Προς το περιεχόμενο

Η ματιά του φωτογράφου .........


babisskg
Μετάβαση στην απάντηση Απαντήθηκε από costas_,

Προτεινόμενες αναρτήσεις

32 λεπτά πριν, spitonoikokurhs είπε

Ευχαριστώ πολύ!

Θα σου πω οτι ειναι περιπου 12 ωρες με φιλτρο Ηα, στακ στο PixInsight.

 

Απο κάτω, μπόνους, νεφέλωμα του Ωρίωνα, 5 ωρες συνολικα RGB!

m42.jpg

Συνέχισε να ανεβάζεις υλικό, οι φωτογραφίες σου μας ταξιδεύουν πέρα από τα τις έννοιες του χώρου και του χρόνου.
 

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

31 λεπτά πριν, greekgreek είπε

Χρησιμοποίησα και τις δυο.

Στο ποστ έβαλα μηχανή και φακό που χρησιμοποίησα.

Ρώτησα, επειδή ακριβώς έβλεπα φωτογραφίες αισθητά "διαφορετικές" μεταξύ τους

Εντυπώσεις απο την bridge;

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10 ώρες πριν, spitonoikokurhs είπε

Σε ευχαριστώ πολύ! Απειρα κρύα, απειρα ξενύχτια κ υπομονή για να βγει ενα αποτελεσμα καλό.

Μελλοντικα θα ανέβασω κ τις λήψεις, μονοχρωμες, του καθε φιλτρου κ να σας δειξω πως φαινεται πριν να ξεκινησει η επεξεργασια

Θα ήθελες να μοιραστείς λίγο το workflow σου;

Πραγματικά μόνο αν δει κάποιος το σύνολο του workflow θα καταλάβει το μέγεθος της δουλειάς, τη δυσκολία και τον κόπο.

Σε κάθε περίπτωση σου αξίζει ένα μπράβο.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

17 λεπτά πριν, highpriest είπε

Ρώτησα, επειδή ακριβώς έβλεπα φωτογραφίες αισθητά "διαφορετικές" μεταξύ τους

Εντυπώσεις απο την bridge;

Διάβαζα για τις bridge ότι θέλει σταθερό χέρι ή τρίποδα ,βλέπω λοιπόν στα 600mm που τράβηξα κάποια βιντεάκια να κουνιέται πολύ η εικόνα , αλλά και στις φωτογραφίες οι εικόνα να μην έχουν οξύτητα.

Χτες είδα στις ρυθμίσεις ότι ήταν στην επιλογή "κανονική" ή κάτι τέτοιο , το έβαλα στο "οξύτητα" , να δούμε τι θα αλλάξει.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μόλις τώρα, greekgreek είπε

Διάβαζα για τις bridge ότι θέλει σταθερό χέρι ή τρίποδα ,βλέπω λοιπόν στα 600mm που τράβηξα κάποια βιντεάκια να κουνιέται πολύ η εικόνα , αλλά και στις φωτογραφίες οι εικόνα να μην έχουν οξύτητα.

Χτες είδα στις ρυθμίσεις ότι ήταν στην επιλογή "κανονική" ή κάτι τέτοιο , το έβαλα στο "οξύτητα" , να δούμε τι θα αλλάξει.

   Καλό είναι να στηρίζεται κάποιου η μηχανή , δεν βλάπτει . Αν δεν υπάρχει τρίποδο , ένα μαλακό πανί στην οροφή του αυτοκινήτου ώστε να πατήσει επάνω η μηχανή και λήψη με το timer , ένα απλό και εύκολο σενάριο . 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

23 λεπτά πριν, greekgreek είπε

Διάβαζα για τις bridge ότι θέλει σταθερό χέρι ή τρίποδα ,βλέπω λοιπόν στα 600mm που τράβηξα κάποια βιντεάκια να κουνιέται πολύ η εικόνα , αλλά και στις φωτογραφίες οι εικόνα να μην έχουν οξύτητα.

Χτες είδα στις ρυθμίσεις ότι ήταν στην επιλογή "κανονική" ή κάτι τέτοιο , το έβαλα στο "οξύτητα" , να δούμε τι θα αλλάξει.

Σε τέτοια εστιακά μήκη θες οπωσδήποτε τρίποδο για να πάρεις καθαρή εικόνα με bridge κάμερα. 

Επίσης έχε στο νου σου πως οι περισσότεροι φακοί (και ειδικά στις bridge) είναι soft τόσο στα τέρμα χαμηλά mm όσο και στα τέρμα ψηλά mm. Πχ αντι για τα (αντιστοιχα σε FF) 24mm προτίμησε τα 30-35mm και αντι για τα 600mm προτίμησε ελαφρώς πάνω απο τα 500mm έως 550mm. Θα πάρεις πιο καθαρή εικόνα.

Και ξανά. Τρίποδο! Kαι αν το θέμα σου είναι σχετικά στατικό (όπως τα φλαμίγκο που κάθονταν ακίνητα) βάλε και χρονοδιακόπτη 2sec για το κλικ ωστε να μην έχει καθόλου κούνημα. Θα δεις τεράστια διαφορά

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, pallisi είπε

Θα ήθελες να μοιραστείς λίγο το workflow σου;

Πραγματικά μόνο αν δει κάποιος το σύνολο του workflow θα καταλάβει το μέγεθος της δουλειάς, τη δυσκολία και τον κόπο.

Σε κάθε περίπτωση σου αξίζει ένα μπράβο.

Λοιπον αρχικά πρεπει να στηθει ο εξοπλισμος σωστα. Αυτο απο μονο του μπορει να παρει κ 10 νυχτες, αναλογα το κουραγιο κ τα ψυχικα αποθεματα, το να παλευει το κρυο, να βιδωνει-ξεβιδωνει κομματια του setup κ να κανει troubleshooting.
Ενας "νεος" κ χωρις καθοδηγηση, μπορει ευκολα να βρεθει στα προθυρα να τα παρατησει αν του εμφανιζονται προβληματα, που σιγουρα θα του εμφανιστουν. Ειτε στo software ειτε στο hardware. Δεν ειναι plug n play. Σιγουρα οχι η φωτογραφιση βαθέως ουρανού. Αν μιλαμε για nightscapes το πραγμα αλλαζει. Ειναι πιο "βατο".

Αφου δουλεψει σωστα ο εξοπλισμος κ το software παιρνουμε τις ληψεις του στοχου. Αποφασιζουμε ποσο χρονο-νυχτες θελουμε να τραβηξουμε αναλογα το στοχο, υπαρχουν φωτεινοι στοχοι κ αμυδροι. Ενας φωτεινος στοχος θεωρητικα παντα μπορει να αναδειχθει με λιγοτερες ωρες εκθεσης. Εγω προσωπικα προσπαθω να συλλεγω τουλαχιστον 15 ωρες ανα στοχο.

Απο τη στιγμη που τραβηξουμε τις ληψεις, σειρα εχει να τις "καλιμπραρουμε". Να αφαιρεσουμε τη βινιετα, να αφαιρεσουμε "σκονες" που τυχον εχουν πεσει μπροστα στον αισθητηρα της καμερας ή στα οπτικα μας στοιχεια ή στα φιλτρα μας.
Αυτος ειναι ενας τυπος καλιμπραρισματος, δεν θα μπω σε λεπτομερειες τους υπολοιπους, ειναι πιο advanced.

Σε συνεχεια αφου καλιμπραρουμε τις ληψεις πρεπει να τις "στακαρουμε", συνοπτικα δηλαδη να "βαλουμε" τις φωτογραφιες καθε φιλτρου την μια πανω απο την αλλη ωστε να ελαττωσουμε το θορυβο κ να κερδισουμε σε "ποιοτικο" σημα.

Αφου γινει το στακαρισμα λοιπον, ειμαστε ετοιμοι να ξεκινησουμε την επεξεργασια.
Προσωπικα την κανω σε εξειδικευμενο προγραμμα αστροφωτογραφιας κ final retouching στο Pshop.
Απο κατω θα δειτε 2 φωτο, ή μια το τηλεσκοπιο μου με την καμερα και το καρουζελ φιλτρων καθως επισης κομματι κ απο την ρομποτικη στηριξη. 
H αλλη φωτογραφια ειναι τραβηγμενη με απλη DSLR και φακο, πανω σε μια οικονομικη στηριξη, "tracker" οπως τις αποκαλουμε στα αγγλικα
 

υ.γ. θα μπορουσα να κανω ενα τοπικ μονο για τετοια αν ενδιαφερεστε.

299268492_2088268324685874_5275252635304382975_n.jpg

wide3 2160.jpg

Επεξ/σία από spitonoikokurhs
  • Like 15
  • Thanks 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 ώρες πριν, spitonoikokurhs είπε

υ.γ. θα μπορουσα να κανω ενα τοπικ μονο για τετοια αν ενδιαφερεστε.

Καταπληκτική η δουλειά σου. Αυτό ακριβώς σκέφτηκα να σου γράψω πριν ακόμα το διαβάσω. Εννοείται πως ενδιαφέρει ένα τέτοιο νήμα.

  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 28/12/2022 στις 10:47 ΠΜ, highpriest είπε

Σε τέτοια εστιακά μήκη θες οπωσδήποτε τρίποδο για να πάρεις καθαρή εικόνα με bridge κάμερα. 

Επίσης έχε στο νου σου πως οι περισσότεροι φακοί (και ειδικά στις bridge) είναι soft τόσο στα τέρμα χαμηλά mm όσο και στα τέρμα ψηλά mm. Πχ αντι για τα (αντιστοιχα σε FF) 24mm προτίμησε τα 30-35mm και αντι για τα 600mm προτίμησε ελαφρώς πάνω απο τα 500mm έως 550mm. Θα πάρεις πιο καθαρή εικόνα.

Και ξανά. Τρίποδο! Kαι αν το θέμα σου είναι σχετικά στατικό (όπως τα φλαμίγκο που κάθονταν ακίνητα) βάλε και χρονοδιακόπτη 2sec για το κλικ ωστε να μην έχει καθόλου κούνημα. Θα δεις τεράστια διαφορά

Η διαφορετικά υψηλή ταχύτητα στο κλείστρο (π.χ. 1/600). Αν έχει καλή μέρα και άπλετο φως θα είσαι οκ.

  • Like 1
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...