Προς το περιεχόμενο

Gaming Monitors News/Comparison


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
47 λεπτά πριν, dimoskoutr είπε

Στις φωτογραφίες που έβαλες τίποτα δεν είναι φαίνεται καμμένο στην xiaomi. Έχουμε πιο πίσω link να το δω και εγώ στη δική μου; Με hdr windows calibration tool κι ένα κλικ κατεβασμένα τα red παίζω hdr. Τι στο καλό τόσο παραπλανούν οι φωτογραφίες που έβαλες;

Παρακάτω το link, δες το σε SDR και μετά HDR, θα δεις ότι έχει τεράστια διαφορά και σε SDR θα κάψει τα λευκά.

Spoiler

 

 

Δημοσ.
33 λεπτά πριν, akoinonitos είπε

Διαβασες /καταλαβες το ποστ μου αναποδα  νομιζω Δημο.

Πιθανόν φίλτατε, βραδάκι Κυριακής, ποδόσφαιρα, μπάσκετ, ενδιάμεσα insomnia ε ίσως χάθηκα. 😁

10 λεπτά πριν, Razor333 είπε

Παρακάτω το link, δες το σε SDR και μετά HDR, θα δεις ότι έχει τεράστια διαφορά και σε SDR θα κάψει τα λευκά.

  Εμφάνιση κρυμμένου περιεχομένου

 

 

Ίσως παρασύρθηκα με τις φωτογραφίες που έβαλες με την C1 και την xiaomi και μπήκα σε διαδικασία σύγκρισης τους στις φώτο.

  • Haha 1
Δημοσ.
7 ώρες πριν, prefuse είπε

Ακι εχεις μπερδεψει SDR με HDR και το ss που βαζεις και ΠΑΛΙ δεν εχει σχέση με το βιντεο

Μιλησα πουθενα για HDR;τιποτα δεν μπερδεψα,εβαλα 2 εικονες απο τα video review της x95l κ της bravia 9 που δεν ειναι σε hdr αλλα σε sdr κ αλλος βγαζει φωτο απο το κινητο του κ μου λεει εγω βλεπω κανονικα τα details,εσυ μου λες που βλεπω το βιντεο κοκ...

οταν κανεις capture ενα screenshot δεν εχουν σημασια οι ρυθμισεις που εχεις στο monitor η στην τηλεοραση σου,μονο εαν εχεις πειραξει ρυθμισεις απο την gpu θα φανουν λαθος.

O vincent γραφει οτι εχει high exposure για να φανει περισσοτερο το blooming αλλα στην φωτο της bravia 9 δεν εχει high exposure διοτι εχει κρασαρισμενα μαυρα ενω στην x95l εχει κανονικα high exposure κ συγκρινοντας τις 2 εικονες καποιος βλεπει οτι η bravia 9 εχει καλυτερο local dimming πραγμα που δεν ισχυει.

Τωρα εαν εσυ θελεις να χειροκροτησω μια τηλεοραση που κοστιζει 3Κ κ εχει τοσο χαλια local dimming τι να πω......

image.png

image.png

Δημοσ.
Στις 15/12/2024 στις 7:27 ΜΜ, Razor333 είπε

Αυτό με το why HDR is so dark, είναι και λίγο πρόβλημα κατανόησης, κάποιοι περιμένουν ότι το HDR πρέπει να είναι μόνιμα σε τρελή φωτεινότητα το monitor, στην πράξη σημαίνει ότι το monitor μπορεί να δείχνει από μερικά nits μέχρι 1000δες, αντί να έχεις πιο flat brightness με μικρότερο range, οπότε κάποια σημεία θα είναι όντως πιο σκοτεινά από SDR και κάποια πολύ πιο φωτεινά, αν όμως δεν βλέπεις τα πολύ πιο φωτεινά καταλλήγεις με την εντύπωση ότι γενικά είναι σκοτεινό και ότι δεν έχει και τόσο βάθος.

Τώρα οι ταινίες είναι ιδιαίτερη περίπτωση, δεν νομίζω ότι γίνεται κάποιο mastering για να προωθήσουν τις OLED, απλά πολλές είναι σκοτεινές για να κρύξουν άλλα πράγματα, όπως κακά σκηνικά, κακό action, κακό CGI, στο interstellar όμως δεν βλέπω ο Nolan να το τσίπαρε, η φωτεινότητα είναι στο θεό.

Στα games επίσης δεν κρύβεσαι, τα περισσότερα έχουν ρυθμίσεις, αν το monitor σου μπορεί να δείξει τα nits που βάζεις, θα δεις την αντίστοιχη φωτεινότητα και το πολύ μεγαλύτερο εύρος και σε μεγάλο παράθυρο, όχι σε 2%.

Τέλος είναι αστείο να προσπαθείς να καταλάβεις πως θα δείχνει το XY monitor που θες να πάρεις, βλέπωντας στο παλιό σου monitor, SDR video στο youtube, πως θα δείχνει σε HDR το όποιο monitor θέλεις να πάρεις vs κάποιο άλλο, στην καλύτερη των περιπτώσεων να έχει κάνει ο άλλος normalize την φωτεινότητα στο πιο φωτεινό monitor και όχι σε ένα mid point, που από την μία ευνοεί το πιο σκοτεινό monitor, από την άλλη μπορεί να βγάλει αδυναμίες όπως blooming κτλ. που είναι πολύ λιγότερο ορατές με γυμνό μάτι.

Τελικά υπήρχε ένα bug στο MPC που έκανε την εικόνα πολύ θαμπή εκτός full screen. Τώρα είναι νορμάλ το Godzilla. Απλά νορμάλ(πέραν των highlights και κάποιων άλλων πηγών φωτός), όπως και με το powerDVD που τα κάνει όλα αυτόματα και σωστά.

Δεν είπα ότι το κάνουν για να προωθήσουν την Χ τεχνολογία. Απλά βλέπουν τι κυριαρχεί και προσαρμόζονται σε αυτό. Για παράδειγμα στο Avatar περίμενα οι εξωτερικές σκηνές να είναι π.χ. mastered στα 400nits αντί για τα λ.χ. 200 στις εσωτερικές για να φανεί κάποια διαφορά και ούτε αυτό συμβαίνει.

Μου κάνει εντύπωση και το ανεβασμένο μαύρο. Δεν είναι η πρώτη φορά που το συναντάω σε ταινία και σε game. Γιατί τους είναι τόσο δύσκολο να το φτιάξουν;

 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Άκρως ενδιαφέρον blog-post για την ουσία του HDR:

https://daejeonchronicles.com/2024/01/25/most-of-hdrs-range-is-in-the-shadows-but-is-shadow-detail-really-hdrs-greatest-advantage/

Παρατίθενται απόψεις επαγγελματιών του χώρου από το ένα άκρο στο άλλο. Άλλος θεωρεί ότι το HDR είναι "all about the shadows", άλλος ότι είναι για μέσες φωτεινότητες με λίγα εκτυφλωτικά peaks και άλλος "all about the brightness".

Υπάρχουν όμως και κάποια αντικειμενικά δεδομένα. Ας τα δούμε:

Spoiler

“Generally speaking, lower black levels receive better ratings… As the user preference score for the average of all test clips increases with decreasing black levels, the curve starts to flatten around 0.005 cd/m2. This means, that the perceived differences with black levels lower than 0.005 cd/m2 are not as noticeable. At the same time, the results suggest that black levels above 0.005 cd/m2 are much less preferred… These test results indicate that a black level of 0.005 cd/m2 provides a sufficiently differentiated viewing experience. It is DCI’s conclusion that black levels above that level are insufficient in achieving a compelling HDR experience, and black levels below 0.005 cd/m2 perform similarly and do not provide significant additional value.” DCI Memorandum on HDR Double-Blind Image Testing

Διπλό τυφλό τεστ(ό,τι εγκυρότερο επιστημονικά) της  DIGITAL CINEMA INITIATIVES διαπίστωσε ότι επίπεδα μαύρου κάτω από 0,005 cd/m2 δεν έχουν καμία σημαντική επίδραση στην αντιληπτή ποιότητα της εικόνας. Απολύτως εφικτά για miniLED σε low APL σκηνές.

Παρόμοιο ήταν και το αποτέλεσμα δοκιμών της Society for Imaging Science and Technology. Παρόμοιο ταβάνι(0,003 nits) αλλά με ακόμα υψηλότερα επίπεδα μαύρου να ικανοποιούν. Ακόμα και κοντά στα 0,1nits.

https://www.researchgate.net/publication/336700905_Effects_of_Black_Luminance_Level_on_Image_Quality

Spoiler

The black luminance level between about 0.003 and 0.1 cd/m2 does not significantly affect image quality. [When] the black level is 0.1 or higher, the preference of the image decreases. The best performance is achieved when the black level is 0.003, but there is no big difference from 0.1 cd/m2.” Effects of Black Luminance Level On Image Quality, Ye Seul Baek, Youngshin Kwak, Sehyeok Park,2019 Society for Imaging Science and Technology. The test used a 65″ 3840×2160 OLED TV.

Όλα αυτά πιθανότατα σε σκοτεινές σκηνές. Τι γίνεται όμως στις πιο φωτεινές;

Graph credit: A Model of Local Adaptation, Vangorp et. al. Comparison of physical and visible dynamic range for a few selected scenes from the Southampton-York Natural Scenes (SYNS) dataset.

spacer.png

Εδώ βλέπουμε πραγματικό dynamic range vs dynamic range που βλέπει ο άνθρωπος. Μετρημένα σε stops(1 stop=1 διπλασιασμός φωτεινότητας). Το πραγματικό dynamic range εκτείνεται αρκετά βαθιά στο σκοτάδι. Όμως το αντιληπτό dynamic range βρίσκεται στη μέση. Εκεί που τα miniLED διαπρέπουν. Τα elevated blacks τους δεν επηρεάζουν την ποιότητα της εικόνας, γιατί η όρασή μας σε φωτεινή σκηνή χάνει την διακριτική της ικανότητα για σκοτεινές λεπτομέρειες.

Συμπέρασμα: Άλλο η θεωρία και άλλο τι βλέπει ο άνθρωπος στην πράξη. Τα "απόλυτα μαύρα" δεν έχουν αξία από ένα σημείο και κάτω.

Επεξ/σία από pirmen56
Δημοσ.

Στο πλαίσιο ευκαρπίας υπάρχει στημένη μια Odyssey G6. Περιεργάζοντας την σήμερα διαπίστωσα ότι το matte panel κάνει όντως καλή δουλειά όσον αφορά τις αντανακλάσεις αλλά δεν είναι για μένα γιατί θέλω την ζωντάνια  και το βάθος που δίνει στα χρώματα το glossy panel. Άσε που το matte κάνει την οθόνη να φαίνεται σαν ips panel. Για τα χρώματα η αλήθεια είναι ότι δεν με εντυπωσίασαν καθόλου, επουδενί δλδ δεν έλεγες ότι βλέπω ένα qd-oled panel, ήταν όλα υπερκορεσμένα και αφύσικα, ειδικά όταν άνοιγες το hdr στα windows φωτίζονταν τόσο πολύ που έχαναν τελείως την απόχρωση τους, φαίνονταν δλδ υπερβολικά φωτισμένα και δεν ξέρω αν φταίει για αυτό το quantum dot layer που έχουν αυτά τα panel ή ο υπερβολικός φωτισμός του καταστήματος που έκανε επίσης τα μαύρα να φαίνονται σαν γκρί. Όσον αφορά την γραμματοσειρά, υπάρχει όντως μια θολούρα στο κείμενο που δεν υπάρχει σε ips και va panel αλλά είναι ανεκτό στα μάτια μου και θα μπορούσα να ζήσω με αυτό και το λεγόμενο fringing το οποίο δεν με ενόχλησε καθόλου να πω την αλήθεια. Σε γενικές γραμμές δεν θα αγόραζα το συγκεκριμένο μοντέλο γιατί δεν είναι του γούστου και των αναγκών μου. Δεν με εντυπωσίασε σε κανένα σημείο αν και κοστίζει μόλις 600 ευρώ, αν δεν ήξερα ότι είναι qd-oled panel άνετα θα σου έλεγα πως βλέπω ένα καλό ips panel. Περισσότερο με απογοήτευσε η απόδοση του σε hdr, μου θύμισε κάτι ανάλογο που έβλεπα και εγώ όταν σύνδεσα την LG G1 με το pc μου όταν είχα τα windows 10, τότε βρήκα ότι έφταιγε το λειτουργικό και σταμάτησα να το χρησιμοποιώ. Κοντολογίς με κλειστό το hdr έπαιζε καλύτερα (!) και λέω τι φάση? Δυστυχώς δεν μπόρεσα να βρω πουθενά στημένη μια woled οθόνη για να δω πως φαίνονται εκεί τα χρώματα, το hdr και η γραμματοσειρά για να κάνω συγκρίσεις. Ίσως συνήθισα μετά από τόσα χρόνια τις oled της lg και να μου φαίνονται πολύ διαφορετικές οι qd-oled, τι να πω..

  • Like 2
Δημοσ.

Στα μαγαζιά το φωτεινότερο μόνιτορ κερδίζει τις εντυπώσεις. Όσο περισσότερο φως στον χώρο τόσο τελειότερα φαίνονται τα μαύρα των IPS/VA. Ειδικά δε αν έχουν και υψηλή φωτεινότητα, το SDR τους μοιάζει με HDR.

Αυτό με το αλλοίωση των χρωμάτων του samsung odyssey G6 QD-OLED σε HDR μου ακούγεται σαν επίδραση του ABL. Μου θυμίζει το παρακάτω βίντεο στο 01:39 όπου παρουσιάζει την απώλεια χρώματος ως δήθεν επίδραση της υψηλότερης φωτεινότητας και όχι αδυναμίας του δικού του OLED. Σε monitor με απόθεμα φωτεινότητας τα χρώματα δεν θα 'πρεπε να ξεθωριάζουν. Αυτό που δείχνει μοιάζει με αλλοίωση του gamma curve. Τα midtones γίνονται φωτεινότερα ενώ τα highlights έχουν ήδη τερματίσει, δίνοντας αίσθηση "ξεπλύματος".

Spoiler

 

 

  • Like 1
Δημοσ.

HDR implementation in Windows 10 and 11 has improved over time, but it still has some challenges.

Windows HDR Behavior

1. HDR Signal Output:

When enabled, Windows outputs an HDR10 signal, which should follow the PQ (Perceptual Quantizer) EOTF.

However, how well this is implemented can depend on:

The content being displayed.

The app or game in use.

The monitor/TV and its HDR capabilities.


2. Issues with HDR Implementation:

Overly Bright or Dull Image:

Desktop elements like icons and UI often look overly bright or out of place, as Windows doesn’t handle SDR-to-HDR tone mapping consistently across devices.

HDR tone mapping may also be suboptimal for some displays, leading to either oversaturated or washed-out colors.


Black Crush:

Poor calibration or tone mapping can cause details in shadows to be lost, especially on displays with suboptimal HDR capabilities.


Deviation from PQ EOTF:

On some setups, Windows HDR does not strictly follow the PQ EOTF curve, causing inconsistencies with how brightness and contrast are rendered.


Content Mismatch:

HDR-enabled games and video apps (like Netflix or YouTube) often work better than general desktop usage, which may not be properly HDR-aware.


SDR Content in HDR Mode:

SDR content displayed in HDR mode can appear either overly bright or dim due to Windows' often inconsistent SDR-to-HDR mapping.


3. Calibration Challenges:

Even with professional calibration, some displays require additional fine-tuning outside of Windows to match PQ EOTF for HDR content.

Windows' HDR brightness slider helps adjust overall luminance, but it’s a band-aid for a deeper tone-mapping issue.


Windows 11 Improvements

Windows 11 introduced some refinements for HDR:

Auto HDR:

Automatically enhances SDR games to HDR, often with good results for supported titles.


Improved UI for HDR Settings:

Offers more granular controls for brightness and SDR/HDR balance.


Better PQ Compliance:

Windows 11 does better than Windows 10 in following the PQ EOTF curve but may still vary depending on the display and GPU driver.


Common Troubleshooting Steps

1. Enable HDR Mode:

Make sure HDR is enabled in Display Settings and also in the app or game.



2. Check Monitor/TV Settings:

Ensure the display is in HDR mode and properly set for its maximum brightness.

Disable features like "Dynamic Contrast" or "Eco Modes" that can interfere with HDR rendering.



3. Calibrate the Display:

Use calibration tools like ColourSpace or Calman to ensure proper PQ EOTF compliance.



4. Driver Updates:

Ensure your GPU drivers are updated, as these can significantly impact HDR performance

HDR on Windows 10 is functional but has significant issues like over-brightened UI elements and poor tone mapping.

HDR on Windows 11 has seen improvements, especially for gaming and supported apps, but desktop HDR implementation is still inconsistent.

To get the best results, professional calibration and display-specific tuning are often necessary. However, for many users, the HDR experience in Windows still doesn't match the flawless implementation seen in dedicated devices like TVs or consoles.


Στα μαγαζιά μπορείς να δεις το matt/ glossy coating, το κείμενο, το μενού, το design αν σου αρέσει και κάπου εκεί τελειώνει το evaluation. Καθώς ούτε οι συνθήκες, ούτε τα settings που έχουν επιλέξει βοηθάνε.

Το HDR όπως ίσως έχετε αντιληφθεί δεν δουλεύει απροβληματιστα σε windows και monitors.

  • Like 1
Δημοσ.

Σε HDR το SDR περιεχόμενο των windows φαίνεται ξεθωριασμένο μέχρι να ανοίξω το local dimming που πραγματοποιεί και tone mapping. Ύστερα είναι σαν να βλέπεις τα windows σε SDR mode.

Μόνιτορ(δηλαδή για το pc) που κοστίζει 600€ οφείλει να μην έχει τέτοια προβλήματα. Αν και υποψιάζομαι ότι δεν φταίει αυτό.

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
47 minutes ago, pirmen56 said:

Στα μαγαζιά το φωτεινότερο μόνιτορ κερδίζει τις εντυπώσεις. Όσο περισσότερο φως στον χώρο τόσο τελειότερα φαίνονται τα μαύρα των IPS/VA. Ειδικά δε αν έχουν και υψηλή φωτεινότητα, το SDR τους μοιάζει με HDR.

Αυτό με το αλλοίωση των χρωμάτων του samsung odyssey G6 QD-OLED σε HDR μου ακούγεται σαν επίδραση του ABL. Μου θυμίζει το παρακάτω βίντεο στο 01:39 όπου παρουσιάζει την απώλεια χρώματος ως δήθεν επίδραση της υψηλότερης φωτεινότητας και όχι αδυναμίας του δικού του OLED. Σε monitor με απόθεμα φωτεινότητας τα χρώματα δεν θα 'πρεπε να ξεθωριάζουν. Αυτό που δείχνει μοιάζει με αλλοίωση του gamma curve. Τα midtones γίνονται φωτεινότερα ενώ τα highlights έχουν ήδη τερματίσει, δίνοντας αίσθηση "ξεπλύματος".

  Hide contents

 

 

Γιατί αντί να γράφεις αυτά τα όμορφα που γράφεις δεν κάθεσαι να πάρεις κάνα βιβλίο και να διαβάσεις color science, να μάθεις και λίγο να καλιμπραρεις την οθόνη σου, τους όρους και το τι ακριβώς σημαίνουν ώστε να μην γράφεις όλα αυτά τα όμορφα που γράφεις;

Αλλά πρώτα απο όλα θα πρέπει να μάθεις πως είναι η σωστή εικόνα και γιατί είναι σωστή και γιατί υπάρχουν colorspace, gamma και όλα τα standard.

Ξεκινά από το ότι αν τα χρώματα είναι "ξεπλυμενα" είναι γιατί έτσι είναι στην πραγματικότητα. Αν δεν σου αρέσει αυτό, τότε δεν πας για την ρεαλιστική εικόνα που ακολουθούν τα standard αλλά με την εντυπωσιακή. Αν διαχωρίζεις αυτό, όλα καλά από όλους, το πρόβλημα τίθεται στο να βαπτίζουμε ρεαλιστικά το κάθε ψεύτικο enchantments ή προβληματικό calibration, της κάθε εταιρείας, για να κάνει ελκυστική μια τηλεόραση και να πετύχει την αγορά της από τον average Joe. Μετά είναι και ο μη σεβασμός στους δημιουργούς περιεχομένου και η μη αντίληψη των τεχνολογικών περιορισμών.

Υπάρχει εξαιρετική βιβλιογραφία, ενώ σε φόρουμ του εξωτερικού, που συχνάζουν professional calibrators θα σε βοηθήσουν για την κατανόηση  των παραπάνω. Αν δεν θέλεις και δεν έχεις χρόνο ή διάθεση, σεβαστό.

Κάντε και ένα subscribe στον quantum tv.

O classy δοκιμαζει διάφορες tv με διαφορετικές τεχνολογίες, δανείζεται από φίλους και κοντινά καταστήματα, τις καλιμπραρει και κάνει review... Λες να μην έπαιρνε mini led αν ήταν όντως καλύτερες στο δικό του χώρο, με τόσες που έχει δει από κοντά στον χώρο του; Και όχι μόνο αυτός αλλά και όλοι οι calibrators και γνωστοί αξιόπιστοι reviewers.

Κάνω unsubscribe γιατί μόνο κακό κάνω στο νήμα. Στην αρχή είχε λίγο πλάκα, πλέον καθόλου για όλους μας.

Κάποιος που θέλει, θα τα ψάξει και θα τα βρει μόνος του, απλά θεωρούσα κρίμα, κάποιος χωρίς εμπειρία, να διαβάζει όλα αυτά τα όμορφα και να τα παίρνει στα σοβαρά.

Ο ένας έκαψε τον άλλο, για το προβληματικό Xiaomi to be continued

Επεξ/σία από prefuse
Δημοσ.

Είχα την εντύπωση ότι τα win11 βελτιώθηκαν αισθητά όσον αφορά την απόδοση του HDR περιεχομένου σε σχέση με τα win10 αλλά τελικά μάλλον έκανα λάθος. Είναι όντως ανεπίτρεπτο να μην συνεργάζονται σωστά software και hardware και να μην ξέρει η οθόνη πως να αποδώσει σωστά την εικόνα που του ζητάει το λειτουργικό.

Ακόμη όμως και σε SDR περιεχόμενο, τα χρώματα της QD-OLED δεν με εντυπωσίασαν καθόλου, δεν είδα δλδ αυτό το μεγαλύτερο vibrance που έχουν σε σχέση με τα WOLED panel. Ίσως να το παρατηρούσα αν είχα δίπλα δίπλα μια WOLED αλλά και πάλι, το ότι δεν μου έκαναν κάποια εντύπωση σημαίνει ότι και το εύρος των χρημάτων μιας WOLED τις οποίες δουλεύω χρόνια τώρα, είναι υπεραρκετό, στα δικά μου τουλάχιστον μάτια.

Ίσως παίζει ρόλο το ότι δεν είμαι φίλος γενικά των υπερκορεσμένων χρωμάτων αλλά των φυσικών. Αν πάντως η απόδοσή του HDR σε οθόνες QD-OLED είναι αυτή που είδα σήμερα τότε OMG, μακριά και αγαπημένοι.

Δημοσ.
2 λεπτά πριν, prefuse είπε

Αλλά πρώτα απο όλα θα πρέπει να μάθεις πως είναι η σωστή εικόνα και γιατί είναι σωστή και γιατί υπάρχουν τα colorspace, gamma και όλα τα standard.

Η μουντή εικόνα που δείχνει ο Classy στο Filmmaker mode, με τις δυσδιάκριτες λεπτομέρειες στη σκιά(στην πράξη ίσως να είναι καλύτερα) σίγουρα δεν έχει καμία επαφή με το πώς δείχνει ένα ηλιόλουστο τοπίο από κοντά.

Αν καταστρέφουν τις ταινίες για να τις χωρέσουν στο περιορισμένο εύρος του Χ μέσου αναπαραγωγής τότε το reference χάνει την αξία του.

Αναφορά σε κείμενο

Ξεκινά από το ότι αν τα χρώματα είναι "ξεπλυμενα" είναι γιατί έτσι είναι στην πραγματικότητα.

Μόνο που το σχόλιό του για ξεπλυμένα χρώματα(loss of color) δεν είναι για το Filmmaker mode. Ξεπλυμένα γίνονται τα χρώματα στο Standard mode στα ~400 nits(και πάλι ΠΟΛΥ κάτω από ηλιόλουστη σκηνή) γιατί η οθόνη του έχει ήδη μαξάρει προκαλώντας προβλήματα. Ενώ στα 250nits που και πάλι δεν είναι το reference,  δεν αναφέρει πρόβλημα για αλλοιωμένα χρώματα.

Με αυτά που λέει ουσιαστικά εξηγεί γιατί υπάρχει τέτοια μουντάδα στις ταινίες. Όχι γιατί αυτή είναι η πραγματικότητα. Αλλά γιατί αν πλησιάζαμε την πραγματικότητα θα εκθέταμε μόνιτορς σαν και το δικό του.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 hour ago, pirmen56 said:

Η μουντή εικόνα που δείχνει ο Classy στο Filmmaker mode, με τις δυσδιάκριτες λεπτομέρειες στη σκιά(στην πράξη ίσως να είναι καλύτερα) σίγουρα δεν έχει καμία επαφή με το πώς δείχνει ένα ηλιόλουστο τοπίο από κοντά.

Αν καταστρέφουν τις ταινίες για να τις χωρέσουν στο περιορισμένο εύρος του Χ μέσου αναπαραγωγής τότε το reference χάνει την αξία του.

Μόνο που το σχόλιό του για ξεπλυμένα χρώματα(loss of color) δεν είναι για το Filmmaker mode. Ξεπλυμένα γίνονται τα χρώματα στο Standard mode στα ~400 nits(και πάλι ΠΟΛΥ κάτω από ηλιόλουστη σκηνή) γιατί η οθόνη του έχει ήδη μαξάρει προκαλώντας προβλήματα. Ενώ στα 250nits που και πάλι δεν είναι το reference,  δεν αναφέρει πρόβλημα για αλλοιωμένα χρώματα.

Με αυτά που λέει ουσιαστικά εξηγεί γιατί υπάρχει τέτοια μουντάδα στις ταινίες. Όχι γιατί αυτή είναι η πραγματικότητα. Αλλά γιατί αν πλησιάζαμε την πραγματικότητα θα εκθέταμε μόνιτορς σαν και το δικό του.

Έχεις δίκιο.

Διάβασε αν θέλεις κάνα βιβλίο και μετά αν είναι ξανά μιλάμε.

Pro tip: οι κινηματογραφιστές έχουν εντελώς αντίθετη παιδεία ως προς την σωστή κινηματογραφική εικόνα, από την συντριπτική πλειοψηφία των gamers που μεγάλωσε με video game αισθητική, oversaturated colors,  high frames και τηλεοπτικές σειρές sitcom. Αν και πλέον γυρίζονται κάποιες σειρές με κινηματογραφική αισθητική.

Οι πρώτοι μελετάνε την διάχυση του φωτός, τα χρώματα στο περιβάλλον, ζωγραφική, σύνθεση, καδρο, color science, φωτογραφία, αρχιτεκτονικη, πως διαχέεται το φως σε διαφορετικους αρχιτεκτονικούς χωρους κτλ οι δεύτεροι συνήθως δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με όλα αυτα και περνάνε πολλες ωρες σε ψηφιακο περιβάλλον (σε αντιθεση με τους πρώτους) και εχουν ως βαση τα artificial χρωματα που τους δίνει καποια τεχνολογία.

Ειναι δυνατόν καποιος που περνάει τις περισσότερες ωρες σε ψηφιακους κόσμους, να τον ενδιαφέρει περισσότερο ο ρεαλιστικός κοσμος και να μπορεί να κρίνει καλυτερα, τι ειναι ρεαλιστικό, απο κάποιον που σε καθημερινή βάση μελετάει, ειτε λογο επαγγέλματος, ειτε πάθους/αγαπης, τον ρεαλισμό;

παρε παράδειγμα τι ταινίες παρακολουθεί ενας gamer και γιατι εχουν επιλέξει συγκεκριμένα είδη και δες τι χρώματα και κορεσμό χρώματων χρησιμοποιουν οι συνήθως διεκπεραιωτικοι σκηνοθετες αυτων των ταινιων

μετα πάρε μια λίστα βραβευμένων ταινίων που δεν εχουν escapism απο την πραγματικότητα και ειναι περισσότερο δεμένες με τον ρεαλισμό, (καποιες δεν χρησιμοπουν ουτε cut) με καθημερινά, τετριμμένα θέματα και παρατήρησε τι χρώματα εχουν επιλέξει και γιατί. 

Καλή συνέχεια

 

Επεξ/σία από prefuse
Δημοσ.

Από τα σχόλια κάτι που δεν είχα σκεφτεί:

Αναφορά σε κείμενο

The colour washout you refer to at higher luminance levels on a WRGB OLED is due to white subpixel dilution destroying colour volume becaus the white subpixel is washout out the colours.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι η μεγαλύτερη φωτεινότητα δεν ξεθωριάζει τα χρώματα. Να υποθέσω ότι το dilution είναι κομμάτι της σωστής εικόνας;

Δημοσ.
16 ώρες πριν, music_lover είπε

Είχα την εντύπωση ότι τα win11 βελτιώθηκαν αισθητά όσον αφορά την απόδοση του HDR περιεχομένου σε σχέση με τα win10 αλλά τελικά μάλλον έκανα λάθος. Είναι όντως ανεπίτρεπτο να μην συνεργάζονται σωστά software και hardware και να μην ξέρει η οθόνη πως να αποδώσει σωστά την εικόνα που του ζητάει το λειτουργικό.

Ακόμη όμως και σε SDR περιεχόμενο, τα χρώματα της QD-OLED δεν με εντυπωσίασαν καθόλου, δεν είδα δλδ αυτό το μεγαλύτερο vibrance που έχουν σε σχέση με τα WOLED panel. Ίσως να το παρατηρούσα αν είχα δίπλα δίπλα μια WOLED αλλά και πάλι, το ότι δεν μου έκαναν κάποια εντύπωση σημαίνει ότι και το εύρος των χρημάτων μιας WOLED τις οποίες δουλεύω χρόνια τώρα, είναι υπεραρκετό, στα δικά μου τουλάχιστον μάτια.

Ίσως παίζει ρόλο το ότι δεν είμαι φίλος γενικά των υπερκορεσμένων χρωμάτων αλλά των φυσικών. Αν πάντως η απόδοσή του HDR σε οθόνες QD-OLED είναι αυτή που είδα σήμερα τότε OMG, μακριά και αγαπημένοι.

Ειδες καποιο hdr video η απλα ανοιξες το hdr και ησουν στο desktop?

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...