Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο BMW iX αναμένεται να έχει αυτονομία 480 χιλιομέτρων.

Πέρασαν δύο χρόνια από τότε που η BMW παρουσίασε το όραμά της για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το Concept όμως έγινε πλέον πραγματικότητα και ονομάζεται iX.  Έτσι το BMW iX, που θα γίνει διαθέσιμο στις αρχές του 2022, χρησιμοποιεί το ηλεκτρικό σύστημα πέμπτης γενιάς της BMW, με δύο ηλεκτρικούς κινητήρες που μπορούν να παράγουν συνδυασμένα 500 ίππους με αποτέλεσμα η επιτάχυνση 0-100km να γίνεται σε λιγότερο από 5 δευτερόλεπτα.

Παρά την έλλειψη κλασσικού κινητήρα εσωτερικής καύσης, το iX μοιάζει αναμφισβήτητα με ένα BMW με την τεράστια μαύρη μάσκα και όλες τις σχεδιαστικές λεπτομέρειες που θυμίζουν αυτοκίνητο της BMW. Έχει περίπου το ίδιο μέγεθος με το X5 αν και έχει κάποιες σχεδιαστικές αλλαγές που το κάνουν να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα SUV της εταιρίας. Αρχικά, δεν υπάρχει καπό για να ανοίξει ο οδηγός. Αυτή η περίεργη αν μη τι άλλο σχεδίαση σημαίνει πως ο οδηγός για να γεμίσει με υγρό τους υαλοκαθαριστήρες πρέπει να πατήσει το λογότυπο της BMW στο επάνω μέρος της μάσκας το οποίο αποκαλύπτει το δοχείο υγρού.

ix6-1440x960.jpg.cb7244084827995811e4930929537b2a.jpg

Μία άλλη περίεργη επιλογή είναι το εξάγωνο τιμόνι. Η BMW ισχυρίζεται ότι καθιστά ευκολότερη την είσοδο και την έξοδο από το iX παρέχοντας ταυτόχρονα καλύτερη εικόνα της οθόνης του ταμπλό. Επίσης, το iX αντί να έχει διαφορετικούς πίνακες οργάνων, έχει ουσιαστικά μία μεγάλη οθόνη 14.9’’ που περιλαμβάνει όλες τις λειτουργίες και δυνατότητες του αυτοκινήτου. Η BMW λέει ότι το iX θα είναι το πρώτο αυτοκίνητο που θα χρησιμοποιεί την έκδοση 8.0 του λειτουργικού της συστήματος με ένα εσωτερικό στο οποίο απουσιάζουν τα πολλά κουμπιά και οι περιστρεφόμενοι διακόπτες.

Σύμφωνα με την BMW, η εκτιμώμενη EPA εμβέλεια θα είναι κοντά στα 480 χιλιόμετρα. Η εταιρία αναφέρει ότι η χωρητικότητα της μπαταρίας είναι κοντά στις 100kWh, χωρίς να δίνει συγκεκριμένο αριθμό, ενώ δηλώνει επιδόσεις WLTP 21kWh/100km. Τα ηλεκτρονικά και ο σχεδιασμός των μονάδων γίνονται εσωτερικά από την BMW, με τις κυψέλες ιόντων λιθίου να παρέχονται από τη Northvolt.

ix4-1-1440x960.jpg.21440355451f03ee71559fc15459c19f.jpg

Σε λιγότερο από 40 λεπτά, η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί από το 10% της αυτονομίας στο 80% ενώ ο σταθμός φόρτισης που θα μπορεί να εγκατασταθεί και στο σπίτι θα απαιτεί περίπου 11 ώρες για μία πλήρη φόρτιση. Οι τιμές του BMW iX θα ανακοινωθούν καθώς το νέο ηλεκτρικό SUV πλησιάζει την αναμενόμενη κυκλοφορία του στις ΗΠΑ, τους πρώτους μήνες του 2022.


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Δημοσ.

Ωραίο θα είναι αλλά θα είναι πανάκριβο. Αν κάποιος ενδιαφέρεται καλό θα ήταν να δει το id4 που θα έχει παρόμοια αυτονομία με τη μισή τιμή αν ισχύουν οι φήμες! 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Φορτιστή θα έχει;;; χαχαχα τρελό αστείο! 😛😂

Πολύ αργά βήματα πάντως σε αυτό το τομέα βλεπω από τους κλασικούς παίκτες της αγοράς όπως η Mercedes και η BMW. 

Επεξ/σία από mants118
Δημοσ.

Άντε να περάσει καμία 7ετια να αλλάξει design η bmw γιατί αυτή η νέα σχεδιαστική γραμμή της δεν βλέπεται!! 
Επίσης για όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πρέπει μέσα να μοιάζουν με διαστημόπλοια.. όλα ντε και καλά να γίνουν tesla.. 

  • Like 9
Δημοσ.

Άθλιο γκριλ, μέτρια χαρακτηριστικά για οδηγικές επιδόσεις και τυπική γερμανική ειλικρίνεια στο το θέμα εμβέλεια και φόρτιση.

  • Like 3
Δημοσ.
25 λεπτά πριν, xenos.p είπε

Άντε να περάσει καμία 7ετια να αλλάξει design η bmw γιατί αυτή η νέα σχεδιαστική γραμμή της δεν βλέπεται!! 
Επίσης για όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πρέπει μέσα να μοιάζουν με διαστημόπλοια.. όλα ντε και καλά να γίνουν tesla.. 

Δεν έχεις δίκαιο. Δες Peugeot e208, opel corsa e, Kona Electric, και άλλα. Δεν έχουν διαφορά εμφανισιακά από τα αντίστοιχα μη-ηλεκτρικά τους. 

  • Like 1
Δημοσ.

"40 λεπτά, η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί από το 10% της αυτονομίας στο 80% ενώ ο σταθμός φόρτισης που θα μπορεί να εγκατασταθεί και στο σπίτι θα απαιτεί περίπου 11 ώρες για μία πλήρη φόρτιση"

40 λεπτα για το 70% και αλλες 10 ωρες για το υπολοιπο 30%?.... ρε την παλευετε?

  • Like 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Πιστεύω πως η ως τώρα εμπορικά διαθέσιμη τεχνολογία στις μπαταρίες δίνει σοβαρά μειονεκτήματα στο εγχείρημα. Τόσο το μεγάλο προστιθέμενο κόστος, όσο και το ιδιαίτερα αυξημένο βάρος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που οφείλεται στις μπαταρίες που ζυγίζουν 400~500 kgr, είναι κομματάκι ζήτημα.

Ακόμα, όπως σωστά διάβασα από κάποιον συμφορουμίτη αλλού, αν υποθέσουμε πως αυξηθούν τα κυκλοφορούντα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, θα δημιουργούνται ουρές στους σταθμούς φόρτισης και δεν θα είναι τόσο απλό το ζήτημα. Διότι τα καύσιμα τα βάζεις σε 3~5 λεπτά κι εξαφανίζεσαι (και πάλι βλέπεις ουρές ενίοτε σε βενζινάδικα), όταν θα θες να ανεφοδιάζεσαι (φόρτιση) επί 30 λεπτά είναι κατιτίς πρόβλημα, αφού ο αριθμός εξυπηρετούμενων στο σημείο θα περιορίζεται από την έκταση του οικοπέδου. Επιπλέον η ανάγκη γι ανεφοδιασμό θα είναι συχνότερη σε ηλεκτρικό στόλο οχημάτων διότι α) έχουν μικρότερη αυτονομία και β) θα κάνεις συνήθως γρήγορες μισοφορτίσεις στα βενζινάδικα, οπότε ακόμα μικρότερη αυτονομία μεταξύ φορτίσεων.

Άρα, περιορίζονται για ιδανική χρήση σε μικρές αποστάσεις (πχ καθημερινές δουλειές εντός ή κοντά στον αστικό ιστό) κι εφόσον καθένας έχει την πολυτέλεια να το παρκάρει + φορτίζει σε δικό του χώρο και να το έχει έτοιμο.

Γενικά, δε νομίζω πως ο κόσμος είναι ακόμα έτοιμος γι αυτό, είναι κάτι σα χόμπι για λίγους. Προς το παρόν φαίνεται να σφίχνεται από το κόστος απόκτησης, στο μέλλον θα σφίχνεται από τις υποδομές. Ειδικά εδώ Ελλάδα που δεν έχει ο καθένας κι ένα ιδιόκτητο χώρο γκαράζ στο σπίτι του κι εντός αστικού ιστού οι διαθέσιμοι χώροι είναι περιορισμένοι για κατασκευή μεγάλων σε χωρητικότητα σταθμών ανεφοδιασμού.

Για μένα ίσως θα έπρεπε να δώσουν μεγαλύτερη ώθηση σε υβριδικά προς το παρόν και βλέπουμε.

Επεξ/σία από PCharon
  • Like 4
Δημοσ.
1 ώρα πριν, xenos.p είπε

Άντε να περάσει καμία 7ετια να αλλάξει design η bmw γιατί αυτή η νέα σχεδιαστική γραμμή της δεν βλέπεται!! 
Επίσης για όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πρέπει μέσα να μοιάζουν με διαστημόπλοια.. όλα ντε και καλά να γίνουν tesla.. 

 

Όντως είναι αηδία, ειδικά το μέσα.

  • Like 3
Δημοσ.

H Tesla εχει κανει πολλα βηματα μπροστα στο θεμα αυτο.

Απο την αλλη βεβαια τωρα καθως θα μπαινουνε και οι <<μεγαλοι>> στον χορό θα δουμε ομορφα πραγματα.

Οπως και να εχει τα αυτοκινητα με μπαταρια (σικ) ειναι το μελλον.

 

Δημοσ.

Τα Τεσλα είναι στους ~830 ίππους στις κορυφαίες εκδόσεις.

Πως θα πουλήσει η ΒΜW αν δεν το κάνει τουλάχιστον 20% φτηνότερο;

Θα μπορούσε να έχει 1000 άλογα και να κρατάει 1+G επιτάχυνση μέχρι τα 100χλμ/ώρα. 
Με αυτά τα σπεκς μετά τα 50 θα «πέφτει»

(σαφώς και ειναι πολύ γρήγορο. Απλά τα Τεσλα είναι μια κατηγορία πάνω σε επιδόσεις)

  • Like 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Πλέον με αυτά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έτσι όπως τα κάνανε δεν μου αρέσει τίποτα - και τα λεφτά να είχα δεν υπήρχε περίπτωση να τα αγοράσω !!!

Οι σχεδιασμoί/Design/Interface (ειδικά τα καντράν/ταμπλό) τα έχουν κάνει σε χάλια διαστημόπλοια... + είναι ικανοί σε όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να πρέπει να πληρώνεις μηνιαία συνδρομή για να μπορείς να έχεις πρόσβαση στις λειτουργίες του αυτοκινήτου...(ότι πιο ηλιθιώδες που έχει κάνει η BMW)

Επεξ/σία από KnightRider
  • Like 2

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...