Προς το περιεχόμενο

Gaming Monitors News/Comparison


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
23 minutes ago, akoinonitos said:

Το banding ειναι πιο εντονο σε srgb σε σχεση με p3 λογω του μικροτερου color space φανταζομαι αν και παιζουν και αλλα πραγματα ρολο.

αντιθέτως.. λογο του ευρύτερου color space οπου εχει το P3 μπορεί να εχουμε πιο έντονο banding καθως αν μιλαμε για 8bit οι 256 διαβαθμίσεις ειναι πιο αραιες μεταξύ τους.

το banding ειναι κυρίως θέμα 8bit vs 10bit και μετά λογο video processing οπου τα monitors εχουν ελάχιστο, σε αντίθεση τις tv που εχουν heavy.

23 minutes ago, akoinonitos said:

Το srgb  εχει ενα λογο που υπαρχει ,τωρα αν ειναι "ψοφιο" σε σχεση με αλλα color spaces προφανως και ειναι. Υπαρχουν παιχνιδια που ειναι αρκετα flat χρωματικα πχ το wukong που δεν εχουν και hdr ,εκει αν βαλεις p3 θα σου δωσει πιο εντονα χρωματα. Αυτα ειναι γουστα παιδια ,τι θελει ο καθενας να βλεπει και τι του αρεσει ,τσαμπα αναλωνεστε σε αυτα. 

αν το παιχνιδι ειναι flat ειναι flat γιατι το σχεδίασαν να ειναι ετσι. Το καλυτερο αποτέλεσμα θα στο δώσει αν βρεις σε ποιο colorspace το σχεδιασαν (που συνήθως νομιζω δεν αναφέρουν) και βαλεις το ιδιο. Δεν γνωρίζω αν οι game engines δινουν δυνατότητα διαφορετικων colorspace... αλλα αφου sRGB, P3 δεν υποστηριζουν metadata, θεωρώ οτι δεν γινεται.. θελει να το ψάξετε.

23 minutes ago, akoinonitos said:

Το native ειναι το full gamut που έχει το μονιτορ.

Αστέρι! τι ειναι το gamut ομως; :P και ΔΕΝ πρεπει να το επιλέγεται ποτέ καθως τιποτα δεν εχει σχεδιαστεί με βάση αυτό το προτυπο. Εχει ομως την χρήση του...

Επεξ/σία από prefuse
  • Απαντ. 4,6k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.
1 minute ago, prefuse said:

αν το παιχνιδι ειναι flat ειναι flat γιατι το σχεδίασαν να ειναι ετσι. Το καλυτερο αποτέλεσμα θα στο δώσει αν βρεις σε ποιο colorspace το σχεδιασαν (που συνήθως νομιζω δεν αναφέρουν) και βαλεις το ιδιο. Δεν γνωρίζω αν οι game engines δινουν δυνατότητα διαφορετικων colorspace... αλλα αφου sRGB, P3 δεν υποστηριζουν metadata, θεωρώ οτι δεν γινεται.. θελει να το ψάξετε.

Το game engine κάνει ίδιο render σε κάθε περίπτωση, άρα υποθέτω ότι αν το παιχνίδι υποστηρίζει native HDR θα γίνεται πάντα σε 10bit με wide color gamut/volume. Αν δεν υποστηρίζει θα γίνεται ή σε sRGB ή σε κάποιο color space αντίστοιχο με το μέσο monitor της εποχής του.

Δημοσ.
7 λεπτά πριν, prefuse είπε

τι ειναι το gamut ομως; :P και ΔΕΝ πρεπει να το επιλέγεται ποτέ καθως τιποτα δεν εχει σχεδιαστεί με βάση αυτό το προτυπο. Εχει ομως την χρήση του...

Ε εαν εχεις καλιμπραρει το μονιτορ  μπορει να το χρησιμοποιεις.  Βεβαια ποιος θα κατσει  να καλιμπραρει monitor για να παιζει παιχνιδια ,ανουσιο ειναι. 

Δημοσ.
1 minute ago, elpenor said:

Το game engine κάνει ίδιο render σε κάθε περίπτωση, άρα υποθέτω ότι αν το παιχνίδι υποστηρίζει native HDR θα γίνεται πάντα σε 10bit με wide color gamut/volume. Αν δεν υποστηρίζει θα γίνεται ή σε sRGB ή σε κάποιο color space αντίστοιχο με το μέσο monitor της εποχής του.

