Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αποκαλύπτει το εσωτερικό του ηλεκτρικού SUV λίγο πριν την επίσημη εκδήλωση του επόμενου μήνα.

Η Audi αποκάλυψε το εσωτερικού του επόμενου EV Q4 E-Tron, το οποίο πρόκειται για ένα μοντέρνο SUV εξοπλισμένο με κάποιες από τις νεότερες τεχνολογίες της γερμανικής μάρκας. Το επίκεντρο αυτών των τεχνολογιών, είναι μια νέα οθόνη επαυξημένης πραγματικότητας που βρίσκεται μπροστά από τον οδηγό και η οποία προσφέρει ένα ευρύτερο οπτικό πεδίο αλλά και πιο ακριβή και προηγμένα animations.

Κάποια από τα παράδειγμα που έδωσε η Audi για τη χρήση της είναι:

  • Το σύστημα AR τοποθετεί μια κόκκινη γραμμή πάνω από μία λωρίδα για να ενημερώσει τον οδηγό όταν μετακινείται πολύ προς τη μία πλευρά
  • Ένα animation που παρακολουθεί το μπροστά αυτοκίνητο όταν είναι σε χρήση το adaptive cruise control
  • Πλοήγηση από στροφή προς στροφή, με την τοποθέτηση ενός μπλε βέλους στο οπτικό πεδίο του οδηγού

Η Audi αναφέρει ότι αυτό το νέο σύστημα AR λαμβάνει περισσότερα από 1000 «σήματα» από διάφορους αισθητήρες σε όλο το Q4 E-Tron για να καταλάβει ακριβώς που πρέπει να τοποθετηθούν τα AR στοιχεία, αλλά και να διατηρηθούν στη θέση τους, ακόμη και όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται σε ανώμαλα οδοστρώματα.

Όταν μία μικρή οθόνη εντός του αυτοκινήτου δείχνει στατικές πληροφορίες όπως για παράδειγμα την τρέχουσα ταχύτητα του αυτοκινήτου, είναι κάτι σχετικά εύκολο στην υλοποίηση. Όταν όμως αυτή η οθόνη αποτελεί και το ευρύτερο οπτικό πεδίο του οδηγού, είναι πολύ σημαντικό όλα τα γραφικά στοιχεία να είναι άψογα ενσωματωμένα στον πραγματικό κόσμο, καθώς σε διαφορετική περίπτωση θα μπορούσαν να αποσπάσουν την προσοχή του οδηγού ή ακόμη και να τον αποπροσανατολίσουν.

audi-q4-tron-ilektriko-autokinito-2.jpg.65229a51f18ea2d47a06f56bd5d8c861.jpg

Ωστόσο, δεν είναι γνωστό ακόμη το πόσο καλή είναι η υλοποίηση της Audi, αφού η εταιρία παρουσίασε μόνο μερικά προσομοιωμένα animations της οθόνης AR σε δράση. Με την αποκάλυψη του Q4 E-Tron τον Απρίλιο, ενδεχομένως να υπάρξει μία καλύτερη εικόνα της τεχνολογίας ενώ σίγουρα όταν θα αρχίσουν άνθρωποι να το οδηγούν, θα υπάρξει μία καλύτερη αίσθηση του πώς είναι πραγματικά.

Το Q4 E-Tron διαθέτει επίσης προαιρετικά τη μεγαλύτερη οθόνη που έχει τοποθετήσει η Audi σε αυτοκίνητό της, μεγέθους 11.6’’. Η βασική οθόνη αφής είναι στο «συνηθισμένο» μέγεθος των 10.1’’, βρισκόμενη και στα πιο πρόσφατα αυτοκίνητα της Audi, ενώ υπάρχει και οθόνη οδηγού 10,25’’ πίσω από το τιμόνι.

Μιλώντας για τιμόνι, αντί για φυσικά κουμπιά διαθέτει φωτιζόμενα κουμπιά αφής. Διαθέτει ακόμη τεχνολογία haptic feedback ώστε να προσομοιώνει την αίσθηση του πατήματος ενός πραγματικού κουμπιού ενώ ορισμένα από αυτά έχουν λειτουργία κύλισης ώστε ο οδηγός να πλοηγείται ανάμεσα στις επιλογές. Παρ’ όλα αυτά, το Q4 E-Tron διαθέτει και φυσικά κουμπιά σε άλλα μέρη του εσωτερικού του.

Το Q4 E-Tron είναι το τρίτο EV στη νέα ηλεκτρική σειρά οχημάτων της Audi αλλά θα είναι το πρώτο που θα βασίζεται στην πλατφόρμα MEB της μητρικής εταιρίας Volkswagen. Η ίδια πλατφόρμα βρίσκεται στη σειρά ηλεκτρικών οχημάτων VW ID καθώς και στην επερχόμενη έκδοση Sportback του Q4 E-Tron.

audi-q4-tron-ilektriko-autokinito-3.jpg.27fc5d73a227af8ee8dfadcadd9ea201.jpg

Το νέο ηλεκτρικό μοντέλο της Audi θα έχει μήκος 4,59μ, πλάτος 1,865μ και ύψος 1,613μ, μέγεθος που το τοποθετεί στη «μεγαλύτερη κατηγορία compact SUV». Συνολικά, είναι λίγο μικρότερο από το αρχικό E-Tron αλλά και το Tesla Model Y ενώ είναι αρκετά κοντά σε μέγεθος με το VW ID4. Λόγω του ότι βασίζεται στην πλατφόρμα MEB, πιθανότατα θα είναι ελαφρύτερο από το αρχικό E-Tron, το οποίο ζύγιζε όσο ένα Model X της Tesla. Αυτό σημαίνει πως ίσως η αυτονομία να είναι μεγαλύτερη από τα 450km που είχε αρχικά υποσχεθεί η Audi.

Η Audi πούλησε 47.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα το 2020 με τα E-Tron SUV και E-Tron Sportback να αντιστοιχούν στο 3% των συνολικών πωλήσεων. Το Q4 E-Tron αναμφίβολα θα φέρει αύξηση σε αυτούς τους αριθμούς.


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Επισκέπτης
Δημοσ.

Παμε σιγα σιγα προς την ηλεκτροκινηση. Το κακο ειναι οτι αυτα που μενουνε στο ματι ειναι πανακριβα.

Κατι θα γινει και για εμας.

Δημοσ.

Εγώ βλέπω αυτόνομα αυτοκίνητα δεν βλέπω ηλεκτροκίνηση .Ας βγάλουν ένα ηλεκτρικό με χειροκίνητα παράθυρα και απλή κατασκευή και την απόσταση απο τα προπορευόμενα και τα εμπόδια και τους υπολογισμούς ας τα κάνουμε εμείς με όσο μυαλό μας έχει απομείνει.

  • Like 2
Δημοσ.
2 ώρες πριν, kotronas είπε

Εγώ βλέπω αυτόνομα αυτοκίνητα δεν βλέπω ηλεκτροκίνηση .Ας βγάλουν ένα ηλεκτρικό με χειροκίνητα παράθυρα και απλή κατασκευή και την απόσταση απο τα προπορευόμενα και τα εμπόδια και τους υπολογισμούς ας τα κάνουμε εμείς με όσο μυαλό μας έχει απομείνει.

Έχουν οι κινέζοι μπόλικα

Δημοσ.
5 ώρες πριν, Feregorn είπε

Άργησε αρκετά να ενσωματώσει τέτοια τεχνολογία συγκριτικα με τη Volvo...

Δεν μιλάμε για απλή HUD, αλλά για φάση μέγεθος 60 ίντσες+ που δεν δείχνει μόνο static περιεχόμενο, αλλά dynamic όπως απόσταση από τον μπροστινό, δείχνει το Lane assist κτλ. Αυτα τα συστηματα στο τελος του 20 αρχισανε να εμφανιζονται, δεν νομιζω οτι η volvo εχει παρουσιασει κατι αντιστοιχο προς το παρον.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...