Προς το περιεχόμενο

Η ματιά του φωτογράφου .........


babisskg
Μετάβαση στην απάντηση Απαντήθηκε από costas_,

Προτεινόμενες αναρτήσεις

1 ώρα πριν, Dr_73 είπε

Κανένας κιτ φακός δεν είναι δευτεράτζα. Το ότι δίνονται χάρισμα, για όσους μπορούν να εκτιμήσουν , είναι πλεονέκτημα.

Διαφωνούμε

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 7,6k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Βρίσκω μια τυχαία φωτογραφία, τραβηγμένη με τον κιτ 18-55 των nikon dx . Αυτός που την έβγαλε, μάλλον ήξερε κάποια βασικά, έβγαλε μέρα, με f/11  στα 18mm (και όχι με f/3.5) . 

Floatels

 

 

Οι κοντινές βάρκες , είναι λίγα μέτρα απόσταση . Τα κτίρια στο βάθος, λογικά πάνω από 60-70 μέτρα.

Να μπω σε συζήτηση , ότι κάποιος πιο ακριβός, θα πρόσφερε κάτι παραπάνω στη φωτογραφία ;

Τι θα άλλαζε ; Μακριά από μένα τέτοιες κουβέντες , τις θεωρώ ανούσιες. 

Ελπίζω να μην πέσουμε και σε κουβέντα για το λεκέ στο κέντρο (άνω μέρος) του κάδρου. 

 

Άλλη μία, από τον ίδιο φακό , στην ίδια σελίδα.

EA 078 with IRN 1765

 

Κι αυτός ήξερε κάποια πράγματα , οπότε έστησε τρίποδο , έβαλε χρόνο 30"  f/8 και iso 100. 

Άλλος μπορεί να προσπαθούσε στο αυτόματο , με f/4 , χρόνο 1/10 και iso 12400 και να παραπονιόταν , 

που δεν έχει καλό vr, δεν έχει καλά iso για να τη βγάλει με iso  164.000 και δεν έχει f/1.4 ή f/1.2  ή f/1 ή f/095 . 

 

Στο άρθρο εδώ ο γνωστός ken rockwell , αναφέρεται σε απάντηση περιοδικού το 1937 , που έγραφε 

"Any good modern lens is corrected for maximum definition at the larger stops. Using a small stop only increases depth..." 

Όλοι οι φακοί , αν χρησιμοποιηθούν σωστά, μπορούν να έχουν οξύτητα και να δώσουν ευκρινείς φωτογραφίες.

Συγκρίσεις , μετρήσεις κτλ θυμίζουν παιδιά που παίζουν ΥΠΕΡΑΤΟΥ και ψάχνουν αν είναι πιο γρήγορη η f40 ή η κούνταχ.

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

11 λεπτά πριν, Dr_73 είπε

Βρίσκω μια τυχαία φωτογραφία, τραβηγμένη με τον κιτ 18-55 των nikon dx . Αυτός που την έβγαλε, μάλλον ήξερε κάποια βασικά, έβγαλε μέρα, με f/11  στα 18mm (και όχι με f/3.5) . 

Floatels

 

 

Οι κοντινές βάρκες , είναι λίγα μέτρα απόσταση . Τα κτίρια στο βάθος, λογικά πάνω από 60-70 μέτρα.

Να μπω σε συζήτηση , ότι κάποιος πιο ακριβός, θα πρόσφερε κάτι παραπάνω στη φωτογραφία ;

Τι θα άλλαζε ; Μακριά από μένα τέτοιες κουβέντες , τις θεωρώ ανούσιες. 

Ελπίζω να μην πέσουμε και σε κουβέντα για το λεκέ στο κέντρο (άνω μέρος) του κάδρου. 

 

Άλλη μία, από τον ίδιο φακό , στην ίδια σελίδα.

EA 078 with IRN 1765

 

Κι αυτός ήξερε κάποια πράγματα , οπότε έστησε τρίποδο , έβαλε χρόνο 30"  f/8 και iso 100. 

Άλλος μπορεί να προσπαθούσε στο αυτόματο , με f/4 , χρόνο 1/10 και iso 12400 και να παραπονιόταν , 

που δεν έχει καλό vr, δεν έχει καλά iso για να τη βγάλει με iso  164.000 και δεν έχει f/1.4 ή f/1.2  ή f/1 ή f/095 . 