στις ταινιες/σειρες οπως και στα cinematic των παιχνιδιών γινεται color grade scene by scene με απόλυτο έλεγχο απο τον colorist.

στα παιχνιδια επειδη ειναι interactive το color grade το αναλαμβάνει η game engine, δεν εχω ιδέα πως ακριβώς λειτουργεί. αν μαθεις/γνωρίζεις, στειλε λινκ

 

1 minute ago, akoinonitos said:

Ε εαν εχεις καλιμπραρει το μονιτορ  μπορει να το χρησιμοποιεις.  Βεβαια ποιος θα κατσει  να καλιμπραρει monitor για να παιζει παιχνιδια ,ανουσιο ειναι. 

γιατί παιρνεις καλυτερο μονιτορ; καλυτερη κάρτα γραφικών, cpu, ψύκτρα κτλ; για καλυτερη εμπειρία..

αλλο αν δεν θέλεις να πληρώσεις για αυτό ή δεν το θεωρείς βασικό.

Δημοσ.
28 λεπτά πριν, elpenor είπε

 

Πόσα παιχνίδια πλέον δεν υποστηρίζουν HDR; Είναι θέμα τύχης ότι όσα παιχνίδια μου έχει ζητήσει ο μικρός εκτός από τα Mario έχουν native HDR και τα πιο παλιά έχουν Auto HDR optimizations;

Ε υπαρχουν μωρε καποια πχ wukong  και υπαρχουν και καποια που το hdr τους δεν ειναι καλο ,πχ στo  assassins creed mirage. 

5 λεπτά πριν, prefuse είπε

στις ταινιες/σειρες οπως και στα cinematic των παιχνιδιών γινεται color grade scene by scene με απόλυτο έλεγχο απο τον colorist.

στα παιχνιδια επειδη ειναι interactive το color grade το αναλαμβάνει η game engine, δεν εχω ιδέα πως ακριβώς λειτουργεί. αν μαθεις/γνωρίζεις, στειλε λινκ

 

γιατί παιρνεις καλυτερο μονιτορ; καλυτερη κάρτα γραφικών, cpu, ψύκτρα κτλ; για καλυτερη εμπειρία..

αλλο αν δεν θέλεις να πληρώσεις για αυτό ή δεν το θεωρείς βασικό.

Δεν διαφωνω αλλα πες μου εσυ ποσοι θα πανε να καλιμπραρουν ενα gaming μονιτορ σε σχεση με καποιον που το εχει για δουλεια.

  • Like 1
Δημοσ.
36 minutes ago, elpenor said:

2. Δεν είναι θέμα video processing αλλά gamma και calibration. Στα monitor έχουμε sRGB color space με 2.2 gamma, ιδανικό για πιο φωτεινούς χώρους όμως με χρώματα πιο washed out. Στις τηλεοράσεις έχουμε Rec 709 color space (ίδια color primaries με το sRGB) με gamma BT.1886 (πιο κοντά στο 2.4), ιδανικό για θέαση σε σκοτεινό δωμάτιο με καλύτερο contrast και πιο saturated midtones.

Στα monitor δεν εχουμε κανένα "αναγκαστικό" προτυπο γιατι ο καθένας χρησιμοποιεί το μονιτορ για διαφορετικό λόγο, αν κανεις εκτυπώσεις το πιο πιθανό ειναι να εχεις Αdobe RGB, αν κανεις γενική χρήση sRGB, αν εισαι hi-end φωτογραφος ProPhoto κτλ

Στις tv "αναγκαστικά" εχουμε rec709 αν βλεπουμε σε συνθηκες χαμηλου φωτισμου βάζουμε 2.4 και 100nits αλλα για πολυ φωτεινό χώρο μπορουμε να εχουμε και 2.2 ή και 2.0 με οση φωτεινοτητα θελουμε, ολα αυτα για SDR, και P3/REC2020 για HDR

Το sRGB που ανέφερες για 100 nits δεν ισχύ και μάλλον μπερδεύτηκες με το rec709 που ειναι παρόμοια.

 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
8 minutes ago, prefuse said:

Το sRGB που ανέφερες για 100 nits δεν ισχύ και μάλλον μπερδεύτηκες με το rec709 που ειναι παρόμοια.

Έχω βάλει και το link από την wikipedia. Screen luminance level 80 cd/m2

27 minutes ago, prefuse said:

A: Ε εαν εχεις καλιμπραρει το μονιτορ  μπορει να το χρησιμοποιεις.  Βεβαια ποιος θα κατσει  να καλιμπραρει monitor για να παιζει παιχνιδια ,ανουσιο ειναι. 

P: γιατί παιρνεις καλυτερο μονιτορ; καλυτερη κάρτα γραφικών, cpu, ψύκτρα κτλ; για καλυτερη εμπειρία..

αλλο αν δεν θέλεις να πληρώσεις για αυτό ή δεν το θεωρείς βασικό.

Μα δεν έχεις καλύτερη εμπειρία αν κάνεις calibrate το monitor. Το (SDR) calibration γίνεται πάντα σε sRGB στα 100 nits, αυτό κάνουν όλοι οι επαγγελματίες. Εγώ προτιμώ να παίξω (αν έπαιζα) ένα game στο default του monitor και ας είναι λίγο εκτός το skin color παρά να βλέπω τα ψόφια χρώματα και να μην έχω φωτεινότητα.

Πέρα από αυτό πες ότι έκανες calibrate το monitor, έφτιαξες το σωστό ICC profile μετά πως θα κάνεις το game να το διαβάσει; Τα games δεν κάνουν gamut transformations, μόνο τα color aware προγράμματα κάνουν. Θα πρέπει να έχεις ειδική οθόνη που να μπορεί να κάνει hardware calibration.

Επεξ/σία από elpenor
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
48 minutes ago, akoinonitos said:

Ε υπαρχουν μωρε καποια πχ wukong  και υπαρχουν και καποια που το hdr τους δεν ειναι καλο ,πχ στo  assassins creed mirage. 

Δεν διαφωνω αλλα πες μου εσυ ποσοι θα πανε να καλιμπραρουν ενα gaming μονιτορ σε σχεση με καποιον που το εχει για δουλεια.

μετρημένοι στα δάκτυλα μπορεί και κανένας.. αλλα τι σχέση εχει αυτο ρε;

32 minutes ago, elpenor said:

Έχω βάλει και το link από την wikipedia. Screen luminance level 80 cd/m2

Μα δεν έχεις καλύτερη εμπειρία αν κάνεις calibrate το monitor. Το (SDR) calibration γίνεται πάντα σε sRGB στα 100 nits, αυτό κάνουν όλοι οι επαγγελματίες. Εγώ προτιμώ να παίξω (αν έπαιζα) ένα game στο default του monitor και ας είναι λίγο εκτός το skin color παρά να βλέπω τα ψόφια χρώματα και να μην έχω φωτεινότητα.

αντε παλι sRGB στα 100 nits..

Δεν υπαρχει standard για luminance σε sRGB για ποια χρήση;

ποιος σου ειπε οτι δεν μπορεις να κάνεις calibration σε sRGB με 300 nits?

calibration κανεις για να εχεις σωστo gamma και χρώματα στην φωτεινότητα που απαιτεί ο χώρος ή που θέλεις..

τα 100nits ειναι σε rec709 για reference monitors.

επίσης ποιος σου ειπε οτι αν το μονιτορ σου εχει καλη κάλυψη P3, δεν μπορεις να κάνεις calibration σε P3 και να βλεπεις σωστά και το περιεχόμενο που εχει σχεδιαστεί σε p3 (προφανώς) αλλα και αυτο που ειναι σε sRGB εφοσον το παιχνίδι διαθέτει color management.

1 hour ago, elpenor said:

3. Το sRGB είναι ψόφιο σε σχέση με τις δυνατότητες της οθόνης, έχει πολύ μικρό χρωματικό εύρος και από τα specs του πολύ μικρή φωτεινότητα.

Αν εχεις σχεδιάσει κάτι σε sRGB και εχεις σωστό calibration δεν τιθεται θέμα ψόφιου.

