Προς το περιεχόμενο

Troy. How is it?


Zitoulas

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
Γούσταρα που ο Διομήδης είχε τα @@ να τραυματίσει τον Άρη

 

Έεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεετσιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιι!!!!!!

 

Γειά σου ρε πατρίδα!!!

  • Απαντ. 175
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση
Δημοσ.

Ως προς τους διαφωνούντες και γνώστες λίγο ή πολύ της Ιλιάδας , θα μπορούσατε να αναπτύξετε την άποψή σας για την μορφωτική αξία αυτής της ιστορίας;

Ο Όμηρος γράφοντας το έπος θα πρέπει να είχε συγκεκριμένα πράγματα στο μυαλό του.

Δημοσ.

Kala re paidia....sas arese h taineia????

 

Niwthetai yperifanoi pou san ELLHNES mas @@@@@ thn istoria???????

 

Mhpws eida allh taineia????

 

Kai ta kala efe pou ta eidate?????epeidh efe spoudazw dhl........

 

Tespa...kata thn dikia mou gnwmh h taineia einai ierosilia kai aporw pws afhnoun na paizetai sto cinema....

Δημοσ.

Ο Αχιλλέας ΔΕΝ αναφέρεται πουθενά ως "αθάνατος". Αναφέρεται ρητά ως "άτρωτος", λόγω ενός "κόλπου" που είχε κάνει η Θέτιδα (η μητέρα του) όταν ήταν βρέφος. Το μόνο του τρωτό σημείο είναι η φτέρνα, το οποίο και αποκαλύπτει ο Ερμής στον Πάρη, μετά από εντολή του Απόλλωνα (αν δε με απατά η μνήμη μου).

Σε αρκετά σημεία αναφέρεται πως έκανε βόλτες γύρω από τα τείχη της Τροίας, με όλους τους πολεμιστές της να είναι κλεισμένοι μέσα στα τείχη από φόβο, και ενώ τα βέλη έπεφταν πάνω του σα βροχή.

 

Βέβαια, ο Αχιλλέας, πριν τη μονομαχία με τον Έκτορα, ξεχύνεται με τους Μυρμιδόνες του στη μάχη και σπέρνει το θάνατο. Φτάνει μέχρι και στο σημείο να βάψει τα νερά του ποταμού Σκάμανδρου κόκκινα από το αίμα των Τρώων, οι οποίοι έπεφταν στο ποτάμι για να γλυτώσουν από την οργή του Αχιλλέα! Ο Σκάμανδρος (ως θεότητα ελάσσονος ισχύος) επιχειρεί να τον πνίξει, αλλά ο Δίας διατάσσει τον Ήφαιστο να ρίξει φωτιά για να σταματήσει τον ποταμό. Μετά, επιτίθεται στον Αινεία, Τρώα γιό της Αφροδίτης, τον οποίο παραλίγο να σκοτώσει, και ο οποίος, παρασύροντας τον Αχιλλέα, κερδίζει χρόνο ωστέ οι Τρώες να μπούν μέσα στα τείχη. Ο Αινείας σώζεται με την παρέμβαση Απόλλωνα, ο οποίος ρίχνει σκότος στα μάτια του Αχιλλέα, και Αφροδίτης, η οποία αρπάζει τον Αινεία από τα χέρια του, ενώ ο Αχιλλέας τραυματίζει την Αφροδίτη, ευρισκόμενος στο σκότος. Εκεί αποφασίζει ο Έκτορας να σταματήσει τη σφαγή, ωθούμενος από την Αθηνά, προσφέροντας στον Αχιλλέα μονομαχία.

 

Ο Έκτορας στη μονομαχία με τον Αχιλλέα, φοράει την πανοπλία του Αχιλλέα, την οποία είχε πάρει από το πτώμα του Πατρόκλου, και την οποία είχε κατασκευάσει ο Ήφαιστος. Ο Αχιλλέας φοράει μια νέα πανοπλία, πάλι δημιουργία του Ηφαίστου, πολύ λαμπρότερη από την πρώτη, με την οποία φαίνεται να λάμπει σαν τον ήλιο της αυγής! Το γεγονός πως ο Αχιλλέας βλέπει τον Έκτορα με την πανοπλία του, καθώς και το ότι ο Έκτορας ήταν ο μόνος που είχε αναγνωρίσει τον Πάτροκλο, μέσα στην πανοπλία του Αχιλλέα και γι'αυτό μονομάχησε μαζί του, είναι τα στοιχεία που κάνουν τον Αχιλλέα να τρελλαίνεται για εκδίκηση!

Ο Έκτορας δεν αναφέρεται πουθενά πως πάει σαν πρόβατο στη σφαγή, ούτε βέβαια όπως στο έργο (οπού το μόνο που δεν κάνει είναι να πάρει μέτρα για... κάσα), αλλά κατεβαίνει να μονομαχήσει με τον Αχιλλέα ως ίσο προς ίσο!

 

Τέλος, ρε παιδιά, ΟΜΗΡΟΣ γράφεται... όχι Όμοιρος, ή δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο... Όμηρος!

Δημοσ.

Niwthetai yperifanoi pou san ELLHNES mas @@@@@ thn istoria

 

ποια ιστορια ρε συ rathi? πραγματικα σε ρωταω, ποια ιστορια?

Δημοσ.

Παιδιά την ταινία την είδα χθες. Δε θυμάμαι και πολλά από την Ιλιάδα, αλλά από τα λίγα που έχω στο μυαλό μου θα σχολιάσω κάποια πράγματα που προσωπικά δε μου άρεσαν!

 

Σαν μεταφορά

1. Είναι δυνατόν να έχουν γίνει οι άπειρες αναφορές σε θεούς και να μην υπάρχει μία εμφάνιση ή ένα σημάδι από αυτούς? (αυτές οι αναφορές στους οιωνούς περάσανε στο ντούκου). Με ψιλοχάλασε αυτό γιατί για εμένα προσωπικά ήταν σαν να βλέπω ένα αφελή λαό που πιστεύει σε θεούς ενώ δεν υπάρχουν!!!

 

2. Ενώ έδωσε να καταλάβουμε πως ο Αχιλλέας ήταν ο κορυφαίος πολεμιστής των Ελλήνων, δεν ανέφερε πουθενά για την πτέρνα του, therefore ο θάνατος του να μην φέρνει την ανάλογη συγκίνηση.

 

3. Σκηνοθετικά η όλη ιστορία φάνηκε να κρατάει μερικές βδομάδες! Αναφορικά, στο Braveheart ο θεατής μπορούσε να καταλάβει πως ο πόλεμος μεταξύ Σκωτίας και Αγγλίας διέρκησε χρόνια!

 

4. Για μένα (δε θυμάμαι πως είναι στην Ιλιάδα) το όλο σκηνικό με τον δούρειο ίππο δε μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση. Δλδ, ξαφνικά του Οδυσσέα του έρχεται έμπνευση, τον φτιάχνουνε, μπαίνουνε μέσα στην Τροία, την κατακτούν, τέλος! Η όλη φάση μου φάνηκε πως έγινε πολύ βιαστικά.

 

Σαν ταινία

1. Δε μου πέρασε καθόλου την αίσθηση πως έχουμε να κάνουμε με Έλληνες! π.χ. στο Braveheart μπήκα με την μία στο κλίμα το ότι έχουμε να κάνουμε με Σκωτζέζους και Άγγλους. Στο Gladiator επίσης με την Ρωμαικη αυτοκρατορία. Δε ξέρω γιατί.

 

2. Οι διάλογοι δε μπορώ να πω πως ήταν και οι καλύτεροι, με τις όποιες αναφορές σε θεούς να είναι πολύ cheesy.

 

3. Σκηνοθετικά πολύ flat (ίσως γιατί έχοντας δει τις μάχες μεταξύ των άπειρων στρατών στο LOTR να μην μου κάνουν τόσο εντύπωση πλέον)

 

 

Στα θετικά

1. Έκτορας και Αχιλλέας από Bana και Pitt για μένα ήταν κορυφαίοι! Ειδικά ο Bana πιστεύω πως έδωσε ρέστα!

 

2. Η μάχη μεταξύ των δύο! απίστευτη! Φοβερή χορογραφία, φοβερή ένταση.

 

Και έτσι για να βάλω και μια βαθμολογία, σαν ταινία και όχι σαν μία μεταφορά ένα χαρηστικό 6/10.

Δημοσ.

Με ψιλοχάλασε αυτό γιατί για εμένα προσωπικά ήταν σαν να βλέπω ένα αφελή λαό που πιστεύει σε θεούς ενώ δεν υπάρχουν!!!

 

εν αντιθεσι με το χριστιανικο θεο που τον βλεπουμε καθε 15 λεπτα?:P

 

2. Ενώ έδωσε να καταλάβουμε πως ο Αχιλλέας ήταν ο κορυφαίος πολεμιστής των Ελλήνων, δεν ανέφερε πουθενά για την πτέρνα του, therefore ο θάνατος του να μην φέρνει την ανάλογη συγκίνηση.

 

ναι και αυτο γιατι η αθανασια του αχιλεα προερχετε απο αλλους μυθους. Πιο συγκεκριμενα εικαζουν οτι υπαρχει ο μυθος του φτερνας ος παραγωγος μυθος. Ο αχιλεας ειχε μια φοβερη πανοπλια φτιαγμενη απο τον ηφεστο, ενα απο τα λιγα κοματια του τα οποια φαινονται θα ηταν η φτερνα του λογο σανδαλιων

 

3. Σκηνοθετικά η όλη ιστορία φάνηκε να κρατάει μερικές βδομάδες! Αναφορικά, στο Braveheart ο θεατής μπορούσε να καταλάβει πως ο πόλεμος μεταξύ Σκωτίας και Αγγλίας διέρκησε χρόνια!

 

στην ταινια η ολη φαση κραταει λιγο, μερικες μερες

 

4. Για μένα (δε θυμάμαι πως είναι στην Ιλιάδα) το όλο σκηνικό με τον δούρειο ίππο δε μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση. Δλδ, ξαφνικά του Οδυσσέα του έρχεται έμπνευση, τον φτιάχνουνε, μπαίνουνε μέσα στην Τροία, την κατακτούν, τέλος! Η όλη φάση μου φάνηκε πως έγινε πολύ βιαστικά.

 

η ιλιαδα τελειωνει οταν ο πριαμος παιρνει το σωμα του εκτορα

 

στα υπολοιπα τεινω να συμφωνησω

Δημοσ.

Όχι δε τον βλέπουμε κάθε 15' αλλά τουλάχιστον στην Ιλιάδα εμφανίζοντε, ή κάνω λάθος? :/

 

Ε ναί, όχι ακριβώς μερικές μέρες, γιατί έχουμε και τις 12 μέρες αποχής :P

 

Δεν αναφέρθηκα στο πως τελειώνει, όσο στο πόσο γρήγορα σκηνοθετιμένο είναι η όλη φάση με τον ίππο.

Δημοσ.
Ο Έκτορας δεν αναφέρεται πουθενά πως πάει σαν πρόβατο στη σφαγή, ούτε βέβαια όπως στο έργο (οπού το μόνο που δεν κάνει είναι να πάρει μέτρα για... κάσα), αλλά κατεβαίνει να μονομαχήσει με τον Αχιλλέα ως ίσο προς ίσο!

Kai san isos phre @@ kai ton ekane arotro o Axilleas :D Takous epote?

 

Nase kala file pou mas ta thymises.Telika mou fenetai anti na dw tin mparoufa tha paw na xana-diavasw to vivlio.Tonos sto xana gia ton filo epote

Δημοσ.

Epote:Den ton vlepoume alla oi 12 Olympioi eixan syxnotath fysikh parousia.Exei en merh dikio o Cue dioti den pisteuoun ston pantaxou paron adioristo Theo alla se 12 poly parembatikous kai sigoura poly fysikous Theous.Kai vasika emena mou thn spaei pou petaxane tin mish shmeiologia tis Iliadas ston kaiada parkamptontas tous Theous

Δημοσ.

Είναι δυνατόν να έχουν γίνει οι άπειρες αναφορές σε θεούς και να μην υπάρχει μία εμφάνιση ή ένα σημάδι από αυτούς? (αυτές οι αναφορές στους οιωνούς περάσανε στο ντούκου). Με ψιλοχάλασε αυτό γιατί για εμένα προσωπικά ήταν σαν να βλέπω ένα αφελή λαό που πιστεύει σε θεούς ενώ δεν υπάρχουν!!!

Aυτή είναι η απάντηση που είδα σε ένα αμερικάνικο forum για κονσόλες!

While Troy is inspired by The Iliad' date=' it also includes other elements not found in Homer's work. The Trojan Horse is not a part of The Iliad, and only Virgil wrote quite extensively about the sacking of Troy in The Aeneid. "Our film is a collection of motifs and story elements, drawing mainly from The Iliad," says Petersen. "One respect in which we diverged from Homer's telling is that our story does not include the presence of the gods. The gods in The Iliad are directly involved in the story - they fight, they help out, they manipulate. Not in our story. The religion is there, the belief is there, but the gods are only mentioned - they are not made a part of it. It wouldn't have been in line with the level of realism that we wanted to achieve in the film."

 

http://troymovie.warnerbros.com[/i']

 

Και γενικά μου έκανε μεγάλη εντύπωση ότι αρκετοί ήξεραν λεπτομέρειες για την Eλληνική μυθολογία !!!!

πχ:They had to squeeze so much into 2 hours and 40 minutes. It was definately lacking in character development. I guess it's not too noticeable to a joe who didn't read Iliad or isn't familiar with Greek mythology.

 

Some key moments from the story were cut down to short bits.. :(

 

ΥΓ.

Θα ήθελα να είχαν τονιστεί τα 10 χρόνια πολιορκίας, που σε συνδυασμό με τον θάνατο του Αχιλλέα (το μεγαλύτερο στήριγμα των Ελλήνων ) είχαν διαμορφώσει μια ιδιαίτερη κατάσταση.

Που μόνο η πονηριά και η "χαλαρότητα" του αμυνόμενου θα μπορούσε να την ανατρέψει...

Κατάλαβα πάντως ότι υπάρχουν και αρκετά θετικά στοιχεία στην ταινία , όπως ο ρεαλισμός, η αίσθηση ότι δεν υπάρχουν 100% καλοί και 100% κακοί, μερικές δυνατές σκηνές-ερμηνείες κλπ.

Δημοσ.

Kaizer δεν έχεις άδικο, άλλωστε τα άτομα που έχουν αναλύσει σε βάθος το έπος θα αγανακτούσαν στην πρόταση μου αυτή καθώς η συζήτηση για την μορφωτική αξία είναι τεράστια και πολύπλοκη. Για αυτόν ακριβώς τον λόγο χρειάζονται προσεκτικές διατυπώσεις για να μην πελαγοδρομούμε και εμείς που δεν έχουμε διαβάσει Ιλιάδα.

 

Ωστόσο mate η ιστορία αυτή αποτέλεσε την αφορμή την αιτία για την εν λόγω ταινία, η σύγκριση είναι αναπόφευκτη και η αναφορά στα κείμενα σε βάθος κρίνεται επιτακτική και αναγκαία.

 

Προς απανταχού ερωτώμενους :

 

Πρώτον : Στα πραγματικά κείμενα , όπως ανέφερε και ένας φίλος πιο πάνω, ο Έκτορας γνώριζε ότι σκότωνε τον Πάτροκλο;

 

Δεύτερον, σαν παρατήρηση περισσότερο: Είναι δυνατόν η θέση των Θεών στο έπος να είναι αλληγορική και απλώς να δίνεται η μορφή της φυσικής παρουσίας τους στα κείμενα , μέσα από ένα ποιητικό οίστρο του Όμηρου;

Δημοσ.

Στα πραγματικά κείμενα , όπως ανέφερε και ένας φίλος πιο πάνω, ο Έκτορας γνώριζε ότι σκότωνε τον Πάτροκλο;

 

den ton skotose o ektoras ton patroklo

 

Δεύτερον, σαν παρατήρηση περισσότερο: Είναι δυνατόν η θέση των Θεών στο έπος να είναι αλληγορική και απλώς να δίνεται η μορφή της φυσικής παρουσίας τους στα κείμενα , μέσα από ένα ποιητικό οίστρο του Όμηρου;

 

oxi, oi theoi yphrxan pragmatika kai kathe toso katevenan kai milousan stous anthropous, eksou kai o omoiros tous evale

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...