Προς το περιεχόμενο

Η ματιά του φωτογράφου .........


babisskg
Μετάβαση στην απάντηση Απαντήθηκε από costas_,

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 7,7k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Σας ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια. 

Η φωτογραφία είναι τραβηγμένη σε μνημείο πεσόντων. 

Επεξ/σία από costas_
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 11/10/2021 στις 7:52 ΜΜ, costas_ είπε

Δεν αναφέρομαι σε ένα απλό ίσιωμα .. 

Τα θέματα γεωμετρίας που προκύπτουν σε οριακές ευρυγώνιες λήψεις είναι από τις ποιό δύσκολες διορθώσεις στο Post Processing μιας φωτογραφίας. Για τον λόγο αυτό και για να αποφύγουμε τις μεγάλες παραμορφώσεις προτιμούμε όταν χρησιμοποιούμε έναν υπερ-ευρυγώνιο φακό να καδράρουμε σωστά και στο κέντρο.  

Εδώ φαίνεται ότι έβαλες την μηχανή επάνω στο σκαλί ή επάνω στην τσάντα .. και ότι έβλεπε η κάμερα τράβηξε. 

Εαν είχες ένα τρίποδο και δοκίμαζες 2-3 λήψεις με κάποια προσοχή στο καδράρισμα θα είχες ένα πολύ καλύτερο αποτέλεσμα και θα σου έκανε και ποιό εύκολη την μετέπειτα διόρθωση. 

Να βάλω και ένα παράδειγμα από μια παρόμοια λήψη (από το πάτωμα) και διόρθωση της γεωμετρίας. Το θέμα είναι αρχιτεκτονικό οπότε φαίνονται έντονα οι αρχικές συγκλίνουσες ευθείες κλπ. 

Η επάνω είναι μετά την διόρθωση και κάτω η πρωτότυπη καταγραφή.

2016-001.jpg

θα μου επιτρεψεις να διαφωνησω με τον συλλογισμό σου και εξηγούμε,

κατ' αρχάς στην διορθωμένη φωτό λείπει ενα μεγάλο μέρος της αίθουσας που σαφώς θέλει να το παρουσιάσει ο φωτογράφος, έχει την δική του ομορφιά και προοπτική και ένα παιδεμένο μάτι θα την ευχαριστηθεί όπως είναι.

Άλλωστε δεν θα υπήρχε κανένας λόγος οι εταιρείες να παράγουν υπερευρυγώνιους φακούς, θα ξεκινούσαν απο 

τα 20-24 mm και πάνω εκεί δηλαδή που οι παραμορφώσεις είναι μικρότερες.

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

49 λεπτά πριν, maik42 είπε

Άλλωστε δεν θα υπήρχε κανένας λόγος οι εταιρείες να παράγουν υπερευρυγώνιους φακούς, θα ξεκινούσαν απο 

τα 20-24 mm και πάνω εκεί δηλαδή που οι παραμορφώσεις είναι μικρότερες.

To οτι οι ευρυγώνιοι βγάζουν παραμόρφωση αν δεν καδραριστεί "σωστά" (εννοώ με τρίποδο και προσοχή σε γραμμές/παραλληλίες κλπ οπως εξήγησε ο Κώστας πιο πάνω) δεν σημαίνει οτι δεν έπρεπε να παράγονται κιολας, είναι υπερβολικά χρήσιμοι φακοί. 

Συνήθως οταν δουλεύεις τέτοιους φακούς θέλει δουλειά στο post σε τέτοια θέματα

Φυσικά όλα τα μάτια βλέπουν τα ίδια σε μια φωτό, προσωπικά τρελένομαι με στραβούς ορίζοντες/παραμορφώσεις κλπ, το μάτι μου πάει αμέσως και κολλάει εκει, άλλοι θα είναι το 3-4ο πράγμα που θα παρατηρήσουν και ίσως να μην τους ενοχλήσει καν!

 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ο ευρυγώνιος φακός είναι πολύ καλός σε θέματα τοπίου, ουρανού καθώς αρχιτεκτονικά ή ειδικά θέματα. Παρά το ότι με τον φακό αυτό δεν ασχολείσαι καθόλου με την εστίαση, έχει συγκεκριμένη τεχνική φωτογράφισης που θέλει προσοχή. Συνήθως, είναι ένα από τα στοιχεία που συνθέτουν την 'φόρμα' που προτιμά να ακολουθεί κανείς στις φωτογραφίες του και ως προς την τεχνική, τα λάθη σε αυτή την φωτογράφιση 'βγάζουν' μάτι ενώ όταν γίνεται σωστή εκμετάλλευση απογειώνουν τη εικόνα. Ενα παράδειγμα σωστής εκμετάλλευσης είναι ότι εκτός από το τρίποδο & το καδράρισμα που σχολιάστηκε ήδη παραπάνω, θα πρέπει ο φωτογράφος να πλησιάσει αρκετά το θέμα του πχ. σε στατικά θέματα. Εαν λοιπόν κάποιος φωτογραφίζει συνεχώς με έναν 50mm/FF ή 35mm/DX και βάλει έναν ευρυγώνιο φακό στην μηχανή του, το φωτογραφικό του μάτι 'αρνείται' στην αρχή να προσαρμόσει την πρακτική του, το να πλησιάσει δηλαδή πολύ περισσότερο το θέμα του απ'ότι είχε συνηθίσει με τον prime φακό του. Τέλος, θα ήθελα να διευκρινήσω ότι ευρυγώνιος φακός δεν είναι μόνο ότι καταγράφει μεγαλύτερο εύρος εικόνας αλλά κυρίως ότι τονίζει την προοπτική. Το στοιχείο της προοπτικής είναι συναρπαστικό στοιχείο της φωτογραφίας και η σύνθεση στην εικονα του κοντινού & μακρινού, των ευθειών καθέτων/οριζοντίων κλπ είναι μια πρόκληση για τον φωτογράφο. 

Για να μην σας πρίζω με περιγραφές, να δώσω και σε εικόνες τι προκύπτει από τα παραπάνω .. 

51303895098_f59ec07ddd_b.jpg

 

 

airbus-engine_15767852819_o

 

 

at-the-cinema_12755014323_o

 

Doha_Panorama1-001

 

Επεξ/σία από costas_
  • Like 9
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 λεπτά πριν, costas_ είπε

Ο ευρυγώνιος φακός είναι πολύ καλός σε θέματα τοπίου, ουρανού καθώς αρχιτεκτονικά ή ειδικά θέματα. Παρά το ότι με τον φακό αυτό δεν ασχολείσαι καθόλου με την εστίαση, έχει συγκεκριμένη τεχνική φωτογράφισης που θέλει προσοχή. Συνήθως, είναι ένα από τα στοιχεία που συνθέτουν την 'φόρμα' που προτιμά να ακολουθεί κανείς στις φωτογραφίες του και ως προς την τεχνική, τα λάθη σε αυτή την φωτογράφιση 'βγάζουν' μάτι ενώ όταν γίνεται σωστή εκμετάλλευση απογειώνουν τη εικόνα. Ενα παράδειγμα σωστής εκμετάλλευσης είναι ότι εκτός από το τρίποδο & το καδράρισμα που σχολιάστηκε ήδη παραπάνω, θα πρέπει ο φωτογράφος να πλησιάσει αρκετά το θέμα του πχ. σε στατικά θέματα. Εαν λοιπόν κάποιος φωτογραφίζει συνεχώς με έναν 50mm/FF ή 35mm/DX και βάλει έναν ευρυγώνιο φακό στην μηχανή του, το φωτογραφικό του μάτι 'αρνείται' στην αρχή να προσαρμόσει την πρακτική του, το να πλησιάσει δηλαδή πολύ περισσότερο το θέμα του απ'ότι είχε συνηθίσει με τον prime φακό του. Τέλος, θα ήθελα να διευκρινήσω ότι ευρυγώνιος φακός δεν είναι μόνο ότι καταγράφει μεγαλύτερο εύρος εικόνας αλλά κυρίως ότι τονίζει την προοπτική. Το στοιχείο της προοπτικής είναι συναρπαστικό στοιχείο της φωτογραφίας και η σύνθεση στην εικονα του κοντινού & μακρινού, των ευθειών καθέτων/οριζοντίων κλπ είναι μια πρόκληση για τον φωτογράφο. 

και μια φωτό δώρο από εμένα .. 

51303895098_f59ec07ddd_b.jpg

 

     

 

     Ορθότατον , ότι πρέπει να πας πολύ πιο κοντά από ότι έχει συνηθίσει το μάτι σου με έναν 35αρη έως και πολύ κοντά . 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στους ευρυγώνιους το bokeh θέλει προσπάθεια για να γίνει και δεν είναι οι καταλληλότεροι για bokeh . Ωστόσο έχουν τη δυνατότητα να μπορείς να τραβάς σε επαφή με κάποιο θέμα , από 20cm δηλαδή και να φαίνεται εστιασμένο και ταυτόχρονα να είναι εστιασμένα και τα μακρινά αντικείμενα στο κάδρο και ταυτόχρονα να τονίζεται το κοντινό . Στην περίπτωση που φωτογραφίζεις κάτι ενδιαφέρον . Στην παρακάτω , δεν υπάρχει τίποτε ενδιαφέρον , αλλά είναι διδακτική. Το κοντινό είναι ένα σαράβαλο παρατημένο και τα μακρινά είναι γιαπιά επίσης παρατημένα δεκαετίες ατελείωτα. Η απόσταση από το σαράβαλο είναι 30-40 πόντοι  .  Αν έμπαιναν τα ίδια αντικείμενα στο κάδρο , σε απόσταση 3 μέτρα με έναν 35ρη , θα ήταν πολύ λιγότερο τονισμένο το σαράβαλο . Με την υπόθεση ότι στη θέση του σαράβαλου είναι κάτι ενδιαφέρον που θέλουμε να τονίσουμε. DSC_5797.jpg.4001704207c99a52655ff1fd409f61ec.jpg 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...