Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Super Moderators
Δημοσ.

Σε λεκτικούς ισορροπισμούς καταφεύγει η εταιρία προκειμένου να αποφύγει σκοπέλους

 

H Τesla δήλωσε πρόσφατα στις ρυθμιστικές αρχές της Καλιφόρνια πως το "Λογισμικό Πλήρους Αυτοκίνησης" που αναπτύσσει και βρίσκεται σε στάδιο δοκιμών, καθώς έχει διατεθεί σε επιλεγμένους πελάτες, δεν καθιστά τα οχήματα αυτόνομα -ούτε και πρόκειται να τα καταστήσει, τουλάχιστον στο άμεσο μέλλον.

Η παραδοχή αυτή έχει σημασία, καθώς η εταιρία χρεώνει επιπλέον 10.000 δολάρια για αυτή την προσθήκη στον προσαρμοζόμενο σύστημα αυτόματου ελέγχου ταχύτητας και πορείας, το οποίο διατίθεται σε όλα τα μοντέλα. Την ίδια ώρα, ο Ίλον Μασκ, διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, προωθεί στους επενδυτές την προοπτική, αυτή η τεχνολογία πλήρους αυτόνομης κίνησης (κάποια στιγμή στο απροσδιόριστο μέλλον) να επιτρέψει στα Tesla να εξελιχτούν σε ρομποτικά ταξί που θα δημιουργούν έσοδα για τους ιδιοκτήτες τους.

Το ζήτημα, όμως, είναι πως επί του παρόντος η Tesla λέει διαφορετικά πράγματα στους πελάτες και επενδυτές της, και διαφορετικά πράγματα στις ρυθμιστικές αρχές.

Η ιστοσελίδα PlainSite, που ασχολείται με υποθέσεις νομικής διαφάνειας, δημοσίευσε την περασμένη εβδομάδα πλήθος μηνυμάτων που αντάλλαξαν οι δικηγόροι της Tesla με την Υπηρεσία Αυτοκινούμενων Οχημάτων της Καλιφόρνια, η οποία ρυθμίζει το πλαίσιο λειτουργείας για τα αυτόνομα οχήματα.

Η υπηρεσία πιέζε ήδη από τα τέλη του 2019 την Tesla να της γνωστοποιήσει λεπτομέρειες σχετικά με τις εξελισσόμενες δυνατότητες της συγκεκριμένης τεχνολογίας, ενώ παράλληλα υπενθύμιζε στην εταιρία πως δεν της έχει χορηγηθεί άδεια η οποία θα της επέτρεπε να κυκλοφορήσει αυτόνομα οχήματα στην Καλιφόρνια.

Μάλιστα, σε απαντητική της επιστολή το Νοέμβριο του 2020 η Tesla υπογράμμιζε πως η beta έκδοση του Λογισμικού Πλήρους Αυτοκίνησης (FSD), συμπεριλαμβανομένης της λειτουργίας πλοήγησης City Streets, δεν καθιστά τα οχήματα αυτόνομα. Ακόμη και όταν θα καταστεί διαθέσιμο σε όλους τους πελάτες της εταιρίας, το σύστημα FSD "θα συνεχίσει να είναι προηγμένο βοήθημα οδήγησης επιπέδου 2".

Mε απλά λόγια, το "Λογισμικό Πλήρους Αυτοκίνησης" δεν είναι σχεδιασμένο να οδηγεί αυτόνομα το όχημα, το οποίο θα πρέπει να βρίσκεται πάντοτε υπό τον έλεγχο ανθρώπου, ο οποίος από τη θέση του οδηγού θα παρακολουθεί διαρκώς τα στοιχεία.

Από την πλευρά τους, οι αρχές της Καλιφόρνια δήλωσαν στο Forbes ότι συνεχίζουν να συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον προγραμματισμό της Tesla να εισαγάγει το νέο λογισμικό σε όλα τα οχήματα, όμως απέφυγαν να σχολιάσουν το κατά πόσο θεωρούν πως η περιγραφή της εταιρίας, που κάνει λόγο για τεχνολογία "πλήρους αυτοκίνησης" είναι παραπλανητική για τους καταναλωτές.

Κατά το παρελθόν, ομάδες προστασίας των δικαιωμάτων των καταναλωτών και οργανισμοί προώθησης της οδικής ασφάλειας έχουν κατηγορήσει κατ' επανάληψη την Tesla πως δημιουργεί δυσανάλογα υψηλές προσδοκίες για τη λειτουργία αυτόματου πλοηγού των οχημάτων της, συμπεριλαμβανομένης και της επιλογής "πλήρους αυτοκίνησης".

Με αυτά τα δεδομένα, ο στόχος που είχε θέσει ο ίδιος ο Μασκ, να κυκλοφορούν ένα εκατομμύριο ρομποτικά ταξί Tesla στους δρόμους μέχρι το 2020, πέραν του ότι η αρχική ημερομηνία έχει ήδη παρέλθει, φαντάζει λιγότερο πιθανός από κάθε άλλη φορά. 


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

  • Απαντ. 36
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Καλά κάνει και το διευκρινίζει, αν και το μπέρδεμα δημιουργήθηκε από την ίδια. 😉

Επεξ/σία από mants118
Δημοσ.

Οποίος πίστεψε ότι θα μπορούν να υπάρχουν αυτόνομα οχήματα σε ένα απρόβλεπτο περιβάλλον , καλό είναι να ξυπνήσει. 
Οταν τα αυτοκίνητα γίνουν πλήρως αυτόνομα, δεν θα είναι στο φυσικό περιβάλλον. Αλλά σε τεχνητό πλήρως ελεγχόμενο.
Δεν μπορεί να γίνει αλλιώς, εκτός και τεχνητή νοημοσύνη φτάσει τα επίπεδα της ανθρώπινης ευφυής νοημοσύνης και όχι μόνο.

  • Like 2
Δημοσ.
43 λεπτά πριν, atheatos είπε

Οποίος πίστεψε ότι θα μπορούν να υπάρχουν αυτόνομα οχήματα σε ένα απρόβλεπτο περιβάλλον , καλό είναι να ξυπνήσει. 
Οταν τα αυτοκίνητα γίνουν πλήρως αυτόνομα, δεν θα είναι στο φυσικό περιβάλλον. Αλλά σε τεχνητό πλήρως ελεγχόμενο.
Δεν μπορεί να γίνει αλλιώς, εκτός και τεχνητή νοημοσύνη φτάσει τα επίπεδα της ανθρώπινης ευφυής νοημοσύνης και όχι μόνο.

Δεν έχεις καμια απολύτως απόδειξη ότι χρειάζεται ανθρώπινη ευφυΐα για να οδηγηθεί αυτόνομα ενα αυτοκίνητο.

Αυτό είναι ένας αναπόδεικτος αφορισμός.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Us Army Vintage GIF by US National ArchivesΕγώ έχω τα λεφτά δεν είναι θέμα απλώς στο χωριό που έκανε η γιαγια πως θα μπει το autopilot που θα πρέπει ο υπολογιστής του αυτοκινήτου να λύσει 5απλα ολοκληρώματα για μια λακούβα ενώ ο δρόμος μας είναι σαν σουροτηρι ?

 

 

 

ΥΓ: Τουλάχιστον έχω ελπίδες για το δορυφορικό internet που παρήγγειλα θα παίζω με Πολωνούς στα 7894 ms .

Επεξ/σία από jerry banana
  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Quote

Σε λεκτικούς ισορροπισμούς...

Κάτι σε «απεύθυνση» φέρνει. 😇

Μήπως η λέξη θα ήταν «ακροβασίες»;
Λέμε τώρα...

Επεξ/σία από KoreanW
  • Like 1
Δημοσ.
1 ώρα πριν, sterios1989 είπε

Τι θες να πεις Βίρνα ;;

Μας πουλάει φύκια για μεταξωτές κορδέλες ο Elon ;;

οτι παιζει και σε ολες της διαφημίσεις...... να διαβάζετε τα μικρά γράμματα

  • Like 1
  • Confused 1
Δημοσ.
1 ώρα πριν, Yeroplatanos είπε

Δεν έχεις καμια απολύτως απόδειξη ότι χρειάζεται ανθρώπινη ευφυΐα για να οδηγηθεί αυτόνομα ενα αυτοκίνητο.

Αυτό είναι ένας αναπόδεικτος αφορισμός.

Μπορεί να μην απαιτείται ανθρώπινη ευφυΐα, αλλά σίγουρα απαιτείται να την προσεγγίζει. Δεν πρόκειται να δούμε αυτόνομη οδήγηση με ψηφιακό εγκέφαλο μύγας. 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, Yeroplatanos είπε

Δεν έχεις καμια απολύτως απόδειξη ότι χρειάζεται ανθρώπινη ευφυΐα για να οδηγηθεί αυτόνομα ενα αυτοκίνητο.

Αυτό είναι ένας αναπόδεικτος αφορισμός.

Δεν χρειάζεται ανθρώπινη ευφυΐα για την εκτέλεση καθηκόντων έξω στην υπερπολύπλοκη πραγματικότητα.

Χρειάζεται απλά αληθινή νοημοσύνη(δλδ unsupervised learning δυνατότητες) σαν αυτή που έχουν όλα τα ζώα με εγκέφαλο. Μόνο με unsupervised learning μπορεί ένα σύστημα να ανακαλύπτει διαρκώς καινούργιες έννοιες/μοτίβα(θέλει ανάλυση να εξηγηθεί γιατί έννοια=μοτίβο) από τα δεδομένα των αισθήσεων και σιγά σιγά να "χτίζει" ένα μοντέλο(απλουστευτική περιγραφή) της πραγματικότητας με βάση το οποίο θα παίρνει αποφάσεις.

Σήμερα έχουμε προσομοιώσει πλήρως το νευρικό σύστημα σκουληκιών(δες OpenWorm) και παρά την λεπτομερή προσομοίωση δεν μπορούμε να περιγράψουμε την τεχνική/κες με την οποία αυτός ο "βασικός" εγκέφαλος αντιλαμβάνεται τον έξω κόσμο και αποκτά εμπειρίες.

Σήμερα δεν υπάρχει καν μοντέλο εξήγησης του τρόπου με τον οποίο τα εγκεφαλικά κύτταρα(νευρώνες) ανακαλύπτουν στοιχειώδη μοτίβα ώστε στη συνέχεια ομάδες κυττάρων να αναγνωρίσουν ακόμα πιο σύνθετα.

Η κατανόηση του φαινομένου της νοημοσύνης γενικότερα δεν είναι καν σε εμβρυϊκό στάδιο. Γιατί οι εγκέφαλοι είναι πολύπλοκα(complex) και όχι περίπλοκα(perplex) συστήματα(=άπειρες αλληλεπιδράσεις και κυκλώματα feedback αντί για γραμμική αιτιότητα) για τα οποία τα μαθηματικά δεν έχουν ακόμα αναπτύξει εργαλεία για την καλύτερη κατανόησή τους.

 

Επεξ/σία από pirmen56
  • Like 10
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

ΟΚ... Oταν θα είναι όντως αυτόνομα, το "Λογισμικό Πλήρους Αυτοκίνησης", σε τι θα μετονομαστεί ?

Επεξ/σία από Eloy

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...