Προς το περιεχόμενο

Η ματιά του φωτογράφου .........


babisskg
Μετάβαση στην απάντηση Απαντήθηκε από costas_,

Προτεινόμενες αναρτήσεις

18 ώρες πριν, GQPhDFBI είπε

Ακόμα το ψάχνω...σίγουρα θα γίνει stacking ώστε να είναι net όλοι οι σταυροί.
Πως σας φαίνεται ; Μήπως πρέπει να γυαλίσω το χαρτί, η υφή του σας ξενίζει ή προσθέτει στη φωτογραφία;
Ο φωτισμός;
345353.jpg.e1eaf1fe7a08d1a58d1ade00a6f07edd.jpg

      καλημέρα,  και μιας και ρωτάτε..

θα προτιμούσα  η - σωστή -  ένταση του κεντρικού φωτισμού μετακινούμενη λίγο προς τα κάτω να κάλυπτε περισσότερο τους σταυρούς  (το κυρίως θέμα υποθέτω),  η δε καθαρή γραμμή της ράχης του χαρτιού όπου ''χάνονται'' οι αλυσίδες να ήταν λιγότερο ευδιάκριτη  ώστε το μάτι να μην ''καθίσει'' εκεί και στην υφή του χαρτιού - τουλάχιστον για μένα -  αλλά να   ''αιχμαλωτιστεί''  πιό κάτω στην κεντρική λωρίδα φωτισμού  με τους σταυρούς και τις αλυσίδες..  αυτό μαζί με λίγη περικοπή του περίγυρου, το δε υπόλοιπο φόντο να μείνει όπως  είναι.

στην δε περίπτωση όπου το κυρίως θέμα είναι το χαρτί ,  όλα καλώς καμωμένα..

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 7,6k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
5 ώρες πριν, NickSyk είπε

      καλημέρα,  και μιας και ρωτάτε..

θα προτιμούσα  η - σωστή -  ένταση του κεντρικού φωτισμού μετακινούμενη λίγο προς τα κάτω να κάλυπτε περισσότερο τους σταυρούς  (το κυρίως θέμα υποθέτω),  η δε καθαρή γραμμή της ράχης του χαρτιού όπου ''χάνονται'' οι αλυσίδες να ήταν λιγότερο ευδιάκριτη  ώστε το μάτι να μην ''καθίσει'' εκεί και στην υφή του χαρτιού - τουλάχιστον για μένα -  αλλά να   ''αιχμαλωτιστεί''  πιό κάτω στην κεντρική λωρίδα φωτισμού  με τους σταυρούς και τις αλυσίδες..  αυτό μαζί με λίγη περικοπή του περίγυρου, το δε υπόλοιπο φόντο να μείνει όπως  είναι.

στην δε περίπτωση όπου το κυρίως θέμα είναι το χαρτί ,  όλα καλώς καμωμένα..

 

22 ώρες πριν, Snorky.GR είπε

Ενα-ενα, ......γιατί έριξες αρκετά στο τραπέζι 🙂

Η διαγώνια μινιμαλιστική σύνθεση είναι πολύ καλή και αγαπημένη μου....μην αλλάξεις τπτ σε αυτό...πέτυχε.
Το Focus-Stacking , μόνο στους σταυρούς και ίσως και την μισή αλυσίδα από τον καθένα....είναι απαραίτητο σε αυτή την φωτο.
Το χαρτί μην αλλάξεις κάτι ( και αυτό πέτυχε 👍)...ούτε και να το γυαλίσεις φυσικά( ούτε λόγος).
Έχεις ένα διπλό contrast απόλυτα πετυχημένο Blue/Raf-Gold το ένα και blue/highlights-shadows το αλλο 👍

Αυτό που δεν μου κάθεται τόσο καλά είναι κάτι άλλο....οι αναλογίες στο κάδρο.
Η προσοχή μου μαγνητίζεται περισσότερο επάνω στο  χαρτί , παρά στους σταυρούς....και φυσικά από αυτή την παρατήρηση , μου βγαίνει αυθόρμητα το ερώτημα..τελικά ποιο είναι το θέμα οι σταυροί , ή το χαρτί?

Αν είναι το χαρτί( background), τότε όλα είναι σωστά, άστο έτσι...

Αν όμως είναι οι σταυροί το θέμα, τότε ίσως να χρειάζεται να αλλάξεις τις αναλογίες που καταλαμβάνουν μέσα στο κάδρο, και να κροπαρεις αναγκαστικά, χάνοντας αρκετά από το όμορφο( ομολογουμένως) background, αλλά το θέμα θα βρίσκεται πλέον σε balance μέσα στο κάδρο..... δες το λιγο

Αααα και ο φωτισμός άψογος 👍😉

Όμορφη φωτο👍

Ευχαριστώ για σχόλια.
Θα προσθέσω άλλους 2 σταυρούς μέσα για να γεμίσει καλύτερα το κάδρο.
Θα σηκώσω ελάχιστα το φως για να γεμίσουν λίγο οι σκιές μπροστά και ταυτόχρονα θα ανεβάσω τους σταυρούς λίγο ψηλότερα.
Θα μαλακώσω λίγο ακόμα το φως να μειωθεί η υφή από το χαρτόνι ή θα το κάνω και ψηφιακά.

Επεξ/σία από GQPhDFBI
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

50 λεπτά πριν, GQPhDFBI είπε

 

Ευχαριστώ για σχόλια.
Θα προσθέσω άλλους 2 σταυρούς μέσα για να γεμίσει καλύτερα το κάδρο.
Θα σηκώσω ελάχιστα το φως για να γεμίσουν λίγο οι σκιές μπροστά και ταυτόχρονα θα ανεβάσω τους σταυρούς λίγο ψηλότερα.
Θα μαλακώσω λίγο ακόμα το φως να μειωθεί η υφή από το χαρτόνι ή θα το κάνω και ψηφιακά.

Είχες δεν είχες , μας τσίγκλισες 😀....άντε τελείωσε το γρήγορα γιατί θα μάς φάει η περιέργεια εδώ 🙂

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

28 λεπτά πριν, Snorky.GR είπε

Είχες δεν είχες , μας τσίγκλισες 😀....άντε τελείωσε το γρήγορα γιατί θα μάς φάει η περιέργεια εδώ 🙂

Λέω να πάρω λίγες μέρες διακοπές...θα το δω μόλις γυρίσω.....

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Με τον Canon RF 100-400mm F5.6-8 IS USM , στα 100mm. Η εστίαση είναι στην ακρόπολη τέρμα πάνω αριστερά , που απέχει κάπου 250m , οπότε η πινακίδα δεξιά στο 1.5m και η εκκλησία στα 50m είναι εκτός εστίασης. 

IMG_2484.jpg.1fd4d5151e9d5f81763d4e5e4d62d1f1.jpg

  • Like 8
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Χτεσινό close up (δεν μπορώ να το ονομάσω macro)

Μηχανή G9 + Φακός 60mm f/2.8

H φώτο είναι τραβηγμένη με φυσικό φως και iso 100 με διάφραγμα f/4,5 και ταχύτητα 1/400 σε manual mode.

 

butterfly.jpg

  • Like 19
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
11 ώρες πριν, highpriest είπε

Χτεσινό close up (δεν μπορώ να το ονομάσω macro)

Μηχανή G9 + Φακός 60mm f/2.8

H φώτο είναι τραβηγμένη με φυσικό φως και iso 100 με διάφραγμα f/4,5 και ταχύτητα 1/400 σε manual mode.

 

butterfly.jpg

Vanessa cardui.

Ωραία φωτογραφία.

Προσωπικά θα έκλεινα το διάφραγμα κι άλλο (f8). Και έτσι θα μεγάλωνε η πιθανότητα να έχεις καλύτερα εστιασμένο και το κεφάλι. Ακόμα και χωρίς flash ο υπάρχων φωτισμός το επιτρέπει.

Κάτι ακόμα σχετικά με τη φωτογραφία. Ένα από τα στοιχεία που την κάνουν ενδιαφέρουσα είναι το ότι ο φωτισμός είναι σε κάποιο βαθμό αντίθετος. Σε περιπτώσεις φυλλωμάτων ή διαφανών φτερών με σχέδια, ο φωτισμός αυτός τα κάνει να "ανάβουν" (βλ τα πράσινα φύλλα) σα χριστουγεννιάτικα λαμπάκια με bokeh. Για πιο συμπαγή αντικείμενα ή σημεία δεν είναι κατάλληλος.

 

Εδώ το Δεκέμβρη του 2021 που πειραματιζόμουν με το φακό σου @highpriest . f13, 1/250, flash. Κροπαρισμένη 2096x1858.

Αυτό που δε μου αρέσει στη σύνθεσή μου είναι ότι έχασα αυτό που βγήκε στη δική σου: Ένα φωτεινό, κρεμώδες ή έστω ομοιογενές background. Αλλά αυτό ήταν το τίμημα του κλειστού διαφράγματος και των sunstars (τα οποία θέλουν γενικά κλειστά διαφράγματα για να βγούν). Οπότε το flash φώτισε τα χόρτα που ήταν κοντά αφήνοντας μαύρες τις περιοχές που ήταν μακρυά. Αυτός ο ανομοιογενής φωτισμός του background λόγω της χρήσης flash (μαύρες περιοχές που εναλλάσσονται με πράσινες) δεν επέτρεψε τον καλό διαχωρισμό θέματος - background βάσει χρώματος (βάσει εστίασης διαχωρίζονται).

Drop - Parko Tritsi5 (2021 Dec).jpg

 

Εδώ μια φωτογραφία από μια Limenitis reducta που έβγαλα στο δασικό πάρκο Παύλιανης το 2018 που δείχνει πως αν πετύχεις σωστό φως και καλό διαχωρισμό θέματος - background τύφλα να έχουν οι macro φακοί. Βγήκε με φακό 55-300mm και τη Nikon D3300. F10, 1/200 και (ξανά) flash!

Limenitis reducta - Parko Pavlianis (2018 Aug)_03.JPG

Επεξ/σία από Cntrl+X
  • Like 8
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, Cntrl+X είπε

Vanessa cardui.

Ωραία φωτογραφία.

Προσωπικά θα έκλεινα το διάφραγμα κι άλλο (f8). Και έτσι θα μεγάλωνε η πιθανότητα να έχεις καλύτερα εστιασμένο και το κεφάλι. Ακόμα και χωρίς flash ο υπάρχων φωτισμός το επιτρέπει.

Κάτι ακόμα σχετικά με τη φωτογραφία. Ένα από τα στοιχεία που την κάνουν ενδιαφέρουσα είναι το ότι ο φωτισμός είναι σε κάποιο βαθμό αντίθετος. Σε περιπτώσεις φυλλωμάτων ή διαφανών φτερών με σχέδια, ο φωτισμός αυτός τα κάνει να "ανάβουν" (βλ τα πράσινα φύλλα) σα χριστουγεννιάτικα λαμπάκια με bokeh. Για πιο συμπαγή αντικείμενα ή σημεία δεν είναι κατάλληλος.

 

Εδώ το Δεκέμβρη του 2021 που πειραματιζόμουν με το φακό σου @highpriest . f13, 1/250, flash. Κροπαρισμένη 2096x1858.

Αυτό που δε μου αρέσει στη σύνθεσή μου είναι ότι έχασα αυτό που βγήκε στη δική σου: Ένα φωτεινό, κρεμώδες ή έστω ομοιογενές background. Αλλά αυτό ήταν το τίμημα του κλειστού διαφράγματος και των sunstars (τα οποία θέλουν γενικά κλειστά διαφράγματα για να βγούν). Οπότε το flash φώτισε τα χόρτα που ήταν κοντά αφήνοντας μαύρες τις περιοχές που ήταν μακρυά. Αυτός ο ανομοιογενής φωτισμός του background λόγω της χρήσης flash (μαύρες περιοχές που εναλλάσσονται με πράσινες) δεν επέτρεψε τον καλό διαχωρισμό θέματος - background βάσει χρώματος (βάσει εστίασης διαχωρίζονται).

Drop - Parko Tritsi5 (2021 Dec).jpg

 

Εδώ μια φωτογραφία από μια Limenitis reducta που έβγαλα στο δασικό πάρκο Παύλιανης το 2018 που δείχνει πως αν πετύχεις σωστό φως και καλό διαχωρισμό θέματος - background τύφλα να έχουν οι macro φακοί. Βγήκε με φακό 55-300mm και τη Nikon D3300. F10, 1/200 και (ξανά) flash!

Limenitis reducta - Parko Pavlianis (2018 Aug)_03.JPG

Πολύ ωραίες οι φώτο σου!

Ακριβώς αυτό που έπαθες στην πρώτη φώτο απέφυγα με το πιο ανοικτό διάφραγμα. Επειδή, μην νομίζεις, τράβηξα και με f/8 και με f/9 και δεν μου άρεσε το αποτέλεσμα. Εσείς βλέπετε μια απο τις 3-4 φώτο που μου άρεσαν, απο τις 100 που τράβηξα πειραματιζόμενος. 😄

Αυτή η φώτο παρότι είναι λίγο σοφτ στο πρόσωπο, είναι καλύτερη σαν κάδρο απο άλλες που πέτυχα καλύτερα τα μάτια, αλλά σαν σύνθεση δεν έλεγαν και πολλά. Καμιά φορά θυσιάζω οξύτητα για το σύνολο. Δεν είμαι δογματικός υπέρμαχος μόνο των sharp φωτογραφιών και ας φαίνεται έτσι. 😄

Από εκεί και πέρα εχω καταλήξει εδώ και καιρό που παίζω με τις ρυθμίσεις πως ακόμη και με δυνατό φως έξω, η καλή μάκρο φωτογραφία θέλει φλας. Όπως σωστά έδειξες με την τελευταία σου φώτο, ένα close up με έναν απλό φακό αλλά με χρήση φλας, μπορεί να έχει καλύτερο αποτέλεσμα απο μια φώτο με μάκρο φακό, αλλά χωρίς φλάς.😉

Επόμενη αγορά ενα φλασάκι ή και δύο....θα δείξει...

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
3 ώρες πριν, highpriest είπε

Όπως σωστά έδειξες με την τελευταία σου φώτο, ένα close up με έναν απλό φακό αλλά με χρήση φλας, μπορεί να έχει καλύτερο αποτέλεσμα απο μια φώτο με μάκρο φακό, αλλά χωρίς φλάς.😉

Η φωτογραφία με τη Limenitis reducta, δε χρειάστηκε φίλτρο close up. Εκτός αν close up εννοείς τη μέγιστη δυνατή προσέγγιση του θέματος.

Επεξ/σία από Cntrl+X
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 ώρες πριν, Cntrl+X είπε

Η φωτογραφία με τη Limenitis reducta, δε χρειάστηκε φίλτρο close up. Εκτός αν close up εννοείς τη μέγιστη δυνατή προσέγγιση του θέματος.

Close up εννοώ οποιαδήποτε κοντινή φωτογραφία κάποιου θέματος που μας δίνει μεγάλο βαθμό λεπτομέρειας, με την χρήση οποιοδήποτε φακού στο πιο κοντινό σημείο εστίασης, που όμως δεν είναι 1 προς 1 στον αισθητήρα ώστε να χαρακτηριστεί macro. Συνήθως οι τηλεφακοί δίνουν αυτή την "ψευδομάκρο" αίσθηση, χωρίς να αποκλείω άλλους απλούς φακούς που μπορεί να προσφέρουν μια αρκετά καλή μεγέθυνση του θέματος.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...