δηλαδή οταν βλέπεις bluray που ειναι rec709 (παρομοιο colorspace με sRGB) στην τηλεοραση σου λες τι ψοφια χρώματα εχει; αυτοι στο hollywood δεν ξερουν τι κάνουν και μας δίνουν ψόφια χρώματα.

ρε ποσα μπουκάλια κρασί ήπιες, ασε και κανένα, δυσκολες μέρες έρχονται..

Επεξ/σία από prefuse
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
36 minutes ago, prefuse said:

Δεν υπαρχει standard για luminance σε sRGB για ποια χρήση;

ποιος σου ειπε οτι δεν μπορεις να κάνεις calibration σε sRGB με 300 nits?

calibration κανεις για να εχεις σωστo gamma και χρώματα στην φωτεινότητα που απαιτεί ο χώρος ή που θέλεις..

τα 100nits ειναι σε rec709 για reference monitors.

επίσης ποιος σου ειπε οτι αν το μονιτορ σου εχει καλη κάλυψη P3, δεν μπορεις να κάνεις calibration σε P3 και να βλεπεις σωστά και το περιεχόμενο που εχει σχεδιαστεί σε p3 (προφανώς) αλλα και αυτο που ειναι σε sRGB εφοσον το παιχνίδι διαθέτει color management.

Μπορεί να μην υπάρχει όπως λες standard αλλά υπάρχει συνηθισμένη πρακτική. Όπως γράφεις για 100nits σε Rec.709 monitors το ίδιο 100nits ισχύει και για τα sRGB reference monitors. Πέρα από τα άπειρα links που αναφέρουν τα 80-120nits μπορείς να δεις πως κάνουν calibrate στο rtings στη σελίδα που αναφέρει το color accuracy (https://www.rtings.com/monitor/tests/picture-quality/color-accuracy). Αν πας στο table που έχει και να προσθέσεις στήλες after calibration. Θα δεις ότι όλα τα monitor τα κάνουν calibrate στο sRGB color space με 100 nits.

Δεν έχω ακούσει ποτέ για παιχνίδια που να υποστηρίζει color management. Αν κάνεις calibration σε P3 τα χρώματα στα (SDR) παιχνίδια θα είναι πιο off από ότι αν κάνεις reset monitor και βάλεις το default mode.

Επεξ/σία από elpenor
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 hour ago, elpenor said:

5. To native είναι το color space με όρια τις δυνατότητες του panel. Πχ αν πούμε ότι θέλουμε το 255, 0, 0 δηλαδή το πιο έντονο κόκκινο αν έχουμε το monitor σε native color space και δεν κάνουμε color managment το monitor θα μας δείξει όσο πιο έντονο κόκκινο μπορεί να βγάλει το panel. Αν έχουμε διαλέξει sRGB θα μας βγάλει ένα πολύ πιο ψόφιο κόκκινο γιατί το sRGB δεν υποστηρίζει πολύ κορεσμένα χρώματα.

Αριστος! Για να καταλάβεις τι ήπιες.. για το sRGB και τα ψοφια χρώματα... αν βάλεις μια ταινια να παίζει και παρακολουθείς ενα waveform monitor δεν πρόκειται να ξεπεράσει το 70-80% κοινως τα πολύ κορεσμένα χρώματα θα τα δεις μονάχα σε καμια αντανάκλαση απο τον ήλιο σε μια κοκκινη φεράρι ή στα φώτα περιπολικού/ασθενοφόρου και σε ελάχιστες αλλες ειδικές περιπτώσεις εφέ.

2 minutes ago, elpenor said:

Μπορεί να μην υπάρχει όπως λες standard αλλά υπάρχει συνηθισμένη πρακτική. Πέρα από τα άπειρα links που αναφέρουν τα 80-120nits μπορείς να δεις πως κάνουν calibrate στο rtings στη σελίδα που αναφέρει το color accuracy (https://www.rtings.com/monitor/tests/picture-quality/color-accuracy). Αν πας στο table που έχει και να προσθέσεις στήλες after calibration. Θα δεις ότι όλα τα monitor τα κάνουν calibrate στο sRGB color space με 100 nits.

Δεν έχω ακούσει ποτέ για παιχνίδια που να υποστηρίζει color management.

τα 80-120 nits ειναι σε D50 που ειναι το λευκό του χαρτίου για εκτυπώσεις, το γράφει και στην wiki που εβαλες.

και καλά κάνουν στο rting γιατι πρεπει να εχουν μια σταθερά οπου όλα τα μονιτορ μπορουν να φτασουν και θα έτσι θα μπορουν να τα συγκρίνουν και τα 100nits τα πήραν απο το rec709 που ειναι για video..

Quote

Αν κάνεις calibration σε P3 τα χρώματα στα (SDR) παιχνίδια θα είναι πιο off από ότι αν κάνεις reset monitor και βάλεις το default mode.

πιο ειναι το default mode? το native εννοεις; αυτο που γραφεις δεν βγάζει νοημα.

Επεξ/σία από prefuse
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
35 minutes ago, prefuse said:

Αριστος! Για να καταλάβεις τι ήπιες.. για το sRGB και τα ψοφια χρώματα... αν βάλεις μια ταινια να παίζει και παρακολουθείς ενα waveform monitor δεν πρόκειται να ξεπεράσει το 70-80% κοινως τα πολύ κορεσμένα χρώματα θα τα δεις μονάχα σε καμια αντανάκλαση απο τον ήλιο σε μια κοκκινη φεράρι ή στα φώτα περιπολικού/ασθενοφόρου και σε ελάχιστες αλλες ειδικές περιπτώσεις εφέ.

Καταλαβαίνω τι λες αλλά τα παραδείγματα που γράφεις έχουν να κάνουν περισσότερο με το color volume (τα πολύ κορεσμένα χρώματα σε συνθήκες μεγάλης φωτεινότητας). Ακόμα και ένας πίνακας, ένα φυσικό υλικό ή ένα λουλούδι μπορεί να έχει χρώματα έξω από το color gamut του sRGB στα 100nits. Τώρα στα παραδείγματα που έφερες (που είναι στα 1000+ nits) πέρα από το ότι είναι έξω από το color gamut του sRGB είναι έξω και από το color volume που έχουν οι περισσότερες οθόνες ακόμα και σε HDR.

Στο θέμα μας όμως δηλαδή τα παιχνίδια, εγώ προσωπικά θέλω να βλέπω κορεσμένα έντονα χρώματα στις περισσότερες περιπτώσεις, δεν με νοιάζει το color accuracy και το λέω έχοντας κάνει πολλές συγκρίσεις παλαιότερα. Τώρα όσο αφορά τις ταινίες φυσικά και θέλω το monitor να είναι όσο πιο calibrated γίνεται.

35 minutes ago, prefuse said:

πιο ειναι το default mode? το native εννοεις; αυτο που γραφεις δεν βγάζει νοημα.

Ναι το native ενοοώ, ότι το native είναι πιο wide (κάποιες φορές) από το DCI-P3 δεν σημαίνει ότι θα δείξει τα χρώματα πιο off από το DCI-P3.

Το χρώμα είναι RGB, πχ έχω μία απόχρωση 200, 200, 50. Στο DCI-P3 το τρίγωνο (CIE 1931) απέχει πολύ περισσότερο στο πράσινο από ότι στο κόκκινο ή στο μπλε από το sRGB. Αν στο τρίγωνο του native η απόσταση του πράσινου από το sRGB είναι πχ παρόμοια με την απόσταση από τα άλλα δύο χρώματα θα έχω πιο κοντινό hue σε σχέση με το αρχικό χρώμα, αν είναι ίδιες οι αποστάσεις θα είναι σαν απλά να έχω ανεβάσει το saturation.

Αν έχω ένα gray και βάλω το monitor σε DCI-P3 θα γίνει αρκετά πράσινο, στο native ανάλογα με το panel θα αλλάξει πάλι το χρώμα, συνήθως προς το κόκκινο, όμως σε αρκετά μικρότερο βαθμό.

Επεξ/σία από elpenor
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
17 minutes ago, elpenor said:

Καταλαβαίνω τι λες αλλά τα παραδείγματα που γράφεις έχουν να κάνουν περισσότερο με το color volume (τα πολύ κορεσμένα χρώματα σε συνθήκες μεγάλης φωτεινότητας). Ακόμα και ένας πίνακας, ένα φυσικό υλικό ή ένα λουλούδι μπορεί να έχει χρώματα έξω από το color gamut του sRGB στα 100nits. Τώρα στα παραδείγματα που έφερες (που είναι στα 1000+ nits) πέρα από το ότι είναι έξω από το color gamut του sRGB είναι έξω και από το color volume που έχουν οι περισσότερες οθόνες ακόμα και σε HDR.

Στο θέμα μας όμως δηλαδή τα παιχνίδια, εγώ προσωπικά θέλω να βλέπω κορεσμένα έντονα χρώματα στις περισσότερες περιπτώσεις, δεν με νοιάζει το color accuracy και το λέω έχοντας κάνει πολλές συγκρίσεις παλαιότερα. Τώρα όσο αφορά τις ταινίες φυσικά και θέλω το monitor να είναι όσο πιο calibrated γίνεται.

ναι βρε αλλα calibration δεν ειναι μονο το colorspace αλλα και gamma/eotf που ειναι σημαντικότερο απο το color accuracy που λες οτι δεν σε ενδιαφέρει.. άσε τα χρώματα..πες οτι δεν σε πειράζει αν το μαυρο κοκκινίζει, το λευκο πρασινίζει, τα skin tones ειναι σαν να ειναι άρρωστοι κ.α.

Δηλ αγοράζεις ενα ακριβό μονιτορ για να χάνεις λεπτομέρειες σε φωτεινά/σκοτεινά σημεία αρκεί να εχει άπλετη φωτεινότητα και μαύρο που μπορει να κρύβει λεπτομέρειες που θα επρεπε να ειναι εμφανή;

δεν σου προτεινω να κάνεις calibration απλά επισημάνω την αναγκαιότητα και γιατί ειναι σημαντική η αγορά ενος μονιτορ με καλό εργοστασιακό calibration το οποιο βέβαια θα χαθεί μετά απο 300-500+ ώρες, αναλογα και το ποσο γρήγορα κάνει drift το μονιτορ, αλλα τουλάχιστον θα ειναι λιγότερο λάθος απο ενα αλλο με χειρότερο εργοστασιακό calibration.

 

για δες τους ολους μαζι, εχει κανένας λευκός ίκτερο, μήπως οι έγχρωμοι κιτρινίζουν και φαινονται ψεύτικοι σαν τα παιχνίδια που παιζς, ο δεξιά εχει κιτρινίλες και ιλαρά στα χέρια; μηπως ολοι ειναι lifeless και ψόφιοι; στο κοκκινο φορεμα και γενικά στα ρούχα τους έχει απομείνει καμια λεπτομέρεια ή ειναι flat καμμένα ολα..

Επεξ/σία από prefuse
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 hour ago, prefuse said:

ναι βρε αλλα calibration δεν ειναι μονο colorspace αλλα και gamma/eotf που ειναι σημαντικότερο απο το color accuracy που λες οτι δεν σε ενδιαφέρει.. άσε τα χρώματα..πες οτι δεν σε πειράζει αν το μαυρο κοκκινίζει, το λευκο πρασινίζει κτλ

Δηλ αγοράζεις ενα ακριβό μονιτορ για να χάνεις λεπτομέρειες σε φωτεινά/σκοτεινά σημεία αρκεί να εχει άπλετη φωτεινότητα και μαύρο που μπορει να κρύβει λεπτομέρειες που θα επρεπε να ειναι εμφανή;

δεν σου προτεινω να κάνεις calibration απλά επισημάνω την αναγκαιότητα και γιατί ειναι σημαντική η αγορά ενος μονιτορ με καλό εργοστασιακό calibration το οποιο βέβαια θα χαθεί μετά απο 300-500+ ώρες, αναλογα και το ποσο γρήγορα κάνει drift το μονιτορ, αλλα τουλάχιστον θα ειναι λιγότερο λάθος απο ενα αλλο με χειρότερο εργοστασιακό calibration.

Αν βάλεις ένα monitor σε DCI-P3 μετά το λευκό θα πρασινίζει, όμως στο native έχουν φροντίσει το λευκό να μην είναι πολύ μακρυά. (Δες και το σχόλιο πιο πάνω που έγινε merge).

Το μαύρο που κρύβει λεπτομέρειες που θα έπρεπε να είναι εμφανής είναι μεγάλο πρόβλημα στο gaming αλλά οι εταιρείες έχουν φροντίσει για αυτό στα gaming monitors:
1. Παλιά είχαν πολύ μικρό default gamma (εποχή TN ήταν ακόμα και 1.8 μερικά)
2. Σήμερα έχουν κάτι επιλογές που αλλάζουν το gamma, δεν θυμάμαι πως τις λένε. (Black Boost, Black Stabilizer, Shadow Boost κάπως έτσι)

Το να χάσω highlights σε ένα game το προτιμώ από το να έχω λιγότερο κορεσμένα χρώματα. Κοίτα είναι καθαρά θέμα προτίμησης, στις ταινίες είμαι αρκετά purist, στα παιχνίδια αδιαφορώ. Και δεν νομίζω ότι είμαι μόνο εγώ που αδιαφορώ, έβλεπα video για το assasin creed mirage που αναφέρθηκε νωρίτερα, στο HDR είναι πολύ πιο ρεαλιστικό όμως όλοι το θεωρούν φρικτό και το προτιμούν υπερφωτισμένο με πιο saturated ψεύτικα χρώματα.

1 hour ago, prefuse said:

για δες τους ολους μαζι, εχει κανένας λευκός ίκτερο, μήπως οι έγχρωμοι κιτρινίζουν και φαινονται ψεύτικοι σαν τα παιχνίδια που παιζς, ο δεξιά εχει κιτρινίλες και ιλαρά στα χέρια; μηπως ολοι ειναι lifeless και ψόφιοι; στο κοκκινο φορεμα και γενικά στα ρούχα τους έχει απομείνει καμια λεπτομέρεια ή ειναι flat καμμένα ολα..

Τα δικά μου monitor είναι σε sRGB mode λόγω δουλειάς και μοντέλα αρκετά καλά calibrated από το εργοστάσιο, δεν είναι gaming. Πρέπει να πάω κάτω να το δω στο δωμάτιο του μικρού στο Xiaomi που ιδίως με το HDR mode και το local dimming high μπορεί να τους δείχνει και σαν εξωγήινους. Όμως αν είχα τρόπο να σου δείξω πόσο πιο ωραία φαίνονται στο Xiaomi τα παιχνίδια σε σχέση με τις δικές μου οθόνες...

Θα πάω όμως αύριο από περιέργεια, θα βγάλω το HDR mode και θα τα δω με local dimming και χωρίς με το default profile.

Τώρα που έβαλα στην βασική μου οθόνη το default profile πάλι μια χαρά τους δείχνει αλλά δεν είναι gaming οθόνη.

Έβαλα και στην φτηνή 4K οθόνη το default mode και ο πάνω δεξιά δείχνει σαν να έχει κάποιο πρόβλημα υγείας... Τίποτα φοβερό όμως, με μία αντιβίωση την βγάζει, τουλάχιστον δεν είναι πράσινος όπως αν έβαζα DCI-P3. Προσωπικά και θα καταλάβω απόλυτα αν κάποιος έχει αντίθετη άποψη, αν ήταν παιχνίδι θα προτιμούσα το default mode που κάνει το κόκκινο φόρεμα απίστευτα saturated παρά το sRGB που δείχνει τον πάνω δεξιά σωστά.

Επεξ/σία από elpenor
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 hour ago, elpenor said:

Το χρώμα είναι RGB, πχ έχω μία απόχρωση 200, 200, 50. Στο DCI-P3 το τρίγωνο (CIE 1931) απέχει πολύ περισσότερο στο πράσινο από ότι στο κόκκινο ή στο μπλε από το sRGB. Αν στο τρίγωνο του native η απόσταση του πράσινου από το sRGB είναι πχ παρόμοια με την απόσταση από τα άλλα δύο χρώματα θα έχω πιο κοντινό hue σε σχέση με το αρχικό χρώμα, αν είναι ίδιες οι αποστάσεις θα είναι σαν απλά να έχω ανεβάσει το saturation.

 

mceclip2.png

mceclip5.png

【科普】电视显示器色域科普:sRGB,DCI-P3,Adobe RGB色域,Rec.2020,广色域都是些啥?一文读懂 - 知乎

εδω βουτας στα βαθια και χανεται η μπάλα. τουλαχιστον την έχασα εγω.

