Προς το περιεχόμενο

Η ματιά του φωτογράφου .........


babisskg
Μετάβαση στην απάντηση Απαντήθηκε από costas_,

Προτεινόμενες αναρτήσεις

19 ώρες πριν, judge_manos είπε

Μερικές από Πάρο όπου πειραματήστηκα αρκετά με το snapseed! Οπτικά μου αρέσουν περισσότερο από τις μη edited, αλλά γούστα είναι αυτά 🤷‍♂️
 

  Απόκρυψη περιεχομένων

IMGP0091-01-01-min.jpeg.a961d6d267c67d11bc225db6e7e9a508.jpegimage.jpeg.b262975662fea1b781d0bce12ed5c5ad.jpegIMGP0059-01-01-01-min.jpeg.aab9ab7c3feae23a15f6bf47c272ed47.jpegIMGP0198-01-min.jpeg.f3052739be68cfe25acb4f451eea4bb5.jpegIMGP0018-01-min.jpeg.02adcbc87a763d6b3e8e703e8974cac6.jpeg

 

Οι φωτογραφίες σου είναι πολύ καλές, τόσο σαν καδράρισμα, όσο και τεχνικά.

Αν πείραζα κάτι, αυτό θα ήταν η αφαίρεση κάποιων στοιχείων, όπως τα καλώδια στην πρώτη φώτο ή τα γράμματα της εταιρίας απο το φορτηγάκι (μιας και είναι δύσκολο να αφαιρεθεί όλο το φορτηγάκι). Γενικά απέφυγε όσο μπορείς να βγάζεις μάρκες και εταιρικά logo που να είναι τόσο ξεκάθαρα σε focus, εκτός και αν είναι ακριβώς αυτός ο σκοπός κάποιας φώτο. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
16 ώρες πριν, judge_manos είπε

Με έβαλες σε πειρασμό για τον 16-45 αν και είχα αποδεχτεί ότι θα κάνω υπομονή και θα πάρω αυτόν!
Σχετικά με τις φωτογραφίες που ανέβασα, αν μπορείτε κάντε κάνα σχόλιο για το ποια σας άρεσε περισσότερο, τι σας χάλασε κ.λπ

Νομίζω μια χαρά φακός είναι ο 16-45 (με το κακό ότι δεν είναι WR). Σε αυτά τα χρήματα περίπου μπορείς να σκεφτείς και τον 17-70 sigma (οποιαδήποτε έκδοση του αν κ η τελευταία είναι.λιγο πιο τσιμπημένη) που θα σου δώσει αυτά τα 25mm έξτρα στο μακρύ άκρο και ουσιαστικά μετατρεπει το φακό σε walkaround φακό χωρίς να χρειάζεται απαραίτητα μαζί δεύτερος. Όσο για τον 50-135 είναι εκπληκτικος φακός (άλλο επίπεδο οξύτητας, bokeh από τους προαναφερθέντες) αλλά είναι συμπληρωματικός (τέλειος για τηλε + πορτραίτα) ενός "ευρυγώνιου προς κανονικό", όπως είναι ο 16-45.

Όσο για τις φωτογραφίες σου, μου αρέσουν πολύ . Αυτή με τον μύλο θα μου άρεσε χωρίς αυτοκίνητα ενώ η δεύτερη αφού την έκανες desaturate στο μεγαλυτερο μέρος της εγώ θα την έκανα ολόκληρη. Δεν προσφέρει κάτι στο μάτι μου το χρώμα στο σημείο πανω που το άφησες ...πιο πολυ με αποσπά από την υπόλοιπη φωτό που μου αρέσει ως σύνολο. Και νομίζω ότι το ασπρόμαυρο της πάει έτσι κι αλλιώς σε σχέση με το έγχρωμο.  Απλά η άποψη μου...δε σημαίνει κάτι.

Αφού είπα "ασπρόμαυρη" ας ανεβασω και μια που την εκτύπωσα αυτές τις μέρες μιας που μου άρεσε το βλέμμα...

Pentax KP + άγνωστος φακός 😎 @ 1/200 sec, f2,8 , iso800

_IMG7935 OLD.jpg

Επεξ/σία από sakis444
  • Like 8
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

32 λεπτά πριν, sakis444 είπε

Νομίζω μια χαρά φακός είναι ο 16-45

Pentax 16-45 f4 εξαιρετικός για τα χρήματα του.
Pentax 17-70 f4 καλή ποιότητα εικόνας και συγκρίνεται άνετα με τον 16-45, έχει όμως πολύ κακό autofocus.
Pentax 16-50 f2.8,  η πρώτη βέρσιον, ανάμεικτα συναισθήματα, σίγουρα δεν αξίζει τα χρήματα του. Χρώματα, πιάσιμο  και weather resistance  τα μόνα συν που είχε απένταντι στους 2 παραπάνω.
Η δεύτερη βέρσιον (PLM) δεν έχω την τύχη να τον πιάσω στα χέρια μου.....ακούγεται ότι έχουν διορθωθεί πολλά κουσούρια.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οι αντιστοιχοι 17-55 2.8 για canon και nikon, είναι πολύ καλοί . Ο canon έχει σταθεροποίηση , ο nikon είναι pro φακός σε ποιότητα κατασκευής. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ο pentax 17-70 έχει ένα ακόμα μείον σχετικά με το φοκους του. Ενώ όλοι οι άλλοι SDM φακοί (παλιός 16-50, 50-135 και οι primes) αν αποτύχει το sdm που είναι το σύστημα autofocus τους και βγήκε ολίγον προβληματικό έχουν δυνατότητα να λειτουργήσουν κανονικά με AF χρησιμοποιώντας το screwdrive autofocus που έχουν όλες οι μηχανές pentax, με ένα σχετικά εύκολο hack στο λογισμικό του φακού, ο συγκεκριμένος δεν το έχει. Άπαξ κ τα φτύσει λοιπόν το sdm μετατρέπεται μόνο σε manual focus. Πάπαλα!!

Oσο για τον 16-50 plm όσοι τον έχουν χρησιμοποιήσει (αλλά κ τα πρώτα reviews στο pentaxforums) μιλάνε για απίστευτη οξύτητα από άκρη σε άκρη και φυσικά στιγμιαίο AF λόγω της παλμικής τεχνολογίας του φακού. Αλλά μιλάμε για 1000-1400 ευρώ για την ώρα οπότε ούτε σκέψη για τους περισσότερους. Στην πορεία θα πέσει λογικά κ θα προκύψουν κ μεταχειρισμένοι για όποιον ενδιαφερθεί. 

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

18 ώρες πριν, sakis444 είπε

Νομίζω μια χαρά φακός είναι ο 16-45 (με το κακό ότι δεν είναι WR). Σε αυτά τα χρήματα περίπου μπορείς να σκεφτείς και τον 17-70 sigma (οποιαδήποτε έκδοση του αν κ η τελευταία είναι.λιγο πιο τσιμπημένη) που θα σου δώσει αυτά τα 25mm έξτρα στο μακρύ άκρο και ουσιαστικά μετατρεπει το φακό σε walkaround φακό χωρίς να χρειάζεται απαραίτητα μαζί δεύτερος. Όσο για τον 50-135 είναι εκπληκτικος φακός (άλλο επίπεδο οξύτητας, bokeh από τους προαναφερθέντες) αλλά είναι συμπληρωματικός (τέλειος για τηλε + πορτραίτα) ενός "ευρυγώνιου προς κανονικό", όπως είναι ο 16-45.

Μέχρι στιγμής έχω
1) https://www.pentaxforums.com/userreviews/tamron-af-17-50mm-f2-8-xr-ld-aspherical-if-sp.html
2) https://www.pentaxforums.com/userreviews/vivitar-80-200mm-f4-macro-focusing-zoom-mc.html
3) https://www.pentaxforums.com/lensreviews/SMC-Pentax-DA-L-35mm-F2.4-AL.html

Τους έχω βάλει με τη σειρά που τους χρησιμοποιώ! Το πρόβλημά μου με τον vivitar είναι ότι ενώ τον χρησιμοποιούσα πολύ, με κουράζει αρκετά το manual focus και στις διακοπές πήρα μόνο τον tamron.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, judge_manos είπε

Μέχρι στιγμής έχω
1) https://www.pentaxforums.com/userreviews/tamron-af-17-50mm-f2-8-xr-ld-aspherical-if-sp.html
2) https://www.pentaxforums.com/userreviews/vivitar-80-200mm-f4-macro-focusing-zoom-mc.html
3) https://www.pentaxforums.com/lensreviews/SMC-Pentax-DA-L-35mm-F2.4-AL.html

Τους έχω βάλει με τη σειρά που τους χρησιμοποιώ! Το πρόβλημά μου με τον vivitar είναι ότι ενώ τον χρησιμοποιούσα πολύ, με κουράζει αρκετά το manual focus και στις διακοπές πήρα μόνο τον tamron.

    Που να δείς τον Jupiter 21 πάνω στην K - 100d .......... θα ψάχνεις να τον ακουμπήσεις κάπου σε δευτερόλεπτα ......... 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 23/9/2022 στις 3:21 ΜΜ, sakis444 είπε

Έκανα κι εγώ ένα  αντίστοιχο ανάμεσα σε Pentax K1 ii (τι άλλο;) και την RP ως FF και οι 2. Στα 6400 η RP φαίνεται να υπερτερεί ως προς το θόρυβο αλλά σαφώς χάνει σε λεπτομερεία που στο μαλλί σχεδόν δεν υπάρχει όπως τη βλέπω εγώ τουλάχιστον σε κινητό. 

Αυτό που θα ήθελα να ήξερα εγώ είναι τι γίνεται με το IBIS της Pentax σε σχέση με την RP (και γενικότερα άλλες κάμερες). Πόσο βοηθάει σε φακούς που δεν έχουν σταθεροποίηση να παραμείνει το ISO χαμηλά;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, Cntrl+X είπε

Αυτό που θα ήθελα να ήξερα εγώ είναι τι γίνεται με το IBIS της Pentax σε σχέση με την RP (και γενικότερα άλλες κάμερες). Πόσο βοηθάει σε φακούς που δεν έχουν σταθεροποίηση να παραμείνει το ISO χαμηλά;

Στο RF mount , πολλοί φακοί έχουν σταθεροποίηση και μάλιστα από τους προσιτούς. Δεν έχουν κάποιοι prime , όπως ο 16mm και ο 50mm . Στα 16mm βγάζεις άνετα φωτογραφία με 1/20 ίσως και 1/15 . Στα 50mm θες 1/50  . Η παρακάτω , βγήκε στα 105mm με 1/100 με κλειστή τη σταθεροποίηση και iso 320 . Βγήκε 5 λεπτά μετά από την ώρα της δύσης του ήλιου. Το μέγιστο που μπορεί να  δώσει ο συνδιασμός των καλύτερων σταθεροποιήσεων του κόσμου, αφορά  λίγες εξτρά φωτογραφίες σε πολύ σκοτάδι . Για φωτογραφίες σε μαύρα σκοτάδια , το τρίποδο είναι απαραίτητο . Θέλω να πω ότι όλες οι σταθεροποιήσεις, λίγο  αυξάνουν τις δυνατότητες να βγουν φωτογραφίες στο σκοτάδι , χωρίς τρίποδο . 

IMG_2888.jpg.7155d6875161ace437438e5cc2a53e6e.jpg

 

Για την Pentax K1 τώρα, πιστεύω δεν θα διαφωνήσει κανείς, ότι είναι η DSLR που όλοι θα θέλαμε . Ενώ το σώμα δεν είναι ακριβό για αυτά που προσφέρει , η προίκα είναι πιο δύσκολη.

Επεξ/σία από Dr_73
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, Cntrl+X είπε

Αυτό που θα ήθελα να ήξερα εγώ είναι τι γίνεται με το IBIS της Pentax σε σχέση με την RP (και γενικότερα άλλες κάμερες). Πόσο βοηθάει σε φακούς που δεν έχουν σταθεροποίηση να παραμείνει το ISO χαμηλά;

 

Στην πράξη με την εμπειρία μου στην ks2 μπορεί να βοηθήσει ειδικά όταν μπορείς να κατέβεις σε μεγάλα ISO πχ από 3200 σε 1600 η λίγο shuterspeed, αλλά δεν κάνει και θαύματα. 

Το τεράστιο πλεονέκτημα είναι ότι μπορείς να το χρησιμοποιήσεις με οποιοδήποτε φακό . Με pentax 50ρη manual 1.8 και το ibis πραγματικά δεν ειχα ποτέ θέμα σε low light

 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
5 ώρες πριν, Cntrl+X είπε

Αυτό που θα ήθελα να ήξερα εγώ είναι τι γίνεται με το IBIS της Pentax σε σχέση με την RP (και γενικότερα άλλες κάμερες). Πόσο βοηθάει σε φακούς που δεν έχουν σταθεροποίηση να παραμείνει το ISO χαμηλά;

Kοιτα. Δεν μπορώ να συγκρίνω πόσο παραπάνω προσφέρει το ibis του φακού σε ήδη υπάρχον ibis μηχανής. Δεν έχω ιδέα πως συνεργάζονται αυτά τα δύο μεταξύ τους. Μπορώ να μιλήσω μόνο για το ibis της μηχανής και μόνο για την pentax kp που έχω (νομίζω έχει 5 ή 5,5 στοπ θεωρητικο ibis και νομίζω ότι το ίδιο έχει και η K1 που είναι FF αφού είναι ίδιας περιόδου και μοιάζουν και αρκετά λειτουργικά). Επίσης μην ξεχνάμε ότι ότιδηποτε κι αν προσφέρει ένα ibis τουλάχιστον εξίσου σπουδαίο ρόλο παίζει η τεχνική. Κράτα την κάμερα λάθος ή πιες 2-3 καφέδες πριν και τα αποτελέσματα δεν θα έχουν καμμία σχέση. Για πλάκα επειδή έχω στη δουλειά μαζί φωτογραφική συν τον 55-300, βγήκα έξω και έβγαλα μια στα 300mm, f10 - iso100 - 1/20 sec. Όρθιος, χωρίς να στηρίζω κάπου το σώμα μου ή τα χερια για επιπλέον βοήθεια σε σταθεροτητα. Εστίασα στην κολώνα με φύλλωμα από πίσω ώστε να μπορούν να βγουν συμπεράσματα. Στα 300mm apsc λένε θες τουλάχιστον 1/300 sec αν δεν υπάρχει ibis, άλλοι το πάνε στο 1/600. Το 1/20 είναι 4 στοπ από το 1/300 (5 από το 1/600).  Νομίζω ότι κ ως τεχνική αυτή τη φορά μου βγήκε σωστά με την πρώτη και ως αποτέλεσμα δεν θα με ενοχλούσε καθόλου σε μια φωτογραφία. Ξαναλέω δεν μπορώ να συγκρίνω με μηχανές που έχουν και φακούς που έχουν επίσης ibis. Προσωπικά πάντως είμαι γενικά απόλυτα ευχαριστημένος κι οπότε σε χαμηλό φως δεν μου βγαίνει το αποτέλεσμα συνήθως φταίω εγώ. Λάβε υπόψιν σου ότι την πέρασα απευθείας από μηχανη στο κινητό κ την μίκρυνα περισσότερο από όσο επρεπε στο snapseed συν ότι για να ρίξω στο 1/20sec αναγκάστηκα να πάω f10 που για  apsc θεωρητικά υπάρχει και deffraction, συν ότι είναι εντελώς ανεπεξέργαστη raw...άρα μην ψάχνεις ποιότητα, κρίνε μόνο ως προς τη σταθεροποίηση.

1664196041061-01.jpeg

Επεξ/σία από sakis444
  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εχω δοκιμάσει τελευταία πολλές μηχανές. Άλλες με ibis στο σώμα και άλλες με ibis στον φακό και κάποιες περιπτώσεις που είχαν και τα δύο.

Καλύτερη περίπτωση είναι όταν και η μηχανή και ο φακός έχουν ibis. Με μικρή διαφορά ακολουθεί όταν το σώμα έχει ibis και ο φακός δεν έχει. Συνηθως η διαφορά αυτή είναι στα 1-2 στοπ απο το μέγιστο καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα που θα δώσει το dual ibis και δεν επηρρεάζει κάπου σε πραγματικές συνθήκες.

Τέλος και με αρκετή διαφορά έρχεται όταν το σώμα δεν έχει ibis και στηρίζεσαι μόνο στο ibis του φακού. Με καλό χέρι μπορείς να πάρεις ακριβώς το αποτέλεσμα που θέλεις, αλλά πρέπει να το έχεις.

Απο εκει και πέρα αν δεν έχει ούτε το σώμα, ούτε ο φακός, ακολουθείς τους κανόνες σταθεροποίησης και παίρνεις το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα που μπορείς να δώσει η μηχανή(το οποίο συνήθως είναι meh)

Προσωπικά για εμένα η ύπαρξη ibis στο σώμα είναι εκ των ων ουκ άνευ. Προτιμώ μικρότερο σένσορα ή λιγότερα features αρκεί να υπάρχει ibis στο σώμα.

 

  • Like 2
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...