Sotersofter Δημοσ. 16 Ιανουαρίου 2021 Δημοσ. 16 Ιανουαρίου 2021 Καλησπέρα σας, έχω ένα 13 ιντσο macbook pro με touchbar στο οποίο ενώ όλα τα άλλα icloud services δουλεύουν καλά, δεν μπορεί να κάνει authenticate το facetime και δεν δεχεται καν το apple id. έχετε καμία ιδέα πως να το φτιάξω αυτό? είμαι σε big sur. σας ευχαριστώ!
ignome4 Δημοσ. 17 Ιανουαρίου 2021 Δημοσ. 17 Ιανουαρίου 2021 Είχα το ίδιο το πρόβλημα, δεν μπορούσε να κάνει ούτε σε iMessage ούτε σε FaceTime , έχει να κάνει με το Auth Token. Όσες λύσεις και να δοκίμασα δεν έγινε τίποτα. Πήρα τηλέφωνο στο support στην Αμερική αλλά ούτε ο τεχνικός δεν έκανε κάτι. Τελικά άλλαξα Apple ID Σου δίνω αυτό που είχα βρει και εύχομαι να πιάσει σε σένα Things to do before phoning Apple. 1) NVRAM reset [How to reset NVRAM on your Mac - Apple Support.](https://support.apple.com/en-gb/HT204063) Then test Messages 2) [Safe Boot](https://support.apple.com/en-gb/HT201262) then retest Messages These two provide some basic Maintenance by clearing caches and resetting some stored Memory items that might be effecting things. Try Messages in between each one. 3) Check the Serial Number appears in the About this Mac item in the Apple Icon Menu top left. If it is Missing you will need to Visit an Apple Store to have it “flashed” back to the Mother/Logic board. If you have had this Replaced recently return to that engineer to finish his or her job 4) Try the Apple ID in another Mac user Account. Create one or Enable the Guest option in System Preferences > Users and Groups. 5) Try a different Apple ID whilst in the test account 6) Try the different Apple ID in the normal Mac User Account. 7) Check the System Information (Apple Menu again but hold down the ALT key and select the first item). Go to Hardware > Network > Locations This should have one item that has the *en0* number. IF you have Ethernet abilities it should be that option. If you don’t the WiFi one should become the *en0* numbered item. NOTE 7) has only been posted by one person saying it was a fix from Apple (there is more about what to delete if there is no en0) But no-one I have posted the info to has had an issue with a missing en0 item. If none of these get Messages to do the iMessages login and it appears to be centred on the use of your Apple ID then it is most likely server end.
Sotersofter Δημοσ. 17 Ιανουαρίου 2021 Μέλος Δημοσ. 17 Ιανουαρίου 2021 9 ώρες πριν, ignome4 είπε Είχα το ίδιο το πρόβλημα, δεν μπορούσε να κάνει ούτε σε iMessage ούτε σε FaceTime , έχει να κάνει με το Auth Token. Όσες λύσεις και να δοκίμασα δεν έγινε τίποτα. Πήρα τηλέφωνο στο support στην Αμερική αλλά ούτε ο τεχνικός δεν έκανε κάτι. Τελικά άλλαξα Apple ID Σου δίνω αυτό που είχα βρει και εύχομαι να πιάσει σε σένα Things to do before phoning Apple. 1) NVRAM reset [How to reset NVRAM on your Mac - Apple Support.](https://support.apple.com/en-gb/HT204063) Then test Messages 2) [Safe Boot](https://support.apple.com/en-gb/HT201262) then retest Messages These two provide some basic Maintenance by clearing caches and resetting some stored Memory items that might be effecting things. Try Messages in between each one. 3) Check the Serial Number appears in the About this Mac item in the Apple Icon Menu top left. If it is Missing you will need to Visit an Apple Store to have it “flashed” back to the Mother/Logic board. If you have had this Replaced recently return to that engineer to finish his or her job 4) Try the Apple ID in another Mac user Account. Create one or Enable the Guest option in System Preferences > Users and Groups. 5) Try a different Apple ID whilst in the test account 6) Try the different Apple ID in the normal Mac User Account. 7) Check the System Information (Apple Menu again but hold down the ALT key and select the first item). Go to Hardware > Network > Locations This should have one item that has the *en0* number. IF you have Ethernet abilities it should be that option. If you don’t the WiFi one should become the *en0* numbered item. NOTE 7) has only been posted by one person saying it was a fix from Apple (there is more about what to delete if there is no en0) But no-one I have posted the info to has had an issue with a missing en0 item. If none of these get Messages to do the iMessages login and it appears to be centred on the use of your Apple ID then it is most likely server end. Σε ευχαριστώ πολύ! Τα δοκιμάζω και επιστρέφω. Ελπίζω να μην χρειαστεί να αλλάξω.
Sotersofter Δημοσ. 16 Φεβρουαρίου 2021 Μέλος Δημοσ. 16 Φεβρουαρίου 2021 τελικα τιποτα απο αυτα δεν δουλεψε. ειχα κανει αλλαγη το πληκτρολογιο, αλλα δουλευε μετα. προσπαθησα και αλλο apple id και παλι τα ιδια
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα