constandinos Δημοσ. 25 Οκτωβρίου 2020 Δημοσ. 25 Οκτωβρίου 2020 Η δωρεάν εκπαίδευση είναι κατοχυρωμένη συνταγματικά. Όποιος θέλει να το δει, είναι το άρθρο 16 του συντάγματος. Στην πραγματικότητα, αυτό δεν συμβαίνει. Είναι δεδομένο πως η πανεπιστημιακή εκπαίδευση απαιτεί πόρους που πρέπει να διατεθούν από την οικογένεια του σπουδαστή, ή από τον ίδιο. Οι κρατικές ενισχύσεις είναι ελάχιστες, και αρκετές για ένα πολύ μικρό ποσοστό των σπουδαστών. Από την άλλη, προς το παρόν, τα προπτυχιακά μαθήματα δεν απαιτούν δίδακτρα, και μέρος των μεταπτυχιακών σπουδαστών με συγκεκριμένα εισοδηματικά κριτήρια (αν θυμάμαι καλά το 30% επί των εισακτέων) μπορεί να απαλλαγεί από τα τέλη φοίτησης. Παραμένει, πάραυτα, το θέμα των εξόδων διαβίωσης. Σαν αποτέλεσμα των παραπάνω είναι ο αποκλεισμός μερίδας των υποψηφίων λόγο αδυναμίας να ανταποκριθούν στις χρηματικές απαιτήσεις των σπουδών. Δυστυχώς, καθώς δεν είμαστε πλέον στο 2000, το ποσοστό θα ανεβαίνει όσο χειροτερεύουν οι συνθήκες. Λυπηρό είναι και το αποτέλεσμα των σπουδών, σε μεγάλο ποσοστό. Τα τμήματα που ιδρύονται με βάση όχι την ανάγκη για ειδικευμένο εργατικό και επιστημονικό προσωπικό, αλλά για να ικανοποιήσουν τα αιτήματα των τοπικών αρχόντων και να τονώσουν την τοπική οικονομία, συχνά παράγουν χαμηλού επιπέδου αποφοίτους. Ακόμη, βασική παράμετρος είναι και η έλλειψη μακροπρόθεσμου εκπαιδευτικού σχεδιασμού στην χώρα. Πέρα από τον άθλιο διαχωρισμό ΤΕΙ και ΑΕΙ, που θεωρούνται ίσα από το 2001, αλλά ίσα δεν είναι για κανένα λόγο καθώς έχουν διαφορετικά προγράμματα σπουδών και διαφορετικό προσανατολισμό, το θέμα των ΙΕΚ είναι ακόμα πιο λυπηρό. Προσωπικά τα τοποθετώ ανάμεσα από το λύκειο και τα ΤΕΙ αλλά κρίνοντας από το επίπεδο ειδίκευσης μεγάλου ποσοστού των αποφοίτων, φαντάζομαι πως είναι αντίστοιχο του λυκείου. Για να μη παρεξηγηθώ, σαφώς και υπάρχουν εξαιρέσεις. Από την άλλη, γιατί να απαγορεύσεις την είσοδό τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση; Ας δώσουν εξετάσεις, και αν κριθούν κατάλληλοι, γιατί να στερηθεί η ευκαιρία από τους πραγματικά κατάλληλους να βελτιώσουν την κατάρτιση τους; Αυτό βέβαια, με την προϋπόθεση, βέβαια, να λειτουργήσει σωστά. Υποχρέωση του κράτους, και κατά συνέπεια του υπουργείου, είναι να θέσει το πλαίσιο. Ένα πλαίσιο που θα δίνει σαφή δικαιώματα στους αποφοίτους, τμήματα με αντικείμενο και όχι με επαγγελματικά δικαιώματα που βασίζονται σε βασιλικά (!) διατάγματα. Εφόσον η εξίσωση πανεπιστημίων και ΤΕΙ έγινε, ας δοθεί λύση στο πρόβλημα των δικαιωμάτων, έστω και με επιπλέον μαθήματα όπως προτείνει το ΤΕΕ. Η ηλιθιότητα του να δίνεις bachelor χωρίς αντίκρισμα πρέπει να σταματήσει. Επιπλέον, τα μεταπτυχιακά προγράμματα πρέπει να δίνουν επαγγελματικά δικαιώματα, και όχι να είναι ένα επιπλέον χαρτί στην φαρέτρα προς τον διορισμό στο δημόσιο με αποτέλεσμα να διορίζονται υποψήφιοι με 2 μεταπτυχιακά σε θέση απλού υπαλλήλου. Δυστυχώς, όπως προανέφερα, στην Ελλάδα λείπει ο σχεδιασμός. Επίπεδα εκπαίδευσης, ανάλογα με το τι επαγγελματική πορεία θέλει να ακολουθήσει ο υποψήφιος. Για παράδειγμα, μετά το λύκειο, ας υπάρξει 2ετης σχολή που να δίνει επαγγελματικά δικαιώματα. Θέλει ο απόφοιτος της σχολής πτυχίο πανεπιστημίου; Κατατακτήριες, η κάποιο άλλο είδος μηχανισμού, και δυνατότητα φοίτησης στο πανεπιστήμιο και πάει λέγοντας. Κλείνοντας, πιστεύω πως στην χώρα θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στην βασική, 12ετή εκπαίδευση. Δεν μπορεί να υπάρχει απόφοιτος λυκείου που να μη μπορεί να γράψει η να κάνει βασικά μαθηματικά. Δεν μπορεί να υπάρχει απόφοιτος λυκείου που να μην ξέρει τι είναι η βαρύτητα. Να βγάλουμε πρώτα παιδιά με βασικές γνώσεις και κριτική σκέψη, και μετά ανησυχούμε για την εξειδίκευση. 3
lactate Δημοσ. 25 Οκτωβρίου 2020 Δημοσ. 25 Οκτωβρίου 2020 8 ώρες πριν, constandinos είπε Δυστυχώς, όπως προανέφερα, στην Ελλάδα λείπει ο σχεδιασμός. Επίπεδα εκπαίδευσης, ανάλογα με το τι επαγγελματική πορεία θέλει να ακολουθήσει ο υποψήφιος. Για παράδειγμα, μετά το λύκειο, ας υπάρξει 2ετης σχολή που να δίνει επαγγελματικά δικαιώματα. Θέλει ο απόφοιτος της σχολής πτυχίο πανεπιστημίου; Κατατακτήριες, η κάποιο άλλο είδος μηχανισμού, και δυνατότητα φοίτησης στο πανεπιστήμιο και πάει λέγοντας. Συμφωνώ σε όλα. Το κακό είναι ότι στα ΙΕΚ τους κάνουν να πιστεύουν 'οτι "ναι οκ βοηθός λέει αλλά μην το κοιτάς, φαρμακοποιοός θα είσαι". Έχοντας γνωρίσει ορισμένους απόφοιτους ΙΕΚ τους έχω ακούσει να λένε αα σπούδασα φαρμακευτική στο τάδε ΙΕΚ. Ή αα μπορώ να κάνω και ειδικότητα αναισθησιολογίας με ένα χρόνο έξτρα. Επίσης ο διαχωρισμός τεχνολογικής και πανεπιστημιακής εκπαίδευσης ποτέ δεν κατάλαβα πως έγινε. Ο γιατρός (πχ ο ακτινολόγος) δεν χρησιμοποιεί μηχανήματα προηγμένης τεχνολογίας; /θα έπρεπε να ήταν τεχνολογική εκπαίδευση; Θα μου πείτε υπάρχει και η επιστήμη πέραν της τεχνολογίας, μαζί σας. Όμως ο λογοθεραπευτής που δεν χρησιμοποιεί τεχνολογία με την μορφ΄φη μηχανημάτων (και γενικότερα) γιατί ανήκει στην τεχνολογική εκπαίδευση; Η μαιευτική πως είναι ΤΕΙ αλλά η νοσηλευτική είναι και ΤΕΙ και ΑΕΙ; Γιατί κάτι "τεχνολογικό" είναι κατώτερο ούτως ή άλλως; Γιατί δεν βγάζει τίποτα νόημα σε αυτή τη χώρα; Γιατί ενώθηκε η αισθητική με τους οδοντοτεχνίτες τους τεχνολόγους ακτινολόγους και τους τεχνολόγους ιατρικών εργαστηρίων;
-Dimitris- Δημοσ. 25 Οκτωβρίου 2020 Δημοσ. 25 Οκτωβρίου 2020 1 ώρα πριν, lactate είπε Ο γιατρός (πχ ο ακτινολόγος) δεν χρησιμοποιεί μηχανήματα προηγμένης τεχνολογίας; /θα έπρεπε να ήταν τεχνολογική εκπαίδευση; Πραγματικά γελάω με τις troll προτάσεις που γράφεις. Βάλε εσυ έναν χωρίς ιατρική γνώση να σου περιγράψει ένα οζίδιο ή να τοποθετήσει coil σε ένα ανεύρυσμα, όπου οι επιπλοκές που μπορεί να προκύψουν είναι και οι 4 τόμοι του Harrison. Η μαιευτική είναι κάτι πολύ συγκεκριμένο για πρακτική βοήθεια. Η νοσηλευτική πιάνει όλη την παθολογία.
