Ardov Δημοσ. 28 Μαρτίου 2022 Δημοσ. 28 Μαρτίου 2022 Ενημερώνω πως μεγάλο μέρος του προσωπικού των ΕΛΤΑ υποχρεώθηκε σε άδεια καθώς δεν μπορούν να εργαστούν λόγω της κατάστασης με την επίθεση που δέχτηκαν από χάκερς. Αυτό σημαίνει ότι, όσοι περιμένετε δέματα ή επιστολές από ΕΛΤΑ είτε είναι από τον απλό ταχυδρόμο είτε από ΕΛΤΑ Courier, θα καθυστερήσουν τουλάχιστον μέχρι να επανέλθουν τα συστήματά τους. Τα μόνα που εξυπηρετούνται και ιχνηλατούνται είναι όσα αποστέλλονται μέσω ΕΛΤΑ Courier και μόνο εγχώρια. Σχετικά με δέματα εξωτερικού, ο,τι βρίσκεται στα αεροδρόμια, στα τελωνεία, ο,τι είναι συστημένο κλπ. βρίσκεται σε στάσιμη κατάσταση μέχρι να επανέλθουν συστήματα και προσωπικό σε μάχιμη κατάσταση. Να συνυπολογίσετε και τα άπειρα σακιά που σωρεύονται στα αεροδρόμια και στα κέντρα διαλογής λόγω της αδυναμίας σκαναρίσματός τους και κατά συνέπεια επεξεργασίας και προώθησής τους προς ΚΤΕΠ, ΚΜΔ, ΜΔ. Οπότε η καθυστέρηση αναμένεται πολλαπλάσια ακόμη και για δέματα που διακινούνται ως express, courier κλπ. Αυτές είναι οι πληροφορίες που έχω από γείτονα που εργάζεται στα ΕΛΤΑ στη Μονάδα Διαλογής του Δήμου που διαμένω. Υπομονή λοιπόν! 2
μπαρμπαγιωργος Δημοσ. 28 Μαρτίου 2022 Δημοσ. 28 Μαρτίου 2022 Έχω 3 θέματα 1. Παρασκευή πριν κρασαρουν τα ΕΛΤΑ, έστειλα μια επιστολή στο εξωτερικό, συστημένη. Το τελευταίο στάδιο ήταν μεταφορά από κατάστημα προς κέντρο (ή αεροδρόμιο, δεν θυμάμαι). Μετά σταμάτησε να φαίνεται. Υπάρχουν γενικοί "όροι χρήσης" και υποχρεώσεων προς τον καταναλωτή ( για την παράδοση) από ΕΛΤΑ; Δικαιούμαι αποζημίωση; 2(ο θέμα) μου έστειλαν από Αγγλία (ιδιώτη σε ιδιώτη) ένα δέμα. Το οποίο έβαλαν τελωνειακές χρεώσεις. Οπότε έκανα αίτηση αναδασμολογησης και αφαίρεσαν τον ΦΠΑ ωστόσο τα τέλη (2.5€) τα κράτησαν. Λένε, διότι οτιδήποτε μπει σε τελωνειακή διαδικασία έχει τέλη. Σαν κόστος της υπηρεσίας. Επίσης λένε οτι είχε ελλειπή στοιχεία από την μεταφορική εταιρεία του εξωτερικού και έπρεπε να τα ζητήσουν κτλ. Και ρωτώ εγώ, γιατί να μπει σε διαδικασία τελωνείου εφόσον είναι τελωνειακά ελεύθερο; Και μου λένε γιατί πρέπει να το διαπιστώσουν/ ελέγξουν ότι ισχύει αυτό. Άρα γιατί σκ@τα πληρώνω τέλη αφού εν τέλη δεν περνάει τελωνειο;;; όλη αυτή η ιστορία μήνες (από τον Ιανουαρίου ίσως και πριν). Όταν ήρθε Ελλάδα πέρασε τελωνείο σε 4 ημέρες. Όταν το έστειλα πίσω στο τελωνείο έκανε 1 μήνα+ (και μου λένε, ε έτσι είναι τι να κάνουμε). Δηλαδή πληρώνω για μια υπηρεσία η οποία είναι και χάλια. για αυτό αποζημίωση παίζει; (Ήταν να φτάσει ΕΛΤΑ κατάστημα την ημέρα που χακαραν το σύστημα, οπότε κι άλλη καθυστέρηση) 3(ο θέμα) τον Νοέμβριο έκανα μια αποστολή με ΕΛΤΑ κούριερ. Έκανε να φτάσει καμία 10αρια μέρες από λάθος τους. Ξεκίνησα οπότε συνομιλία για αποζημίωση. η αποστολή είχε χρέωση παραλήπτη με κωδικό πελάτη. τα ΕΛΤΑ κούριερ ισχυρίζονται με βάση τους όρους ότι αποζημιώνουν τον αποστολέα (δηλαδή εμένα). Όταν είδαν όμως οτι είναι με χρέωση με κωδικό πελάτη, λένε οτι αποζημιώνουν τον πελάτη. Βέβαια αυτό δεν το γράφει στους όρους. οπότε με τα πολλά μου λένε οκ κάντε αίτηση αποζημίωσης. Από τότε που την έκανα μου απάντησαν οτι την αναλαμβάνει το νομικό τμήμα (και ισχυρίζονται οτι έτσι είναι το σύνηθες). Έχω στείλει πολλά reminder και πάντα λένε ή οτι προώθησαν το αίτημα ή ότι θα με ενημερώσουν όταν έχουν νέα. έχουν περάσει 3-4 μήνες και ακόμη τίποτα. Τι μπορώ να κάνω; Ευχαριστώ για το χρόνο σας 1
Ardov Δημοσ. 29 Μαρτίου 2022 Δημοσ. 29 Μαρτίου 2022 1) Έχουν πάψει όλων των ειδών οι εντοπισμοί. Δεν φαίνεται πλέον τίποτε. Μόνο η ΕΛΤΑ Courier σκανάρει κανονικά κι αυτό για νέες αποστολές αντικειμένων εσωτερικού και εξωτερικού. Το πρόβλημα όμως δημιουργείται από τη στιγμή που πάει στο αεροδρόμιο καθώς εκεί παύουν να σκανάρονται τα πράγματα προφανώς γιατί μπαίνουν σε αναμονή αφού δεν υπάρχει προσωπικό των ΕΛΤΑ που τα σκανάρει και τα διαχειρίζεται. Λίγη υπομονή (ή πολλή, θα δείξει) και όταν επανέλθει το σύστημα εντοπισμού τότε θα αρχίσουν να λειτουργούν και οι υπόλοιπες υπηρεσίες και υποθέτω πως τότε θα εμφανιστεί και το που βρίσκεται και η συγκεκριμένη συστημένη επιστολή. Είμαι βέβαιος πως με αίτηση αποζημίωσης δεν θα βρεθεί λύση καθώς θα περάσουν μήνες επί μηνών μέχρι να επεξεργαστούν το αίτημα και πια δεν είναι πρακτική αυτή η προσέγγιση καθώς θα ισχυριστούν ανωτέρα βία και θα αποποιηθούν κάθε ευθύνης. 2) Το κόστος εκτελωνισμού το πληρώνεις δυστυχώς. Τη στιγμή που δηλώθηκε τελωνειακώς ελεύθερο, σημαίνει οτι διενεργήθηκε διαδικασία εκτελωνισμού και προφανώς επιβαρύνεσαι με το κόστος της εν λόγω υπηρεσίας. Και πάλι μπορείς να κάνεις αίτημα αποζημίωσης λόγω αδικαιολόγητης (?) χρέωσης ή υπερβολικής καθυστέρησης επίδοσης, μα δεν υπάρχει περίπτωση ούτε μια στο εκατομμύριο να αποζημιωθείς ούτε cent. 3) Αποζημιώνεται εκείνος ο οποίος πληρώνει. Η εμπορική πράξη αφορά αυτούς. Από εκεί και πέρα ο πελάτης οφείλει να κάνει αίτηση αποζημίωσης για καθυστερημένη επίδοση, ωστόσο όπως βλέπεις περνούν μήνες χωρίς να ανταποκριθούν. Δεν είναι κάτι το περίεργο, συνηθισμένο θα έλεγα. Δεν υπάρχει άλλη πρακτική λύση από το να επικοινωνεί ο πελάτης τακτικά με email και τηλεφωνικά ανα κάποιες ημέρες απαιτώντας την άμεση επεξεργασία του αιτήματος. Ωστόσο επαναλαμβάνω πως δεν τους ενδιαφέρει ιδιαίτερα καθώς το ποσό είναι πολύ χαμηλό κι εφόσον έγινε επίδοση έστω και καθυστερημένη, δεν επιστρέφουν συνήθως ούτε cent. Από εκεί και πέρα δεν ξέρω εαν έχει πρακτική αξία να κινήσει κανείς άλλου είδους διαδικασίες για να διεκδικήσει τα 5-10-15€ ως αποζημίωση. Σχετικά με τις αποζημιώσεις ωστόσο ισχύουν αυτά (15): https://www.eett.gr/opencms/opencms/EETT/Consumer/Postal/FAQ/index.html Όπως και να έχει είναι η πρώτη φορά στη σύγχρονη (τεχνολογικά μιλώντας, track trace κλπ.) ιστορία τους που καταρρέουν τα ΕΛΤΑ στο σύνολό τους και παύουν και τον εντοπισμό με tracking number για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα. Λυπάμαι που θα το πώ, αλλά αυτή τη στιγμή όλα τα συστημένα δέματα και επιστολές εσωτερικού κι εξωτερικού διατρέχουν κίνδυνο απώλειας/κλοπής/ζημιάς καθώς στοιβάζονται μέχρι την επανεκκίνηση της λειτουργίας των ΕΛΤΑ και το κυριότερο ΔΕΝ σκανάρονται. Συνεπώς, υπομονή με επαγρύπνηση φυσικά και ας ευχηθούμε τα δέματα και οι επιστολές να φτάσουν στον προορισμό τους με ασφάλεια έστω και με υπέρμετρη καθυστέρηση.
geopapa Δημοσ. 29 Μαρτίου 2022 Δημοσ. 29 Μαρτίου 2022 (επεξεργασμένο) Το πρωι εστειλα κατι συστημενο μεσω ελτα στο εξωτερικο (πωληση μέσω eBay). Δεν μπορουσα να μπω μετα στο ελτα.γρ και ανησύχησα. Δεν ηξερα οτι ειναι τοσο χλωμα τα πράγματα. Το βλέπω να πληρώνω και refund στο τελος.. Επεξ/σία 29 Μαρτίου 2022 από geopapa
skar1983 Δημοσ. 30 Μαρτίου 2022 Δημοσ. 30 Μαρτίου 2022 https://www.businessinsider.com/ukraines-postal-service-is-a-lifeline-and-a-kremlin-target-2022-3 Στην Ουκρανία δουλεύει το ταχυδρομείο...
Ardov Δημοσ. 31 Μαρτίου 2022 Δημοσ. 31 Μαρτίου 2022 Λειτουργεί η ιστοσελίδα, ωστόσο δεν είναι συνδεδεμένη η βάση δεδομένων των σκαναρισμένων ή δημιουργημένων από νέες αποστολές κωδικών. Δοκίμασα με πάνω από 10 δέματα που έχω ήδη παραλάβει στο τελευταίο δίμηνο καθώς και με άλλο που είχε μείνει στο αεροδρόμιο σε κατάσταση ΑΦΙΞΗ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΥ. Πλέον δεν υπάρχει καταχώριση για αυτό το αντικείμενο. Άρα ίσως έχει χαθεί και το ιστορικό των μέχρι τώρα σκαναρισμάτων. Ωστόσο μετά από αναμονή 20 ημερών, παρέλαβα ως δια μαγείας χθές από ΕΛΤΑ-Courier δέμα που περίμενα από Γαλλιά και είχε ήδη περάσει από το Κέντρο Διαλογής Αθήνας όταν έγινε η ζημιά στα ΕΛΤΑ. 'Ολα τα εισερχόμενα συστημένα δέματα κι επιστολές στοιβάζονται σε αποθήκες του αεροδρομίου και σε κέντρα διαλογής μέχρι να επανέλθει οριστικά το σύστημα εντοπισμού. Αν δεν επανέλθει πλήρως, δεν πρόκειται να ξεκινήσουν οι παραδόσεις. Επίσης μια εικόνα ίσον χίλιες λέξεις. Υπομονή σε όλους. https://www.enikos.gr/society/kyvernoepithesi-sta-elta-kathysteriseis-stis-paradoseis-dematon-gemisan-oi-apothikes/1779058/ 3
Ardov Δημοσ. 31 Μαρτίου 2022 Δημοσ. 31 Μαρτίου 2022 (επεξεργασμένο) Ενημερώνω πως από σήμερα προχωρά η διακίνηση των άπειρων δεμάτων που βρίσκονται στα αεροδρόμια στοιβαγμένα. Το σύστημα εντοπισμού συνδέθηκε με τη βάση δεδομένων και ξεκινά το σκανάρισμα και η ενημέρωση για την πορεία (και την τύχη ? ) του κάθε δέματος / φακέλου με κωδικό εντοπισμού. Επεξ/σία 31 Μαρτίου 2022 από Ardov 2
skar1983 Δημοσ. 31 Μαρτίου 2022 Δημοσ. 31 Μαρτίου 2022 12 λεπτά πριν, Ardov είπε Ενημερώνω πως από σήμερα προχωρά η διακίνηση των άπειρων δεμάτων που βρίσκονται στα αεροδρόμια στοιβαγμένα. Το σύστημα εντοπισμού συνδέθηκε με τη βάση δεδομένων και ξεκινά το σκανάρισμα και η ενημέρωση για την πορεία (και την τύχη ? ) του κάθε δέματος / φακέλου με κωδικό εντοπισμού. Κάνα νέο για το web labeling υπάρχει;
its smashy Δημοσ. 31 Μαρτίου 2022 Δημοσ. 31 Μαρτίου 2022 νταξει με το πασο τους. no worries. το φραπεδακι και θα κατι θα κανουν. μπορει να παρει κανα μηνα ακομα να παρουν καποιοι τα πακετα τους αλλα they will get there 1
Ardov Δημοσ. 31 Μαρτίου 2022 Δημοσ. 31 Μαρτίου 2022 (επεξεργασμένο) Ενημερώνω σχετικά: Το web labelling δεν λειτουργεί και δεν θα λειτουργήσει για λίγες μέρες ακόμη. Τα συστήματα εντοπισμού και ιχνηλάτησης λειτουργούν μόνο για εσωτερική ενημέρωση και δεν έχει ολοκληρωθεί η διασύνδεσή τους με άλλους φορείς μέσω του συστήματος λήψης/αποστολής EAD (Electronic Advance Data) που είναι πλέον υποχρεωτικό. Αυτό σημαίνει πως πολλά πακέτα από και προς το εξωτερικό χάνουν τη δυνατότητα εμφάνισης νέων σκαναρισμάτων στη χώρα μας μέσω φορέων και εφαρμογών που αξιοποιούν το EAD. 17track, aftership κλπ. Συνεπώς υπάρχει κίνδυνος παρεξηγήσεων μεταξύ πωλητών - αγοραστών και αυξημένες πιθανότητες για disputes που ουσιαστικά κανείς δεν εκ των δύο μερών δεν φταίει. Γι'αυτό τον λόγο δεν εξυπηρετούνται ακόμη αποστολές συστημένων αντικειμένων προς το εξωτερικό. Επεξ/σία 31 Μαρτίου 2022 από Ardov 2
skar1983 Δημοσ. 31 Μαρτίου 2022 Δημοσ. 31 Μαρτίου 2022 1 ώρα πριν, Ardov είπε Γι'αυτό τον λόγο δεν εξυπηρετούνται ακόμη αποστολές συστημένων αντικειμένων προς το εξωτερικό. Και πως έστειλα χθες Γερμανία συστημένο; Απλά το παραλαμβάνουν τα ΕΛΤΑ και θα το στείλουν όταν λυθεί το θέμα;
smpt Δημοσ. 31 Μαρτίου 2022 Δημοσ. 31 Μαρτίου 2022 δεν παραλαμβάνουν ολα τα καταστήματα. Στης αγιας παρασκευής σε στέλνουν στο Κοντοπευκο
Ardov Δημοσ. 31 Μαρτίου 2022 Δημοσ. 31 Μαρτίου 2022 @skar1983 Δεν πρόκειται να σταλεί τίποτε ουσιαστικά μέχρι να μπορέσει να αποκατασταθεί το σύστημα EAD. Είναι πλέον απαραίτητο για κάθε ταχυδρομικό φορέα. Ωστόσο φαίνεται να μεταδίδονται πληροφορίες από τα ΕΛΤΑ προς την ΕΛΤΑ-Courier καθώς ένας από τους κωδικούς που περιμένω (θα εξυπηρετηθεί από την ΕΛΤΑ-Courier) φαίνεται πλέον και στα δύο συστήματα. Τονίζω ωστόσο πως ο ίδιος κωδικός όπως και αυτός που παρέλαβα προχθές, δείχνουν τελευταίο σκανάρισμα στη χώρα από όπου έφυγαν. Συνεπώς δεν φαίνεται ούτε καν ότι παρέλαβα, στον άνθρωπο που μου είχε στείλει εκείνο το πακέτο. Μου έστειλε για να ρωτήσει τι συμβαίνει και το βλέπει ακόμη στη Γαλλία. Αυτό σημαίνει πως δίδεται έδαφος για πολλές παρεξηγήσεις και άδικα/προβληματικά disputes. Υπομονή και ψυχραιμία και τακτικός έλεγχος των κωδικών σας και στα ΕΛΤΑ αλλά και στον φορέα του εξωτερικού ο οποίος θα το εξυπηρετήσει. (και κανένα 17track, aftership track κλπ. δεν βλάπτει καθώς παίρνουν δεδομένα EAD και εμφανίζουν τα σκαναρίσματα από κάθε εμπλεκόμενο φορέα).
skar1983 Δημοσ. 1 Απριλίου 2022 Δημοσ. 1 Απριλίου 2022 Το weblabel είναι up αλλά δεν λειτουργεί μετά όταν πας να επιλέξεις χώρα... Άντε μήπως και σήμερα γίνει κάτι....
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα