greekgreek Δημοσ. 29 Οκτωβρίου 2023 Δημοσ. 29 Οκτωβρίου 2023 (επεξεργασμένο) Σήμερα Λίμνη Βεγορίτιδα : Άρνισσα Επεξ/σία 29 Οκτωβρίου 2023 από greekgreek 21
Yannis1976 Δημοσ. 29 Οκτωβρίου 2023 Δημοσ. 29 Οκτωβρίου 2023 Ωροπός με Fuji αυτή τη φορά... Θα υπάρξει και μέρος 2ο (κράτησα 195 φωτογραφίες!!) 18 1
pifilos Δημοσ. 29 Οκτωβρίου 2023 Δημοσ. 29 Οκτωβρίου 2023 5 λεπτά πριν, Yannis1976 είπε Ωροπός με Fuji αυτή τη φορά... Θα υπάρξει και μέρος 2ο (κράτησα 195 φωτογραφίες!!) Βλέπω και εγώ στο αντίστοιχο post στο dpreview "near my hometown" λέω θα είναι τίποτα πιο βόρεια. Παίζουν τέτοια Ωροπό ε ; Όχι πως έχω τα δικά σου εργαλεία αλλά λέμε... έστω για παρατήρηση . Ωραία χρώματα. 2
Yannis1976 Δημοσ. 29 Οκτωβρίου 2023 Δημοσ. 29 Οκτωβρίου 2023 15 minutes ago, pifilos said: Βλέπω και εγώ στο αντίστοιχο post στο dpreview "near my hometown" λέω θα είναι τίποτα πιο βόρεια. Παίζουν τέτοια Ωροπό ε ; Όχι πως έχω τα δικά σου εργαλεία αλλά λέμε... έστω για παρατήρηση . Ωραία χρώματα. Όλες οι τελευταίες που ανεβάζω flickr και dpr είναι από εκεί. Είναι η εποχή τους Οκτώβρη - Νοέμβρη. Όσον αφορά στα εργαλεία, το πιο σημαντικό είναι να έχεις έναν σχετικά καλό φακό να φτάνει τουλάχιστον τα 600mm (σε 35). Ο σένσορας είναι λιγότερο σημαντικός (και 1" τραβάς αξιοπρεπέστατα, αρκεί να προσέξεις το φως). Έχω πετύχει και άλλους φωτογράφους εκεί, κάποιοι σκάνε με Nikon P950-1000 και τραβάνε μια χαρά στατικά θέματα. 1
costas_ Δημοσ. 29 Οκτωβρίου 2023 Δημοσ. 29 Οκτωβρίου 2023 Στις 28/10/2023 στις 12:51 ΜΜ, and_64 είπε long exposure από το γραφείο χθές Μια παρόμοια από εμένα 16 1
babisskg Δημοσ. 30 Οκτωβρίου 2023 Μέλος Δημοσ. 30 Οκτωβρίου 2023 (επεξεργασμένο) 8 ώρες πριν, Yannis1976 είπε Όλες οι τελευταίες που ανεβάζω flickr και dpr είναι από εκεί. Είναι η εποχή τους Οκτώβρη - Νοέμβρη. Όσον αφορά στα εργαλεία, το πιο σημαντικό είναι να έχεις έναν σχετικά καλό φακό να φτάνει τουλάχιστον τα 600mm (σε 35). Ο σένσορας είναι λιγότερο σημαντικός (και 1" τραβάς αξιοπρεπέστατα, αρκεί να προσέξεις το φως). Έχω πετύχει και άλλους φωτογράφους εκεί, κάποιοι σκάνε με Nikon P950-1000 και τραβάνε μια χαρά στατικά θέματα. Το 600αρι είναι όντως απαραίτητο , ενώ κρατιέται υπό όρους και με τα χέρια , αν μάλιστα είναι prime νέας κοπής ....... πανάκριβα πράγματα . Πάντως όσες φορές δοκίμασα και με prime τα 400mm δεν φτάνουν , για 600 και πάνω έχω δοκιμάσει με κάτι τύπου superzoom , μικρότερες από 1 ιντσα ....... έτσι κι' έτσι . Θα έλεγα ότι ένας 400αρης prime η 600 μαζί με κάτι σε full frame , είναι πολύ καλή λύση . Θα ανεβάσω αργότερα ένα παρόμοιο δείγμα από μικρό αισθητήρα σε superzoom , όπως βγήκε ώστε να υπάρχει μέτρο σύγκρισης . Για την λύση του crop αισθητήρα , θα έλεγα ότι χρειάζονται αρκετά mp , ώστε να κόψει ότι θέλει κανείς στην συνέχεια . Από αισθητήρα 1/2.3 στα όρια του οπτικού ζουμ λίγο πρίν γίνει ψηφιακό , η επάνω όπως βγήκε και η κάτω λίγο περιποιημένη ας πούμε . Παρά τα 20mp και χωρίς crop , τα πράγματα φαίνονται και είναι δύσκολα . Επεξ/σία 30 Οκτωβρίου 2023 από babisskg 4 1
highpriest Δημοσ. 30 Οκτωβρίου 2023 Δημοσ. 30 Οκτωβρίου 2023 4 ώρες πριν, babisskg είπε Το 600αρι είναι όντως απαραίτητο , ενώ κρατιέται υπό όρους και με τα χέρια , αν μάλιστα είναι prime νέας κοπής ....... πανάκριβα πράγματα . Πάντως όσες φορές δοκίμασα και με prime τα 400mm δεν φτάνουν , για 600 και πάνω έχω δοκιμάσει με κάτι τύπου superzoom , μικρότερες από 1 ιντσα ....... έτσι κι' έτσι . Θα έλεγα ότι ένας 400αρης prime η 600 μαζί με κάτι σε full frame , είναι πολύ καλή λύση . Θα ανεβάσω αργότερα ένα παρόμοιο δείγμα από μικρό αισθητήρα σε superzoom , όπως βγήκε ώστε να υπάρχει μέτρο σύγκρισης . Για την λύση του crop αισθητήρα , θα έλεγα ότι χρειάζονται αρκετά mp , ώστε να κόψει ότι θέλει κανείς στην συνέχεια . Από αισθητήρα 1/2.3 στα όρια του οπτικού ζουμ λίγο πρίν γίνει ψηφιακό , η επάνω όπως βγήκε και η κάτω λίγο περιποιημένη ας πούμε . Παρά τα 20mp και χωρίς crop , τα πράγματα φαίνονται και είναι δύσκολα . Οι σουπερζουμ μηχανές δεν μπορούν σε τόσο ακραία σενάρια handheld. Πρέπει να βρει κανείς το κατάλληλο εστιακό μήκος (που σχεδόν ποτέ δεν είναι στο τέρμα ζουμ) και σε συνδυασμό με ακίνητο θέμα, τρίποδο, ιδανικές συνθήκες για να μην κάνει διάθλαση το φως κλπ, θα πάρει μια καλή φωτογραφία. Δεν είναι τυχαίο που βλέπουμε πχ εξαιρετικές φώτο του φεγγαριού απο κομπακτ σουπερζουμ σε τρίποδο, αλλά σε handheld καταστάσεις παίρνουμε εικόνες σαν την παραπάνω. Είναι τα όρια της μηχανής τέτοια. Πρέπει να αντισταθμίσεις πολλά πράγματα για να πάρεις καθαρή μακρινή εικόνα. 1
babisskg Δημοσ. 30 Οκτωβρίου 2023 Μέλος Δημοσ. 30 Οκτωβρίου 2023 2 λεπτά πριν, highpriest είπε Οι σουπερζουμ μηχανές δεν μπορούν σε τόσο ακραία σενάρια handheld. Πρέπει να βρει κανείς το κατάλληλο εστιακό μήκος (που σχεδόν ποτέ δεν είναι στο τέρμα ζουμ) και σε συνδυασμό με ακίνητο θέμα, τρίποδο, ιδανικές συνθήκες για να μην κάνει διάθλαση το φως κλπ, θα πάρει μια καλή φωτογραφία. Δεν είναι τυχαίο που βλέπουμε πχ εξαιρετικές φώτο του φεγγαριού απο κομπακτ σουπερζουμ σε τρίποδο, αλλά σε handheld καταστάσεις παίρνουμε εικόνες σαν την παραπάνω. Είναι τα όρια της μηχανής τέτοια. Πρέπει να αντισταθμίσεις πολλά πράγματα για να πάρεις καθαρή μακρινή εικόνα. Το image stabilization δεν απεμπλέκεται οπότε με τρίποδο τα πράγματα θα γίνουν κάπως .
Yannis1976 Δημοσ. 30 Οκτωβρίου 2023 Δημοσ. 30 Οκτωβρίου 2023 13 minutes ago, highpriest said: Οι σουπερζουμ μηχανές δεν μπορούν σε τόσο ακραία σενάρια handheld. Πρέπει να βρει κανείς το κατάλληλο εστιακό μήκος (που σχεδόν ποτέ δεν είναι στο τέρμα ζουμ) και σε συνδυασμό με ακίνητο θέμα, τρίποδο, ιδανικές συνθήκες για να μην κάνει διάθλαση το φως κλπ, θα πάρει μια καλή φωτογραφία. Δεν είναι τυχαίο που βλέπουμε πχ εξαιρετικές φώτο του φεγγαριού απο κομπακτ σουπερζουμ σε τρίποδο, αλλά σε handheld καταστάσεις παίρνουμε εικόνες σαν την παραπάνω. Είναι τα όρια της μηχανής τέτοια. Πρέπει να αντισταθμίσεις πολλά πράγματα για να πάρεις καθαρή μακρινή εικόνα. Προσωπικά δε χρησιμοποιώ ποτέ τρίποδο για φωτογράφηση πουλιών, εντόμων και αλλά, ούτε καν για το φεγγάρι. Ούτως η άλλως η ταχύτητα είναι αρκετά υψηλή αφού και θεωρητικά ακίνητο να είναι το ζωντανό πάντα έχει κάποια κίνηση (αναπνέει!) ενώ δεν βοηθά και το περιβάλλον (π.χ. αέρας κουνάει τα φτερά του η το κλαράκι που κάθεται το έντομο κτλ). To stabilization βοηθά μόνο σε πολύ χαμηλές ταχύτητες κλείστρου, δεν το χρειάζεσαι σε πιο γρηγορες. Το πρόβλημα με τους μικρότερους σενσορες είναι ότι πρέπει να προσέξεις παρά πολύ το φωτισμό γιατί έχεις πολύ περιορισμένες δυνατότητες επεξεργασίας μετά. Από την άλλη έχουν το πλεονέκτημα των μεγάλων φακών σε μικρό μέγεθος και βάρος… Αν μάθεις να δουλεύεις με αυτούς τους περιορισμούς μπορείς να πετύχεις πολύ ωραίες εικόνες. Ψάξτε για παράδειγμα τα Flickr groups για την LUMIX FZ300… (μεταχειρισμένη κάτω από 300€). Επίσης πλέον το software έχει εξελιχθεί παρά πολύ, βοηθώντας σημαντικά τη βελτίωση της εικόνας (denoise, sharpening κτλ). https://shreyas-yadav.com/lumix-fz300-best-bridge-camera-for-wildlife-photography/ 1
highpriest Δημοσ. 30 Οκτωβρίου 2023 Δημοσ. 30 Οκτωβρίου 2023 2 λεπτά πριν, Yannis1976 είπε Προσωπικά δε χρησιμοποιώ ποτέ τρίποδο για φωτογράφηση πουλιών, εντόμων και αλλά, ούτε καν για το φεγγάρι. Ούτως η άλλως η ταχύτητα είναι αρκετά υψηλή αφού και θεωρητικά ακίνητο να είναι το ζωντανό πάντα έχει κάποια κίνηση (αναπνέει!) ενώ δεν βοηθά και το περιβάλλον (π.χ. αέρας κουνάει τα φτερά του η το κλαράκι που κάθεται το έντομο κτλ). To stabilization βοηθά μόνο σε πολύ χαμηλές ταχύτητες κλείστρου, δεν το χρειάζεσαι σε πιο γρηγορες. Το πρόβλημα με τους μικρότερους σενσορες είναι ότι πρέπει να προσέξεις παρά πολύ το φωτισμό γιατί έχεις πολύ περιορισμένες δυνατότητες επεξεργασίας μετά. Από την άλλη έχουν το πλεονέκτημα των μεγάλων φακών σε μικρό μέγεθος και βάρος… Αν μάθεις να δουλεύεις με αυτούς τους περιορισμούς μπορείς να πετύχεις πολύ ωραίες εικόνες. Ψάξτε για παράδειγμα τα Flickr groups για την LUMIX FZ300… (μεταχειρισμένη κάτω από 300€). Επίσης πλέον το software έχει εξελιχθεί παρά πολύ, βοηθώντας σημαντικά τη βελτίωση της εικόνας (denoise, sharpening κτλ). https://shreyas-yadav.com/lumix-fz300-best-bridge-camera-for-wildlife-photography/ Έγραψα συγκεκριμένα για ακίνητο θέμα. Οτιδήποτε κινείται, είναι εξαιρετικά δύσκολο σε μεγάλη απόσταση με σουπερζουμ κομπακτ. κάποια χιλιοστά να κουνηθεί η μηχανή μπορεί να βγάλει το θέμα σου μέχρι και ένα μέτρο εκτός πλάνου.