lactate Δημοσ. 25 Οκτωβρίου 2020 Δημοσ. 25 Οκτωβρίου 2020 4 ώρες πριν, -Dimitris- είπε Πραγματικά γελάω με τις troll προτάσεις που γράφεις. Βάλε εσυ έναν χωρίς ιατρική γνώση να σου περιγράψει ένα οζίδιο ή να τοποθετήσει coil σε ένα ανεύρυσμα, όπου οι επιπλοκές που μπορεί να προκύψουν είναι και οι 4 τόμοι του Harrison. Η μαιευτική είναι κάτι πολύ συγκεκριμένο για πρακτική βοήθεια. Η νοσηλευτική πιάνει όλη την παθολογία. Αυτό που ήθελα να πω και μάλλον δεν έγινε κατανοητό είναι ότι δεν μπορείς να χαρακτηρίσεις ένα επάγγελμα τεχνολογγικό και τέλος. Είμαι οδοντίατρος, βασιζόμαστε φουλ στην τεχνολογία, είναι τελείως πρακτικό, με τα χέρια σου ότι κάνεις, θεωρητικά έχει τις προϋποθέσεις να είναι τεχνολογικού τομέα. Πρακτικά χρειάζεσαι και την κατανόηση από πίσω. Απλά κάποιος αποφάσισε ότι ή θα είσαι τεχνολογικού τομέα ή θα καταλαβαίνεις τι κάνεις. Ότι στη Γαλλία η μαιευτική έχει κοινό έτος με την Ιατρική, τη νοσηλευτική, την οδοντιατρική και ότι εδώ τους θεωρούμε τρίτης κατηγορίας και τους πετάξαμε στα ΤΕΙ. Ή ότι το επίπεδο των ΤΕΙ είναι χαμηλό ενώ των ΑΕΙ υψηλό. Ότι αυτοί που μπήκαν με 7000 μόρια ωκεανογραφία που ειναι ΑΕΙ ξαφνικά γίνανε επιστήμονες και ότι αυτός που μπήκε φυσικοθεραπεία με 17.000 μόρια είναι τεχνολογικού τομέα και κατώτερης βαθμίδας. Για να μην πω ότι ακόμα και διδακτορικό να κάνεις θεωρείσαι τεχνολογικού τομέα.
agnostos13 Δημοσ. 26 Οκτωβρίου 2020 Δημοσ. 26 Οκτωβρίου 2020 (επεξεργασμένο) 7 ώρες πριν, lactate είπε Αυτό που ήθελα να πω και μάλλον δεν έγινε κατανοητό είναι ότι δεν μπορείς να χαρακτηρίσεις ένα επάγγελμα τεχνολογγικό και τέλος. Είμαι οδοντίατρος, βασιζόμαστε φουλ στην τεχνολογία, είναι τελείως πρακτικό, με τα χέρια σου ότι κάνεις, θεωρητικά έχει τις προϋποθέσεις να είναι τεχνολογικού τομέα. Πρακτικά χρειάζεσαι και την κατανόηση από πίσω. Απλά κάποιος αποφάσισε ότι ή θα είσαι τεχνολογικού τομέα ή θα καταλαβαίνεις τι κάνεις. Ότι στη Γαλλία η μαιευτική έχει κοινό έτος με την Ιατρική, τη νοσηλευτική, την οδοντιατρική και ότι εδώ τους θεωρούμε τρίτης κατηγορίας και τους πετάξαμε στα ΤΕΙ. Ή ότι το επίπεδο των ΤΕΙ είναι χαμηλό ενώ των ΑΕΙ υψηλό. Ότι αυτοί που μπήκαν με 7000 μόρια ωκεανογραφία που ειναι ΑΕΙ ξαφνικά γίνανε επιστήμονες και ότι αυτός που μπήκε φυσικοθεραπεία με 17.000 μόρια είναι τεχνολογικού τομέα και κατώτερης βαθμίδας. Για να μην πω ότι ακόμα και διδακτορικό να κάνεις θεωρείσαι τεχνολογικού τομέα. Γιατί, ένας διδάκτορας από πρώην ΤΕΙ δεν μπορεί να εργαστεί-τυπικά-ως καθηγητής σε Πανεπιστήμιο; Επεξ/σία 26 Οκτωβρίου 2020 από agnostos13
_Theo_ Δημοσ. 26 Οκτωβρίου 2020 Δημοσ. 26 Οκτωβρίου 2020 9 ώρες πριν, agnostos13 είπε Γιατί, ένας διδάκτορας από πρώην ΤΕΙ δεν μπορεί να εργαστεί-τυπικά-ως καθηγητής σε Πανεπιστήμιο; Όχι φίλε μου ούτε τυπικά ούτε ουσιαστικά, δεν γίνεται. Γιατί: α) Γιατί για να διοριστείς ως καθηγητής σε πανεπιστήμιο πρέπει να έχεις κάποιο "γνωστό". Ή κάποιο συγγενή εκεί. Η γνωστή οικογενειοκρατία. β) Αν είσαι από πρώην ΤΕΙ οι εργαζόμενοι εκεί πανεπιστημιακοί που εξετάζουν τις επιλογές σε θεωρούν "κατώτερο". Άνετα ένας με βασικό τίτλο σπουδών από τα ονομαζόμενα ως "πανεπιστήμια" μπορεί να σου φάει την θέση. Είναι κοινό μυστικό αυτό. Γκούκλαρε για ανακοινώσεις συγκλήτων κατά των πρώην ΤΕΙ και θα βρεις αρκετό υλικό. Το ακόμα πιο τραγικό ξέρεις ποιο είναι; Ακόμα και αν έχεις τελειώσει κάποιο πανεπιστήμιο του εξωτερικού και πάλι έχεις το πλεονέκτημα έναντι κάποιου που έχει τελειώσει ΤΕΙ. Και δεν πάει να είναι το πιο άθλιο πανεπιστήμιο. Αρκεί να είναι από "γνωστές" ευρωπαικές χώρες (πχ Αγγλία, Γερμανία κτλ). Επίσης αν δεν κάνω λάθος και βάση νόμου, ΔΕΝ μπορεί να εργαστεί ως καθηγητής σε πανεπιστήμιο κάποιος που έχει τελειώσει ΤΕΙ. Αλλά μπορεί κάποιος που έχει τελειώσει πανεπιστήμιο να εργαστεί ΚΑΙ σε ΤΕΙ. Αν γράφω κάτι ανακριβές ας με διορθώσει κάποιος. Πότε δεν μπόρεσα να καταλάβω αυτό το μίσος και το κόμπλεξ με τα ΤΕΙ. Όπως και την αγνόηση 400-500.000 αποφοίτων τους. Νομίζω ο καθείς μπορεί να καταλάβει τι εννοώ. Κατά τα άλλα να τακτοποιηθούν ΙΕΚ και τα κολλέγια πρώτα...
agnostos13 Δημοσ. 26 Οκτωβρίου 2020 Δημοσ. 26 Οκτωβρίου 2020 (επεξεργασμένο) 7 λεπτά πριν, _Theo_ είπε Όχι φίλε μου ούτε τυπικά ούτε ουσιαστικά, δεν γίνεται. Γιατί: α) Γιατί για να διοριστείς ως καθηγητής σε πανεπιστήμιο πρέπει να έχεις κάποιο "γνωστό". Ή κάποιο συγγενή εκεί. Η γνωστή οικογενειοκρατία. β) Αν είσαι από πρώην ΤΕΙ οι εργαζόμενοι εκεί πανεπιστημιακοί που εξετάζουν τις επιλογές σε θεωρούν "κατώτερο". Άνετα ένας με βασικό τίτλο σπουδών από τα ονομαζόμενα ως "πανεπιστήμια" μπορεί να σου φάει την θέση. Είναι κοινό μυστικό αυτό. Γκούκλαρε για ανακοινώσεις συγκλήτων κατά των πρώην ΤΕΙ και θα βρεις αρκετό υλικό. Το ακόμα πιο τραγικό ξέρεις ποιο είναι; Ακόμα και αν έχεις τελειώσει κάποιο πανεπιστήμιο του εξωτερικού και πάλι έχεις το πλεονέκτημα έναντι κάποιου που έχει τελειώσει ΤΕΙ. Και δεν πάει να είναι το πιο άθλιο πανεπιστήμιο. Αρκεί να είναι από "γνωστές" ευρωπαικές χώρες (πχ Αγγλία, Γερμανία κτλ). Επίσης αν δεν κάνω λάθος και βάση νόμου, ΔΕΝ μπορεί να εργαστεί ως καθηγητής σε πανεπιστήμιο κάποιος που έχει τελειώσει ΤΕΙ. Αλλά μπορεί κάποιος που έχει τελειώσει πανεπιστήμιο να εργαστεί ΚΑΙ σε ΤΕΙ. Αν γράφω κάτι ανακριβές ας με διορθώσει κάποιος. Πότε δεν μπόρεσα να καταλάβω αυτό το μίσος και το κόμπλεξ με τα ΤΕΙ. Όπως και την αγνόηση 400-500.000 αποφοίτων τους. Νομίζω ο καθείς μπορεί να καταλάβει τι εννοώ. Κατά τα άλλα να τακτοποιηθούν ΙΕΚ και τα κολλέγια πρώτα... Δεν αναφέρομαι στο κομμάτι της κλίκας (που υπάρχει παντού), στο τυπικό του θέματος αναφέρομαι... Αλλίως ποιό το νόημα των διδακτόρων από ΤΕΙ αν δεν μπορούν να διδάξουν; Θα μου πεις υπάρχει και τίποτα λογικό στην προσπάθεια για εξισορρόπηση ΤΕΙ και Πανεπιστημίων πέρα από λόγια του αέρα; Επεξ/σία 26 Οκτωβρίου 2020 από agnostos13
_Theo_ Δημοσ. 26 Οκτωβρίου 2020 Δημοσ. 26 Οκτωβρίου 2020 2 λεπτά πριν, agnostos13 είπε Δεν αναφέρομαι στο κομμάτι της κλίκας (που υπάρχει παντού), στο τυπικό του θέματος αναφέρομαι... Αλλίως ποιό το νόημα των διδακτόρων από ΤΕΙ αν δεν μπορούν να διδάξουν; Θα μου πεις υπάρχει και τίποτα λογικό στην προσπάθεια για εξισορρόπηση ΤΕΙ και Πανεπιστημίων πέρα από λόγια του αέρα; Το νόημα είναι ότι προσπαθούν να τους χρυσώσουν το χάπι. Εγώ προσωπικά πάντως και όταν σπούδαζα αλλά και μετά δεν έχω δει ΠΟΤΕ καθηγητή με βασικό τίτλο σπουδών από ΤΕΙ να είναι καθηγητής πανεπιστημίου. Ειλικρινά, αν υπάρχει κάποιος που έχει συναντήσει τέτοια περίπτωση ας μου το πει...
Επισκέπτης Δημοσ. 26 Οκτωβρίου 2020 Δημοσ. 26 Οκτωβρίου 2020 2 ώρες πριν, _Theo_ είπε Το νόημα είναι ότι προσπαθούν να τους χρυσώσουν το χάπι. Εγώ προσωπικά πάντως και όταν σπούδαζα αλλά και μετά δεν έχω δει ΠΟΤΕ καθηγητή με βασικό τίτλο σπουδών από ΤΕΙ να είναι καθηγητής πανεπιστημίου. Ειλικρινά, αν υπάρχει κάποιος που έχει συναντήσει τέτοια περίπτωση ας μου το πει... Στο θέμα του ακαδημαικού επιπέδου που λες ούτε εγώ έχω συναντήσει. Αλλά στο θέμα " αγορά εργασίας" έχω συναντήσει αρκετούς, οι οποίοι είναι και σε καλές θέσεις. Πχ στο Μεταφορών όσους γνωστούς έχω υπάρχουν ως ΤΕ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΙ, το ίδιο και στην Εφορια που πλεον δεν παιρνει ΤΕ. Δεν ξερω γενικά τι παίζει. Αλλά πχ το ΠΕ που σήμερα έχει ένα κύρος στην αγορά εργασίας, πάλι άνεργους έχει, και η πλειοψηφία μένει εκτός ΑΣΕΠ, οπότε δεν ξέρω ακριβώς να σου πω. Βγαινει η Υπουργος Παιδειας και λεεει, οτι θα εφαρμοσουμε τη ΣΥνθηκη της Μπολονια. Άντε και την εφαρμόζεις. Ποιος μου λέει εμένα για το πτυχίο μου. Είμαστε 500 χιλ πτυχιούχοι ΤΕΙ τι θα απογίνουν όλοι αυτοί? Και αντε εγω θα φυγω ΕΞωτερικο δεν με πολυπειράζει. Αλλά κάποιον που θέλει να κάτσει εδώ... Δύσκολα τα πράγματα
agnostos13 Δημοσ. 26 Οκτωβρίου 2020 Δημοσ. 26 Οκτωβρίου 2020 (επεξεργασμένο) 32 λεπτά πριν, m.gial είπε Στο θέμα του ακαδημαικού επιπέδου που λες ούτε εγώ έχω συναντήσει. Αλλά στο θέμα " αγορά εργασίας" έχω συναντήσει αρκετούς, οι οποίοι είναι και σε καλές θέσεις. Πχ στο Μεταφορών όσους γνωστούς έχω υπάρχουν ως ΤΕ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΙ, το ίδιο και στην Εφορια που πλεον δεν παιρνει ΤΕ. Δεν ξερω γενικά τι παίζει. Αλλά πχ το ΠΕ που σήμερα έχει ένα κύρος στην αγορά εργασίας, πάλι άνεργους έχει, και η πλειοψηφία μένει εκτός ΑΣΕΠ, οπότε δεν ξέρω ακριβώς να σου πω. Βγαινει η Υπουργος Παιδειας και λεεει, οτι θα εφαρμοσουμε τη ΣΥνθηκη της Μπολονια. Άντε και την εφαρμόζεις. Ποιος μου λέει εμένα για το πτυχίο μου. Είμαστε 500 χιλ πτυχιούχοι ΤΕΙ τι θα απογίνουν όλοι αυτοί? Και αντε εγω θα φυγω ΕΞωτερικο δεν με πολυπειράζει. Αλλά κάποιον που θέλει να κάτσει εδώ... Δύσκολα τα πράγματα Η συνθήκη της Μπολόνια αν θυμάμαι καλά δεν διαχωρίζει Πανεπιστήμια από ΤΕΙ καθώς με βάση τις διδακτικές μονάδες είναι αντίστοιχα. Από εκεί και πέρα ξεχωρίζει τα ΙΕΚ που είναι μέχρι 2-ετούς φοίτησης. Και φυσικά βάζει στο παιχνίδι τα ιδιωτικά εκπαιδευτικά ιδρύματα. Θα είναι τραγελαφικό (αλλά όχι απίθανο) πάντως στην Ελλάδα να αναγνωριστούν τα ιδιωτικά κολέγια ως αντίστοιχα των Πανεπιστημίων (βάση διδακτικών μονάδων) και να υπάρχει ακόμα ο διαχωρισμός ως προς τα ΤΕΙ. Επεξ/σία 26 Οκτωβρίου 2020 από agnostos13
Επισκέπτης Δημοσ. 26 Οκτωβρίου 2020 Δημοσ. 26 Οκτωβρίου 2020 1 λεπτό πριν, agnostos13 είπε Η συνθήκη της Μπολόνια αν θυμάμαι καλά δεν διαχωρίζει Πανεπιστήμια από ΤΕΙ καθώς με βάση τις διδακτικές μονάδες είναι αντίστοιχα. Από εκεί και πέρα ξεχωρίζει τα ΙΕΚ που είναι μέχρι 2-ετούς φοίτησης. Και φυσικά βάζει στο παιχνίδι τα ιδιωτικά εκπαιδευτικά ιδρύματα. Θα είναι τραγελαφικό (αλλά όχι απίθανο) πάντως στην Ελλάδα να αναγνωριστούν τα ιδιωτικά κολέγια ως αντίστοιχα των Πανεπιστημίων (βάση διδακτικών μονάδων) και να υπάρχει ακόμα διάκριση ως προς τα ΤΕΙ. Αυτό σου εξηγώ ότι ο διαχωρισμός υπάρχει μόνο στην Ελλάδα. ΙΣΟΤΙΜΑ είναι αλλά στην Ελλάδα δεν υπάρχει ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΑ. Τα ΙΕΚ τα βαζει στο επίπεδο 5. Τα κολλέγια τα αναγνώρισε γιατί χρόνια και έτη φωτός αναγνωρίζονταν στο Εξωτερικό. Θα είναι απίθανο και σκάνδαλο αν δεν κάνουν τα ΤΕ ΚΑΙ ΤΑ ΠΕ ΕΝΑ, με εξαίρεση τα 5ετή τμήματα και εδώ στην Ελλάδα. Δηλαδή σε όλο το κόσμο τα ΤΕΙ θα αναγνωρίζονται κανονικά και εδώ όχι?
