Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Η μεγαλύτερη αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία δείχνει να εγκαταλείπει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης μια για πάντα.

Η GM δεν σκοπεύει απλώς να μετατρέψει πολλά από τα μοντέλα της σε ηλεκτρικά τα επόμενα χρόνια, αλλά θέλει να σταματήσει πλήρως την κατασκευή οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Όπως αναφέρει το CNBC, η GM έχει παρουσιάσει σχέδια για την πλήρη εξάλειψη των εκπομπών ρύπων από νέα ηλεκτρικά οχήματα έως το 2035. Ενώ αυτό προσφέρει τεχνικά ένα άνοιγμα για το υδρογόνο και άλλους παρόμοιους κινητήρες μηδενικών εκπομπών, η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία δηλώνει ξεκάθαρα ότι θέλει ένα «ηλεκτρικό μέλλον».

Η κίνηση αυτή αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου σχεδίου της εταιρίας για να σταματήσει εντελώς τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως το 2040. Το σχέδιο περιλαμβάνει τη μετάβαση σε 100% ανανεώσιμες πηγές ενέργειας παγκοσμίως έως και το 2035 και στις ΗΠΑ έως το 2030 αλλά και τη χρήση εγκαταστάσεων φιλικότερων προς το περιβάλλον. Η GM σκοπεύει να προσφέρει 30 νέα EV μοντέλα έως το 2025 και ελπίζει ότι τα περισσότερα ή όλα τα Cadillac θα είναι ηλεκτρικά έως και το 2030.

Αν και η GM έχει υποστηρίξει και στο παρελθόν τη μετάβαση στην ηλεκτρική ενέργεια, έχει κατηγορηθεί ότι προσαρμόζει τα σχέδιά της ανάλογα με το «ποιος διευθύνει» τις ΗΠΑ. Υποστήριξε την αγωγή της κυβέρνησης Trump που προσπάθησε να αποτρέψει την Καλιφόρνια να ορίζει από μόνη της ανεξάρτητους κανόνες για τις εκπομπές καυσαερίων, αλλά υποχώρησε λίγο μετά τη νίκη του Joe Biden. Ο πρόεδρος Biden υπέγραψε μια σειρά πολιτικών υπέρ του περιβάλλοντος μόλις μια ημέρα πριν από την ανακοίνωση της GM, συμπεριλαμβανομένης και μίας για τον έλεγχο των εξελίξεων στα ορυκτά καύσιμα. Η GM γνωρίζει σαφώς πως πλέον δεν έχουν απομείνει πολλοί υποστηρικτές στον Λευκό Οίκο υπέρ των μηχανών εσωτερικής καύσης.

Το ερώτημα είναι αν θα ακολουθήσουν και άλλες αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Η Ford και η Fiat Chrysler έχουν ήδη μιλήσει για να φέρουν ηλεκτρικά μοντέλα εδώ και χρόνια, αλλά δεν έχουν ακόμη ορίσει ένα χρονικό σημείο στο οποίο θα κάνουν τη μετάβαση στα EV οχήματα. Ενώ η ανακοίνωση της GM μπορεί να αφορά και το γεγονός ότι θέλει να δημιουργήσει θετικές εντυπώσεις εκτός του ότι θέλει να βοηθήσει τον πλανήτη,  αυτό τελικά ίσως να μην είναι πρόβλημα εάν ωθήσει κι άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες να ακολουθήσουν τον ίδιο δρόμο.


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Δημοσ.

Δεδομένο ότι η ηλεκτροκίνηση θα είναι το go-to στην επόμενη δεκαετία, δεν χωράει αμφιβολία. Έως και το 2030 (θαρρώ) θα είναι το μεταβατικό στάδιο για τις περισσότερες εταιρίες, έπειτα όποιος αργήσει να μπει στο παιχνίδι, κάηκε.

Ελπίζω μόνο να βρουν τρόπο να δώσουν χαρακτήρα στα οχήματα και να μην είναι απλά ως ένα μέσο μεταφοράς, αλλά και ως χόμπι όπως είναι τώρα για πολλούς.

  • Like 2
Δημοσ.
39 λεπτά πριν, Cell_7 είπε

Δεδομένο ότι η ηλεκτροκίνηση θα είναι το go-to στην επόμενη δεκαετία, δεν χωράει αμφιβολία. Έως και το 2030 (θαρρώ) θα είναι το μεταβατικό στάδιο για τις περισσότερες εταιρίες, έπειτα όποιος αργήσει να μπει στο παιχνίδι, κάηκε.

Ελπίζω μόνο να βρουν τρόπο να δώσουν χαρακτήρα στα οχήματα και να μην είναι απλά ως ένα μέσο μεταφοράς, αλλά και ως χόμπι όπως είναι τώρα για πολλούς.

Η εποχή των Λουλουδιών έχει εξαφανιστεί πιό χόμπι εδώ μηχανές που είναι χόμπι και πλέον βγαίνουν αυτόματα παπάκια σε λίγο καιρό ούτε μόνοι μας δεν θα τον κουρδίζουμε.

Δημοσ.

Θα αλλαξουν πολλα στα επομενα δεκα χρονο σε αυτον τον κλαδο. Πολλες νεες εταιριες στο παιχνιδι, σιγουρα καποιες απο αυτες θα αντικαστησουν καποιες απο τις παλιες. 

  • Like 2
Δημοσ.

αν δεν φτιαχτούν α) μπαταρίες όπως πρέπει (οικονομικές, γρήγορες στην φόρτιση) και β) υποδομή φόρτισης παντού (σε αντίθεση με τα βενζινάδικα που είναι σε ένα δύο σημεία) δεν μπορεί να υπάρξει καθολική ηλεκτροκίνηση. Θα μίνει σε πατίνια και αυτοκίνητα τύπου smart για καμία πρωτεύουσα. 

Οι μπαταρίες σήμερα είναι dealbreaker και λυπάμαι για τους ενθουσιώδεις λάτρεις που ανυπομονούν αλλά και ένα μονο αρνητικό (fatal) είναι αρκετό να τραβήξει μια τεχνολογία πίσω. Και να τους θυμίσω αν είναι κάποιας ηλικίας ότι το 2000s τα 'ίδια' λέγανε για το υγρό υδρογόνο (το καύσιμο του μέλλοντος). Ακόμα έρχεται και αυτό. Οι CΕΟ θέλουν να το "σπρώξουν" αλλά.. δεν.. Μετρήθηκε και προς το παρόν είναι ανεπαρκές.  

Και ούτε οικολογικό είναι. Δεν το λέω εγώ, το λένε οι της δουλειάς..

  • Like 1
  • Thanks 1
Δημοσ.
12 λεπτά πριν, keysmith είπε

αν δεν φτιαχτούν α) μπαταρίες όπως πρέπει (οικονομικές, γρήγορες στην φόρτιση) και β) υποδομή φόρτισης παντού (σε αντίθεση με τα βενζινάδικα που είναι σε ένα δύο σημεία) δεν μπορεί να υπάρξει καθολική ηλεκτροκίνηση. Θα μίνει σε πατίνια και αυτοκίνητα τύπου smart για καμία πρωτεύουσα. 

Οι μπαταρίες σήμερα είναι dealbreaker και λυπάμαι για τους ενθουσιώδεις λάτρεις που ανυπομονούν αλλά και ένα μονο αρνητικό (fatal) είναι αρκετό να τραβήξει μια τεχνολογία πίσω. Και να τους θυμίσω αν είναι κάποιας ηλικίας ότι το 2000s τα 'ίδια' λέγανε για το υγρό υδρογόνο (το καύσιμο του μέλλοντος). Ακόμα έρχεται και αυτό. Οι CΕΟ θέλουν να το "σπρώξουν" αλλά.. δεν.. Μετρήθηκε και προς το παρόν είναι ανεπαρκές.  

Και ούτε οικολογικό είναι. Δεν το λέω εγώ, το λένε οι της δουλειάς..

με 500χλμ αυτονομία θα ειναι σαν το κινητο σου. One day full use και σπιτι φόρτιση. για ταξιδι προφανώς γιατι για πολη σε φτάνει και με το παραπάνω.

Δημοσ.
1 ώρα πριν, Cell_7 είπε

Ελπίζω μόνο να βρουν τρόπο να δώσουν χαρακτήρα στα οχήματα και να μην είναι απλά ως ένα μέσο μεταφοράς, αλλά και ως χόμπι όπως είναι τώρα για πολλούς.

Προσωπικά ελπίζω και εύχομαι να γίνει το αντίθετο. Να πάψει η αυτοκίνηση να είναι χόμπι διότι τόσες δεκαετίες έχουν κλείσει πολλά σπίτια "παίζοντας". Ελπίζω κάποια στιγμή να μπαίνεις στο αυτοκίνητο και να μην έχει "σανιδωσε το" και "σιγά μη βγάλω φλας, δεν είναι κανείς από πίσω".

Στην Ελλάδα ζούμε. Αυτοκίνητο και χόμπι είναι καταστροφικός συνδυασμός. 

  • Like 7
  • Thanks 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
15 λεπτά πριν, basilis_k6 είπε

με 500χλμ αυτονομία θα ειναι σαν το κινητο σου. One day full use και σπιτι φόρτιση. για ταξιδι προφανώς γιατι για πολη σε φτάνει και με το παραπάνω.

Μπα δεν γίνεται, με όσα έχω ακούσει έχω καταλάβει ότι όλοι στο insomnia πηγαίνουν κάθε μέρα Αθήνα-Θεσσαλονίκη και επειδή πάνε με 230, δεν θα φτάσει η μπαταρία.

  

2 λεπτά πριν, snips είπε

Προσωπικά ελπίζω και εύχομαι να γίνει το αντίθετο. Να πάψει η αυτοκίνηση να είναι χόμπι διότι τόσες δεκαετίες έχουν κλείσει πολλά σπίτια "παίζοντας". Ελπίζω κάποια στιγμή να μπαίνεις στο αυτοκίνητο και να μην έχει "σανιδωσε το" και "σιγά μη βγάλω φλας, δεν είναι κανείς από πίσω".

Στην Ελλάδα ζούμε. Αυτοκίνητο και χόμπι είναι καταστροφικός συνδυασμός. 

Μην μπερδεύεις το χόμπι με τους ανόητους, παντού υπάρχουν αυτοί, σε όλους τους κλάδους.

Εγώ θέλω να μπορώ να κάνω κάποια upgrades και να πάω στην πίστα στις σέρρες και να περάσω καλά. Θέλω να αλλάξω την οθόνη στο αμάξι και να βάλω έξτρα gadgets. Θέλω να αλλάξω κάποια κομμάτια για να ακούγεται διαφορετικά το αυτοκίνητο, με πιάνεις.

Επεξ/σία από Cell_7
  • Like 2
Δημοσ.

Απο την ανακοίνωση στην πράξη έχουμε καιρό ...βέβαια όσο πιο νωρίς μπει κάποια εταιρία , τόσο καλύτερα

24 λεπτά πριν, basilis_k6 είπε

με 500χλμ αυτονομία θα ειναι σαν το κινητο σου. One day full use και σπιτι φόρτιση. για ταξιδι προφανώς γιατι για πολη σε φτάνει και με το παραπάνω.

500χλμ μακάρι να έχουν , βοηθά για τους περισσότερους που δεν έχουν γκαραζ . οι τιμές είναι το πρόβλημα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, Cell_7 είπε

Μπα δεν γίνεται, με όσα έχω ακούσει έχω καταλάβει ότι όλοι στο insomnia πηγαίνουν κάθε μέρα Αθήνα-Θεσσαλονίκη και επειδή πάνε με 230, δεν θα φτάσει η μπαταρία.

500 πραγματικά χιλιόμετρα αυτονομία (580 βάση του WLTP test-γύρω στο 20% κάτω στην πράξη) αυτή τη στιγμή, έχει μόνο το model 3 στην long-range του έκδοση, το οποίο στην Ελλάδα ξεκινάει από 55.000€. Αρχικά δηλαδή, είναι πανάκριβο. Και το πρόβλημα με τις μπαταρίες είναι ότι αποτελούν ένα πολύ μεγάλο μέρος της τιμής του αυτοκινήτου, οπότε είναι πρακτικά αδύνατο να δούμε μέχρι το 2030 οχήματα που να ξεκινάνε από τις 10-15.000€ με νορμάλ αυτονομία, τη στιγμή που οι αισιόδοξες εκτιμήσεις θέλουν το κόστος να έχει πέσει μέχρι το 2030 στα 60€/KWh, ενώ οι συντηρητικές στα 100€/KWh. Επίσης, αυτή η αυτονομία επιτυγχάνεται σε συνδυασμό με πανάκριβους και υπερβολικά αποδοτικούς ηλεκτροκινητήρες, ένας τομέας που έχει μελετηθεί εδώ και δεκαετίες και δεν αναμένονται θαύματα μέχρι το 2030.

Έστω όμως ότι καταφέρνουμε και έχουμε φθηνά ηλεκτρικά οχήματα με 500km αυτονομία. Αυτό σημαίνει, ότι σε ένα ταξίδι Αθήνα-Θεσσαλονίκη πρέπει να βάλεις μέσα και στάση μισή με μία ώρα για φόρτιση. Το χειρότερο όμως είναι ακόμη μεγαλύτερα ταξίδια όπως το Θεσσαλονίκη-Πάτρα ή Θεσσαλονίκη-Καλαμάτα, που εκεί θα πρέπει να κάνεις 2 ή 3 στάσεις, χάνοντας ακόμη και ένα δίωρο. Απλά δεν είναι πρακτικό και 3 ταξίδια το χρόνο να κάνεις.

Εκεί όμως που δεν είναι καθόλου πρακτικό, είναι στο βουνό. Σήμερα, παίρνεις ένα suzuki jimny και οργώνεις τα βουνά. Βενζινάδικο θα βρεις στα χωριά, άντε βαριά βαριά παίρνεις και κανένα μπιτόνι μαζί σου. Ταχυφορτιστή που θα βρεις; Και υπόψη για να υπάρξει ταχυφορτιστής πρέπει να υπάρχουν και βαρβάτες παροχές ρεύματος, των 350kW σήμερα, μεγαλύτερες στο μέλλον, για τον κάθε ταχυφορτιστή. Αυτά είναι τρομακτικά μεγέθη για τα σημερινά δεδομένα. Ούτε μέσα στις πόλεις υπάρχουν τέτοιες παροχές εύκολα διαθέσιμες, γιατί απαιτούν να συνδεθείς απευθείας στη μέση ή υψηλή τάση.

Επεξ/σία από jimex
  • Like 4
  • Thanks 1
Δημοσ.

Αναρωτιέμαι τελευταία, εδώ και 30 χρόνια έχει έρθει ο κόσμος πάνω-κάτω, έχουν γίνει τόσες σφαγές για το πετρέλαιο και ξαφνικά ανακαλύψαμε παγκοσμίως πως μπορούμε να έχουμε ηλεκτροκίνητες μεταφορές; Η τεχνολογία προϋπήρχε. Τί άλλαξε και ξαφνικά κράτη και μεγαλοεταιρείες προωθούν την ηλεκτροκίνηση; Ούτε μόδα είναι το αίτιο, ούτε κόψιμο για το περιβάλλον, μη γελιόμαστε. Αυτά είναι μεγάλα σχέδια και χοντρές κινήσεις. Ούτε το Λίθιο είναι πιο ανεξάντλητο από το πετρέλαιο. Για να μην το πάω μακριά σε θεωρίες, μπορεί πχ να είναι ένας τρόπος επανεκίννησης της παγκόσμιας οικονομίας - και μόλις τελειώσει κι αυτό το παραμύθι βλέπουμε. Νέα προϊόντα, νέες τάσεις, νέοι καταναλωτές, νέα «πρέπει», νέες υποδομές, νέοι νόμοι...

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
4 ώρες πριν, PCharon είπε

Αναρωτιέμαι τελευταία, εδώ και 30 χρόνια έχει έρθει ο κόσμος πάνω-κάτω, έχουν γίνει τόσες σφαγές για το πετρέλαιο και ξαφνικά ανακαλύψαμε παγκοσμίως πως μπορούμε να έχουμε ηλεκτροκίνητες μεταφορές; Η τεχνολογία προϋπήρχε. Τί άλλαξε και ξαφνικά κράτη και μεγαλοεταιρείες προωθούν την ηλεκτροκίνηση; Ούτε μόδα είναι το αίτιο, ούτε κόψιμο για το περιβάλλον, μη γελιόμαστε. Αυτά είναι μεγάλα σχέδια και χοντρές κινήσεις. Ούτε το Λίθιο είναι πιο ανεξάντλητο από το πετρέλαιο. Για να μην το πάω μακριά σε θεωρίες, μπορεί πχ να είναι ένας τρόπος επανεκίννησης της παγκόσμιας οικονομίας - και μόλις τελειώσει κι αυτό το παραμύθι βλέπουμε. Νέα προϊόντα, νέες τάσεις, νέοι καταναλωτές, νέα «πρέπει», νέες υποδομές, νέοι νόμοι...

Πρέπει να μειωθούν οι ρύποι γιατί αν συνεχίσουμε με αυτό τον ρυθμό πάμε για φούντο. Αυτό σημαίνει ΑΠΕ το οποίο στον τομέα της μετακίνησης ευνοεί την ηλεκτροκίνηση. Υπάρχουν και άλλοι τρόποι, αλλά αυτός είναι ο πιο εύκολος τώρα για μια γρήγορη αλλαγή. Τίποτα παραπάνω, τίποτα λιγότερο.

Ταυτόχρονα βλέπεις πως η ανθρωπότητα ψάχνεται όσο ποτέ να εξερευνήσει άλλους πλανήτες για να τους αποικησει (Άρης). Ξέρουμε πως ο χρόνος είναι περιορισμένος όσο συνεχίζουμε την εκμετάλλευση του πλανήτη με αυτό τον ρυθμο και ψάχνουμε εναλλακτικές.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Αναρωτιέμαι αν θα γίνει κάποια συλλογική κίνηση ανάπτυξης 1 μορφής πακέτου μπαταρίας ή έστω ένα κοινό interface και αντί να πρέπει να κάνουμε στάση και να φορτίσουμε, απλά να παρκάρουμε το αυτοκίνητο πάνω σε μια πλατφόρμα και ένας αυτόματος μηχανισμός να αφαιρεί την μπαταρία μας και να βάζει μια άλλη. Η δική μας πάει για φόρτιση και θα μπει έπειτα σε άλλο αυτοκίνητο. Ακόμα και η θέση της μπαταρίας είναι ευνοϊκή για κάτι τέτοιο εφόσον βρίσκεται στο κάτω μέρος του αμαξώματος

Η λειτουργία αυτή υπάρχει στην Ινδία όπου μπορείς να πας με το ηλεκτρικό μηχανάκι, να βγάλεις την μπαταρία σου, να την βάλεις στο μηχάνημα φόρτισης και να πάρεις μια άλλη πληρώνοντας ένα μικρό ποσό (γύρω στα 3€). Φυσικά το μηχανάκι πρέπει να είναι της συγκεκριμένης εταιρείας, δεν υπάρχει κοινό πρότυπο με άλλες μάρκες.

 

Υ.Γ.: Προς οποιον σκέφτεται να απαντήσει τοπικά για την Ελλάδα παρακαλώ να μην το κάνει, δεν υπάρχει μόνο η Ελλάδα σε αυτό τον πλανήτη, ούτε είμαστε παράδειγμα προς μίμηση στον τομέα ΑΠΕ

Επεξ/σία από Crystallization
Δημοσ.

Λογικό. 
Όταν ο άνεμος πάει προς μια κατεύθυνση, ακόμη και οι "σκληροπυρηνικοί" θα αλλάξουν ρότα. 
Οι φανατισμοί για τις βεντζίνες είναι για αυτούς που δεν κάνουν μπιζνες. 

 

Πάλι για το θέμα αυτονομία και τις "ατελείωτες" ώρες που πρέπει να φορτίζεις. 
Εάν μιλάμε για έλλειψη σταθμών φόρτισης δεν είναι θέμα του αμαξιού, είναι θέμα υποδομών. 
Δίχως βενζινάδικα ούτε τα συμβατικά θα πήγαιναν πουθενά. 
Για τον χρόνο, η συμβουλή(επιβολή σε άλλα μέρη) είναι περί το τέταρτο-εικοσάλεπτο ανά 250 χλμ ο χρόνος ξεκούρασης ώστε να μην γίνεσαι επικίνδυνος. 
Όσο δηλαδή θα βγαίνει πάνω-κάτω ο χρόνος φόρτισης.
Φυσικά εάν έχεις όχημα που δέχεται υψηλό ρυθμό φόρτισης, ο απαραίτητος χρόνος θα είναι λιγότερος.

Μια χαρά στο εξωτερικό ζουν και δουλεύουν με τέτοια οχήματα, αλλά φαντάζομαι τι ξέρουν και οι κουτό-φραγκοι..

1 ώρα πριν, Crystallization είπε

Πρέπει να μειωθούν οι ρύποι γιατί αν συνεχίσουμε με αυτό τον ρυθμό πάμε για φούντο. Αυτό σημαίνει ΑΠΕ το οποίο στον τομέα της μετακίνησης ευνοεί την ηλεκτροκίνηση. Υπάρχουν και άλλοι τρόποι, αλλά αυτός είναι ο πιο εύκολος τώρα για μια γρήγορη αλλαγή. Τίποτα παραπάνω, τίποτα λιγότερο.

Ταυτόχρονα βλέπεις πως η ανθρωπότητα ψάχνεται όσο ποτέ να εξερευνήσει άλλους πλανήτες για να τους αποικησει (Άρης). Ξέρουμε πως ο χρόνος είναι περιορισμένος όσο συνεχίζουμε την εκμετάλλευση του πλανήτη με αυτό τον ρυθμο και ψάχνουμε εναλλακτικές.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Αναρωτιέμαι αν θα γίνει κάποια συλλογική κίνηση ανάπτυξης 1 μορφής πακέτου μπαταρίας ή έστω ένα κοινό interface και αντί να πρέπει να κάνουμε στάση και να φορτίσουμε, απλά να παρκάρουμε το αυτοκίνητο πάνω σε μια πλατφόρμα και ένας αυτόματος μηχανισμός να αφαιρεί την μπαταρία μας και να βάζει μια άλλη. Η δική μας πάει για φόρτιση και θα μπει έπειτα σε άλλο αυτοκίνητο. Ακόμα και η θέση της μπαταρίας είναι ευνοϊκή για κάτι τέτοιο εφόσον βρίσκεται στο κάτω μέρος του αμαξώματος

Η λειτουργία αυτή υπάρχει στην Ινδία όπου μπορείς να πας με το ηλεκτρικό μηχανάκι, να βγάλεις την μπαταρία σου, να την βάλεις στο μηχάνημα φόρτισης και να πάρεις μια άλλη πληρώνοντας ένα μικρό ποσό (γύρω στα 3€). Φυσικά το μηχανάκι πρέπει να είναι της συγκεκριμένης εταιρείας, δεν υπάρχει κοινό πρότυπο με άλλες μάρκες.

 

Υ.Γ.: Προς οποιον σκέφτεται να απαντήσει τοπικά για την Ελλάδα παρακαλώ να μην το κάνει, δεν υπάρχει μόνο η Ελλάδα σε αυτό τον πλανήτη, ούτε είμαστε παράδειγμα προς μίμηση στον τομέα ΑΠΕ

Υπάρχει από startup-tesla clone στην Κίνα.
Αλλά για να δουλέψει πρέπει να υπάρξει τρελή επένδυση και ίσως δεν συμφέρει για Ι.Χ. 
Για ΜΜΜ είναι πολύ πιο λογικό.

 

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...