Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Στα πλοία και αεροπλάνα, θα φανεί πολύ χρήσιμο στους ταξιδιώτες. Μακάρι να "πέσουν' και οι τιμές για τη χρήση τους (π.χ. τώρα το ίντερνετ κοστίζει $10-15 για μια πτήση).

Δημοσ.
11 ώρες πριν, MitsosDaBest13 είπε

Στα πλοία και αεροπλάνα, θα φανεί πολύ χρήσιμο στους ταξιδιώτες. Μακάρι να "πέσουν' και οι τιμές για τη χρήση τους (π.χ. τώρα το ίντερνετ κοστίζει $10-15 για μια πτήση).

δεν παίζει να πέσει η τιμή , βγάζουν τα σπασμένα από τις χαμηλές τιμές έτσι. Business plan.

Δημοσ.
19 ώρες πριν, eleozzzz είπε

έχεις δει πόσο πάνε τα τερματικά για εν κινήσει satellite internet?

ο εξοπλισμός μόνο ξεκινάει από τα 4-5 χιλιάρικα, και άμα θες κάτι ποιοτικό πας στα 8+ χιλιάρικα

Μην συγκρινεις το δορυφορικο ιντερνετ που υπαρχει ηδη, με αυτο του ελον, ειναι εντελως αλλη τεχνολογια. 

Θελω να πιστευω οτι εξαιτίας της αποστασης των δορυφορων του Ελον, που θα ειναι εξαιρετικα χαμηλα σε σχεση με τους αλλους, δεν θα χρειαστει τοσο ακριβος εξοπλισμος για εν κινηση , οπως λες.

Οι τιμες αυτες μου βλεπω για το starlink, δεδομενου οτι ειναι μια νεα, καινοτομος τεχνολογια που στην ουσια παιζει μονη της, ειναι τιμες χωμα.

Και αν αναλογιστουμε οτι οι τιμες πεφτουν οσο παλιωνει μια τεχνολογια, σε λιγα χρονια θα το εχουν ολοι, παντου.

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, Radiatedsoul είπε

Μην συγκρινεις το δορυφορικο ιντερνετ που υπαρχει ηδη, με αυτο του ελον, ειναι εντελως αλλη τεχνολογια. 

Θελω να πιστευω οτι εξαιτίας της αποστασης των δορυφορων του Ελον, που θα ειναι εξαιρετικα χαμηλα σε σχεση με τους αλλους, δεν θα χρειαστει τοσο ακριβος εξοπλισμος για εν κινηση , οπως λες.

Οι τιμες αυτες μου βλεπω για το starlink, δεδομενου οτι ειναι μια νεα, καινοτομος τεχνολογια που στην ουσια παιζει μονη της, ειναι τιμες χωμα.

Και αν αναλογιστουμε οτι οι τιμες πεφτουν οσο παλιωνει μια τεχνολογια, σε λιγα χρονια θα το εχουν ολοι, παντου.

Με την ίδια λογική ο υπάρχον εξοπλισμός θα έπρεπε να είναι φθηνότερος άλλα δεν είναι, κοστίζει όσο και τον υπόλοιπων εταιρειών.

Όσο για το ότι είναι "άλλη" τεχνολογία, οι τηλεπικοινωνίες είναι τηλεπικοινωνίες, και οι νόμοι της φυσικής δεν αλλάζουν,
τα συστήματα στόχευσης εν-κινήσει είναι ακριβά καθώς χρειάζονται μεγάλη ακρίβεια ανεξαρτήτως της απόστασης του δορυφόρου.

Δεν μιλάω για το στατικό εξοπλισμό, μιλάω για τον εξοπλισμό εν-κινήσει, όσοι "κοροϊδεύουν" πιο πάνω μάλλον δεν έχουν ιδέα για την διαφορά τον δύο συστημάτων,
αυτά τα συστήματα λόγο του κόστος τους χρησιμοποιούνται κατά κύριο λόγο από τον στρατό, αεροπορικές εταιρείες, etc όπου το κόστος σε σχέση με τον υπόλοιπο εξοπλισμό όπου τα φέρει (π.χ. αεροπλάνα) είναι μικρό.

Άλλα να το βάλεις σε ένα φορτηγό ή ένα αυτοκίνητο θα πρέπει να σου τρέχουν τα λεφτά από το πορτμπαγκάζ.

edit: αντί να δώσεις πχ 4 χιλιάρικα για να βάλεις στο λεωφορείο (που κάνει μεγάλες αποστάσεις και εξυπηρετεί κόσμο) internet, μπορείς με πολύ μικρότερο κόστος για 4G - 5G και να κάνεις την ίδια δουλειά. Tο ίδιο γίνεται και στο αυτοκίνητό σου.

Επεξ/σία από eleozzzz
Δημοσ.
4 λεπτά πριν, eleozzzz είπε

Όσο για το ότι είναι "άλλη" τεχνολογία, οι τηλεπικοινωνίες είναι τηλεπικοινωνίες, και οι νόμοι της φυσικής δεν αλλάζουν,
τα συστήματα στόχευσης εν-κινήσει είναι ακριβά καθώς χρειάζονται μεγάλη ακρίβεια ανεξαρτήτως της απόστασης του δορυφόρου.

οι νομοί της φυσικής δεν αλλάζουν άλλα η τεχνολογία αλλάζει. Το ένα σύστημα έχει μια κινητή κεραία που πρέπει διαρκώς να στοχεύει ακίνητους δορυφόρους ενώ το άλλο έχει μια σταθερή κεραία που πρέπει να στοχεύει κινούμενους δορυφόρους..

  • Like 1
Δημοσ.
1 λεπτό πριν, nvel είπε

οι νομοί της φυσικής δεν αλλάζουν άλλα η τεχνολογία αλλάζει. Το ένα σύστημα έχει μια κινητή κεραία που πρέπει διαρκώς να στοχεύει ακίνητους δορυφόρους ενώ το άλλο έχει μια σταθερή κεραία που πρέπει να στοχεύει κινούμενους δορυφόρους..

σταθερή κεραία ενώ το όχημα κινείται, στρίβει, πέφτει σε λακκούβες, ανεβοκατεβαίνει (σε διάφορες κλίσης), etc δεν το νομίζω.

Όταν ένα όχημα κινείται δεν έχει πάντα οπτική επαφή στο ίδιο σημείο άρα η κεραία θα πρέπει να κινείται.
Και οι μικρές κινήσεις του οχήματος έχουν μεγάλες αποκλίσεις όταν μιλάμε για τόσο μεγάλες αποστάσεις.

Δημοσ.
8 λεπτά πριν, eleozzzz είπε

Όταν ένα όχημα κινείται δεν έχει πάντα οπτική επαφή στο ίδιο σημείο άρα η κεραία θα πρέπει να κινείται.

όταν ο λοβός κινείται η κεραία μπορεί να είναι ακίνητη

Δημοσ.
3 ώρες πριν, eleozzzz είπε

ok, πάρε ένα Gimbal και κότσαρε πάνω την κεραία σου.

καλησπέρα , το πιάτο του starlink είναι σταθερό , αλλά υπάρχουν μέσα σε αυτό οι μηχανισμοί κίνησης. Άρα δεν χρειάζεται να κινείται το πιάτο ( που δεν είναι πλέον αντικατοπτρικό πιάτο , άρα πρέπει να αποκτήσει άλλη ονομασία όπως πλάκα ; ) , αλλά να μπορεί όταν συχρονίζεται , να το κάνει και εν κινήση.

  • 1 χρόνο αργότερα...
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Γενικά ανακοίνωσαν παγκόσμια κάλυψη λένε έως τέλος του 2023 (πολύ Promising).

Βγάλανε ανακοίνωση επίσημα για το Maritime section εδώ , όπου θα παίξουν με διπλή κεραία  εξοπλισμός : 10K, monthly cost : 5K χωρίς δέσμευση συμβολαίου (μπορεί δλδ ένας που κάθετε το κότερο τους μισούς μήνες να μην το έχει ενεργό).

Για όσους τα μισθώνουν, αυτό πέρα από το 4G/5G  θα αποτελέσει μια καλή εναλλακτική των regional VSAT πακέτων που υπάρχουν έως τώρα , αν και πιο ακριβό μηνιάτικο αν το αναλογιστεί κανείς με το τιμή ανά λίτρο , είναι πιο οικονομικό. ΑΝ βγάλουν χαμηλότερα πακέτα με χαμηλότερη χρέωση, τότε θα κλάψει λαός.

Στον παρακάτω σύνδεσμο (υπάρχουν και άλλοι) μπορεί κανείς να δει και τον άμεσο ανταγωνιστή τους, μιας και ο καράφλας κοιμάται ακόμα και αργεί, την One Web. https://satellitemap.space/#

Έχω πάρει ένα σύστημα για το γραφείο - backup θα το στείσω εκτιμώ μέσα στο μήνα διότι δεν προλαβαίνω άμεσα. Η εγκατάσταση μοιάζει πανεύκολη.
Όσοι έχετε δώστε εντυπώσεις. 

Η phased array κεραία λειτουργεί όπως και οι δορυφόροι τους both Ku and Ka μπάντες και στη θεωρία ο καιρός (σύνεφφα / βροχή κτλ.) θα έχουν λιγότερο επίδραση από ότι έχει τώρα ένας VSAT χρήστης. Ακόμα και με χιόνι δεν θα χάνει λένε κανείς τελείως τη συνδεσημότητα (έχει ενσωματομένο heater). 

 

Επεξ/σία από Vasilius
  • 2 εβδομάδες αργότερα...
Δημοσ.

Μερικά επιπλέον info για όσους ενδιαφέρονται

1) Με βάση τον πίνακά τους σχετικά με το Latency στην θαλάσσια υπηρεσία είναι ψηλότερη λόγω της διαδρομής των πακέτων αποστολής/λήψεων μέσω των δορυφόρων. Η μέση καθυστέρηση για τις τρέχουσες περιοχές κάλυψης είναι <60 ms, έως και ~ 99ms στη μέση του Ειρηνικού Ωκεανού και θα παραμείνει αμετάβλητη με πρόσθετους δορυφόρους.

2) Όσον αφορά την απόδοση αυτών των κεραιών στο θαλάσσιο περιβάλλον, οι ανησυχίες και οι δυσπιστίες που εκφράζονται για τη σταθερότητα κατά τη διάρκεια έντονης βροχής και υψηλών επιπέδων υγρασίας και ως αποτέλεσμα η ταχύτητα του Διαδικτύου θα πρέπει να είναι σημαντικά χειρότερη μαζί με την απώλεια πακέτων . Αναμένεται όμως να μπορούν να διεισδύσουν σε διάφορες καιρικές συνθήκες, δεν θα προχωρούσαν σε πώλησή τους αλλιώς (λογικά). Το υλικό έχει χρησιμοποιηθεί σε θαλάσσια περιβάλλοντα με το SpaceX Navy, όπως διαπιστώθηκε στη μελέτη που δημοσίευσαν. Το τρέχον υλικό μπορεί να αντέξει τις σκληρές συνθήκες του Ποσειδώνα και έχει εγγύηση 2 χρόνια. Θα γίνει δωρεάν αναβάθμιση στις νέες κεραίες με το επίπεδο πάνελ που αναφέρεται στον ιστότοπό τους, δωρεάν (αυτό περιλαμβάνεται στην αρχική τιμή h/w των $10.000).

3) Πώς θα συμπεριφέρεται το starlink με το κλείδωμα αλλαγής δορυφόρου λόγω εμποδίου όταν το σκάφος πλέει ή όταν βρεθεί οποιοδήποτε εμπόδιο στην οπτική επαφή με τους δορυφόρους π.χ ένας γερανός , ένα βουνό , ένα άλλο πλοίο κτλ. Ποιός θα είναι ο πραγματικός χρόνος μεταξύ της αλλαγής σε άλλο δορυφόρο ;  Λένε πως ο χρόνος αυτός γίνεται σε χιλιοστά του δευτερολέπτου. Η κεραία θα εντοπίσει το πρόβλημα και θα μεταβεί εναλλακτικά σε άλλο δορυφόρο για να μετριάσει τις επιπτώσεις των εμποδίων.


4) Η Starlink θα παρέχει ένα portal που θα επιτρέπει στους χρήστες να παρακολουθούν και να διαχειρίζονται εξ αποστάσεως τα πλοία/κότερα τους. Αυτό θα επιτρέψει να βλέπουν βασικές παραμέτρους, όπως η καθυστέρηση και η απόδοση. Θα επιτρέψει επίσης να παρακολουθούν  εξ αποστάσεως και να αντιμετωπίζουν προβλήματα στα τερματικά σε ένα κότερο/πλοίο. Υπάρχει πρόβλεψη και η διάθεση ενός API.

5) Όσον αφορά το πολύ θετικό μοντέλο pay as you go, θεωρητικά δεν θα υπάρχουν καθυστερήσεις σε περίπτωση απενεργοποίησης/ενεργοποίησης/παύσης. Η παύση θα αυτοδιαχειρίζεται απευθείας μέσω της ηλεκτρονικής πύλης - λογαριασμού.

6) Ο επίσημος δημοσιευμένος χάρτης κάλυψης θα ενημερώνεται διαρκώς με τις περιοχές κάλυψης καθώς το δίκτυο θα επεκταθεί. Η κάλυψη στον Νότιο Πόλο θα ενημερωθεί στο μέλλον. Αυτό θα είναι σε παρόμοιο χρονοδιάγραμμα με τον Βόρειο Πόλο.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...