 

Στο άρθρο εδώ ο γνωστός ken rockwell , αναφέρεται σε απάντηση περιοδικού το 1937 , που έγραφε 

"Any good modern lens is corrected for maximum definition at the larger stops. Using a small stop only increases depth..." 

Όλοι οι φακοί , αν χρησιμοποιηθούν σωστά, μπορούν να έχουν οξύτητα και να δώσουν ευκρινείς φωτογραφίες.

Συγκρίσεις , μετρήσεις κτλ θυμίζουν παιδιά που παίζουν ΥΠΕΡΑΤΟΥ και ψάχνουν αν είναι πιο γρήγορη η f40 ή η κούνταχ.

 

Τώρα και διαφωνούμε, και με ενοχλεί και το μειωτικό ειρωνικό ύφος πατροναρίσματος που έχεις... 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Η πρώτη φωτογραφία στο λιμανι, με τον 18-55 παραπάνω, προσωπικά θα ελεγα, οτι και με εναν καλύτερο φακο να ηταν παλι δεν θα ειχε να προσφέρει τίποτα παραπάνω, γιατι δεν εχει κατι να πει σαν φωτογραφία, περα απο το προφανές, ενα απλο snapshot δηλ. (+ σκονη στον αισθητήρα; κατι παραξενα παντως στον ουρανό)

Δεν κατακρίνω τα snapshot, ολοι μας κάνουμε. 

Η δεύτερη κατι παει να πει, μ αρέσει. 

 

Ενας κιτ φθηνος φακος μπορει να ειναι ισως για τα πανηγύρια, οντως, απο θεμα χαρακτηριστικων, (chromatic aberration, αστιγματισμους, οξύτητες, ποιότητα κατασκευής και αλλα χιλια δυο) αυτο ομως δε σημαίνει οτι δε μπορείς να βγάλεις φωτογραφιάρες με εναν τέτοιο.

 

Βέβαια υπάρχουν και κιτ φακοι, τυχαίο παράδειγμα οι 24-105/ 24-120/4 των FF που εκει δεν εχει να πει κανείς τίποτα και κοστίζουν και ενα σκασμο λεφτα.

 

Ριξτε και μια ματια  στις φωτογραφίες του Λευτέρη, εχει αρκετές με το κιτ που ξεκίνησε, μια nikon d3500 και ενας ταπεινός 18-55.

https://www.flickr.com/photos/194644072@N05/albums

 

Δεν εβγαλε ο εξοπλισμός αυτες τις ωραίες φωτογραφίες, αλλα οι γνώσεις του φωτογράφου. 

 

(Δεν τις εχει ανεβασει ολες βλεπω. .ειχα δει αρκετές του, με τον 18-55, που ήταν θαυμάσιες, εχει ομως μερικές και το Flickr του..)

Επεξ/σία από Ntinlanden
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

14 λεπτά πριν, Ntinlanden είπε

Η πρώτη φωτογραφία στο λιμανι, με τον 18-55 παραπάνω, προσωπικά θα ελεγα, οτι και με εναν καλύτερο φακο να ηταν παλι δεν θα ειχε να προσφέρει τίποτα παραπάνω, γιατι δεν εχει κατι να πει σαν φωτογραφία, περα απο το προφανές, ενα απλο snapshot δηλ. (+ σκονη στον αισθητήρα; κατι παραξενα παντως στον ουρανό)

Δεν κατακρίνω τα snapshot, ολοι μας κάνουμε. 

Η δεύτερη κατι παει να πει, μ αρέσει. 

 

Ενας κιτ φθηνος φακος μπορει να ειναι ισως για τα πανηγύρια, οντως, απο θεμα χαρακτηριστικων, (chromatic aberration, αστιγματισμους, οξύτητες, ποιότητα κατασκευής και αλλα χιλια δυο) αυτο ομως δε σημαίνει οτι δε μπορείς να βγάλεις φωτογραφιάρες με εναν τέτοιο.

 

Βέβαια υπάρχουν και κιτ φακοι, τυχαίο παράδειγμα οι 24-105/ 24-120/4 των FF που εκει δεν εχει να πει κανείς τίποτα και κοστίζουν και ενα σκασμο λεφτα.

 

Ριξτε και μια ματια  στις φωτογραφίες του Λευτέρη, εχει αρκετές με το κιτ που ξεκίνησε, μια nikon d3500 και ενας ταπεινός 18-55.

https://www.flickr.com/photos/194644072@N05/albums

 

Δεν εβγαλε ο εξοπλισμός αυτες τις ωραίες φωτογραφίες, αλλα οι γνώσεις του φωτογράφου. 

 

(Δεν τις εχει ανεβασει ολες βλεπω. .ειχα δει αρκετές του, με τον 18-55, που ήταν θαυμάσιες, εχει ομως μερικές και το Flickr του..)

     Καμμία αντίρρηση μέχρις εδώ , η αλήθεια είναι πως δεν βρίσκω τρομακτική διαφορά μεταξύ του af - s 18 - 55 της Nikon και του 19 - 35 της Tokina επάνω στην D610 . Σαφώς προτιμώ τον Tokina , οι λόγοι είναι πως είναι καλύτερος σε επίπεδο κατασκευής , το εύρος του σε ζουμ μου είναι πιο χρήσιμο δεν βρίσκω δλδ τόσο χρήσιμο το ανώτερο άκρο των 55mm για γενική χρήση κι' αυτό διότι είναι στο όριο του να σε αφήνει να επιθυμείς περισσότερα σε εστιακό μήκος , ενώ παραμένει αισθητό το φαινόμενο plastic fantastic σε επίπεδο κατασκευής . Ξεκάθαρα πιστεύω πως ο Nikon είναι παραπάνω από εξαιρετικός γι' αυτό που είναι . 

  Αν θα πρότεινα κάποιον από τους δύο , θα έλεγα ΝΑΙ και στους δύο για τελείως διαφορετικούς λόγους . Ο Nikon είναι πούπουλο και πολύ compact σε σχέση με το τούβλο της Tokina . Αν μου έλεγαν έναν μόνο κι' αν σου αρέσει , θα έλεγα τον Tokina .

  Η αξία της ανταλλαγής απόψεων και γνώσης δεν σηκώνει στερεότυπα του είδους , έτσι είναι κι' αν σας αρέσει ...... η δε απάντηση στα στερεότυπα είναι " Έτσι είναι , αν έτσι νομίζετε " 

  Στα ζητήματα οξύτητας κλπ , επειδή είμαι και μεγάλος άνθρωπος 🤣🤣🤣 ........ μικρός δούλεψα σε αντιπροσωπεία με ελαιόλαδα , κάτι που γνωρίζω πως πάει , μάλιστα προτιμούσα την οξύτητα 2 - 3 ( αστείο με τα σημερινά δεδομένα ) αφού ήταν πολύ γευστικότερο το λάδι . Είναι επόμενο λοιπόν για μένα , όχι για σας , να μπερδεύω την οξύτητα στους φακούς με αυτήν του ελαιολάδου ....... 🤣🤣🤣 ....... άλλωστε έχω δηλώσει πως δεν είμαι λάτρης του post processing , ούτε και της τρέχουσας σημερινής οξύτητας στα ελαιόλαδα της τάξης του 0 - 1 ........ 🤣🤣🤣 ....... 

   Νομίζω πως σε επίπεδο hardware , η βαρύτητα πρέπει να πέφτει στους φακούς σε μεγάλο βαθμό , σε ζητήματα αρχικά προσωπικής προτίμησης του ενός εκάστου σε εστιακό μήκος και στην συνέχεια σε ζητήματα ποιότητας κατασκευής κλπ . Τα σώματα και οι παρεχόμενες ηλεκτρονικές ευκολίες για μένα είναι υπερτιμημένες . Χρήσιμες αλλά υπερτιμημένες .

  Ένα φωτογραφικό σύνολο πρέπει να σου αφήνει χρόνο να σκέφτεσαι το κάδρο , την σύνθεση , τον φωτισμό που θες , όχι να σου τρώει την ώρα με ρυθμίσεις ...... επί ρυθμίσεων ....... και κόντρα ρυθμίσεις ......... 

   

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Βαλε βρε Μπάμπη εναν ΦΦ φακο να χαρείς την 610 και ασε τον 18-55 😁😅

44 λεπτά πριν, babisskg είπε

Ένα φωτογραφικό σύνολο πρέπει να σου αφήνει χρόνο να σκέφτεσαι το κάδρο , την σύνθεση , τον φωτισμό που θες , όχι να σου τρώει την ώρα με ρυθμίσεις ...... επί ρυθμίσεων ....... και κόντρα ρυθμίσεις ......... 

   

Εδω ειναι που με βρίσκει σύμφωνο και να προσθέτει ότι ειμαι υπερ τις τεχνολογιας και ολων τον νεων τσιμπλιμπλικιών (βλεπε τσιμπλιμπλίκια, κοκοκόψαρα και αλλα σχετικά)

Οτι τελικα αφηνουν το χωρο πιο ελεύθερο να ασχοληθείς με εκεινα που πρέπει. 

 

🙂

Επεξ/σία από Ntinlanden
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, Ntinlanden είπε

Ενας κιτ φθηνος φακος μπορει να ειναι ισως για τα πανηγύρια, οντως, απο θεμα χαρακτηριστικων, (chromatic aberration, αστιγματισμους, οξύτητες, ποιότητα κατασκευής και αλλα χιλια δυο) αυτο ομως δε σημαίνει οτι δε μπορείς να βγάλεις φωτογραφιάρες με εναν τέτοιο.

Το chromatic aberration διορθώνεται με επεξεργασία , εφόσον βγάζει κανείς raw . Νομίζω μιλάμε για φωτογραφικές που βγάζουν raw. Οξύτητα , όταν κλείσουμε το διάφραγμα και δεν βγάζουμε με τέρμα ανοιχτό , έχουν όλοι . Σαφώς ένας δεκαπλάσιας αξίας , μπορεί να υπερέχει . Όχι αντίστοιχα με την τιμή όμως.  

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
58 λεπτά πριν, babisskg είπε

 

  Στα ζητήματα οξύτητας κλπ , επειδή είμαι και μεγάλος άνθρωπος 🤣🤣🤣 ........ μικρός δούλεψα σε αντιπροσωπεία με ελαιόλαδα , κάτι που γνωρίζω πως πάει , μάλιστα προτιμούσα την οξύτητα 2 - 3 ( αστείο με τα σημερινά δεδομένα ) αφού ήταν πολύ γευστικότερο το λάδι . Είναι επόμενο λοιπόν για μένα , όχι για σας , να μπερδεύω την οξύτητα στους φακούς με αυτήν του ελαιολάδου ....... 🤣🤣🤣 ....... άλλωστε έχω δηλώσει πως δεν είμαι λάτρης του post processing , ούτε και της τρέχουσας σημερινής οξύτητας στα ελαιόλαδα της τάξης του 0 - 1 ........ 🤣🤣🤣 ....... 

   

   

Η οξύτητα της εικόνας έχει να κάνει τόσο με τον φακό όσο και με τον σένσορα.

Ενας κιτ φακός σε μια high end camera θα δώσει χειρότερο αποτέλεσμα (πιο soft) συνήθως απο έναν high end φακό σε μια entry level camera. 

Οι κιτ πάσχουν απο softness στις άκρες. Τουλάχιστον όσοι είναι φτιαγμένοι εξαρχής σαν κιτ φακοί. Δεν είναι τυχαίο που για την δική μου μηχανή όλοι πουλούσαν κοψοχρονιά τον 15-45 για να αγοράσουν των 18-55 που έβγαινε ως κιτ με τις πρώτες EOS-M. 

Και δεν έχει καν να κάνει με το διάφραγμα. Ενας κιτ φακός στο f8 είναι χειρότερος απο έναν καλό γρήγορο φακό στο F8. Λόγω της συνολικής κατασκευής

 

58 λεπτά πριν, babisskg είπε

 

  Ένα φωτογραφικό σύνολο πρέπει να σου αφήνει χρόνο να σκέφτεσαι το κάδρο , την σύνθεση , τον φωτισμό που θες , όχι να σου τρώει την ώρα με ρυθμίσεις ...... επί ρυθμίσεων ....... και κόντρα ρυθμίσεις ......... 

   

Στα λόγια μου έρχεσαι. Και το γράφει και παραπάνω ο @Ntinlanden

18 λεπτά πριν, Ntinlanden είπε

 

Εδω ειναι που με βρίσκει σύμφωνο και να προσθέτει ότι ειμαι υπερ τις τεχνολογιας και ολων τον νεων τσιμπλιμπλικιων (βλεπε τσιμπλιμπλικια, κοκοκοψαρα και αλλα σχετικά)

Οτι τελικα αφηνουν το χωρο πιο ελεύθερο να ασχοληθείς με εκεινα που πρέπει. 

 

🙂

Ρυθμίζουμε μια φορά στην μηχανή τις custom λειτουργίες που θέλουμε και μετά σκεφτόμαστε μόνο το κάδρο και την σύνθεση. Αν είναι κάθε φορά να ρυθμίζουμε αυτό που θέλουμε μπαίνοντας σε 5 διαφορετικά μενού και όταν κλείνουμε την μηχανή να χάνει τις ρυθμίσεις, το χάσαμε το κάδρο.

