Προς το περιεχόμενο

Manual ρυθμίσεις για πρωτάρη στο αντικείμενο


gianso

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Καλησπέρα σε όλους,

Έχοντας αποκτήσει την πρώτη μου φωτογραφική μηχανή θα ήθελα να ρωτήσω για ορισμένες "συμβουλές" αναφορικα με τη manual ρύθμιση (ίσως μόνο μετά από 1 μερά ενασχόλησης να είναι νωρίς αλλά μου "δημιουργήθηκε η περιέργεια παίζοντας").

Σε manual mode αν καταλαβαίνω καλα οι 3 βασικές ρυθμσεις είναι τα Apperture , ISO , Shutter Speed.

Όσο μεγαλύτερο το ISO , τόσο πιο "κοκιασμενη / grainy" η φωτογραφία.

Επίσης όσο μικρότερο Shutter Speed τόσο λιγότερο φως προλαβαίνει να μαζέψει ο φακός.

O τρόπος για να μάθει κάποιος να δουλεύει τις manual ρυθμίσεις φαντάζομαι πως είναι η τριβή αλλά υπάρχουν κάποιες "πρακτικες συμβουλες" στη ρύθμιση των 3 παραμέτρων ;

Π.χ. θέλω να βγάλω το βράδυ τα φώτα της πόλης από ένα ύψωμα ή π.χ. astro-photography (οσο μπορεις με μια entry dslr) ή π.χ. θέλω να βγάλω στην εξοχή σε ένα δάσος ένα πορτέτο κάποιον με background blur. Αν είναι νύχτα ρυθμίζω το apperture στο μεγαλύτερο και παίζω με το ISO ανάλογα ποσο "κοκιασμενη" τη θεωρώ αποδεκτή ;

ΥΓ : έπαιξα για 1η μερα τόσο με το full auto mode της canon 800d όσο και με μερικά "έτοιμα" modes για π.χ. τοπία ή πορτρέτα αλλά θα ήθελα σιγα σιγα να καταλαβαίνω και περισσότερα πράγματα για τη "φυσική" του θέματος.

Επεξ/σία από gianso
Προσθήθη ερωτήματος
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν και από άλλο forum, θα σε βοηθήσουν πολύ (αν όχι όλο το θέμα) οι πρώτες 5-6 σελίδες: https://avclub.gr/forum/showthread.php/56579-Βασικές-Αρχές-Φωτογραφίας
 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
7 ώρες πριν, gianso είπε

Καλησπέρα σε όλους,

Έχοντας αποκτήσει την πρώτη μου φωτογραφική μηχανή θα ήθελα να ρωτήσω για ορισμένες "συμβουλές" αναφορικα με τη manual ρύθμιση (ίσως μόνο μετά από 1 μερά ενασχόλησης να είναι νωρίς αλλά μου "δημιουργήθηκε η περιέργεια παίζοντας").

Σε manual mode αν καταλαβαίνω καλα οι 3 βασικές ρυθμσεις είναι τα Apperture , ISO , Shutter Speed.

Όσο μεγαλύτερο το ISO , τόσο πιο "κοκιασμενη / grainy" η φωτογραφία.

Επίσης όσο μικρότερο Shutter Speed τόσο λιγότερο φως προλαβαίνει να μαζέψει ο φακός.

O τρόπος για να μάθει κάποιος να δουλεύει τις manual ρυθμίσεις φαντάζομαι πως είναι η τριβή αλλά υπάρχουν κάποιες "πρακτικες συμβουλες" στη ρύθμιση των 3 παραμέτρων ;

Π.χ. θέλω να βγάλω το βράδυ τα φώτα της πόλης από ένα ύψωμα ή π.χ. astro-photography (οσο μπορεις με μια entry dslr) ή π.χ. θέλω να βγάλω στην εξοχή σε ένα δάσος ένα πορτέτο κάποιον με background blur. Αν είναι νύχτα ρυθμίζω το apperture στο μεγαλύτερο και παίζω με το ISO ανάλογα ποσο "κοκιασμενη" τη θεωρώ αποδεκτή ;

ΥΓ : έπαιξα για 1η μερα τόσο με το full auto mode της canon 800d όσο και με μερικά "έτοιμα" modes για π.χ. τοπία ή πορτρέτα αλλά θα ήθελα σιγα σιγα να καταλαβαίνω και περισσότερα πράγματα για τη "φυσική" του θέματος.

     Μην αφήσετε το λεγόμενο exposure triangle να σας πάρει τα μυαλά και εξηγούμαι ........ για την περίπτωση που θελήσετε να πάτε πιο πέρα ......... 

     Για μένα πρέπει να ξεκινήσετε από το Sunny 16 rule ......... https://everydayaperture.com/sunny-16-and-beyond/

     Από τα καλύτερα άρθρα , αν και θα σας πέσει κομμάτι βαρύ ....... προσέξτε το σημείο που λέει , τί κι' αν δεν βγήκε η στάση ( φωτογραφία ) έχετε άλλες 256 στην κάρτα για να διαλέξετε . Όμως δεν είναι αυτή η αίσθηση γύρω από την φωτογραφία δλδ να βαράτε στου κουτρούλη το γάμο κι' ότι προκύψει . 

    Η εικόνα , η φωτογραφία είναι αυτό που σας τράβηξε την προσοχή αρχικά , έχοντας δλδ μια εικόνα ολόκληρη μπροστά σας η και γύρω σας , όμως εσείς αποφασίσατε να απομονώσετε ένα κομμάτι από αυτό το σύνολο , το καρέ , το κάδρο και στην συνέχεια να το αποτυπώσετε χρησιμοποιώντας το φωτογραφικό σύνολο που κρατάτε εκείνη την στιγμή στα χέρια σας , την μηχανή κατ' άλλους , η οποία μπορεί να λέγεται κάπως σαν μάρκα , τεχνολογία κλπ . Το απομονώσατε χρησιμοποιώντας τον φακό της μηχανής αρχικά κι' αυτό είναι που δίνουν την λιγότερη σημασία οι περισσότεροι , έχοντας παρασυρθεί από τα τεχνολογικά γκατζετοειδη που προσφέρουν πρωτίστως τα σώματα , ενώ είναι το πρώτο και πιο σημαντικό .

   Ο φακός λοιπόν , αφού δίνει μια διαφορετική γωνία θέασης αναλόγως εστιακής απόστασης , βλέπε ευρυγώνιος κλπ είναι αυτός μέσα από τον οποίο είδατε κάτι και θέλετε να το αποτυπώσετε . 

   Κάπου εδώ τελειώνει το πρώτο κομμάτι , το αισθητικό και πάμε να δούμε το δεύτερο το καθαρά τεχνικό , αφού η φωτογραφία από αυτά τα δύο αποτελείται και που μεταξύ τους είναι αλληλένδετα . Πως θα αποτυπώσετε το αισθητικό κομμάτι , αν δεν γνωρίζετε τι να πατήσετε , τι να γυρίσετε , τι να ρυθμίσετε .

  Αυτόματο λοιπόν και εδώ τα πράγματα απλοποιουνται αρκετά , οι μηχανές είναι απόλυτα ικανές για κάτι τέτοιο , μην το αγνοήσετε , υπάρχουν στιγμές όπου το κομμάτι που είδατε από το σύνολο φεύγει γρήγορα , οπότε δεν είναι άσχημη λύση .

  Εσείς όμως θέλετε το κάτι διαφορετικό , διότι σας είπαν η διαβάσατε και πεισθηκατε στην συνέχεια πως η manual εκδοχή είναι αυτή που θα σας δώσει το κάτι περισσότερο .

  Εδώ να πω , δεν είναι έτσι ακριβώς ......... γι' αυτό θα δείτε πως υπάρχουν οι τρεις άλλες ρυθμίσεις εκτός της M ( manual ) .

  Στο exposure triangle , έχετε να ρυθμίσετε τρεις παραμέτρους , το διάφραγμα , την ταχύτητα και το ISO , όχι όμως και τις τρεις την ίδια στιγμή κατ' ανάγκη . 

  Αν λοιπόν έχετε ένα κάδρο , ένα τοπίο σε συνθήκες φωτισμού ημέρας , όπου το κάδρο αυτό είναι σταθερό , δεν κινείται , ο φωτισμός είναι άπλετος , η ταχύτητα κλείστρου ( ο φωτοφραχτης ) δεν είναι προαπαιτούμενο σαν ρύθμιση , ομοίως και το ISO αφού υπάρχει αρκετό φως . Αυτό που παίρνει πρώτη θέση είναι το διάφραγμα σαν ρύθμιση . Θα βάλετε λοιπόν ένα διάφραγμα σχετικο με το βάθος πεδίου , πόσο ευκρινή θέλετε να είναι όλα τα στοιχεία που αποτελούν το κάδρο σε μεγάλη απόσταση και τελειώσατε . Το ISO μπορεί να μείνει στο 100 μέχρι 400 , ότι προτιμάτε όσο για την ταχύτητα αρκεί να την βάλετε το ίδιο με το ISO και τέλος .

  Αυτό λοιπόν που καθορίζει ποιο από τα τρία στοιχεία που αποτελούν το exposure triangle έχει τον πρώτο ρόλο σαν ρύθμιση , διότι δεν μπορεί να έχουν και τα τρία ταυτόχρονα , είναι το κάδρο , οι συνθήκες που έχετε μπροστά σας . 

   Το όμοιο πράγμα μπορείτε να πετύχετε , αν δουλέψετε αντί σε manual , σε aperture priority , γυρίσετε το κουμπί στο A . Αυτός είναι ο λόγος που βρίσκεται εκεί . Έχοντας κατανοήσει τις συνθήκες που έχετε γύρω σας , βλέπετε πως χρειάζεστε το διάφραγμα πρωτίστως , γυρίζετε στο A , επιλέγετε το διάφραγμα που θέλετε και που κρινατε πως είναι το κατάλληλο , η μηχανή θα ρυθμίσει αυτόματα τις άλλες δύο παραμέτρους χωρίς να σας ενοχλήσει . Είναι η semi auto λειτουργία . 

   Το P A S M , βρίσκεται εκεί για να σας βοηθήσει να κατανοήσετε καλύτερα το manual mode . 

  Και οι τρεις παράμετροι ρυθμίζουν ακριβώς το ίδιο πράγμα . Πόσο φως θα μπει μέσα στην μηχανή ........ συν ένα επιπλέον ξεχωριστό η καθεμιά . 

  Ίσως το συνεχίσουμε ......... 

  Σημ. Είπα να μην αφήσετε το exposure triangle να σας πάρει τα μυαλά μέχρι του σημείου που πρέπει . Άλλο πράγμα η σύνθεση ενός καρέ , αυτό που βλέπετε , το αισθητικό κι' άλλο πράγμα το ISO δλδ το τεχνικό , η αποτύπωση . Σίγουρα πάνε μαζί , δεν έχει όμως νόημα να γίνετε εξπερ στον χειρισμό του ISO και να βγάζετε κολώνες της ΔΕΗ τη νύχτα , ομοίως δεν έχει νόημα να βλέπετε ένα ξεχωριστό δειλινό και να το βγάζετε μαύρο διότι δεν κατανοείτε κάποιες ρυθμίσεις .

   Υπήρξαν εποχές , όπου λοιδορήθηκε δεόντως η μη χρήση του manual mode , λες κι' ήταν το Άγιο Δισκοπότηρο . Η αλήθεια βρίσκεται κάπου στη μέση . Ήταν η εποχή που ήθελαν να πουλήσουν πιο εξελιγμένες DSLR . Μην χάσετε το κάδρο , τρώγοντας τον χρόνο σας με το ποιες μπορεί να είναι οι ιδανικές ρυθμίσεις . Για να σας το δώσω να το καταλάβετε καλύτερα , όταν δείτε στον δρόμο κάποιον να τραβάει με μηχανή , προσέξτε αν αφού τραβήξει κοιτάει στην συνέχεια την εικόνα που τράβηξε στην οθόνη στην πλάτη .......... αν δεν την κοιτάει καθόλου , πάτε γρήγορα κοντά του ....... ξέρει τι κάνει κι' έχετε να μάθετε πολλά !

Επεξ/σία από babisskg
  • Like 2
  • Thanks 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 ώρες πριν, babisskg είπε

     Μην αφήσετε το λεγόμενο exposure triangle να σας πάρει τα μυαλά και εξηγούμαι ........ για την περίπτωση που θελήσετε να πάτε πιο πέρα ......... 

     Για μένα πρέπει να ξεκινήσετε από το Sunny 16 rule ......... https://everydayaperture.com/sunny-16-and-beyond/

     Από τα καλύτερα άρθρα , αν και θα σας πέσει κομμάτι βαρύ ....... προσέξτε το σημείο που λέει , τί κι' αν δεν βγήκε η στάση ( φωτογραφία ) έχετε άλλες 256 στην κάρτα για να διαλέξετε . Όμως δεν είναι αυτή η αίσθηση γύρω από την φωτογραφία δλδ να βαράτε στου κουτρούλη το γάμο κι' ότι προκύψει . 

    Η εικόνα , η φωτογραφία είναι αυτό που σας τράβηξε την προσοχή αρχικά , έχοντας δλδ μια εικόνα ολόκληρη μπροστά σας η και γύρω σας , όμως εσείς αποφασίσατε να απομονώσετε ένα κομμάτι από αυτό το σύνολο , το καρέ , το κάδρο και στην συνέχεια να το αποτυπώσετε χρησιμοποιώντας το φωτογραφικό σύνολο που κρατάτε εκείνη την στιγμή στα χέρια σας , την μηχανή κατ' άλλους , η οποία μπορεί να λέγεται κάπως σαν μάρκα , τεχνολογία κλπ . Το απομονώσατε χρησιμοποιώντας τον φακό της μηχανής αρχικά κι' αυτό είναι που δίνουν την λιγότερη σημασία οι περισσότεροι , έχοντας παρασυρθεί από τα τεχνολογικά γκατζετοειδη που προσφέρουν πρωτίστως τα σώματα , ενώ είναι το πρώτο και πιο σημαντικό .

   Ο φακός λοιπόν , αφού δίνει μια διαφορετική γωνία θέασης αναλόγως εστιακής απόστασης , βλέπε ευρυγώνιος κλπ είναι αυτός μέσα από τον οποίο είδατε κάτι και θέλετε να το αποτυπώσετε . 

   Κάπου εδώ τελειώνει το πρώτο κομμάτι , το αισθητικό και πάμε να δούμε το δεύτερο το καθαρά τεχνικό , αφού η φωτογραφία από αυτά τα δύο αποτελείται και που μεταξύ τους είναι αλληλένδετα . Πως θα αποτυπώσετε το αισθητικό κομμάτι , αν δεν γνωρίζετε τι να πατήσετε , τι να γυρίσετε , τι να ρυθμίσετε .

  Αυτόματο λοιπόν και εδώ τα πράγματα απλοποιουνται αρκετά , οι μηχανές είναι απόλυτα ικανές για κάτι τέτοιο , μην το αγνοήσετε , υπάρχουν στιγμές όπου το κομμάτι που είδατε από το σύνολο φεύγει γρήγορα , οπότε δεν είναι άσχημη λύση .

  Εσείς όμως θέλετε το κάτι διαφορετικό , διότι σας είπαν η διαβάσατε και πεισθηκατε στην συνέχεια πως η manual εκδοχή είναι αυτή που θα σας δώσει το κάτι περισσότερο .

  Εδώ να πω , δεν είναι έτσι ακριβώς ......... γι' αυτό θα δείτε πως υπάρχουν οι τρεις άλλες ρυθμίσεις εκτός της M ( manual ) .

  Στο exposure triangle , έχετε να ρυθμίσετε τρεις παραμέτρους , το διάφραγμα , την ταχύτητα και το ISO , όχι όμως και τις τρεις την ίδια στιγμή κατ' ανάγκη . 

  Αν λοιπόν έχετε ένα κάδρο , ένα τοπίο σε συνθήκες φωτισμού ημέρας , όπου το κάδρο αυτό είναι σταθερό , δεν κινείται , ο φωτισμός είναι άπλετος , η ταχύτητα κλείστρου ( ο φωτοφραχτης ) δεν είναι προαπαιτούμενο σαν ρύθμιση , ομοίως και το ISO αφού υπάρχει αρκετό φως . Αυτό που παίρνει πρώτη θέση είναι το διάφραγμα σαν ρύθμιση . Θα βάλετε λοιπόν ένα διάφραγμα σχετικο με το βάθος πεδίου , πόσο ευκρινή θέλετε να είναι όλα τα στοιχεία που αποτελούν το κάδρο σε μεγάλη απόσταση και τελειώσατε . Το ISO μπορεί να μείνει στο 100 μέχρι 400 , ότι προτιμάτε όσο για την ταχύτητα αρκεί να την βάλετε το ίδιο με το ISO και τέλος .

  Αυτό λοιπόν που καθορίζει ποιο από τα τρία στοιχεία που αποτελούν το exposure triangle έχει τον πρώτο ρόλο σαν ρύθμιση , διότι δεν μπορεί να έχουν και τα τρία ταυτόχρονα , είναι το κάδρο , οι συνθήκες που έχετε μπροστά σας . 

   Το όμοιο πράγμα μπορείτε να πετύχετε , αν δουλέψετε αντί σε manual , σε aperture priority , γυρίσετε το κουμπί στο A . Αυτός είναι ο λόγος που βρίσκεται εκεί . Έχοντας κατανοήσει τις συνθήκες που έχετε γύρω σας , βλέπετε πως χρειάζεστε το διάφραγμα πρωτίστως , γυρίζετε στο A , επιλέγετε το διάφραγμα που θέλετε και που κρινατε πως είναι το κατάλληλο , η μηχανή θα ρυθμίσει αυτόματα τις άλλες δύο παραμέτρους χωρίς να σας ενοχλήσει . Είναι η semi auto λειτουργία . 

   Το P A S M , βρίσκεται εκεί για να σας βοηθήσει να κατανοήσετε καλύτερα το manual mode . 

  Και οι τρεις παράμετροι ρυθμίζουν ακριβώς το ίδιο πράγμα . Πόσο φως θα μπει μέσα στην μηχανή ........ συν ένα επιπλέον ξεχωριστό η καθεμιά . 

  Ίσως το συνεχίσουμε ......... 

  Σημ. Είπα να μην αφήσετε το exposure triangle να σας πάρει τα μυαλά μέχρι του σημείου που πρέπει . Άλλο πράγμα η σύνθεση ενός καρέ , αυτό που βλέπετε , το αισθητικό κι' άλλο πράγμα το ISO δλδ το τεχνικό , η αποτύπωση . Σίγουρα πάνε μαζί , δεν έχει όμως νόημα να γίνετε εξπερ στον χειρισμό του ISO και να βγάζετε κολώνες της ΔΕΗ τη νύχτα , ομοίως δεν έχει νόημα να βλέπετε ένα ξεχωριστό δειλινό και να το βγάζετε μαύρο διότι δεν κατανοείτε κάποιες ρυθμίσεις .

   Υπήρξαν εποχές , όπου λοιδορήθηκε δεόντως η μη χρήση του manual mode , λες κι' ήταν το Άγιο Δισκοπότηρο . Η αλήθεια βρίσκεται κάπου στη μέση . Ήταν η εποχή που ήθελαν να πουλήσουν πιο εξελιγμένες DSLR . Μην χάσετε το κάδρο , τρώγοντας τον χρόνο σας με το ποιες μπορεί να είναι οι ιδανικές ρυθμίσεις . Για να σας το δώσω να το καταλάβετε καλύτερα , όταν δείτε στον δρόμο κάποιον να τραβάει με μηχανή , προσέξτε αν αφού τραβήξει κοιτάει στην συνέχεια την εικόνα που τράβηξε στην οθόνη στην πλάτη .......... αν δεν την κοιτάει καθόλου , πάτε γρήγορα κοντά του ....... ξέρει τι κάνει κι' έχετε να μάθετε πολλά !

     Σημ. Ένα πολύ σημαντικό πράγμα γύρω από το περίφημο κάδρο ........ το κομμάτι του συνόλου που αποφασίσατε πως σας ενδιαφέρει περισσότερο ........ και θέλετε να το αποτυπώσετε ........ 

   Η ζωή συνεχίζεται και πέρα από το κάδρο .......... και θα συνεχίζεται ...... τώρα αν για να αποτυπώσετε ένα μέρος χρειάζεστε κάποια πολύ συγκεκριμένη μηχανή η φακό ..... να μου το πείτε κι' εμένα αν βρείτε ποιά μπορεί να είναι αυτή ....... 

    Σε ότι με αφορά , είμαι ακόμη στο ψάξιμο ........ αυτά περί συνάφειας του αισθητικού μέρους της φωτογραφίας με το τεχνικό !!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, Cntrl+X είπε

Το αντίθετο.

To "έλουσα" λίγο :P

18 ώρες πριν, stratigos24 είπε

Αν και από άλλο forum, θα σε βοηθήσουν πολύ (αν όχι όλο το θέμα) οι πρώτες 5-6 σελίδες: https://avclub.gr/forum/showthread.php/56579-Βασικές-Αρχές-Φωτογραφίας
 

Θα το διαβάσω ευχαριστώ πολύ!!!

12 ώρες πριν, babisskg είπε

     Μην αφήσετε το λεγόμενο exposure triangle να σας πάρει τα μυαλά και εξηγούμαι ........ για την περίπτωση που θελήσετε να πάτε πιο πέρα ......... 

     Για μένα πρέπει να ξεκινήσετε από το Sunny 16 rule ......... https://everydayaperture.com/sunny-16-and-beyond/

     Από τα καλύτερα άρθρα , αν και θα σας πέσει κομμάτι βαρύ ....... προσέξτε το σημείο που λέει , τί κι' αν δεν βγήκε η στάση ( φωτογραφία ) έχετε άλλες 256 στην κάρτα για να διαλέξετε . Όμως δεν είναι αυτή η αίσθηση γύρω από την φωτογραφία δλδ να βαράτε στου κουτρούλη το γάμο κι' ότι προκύψει . 

    Η εικόνα , η φωτογραφία είναι αυτό που σας τράβηξε την προσοχή αρχικά , έχοντας δλδ μια εικόνα ολόκληρη μπροστά σας η και γύρω σας , όμως εσείς αποφασίσατε να απομονώσετε ένα κομμάτι από αυτό το σύνολο , το καρέ , το κάδρο και στην συνέχεια να το αποτυπώσετε χρησιμοποιώντας το φωτογραφικό σύνολο που κρατάτε εκείνη την στιγμή στα χέρια σας , την μηχανή κατ' άλλους , η οποία μπορεί να λέγεται κάπως σαν μάρκα , τεχνολογία κλπ . Το απομονώσατε χρησιμοποιώντας τον φακό της μηχανής αρχικά κι' αυτό είναι που δίνουν την λιγότερη σημασία οι περισσότεροι , έχοντας παρασυρθεί από τα τεχνολογικά γκατζετοειδη που προσφέρουν πρωτίστως τα σώματα , ενώ είναι το πρώτο και πιο σημαντικό .

   Ο φακός λοιπόν , αφού δίνει μια διαφορετική γωνία θέασης αναλόγως εστιακής απόστασης , βλέπε ευρυγώνιος κλπ είναι αυτός μέσα από τον οποίο είδατε κάτι και θέλετε να το αποτυπώσετε . 

   Κάπου εδώ τελειώνει το πρώτο κομμάτι , το αισθητικό και πάμε να δούμε το δεύτερο το καθαρά τεχνικό , αφού η φωτογραφία από αυτά τα δύο αποτελείται και που μεταξύ τους είναι αλληλένδετα . Πως θα αποτυπώσετε το αισθητικό κομμάτι , αν δεν γνωρίζετε τι να πατήσετε , τι να γυρίσετε , τι να ρυθμίσετε .

  Αυτόματο λοιπόν και εδώ τα πράγματα απλοποιουνται αρκετά , οι μηχανές είναι απόλυτα ικανές για κάτι τέτοιο , μην το αγνοήσετε , υπάρχουν στιγμές όπου το κομμάτι που είδατε από το σύνολο φεύγει γρήγορα , οπότε δεν είναι άσχημη λύση .

  Εσείς όμως θέλετε το κάτι διαφορετικό , διότι σας είπαν η διαβάσατε και πεισθηκατε στην συνέχεια πως η manual εκδοχή είναι αυτή που θα σας δώσει το κάτι περισσότερο .

  Εδώ να πω , δεν είναι έτσι ακριβώς ......... γι' αυτό θα δείτε πως υπάρχουν οι τρεις άλλες ρυθμίσεις εκτός της M ( manual ) .

  Στο exposure triangle , έχετε να ρυθμίσετε τρεις παραμέτρους , το διάφραγμα , την ταχύτητα και το ISO , όχι όμως και τις τρεις την ίδια στιγμή κατ' ανάγκη . 

  Αν λοιπόν έχετε ένα κάδρο , ένα τοπίο σε συνθήκες φωτισμού ημέρας , όπου το κάδρο αυτό είναι σταθερό , δεν κινείται , ο φωτισμός είναι άπλετος , η ταχύτητα κλείστρου ( ο φωτοφραχτης ) δεν είναι προαπαιτούμενο σαν ρύθμιση , ομοίως και το ISO αφού υπάρχει αρκετό φως . Αυτό που παίρνει πρώτη θέση είναι το διάφραγμα σαν ρύθμιση . Θα βάλετε λοιπόν ένα διάφραγμα σχετικο με το βάθος πεδίου , πόσο ευκρινή θέλετε να είναι όλα τα στοιχεία που αποτελούν το κάδρο σε μεγάλη απόσταση και τελειώσατε . Το ISO μπορεί να μείνει στο 100 μέχρι 400 , ότι προτιμάτε όσο για την ταχύτητα αρκεί να την βάλετε το ίδιο με το ISO και τέλος .

  Αυτό λοιπόν που καθορίζει ποιο από τα τρία στοιχεία που αποτελούν το exposure triangle έχει τον πρώτο ρόλο σαν ρύθμιση , διότι δεν μπορεί να έχουν και τα τρία ταυτόχρονα , είναι το κάδρο , οι συνθήκες που έχετε μπροστά σας . 

   Το όμοιο πράγμα μπορείτε να πετύχετε , αν δουλέψετε αντί σε manual , σε aperture priority , γυρίσετε το κουμπί στο A . Αυτός είναι ο λόγος που βρίσκεται εκεί . Έχοντας κατανοήσει τις συνθήκες που έχετε γύρω σας , βλέπετε πως χρειάζεστε το διάφραγμα πρωτίστως , γυρίζετε στο A , επιλέγετε το διάφραγμα που θέλετε και που κρινατε πως είναι το κατάλληλο , η μηχανή θα ρυθμίσει αυτόματα τις άλλες δύο παραμέτρους χωρίς να σας ενοχλήσει . Είναι η semi auto λειτουργία . 

   Το P A S M , βρίσκεται εκεί για να σας βοηθήσει να κατανοήσετε καλύτερα το manual mode . 

  Και οι τρεις παράμετροι ρυθμίζουν ακριβώς το ίδιο πράγμα . Πόσο φως θα μπει μέσα στην μηχανή ........ συν ένα επιπλέον ξεχωριστό η καθεμιά . 

  Ίσως το συνεχίσουμε ......... 

  Σημ. Είπα να μην αφήσετε το exposure triangle να σας πάρει τα μυαλά μέχρι του σημείου που πρέπει . Άλλο πράγμα η σύνθεση ενός καρέ , αυτό που βλέπετε , το αισθητικό κι' άλλο πράγμα το ISO δλδ το τεχνικό , η αποτύπωση . Σίγουρα πάνε μαζί , δεν έχει όμως νόημα να γίνετε εξπερ στον χειρισμό του ISO και να βγάζετε κολώνες της ΔΕΗ τη νύχτα , ομοίως δεν έχει νόημα να βλέπετε ένα ξεχωριστό δειλινό και να το βγάζετε μαύρο διότι δεν κατανοείτε κάποιες ρυθμίσεις .

   Υπήρξαν εποχές , όπου λοιδορήθηκε δεόντως η μη χρήση του manual mode , λες κι' ήταν το Άγιο Δισκοπότηρο . Η αλήθεια βρίσκεται κάπου στη μέση . Ήταν η εποχή που ήθελαν να πουλήσουν πιο εξελιγμένες DSLR . Μην χάσετε το κάδρο , τρώγοντας τον χρόνο σας με το ποιες μπορεί να είναι οι ιδανικές ρυθμίσεις . Για να σας το δώσω να το καταλάβετε καλύτερα , όταν δείτε στον δρόμο κάποιον να τραβάει με μηχανή , προσέξτε αν αφού τραβήξει κοιτάει στην συνέχεια την εικόνα που τράβηξε στην οθόνη στην πλάτη .......... αν δεν την κοιτάει καθόλου , πάτε γρήγορα κοντά του ....... ξέρει τι κάνει κι' έχετε να μάθετε πολλά !

Ευχαριστω για μια ακομη φορα για τη μαρκοσκελη απάντηση :)

Να πω την αληθεια και στα tutorial που διάβασα σήμερα λένε για το Apperture Priority σε συνθήκες καλού φωτισμού (αφήνοντας ISO και shutter speed).

Μια ερώτηση πάνω στο link σας. Παρακάτω αναφέρεται η πρόταση για μια βραδινή φωτογραφία σε μια πλατεία (με φώτα φαντάζομαι η times square). Αν διάθετε (υποθετικά) φακό με f/1.8 δε θα πηγαινε σε αυτη τη ρύθμιση ; Τη νύχτα ειναι rule of thumb να πας στο μεγαλύτερο δυνατό apperture που μπορείς ή είναι λιγο "υπεραπλουστευση" αυτό ;

Times Square (at night): between 1/30th and 1/60th of a second at f/4.

-----------------------------------------------

Για μια ακόμη φορά σας ευχαριστώ όλους για το χρόνο σας,

Επεξ/σία από gianso
Προσθήκη Ερωτήματος
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, gianso είπε

To "έλουσα" λίγο :P

Θα το διαβάσω ευχαριστώ πολύ!!!

Ευχαριστω για μια ακομη φορα για τη μαρκοσκελη απάντηση :)

Να πω την αληθεια και στα tutorial που διάβασα σήμερα λένε για το Apperture Priority σε συνθήκες καλού φωτισμού (αφήνοντας ISO και shutter speed).

Μια ερώτηση πάνω στο link σας. Παρακάτω αναφέρεται η πρόταση για μια βραδινή φωτογραφία σε μια πλατεία (με φώτα φαντάζομαι η times square). Αν διάθετε (υποθετικά) φακό με f/1.8 δε θα πηγαινε σε αυτη τη ρύθμιση ; Τη νύχτα ειναι rule of thumb να πας στο μεγαλύτερο δυνατό apperture που μπορείς ή είναι λιγο "υπεραπλουστευση" αυτό ;

Times Square (at night): between 1/30th and 1/60th of a second at f/4.

-----------------------------------------------

Για μια ακόμη φορά σας ευχαριστώ όλους για το χρόνο σας,

     Φαίνεται πως θα έπρεπε να βάλετε το μέγιστο διάφραγμα ενός φακού . Αρχικά μπορείτε να το δείτε σαν συνταγή , αν ψάχνετε για κάτι τέτοιο . Ο κανόνας Sunny 16 βρίσκεται εκεί για να τον παραβιάσετε και να τον ξεπεράσετε , αφού τον κατανοήσετε πρώτα . 

    Για το μέγιστο διάφραγμα , ναι φαίνεται πως το βράδυ πρέπει να ξεκινήσετε από εκεί . Από ένα f 1.8 ας πούμε , κάτι που αφορά πρωτίστως την λειτουργία με φίλμ και που σαν συνταγή δεν έχει κανένα λάθος . 

   Όμως εσείς έχετε πλέον αισθητήρα και όχι φιλμ , οπότε πρέπει να δείτε τις δυνατότητες που σας δίνει ο αισθητήρας σας , ανάλογα κατηγορίας και μεγέθους , πόσο μπορεί δλδ να σας βοηθήσει ακόμη και στήν περίπτωση που δεν έχετε διάφραγμα έως 1.8 η και δεν το θέλετε . 

   Μια καλή λύση , είναι να τραβήξετε μια εικόνα την νύχτα με δικές σας επιλογές , όποιες κι' αν είναι αυτές και αμέσως μετά να τραβήξετε μια στο αυτόματο , στο πράσινο , όχι στο P . Συγκρίνετε τις ρυθμίσεις που βάλατε εσείς , με αυτές που επέλεξε η μηχανή . Όχι για να τις αντιγράψετε , αλλά για να δείτε το σκεπτικό της . Το πλέον λογικό για την μηχανή , είναι να σας κατεβάσει την ταχύτητα υπερβολικά . 

   Σιγά , σιγά όμως ............ μην ξεχνάτε να τραβάτε φωτογραφίες . 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...