_Theo_ Δημοσ. 26 Οκτωβρίου 2020 Δημοσ. 26 Οκτωβρίου 2020 (επεξεργασμένο) 40 λεπτά πριν, agnostos13 είπε Θα είναι τραγελαφικό (αλλά όχι απίθανο) πάντως στην Ελλάδα να αναγνωριστούν τα ιδιωτικά κολέγια ως αντίστοιχα των Πανεπιστημίων (βάση διδακτικών μονάδων) και να υπάρχει ακόμα ο διαχωρισμός ως προς τα ΤΕΙ. Δυστυχώς το πιο πιθανό είναι να γίνει αυτό. Το σωστό όμως θα ήταν: α) Αναγνώριση επαγγελματικών δικαιωμάτων σε όσα πρώην ΤΕΙ δεν έχουν. β) Κατάργηση του λεκτικού ΤΕ και ενοποίηση του με το λεκτικό ΠΕ (δηλ. ΠΕ=ΤΕ) στο δημόσιο και όπως ήδη γίνεται για διορισμό στην εκπαίδευση. γ) ΑΜΜΕΣΗ αντιστοίχιση νέων πτυχίων ΑΕΙ με τα παλαιά ΤΕΙ για όσους το επιθυμούν. Μετά ας κάνουν ότι θέλουν με τα Κολλέγια και τα ΙΕΚ. Τελειά και πάυλα. Επεξ/σία 26 Οκτωβρίου 2020 από _Theo_
Dark_panel Δημοσ. 26 Νοεμβρίου 2021 Δημοσ. 26 Νοεμβρίου 2021 (επεξεργασμένο) Στις 23/10/2020 στις 11:56 ΠΜ, Επισκέπτης είπε Εμένα η απορία μου είναι γιατί στον υπόλοιπο κόσμο τα ΙΕΚ ΔΕΝ αναγνωρίζονται ΠΟΥΘΕΝΑ, και εδώ τα βάζουν στη τυπική εκπαίδευση... Ειμαι λιγο καθυστερημενη στο τοπικ αλλά οκ Καταρχας αυτο το "ΠΟΥΘΕΝΑ", με κεφαλαια κιολας, ειναι τελειως λαθος. Σε Αμερικη/Καναδα η πιστοποιηση ΕΟΠΠΕΠ (πτυχιο ΙΕΚ) ονομαζεται Associate's Degree και πολλα πανεπιστημια τους σε δεχονται να συνεχισεις τις σπουδες σου σε επιπεδο Bachelor, ακομη κ απ το 2ο ετος.. Στην Ευρωπη, εχει απλως την ισχυ ενος Associate's Degree, δηλαδη πανω απο απολυτηριο λυκειου, κατω απο bachelor, απλα. Τωρα, για να δεχτει ενα τμημα να παρει πτυχιουχος εοππεπ, πρεπει να το δεχτει η Συγκλητος ολοκληρη του πανεπιστημιου. Ειδες κανενα πανεπιστημιο, εν ετει 2021 να δεχεται αποφοιτους ΙΕΚ?? Κανεναν πλην ενος (του Μεσογειακου) και μονο το τμημα ΔΕΤ τους..τα υπολοιπα τμηματα, στα υπολοιπα πανεπιστημια, θα δεχτουν 0 εισακτεους.. Ας πουμε ομως οτι δεχονταν..το προβλημα σου εσενα προσωπικα ποιο ειναι?? Δεν ειπαν ποτέ οτι θα τους βαλουν αερα πατερα, θα περασουν απο κατατακτηριες, κανονικα. Οποιος επιτυχει, γιατι να μη μπορει να σπουδασει και να παρει πτυχιο bachelor? Υπαρχουν και παιδια που τελειωνουν ΙΕΚ, αγαπουν το αντικειμενο τους και θελουν να συνεχισουν να σπουδαζουν και να το εξελιξουν. Δε βλεπω κανενα κακο σε αυτο.. Επεξ/σία 27 Νοεμβρίου 2021 από Dark_panel 1
Theo1903 Δημοσ. 29 Νοεμβρίου 2021 Δημοσ. 29 Νοεμβρίου 2021 (επεξεργασμένο) On 25/10/2020 at 23:37, agnostos13 said: Γιατί, ένας διδάκτορας από πρώην ΤΕΙ δεν μπορεί να εργαστεί-τυπικά-ως καθηγητής σε Πανεπιστήμιο; Θεωρητικά μπορεί. Για να γίνεις "διδάκτορας" όπως λές πρέπει να κατέχεις διδακτορικό τίτλο και αν δεν απατώμαι τα ΤΕΙ δεν δίνουν διδακτορικά. Ανεξαρτήτου του πρώτου τίτλου σπουδών λοιπόν, ο τελευταίος είναι αυτός που μετράει. Ειδικά για τις θέσεις καθηγητών πανεπιστημίου το διδακτορικό είναι το bare minimum requirement, απο εκεί και πέρα υπάρχει μια σειρά απο δημοσιεύεσεις/συνέδρια και ακαδημαική έρευνα που πρέπει να έχει ο εκάστοτε υποψήφιος για να έχει την οποιαδήποτε πιθανότητα για την θέση. Όσο για το "τεχνολογικό" vs "πανεπιστημιακό" τμήμα, θεωρώ πως η προσεγγιση βρίσκεται στην σωστή κατεύθυνση. Ένα τμήμα καλείται σε περίπου 4 χρόνια, να σε κάνει γνώστη τόσο σε θεωρητικό όσο και πρακτικό επίπεδο σε ένα ευρύ θέμα όπως "πληροφορική" . Στις περισσότερες των περιπτώσεων, οι επαγγελματικές κατευθύνσεις που μπορείς να ακολουθήσει έπειτα είναι πολλές και αρκετά διαφορετικές μεταξύ τους. Αλλιώς θα έπρεπε να είναι δομημένη η εκπαίδευση του φοιτητή που θέλει να γίνει deep learning researcher και ασχολείται με την έρευνα που εξελίσσει την θεωρία πίσω απο τα εργαλεία που οι υπόλοιποι ασχολούμαστε και αλλιώς αυτή ενός ατόμου που εργαζεται σε κάποια θέση DevOps ή έχει ολόκληρο datacenter υπ'ευθύνη του (ή οτιδήποτε τέλος πάντων πιο "τεχνικό"). Το λάθος δεν είναι ο διαχωρισμός, το λάθος είναι η σύγκριση και η υποβάθμιση τους ενός ή του άλλου. Όταν σαν χώρα και σαν εκπαιδευτικό σύστημα προσπεράσουμε αυτό το "κόλλημα" θεωρώ πως και καλύτεροι επαγγελματίες και καλύτεροι ερευνητές θα αρχίσουν να βγαίνουν απο τις σχολες. Επεξ/σία 29 Νοεμβρίου 2021 από Theo1903 1
Dark_panel Δημοσ. 29 Νοεμβρίου 2021 Δημοσ. 29 Νοεμβρίου 2021 19 λεπτά πριν, Theo1903 είπε Θεωρητικά μπορεί. Για να γίνεις "διδάκτορας" όπως λές πρέπει να κατέχεις διδακτορικό τίτλο και αν δεν απατώμαι τα ΤΕΙ δεν δίνουν διδακτορικά. Ανεξαρτήτου του πρώτου τίτλου σπουδών λοιπόν, ο τελευταίος είναι αυτός που μετράει. Ειδικά για τις θέσεις καθηγητών πανεπιστημίου το διδακτορικό είναι το bare minimum requirement, απο εκεί και πέρα υπάρχει μια σειρά απο δημοσιεύεσεις/συνέδρια και ακαδημαική έρευνα που πρέπει να έχει ο εκάστοτε υποψήφιος για να έχει την οποιαδήποτε πιθανότητα για την θέση. Όσο για το "τεχνολογικό" vs "πανεπιστημιακό" τμήμα, θεωρώ πως η προσεγγιση βρίσκεται στην σωστή κατεύθυνση. Ένα τμήμα καλείται σε περίπου 4 χρόνια, να σε κάνει γνώστη τόσο σε θεωρητικό όσο και πρακτικό επίπεδο σε ένα ευρύ θέμα όπως "πληροφορική" . Στις περισσότερες των περιπτώσεων, οι επαγγελματικές κατευθύνσεις που μπορείς να ακολουθήσει έπειτα είναι πολλές και αρκετά διαφορετικές μεταξύ τους. Αλλιώς θα έπρεπε να είναι δομημένη η εκπαίδευση του φοιτητή που θέλει να γίνει deep learning researcher και ασχολείται με την έρευνα που εξελίσσει την θεωρία πίσω απο τα εργαλεία που οι υπόλοιποι ασχολούμαστε και αλλιώς αυτή ενός ατόμου που εργαζεται σε κάποια θέση DevOps ή έχει ολόκληρο datacenter υπ'ευθύνη του (ή οτιδήποτε τέλος πάντων πιο "τεχνικό"). Το λάθος δεν είναι ο διαχωρισμός, το λάθος είναι η σύγκριση και η υποβάθμιση τους ενός ή του άλλου. Όταν σαν χώρα και σαν εκπαιδευτικό σύστημα προσπεράσουμε αυτό το "κόλλημα" θεωρώ πως και καλύτεροι επαγγελματίες και καλύτεροι ερευνητές θα αρχίσουν να βγαίνουν απο τις σχολες. Ωραια και σωστα τα λες φιλε μου αλλά για να προσπεραστουν αυτα τα κολληματα, πρεπει πρωτα να γινουν πολλα άλλα, απο πανεπιστημια και κυβερνησεις μαζι. Τα οποια όμως δε διαβλεπω καμια προθεση να γινονται, κυριως απ τη μερια των κυβερνησεων, οι οποιες ασχολουνται μόνο με το ποιος θα μπει στα πανεπιστημια και πώς..κι απο κει και περα, το χαος. 1
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα