Προς το περιεχόμενο

Η ματιά του φωτογράφου .........


babisskg
Μετάβαση στην απάντηση Απαντήθηκε από costas_,

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
6 ώρες πριν, sakis444 είπε

Συνέχισε τα πειράματα, καλά κάνεις. Αρχικά πρέπει να βρεις για κάθε εστιακό μήκος του φακού σου (τα mm που λέγαμε) τι ελάχιστη ταχύτητα χρειάζεται για να βγει σταθερή μια φωτό (αυτό που είπαν κ άλλοι, μια καλή αρχή είναι το 1/εστιακό μήκος. Αν πχ ο φακός σου έχει ζουμαρει στα 400mm το 1/400sec είναι μια καλή αρχή πειραματισμού. Κι από εκεί βλέπεις αν μπορείς να πέσεις πχ στα 1/200 αν υπάρχει ανάγκη. Μη φοβάσαι να ανεβάζεις iso αν πρέπει να πετύχεις τέτοιους χρόνους. Μια φωτό με ψηλό iso θα προσθέσει καποιο θόρυβο, αλλά μια κουνημενη φωτό είναι ουσιαστικά άχρηστη. Όπως σου είχα γράψει ψάξε βίντεο στο YT για exposure triangle. Θα καταλάβεις ακριβώς τι κάνουν iso-χρονος κλειστρου-διαφραγμα κ πως συνδέονται. Χοντρικά, ότι αυξάνεις πρέπει να ρίξεις αντίστοιχα κάτι άλλο για να μείνει σταθερή κ σωστή η έκθεση (φωτός) σου. Πχ αν έχεις χρόνο 1/100 - iso 100 και f8 αλλά εσύ θες να πας στο 1/400sec χρόνο για να μη σου βγει κουνημενη μια φωτό με πολύ ζουμ, τότε επειδή χάνεις 2 στοπ φωτός (1/100 δια 2 , δια 2 -> 1/200 -> 1//400) πρέπει να τα ισοφαρίσεις ανεβάζοντας ειτε 2 στοπ διάφραγμα ειτε iso. Ειτε θα πας λοιπόν το iso στο 400 (100 επί 2  επί 2) για να κερδίσεις τα 2 στοπ φωτός που έχασες, είτε το διάφραγμα που είναι λίγο πιο περίπλοκος ο υπολογισμός  καθώς δεν αυξάνεται / μειώνεται με επι2 αλλά με 1,4 ( τετραγωνική ρίζα 2). Χοντρικά f1.4 -  f2 - f2.8 - f4 - f5.6 - f8 - f11 - f16 διαφέρουν μεταξύ τους κατά ένα στοπ φωτός το καθένα. Όσο ανεβαίνει το νούμερο όμως εδώ μειώνεται το φως αφού μειώνεται το διάφραγμα του φακού που αφήνει το φως να περάσει.   Άρα αν είχες σωστή έκθεση με 1/100 - f8 - iso100 κι εσύ θες να πας το χρόνο στο 1/400 (χάνεις δύο στοπ) πρέπει είτε να πας το iso στο 400 είτε το διάφραγμα στο f4 (αν ο φακός σου κατεβαίνει στο f4. Αν όχι μπορείς πχ να πας το iso στο 200 (κέρδος 1 στοπ) κ το διάφραγμα στο f5.6 για να κερδίσεις το δεύτερο στοπ που χρειαζόσουν. Αν στη μηχανή δεν είσαι σε μανουαλ φυσικά αλλά σε κάποιο άλλο πρόγραμμα (Av που ελέγχεις το διάφραγμα ή Tv που ελέγχεις το χρόνο τότε τις μετατροπές τις κάνει αυτόματα η κάμερα κ δεν χρειάζεται να μπερδευεσαι. Πρέπει όμως να ελέγχεις αν σου κάνουν αυτά που αποφασίζει η κάμερα για σένα  

Σόρρυ αν γράφω πολλά κ σε μπερδεύω. Είναι εύκολα μόλις τα συνηθίσεις λίγο.

 

Αφού το βρεις αυτό πειραματισου με το να βρεις σωστή εστίαση. Επειδή ένα θέμα όπως φεγγάρι δεν είναι εύκολο να εστιάσει η κάμερα, ίσως πρέπει να δοκιμάσεις χειροκίνητη εστίαση αν έχει η κάμερα δυνατότητα (με έλεγχο μέσω οθόνης κάμερας) . Εναλλακτικά δοκίμασε να εστιάσεις ηλεκτρονικά σε κάποιο πολύ μακρυνό σημείο στο περιβάλλον σου (νύχτα πάντως οι κάμερες δυσκολεύονται πιο πολύ να βρουν εστίαση, ψάξε σημείο σχετικά φωτεινό). 

Κ σε 3η φάση - αφού βγάλεις το φεγγάρι - μπορείς να προσθέσεις κάποιο θέμα πέρα από αυτό (ή και όχι ...αλλά σκέτο φεγγάρι θα είναι ίδιο σε κάθε φωτό που θα βγάζεις μόλις πετύχεις την πρώτη 😎)

Εκεί θα χρειαστεί κ 4η φάση βέβαια! Επεξεργασία raw αρχείου. Γιατί το φεγγάρι είναι συνηθως τόσο φωτεινό σε σχέση με οτιδήποτε άλλο τη νύχτα που για να μη χάσεις τς λεπτομέρειες της επιφάνειας του θα βγουν όλα τα άλλα αρκετά έως πολύ σκοτεινά ...κ θα πρέπει να διορθώσεις σε πρόγραμμα επεξεργασίας .

 

Αν θες κάτι μπορείς να ρωτήσεις κ με προσωπικό μήνυμα όποτε θες. Θα πρότεινα πάντως να ξεκινήσεις με καλύτερες συνθήκες φωτός που θα σε διευκολύνουν. Το βράδυ έχει πολλές δυσκολίες. Ούτε καν τα κουμπιά της μηχανής δεν βλέπουμε ...

 

 

 

_IMG5944.jpg

Χαμός. Θα τα κοιτάξω όλα αυτά με τον καιρό, μάλλον θα πάρω χαρτί και στυλό και θα γράψω τις βέλτιστες ρυθμίσεις που θα βρω μετά από συνδυασμό όλων αυτων των παραμέτρων. 

Αυτόν τον συσχετισμό με την ταχύτητα κλείστρου και την εστιακή απόσταση το δοκίμασα αλλά οι φωτογραφίες βγαίνουν σκοτεινές, υπάρχει μια κόκκινη γραμμή στην μπάρα ενδειξεων της μηχανής που άμα την ξεπεράσω στις ταχύτητες σκοτεινιαζει η φωτογραφία, μόνο αν είναι σε ταχύτητες πριν από την κόκκινη γραμμή πιάνει. Γενικά το 1/8 μόνο βλέπω να δουλεύει προς το παρόν. Θα κάνω κι άλλες δοκιμές σίγουρα. 

Επεξ/σία από Basilhs23___
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλημέρα σας,
Ο διαβόητος "Πράσινος Κομήτης" ή "Κομήτης των Νεάντερνταλ", όπως τον φωτογράφισα με το τηλεσκόπιο μου τις προηγούμενες ημέρες.
Αρκετά διαφορετικός τρόπος επεξεργασίας ειδικά οταν "ολα" κουνιουνται. Αστρα-Γη-Κομήτης.
Θεωρω οτι βγήκε καλο αποτέλεσμα, θα γινει καποια στιγμή re-edit με ακομα περισσότερη προσοχή. 

Βιαζόμουν αρκετά να τον ετοιμασω μιας κ είχαμε live με φίλους αστροφωτογράφους- ερασιτέχνες αστρονομους με θέμα τους Κομήτες και ήθελα να τον παρουσιάσω εκεί.
Δεν χρειάζεστε εξειδικευμενη εμπειρία για να το παρακολουθήσετε και οποιαδηποτε ιδεα-feedback ειναι παντα ευπρόσδεκτο. ----> 

 

C2022 E3 ZTF +stars sign.jpg

  • Like 15
  • Thanks 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σημερινές στο φράγμα Έλλη του Αξιού

Γερακίνα , Τριόρχης υποείδος από ότι βρήκα.

Canon DSLR 800D & Canon EF 70-300 f/4-5.6 is usm

Shutter speed, aperture & ISO: 1/1250, f/5.6, 100

617428735766695927f216413b66017f34e48748

Αργυροτσικνιάς

Panasonic Lumix DMC-FZ300

Shutter speed, aperture & ISO: 1/1000, f/4.5, 100

681608147803e02658a559a913756c070196fd22

  • Like 13
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κι εδώ βλέπουμε ένα νεογέννητο αστεριάκι, από την μέσα μεριά στο τζάμι στο ενυδρείο......

Η ομορφιά της φύσης που προσπαθεί να ισορροπήσει ανάμεσα στον πολιτισμό των ανθρώπων.....οι γραμμές είναι γρατσουνιές από την απέξω μεριά.....

Τρόμαξα όταν άνοιξα την φωτό στο pc.

 

 

Asteriaki-2.JPG

  • Like 14
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 13/2/2023 στις 7:21 ΜΜ, Basilhs23___ είπε

Δοκίμασα νέες φωτογραφίες με το φεγγάρι, ήταν λίγο μετά τις 6 το πρωί και είχε αρχίσει η ανατολή του ήλιου με μπλε τον ουρανό. Έπαιξα αυτή την φορά με επιλογές ISO και ταχύτητα κλείστρου ως προς την μεγέθυνση, αυτό που διαπίστωσα είναι ότι η αύξηση της ταχύτητας του κλειστρου λειτουργεί σαν αποτέλεσμα όπως η μείωση του ISO, η εικόνα είναι αρκετά πιο σκοτεινή όσο χαμηλώνει η ταχύτητα κλείστρου. 

ISO 3200, f4.0  4, χωρις μεγέθυνση

Screenshot_20230213_190201.jpg.7a3ecede6495261ce91b59e57bf59125.jpg

ISO 3200, f6.4  500, υψηλότερη μεγέθυνση 

IMG_20230213_191038.jpg.96eda4438b5b59b05e062b23a1789218.jpg

ISO 3200, f6.4  8, μεγέθυνση 40x

Screenshot_20230213_182110.jpg.28fb755105a27b79e42e8a827494ee81.jpg

ISO 80, f8.0  8, [+/-] - 2 1/3

1020654.jpg.8724469cf840e74c6e7aac09558cb01a.jpg

 

Οι κανονικές φώτο είναι μερικά MB οπότε τους άλλαξα την ανάλυση. Έβγαλα πολλές δίχως νόημα αυτές είναι οι καλύτερες. Το φεγγάρι το είδα τυχαία μπροστά από το παράθυρο του δωματίου και είπα να μην αφήσω την ευκαιρία.

Παρεμβαλλεται το τζάμι καθώς η φωτογράφιση έγινε από μεσα με σβηστά τα φώτα, κρύωνα να βγω στην βεράντα...... 

Περιμένω όταν θα βγει νέα πανσέληνος θα έχει ωραίες φωτογραφίες. 

Συγγνώμη αλλά επιμένω ότι το φεγγάρι δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολο θέμα. Νομίζω υπάρχει και ξεχωριστό νήμα για αυτό που εκεί είχα γράψει κάποιες βασικές οδηγίες. Έχω την αίσθηση πως παιδεύεσαι λίγο παραπάνω από όσο χρειάζεται … τι μηχανή έχεις?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

43 λεπτά πριν, Yannis1976 είπε

Συγγνώμη αλλά επιμένω ότι το φεγγάρι δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολο θέμα. Νομίζω υπάρχει και ξεχωριστό νήμα για αυτό που εκεί είχα γράψει κάποιες βασικές οδηγίες. Έχω την αίσθηση πως παιδεύεσαι λίγο παραπάνω από όσο χρειάζεται … τι μηχανή έχεις?

Panasonic Lumix tz80. Το φεγγάρι μου άρεσε και είπα να καταπιαστω για αρχή. Για αλλα θέματα θα ασχοληθώ εν καιρώ. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

8 ώρες πριν, Basilhs23___ είπε

Panasonic Lumix tz80. Το φεγγάρι μου άρεσε και είπα να καταπιαστω για αρχή. Για αλλα θέματα θα ασχοληθώ εν καιρώ. 

Καλημέρα! Το πρώτο πράγμα που πρέπει να ρυθμίσεις είναι τη φωτομέτρηση σε spot metering. Στη συνέχεια δοκίμασε με ταχύτητα 1/800 και auto iso (με max τα 1600). Αν δεις ότι δεν βγαίνει κουνημένη μπορεις να δοκιμάσεις να κατέβεις σε ταχύτητα (π.χ. 1/600 - 1/400) και αντίστοιχα σε iso (αν το αφήσεις σε auto θα κατέβει λογικά και μόνο του).

Τελος άλλαξε σε raw+jpeg η και εντελώς raw αν έχεις κατάλληλο software και ξέρεις να επεξεργάζεται raw αρχεία.

  • Like 1
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

8 ώρες πριν, greekgreek είπε

Ελεούσα 14/2

Canon DSLR 800D & Canon EF 70-300 f/4-5.6 is usm

Shutter speed, aperture & ISO: 1/1250, f/5.6, 100

76610463702bbcb30a22ced7ce28bb652b9f105b

Μου αρέσει το θόλωμα του background, ....και κάνει το θέμα να ξεπηδάει μπροστά......Όμορφη λήψη!

Και να υποθέσω ότι είσαι στο maximum focal lengte ?........

Από ότι σε βλέπω, ίσως πολύ σύντομα να χρειάζεσαι κάτι μεγαλύτερο σε focal lengte?......

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 λεπτά πριν, Snorky.GR είπε

Μου αρέσει το θόλωμα του background, ....και κάνει το θέμα να ξεπηδάει μπροστά......Όμορφη λήψη!

Και να υποθέσω ότι είσαι στο maximum focal lengte ?........

Από ότι σε βλέπω, ίσως πολύ σύντομα να χρειάζεσαι κάτι μεγαλύτερο σε focal lengte?......

    Η και να μάθει να πηγαίνει πιο κοντά .......... περπατώντας ........ 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
7 λεπτά πριν, babisskg είπε

    Η και να μάθει να πηγαίνει πιο κοντά .......... περπατώντας ........ 

Όσες φορές το έχω προσπαθήσει, δεν σε αφήνει το θέμα να το πλησιάσεις.....μόνο με καμουφλάζ, κρυμμένος, και να περιμένεις την ευκαιρία......

Επεξ/σία από Snorky.GR
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...