παραπάνω βλέπεις το ιδιο colorspace sRGB και δεξιά και αριστερά.

ξανακάνε την διατύπωση :P

Quote

Αν έχω ένα gray και βάλω το monitor σε DCI-P3 θα γίνει αρκετά πράσινο, στο native ανάλογα με το panel θα αλλάξει πάλι το χρώμα, συνήθως προς το κόκκινο, όμως σε αρκετά μικρότερο βαθμό.

αναλογα το ποιος διαχειρίζεται το gamma correction, gpu, icc profile, monitor, 1D LUT, 3D LUT, o σημαιοφόρος Τριψίδης;

P3 και sRGB εχουν το ιδιο gamma και δεν αλλάζει ειτε εχεις P3/sRGB, οποτε θεωρητικά το greyscale balance παραμένει ίδιο και δεν θα έπρεπε να πρασινίζει, κοκκινίζει.

ομως μερικα μονιτορ εχουν διαφορετικο internal processing για το καθε colorspace, οποτε εκει μπορει να μην κρατήσει το ιδιο white point και να αλλοιωθεί το greyscale balance και να βλέπεις τις διαφορές που αναφέρεις.

εχουμε ξεφύγει ομως.

 

το θέμα ειναι ένα,

οτι σε sRGB εχεις λιγότερο banding απο ότι σε μεγαλύτερου εύρους colorspace οπως DCI-P3 οπως λανθασμένα πιστεύουν αρκετοί. Βάζοντας δηλ το μονιτορ σε DCI-P3 ενω το υλικό εχει σχεδιαστεί για αναπαραγωγή σε sRGB θα έχετε περισσότερο banding απο οτι αν ειχατε το σωστό sRGB colorspace 

Επεξ/σία από prefuse
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
25 minutes ago, prefuse said:

 

mceclip2.png

mceclip5.png

【科普】电视显示器色域科普:sRGB,DCI-P3,Adobe RGB色域,Rec.2020,广色域都是些啥?一文读懂 - 知乎

εδω βουτας στα βαθια και χανεται η μπάλα.

παραπάνω βλέπεις το ιδιο colorspace sRGB και δεξιά και αριστερά.

ξανακάνε την διατύπωση :P

αναλογα το ποιος διαχειρίζεται το gamma correction, gpu, icc profile, monitor, 1D LUT, 3D LUT, o σημαιοφόρος Τριψίδης;

P3 και sRGB εχουν το ιδιο gamma και δεν αλλάζει ειτε εχεις P3/sRGB, οποτε θεωρητικά το greyscale balance παραμένει ίδιο και δεν θα έπρεπε να πρασινίζει, κοκκινίζει.

ομως μερικα μονιτορ εχουν διαφορετικο internal processing για το καθε colorspace, οποτε εκει μπορει να μην κρατήσει το ιδιο white point και να αλλοιωθεί το greyscale balance και να βλέπεις τις διαφορές που αναφέρεις.

εχουμε ξεφύγει ομως.

 

το θέμα ειναι ένα,

οτι σε sRGB εχεις λιγότερο banding απο ότι σε μεγαλύτερου εύρους colorspace οπως DCI-P3 οπως λανθασμένα πιστεύουν αρκετοί.

Την παρακάτω εικόνα πρέπει να δεις.

LB0305-2-1-1024x682.png.90e10dc486ddfc67b73d87aafd8d441a.png

Δες πόσο απέχει το τρίγωνο του DCI-P3 στις 3 γωνίες από το sRGB. Οι αποστάσεις είναι πολύ δυσανάλογες στο P3.

Ή αν δεν θέλεις να μιλήσουμε τεχνικά ας το δούμε πιο απλά, βάζεις το monitor σε DCI-P3 βλέπεις ότι νάναι, βάζεις το Xiaomi σε Native βλέπεις πιο saturated χρώματα πολύ λιγότερο ότι νάναι από το P3.

Αυτό που λες για το banding είναι πολύ λογικό. Όμως ίσως να υπάρχει εξήγηση για αυτό που έβλεπε ο Arkin.

Επεξ/σία από elpenor

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...