babisskg Δημοσ. 30 Οκτωβρίου 2023 Μέλος Δημοσ. 30 Οκτωβρίου 2023 3 λεπτά πριν, Yannis1976 είπε Προσωπικά δε χρησιμοποιώ ποτέ τρίποδο για φωτογράφηση πουλιών, εντόμων και αλλά, ούτε καν για το φεγγάρι. Ούτως η άλλως η ταχύτητα είναι αρκετά υψηλή αφού και θεωρητικά ακίνητο να είναι το ζωντανό πάντα έχει κάποια κίνηση (αναπνέει!) ενώ δεν βοηθά και το περιβάλλον (π.χ. αέρας κουνάει τα φτερά του η το κλαράκι που κάθεται το έντομο κτλ). To stabilization βοηθά μόνο σε πολύ χαμηλές ταχύτητες κλείστρου, δεν το χρειάζεσαι σε πιο γρηγορες. Το πρόβλημα με τους μικρότερους σενσορες είναι ότι πρέπει να προσέξεις παρά πολύ το φωτισμό γιατί έχεις πολύ περιορισμένες δυνατότητες επεξεργασίας μετά. Από την άλλη έχουν το πλεονέκτημα των μεγάλων φακών σε μικρό μέγεθος και βάρος… Αν μάθεις να δουλεύεις με αυτούς τους περιορισμούς μπορείς να πετύχεις πολύ ωραίες εικόνες. Ψάξτε για παράδειγμα τα Flickr groups για την LUMIX FZ300… (μεταχειρισμένη κάτω από 300€). Επίσης πλέον το software έχει εξελιχθεί παρά πολύ, βοηθώντας σημαντικά τη βελτίωση της εικόνας (denoise, sharpening κτλ). https://shreyas-yadav.com/lumix-fz300-best-bridge-camera-for-wildlife-photography/ Ήταν στο πλάνο κάτι τέτοιο ( αναβλήθηκε ) σε μορφή bridge , προτίμησα την πεπατημένη τελικά . Ναι , οι συνθήκες φωτισμού πρέπει να επιλέγονται με ιδιαίτερη προσοχή διότι ο αισθητήρας δεν βοηθάει ιδιαίτερα .
highpriest Δημοσ. 30 Οκτωβρίου 2023 Δημοσ. 30 Οκτωβρίου 2023 1 λεπτό πριν, babisskg είπε Ήταν στο πλάνο κάτι τέτοιο ( αναβλήθηκε ) σε μορφή bridge , προτίμησα την πεπατημένη τελικά . Ναι , οι συνθήκες φωτισμού πρέπει να επιλέγονται με ιδιαίτερη προσοχή διότι ο αισθητήρας δεν βοηθάει ιδιαίτερα . Οι bridge είναι πολύ καλές, αλλά έχουν όρια. Απο την άλλη έτσι όπως κατάντησε η αγορά, να στοιχίζει ένα καλό κιτ FF κάμερας με 3 φακούς όσο ένα αυτοκίνητο, ίσως είναι και μια καλή λύση για αρκετούς. 2
babisskg Δημοσ. 30 Οκτωβρίου 2023 Μέλος Δημοσ. 30 Οκτωβρίου 2023 24 λεπτά πριν, highpriest είπε Οι bridge είναι πολύ καλές, αλλά έχουν όρια. Απο την άλλη έτσι όπως κατάντησε η αγορά, να στοιχίζει ένα καλό κιτ FF κάμερας με 3 φακούς όσο ένα αυτοκίνητο, ίσως είναι και μια καλή λύση για αρκετούς. Μπα ....... δεν ....... κακά τα ψέματα !
highpriest Δημοσ. 30 Οκτωβρίου 2023 Δημοσ. 30 Οκτωβρίου 2023 1 ώρα πριν, babisskg είπε Μπα ....... δεν ....... κακά τα ψέματα ! Νομίζω πως για σοβαρή φωτογραφία, η ελάχιστη αποδεκτή λύση είναι Μ4/3 και πάλι έχει και τους περιορισμούς της. Η χρυσή τομή είναι οι aps-c. Νομίζω έχουν τους λιγότερους συμβιβασμούς σε αυτό το φορμάτ, σε σχέση πάντα με τα χρήματα που απαιτούνται για να κάνεις όσο το δυνατόν περισσότερα πράγματα. Κρίμα που canon και nikon τις έχουν λίγο σαν "παραπαίδια". Ευτυχώς που fuji και sony εξελίσσουν το φορμάτ σωστά. Οι bridge είναι για πιο casual καταστάσεις. Έχουν όμως και αυτές την θέση τους. Σίγουρα όλοι όσοι έχουμε κάμερες με εναλλάξιμους φακούς, κάποια στιγμή βρεθήκαμε σε κατάσταση που το κινητό δεν έκανε δουλειά, αλλά δεν είχαμε και "την καλή" μας κάμερα μαζί μας. Μια bridge (ιδανικά μαζεμένων διαστάσεων) στην τσέπη, λύνει τα χέρια κάποιες φορές. 2
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα