Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Για πρώτη φορά στην Ευρωπαϊκή ιστορία

Το 2020 ήταν μια ταραχώδης χρονιά για την αγορά αυτοκινήτων σε παγκόσμια κλίμακα, αλλά ακόμη πιο πολύ στην Ευρώπη. Παρόλο που οι δηλώσεις νέων αυτοκινήτων έπεσαν κατά 29% στους πρώτους 9 μήνες του έτους, η Ευρώπη φαίνεται να ετοιμάζεται για μια "ηλεκτρική επανάσταση", κάτι που ενισχύουν οι δηλώσεις οχημάτων του Σεπτέμβρη 2020.

Όπως μάθαμε από τα στοιχεία της JATO Dynamics που παρακολουθεί όλες τις αγορές της αυτοκινητοβιομηχανίας, σε 27 χώρες της Ευρώπης ο συνολικός αριθμός αδειών που αφορούν ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα (που περιλαμβάνει καθαρά ηλεκτρικά, plug-in υβρίδια, πλήρη υβρίδια και ήπια υβρίδια) ήταν υψηλότερος από αυτός των πετρελαιοκίνητων. Είναι μόλις η πρώτη φορά στην ιστορία του χώρου, όπου οχήματα εναλλακτικής ενέργειας ξεπερνούν σε πωλήσεις οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

eu-electric-cars-takeover-diesel.jpg

Παρόλο που συνολικά η αγορά σημείωση μικρή αύξηση μόλις 1,2% τον Σεπτέμβριο, αυτό αντιστοιχεί σε 1.3 εκατομμύρια αυτοκίνητα, με την προτίμηση είδος καυσίμου να σηματοδοτεί μεγάλες αλλαγές στους ρυθμούς ανάπτυξης. Πλέον η ζήτηση για βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα παρουσιάζει διψήφια πτώση σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του 2019, ενώ ο αριθμός ηλεκτροκίνητων οχημάτων αυξήθηκε κατά 139%, που αντιστοιχεί σε περίπου 328.000 οχήματα. Μάλιστα, είναι η πρώτη φορά που ηλεκτροκίνητα οχήματα πέρασαν σε μηνιαίες πωλήσεις τα 300.000 οχήματα.

Ταυτόχρονα, το μερίδιο αγοράς πετρελαιοκίνητων σημείωσε χαμηλό ρεκόρ με μόλις 24,8% του Σεπτεμβρίου. Πριν μια δεκαετία, τα πετρελαιοκίνητα αποτελούσαν το 50% νέων δηλώσεων αυτοκινήτων. Αυτή η αλλαγή στον χώρο ευνοεί ορισμένες εταιρείες περισσότερο από άλλες, πχ βλέπουμε την Volkswagen να έχει πλέον ξεπεράσει το diesel-gate σκάνδαλο του 2015 και πλέον να είναι αρκετά μεγάλος πρωταγωνιστής στα ηλεκτροκίνητα οχήματα. Τον περασμένο μήνα, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία κατέγραψε 40.300 νέες δηλώσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην Ευρώπη, μόλις μια θέση μετά την Toyota.

Τον περασμένο μήνα, τα υβρίδια και ήπια υβριδικά αντιπροσώπευαν το 53% των συνολικών νέων εγγραφών, με τον όγκο τους να αυξάνεται κατά 124%. Η Toyota με την Lexus διεκδίκησαν τα πρωτεία, με μερίδιο αγοράς 32%, με έντονη ανάπτυξη να παρατηρείται στις Ford, Suzuki, Fiat και BMW. Εκτός από τα δυνατά αποτελέσματα της Toyota, το Ford Puma φαίνεται επίσης δημοφιλές στις πωλήσεις, καθώς το 69% των συνολικών πωλήσεων αφορά τις ήπιες υβριδικές εκδόσεις του. Κάτι παρόμοιο είδαμε και στα Fiat 500 και Fiat Panda, με τις υβριδικές εκδόσεις να ανέρχονται στο 59% και 41% αντίστοιχα.

Παρόλο που η ζήτηση καθαρά ηλεκτρικών αυτοκινήτων ξεκίνησε χάρη στην Tesla, με την πάροδο του χρόνου οι πωλήσεις βλέπουν μείωση κατά 5%, με τους ανταγωνιστές όπως Volkswagen και Renault να βλέπουν τρομακτικές αυξήσεις της τάξεως 352% και 211% αντίστοιχα. Λαμβάνοντας υπόψιν όλους τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, ο όμιλος Volkswagen παίρνει πρώτη θέση στην Ευρώπη, ξεπερνώντας και την Tesla. Από την άλλη, τον Σεπτέμβριο η Mercedes-Benz ήταν πρώτη σε πωλήσεις plug-in υβριδικών, έχοντας μερίδιο αγοράς 22%, με τις Volvo και BMW να ακολουθούν.


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

  • Απαντ. 107
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Δημοσ.

Οι ρύποι στο γενικό περιβάλλον θεωρώ πως είναι οι ίδιοι, (κάπου το είχα διαβάσει) αλλά περιορίζονται στα εργοστάσια παραγωγής και όχι στις πόλεις.

Είναι πολύ θετικό αυτό όπως και η εξοικονόμηση , ο θόρυβος στις πόλεις , οι νέες δυνατοτηες που έρχονται τεχνλογικα.

Βέβαια τα πολλα ηλεκτρονικά , ειδικά αυτά που παίρνουν και αναβαθμίσεις θα έχουν και backdoors ανοιχτα. Θελει πολλη καλη ασφαλεια. 

 

  • Like 1
  • Thanks 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Καλυτερη λύση για μένα θα ήταν υβριδικό με ηλεκτρικό κινητήρα που φορτίζει από την πρίζα αλλά και με γεννήτρια (όχι μηχανή, δεν θα συνδέεται με ρόδες) πετρελαίου/βενζίνης που θα δουλεύει μόνο στις βέλτιστες στροφές και θα γεμίζει τις μπαταρίες εν κινήση αν χρειαστει.

Δεν ξέρω αν υπάρχει κάτι τέτοιο. Θα μείωνε πολύ το κόστος και τους ρύπους ένος υβριδικού...

Επεξ/σία από Retromaniac
  • Like 2
  • Thanks 1
Δημοσ.

Πειραματικές καταστάσεις ακόμα. Όποιος παίρνει ηλεκτρικό αυτοκίνητο αυτή τη δεκαετία που έρχεται μέχρι το 2030 είναι πειραματόζωο στην ουσία. Κανείς δεν ξέρει διάρκεια ζωής της μπαταρίας σε πραγματικές συνθήκες και κόστος αλλαγής οταν αυτή χάσει μεγάλο κομμάτι της διάρκειας ζωής της. Επίσης τα ηλεκτρικά λόγω μπαταρίας θα έχουν πολύ χαμηλότερη μεταπωλητική αξία. 

Ελλάδα μετά το 2040 θα δούμε κάποια σοβαρά ποσοστά ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε κυκλοφορία. Θα δούμε και τι θα γίνεται στην Ευρώπη και και όταν αρχίζουμε να αγοράζουμε Ελλάδα μετά από 15-20 χρόνια θα έχουν φύγει οι παιδικές ασθένειες και θα είναι πιο αξιοπιστα και το κυριότερο πιο φθηνά.  Μέχρι τότε βενζινούλα και ντίζελ. 

  • Like 12
  • Thanks 5
  • Confused 2
  • Sad 4
Δημοσ.
1 λεπτό πριν, pao13 είπε

αυτό είναι για να το βγάζεις έξω σαν το σκύλο για καμιά βόλτα να κατουρήσει και να το δει ο κόσμος 

αλλιώς Θεσσαλονίκη δεν φτάνεις με 300 ευρώ 

 

ENGINEC-e1562433918141.jpg

  • Like 2
Δημοσ.
36 λεπτά πριν, Retromaniac είπε

Καλυτερη λύση για μένα θα ήταν υβριδικό με ηλεκτρικό κινητήρα που φορτίζει από την πρίζα αλλά και με γεννήτρια (όχι μηχανή, δεν θα συνδέεται με ρόδες) πετρελαίου/βενζίνης που θα δουλεύει μόνο στις βέλτιστες στροφές και θα γεμίζει τις μπαταρίες εν κινήση αν χρειαστει.

Δεν ξέρω αν υπάρχει κάτι τέτοιο. Θα μείωνε πολύ το κόστος και τους ρύπους ένος υβριδικού...

 Κάποια μοτέρ της BMW το έχουν αυτό είναι μισό ηλεκτρικό και μισό βενζίνη η οποία παράγει ρεύμα για το ηλεκτρικό  

  • Like 2
Δημοσ.
1 λεπτό πριν, Gparion είπε

 Κάποια μοτέρ της BMW το έχουν αυτό είναι μισό ηλεκτρικό και μισό βενζίνη η οποία παράγει ρεύμα για το ηλεκτρικό  

opel ampera

 

  • Like 1
Δημοσ.
5 λεπτά πριν, Gparion είπε

 Κάποια μοτέρ της BMW το έχουν αυτό είναι μισό ηλεκτρικό και μισό βενζίνη η οποία παράγει ρεύμα για το ηλεκτρικό  

 

3 λεπτά πριν, tsakvas είπε

opel ampera

Thanks, θα το τσεκάρω

Δημοσ.
40 λεπτά πριν, Backpacker είπε

Πειραματικές καταστάσεις ακόμα. Όποιος παίρνει ηλεκτρικό αυτοκίνητο αυτή τη δεκαετία που έρχεται μέχρι το 2030 είναι πειραματόζωο στην ουσία. Κανείς δεν ξέρει διάρκεια ζωής της μπαταρίας σε πραγματικές συνθήκες και κόστος αλλαγής οταν αυτή χάσει μεγάλο κομμάτι της διάρκειας ζωής της. Επίσης τα ηλεκτρικά λόγω μπαταρίας θα έχουν πολύ χαμηλότερη μεταπωλητική αξία. 

Ελλάδα μετά το 2040 θα δούμε κάποια σοβαρά ποσοστά ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε κυκλοφορία. Θα δούμε και τι θα γίνεται στην Ευρώπη και και όταν αρχίζουμε να αγοράζουμε Ελλάδα μετά από 15-20 χρόνια θα έχουν φύγει οι παιδικές ασθένειες και θα είναι πιο αξιοπιστα και το κυριότερο πιο φθηνά.  Μέχρι τότε βενζινούλα και ντίζελ. 

Έχεις (σε μεγάλο βαθμό) λάθος. Η τεχνολογία πλέον έχει ωριμάσει αρκετά και ορισμένες εταιρείες έχουν αποκτήσει σημαντική τεχνογνωσία. Τα 10 χρόνια που βάζεις (2030) είναι πολύ μακριά, μέχρι τότε σε μεγάλο μέρος της Ευρώπης δε θα πωλούνται πλέον συμβατικά αυτοκίνητα (υπάρχουν ήδη ψηφίσματα σε κάποιες χώρες, βλέπε Ολλανδία). Οι μπαταρίες έχουν υπολογισμένη διάρκεια ζωής άνω των 200.000 χλμ που σημαίνει πάνω από 15 χρόνια χρήσης. Είχα δει και μία μελέτη σε Tesla S με 300.000 χλμ που είχε ακόμα πάνω από το 70% του αρχικού του capacity (και επομένως καλύτερο από πολλά "καινούρια" που πωλούνται σήμερα), και η τεχνολογία των μπαταριών (επομένως και η διάρκεια ζωής τους) βελτιώνεται συνεχώς. 

Όσον αφορά την τιμή μεταπώλησης, αυτή και αν είναι υψηλή. Γιατί ναι μεν χάνεις από τη μπαταρία αλλά το κόστος συντήρησης κατά τα λοιπά είναι πολύ χαμηλό, δεν έχει φθορές ο κινητήρας όπως σε ένα βενζινοκινητήρα. 

  • Like 11
  • Thanks 5

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...