Προς το περιεχόμενο

Η ματιά του φωτογράφου .........


babisskg
Μετάβαση στην απάντηση Απαντήθηκε από costas_,

Προτεινόμενες αναρτήσεις

24 λεπτά πριν, highpriest είπε

Εχω καταλήξει πως μόλις 3 παράγοντες παίζουν ρόλο για να πάρει κάποιος μια καλή φωτογραφία όπως την θέλει.

1. Να έχει αντίληψη του κάδρου του και τι θέλει μέσα και έξω απο αυτό

2. Να γνωρίζει τις βασικές αρχές του τριγώνου έκθεσης σε βαθμό που να του έρχονται οι ρυθμίσεις αυτόματα στο μυαλό

3. Να γνωρίζει τον εξοπλισμό του τέλεια, για να μπορεί να τον χρησιμοποιεί χωρίς σκέψη. Τόσο την μηχανή όσο και τους φακούς του και τα φώτα του.

 

Τα υπόλοιπα παίζουν ελάχιστο ρόλο. Ακόμη και με μια basic μηχανή και κιτ φακό θα πάρει το αποτέλεσμα που θέλει. 

    Δεν ξέρω ειλικρινά , ψάχνω ακόμη τρόπο να εκτιμήσω έστω ελάχιστα το φώς με το μάτι . Θα μου πείς " ψύλλοι στα άχυρα " και δικαίως . Όποτε έβαλα με το χέρι τις παραμέτρους , κατέληξε σε φιάσκο δλδ τελείως με το χέρι , χωρίς να φωτομετρήσω . Είδωμεν ...... 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

20 λεπτά πριν, babisskg είπε

    Δεν ξέρω ειλικρινά , ψάχνω ακόμη τρόπο να εκτιμήσω έστω ελάχιστα το φώς με το μάτι . Θα μου πείς " ψύλλοι στα άχυρα " και δικαίως . Όποτε έβαλα με το χέρι τις παραμέτρους , κατέληξε σε φιάσκο δλδ τελείως με το χέρι , χωρίς να φωτομετρήσω . Είδωμεν ...... 

Έχει να κάνει και με την προσωπική αισθητική του καθενός. Στην φωτογραφία που έβαλες πχ αν ήθελα να έχω ακριβώς το ίδιο βάθος πεδίου, θα την τραβούσα σε πιο γρήγορη ταχύτητα, για να μου βγει πιο σκοτεινή και πιο moody, επειδή αυτό είναι το δικό μου στυλ. Πάντα σε raw και μετά dodge and burn. Επειδή και αυτό είναι κομμάτι της διαδικασίας. Αν γνωρίζεις τι ακριβώς θέλεις να πάρεις απο μια εικόνα και τι θα κάνεις στο post production, τότε εκθέτεις σύμφωνα με τις μετέπειτα ενέργειες σου.

Βέβαια, προσωπικά δεν τραβάω με τέτοιο βάθος πεδίου και τείνω να συμπεριλαμβάνω παραπάνω στοιχεία σε φόκους, οπότε μάλλον θα έπαιζα με το διάφραγμα για να πετύχω και πιο σκοτεινή και moody, αλλά και πιο landscape αισθητική, χωρίς να πειραματιστώ με την ταχύτητα κλείστρου.

Το ISO γενικά δεν το πειράζω. Σε κάθε μηχανή βρίσκω το νούμερο που θεωρώ αποδεκτό (σε άλλες 800 σε άλλες 3200 κλπ) το θέτω ως μαξιμουμ και το έχω πάντα στο αυτόματο, γνωρίζοντας πως στην χειρότερη περίπτωση θα ανέβει μέχρι εκει που θεωρώ πως είναι το όριο για την αισθητική μου.

Φυσικά υπάρχουν και άνθρωποι που δεν πειράζουν τις φώτο τους και εκθέτουν το αποτέλεσμα sooc. Εκει θα πρέπει να δεις τι βγάζει η κάμερα σου σε διάφορες εκδοχές του Jpeg και να φροντίζεις να έχεις την κατάλληλη*. 

Οπότε είναι όπως το λές. Δώσε την ιδια κάμερα σε 3 ανθρώπους και θα πάρεις 3 διαφορετικές φώτο.

 

*Fun περιστατικό: Προχτές έβγαλα κάποιες φώτο τοπίου. Τραβάω πάντα σε RAW+JPEG αλλά αυτή την φορά δεν το είχα στο JPEG standard αλλά το είχα "ξεχάσει" στο vivid επειδή τραβούσα πριν μέρες κάποιες φώτο που βοηθούσε αυτό το στυλ απόδοσης JPEG. Έλα όμως που σε landscape το vivid είναι τραγικό  (στην δική μου μηχανή)! Και τυχαίνει να δω πρώτα αυτές τις φώτο στον υπολογιστή και κόντεψα να πάθω εγκεφαλικό! 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 λεπτά πριν, highpriest είπε

Έχει να κάνει και με την προσωπική αισθητική του καθενός. Στην φωτογραφία που έβαλες πχ αν ήθελα να έχω ακριβώς το ίδιο βάθος πεδίου, θα την τραβούσα σε πιο γρήγορη ταχύτητα, για να μου βγει πιο σκοτεινή και πιο moody, επειδή αυτό είναι το δικό μου στυλ. Πάντα σε raw και μετά dodge and burn. Επειδή και αυτό είναι κομμάτι της διαδικασίας. Αν γνωρίζεις τι ακριβώς θέλεις να πάρεις απο μια εικόνα και τι θα κάνεις στο post production, τότε εκθέτεις σύμφωνα με τις μετέπειτα ενέργειες σου.

Βέβαια, προσωπικά δεν τραβάω με τέτοιο βάθος πεδίου και τείνω να συμπεριλαμβάνω παραπάνω στοιχεία σε φόκους, οπότε μάλλον θα έπαιζα με το διάφραγμα για να πετύχω και πιο σκοτεινή και moody, αλλά και πιο landscape αισθητική, χωρίς να πειραματιστώ με την ταχύτητα κλείστρου.

Το ISO γενικά δεν το πειράζω. Σε κάθε μηχανή βρίσκω το νούμερο που θεωρώ αποδεκτό (σε άλλες 800 σε άλλες 3200 κλπ) το θέτω ως μαξιμουμ και το έχω πάντα στο αυτόματο, γνωρίζοντας πως στην χειρότερη περίπτωση θα ανέβει μέχρι εκει που θεωρώ πως είναι το όριο για την αισθητική μου.

Φυσικά υπάρχουν και άνθρωποι που δεν πειράζουν τις φώτο τους και εκθέτουν το αποτέλεσμα sooc. Εκει θα πρέπει να δεις τι βγάζει η κάμερα σου σε διάφορες εκδοχές του Jpeg και να φροντίζεις να έχεις την κατάλληλη*. 

Οπότε είναι όπως το λές. Δώσε την ιδια κάμερα σε 3 ανθρώπους και θα πάρεις 3 διαφορετικές φώτο.

 

*Fun περιστατικό: Προχτές έβγαλα κάποιες φώτο τοπίου. Τραβάω πάντα σε RAW+JPEG αλλά αυτή την φορά δεν το είχα στο JPEG standard αλλά το είχα "ξεχάσει" στο vivid επειδή τραβούσα πριν μέρες κάποιες φώτο που βοηθούσε αυτό το στυλ απόδοσης JPEG. Έλα όμως που σε landscape το vivid είναι τραγικό  (στην δική μου μηχανή)! Και τυχαίνει να δω πρώτα αυτές τις φώτο στον υπολογιστή και κόντεψα να πάθω εγκεφαλικό! 

    Έχω αρχίσει να ασπάζομαι την λογική πως ο χειρισμός του τριγώνου της έκθεσης έχει να κάνει πολύ περισσότερο με το αισθητικό μέρος , παρά με το τεχνικό .

   Θα επιλέξουμε λοιπόν ένα 5.6 σαν γενικής χρήσης , όπου δεν υπάρχουν αισθητικές απαιτήσεις . Δεν βλέπω πλέον τον λόγο να εξηγούμε ένα f/5.6 για το τι κάνει και το δεν κάνει σε τεχνικό επίπεδο , πόσο φώς αφήνει να περνάει και πόσο όχι . Αυτό είναι και όπου δεν υπάρχουν ειδικές απαιτήσεις , φτάνει και περισσεύει . 

  Νομίζω πως το έχουμε παρακάνει με τις πολλές επεξηγήσεις και λεπτομέρειες , θυμίζω όμως και πάλι , όπου δεν υπάρχουν άλλες απαιτήσεις πιο εξειδικευμένες στην λήψη .

 

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10 λεπτά πριν, babisskg είπε

    Έχω αρχίσει να ασπάζομαι την λογική πως ο χειρισμός του τριγώνου της έκθεσης έχει να κάνει πολύ περισσότερο με το αισθητικό μέρος , παρά με το τεχνικό .

   Θα επιλέξουμε λοιπόν ένα 5.6 σαν γενικής χρήσης , όπου δεν υπάρχουν αισθητικές απαιτήσεις . Δεν βλέπω πλέον τον λόγο να εξηγούμε ένα f/5.6 για το τι κάνει και το δεν κάνει σε τεχνικό επίπεδο , πόσο φώς αφήνει να περνάει και πόσο όχι . Αυτό είναι και όπου δεν υπάρχουν ειδικές απαιτήσεις , φτάνει και περισσεύει . 

  Νομίζω πως το έχουμε παρακάνει με τις πολλές επεξηγήσεις και λεπτομέρειες , θυμίζω όμως και πάλι , όπου δεν υπάρχουν άλλες απαιτήσεις πιο εξειδικευμένες στην λήψη .

 

 

f/5,6 σε FF, σε APS-C ή σε Μ4/3; 😄

Σε κάθε μια κάνει διαφορετικά πράγματα στο βάθος πεδίου. Στην δική μου το 5,6 είναι 2,8. Ο κιτ φακός μου δεν ανοίγει τόσο! 😆

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

462787241_DSC_9460-Copy_Fullresolution_1367x2048_U_100(2).jpg.a0efd309fd8b3cfd1931f89ddfaab3db.jpg

Άντε να δούμε φέτος τι ομορφιές μας περιμένουν. Αν και δεν το βλέπω να γυρίζω αρκετά λόγω οικονομικών, η λαχτάρα του φθινοπώρου, δεν σταματάει. Επειδή έχασα τον τρίποδα μου (manfrotto Gt xpro Carbon) είμαι σε αναζήτηση ποιοτικού πάντοτε τριπόδου. Αν δείτε κάποια ευκαιρία σφυρίξτε μου. Πιθανόν πάλι στο ίδιο θέλω να πάω αλλά κοιτάω και τους Benro Mach3

Επεξ/σία από gotthard
  • Like 17
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 λεπτά πριν, highpriest είπε

f/5,6 σε FF, σε APS-C ή σε Μ4/3; 😄

Σε κάθε μια κάνει διαφορετικά πράγματα στο βάθος πεδίου. Στην δική μου το 5,6 είναι 2,8. Ο κιτ φακός μου δεν ανοίγει τόσο! 😆

 

     Βλέπεις ....... να μία παρανόηση αμέσως αμέσως ........ σε FF , σε APS - C ....... με τι pixel density ........ 

9 λεπτά πριν, gotthard είπε

462787241_DSC_9460-Copy_Fullresolution_1367x2048_U_100(2).jpg.a0efd309fd8b3cfd1931f89ddfaab3db.jpg

Άντε να δούμε φέτος τι ομορφιές μας περιμένουν. Αν και δεν το βλέπω να γυρίζω αρκετά λόγω οικονομικών, η λαχτάρα του φθινοπώρου, δεν σταματάει. Επειδή έχασα τον τρίποδα μου (manfrotto Gt xpro Carbon) είμαι σε αναζήτηση ποιοτικού πάντοτε τριπόδου. Αν δείτε κάποια ευκαιρία σφυρίξτε μου. Πιθανόν πάλι στο ίδιο θέλω να πάω αλλά κοιτάω και τους Benro Mach3

     Όχι πως είναι βέβαιο ότι θα είναι σε καλή κατάσταση , αλλά έχει μερικά στο mpb ....... οπότε μία ματιά δεν βλάπτει ......... 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, babisskg είπε

     Βλέπεις ....... να μία παρανόηση αμέσως αμέσως ........ σε FF , σε APS - C ....... με τι pixel density ........ 

    

Ξαναγυρνάμε σε αυτό που είπα παραπάνω. Ενα απο τα κυριότερα είναι να μάθεις τον εξοπλισμό σου

Επεξ/σία από highpriest
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
8 λεπτά πριν, highpriest είπε

Ξαναγυρνάεμ σε αυτό που είπα παραπάνω. Ενα απο τα κυριότερα είναι να μάθεις τον εξοπλισμό σου

      Σωστά , αφοσίωση λοιπόν σε ότι έχεις στα χέρια σου εκείνη την στιγμή ...... 

Επεξ/σία από babisskg
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στην πρώτη , προβληματίστηκα πως θα την ισιώσω, η κολώνα έγερνε πολύ θυμάμαι , χρησιμοποίησα σαν μπούσουλα πόρτα και παράθυρο . Στη δεύτερη , σκεφτόμουν τι θα πει ο Μπάμπης για τα μπλέ της canon . Κουφώματα , δοκάρια και φωτιστικό , ήταν βαμμένα με βιβεχρωμ μπλε μύκονος , πριν ξεβάψουν από ήλιο και υγρασία . 

IMG_2723.jpg.771686f32402709a24ab2b73b5d4d8f1.jpg

 

IMG_2683.jpg.ebfacf8ef45fac72b415c0653a6c6ef4.jpg

  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
14 ώρες πριν, Dr_73 είπε

Στην πρώτη , προβληματίστηκα πως θα την ισιώσω, η κολώνα έγερνε πολύ θυμάμαι , χρησιμοποίησα σαν μπούσουλα πόρτα και παράθυρο . Στη δεύτερη , σκεφτόμουν τι θα πει ο Μπάμπης για τα μπλέ της canon . Κουφώματα , δοκάρια και φωτιστικό , ήταν βαμμένα με βιβεχρωμ μπλε μύκονος , πριν ξεβάψουν από ήλιο και υγρασία . 

IMG_2723.jpg.771686f32402709a24ab2b73b5d4d8f1.jpg

 

IMG_2683.jpg.ebfacf8ef45fac72b415c0653a6c6ef4.jpg

     Κοίτα τι γίνεται στον κόσμο ....... να προσπαθήσει να ισιώσει τις κολώνες μέσω post processing , να προσπαθήσει να βρεί τα κατάλληλα μπλέ για να μην προδωθεί από την χρήση Canon ....... ενώ όλα αυτά θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί με την χρήση κατάλληλου φωτογραφικού εξοπλισμού ....... βλέπε Pentax ....... εναλλακτικά ενός ταπεινού mft συστήματος , του οποίου επισυνάπτεται δείγμα παρακάτω ....... δλδ του δείχνεις τον δρόμο κι' αυτός θέλει να τυραννιέται ....... τι να πω πλέον ....... όχι όμως δεν θα καταθέσω τα όπλα προκειμένου να επαναφέρω έναν " Φίλο " στον σωστό δρόμο ....... ορίστε παρακάτω τα αποτελέσματα με χρήση mft συστήματος ...... αξίας λίγων δεκάδων ευρώ ....... καλά σε Pentax , του οποίου θα παραθέσω σύντομα δείγμα , τα αποτελέσματα θα ήταν ακόμη καλύτερα και οικονομικότερα ....... long live the CCD sensor ....... καλά ...... δεν θες να δείς εικόνες από 645D ...... άστο καλύτερα ....... 

sketch-1663145587110.jpg

Επεξ/σία από babisskg
  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

55 λεπτά πριν, babisskg είπε

     Κοίτα τι γίνεται στον κόσμο ....... να προσπαθήσει να ισιώσει τις κολώνες μέσω post processing , να προσπαθήσει να βρεί τα κατάλληλα μπλέ για να μην προδωθεί από την χρήση Canon ....... ενώ όλα αυτά θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί με την χρήση κατάλληλου φωτογραφικού εξοπλισμού ....... βλέπε Pentax ....... εναλλακτικά ενός ταπεινού mft συστήματος , του οποίου επισυνάπτεται δείγμα παρακάτω ....... δλδ του δείχνεις τον δρόμο κι' αυτός θέλει να τυραννιέται ....... τι να πω πλέον ....... όχι όμως δεν θα καταθέσω τα όπλα προκειμένου να επαναφέρω έναν " Φίλο " στον σωστό δρόμο ....... ορίστε παρακάτω τα αποτελέσματα με χρήση mft συστήματος ...... αξίας λίγων δεκάδων ευρώ ....... καλά σε Pentax , του οποίου θα παραθέσω σύντομα δείγμα , τα αποτελέσματα θα ήταν ακόμη καλύτερα και οικονομικότερα ....... long live the CCD sensor ....... καλά ...... δεν θες να δείς εικόνες από 645D ...... άστο καλύτερα ....... 

sketch-1663145587110.jpg

Μπάμπη, μιας και είσαι γνώστης της ιστορίας των καμερών δώσε μερικές πληροφορίες

Ποιές ψηφιακές κάμερες παλιότερης γενιάς (10-12 έως και 16 mpx) με CCD σένσορα θα πρότεινες ως καλές αγορές πλέον σαν μεταχειρισμένες; Σε οποιοδήποτε σύστημα και φόρμα. Τόσο DSLR όσο και Mirroless, τόσο σε crop όσο και FF. 

Ή ακόμη και Compact

Κάνε μια λίστα με μοντελακια για να έχουμε το νου μας αν πέσει καμιά στον δρόμο μας στο ebay.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

50 λεπτά πριν, highpriest είπε

Μπάμπη, μιας και είσαι γνώστης της ιστορίας των καμερών δώσε μερικές πληροφορίες

Ποιές ψηφιακές κάμερες παλιότερης γενιάς (10-12 έως και 16 mpx) με CCD σένσορα θα πρότεινες ως καλές αγορές πλέον σαν μεταχειρισμένες; Σε οποιοδήποτε σύστημα και φόρμα. Τόσο DSLR όσο και Mirroless, τόσο σε crop όσο και FF. 

Ή ακόμη και Compact

Κάνε μια λίστα με μοντελακια για να έχουμε το νου μας αν πέσει καμιά στον δρόμο μας στο ebay.

     Μία για ξεκίνημα μέχρι να επανέλθω , ακόμη την ζητάνε τζάμπα γι' αυτό που είναι . Φυσικά και έχω δείγματα εικόνων .

    https://m.dpreview.com/reviews/olympusc7000

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 λεπτά πριν, babisskg είπε

     Μία για ξεκίνημα μέχρι να επανέλθω , ακόμη την ζητάνε τζάμπα γι' αυτό που είναι . Φυσικά και έχω δείγματα εικόνων .

    https://m.dpreview.com/reviews/olympusc7000

Περιμένω να επανέλθεις με λεπτομερή λίστα! 🙂

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

18 λεπτά πριν, Dr_73 είπε

Μπάμπη , να μία φωτογραφική με CCD sensor. Και εναλλάξιμους φακούς, με mount που έχει άπειρες προτάσεις. Και full frame. Η M-E.

Leica_M-E_Typ_220.jpg

Είναι rangefinder και δεν μπορώ να σκανάρω τα αρνητικά, αλλιώς θα είχα πάρει 2.
 

1 ώρα πριν, highpriest είπε

Περιμένω να επανέλθεις με λεπτομερή λίστα! 🙂

Θέλεις σε όλες τις κατηγορίες; Compact/slr κλπ. Το μέγεθος του αισθητήρα παίζει ρόλο;
 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...