Προς το περιεχόμενο

NVIDIA RTX 4000 Series(Ada Lovelace)


Psycho_Warhead

Προτεινόμενες αναρτήσεις

15 minutes ago, kkatzos said:

 

Αντιδιαμετρικά αντίθετες απόψεις ;)

Σε αυτό δε διαφωνώ. Το παιχνίδι είναι φτιαγμένο για FG.

Το δάσος είναι το απόλυτο worst case scenario.

Δεν είναι τόσο θέμα ανάλυσης και settings. Η γεωμετρία που έχει αυτό το κομμάτι του παιχνιδιού είναι υπερβολή, ειδικά για RT shadows, μιας και η μηχανή πρέπει να να κάνει real-time compositing RT σκιές για εκατομμύρια πολύγωνα. Ακριβώς το ίδιο συμβαίνει και σε πολλές περιοχές του PT:Requiem, ειδικά όταν υπάρχει πολύ βλάστηση (και το Requiem έχει μόνο RT shadows, ούτε transparencies/reflections κ.α). 

Αν δεις αντίστοιχα παλαιότερα παιχνίδια (π.χ στο Control) υπάρχει μια περιοχή (στην καντίνα) όπου υπάρχει ένα τεράστιο δέντρο με πολύ γεωμετρία. Οι σκιές του δέντρου είναι shadow maps παντού, πρακτικά ζωγραφισμένα πάνω στις επιφάνειες όπου σκιάζει το δέντρο. Η μηχανή αγνοεί την πολύ γεωμετρία σε ότι αφορά το RT. Καλώς η κακώς, οι τρέχουσες κάρτες σηκώνουν βαρύ RT μέχρι παιχνίδια τύπου Portal/Quake RTX, με την ελάχιστη δυνατή γεωμετρία, με κουτιά, χωρίς πολύ smoothing.

Όποιος έχει δουλέψει λίγο 3d, καταλαβαίνει αμέσως το performance hit των πολυγώνων στο RT. Όσο δουλεύεις με primitives και στήνεις την σκηνή, πάει αέρα το πρόγραμμα. Όταν ξεκινάει η λεπτομέρεια με chamfers & turbosmooth, σταδιακά ανοίγεις τον denoiser, κατόπιν κλείνεις το live link και δουλεύεις με απλά shaded polys να κάνεις τη δουλειά σου. Μπορείτε να κατεβάσετε το Blender που είναι δωρεάν να το δείτε και live στο cycles, που υποστηρίζει rt στο viewport καθώς δουλεύεις. Ή το Vantage που υποστηρίζει live link από το cinema4d ή το 3ds/vray  εάν είστε πειρατές της Καραιβικής.

Δε νομίζω ότι το AW2 είναι ταφόπλακα για τις Ampere. Με την 4080 ίσως ανοίξω frame gen για DLSS quality, με την 3090ti θα ρίξω σε balanced/performance, θα μειώσω και το path tracing. Στην τελική δεν είναι και το αρχέτυπο παιχνιδιού που θέλεις οπωσδήποτε >60fps, σαν χαλαρό walking simulator παίζει την περισσότερη ώρα.

  • Like 7
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 28,9k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

  • Psycho_Warhead

    2281

  • Arkin

    1855

  • BlurayMoviesGreece

    1823

  • Herald

    1556

9 λεπτά πριν, this.is.elia είπε

Το δάσος είναι το απόλυτο worst case scenario.

Δεν είναι τόσο θέμα ανάλυσης και settings. Η γεωμετρία που έχει αυτό το κομμάτι του παιχνιδιού είναι υπερβολή, ειδικά για RT shadows, μιας και η μηχανή πρέπει να να κάνει real-time compositing RT σκιές για εκατομμύρια πολύγωνα. Ακριβώς το ίδιο συμβαίνει και σε πολλές περιοχές του PT:Requiem, ειδικά όταν υπάρχει πολύ βλάστηση (και το Requiem έχει μόνο RT shadows, ούτε transparencies/reflections κ.α). 

Αν δεις αντίστοιχα παλαιότερα παιχνίδια (π.χ στο Control) υπάρχει μια περιοχή (στην καντίνα) όπου υπάρχει ένα τεράστιο δέντρο με πολύ γεωμετρία. Οι σκιές του δέντρου είναι shadow maps παντού, πρακτικά ζωγραφισμένα πάνω στις επιφάνειες όπου σκιάζει το δέντρο. Η μηχανή αγνοεί την πολύ γεωμετρία σε ότι αφορά το RT. Καλώς η κακώς, οι τρέχουσες κάρτες σηκώνουν βαρύ RT μέχρι παιχνίδια τύπου Portal/Quake RTX, με την ελάχιστη δυνατή γεωμετρία, με κουτιά, χωρίς πολύ smoothing.

Όποιος έχει δουλέψει λίγο 3d, καταλαβαίνει αμέσως το performance hit των πολυγώνων στο RT. Όσο δουλεύεις με primitives και στήνεις την σκηνή, πάει αέρα το πρόγραμμα. Όταν ξεκινάει η λεπτομέρεια με chamfers & turbosmooth, σταδιακά ανοίγεις τον denoiser, κατόπιν κλείνεις το live link και δουλεύεις με απλά shaded polys να κάνεις τη δουλειά σου. Μπορείτε να κατεβάσετε το Blender που είναι δωρεάν να το δείτε και live στο cycles, που υποστηρίζει rt στο viewport καθώς δουλεύεις. Ή το Vantage που υποστηρίζει live link από το cinema4d ή το 3ds/vray  εάν είστε πειρατές της Καραιβικής.

Δε νομίζω ότι το AW2 είναι ταφόπλακα για τις Ampere. Με την 4080 ίσως ανοίξω frame gen για DLSS quality, με την 3090ti θα ρίξω σε balanced/performance, θα μειώσω και το path tracing. Στην τελική δεν είναι και το αρχέτυπο παιχνιδιού που θέλεις οπωσδήποτε >60fps, σαν χαλαρό walking simulator παίζει την περισσότερη ώρα.

Σωστά αυτά που λες από θεωρητικής σκοπιάς. Το δάσος ειδικά με την βροχή που γυρνάς για τον Nightingale είναι ίσως το χειρότερο κομμάτι όλου του game σε επιδόσεις.

Όμως και στο CP77 υπάρχει ένα πάρκο με μπόλικη βλάστηση(μάλλον πολυπλοκότερο από το AW2) που η 4080 το σηκώνει άνετα με full RT πακέτο σε 960p(1440p dlssQ). Μόνο με PT χρειάζεσαι FG και μόνο στο κομμάτι αυτό. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

7 ώρες πριν, this.is.elia είπε

Δε νομίζω ότι το AW2 είναι ταφόπλακα για τις Ampere.

Κι' όμως είναι... Προσωπικά με απέτρεψε από αγορά 4070/ti αυτές τις μέρες. (το εννοώ)
Απομυθοποιεί το "πάρε nVidia/RTX για παίζουν τα πάντα, κάπως".

Η 4080 είναι οριακή σε 1440p με upscale και οι 3090ti/4070ti δεν αποδίδουν σε 1080p.
Μόνο ένα συμπέρασμα βγαίνει: δεν έχει νόημα η αγορά μεσαίας κατηγορίας.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
13 λεπτά πριν, aki είπε

Κι' όμως είναι... Προσωπικά με απέτρεψε από αγορά 4070/ti αυτές τις μέρες. (το εννοώ)
Απομυθοποιεί το "πάρε nVidia/RTX για παίζουν τα πάντα, κάπως".

Η 4080 είναι οριακή σε 1440p με upscale και οι 3090ti/4070ti δεν αποδίδουν σε 1080p.
Μόνο ένα συμπέρασμα βγαίνει: δεν έχει νόημα η αγορά μεσαίας κατηγορίας.

Jensen Approves! 

Επεξ/σία από valantis123
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

26 λεπτά πριν, aki είπε

Κι' όμως είναι... Προσωπικά με απέτρεψε από αγορά 4070/ti αυτές τις μέρες. (το εννοώ)
Απομυθοποιεί το "πάρε nVidia/RTX για παίζουν τα πάντα, κάπως".

Η 4080 είναι οριακή σε 1440p με upscale και οι 3090ti/4070ti δεν αποδίδουν σε 1080p.
Μόνο ένα συμπέρασμα βγαίνει: δεν έχει νόημα η αγορά μεσαίας κατηγορίας.

φιλε μου δεν ισχύει αυτό που λες με την ίδια λογική η 4090 είναι κάρτα 1080p (4k dlss perf) αφού με το ζόρι κρατάει αυτή την ανάλυση όλα δεξιά πάνω από 60...

image.jpeg.6b1e01d23f66cbcfab898263ef00cda2.jpeg

μιλάμε για ένα παιχνίδι που και medium να το βάλεις είναι πανέμορφο δεν είναι λόγος να βγάζεις τις κάρτες άχρηστες επειδή δε το τρέχουν όλα full

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Άλλο είπε το παιδί από πάνω όμως, ότι το όλο "σπρώξιμο" για Nvidia επειδή παίζει RT κλπ κλπ εν τέλει ισχύει μόνο για τα top dogs

Σίγουρα δλδ δεν παίρνεις τις μικρές για RT αλλά ακόμα και η 4070 βγάζει 70 καρέ σε 1440p dlss quality max raster settings στο AW2, για RT θέλει "αναγκαστικά" FG. Και αυτό μόλις ένα χρόνο μετά την κυκλοφορία της;

Το ίδιο και οι κάρτες προηγούμενης γενιάς. Άρα γενικά το να πάρεις κάρτα ποντάροντας στο RT δεν είναι καθόλου σοφό για άτομα που σκοπεύουν να κρατήσουν την κάρτα τους 2+ χρόνια.

Και γενικά φαίνεται να είμαστε μακριά για να γίνει το RT νόρμα χωρίς FG ή 1/16 της ανάλυσης.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, Tambas91 είπε

φιλε μου δεν ισχύει αυτό που λες με την ίδια λογική η 4090 είναι κάρτα 1080p (4k dlss perf) αφού με το ζόρι κρατάει αυτή την ανάλυση όλα δεξιά πάνω από 60...

image.jpeg.6b1e01d23f66cbcfab898263ef00cda2.jpeg

μιλάμε για ένα παιχνίδι που και medium να το βάλεις είναι πανέμορφο δεν είναι λόγος να βγάζεις τις κάρτες άχρηστες επειδή δε το τρέχουν όλα full

Δεν βγάζουμε τις κάρτες άχρηστες για ένα παιχνίδι, το οποίο δεν είναι και optimized.
Είπα να παίζουν τα πάντα, κάπως, δηλαδή με DLSS Upscale, αν δεν έγινε αντιληπτό.

Έχει ικανοποιητική software υλοποίηση με τα γνωστά Screen-Space προβλήματα που προσπαθούμε να αποφύγουμε με το Ray Tracing. Όμως το απλό RT είναι κακοφτιαγμένο, έχει κακή υλοποίηση και εν τέλη μόνο το Path Tracing έχει νόημα. Αυτό όμως απαιτεί 4080 και πάνω για να αποδώσει σωστά.

Και ναι, η 4090 είναι πράγματι μια ~70 fps, 1080p ικανή για 3-bouce path tracing κάρτα. Εξαιρετική!

Επεξ/σία από aki
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
28 λεπτά πριν, just getting started είπε

Άλλο είπε το παιδί από πάνω όμως, ότι το όλο "σπρώξιμο" για Nvidia επειδή παίζει RT κλπ κλπ εν τέλει ισχύει μόνο για τα top dogs

Σίγουρα δλδ δεν παίρνεις τις μικρές για RT αλλά ακόμα και η 4070 βγάζει 70 καρέ σε 1440p dlss quality max raster settings στο AW2, για RT θέλει "αναγκαστικά" FG. Και αυτό μόλις ένα χρόνο μετά την κυκλοφορία της;

Το ίδιο και οι κάρτες προηγούμενης γενιάς. Άρα γενικά το να πάρεις κάρτα ποντάροντας στο RT δεν είναι καθόλου σοφό για άτομα που σκοπεύουν να κρατήσουν την κάρτα τους 2+ χρόνια.

Και γενικά φαίνεται να είμαστε μακριά για να γίνει το RT νόρμα χωρίς FG ή 1/16 της ανάλυσης.

Και το rt έχει διαφορα presets από low μέχρι ultra προφανώς αυτός με την 4070 δε θα μπορέσει να το βάλει ultra ας το βάλει high δε θα πάθει τίποτα … άσε που τις περισσότερες φορές η διαφορα από high σε ultra είναι μηδαμινή με τεράστιο κόστος σε απόδοση … 

γενικα το game πάντως δείχνει πανέμορφο και χωρίς το rt που ζήτημα να το καταλάβουν οι περισσότεροι άμα πας στα κρυφά και το σβήσεις από τα settings όποτε τι σκάτε ; 

8 λεπτά πριν, aki είπε

Είπα να παίζουν τα πάντα, κάπως, δηλαδή με DLSS Upscale, αν δεν έγινε αντιληπτό.

1 ώρα πριν, aki είπε

Μόνο ένα συμπέρασμα βγαίνει: δεν έχει νόημα η αγορά μεσαίας κατηγορίας.

μάλλον κάτι δεν κατάλαβα εγώ :P 

όπως και να έχει μια χαρά παίζεις κατεβάζεις μια σκάλα τα γραφικά και είσαι άρχοντας

Επεξ/σία από Tambas91
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και στο CP77 το Path Tracing κάνει τη μεγάλη διαφορά. Εκεί βλέπεις κάτι που υποσυνείδητα σε κάνει να σκέφτεσαι ότι έτσι είναι και στην πραγματικότητα. Ειδικά κάτι σκηνές από εσωτερικούς χώρους με χαμηλό φωτισμό είναι πολύ ρεαλιστικές με PT. Με RT φυσικά και υπάρχει διαφορά σε σχέση με raster αλλά όχι τόσο και ο φωτισμός ακόμη και σε raster είναι μια χαρά. Εκεί που το καταλαβαίνεις είναι στα screen space reflections που εξαφανίζονται όταν κουνάς την κάμερα και when you see it, you can't unsee it, και στα shadows που κάποιες φορές τα shadow maps προκαλούν flickering. Καλός φωτισμός όμως μπορεί να γίνει μια χαρά και με raster (RDR2 για παράδειγμα).

Το Path Tracing είναι το μεγάλο βήμα. Όταν γίνει πιο ευρέως διαθέσιμο τότε θα δούμε πραγματικά next gen.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στο Alan Wake 2 δεν είναι full path-tracing όπως στο CP 2077 και πάλι τα FPS είναι στον πάτο..Φαντάζομαι μόλις βγουν οι RTX 5xxx θα βγει patch όπου θα γίνει full και θα βγάζει τα ίδια FPS με την 4090 η νέα :P

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
38 λεπτά πριν, Tambas91 είπε

Και το rt έχει διαφορα presets από low μέχρι ultra

Αυτό ακριβώς έθιξα, ότι δεν έχει καλό, Aπλό RT.
Δε μπορείς να βάλεις Low και να πεις: τουλάχιστον τα reflections δε θα σπάνε...

Το Transparency είναι μόνο για τζάμια, άρα στο 99% του παιχνιδιού δεν έχεις οπτική βελτίωση αλλά μόνο performance hit. ΟΚ, μπαίνεις στο renderer.ini, ενεργοποιείς και το RTReflections για τους υγρότοπους, όμως το penalty είναι τεράστιο, ελάχιστα καλύτερο από το Full PathTracing με RayReconstruction, το οποίο διορθώνει και τα Assets (πχ, δες το τζάμι στο αστυνομικό τμήμα με Transparency High, χωρίς RR).

Και στο κάτω-κάτω γιατί να πάρεις κάρτα ~900 ευρώ, ώστε να έχεις μη ικανοποιητικό αποτέλεσμα και να βάζεις Software υλοποίηση; Κάνει ζημιά στο RTX brand.

Επεξ/σία από aki
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Τεχνικά το PT και το RT στο CP77 είναι καλύτερα στη θεωρία αλλά το AW2 με όλα τέρμα μου φαίνεται καλύτερο στο μάτι. Ίσως είναι λόγω του art style ή των πολύ καλύτερων textures. Και στο CP77 με PT και RR το sharpening είναι απαίσιο και χάνει πολύ το presentation. Πρέπει να το φτιάξουν. Στο ΑW2 είναι μια χαρά.

Επεξ/σία από just_a_dude
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πρόσφατα παρατήρησα, έχοντας εγκατεστημένο τον τελευταίο οδηγό, εκφύλιση στην απόδοση. Δηλαδή το παιχνίδι αρχίζει και σπάει και το frametime έχει συνεχόμενα, σε τακτά διαστήματα spikes, τα οποία όταν κάνω alt-tab εξαφανίζονται και η απόδοση επανέρχεται στα φυσιολογικά. Δοκίμασα διπλή απεγκατάσταση με DDU χωρίς αποτέλεσμα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

8 λεπτά πριν, seithan είπε

Πρόσφατα παρατήρησα, έχοντας εγκατεστημένο τον τελευταίο οδηγό, εκφύλιση στην απόδοση. Δηλαδή το παιχνίδι αρχίζει και σπάει και το frametime έχει συνεχόμενα, σε τακτά διαστήματα spikes, τα οποία όταν κάνω alt-tab εξαφανίζονται και η απόδοση επανέρχεται στα φυσιολογικά. Δοκίμασα διπλή απεγκατάσταση με DDU χωρίς αποτέλεσμα.

Βγήκε χτες ενδιάμεσο Driver hotfix που διορθώνει αυτό το degradation.

546.08

The current hotfix provides solutions for the following problems:

  • Resolves a progressive stability and performance decline experienced during longer gameplay sessions in [Alan Wake 2] 

Δεν το κατέβασα, δεν είναι ακόμα finalized οδηγός και ίσως έχει άλλα προβλήματα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το δάσος είναι όντως υπερβολικά heavy, αλλά εκεί είναι που θέλεις at least RT low, γιατί οι cubemap σκιές έχουν αρκετά ενοχλητικό τρεμόπαιγμα, τουλάχιστον όταν είναι μέρα, δυστυχώς το performance με ampere δεν είναι καλό, ζορίζεται για 60αρι σε QHD με DLSS P, αλλά τουλάχιστον και δεν ξέρω τι βουντού έχουν κάνει, είναι decent, σε αντίθεση με άλλα games που είναι για τα σκυλιά.

Προσωπικά πιο πολύ έχω εντυπωσιαστεί (μέχρι τώρα) με το κομμάτι που παίζεις με τον Alan Wake και θυμίζει και αρκετά Control και Max Payne, εκεί τα FPS είναι πολύ καλύτερα, ίδια fps με το δάσος, αλλά με max PT και DLSS Q, οπότε ο @this.is.elia έχει δίκιο πιο πάνω σε αυτά που λέει, αυτό που σκοτώνει το performance στο δάσος είναι οι υπερβολικά λεπτομερείς σκιές από το πυκνό foliage και όντως η χαμηλότερη ανάλυση δεν ανεβάζει και τόσο τα καρέ, DLSS Q με DLSS P έχουν σχετικά μικρή διαφορά, οπότε εκεί ιδανικά θέλεις FG.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...