 

Είναι χρήσιμα τα pro σώματα για πολλά πράγματα.

Επεξ/σία από highpriest
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, Dr_73 είπε

Το chromatic aberration διορθώνεται με επεξεργασία , εφόσον βγάζει κανείς raw 

Οχι παντα!.. 🙂

1 λεπτό πριν, Dr_73 είπε

Οξύτητα , όταν κλείσουμε το διάφραγμα και δεν βγάζουμε με τέρμα ανοιχτό , έχουν όλοι . Σαφώς ένας δεκαπλάσιας αξίας , μπορεί να υπερέχει . Όχι αντίστοιχα με την τιμή όμως.  

Συμφωνώ. 

 

 

Αλλα ειναι ενα σκασμο αλλα χαρακτηριστικά που κανουν τον εναν φακο να κοστίζει 70-100€ και αλλς στον αλλον που κανει 1000€

 

 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

21 λεπτά πριν, highpriest είπε

Η οξύτητα της εικόνας έχει να κάνει τόσο με τον φακό όσο και με τον σένσορα.

Ενας κιτ φακός σε μια high end camera θα δώσει χειρότερο αποτέλεσμα (πιο soft) συνήθως απο έναν high end φακό σε μια entry level camera. 

Οι κιτ πάσχουν απο softness στις άκρες. Τουλάχιστον όσοι είναι φτιαγμένοι εξαρχής σαν κιτ φακοί. Δεν είναι τυχαίο που για την δική μου μηχανή όλοι πουλούσαν κοψοχρονιά τον 15-45 για να αγοράσουν των 18-55 που έβγαινε ως κιτ με τις πρώτες EOS-M. 

Και δεν έχει καν να κάνει με το διάφραγμα. Ενας κιτ φακός στο f8 είναι χειρότερος απο έναν καλό γρήγορο φακό στο F8. Λόγω της συνολικής κατασκευής

 

Στα λόγια μου έρχεσαι. Και το γράφει και παραπάνω ο @Ntinlanden

Ρυθμίζουμε μια φορά στην μηχανή τις custom λειτουργίες που θέλουμε και μετά σκεφτόμαστε μόνο το κάδρο και την σύνθεση. Αν είναι κάθε φορά να ρυθμίζουμε αυτό που θέλουμε μπαίνοντας σε 5 διαφορετικά μενού και όταν κλείνουμε την μηχανή να χάνει τις ρυθμίσεις, το χάσαμε το κάδρο.

 

Είναι χρήσιμα τα pro σώματα για πολλά πράγματα.

    Και θα θυμάσαι μετά ποιό custom function κρύβεται κάτω από την No 5 ρύθμιση ........ καλά ....... νομίζεις 35 χρονών θα είσαι μιά ζωή ....... 🤣🤣🤣 ........ κι' εσύ ...... κι' αυτός ο ....... πως τον λένε ...... @Ntinlanden ........ 🤣🤣🤣 ......... 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, babisskg είπε

    Και θα θυμάσαι μετά ποιό custom function κρύβεται κάτω από την No 5 ρύθμιση ........ καλά ....... νομίζεις 35 χρονών θα είσαι μιά ζωή ....... 🤣🤣🤣 ........ κι' εσύ ...... κι' αυτός ο ....... πως τον λένε ...... @Ntinlanden ........ 🤣🤣🤣 ......... 

Μπάμπη, ένα θα σου πω. Ερευνώ την επόμενη αγορά μου σύμφωνα με το που θα μπει και πως, κάθε κάστομ λειτουργία.😆

35 πολύ θα ήθελα να ήμουν ξανα!

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, highpriest είπε

Μπάμπη, ένα θα σου πω. Ερευνώ την επόμενη αγορά μου σύμφωνα με το που θα μπει και πως, κάθε κάστομ λειτουργία.😆

35 πολύ θα ήθελα να ήμουν ξανα!

     Τώρα ..... ότι προλάβετε ...... 🤣🤣🤣 ........ εγώ μαζί σας ...... βαράτε ( τραβάτε ) ...... 🤣🤣🤣 ...... αλύπητα ....... 🤣🤣🤣 ........ παλιόπαιδα ...... καταφέρατε να με συγχύσετε ...... 🤣🤣🤣 ....... παράξενο πράγμα ...... κανείς δεν τα κατάφερε ως τώρα ...... 🤣🤣🤣 ...... 

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...