου 2021 Δημοσ. 22 Μαρτίου 2021 1 ώρα πριν, Giama είπε Ναι ανά 100χλμ. Αλλά η μπαταρία ήταν φορτισμένη κάτω από το μισό και περίπου στη μέση της διαδρομής τελείωσε οπότε πράγματι δεν βγαίνει συμπέρασμα έτσι. Θα ψαχτώ και με βίντεο όπως μου έγραψες παραπάνω. Πάντως καταλαβαίνω ότι δεν είναι καθόλου ξεκάθαρο αν συμφέρει τελικά το plug-in hybrid σε σχέση με το απλό υβριδικό, παρά την επιδότηση και παρά την εξοικονόμηση καυσίμου, εξαρτάται πολύ από τη χρήση για την οποία προορίζεται. Διαφωνώ, αν η διαδρομή ήταν συνολικά πχ 40 χλμ, ξεκίνησες με 40% μπαταρία η οποία άδειασε στα πρώτα 20 και τα υπόλοιπα 20 τα έκανες με τον θερμικό κινητήρα, τότε είναι σαν να έκανες διαδρομή 100 χλμ με την μπαταρία να αδειάζει στα πρώτα 50 και τα υπόλοιπα 50 να τα έκανες με τον θερμικό. Μια ιδέα την πήρες περί κατανάλωσης, και με το παραπάνω μάλιστα. Για μένα πάντως είναι αρκετά ξεκάθαρο, ένα plug-in hybrid κοστίζει αρκετά παραπάνω από ένα πλήρως υβριδικό χωρίς να έχει σοβαρή διαφορά στο κόστος χρήσης, τουλάχιστον στην περίπτωση που η χρήση του αυτοκινήτου είναι η συνηθισμένη. Αξίζει μόνο για όσους θα ήθελαν αμιγώς ηλεκτρικό αλλά δεν θέλουν να συμβιβαστούν με περιορισμένη αυτονομία. 1
korakios Δημοσ. 22 Μαρτίου 2021 Δημοσ. 22 Μαρτίου 2021 1 ώρα πριν, Giama είπε Εχουν μια διαφορα στα 5-9.000 (θελω να σιγουρευτω λιγο τι παιζει με την επιδοτηση για τα plugin εδω στη Γερμανια). Χωρις επιδοτηση ειναι 9.000 (38.000-47.000, με τον εξοπλισμο που θελω, αναγκαστικα σχεδον φουλ λογω πακετων) Αν και μου φαίνεται παράλογο να μιλάμε για κόστος κατανάλωσης σε τέτοιες κατηγορίες τιμών, τότε το plugin απο τη στιγμή που δε σου βγάζει μόνο με την μπαταρία τη διαδρομή που θες , δε συμφέρει
Giama Δημοσ. 22 Μαρτίου 2021 Μέλος Δημοσ. 22 Μαρτίου 2021 1 ώρα πριν, korakios είπε Αν και μου φαίνεται παράλογο να μιλάμε για κόστος κατανάλωσης σε τέτοιες κατηγορίες τιμών, τότε το plugin απο τη στιγμή που δε σου βγάζει μόνο με την μπαταρία τη διαδρομή που θες , δε συμφέρει Μου φτανει μια χαρα η εμβελεια του, γι'αυτο και το σκεφτομαι. Χρειαζομαι 35-45 χλμ κυριως εντος πολης τη μερα και το αυτοκινητο εχει ονομαστικη ηλεκτρικη εμβελεια 70-75 χλμ. Το κοστος καταναλωσης φυσικα και το συνυπολογιζω (μαζι με πολλα αλλα), αφου παιζει σημαντικο ρολο στο συνολικο ποσο που θα εχω δωσει για το αυτοκινητο στη διαρκεια της ζωης του. Π.χ. με την παραπανω χρηση το συμβατικο βενζινης θα εχει μια καταναλωση 9+ λιτρα ανα 100 χλμ, το υβριδικο χοντρικα γυρω στα 6 και το plug-in πιστευω ισοδυναμα γυρω στα 4. Ειναι σημαντικες οι διαφορες.
korakios Δημοσ. 22 Μαρτίου 2021 Δημοσ. 22 Μαρτίου 2021 1 λεπτό πριν, Giama είπε Μου φτανει μια χαρα η εμβελεια του, γι'αυτο και το σκεφτομαι. Χρειαζομαι 35-45 χλμ κυριως εντος πολης τη μερα και το αυτοκινητο εχει ονομαστικη ηλεκτρικη εμβελεια 70-75 χλμ. ε, τότε σου κοστίζει μόνο η κιλοβατώρα . Καλό θα είναι να βάλεις νυχτερινό και να δεις κάποιον φθηνό πάροχο 3 λεπτά πριν, Giama είπε Το κοστος καταναλωσης φυσικα και το συνυπολογιζω (μαζι με πολλα αλλα), αφου παιζει σημαντικο ρολο στο συνολικο ποσο που θα εχω δωσει για το αυτοκινητο στη διαρκεια της ζωης του. Π.χ. με την παραπανω χρηση το συμβατικο βενζινης θα εχει μια καταναλωση 9+ λιτρα ανα 100 χλμ, το υβριδικο χοντρικα γυρω στα 6 και το plug-in πιστευω ισοδυναμα γυρω στα 4. Ειναι σημαντικες οι διαφορες. Σίγουρα είναι σημαντικές διαφορές και καλό είναι να τις έχεις υπόψιν , απλά αφού πας σε αυτά τα ποσά μήπως να κοιτούσες και για καθαρό ηλεκτρικό ? Αν φυσικά σου φτάνει η αυτονομία τους (έστω με μία μικρής διάρκειας ταχυφόρτιση) Βέβαια το κόστος της μπαταρίας σε περίπτωση στραβής είναι τεράστιο ... 1
haHa Δημοσ. 22 Μαρτίου 2021 Δημοσ. 22 Μαρτίου 2021 (επεξεργασμένο) 6 ώρες πριν, Giama είπε ... Εδώ που βρίσκομαι η kWh κοστίζει 0,25 Ευρώ και η βενζίνη σχεδόν 1,5 Ευρώ,.. Αν πας σε plug in, θα συμφέρει πολυ να αλλαξεις παροχο, μπορείς να βρεις κατι στο μισο κοστος. Βασικα, καλο είναι να το κανεις άσχετα αν θα πας σε plug-in ή οχι. Επεξ/σία 22 Μαρτίου 2021 από haHa 1
Giama Δημοσ. 22 Μαρτίου 2021 Μέλος Δημοσ. 22 Μαρτίου 2021 Μενω εξωτερικο κι εδω ειναι πανω κατω ετσι οι τιμες στο ρευμα, δεν υπαρχει δηλαδη μεγαλο περιθωριο να εξοικονομησω κατι στο ρευμα.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα