Προς το περιεχόμενο

Η ματιά του φωτογράφου .........


babisskg
Μετάβαση στην απάντηση Απαντήθηκε από costas_,

Προτεινόμενες αναρτήσεις

2 λεπτά πριν, sakis444 είπε

Aν δεν μπορεί να μπει σε σώμα τότε υπάρχει προφανώς έξτρα θεμα, πάω πάσο.  Παρεπιπτόντως είχες δοκιμάσει να βάλεις το διακοπτακι του φακού σε MF (ίσως και της μηχανής ταυτόχρονα); Έκανε το ιδιο;

Ναι δεν υπάρχει σωτηρία θέλει επισκευεί που μάλλον δεν θα γίνει ποτέ.....
 

3 λεπτά πριν, sakis444 είπε

Εντελώς πληροφοριακά, ο 200mm* τι λέει; Σπάνια τον συναντάς...οι πιο πολλοί ψάχνουν τον 300αρι

Έχω τον FA* 200 f2.8 και όχι τον DA* (Πολύ υποστηρίζουν ότι είναι οι ίδιοι ακριβώς με μόνη διαφορά το περίβλημα, το νεότερο μοτέρ και το coating).Εξαιρετικός φακός χρωματικά. Αρκετά καλή οξύτητα, μεγάλο μειονέκτημα η φωτογράφιση σε κόντρα φως.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 λεπτά πριν, sakis444 είπε

Ναι Μπάμπη. Έτυχε να βρεθώ πάνω και προσπάθησα το πέρασμα να είναι ώρα που να αξίζει. Έχασα λίγο τη μπάλα όμως, αν παςσ πρώτη φορά κάπου χάνεσαι .. Φανταστικό μέρος για φωτογραφία (ή απλά για βόλτα) για όσους το έχετε ως επιλογή.

     Πάρε με τηλ για οδηγίες χρήσης !

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μακάρι να τύχει να ξαναβρεθώ κι αν έχεις τιπς ευπρόσδεκτα. Το περπάτησα για κάνα 2ωρο μετά το ξημέρωμα , βρήκα κάποια σημεία που μου αρεσαν αλλά οι συνθήκες πλέον δεν άξιζαν. Μικρή σημασία, καταευχαριστηθηκα το περπατημα...

 

Όντως, ο FA κι ο DA είναι οι ίδιοι φακοί με αυτές τις διαφορές σε μοτερ/coatings. Μέχρι κ το.μεγεθος είναι ίδιο στο χιλλιοστό βλέπω τώρα.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 λεπτά πριν, sakis444 είπε

Μακάρι να τύχει να ξαναβρεθώ κι αν έχεις τιπς ευπρόσδεκτα. Το περπάτησα για κάνα 2ωρο μετά το ξημέρωμα , βρήκα κάποια σημεία που μου αρεσαν αλλά οι συνθήκες πλέον δεν άξιζαν. Μικρή σημασία, καταευχαριστηθηκα το περπατημα...

 

Όντως, ο FA κι ο DA είναι οι ίδιοι φακοί με αυτές τις διαφορές σε μοτερ/coatings. Μέχρι κ το.μεγεθος είναι ίδιο στο χιλλιοστό βλέπω τώρα 

    Όποτε σε φέρει ο δρόμος θα έχεις από πριν όλες τις οδηγίες .

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

11 ώρες πριν, konkarien είπε

Στην δεύτερη φωτογραφία η ανθρώπινη παρουσία δημιουργεί και περιεχόμενο (το ζουμί δλδ).

Από κει και πέρα πόσο ''δυνατό'' είναι σε κάθε φωτογραφία το περιεχόμενο της ώστε να λέει κάτι, αυτό είναι και το τελικo

 

2 ώρες πριν, joya111 είπε

Δεν αποτελεί εύρημα η καταγραφή Όλων των συνανθρώπων μας που περπατούν / τρώνε / συζητούν.

 

Θα ρίξω λάδι στη φωτιά. 

Η ανθρώπινη παρουσία είναι άχρηστη στη φωτογραφία, εφόσον δεν δημιουργεί "storytelling" ή δε συνδυάζεται με τα υπόλοιπα στοιχεία του κάδρου για να δημιουργήσει στο θεατή "διαδρόμους κίνησης" / "έκπληξη" / "εξερεύνηση" στη φωτογραφία. 

Παραθέτω εικόνες από δύο Ελληνες φωτογράφους που δραστηριοποιούνται στην Αθήνα, τον Λουκά Βασιλικό (οι έγχρωμες) και τον Αρη Καμαρωτό (οι α/μ):

spacer.png spacer.png

34866494_390915758095703_729966778997800960_n.jpeg.18d83c9e8fcbab7ed4b6d6119a7b1f5f.jpeg64759122_665039280576449_3690846845719574220_n.jpeg.e1196409e3df12746b29fad09bb03aa9.jpeg

Σε όλες τις περιπτώσεις τα στοιχεία της κάθε φωτογραφίας δένουν αρμονικά μεταξύ τους: το background, το κάδρο, το φως, οι ανθρώπινες παρουσίες, οι σκιές. Αν αφαιρέσεις κάποιο σημαντικό στοιχείο, η κάθε φωτογραφία "καταρρέει". 

Νομίζω ένας σωστός τρόπος φωτογραφικής σκέψης είναι πάντα η λογική της πρόσθεσης και της αφαίρεσης:

  • έχω ένα ωραίο κάδρο, με ένα ενδιαφέρον στοιχείο. Τι άλλο μπορώ να βάλω για να γίνει ακόμα πιο ενδιαφέρον;
  • έχω ένα κάδρο όπου έβαλα κάποια στοιχεία μέσα. Κάνω τη νοητική άσκηση και τα αφαιρώ. Κερδίζει η εικόνα; Χάνει η εικόνα; Μένει ίδια η εικόνα; 

Στην περίπτωση της εικόνας του konkarien, εγώ προσωπικά θα ήθελα είτε να μην υπάρχει καθόλου ο άνθρωπος (όπως και οι μπάλες-κολωνάκια), είτε να δω δεκάδες ανθρωπάκια να κυκλοφορούν στο ίδιο σημείο, να έχω πολλές μικρές "ιστορίες" να εξερευνήσω, κάτω από τον επιβλητικό όγκο της κατασκευής. Επίσης, θα ήθελα να δω το ίδιο κάδρο με διαφορετικό (πιο πλάγιο) φως.

13 ώρες πριν, konkarien είπε

_KON6507.jpg

 

Φυσικά, όλα τα ανωτέρω είναι ...προσωπική γνώμη. 😇

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

12 λεπτά πριν, thodorisarch είπε

Στην περίπτωση της εικόνας του konkarien, εγώ προσωπικά θα ήθελα είτε να μην υπάρχει καθόλου ο άνθρωπος (όπως και οι μπάλες-κολωνάκια), είτε να δω δεκάδες ανθρωπάκια να κυκλοφορούν στο ίδιο σημείο, να έχω πολλές μικρές "ιστορίες" να εξερευνήσω, κάτω από τον επιβλητικό όγκο της κατασκευής. Επίσης, θα ήθελα να δω το ίδιο κάδρο με διαφορετικό (πιο πλάγιο) φως.

Είχα σχεδόν την ίδια επιθυμία με περισσότερο πλάξιο φως,  θα ταιριάζει περισσότερο στο κτίριο.
Συμφωνώ με τα κολονάκια και την αφαίρεση του ανθρώπου.
Ίσως το έξτρα στοιχείο που χρειάζεται η φωτογραφία να είναι μία ενδιαφέρουσα αντανάκλαση στην πόρτα (δύσκολο να το πετύχεις..;;;;;).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

25 λεπτά πριν, thodorisarch είπε

 

 

Θα ρίξω λάδι στη φωτιά. 

Η ανθρώπινη παρουσία είναι άχρηστη στη φωτογραφία, εφόσον δεν δημιουργεί "storytelling" ή δε συνδυάζεται με τα υπόλοιπα στοιχεία του κάδρου για να δημιουργήσει στο θεατή "διαδρόμους κίνησης" / "έκπληξη" / "εξερεύνηση" στη φωτογραφία. 

Παραθέτω εικόνες από δύο Ελληνες φωτογράφους που δραστηριοποιούνται στην Αθήνα, τον Λουκά Βασιλικό (οι έγχρωμες) και τον Αρη Καμαρωτό (οι α/μ):

spacer.png spacer.png

34866494_390915758095703_729966778997800960_n.jpeg.18d83c9e8fcbab7ed4b6d6119a7b1f5f.jpeg64759122_665039280576449_3690846845719574220_n.jpeg.e1196409e3df12746b29fad09bb03aa9.jpeg

Σε όλες τις περιπτώσεις τα στοιχεία της κάθε φωτογραφίας δένουν αρμονικά μεταξύ τους: το background, το κάδρο, το φως, οι ανθρώπινες παρουσίες, οι σκιές. Αν αφαιρέσεις κάποιο σημαντικό στοιχείο, η κάθε φωτογραφία "καταρρέει". 

Νομίζω ένας σωστός τρόπος φωτογραφικής σκέψης είναι πάντα η λογική της πρόσθεσης και της αφαίρεσης:

  • έχω ένα ωραίο κάδρο, με ένα ενδιαφέρον στοιχείο. Τι άλλο μπορώ να βάλω για να γίνει ακόμα πιο ενδιαφέρον;
  • έχω ένα κάδρο όπου έβαλα κάποια στοιχεία μέσα. Κάνω τη νοητική άσκηση και τα αφαιρώ. Κερδίζει η εικόνα; Χάνει η εικόνα; Μένει ίδια η εικόνα; 

Στην περίπτωση της εικόνας του konkarien, εγώ προσωπικά θα ήθελα είτε να μην υπάρχει καθόλου ο άνθρωπος (όπως και οι μπάλες-κολωνάκια), είτε να δω δεκάδες ανθρωπάκια να κυκλοφορούν στο ίδιο σημείο, να έχω πολλές μικρές "ιστορίες" να εξερευνήσω, κάτω από τον επιβλητικό όγκο της κατασκευής. Επίσης, θα ήθελα να δω το ίδιο κάδρο με διαφορετικό (πιο πλάγιο) φως.

 

Φυσικά, όλα τα ανωτέρω είναι ...προσωπική γνώμη. 😇

     Παραπάνω από χρήσιμη , όπως και οι εικόνες , ειδικά οι δύο τελευταίες μου θυμίζουν το έργο του Fan ho , αν βρείτε χρόνο να μας δώσετε λίγα περισσότερα για όποια από τις δύο !

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εδώ είναι η πρώτη εικόνα που έβαλε ο @konkarien χωρίς τον άνθρωπο

Την τράβηξα με λινκ απο την παράθεση του δικού μου ποστ, δυο σελιδες πριν
image.jpeg.50585b558f6a2f71eed2e27c3f34e

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Εμένα πάλι μου αρέσει η εικόνα με την κοπέλα καθώς δημιουργεί ένα μέτρο σύγκρισης για το μέγεθος του κτηρίου. Προσωπικά θα αφαιρούσα τα κολωνακια - μπάλες (δε με ενδιαφέρει αν θεωρείται παρέμβαση - παραποίηση όπως έχω ξαναπεί, με ενδιαφέρει το τελικό αποτέλεσμα). 

Επίσης μου αρέσει σαν εικόνα περισσότερο από τις 4 παραπάνω που παρατέθηκαν για τις οποίες δε βρίσκω και κάτι ενδιαφέρον να πω την αλήθεια ιδιαίτερα στις έγχρωμες. Ωστόσο επειδή άνοιξα τους δύο συνδέσμους ο δεύτερος φωτογράφος έχει πάρα πολύ ενδιαφέρουσες για μένα εικόνες, πολύ καλύτερες από τις δύο παραπάνω που τον αδικούν θα έλεγα. 

Edit Δυστυχώς οι πιο ευρυγωνιοι φακοί δεν είναι για όλους και σίγουρα όχι για όλες τις πόλεις - όλα τα μέρη. Υπάρχει αυτή η πεποίθηση πως στον δρόμο πρέπει να χρησιμοποιείται σχετικά ευρύς φακός κλπ κλπ αλλά δε δουλεύει πάντα τουλάχιστον για μένα. Σπάνια θα δω ενδιαφέρουσες εικόνες υπό αυτές τις συνθήκες. Ο δεύτερος όμως φωτογράφος είναι είναι ένα τέτοιο καλό παράδειγμα σε αρκετές από αυτές που έχει ανεβάσει στον λογαριασμό του. 

Καλό είναι φυσικά το ότι υπάρχουν διαφορετικές γνώμες. 

Επεξ/σία από pifilos
  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

30 λεπτά πριν, pifilos είπε

Επίσης μου αρέσει σαν εικόνα περισσότερο από τις 4 παραπάνω που παρατέθηκαν για τις οποίες δε βρίσκω και κάτι ενδιαφέρον να πω την αλήθεια ιδιαίτερα στις έγχρωμες. Ωστόσο επειδή άνοιξα τους δύο συνδέσμους ο δεύτερος φωτογράφος έχει πάρα πολύ ενδιαφέρουσες για μένα εικόνες, πολύ καλύτερες από τις δύο παραπάνω που τον αδικούν θα έλεγα. 

Δεν είχα σκοπό να δείξω τους φωτογράφους ως σύνολο, παρά μόνο κάποιες εικόνες τους που να δείχνουν ελληνικό αστικό ανθρωπο-τοπίο (και τρόπους διαχείρισης αυτού). Προσωπικά προτιμώ άλλο σύγχρονο έλληνα φωτογράφο περισσότερο από τους δυο που ανέφερα, αλλά αυτό δεν έχει να κάνει με τη συζήτησή μας (που ξεκίνησε από την εικόνα του konkarien).

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εμένα μου αρέσουν τα snapshots . Στο dpreview, είχε ανεβάσει κάποιος φωτογραφίες ακριβώς αυτού του τύπου , που βρήκε σε ένα συρτάρι του παππού του.  Από τη ΝΥ, του 1930 . Τότε, δεν ήταν τίποτε ίσως. Σήμερα, τις βρήκα συγκλονιστικές. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 λεπτά πριν, thodorisarch είπε

Δεν είχα σκοπό να δείξω τους φωτογράφους ως σύνολο, παρά μόνο κάποιες εικόνες τους που να δείχνουν ελληνικό αστικό ανθρωπο-τοπίο (και τρόπους διαχείρισης αυτού). Προσωπικά προτιμώ άλλο σύγχρονο έλληνα φωτογράφο περισσότερο από τους δυο που ανέφερα, αλλά αυτό δεν έχει να κάνει με τη συζήτησή μας (που ξεκίνησε από την εικόνα του konkarien).

 

Μα για αυτό και δεν έκανα παράθεση σχολίου και το άφησα σα χωριστό. Επειδή σχολίασα η φωτογραφία του konkarien και τον λόγο που προτιμώ τη φωτογραφία με την κοπέλα και στη συνέχεια το ότι θεωρώ πιο "χρήσιμη" την ύπαρξη ανθρώπινου στοιχείου στην εικόνα του παρά στις άλλες. Τα υπόλοιπα ήταν γενικά σχόλια ναι δεν έχουν σχέση με την αρχική προς σχολιασμό εικόνα. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Παιδια, το θετικο ειναι πως οι φωτο του Konkarien μας αναγκασαν να συζηταμε για αυτες. Θεωρω πως αυτο απο μονο του δινει αξια στις φωτο, περα απο το προσωπικο γουστο του καθενος.

Φωτογραφιες που γεννουν συναισθηματα. Μια χαρα!

Επεξ/σία από highpriest
  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, Krasdimi είπε

Mi9 + Snapseed + καψούρα 

1651315789236-01.jpeg

    Είναι πολύ βαρύ πλέον σαν εφαρμογή το Snapseed και ζητάει αρκετές παραχωρήσεις δικαιωμάτων , φυσικά ο καθένας έχει τις προτιμήσεις του . 

2 ώρες πριν, highpriest είπε

Παιδια, το θετικο ειναι πως οι φωτο του Konkarien μας αναγκασαν να συζηταμε για αυτες. Θεωρω πως αυτο απο μονο του δινει αξια στις φωτο, περα απο το προσωπικο γουστο του καθενος.

Φωτογραφιες που γεννουν συναισθηματα. Μια χαρα!

   Θα τολμήσω να συμπληρώσω πως δεν βλέπω κανέναν λόγο να " παραθέσω " το τι θα έβλεπα εγώ σε μία τέτοια περίπτωση . Αν δλδ το προτιμούσα κάπως αλλιώς , το οποίο φυσικά έχει την λογική του , όμως θα το έβρισκα πιο αποδοτικό να χρησιμοποιούσα την εικόνα σαν έμπνευση για να δημιουργήσω κι' εγώ με την σειρά μου και να παρουσιάσω την άποψη μου .

  Νομίζω πως εκεί βρίσκεται η ουσία , βλέποντας τις δουλειές άλλων σαν πηγή ιδεών , σαν βήμα για να πάω πιο πέρα .  

  Σε καμμία περίπτωση φυσικά δεν θέλω να εκληφθεί σαν απόπειρα " καπελώματος " της άποψης του καθενός .

  Ο καθένας έχει μία μοναδική ματιά , ούτε καλύτερη ούτε χειρότερη , αυτήν καταθέτει , αν θέλει να την εμπλουτίσει , να την εξελίξει , το κάνει και μέσα από τις απόψεις των άλλων . 

  ΟΚ ....... πιθανόν να βλέπω κι' εγώ πράγματα που θα έλεγα πως θα τα προτιμούσα αλλιώς . Σωστό κι' αν θέλω δεν έχω παρά να τα παρουσιάσω σαν την δική μου άποψη , η οποία φυσικά δεν μπορεί να έχει καμία σχέση με των υπολοίπων , γιατί απλούστατα παραμένει μοναδική . 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...