Προς το περιεχόμενο

Consumer Reports: Το Autopilot της Tesla είναι καλό, αλλά όχι καλύτερο του Super Cruise της GM


trib

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Το Super Cruise της GM διατηρεί τον τίτλο του ως το καλύτερο σύστημα υποβοήθησης οδηγού.

Το σύστημα υποβοήθησης οδηγού Super Cruise της Cadillac διατήρησε την πρώτη του θέση, σύμφωνα με την τελευταία μελέτη του μη κερδοσκοπικού οργανισμού Consumer Reports. Αν και το Super Cruise είχε αρχικά ξεκινήσει ως μοναδικό χαρακτηριστικό των Cadillac, η GM σχεδιάζει να το φέρει σε ακόμη 22 αυτοκίνητα έως και το τέλος του 2023.

Το Autopilot της Tesla, σύμφωνα με τη μελέτη του Consumer Reports, αναδείχθηκε δεύτερο. Η ομάδα αναφέρει ότι είδε μικρές βελτιώσεις στην απόδοση του συστήματος που διατηρεί το όχημα εντός της σωστής λωρίδας στο δρόμο, συγκριτικά με την τελευταία φορά που είχε αξιολογηθεί το σύστημα το 2018. Αυτές οι μικρές βελτιώσεις ήταν αρκετές για το Autopilot για να πάρει την πρώτη θέση στην κατηγορία Lane Keep & Performance. Η ομάδα βαθμολόγησε το Autopilot με 9/10 ενώ το Super Cruise με 8/10. Η Tesla πήρε επίσης την κορυφαία βαθμολογία αναφορικά με την ευκολία χρήσης του Autopilot.

Το Super Cruise πήρε παρ’ όλα αυτά πολύ καλύτερη βαθμολογία αναφορικά με το σύστημα παρακολούθησης οδηγών. Πιο συγκεκριμένα, πήρε 7 πόντους με το Autopilot να κερδίζει 3. Το Super Cruise χρησιμοποιεί μία κάμερα που παρακολουθεί τον οδηγό για να επιβεβαιώσει ότι έχει τα μάτια του στον δρόμο. Σε περίπτωση που δεν κοιτά τον δρόμο, το σύστημα τον ειδοποιεί με φώτα και έντονους ήχους. Αντίθετα, η Tesla χρησιμοποιεί έναν αισθητήρα επάνω στο τιμόνι για να προσδιορίσει αν ο οδηγός έχει τα χέρια του επάνω σε αυτό. Όπως επισημαίνει η ομάδα πίσω από την μελέτη, το να έχει ο οδηγός τα χέρια στο τιμόνι δεν σημαίνει απαραίτητα ότι αυτός κοιτάζει και τον δρόμο μπροστά.

Η ομάδα θεωρεί επίσης σωστό το γεγονός πως το Super Cruise λειτουργεί αποκλειστικά σε συγκεκριμένους αυτοκινητοδρόμους, με την GM να έχει κάνει λεπτομερείς χάρτες χιλιάδων μιλίων στις ΗΠΑ. Οι χάρτες βοηθούν το Super Cruise να κατανοεί τον δρόμο και επιτρέπει στο όχημα να ειδοποιεί τους οδηγούς εκ των προτέρων αν αυτός χρειαστεί να πάρει τον έλεγχο. Η Tesla από την άλλη πλευρά, επιτρέπει τη χρήση του Autopilot ακόμη και σε κατοικημένες περιοχές. Περιοχές που οι οδηγοί πρέπει να δίνουν ιδιαίτερη προσοχή για να είναι έτοιμοι ανά πάσα στιγμή να αποφύγουν εμπόδια ή ακόμη και να χτυπήσουν κάποιον πεζό.

Η μελέτη του Consumer Reports διαπίστωσε επίσης ότι το Super Cruise έκανε καλύτερη δουλειά στο να σταματήσει με ασφάλεια το όχημα αν ο οδηγός δεν ανταποκριθεί. Όταν για παράδειγμα κοιμηθεί στο τιμόνι ή αντιμετωπίζει κάποιο πρόβλημα υγείας, όπως μία καρδιακή προσβολή. Σε κάθε περίπτωση, αν και η γενική κατάταξη της μελέτης καθιστά την GM πρώτη, τα αποτελέσματα ενδεχομένως να μην μειώσουν τον ενθουσιασμό των οπαδών της Tesla, καθώς αυτοί ίσως δεν αρέσκονται στο να περιορίζονται στο πώς και που θα χρησιμοποιήσουν τα συστήματα υποβοήθησης, όπως κάνει η GM.

Κανένα από τα άλλα συστήματα υποβοήθησης άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών δεν κέρδισε κάποια διάκριση. Και οι 5 κατηγορίες πήγαν είτε σε Tesla (Capabilities & Performance, Ease of use) είτε σε GM (Keeping the driver engaged, Clean when safe to use, Unresponsive Driver). Θα μπορούσαμε να πούμε πως το σύστημα που ξεχώρισε ως τρίτο ήταν το Co-Pilot 360 των Lincoln/Ford ενώ η λίστα συμπληρώθηκε με συστήματα από Audi, Hyundai, Mercedes-Benz και Subaru.

Αξιοσημείωτο το γεγονός πάντως, πως όταν η ομάδα έκανε την πρώτη της μελέτη το 2018, δοκίμασε μόνο 4 συστήματα. Τώρα, υπάρχουν 17 συστήματα στην αγορά, με σχεδόν κάθε μεγάλο κατασκευαστή να προσφέρει και από ένα δείχνοντας παράλληλα πως αυτά γίνονται όλο και πιο κοινά στην αγορά.  


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και αυτό είναι γιατί δεν εμπιστευόμαστε στο internet όποιον αυτοαποκαλείται ειδικός και λέει ότι του κατέβει. Είναι ο τρόπος που δουλεύουν τα lobbies. Το σύστημα της GM ΔΕΝ δουλεύει και όποιος διαβάσει τι γράφουν είναι προφανές ότι είναι πολύ πίσω απο την Tesla.

Έχει προεγκατεστημένους χάρτες και το αυτοκίνητο τους ακολουθεί σταματώντας μόνο στα εμπόδια. Χωρίς χάρτες είναι σχεδόν τυφλό. Θέλεις να πας σε μέρος που δεν έχει σκανάρει η GM, πχ στην Ευρώπη; Ατύχησες. Άλλαξε κάποιος δρόμος και δεν έχει ενημερωθεί η εφαρμογή; Ατύχησες και πάλι. Επιπλέον του δώσανε ένα κάρο βραβεία για το γεγονός ότι εμποδίζει τον χρήστη να χρησιμοποιεί το σύστημα, πχ όταν δεν έχεις την προσοχή σου μπροστά, το σύστημα σε προειδοποιεί ή σταματάει το αμάξι. Αυτό δεν θα δουλέψει καθόλου πχ με τον κολλητό που περισσότερο τον συνοδηγό κοιτάει παρά τον δρόμο, αλλά 15 χρόνια οδηγός κανένα ατύχημα. Η το άλλο ωραίο βραβείο ότι κρατάει την λωρίδα του περισσότερο απο το Tesla, ενώ στην ουσία δεν είναι αρκετά έξυπνο για να πάρει τέτοιες αποφάσεις.

Στην πραγματικότητα βράβευσαν άσχετα πράγματα, μόνο και μόνο για να μπορούν να  χρησιμοποιήσουν την αξιολόγηση στο marketing διαφημίζοντας το ως το αυτοκίνητο που κάποιοι ειδικοί θεωρούν ότι έχει το καλύτερο autopilot, ξέροντας πως οι περισσότεροι ούτε θα κοιτάξουν τι πραγματικά έχουν τεστάρει.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Αν κάποιος διαβάσει τη μελέτη του Consumer Reports,
θα αντιληφθεί ότι δεν είναι ακριβώς καλύτερο το σύστημα της GM.

Κατ αναλογία με την αντίστοιχη μελέτη του euroncap
βαρύνουν στη βαθμολογία παράγοντες που δεν έχουν να κάνουν μόνο με την ικανότητα αυτόνομης πλοήγησης
πχ κατά πόσον ο οδηγός υποχρεώνεται να είναι σε ετοιμότητα.

Αν θυμάμαι καλά 
η Tesla προσφάτως κατήργησε τα τμήματα δημοσίων σχέσεων στις ΗΠΑ...
https://www.forbes.com/sites/jamesmorris/2020/10/10/has-tesla-really-fired-its-pr-department-and-does-it-matter/

Επεξ/σία από KoreanW
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αναφορά σε κείμενο

Clear When Safe to Use

Cadillac stood out in this category because Super Cruise can be used only on pre-mapped, divided highways. Plus, Super Cruise will even warn the driver in advance when there is an upcoming lane-merge or complex situation that requires extra attention.  

https://www.consumerreports.org/car-safety/cadillac-super-cruise-outperforms-other-active-driving-assistance-systems/

Οι άνθρωποι είναι τεράστιοι παπάντζες.
Στην κυριολεξία πήραν ένα αρνητικό και το έκαναν θετικό και για γαρνιτούρα έριξαν ένα άλλο feature που είναι μέρος του autopilot της tesla εδώ και χρόνια. 

Αναφορά σε κείμενο

The latest active driving assistance systems are safest to use on long highway drives or when you’re stuck in a traffic jam—they can help reduce the driver’s fatigue and stress along the way. But using these systems on narrow, curvy roads or around pedestrians can be dangerous and can create driver stress.

Ένα από τα δεκάδες βιδεα για την τελευταία beta της FSD (η οποία κυριολεκτικά σε μια εβδομάδα "έμαθε" να ξεχωρίζει τα σαμαράκια και πλέον μειώνει ταχύτητα).
Όπως είναι προφανές, η tesla είναι ανεύθυνη που αφήνει το μηχάνημα να οδηγεί επικινδύνως σε μη-ευθεία.... 
|

Κι ένα σε αστική περιοχή με κίνηση την νύχτα.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

52 λεπτά πριν, LongTom είπε

 


Όπως είναι προφανές, η tesla είναι ανεύθυνη που αφήνει το μηχάνημα να οδηγεί επικινδύνως σε μη-ευθεία.... 
|

  Απόκρυψη περιεχομένων

 

Ασχέτως αν είναι καλό η όχι το σύστημα της , ναι είναι μεγάλη εταιρική ανευθυνότητα που αφήνει να οδηγεί μόνο του οπουδήποτε αφού προς το παρόν απαγορεύεται. 

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Εμένα η μονη απορία που έχω είναι σε περίπτωση που είμαι πίτα και την ώρα που με πηγαίνει το αυτοκίνητο σπίτι μου με σταματήσουν για αλκοτεστ, τι γίνεται? Με γράφουν? 

Επεξ/σία από ktm13
  • Thanks 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, merphi είπε

Και αυτό είναι γιατί δεν εμπιστευόμαστε στο internet όποιον αυτοαποκαλείται ειδικός και λέει ότι του κατέβει. Είναι ο τρόπος που δουλεύουν τα lobbies. Το σύστημα της GM ΔΕΝ δουλεύει και όποιος διαβάσει τι γράφουν είναι προφανές ότι είναι πολύ πίσω απο την Tesla.

Έχει προεγκατεστημένους χάρτες και το αυτοκίνητο τους ακολουθεί σταματώντας μόνο στα εμπόδια. Χωρίς χάρτες είναι σχεδόν τυφλό. Θέλεις να πας σε μέρος που δεν έχει σκανάρει η GM, πχ στην Ευρώπη; Ατύχησες. Άλλαξε κάποιος δρόμος και δεν έχει ενημερωθεί η εφαρμογή; Ατύχησες και πάλι. Επιπλέον του δώσανε ένα κάρο βραβεία για το γεγονός ότι εμποδίζει τον χρήστη να χρησιμοποιεί το σύστημα, πχ όταν δεν έχεις την προσοχή σου μπροστά, το σύστημα σε προειδοποιεί ή σταματάει το αμάξι. Αυτό δεν θα δουλέψει καθόλου πχ με τον κολλητό που περισσότερο τον συνοδηγό κοιτάει παρά τον δρόμο, αλλά 15 χρόνια οδηγός κανένα ατύχημα. Η το άλλο ωραίο βραβείο ότι κρατάει την λωρίδα του περισσότερο απο το Tesla, ενώ στην ουσία δεν είναι αρκετά έξυπνο για να πάρει τέτοιες αποφάσεις.

Στην πραγματικότητα βράβευσαν άσχετα πράγματα, μόνο και μόνο για να μπορούν να  χρησιμοποιήσουν την αξιολόγηση στο marketing διαφημίζοντας το ως το αυτοκίνητο που κάποιοι ειδικοί θεωρούν ότι έχει το καλύτερο autopilot, ξέροντας πως οι περισσότεροι ούτε θα κοιτάξουν τι πραγματικά έχουν τεστάρει.

Χάσαμε δηλαδή τον χρόνο μας και διαβάσαμε ένα άρθρο προπαγάνδα από χορηγό την ίδια εταιρεία που το εξυμνεί...

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τόσο φοβερό είναι δηλαδή το σύστημα της GM; Πως δεν το έχουμε πάρει χαμπάρι τόσο καιρό όσοι ασχολούμαστε ενώ έχει γεμίσει ο τόπος με βίντεο demonstration του FSD beta της Tesla? 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10 ώρες πριν, primeragt είπε

Ασχέτως αν είναι καλό η όχι το σύστημα της , ναι είναι μεγάλη εταιρική ανευθυνότητα που αφήνει να οδηγεί μόνο του οπουδήποτε αφού προς το παρόν απαγορεύεται. 

Από ότι ξέρω είναι νόμιμα, τουλάχιστον σε ορισμένο αριθμό πολιτειών στις ΗΠΑ και σίγουρα στην Καλιφόρνια (που τα περισσότερα βίδεα προέρχονται).

11 ώρες πριν, KoreanW είπε

Αν κάποιος διαβάσει τη μελέτη του Consumer Reports,
θα αντιληφθεί ότι δεν είναι ακριβώς καλύτερο το σύστημα της GM.

Κατ αναλογία με την αντίστοιχη μελέτη του euroncap
βαρύνουν στη βαθμολογία παράγοντες που δεν έχουν να κάνουν μόνο με την ικανότητα αυτόνομης πλοήγησης
πχ κατά πόσον ο οδηγός υποχρεώνεται να είναι σε ετοιμότητα.

Αν θυμάμαι καλά 
η Tesla προσφάτως κατήργησε τα τμήματα δημοσίων σχέσεων στις ΗΠΑ...
https://www.forbes.com/sites/jamesmorris/2020/10/10/has-tesla-really-fired-its-pr-department-and-does-it-matter/

Το βγάζουν πρώτο σε πράγματα που δεν έχουν βάση ή δεν μετριούνται με απόλυτα μέσα. 
Όπως σωστά γράφεις και στo euroncap, που το θεωρώ ντροπή να βγάζει τέτοια report.
Φυσικά στην μια η GM και στην άλλη οι γερμανικές εταιρίες έχουν βαθιές τσέπες για marketing και προστασία branding (π.χ. βλέπε Γερμανικές πολιτικές αποφάσεις). 
|
Από την άλλη, όπως πάλι σωστά γράφεις, η tesla είναι σε άλλο επίπεδο στο θέμα "διαφήμιση". 
Λειτουργεί περισσότερο σαν software εταιρία πάρα OEM οχημάτων, όσο περίεργο και να ακούγεται.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...