music_lover Δημοσ. 13 Δεκεμβρίου 2024 Δημοσ. 13 Δεκεμβρίου 2024 Υπάρχει ένα μεγάλο ποσοστό κατόχων qd-oled οθονών στο reddit,το youtube, σε forums κτλ που διαμαρτύρονται για eyestrain κάτι που υποστηρίζουν ότι δεν συμβαίνει με τις woled οθόνες και προσπαθώ να καταλάβω τι είναι αυτό που τους το προκαλεί. Το στρώμα φωσφόρου που έχουν οι qd-oled? Η έλλειψη polarized film? Είναι περίεργο. 1
akiskar123 Δημοσ. 13 Δεκεμβρίου 2024 Δημοσ. 13 Δεκεμβρίου 2024 Στις 11/12/2024 στις 11:10 ΜΜ, prefuse είπε Γιαυτο και το rtings προτείνει την ultrasharp με black ips για γενική χρήση αλλά και για φωτογραφία. Η LG 32UQ850V-W κ το 27αρι ειναι καλύτερες επιλογές,πιο φθηνές(παίζουν σε καλές τιμές αυτή τη περίοδο) κ με υποστήριξη για hardware calibration. Δυστυχώς δεν υπαρχουν reviews,έχει το ίδιο panel με αυτά της dell αλλά ευελπιστώ ότι η lg θα έχει ρυθμίσει καλύτερα το overdrive γιατί στις dell ειναι τραγικό.
Psycho_Warhead Δημοσ. 13 Δεκεμβρίου 2024 Δημοσ. 13 Δεκεμβρίου 2024 AOC launches AGON Pro AG326UD 4K 165Hz QD-OLED Gaming Monitor at $799 2
prefuse Δημοσ. 13 Δεκεμβρίου 2024 Δημοσ. 13 Δεκεμβρίου 2024 (επεξεργασμένο) 2 hours ago, akiskar123 said: Η LG 32UQ850V-W κ το 27αρι ειναι καλύτερες επιλογές,πιο φθηνές(παίζουν σε καλές τιμές αυτή τη περίοδο) κ με υποστήριξη για hardware calibration. Δυστυχώς δεν υπαρχουν reviews, έχει το ίδιο panel με αυτά της dell αλλά ευελπιστώ ότι η lg θα έχει ρυθμίσει καλύτερα το overdrive γιατί στις dell ειναι τραγικό. Ευχαριστω για το μήνυμα, ναι το γνωρίζω και εχουν ίδιο πανελ με το dell, αλλά δυστυχώς σχεδόν όλες οι εταιρείες για να πουλήσουν, γράφουν ανακρίβειες. Δυστυχώς για όσους έχουν συνεργαστεί με μαρκετινιστες τους είναι γνώριμη η φράση, "πολλοί θα το δουν, λίγοι θα το καταλάβουν" ..ακόμα λιγότεροι θα παραπονεθούν για παραπλάνηση. Short answer: όχι από όσο γνωρίζω, δεν είναι hardware calibration το συγκεκριμένο της LG γιατί δεν διαθέτει πρόσβαση σε 3D LUT 4 hours ago, music_lover said: Υπάρχει ένα μεγάλο ποσοστό κατόχων qd-oled οθονών στο reddit,το youtube, σε forums κτλ που διαμαρτύρονται για eyestrain κάτι που υποστηρίζουν ότι δεν συμβαίνει με τις woled οθόνες και προσπαθώ να καταλάβω τι είναι αυτό που τους το προκαλεί. Το στρώμα φωσφόρου που έχουν οι qd-oled? Η έλλειψη polarized film? Είναι περίεργο. Έλα ντε και εγώ αναρωτιέμαι... γιατί.. Τι αρέσει στην πλειοψηφία των gamers? To minimize eye fatigue and headaches while gaming for extended hours, here are general recommendations for monitor brightness (measured in nits), based on average picture level (APL) and ambient lighting: Recommended Monitor Brightness for Gaming: 1. Dark Room (Low Ambient Light) 100–150 nits A lower brightness reduces glare and eye strain in darker environments. Avoid extremely low settings to maintain visibility without eye fatigue. 2. Moderate Ambient Light 200–300 nits Suitable for rooms with soft lighting, where the monitor brightness matches the surrounding light level. 3. Bright Room (High Ambient Light) 300–400 nits Ensures good visibility while reducing the need to squint. Avoid going beyond this unless necessary to combat reflections. Other Tips to Prevent Eye Fatigue: Adjust APL: Use a monitor with an automatic brightness adjustment or manually adjust brightness based on the dominant APL of the game. Bright Scenes (High APL): Reduce brightness slightly to avoid excessive strain. Dark Scenes (Low APL): Ensure the monitor isn't too dim, as your eyes will strain more to see details. Blue Light Filter: Enable blue light reduction modes like "Night Mode" or "Warm Color Temperature" to reduce strain caused by excessive blue light. Refresh Rate: Use a high refresh rate (120 Hz or higher) to reduce motion blur and strain during fast-paced gaming. Breaks and Blinks: Follow the 20-20-20 rule: Every 20 minutes, look at something 20 feet away for 20 seconds to relax your eyes. Lighting Setup: Avoid gaming in complete darkness. Use bias lighting (e.g., a soft light source behind the monitor) to reduce contrast between the screen and surroundings. Ensure no direct light hits the screen to prevent glare. The recommendations provided are based on current research, professional guidelines, and practical experience in display calibration and ophthalmology. However, let me clarify the reasoning to ensure you're fully confident in the advice: Why the Recommended Nits Levels Work 1. Dark Room (100–150 nits): In low-light environments, high screen brightness causes glare and excessive contrast between the monitor and surroundings. Lower brightness (100–150 nits) matches the light level in the room, reducing strain on the eyes and minimizing discomfort. Source: Studies on optimal screen brightness for low-light use and recommendations from ophthalmology and display calibration communities. 2. Moderate Room Lighting (200–300 nits): Ambient light affects perceived brightness. Adjusting the monitor brightness to around 200–300 nits balances visibility with comfort. This range is consistent with sRGB and Rec. 709 standards, which are commonly used in monitors designed for accurate color and brightness. 3. Bright Room (300–400 nits): In well-lit environments, brighter monitors help combat ambient light and reflections. However, brightness beyond 400 nits can lead to eye fatigue. Source: This is supported by ergonomic studies that advise against excessive screen brightness relative to ambient lighting. Why It’s Not an Absolute Universal Rule While these recommendations are based on established principles, the ideal brightness depends on individual factors: Your eyes' sensitivity to brightness and contrast. Type of content (games with high or low APL vary in brightness demands). Room conditions, such as glare or uneven lighting. If you experience eye fatigue despite following these recommendations, consider these steps: Calibrate your monitor to ensure accurate luminance levels. Use adaptive brightness settings to adjust for varying APL. Visit an ophthalmologist to rule out underlying eye conditions like dry eye syndrome or astigmatism, which could exacerbate discomfort. The guidelines provided are widely accepted in professional calibration and ophthalmology circles, but individual experimentation is key to finding the most comfortable settings for you. Επεξ/σία 13 Δεκεμβρίου 2024 από prefuse
akiskar123 Δημοσ. 13 Δεκεμβρίου 2024 Δημοσ. 13 Δεκεμβρίου 2024 29 λεπτά πριν, prefuse είπε Short answer: όχι από όσο γνωρίζω, δεν είναι hardware calibration το συγκεκριμένο της LG γιατί δεν διαθέτει πρόσβαση σε 3D LUT
music_lover Δημοσ. 13 Δεκεμβρίου 2024 Δημοσ. 13 Δεκεμβρίου 2024 31 λεπτά πριν, prefuse είπε Ευχαριστω για το μήνυμα, ναι το γνωρίζω και εχουν ίδιο πανελ με το dell, αλλά δυστυχώς σχεδόν όλες οι εταιρείες για να πουλήσουν, γράφουν ανακρίβειες. Δυστυχώς για όσους έχουν συνεργαστεί με μαρκετινιστες τους είναι γνώριμη η φράση, "πολλοί θα το δουν, λίγοι θα το καταλάβουν" ..ακόμα λιγότεροι θα παραπονεθούν για παραπλάνηση. Short answer: όχι από όσο γνωρίζω, δεν είναι hardware calibration το συγκεκριμένο της LG γιατί δεν διαθέτει πρόσβαση σε 3D LUT Έλα ντε και εγώ αναρωτιέμαι... γιατί.. Τι αρέσει στην πλειοψηφία των gamers? To minimize eye fatigue and headaches while gaming for extended hours, here are general recommendations for monitor brightness (measured in nits), based on average picture level (APL) and ambient lighting: Recommended Monitor Brightness for Gaming: 1. Dark Room (Low Ambient Light) 100–150 nits A lower brightness reduces glare and eye strain in darker environments. Avoid extremely low settings to maintain visibility without eye fatigue. 2. Moderate Ambient Light 200–300 nits Suitable for rooms with soft lighting, where the monitor brightness matches the surrounding light level. 3. Bright Room (High Ambient Light) 300–400 nits Ensures good visibility while reducing the need to squint. Avoid going beyond this unless necessary to combat reflections. Other Tips to Prevent Eye Fatigue: Adjust APL: Use a monitor with an automatic brightness adjustment or manually adjust brightness based on the dominant APL of the game. Bright Scenes (High APL): Reduce brightness slightly to avoid excessive strain. Dark Scenes (Low APL): Ensure the monitor isn't too dim, as your eyes will strain more to see details. Blue Light Filter: Enable blue light reduction modes like "Night Mode" or "Warm Color Temperature" to reduce strain caused by excessive blue light. Refresh Rate: Use a high refresh rate (120 Hz or higher) to reduce motion blur and strain during fast-paced gaming. Breaks and Blinks: Follow the 20-20-20 rule: Every 20 minutes, look at something 20 feet away for 20 seconds to relax your eyes. Lighting Setup: Avoid gaming in complete darkness. Use bias lighting (e.g., a soft light source behind the monitor) to reduce contrast between the screen and surroundings. Ensure no direct light hits the screen to prevent glare. The recommendations provided are based on current research, professional guidelines, and practical experience in display calibration and ophthalmology. However, let me clarify the reasoning to ensure you're fully confident in the advice: Why the Recommended Nits Levels Work 1. Dark Room (100–150 nits): In low-light environments, high screen brightness causes glare and excessive contrast between the monitor and surroundings. Lower brightness (100–150 nits) matches the light level in the room, reducing strain on the eyes and minimizing discomfort. Source: Studies on optimal screen brightness for low-light use and recommendations from ophthalmology and display calibration communities. 2. Moderate Room Lighting (200–300 nits): Ambient light affects perceived brightness. Adjusting the monitor brightness to around 200–300 nits balances visibility with comfort. This range is consistent with sRGB and Rec. 709 standards, which are commonly used in monitors designed for accurate color and brightness. 3. Bright Room (300–400 nits): In well-lit environments, brighter monitors help combat ambient light and reflections. However, brightness beyond 400 nits can lead to eye fatigue. Source: This is supported by ergonomic studies that advise against excessive screen brightness relative to ambient lighting. Why It’s Not an Absolute Universal Rule While these recommendations are based on established principles, the ideal brightness depends on individual factors: Your eyes' sensitivity to brightness and contrast. Type of content (games with high or low APL vary in brightness demands). Room conditions, such as glare or uneven lighting. If you experience eye fatigue despite following these recommendations, consider these steps: Calibrate your monitor to ensure accurate luminance levels. Use adaptive brightness settings to adjust for varying APL. Visit an ophthalmologist to rule out underlying eye conditions like dry eye syndrome or astigmatism, which could exacerbate discomfort. The guidelines provided are widely accepted in professional calibration and ophthalmology circles, but individual experimentation is key to finding the most comfortable settings for you. If you'd like, I can help you test and adjust these levels further for your specific setup and preferences. Αυτά τα γενικά recommendations δεν εξηγούν γιατί όσοι νιώθουν κούραση σε μια QD-OLED, νιώθουν καλύτερα με μια WOLED.
prefuse Δημοσ. 13 Δεκεμβρίου 2024 Δημοσ. 13 Δεκεμβρίου 2024 (επεξεργασμένο) 36 minutes ago, akiskar123 said: Θέλεις long answer; Aγόρασε την και μετά φώναξε κάποιον να την κάνει hardware calibration Για να εξακριβώσουμε κατά πόσο αληθεύει. Μακάρι να ίσχυε αλλά κατά 99% είναι αυτό που σου γράφω παρακάτω. Το συγκεκριμένο LG ΔΕΝ έχει hardware calibration αλλά βαφτίζει έτσι το software calibration που γίνεται μέσω του LG calibration app που διαθέτει (πολύ χαμηλών επιδόσεων αλλά πολύ εύκολο στην χρήση το ειχαείχα δοκιμασειμαε) που δεν κάνει τίποτα παραπάνω από ένα ICC profile που σώζεται στην μονάδα υπολογιστή Αν είχε σωστό 3D LUT calibration το μάρκετινγκ θα το διαφήμιζε με κάθε ευκαιρία, ειδικα στο κοινό που δουλεύει με color critical projects. Art is wrong.. sometimes, αλλά εδώ μάλλον τα λέει καλά γιατί δεν τον παίρνει για λάθος στο συγκεκριμένο βίντεο. Αν σε ενδιαφέρει το θέμα, τσεκαρε το για να αναγνωρίζεις ποτέ το μάρκετινγκ προσπαθεί να παραπλανήσει όσους δεν έχουν εμπειρία με το θέμα. 35 minutes ago, music_lover said: Αυτά τα γενικά recommendations δεν εξηγούν γιατί όσοι νιώθουν κούραση σε μια QD-OLED, νιώθουν καλύτερα με μια WOLED. Εξηγούν εν μέρη, γιατί τις περισσότερες πιθανότητες τις δίνω στις τσίτα ρυθμίσεις που θα επιλέξουν οι περισσότεροι gamers. οι qd-oled έχουν λίγο μεγαλύτερο color volume και brightness και δεν χρησιμοποιούν white pixel Δεν είναι τόσα χρόνια σε κυκλοφορία όσο οι Woled, οπότε δεν γνωρίζουμε για αυτές, όσα για τις WOLED που με τα χρόνια έχουν ρυθμιστεί ισωε πιο σωστά Επίσης ας μην ξεχνάμε ότι τις κατασκευάζει η Samsung displays και απο ότι είδαμε κανει cheat για ακόμα μια φορά και δεν ακολουθεί το eotf σωστά υπερ φωτίζει στα highlights και υπό φωτίζει τα σκοτεινά για εντυπωσιασμό, το γνωστό S curve που έδειξε αν θυμάμαι καλά και σε γραφήμα ο Vincent. Επεξ/σία 13 Δεκεμβρίου 2024 από prefuse 3
akiskar123 Δημοσ. 13 Δεκεμβρίου 2024 Δημοσ. 13 Δεκεμβρίου 2024 9 λεπτά πριν, prefuse είπε Το συγκεκριμένο LG ΔΕΝ έχει hardware calibration αλλά βαφτίζει έτσι το software calibration που γίνεται μέσω του LG calibration app που διαθέτει (πολύ χαμηλών επιδόσεων αλλά πολύ εύκολο στην χρήση το ειχαείχα δοκιμασειμαε) που δεν κάνει τίποτα παραπάνω από ένα ICC profile που σώζεται στην μονάδα υπολογιστή Οχι δεν κανει icc profile στο pc,εχει ξεχωριστο preset που γινεται save στο μονιτορ. Εχω κανει σε πολλα lg hardware calibration,ναι το software δεν ειναι οτι καλυτερο αλλα ειναι hardware calibration δεν κανει save το profile στο pc αλλα στο preset calibration του μονιτορ κ υποστηριζει ολα τα γνωστα calibrators,ειναι η δουλεια μου,το βιντεο που εβαλες δεν εχει σχεση με αυτο πυ λεμε,εξηγει την διαφορα του hardware που υποστηριζουν λιγα μονιτορ οπως κ αυτο που σου ειπα κ το software calibration που μπορεις ν κανεις σε ολες τις οθονες μεσω icc profile στο pc,
prefuse Δημοσ. 13 Δεκεμβρίου 2024 Δημοσ. 13 Δεκεμβρίου 2024 (επεξεργασμένο) 34 minutes ago, akiskar123 said: Οχι δεν κανει icc profile στο pc,εχει ξεχωριστο preset που γινεται save στο μονιτορ. Εχω κανει σε πολλα lg hardware calibration,ναι το software δεν ειναι οτι καλυτερο αλλα ειναι hardware calibration δεν κανει save το profile στο pc αλλα στο preset calibration του μονιτορ κ υποστηριζει ολα τα γνωστα calibrators,ειναι η δουλεια μου,το βιντεο που εβαλες δεν εχει σχεση με αυτο πυ λεμε,εξηγει την διαφορα του hardware που υποστηριζουν λιγα μονιτορ οπως κ αυτο που σου ειπα κ το software calibration που μπορεις ν κανεις σε ολες τις οθονες μεσω icc profile στο pc, Το έχω δοκιμάσει το software που αναφέρεις στην LG 32UL950 και πέρα ότι το πρόγραμμα είναι πολύ χαμηλών απαιτήσεων, δεν υποστηρίζει 3D LUT που όταν λέμε hardware calibration εννοούμε το πρόγραμμα αλλά και η οθόνη, να παρέχει πρόσβαση σε 3D LUT (volumetric calibration) Αν δεις το βίντεο του art is wrong, που παρέθεσα αναφέρει τις διαφορές software και hardware. Επιπρόσθετα αν πας στο settings του lg app θα δεις ότι δεν παρέχει 3d LUT αλλά icc version 2, version 4, matrix και table based..το οποίο δυστυχώς θα είναι 1D. Δοκίμασε το αν θέλεις και ενημέρωσε Τι dE πετυχαίνεις με το συγκεκριμένο app; Ποιο colorimeter χρησιμοποιείς; Έχεις spectroradiomer/spectrophotometer? Έχεις εξακριβώσει την ακρίβεια των αποτελεσμάτων με επαγγελματικό app? YΓ στο βίντεο και αν πάρουμε ότι τα αποτελέσματα του εξαιρετικά μικρού verification που έκανε, είναι accurate, έχει grayscale που τα λάθη θα βγάζουν μάτι. Επεξ/σία 13 Δεκεμβρίου 2024 από prefuse
akoinonitos Δημοσ. 13 Δεκεμβρίου 2024 Δημοσ. 13 Δεκεμβρίου 2024 5 ώρες πριν, music_lover είπε Υπάρχει ένα μεγάλο ποσοστό κατόχων qd-oled οθονών στο reddit,το youtube, σε forums κτλ που διαμαρτύρονται για eyestrain κάτι που υποστηρίζουν ότι δεν συμβαίνει με τις woled οθόνες και προσπαθώ να καταλάβω τι είναι αυτό που τους το προκαλεί. Το στρώμα φωσφόρου που έχουν οι qd-oled? Η έλλειψη polarized film? Είναι περίεργο. και εμενα με ενοχλουσε τις πρωτες μερες ,μετα απο περιπου μια εβδομαδα συνηθισαν τα ματια μου 1
akiskar123 Δημοσ. 13 Δεκεμβρίου 2024 Δημοσ. 13 Δεκεμβρίου 2024 6 λεπτά πριν, prefuse είπε Το έχω δοκιμάσει το software που αναφέρεις στην LG 32UL950 και πέρα ότι το πρόγραμμα είναι πολύ χαμηλών απαιτήσεων, δεν υποστηρίζει 3D LUT που όταν λέμε hardware calibration εννοούμε το πρόγραμμα αλλά και η οθόνη, να παρέχει πρόσβαση σε 3D LUT (volumetric calibration) Αν δεις το βίντεο του art is wrong, που παρέθεσα αναφέρει τις διαφορές software και hardware. Επιπρόσθετα αν πας στο settings του lg app θα δεις ότι δεν παρέχει 3d LUT αλλά icc version 2, version 4, matrix και table based..το οποίο λογικά θα είναι 1D. Δοκίμασε το αν θέλεις και ενημέρωσε; Τι dE πετυχαίνεις με το συγκεκριμένο app; Έχεις εξακριβώσει την ακρίβεια των αποτελεσμάτων με πιο επαγγελματικό app? Δεν ειναι επιπεδου eizo,nec το calibration ωστοσο ειναι hardware calibration,κανει ενα preset στο μονιτορ κ το σωζει εκει οχι στο OS οπως γινεται το software calibration μεσω του icc profile,το calibration αυτο υπαρχει στο μονιτορ κ ετσι δεν εχεις θεμα οπως με καποια programs η παιχνιδια που δεν υποστηριζουν icc profiles. ο τιτλος του βιντεο που σου εβαλα λεει ""LG Calibration Studio - Hardware Calibration"" κ εξηγει κιολας,δεν ξερω τι αλλο να σου πω εαν αυτο δεν το θεωρεις Hardware Calibration απο τη στιγμη που δεν το σωζει στα windows αλλα στο μονιτορ,γι αυτο κ χρειαζεται να συνδεσεις το μονιτορ στην usb θυρα ωστε να λαβει τις ρυθμισεις.
prefuse Δημοσ. 13 Δεκεμβρίου 2024 Δημοσ. 13 Δεκεμβρίου 2024 (επεξεργασμένο) 1 hour ago, akiskar123 said: Δεν ειναι επιπεδου eizo,nec το calibration ωστοσο ειναι hardware calibration,κανει ενα preset στο μονιτορ κ το σωζει εκει οχι στο OS οπως γινεται το software calibration μεσω του icc profile,το calibration αυτο υπαρχει στο μονιτορ κ ετσι δεν εχεις θεμα οπως με καποια programs η παιχνιδια που δεν υποστηριζουν icc profiles. ο τιτλος του βιντεο που σου εβαλα λεει ""LG Calibration Studio - Hardware Calibration"" κ εξηγει κιολας,δεν ξερω τι αλλο να σου πω εαν αυτο δεν το θεωρεις Hardware Calibration απο τη στιγμη που δεν το σωζει στα windows αλλα στο μονιτορ,γι αυτο κ χρειαζεται να συνδεσεις το μονιτορ στην usb θυρα ωστε να λαβει τις ρυθμισεις. Οκ ας συμφωνήσουμε ότι είναι γιαλαντζι hardware calibration γιατί δυστυχώς δεν δίνει το πραγματικό παραδοσιακό hardware calibration που γίνεται με 3D LUT αλλά είναι matrix δηλαδή καλιμπραρει μόνο τα primaries και ίσως και τα secondary και αφήνει το εσωτερικό του τριγώνου στην τύχη του.. Ακρίβεια επαγγελματικου επιπέδου πετυχαίνεις ΜΟΝΟ με 3D LUT που λαμβάνει υπόψη του όλο το colorspace και όχι μόνο 6 χρώματα+ grayscale. Δυστυχώς, white point dE2000 2.98 και grayscale με πάνω από 2.0 δεν είναι επιτρεπτό σε color critical workflows. Αν θέλεις, δες στην επιλογή table τι επιλογή σου δίνει για να μην το κατεβάσω. On 12/12/2024 at 17:14, dimoskoutr said: Ρε παιδιά νομίζω εδώ μέσα κάνουμε πως δεν καταλαβαίνουμε μερικοί. Η κύρια ένσταση στις oled είναι το burn in. Η δευτερεύουσα ότι δεν έχουν μεγάλη φωτεινότητα για μέρη με παράθυρα. Σε μένα ας πούμε που δεν έχω κουρτίνες σε όλο το σπίτι (yes indeed) οι oled δεν. Σε ότι αφορά την κύρια ένσταση δεν υπάρχει κάτι να συζητήσουμε προς το παρόν. Αλλοιώνονται αρκετά στην εικόνα τους αν τις χρησιμοποιείς και για δουλειά μετά από καιρό. Επίσης στην δευτερεύουσα ένσταση δεν υπάρχει κάτι να πούμε όταν φτάνουν στα 300-350 nits με ζόρι. Οι πρόσφατες σχετικά φθηνές mini led λοιπόν είναι για τους περισσότερους μια επαρκέστατη εναλλακτική ενδιάμεση κατάσταση μέχρι είτε οι mini led να βελτιωθούν στις ζώνες και τους αλγόριθμους είτε οι oled στο burn in και την φωτεινότητα. Τα υπόλοιπα είναι ψειρίζουμε τη μαϊμού. Προκαλώ οποιονδήποτε να βάλουμε το ίδιο αρχείο βίντεο με ταινία σε μια mini led και σε μια oled μπροστά του να παίξει να δούμε όλη την ταινία και στο τέλος να μας πει ποια είναι ποια σε ένα μέσο φωτιζόμενο δωμάτιο. Λες και θα καταλάβει αν σε 3-4 σκηνές θα δει λίγο περισσότερα είτε στη μία είτε στην άλλη. Και άντε σε πολύ σκοτεινή ταινία ή σε πολύ φωτεινή μπορεί να δει κάτι. Σε μια ενδιάμεση κατάσταση που κατά μέσο όρο έτσι είναι οι ταινίες δεν θα δει τίποτα διαφορετικό, συνολικά μιλάω πάντα. Ειδικά σε hdr video νομίζω θέλει αετίσια μάτια η κατάσταση. Εκτός αν εγώ έχω γίνει πολύ λαγός στα μάτια μου…😂 Πιο πιθανό είναι να κερδίσει πολλά περισσότερα σε immersion από ένα καλό ηχοσύστημα παρά από μια oled σε σχέση με μια mini led. Οι mini led είναι καλύτερη επιλογή για φωτεινά σαλόνια, όχι επειδή είναι πολύ πιο φωτεινές και άρα κατάλληλες για τέτοιους χώρους από ότι οι OLED, αλλά γιατί λόγο υψηλού ambient light το κυρίως πρόβλημα του black level που έχουν οι mini LED, "μασκαρευεται" και δεν είναι τόσο άμεσα αισθητό. Τα άλλα προβλήματα παραμένουν αλλά στην περίπτωση της Sony είναι ραφιναρισμένα με πολύ καλό έλεγχο. Συνήθως οι OLED στις ίδιες διαστάσεις, κοστίζουν περισσότερο από τις mini led, και δεν υπάρχει κανένας λόγος να ξοδέψει κάποιος παραπάνω χρήματα για παραπλήσια εικόνα σε ηλιόλουστο χώρο. Στην περίπτωση της Sony Bravia 9, οι μηχανικοί της Sony έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά. Δυστυχώς όμως, για να γίνει αυτή η πραγματικά αξιόλογη δουλειά, η τιμή της για 65" η Sony την κοστολογεί 3000+€ όσο δηλ και οι hi end WOLED/QD-OLED που λόγο το πώς λειτουργεί η κάθε τεχνολογία, (pixel level control) οι oled κερδίζουν από τα αποδυτήρια σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού που συνήθως βλέπουμε ταινίες ή παίζουμε παιχνίδια. Δηλ η Bravia 9.απευθύνεται όχι σε αυτούς που αποζητούν την απόλυτη ποιότητα εικόνας, αλλά μόνο σε όσους αναζητούν την καλύτερη δυνατή εικόνα από mini led πάνελ γιατί δεν θέλουν να έχουν ούτε 1 στο εκατομμύριο, το φόβο του burn in. Όπου και στις Woled που είναι δοκιμασμένες χρόνια τώρα, δεν υπάρχει θέμα και θα πρέπει να προσπαθήσει κάποιος πολύ για να το πετύχει με νορμάλ χρήση της TV. Και επειδή το νήμα είναι για gaming monitor και όχι για κυρίως χρήση PC, θεωρώ ότι είναι κατά κάποιο τρόπο, οι ίδιες χαμηλές πιθανότητες, εφόσον η χρήση της είναι normal και δεν γράφουμε πχ ατελείωτες ώρες κείμενα στο word ή έχουμε στατικές εικόνες για ώρες συνεχόμενα. Τώρα αν η Xiaomi ή οποιαδήποτε άλλη εταιρεία πετύχει ίδια αποτελέσματα με την Sony που είναι γνωστή για την τεχνογνωσία της σε επαγγελματικά reference monitor και έχει αντικειμενικά τον καλύτερο επεξεργασία εικόνας, στο 1/10 της τιμής της Sony θα της σβήσει τον ανταγωνισμό. Θεωρείται ότι η Xiaomi με την mini led το πέτυχε; Μακάρι αλλά αν το είχε πετύχει θα την πουλούσε 350€? 2 review από τα καλύτερα και πιο αντικειμενικά κανάλια με επαγγελματικές μετρήσεις Και 1 για πιο ευρύ κοινό καθώς ο αγαπητός Caleb από το digital trends δεν κατέχει ούτε τον κατάλληλο εξοπλισμό, των 2 επαγγελματιών παραπάνω αλλά ούτε και τις γνώσεις για να τις περάσει από ακτινογραφία όπως οι HDTV test και avforums. Αν για τον οποιοδήποτε λόγο δεν επιθυμείτε OLED, είναι απλά η καλύτερη επιλογή και ότι πιο κοντά στην ποιότητα εικόνα των OLED, που από μόνο του αξίζει πολλά μπράβο. Κρίμα που δεν την βγάζουν σε 32 ή 27" Και ένα πληρωμένο μεν από την LG για τα OLED monitor. Επεξ/σία 13 Δεκεμβρίου 2024 από prefuse
dimoskoutr Δημοσ. 13 Δεκεμβρίου 2024 Δημοσ. 13 Δεκεμβρίου 2024 2 ώρες πριν, prefuse είπε Οκ ας συμφωνήσουμε ότι είναι γιαλαντζι hardware calibration γιατί δυστυχώς δεν δίνει το πραγματικό παραδοσιακό hardware calibration που γίνεται με 3D LUT αλλά είναι matrix δηλαδή καλιμπραρει μόνο τα primaries και ίσως και τα secondary και αφήνει το εσωτερικό του τριγώνου στην τύχη του.. Ακρίβεια επαγγελματικου επιπέδου πετυχαίνεις ΜΟΝΟ με 3D LUT που λαμβάνει υπόψη του όλο το colorspace και όχι μόνο 6 χρώματα+ grayscale. Δυστυχώς, white point dE2000 2.98 και grayscale με πάνω από 2.0 δεν είναι επιτρεπτό σε color critical workflows. Αν θέλεις, δες στην επιλογή table τι επιλογή σου δίνει για να μην το κατεβάσω. Οι mini led είναι καλύτερη επιλογή για φωτεινά σαλόνια, όχι επειδή είναι πολύ πιο φωτεινές και άρα κατάλληλες για τέτοιους χώρους από ότι οι OLED, αλλά γιατί λόγο υψηλού ambient light το κυρίως πρόβλημα του black level που έχουν οι mini LED, "μασκαρευεται" και δεν είναι τόσο άμεσα αισθητό. Τα άλλα προβλήματα παραμένουν αλλά στην περίπτωση της Sony είναι ραφιναρισμένα με πολύ καλό έλεγχο. Συνήθως οι OLED στις ίδιες διαστάσεις, κοστίζουν περισσότερο από τις mini led, και δεν υπάρχει κανένας λόγος να ξοδέψει κάποιος παραπάνω χρήματα για παραπλήσια εικόνα σε ηλιόλουστο χώρο. Στην περίπτωση της Sony Bravia 9, οι μηχανικοί της Sony έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά. Δυστυχώς όμως, για να γίνει αυτή η πραγματικά αξιόλογη δουλειά, η τιμή της για 65" η Sony την κοστολογεί 3000+€ όσο δηλ και οι hi end WOLED/QD-OLED που λόγο το πώς λειτουργεί η κάθε τεχνολογία, (pixel level control) οι oled κερδίζουν από τα αποδυτήρια σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού που συνήθως βλέπουμε ταινίες ή παίζουμε παιχνίδια. Δηλ η Bravia 9.απευθύνεται όχι σε αυτούς που αποζητούν την απόλυτη ποιότητα εικόνας, αλλά μόνο σε όσους αναζητούν την καλύτερη δυνατή εικόνα από mini led πάνελ γιατί δεν θέλουν να έχουν ούτε 1 στο εκατομμύριο, το φόβο του burn in. Όπου και στις Woled που είναι δοκιμασμένες χρόνια τώρα, δεν υπάρχει θέμα και θα πρέπει να προσπαθήσει κάποιος πολύ για να το πετύχει με νορμάλ χρήση της TV. Και επειδή το νήμα είναι για gaming monitor και όχι για κυρίως χρήση PC, θεωρώ ότι είναι κατά κάποιο τρόπο, οι ίδιες χαμηλές πιθανότητες, εφόσον η χρήση της είναι normal και δεν γράφουμε πχ ατελείωτες ώρες κείμενα στο word ή έχουμε στατικές εικόνες για ώρες συνεχόμενα. Τώρα αν η Xiaomi ή οποιαδήποτε άλλη εταιρεία πετύχει ίδια αποτελέσματα με την Sony που είναι γνωστή για την τεχνογνωσία της σε επαγγελματικά reference monitor και έχει αντικειμενικά τον καλύτερο επεξεργασία εικόνας, στο 1/10 της τιμής της Sony θα της σβήσει τον ανταγωνισμό. Θεωρείται ότι η Xiaomi με την mini led το πέτυχε; Μακάρι αλλά αν το είχε πετύχει θα την πουλούσε 350€? 2 review από τα καλύτερα και πιο αντικειμενικά κανάλια με επαγγελματικές μετρήσεις Και 1 για πιο ευρύ κοινό καθώς ο αγαπητός Caleb από το digital trends δεν κατέχει ούτε τον κατάλληλο εξοπλισμό, των 2 επαγγελματιών παραπάνω αλλά ούτε και τις γνώσεις για να τις περάσει από ακτινογραφία όπως οι HDTV test και avforums. Αν για τον οποιοδήποτε λόγο δεν επιθυμείτε OLED, είναι απλά η καλύτερη επιλογή και ότι πιο κοντά στην ποιότητα εικόνα των OLED, που από μόνο του αξίζει πολλά μπράβο. Κρίμα που δεν την βγάζουν σε 32 ή 27" Και ένα πληρωμένο μεν από την LG για τα OLED monitor. Πολλά έχω να παρατηρήσω σε αυτά που γράφεις. Το κυρίως πρόβλημα των mini led δεν είναι τα black levels (κάποιο crushing μπορεί να γίνεται δεν αντιλέγω), είναι το blooming. Το blooming εύκολα αποφεύγεται ακόμη και στην xiaomi κλείνοντας τον οπίσθιο φωτισμό σε desktop χρήση. Ούτως ή άλλως εκεί δεν τον χρειαζόμαστε. Σε βίντεο ταινίες και παιχνίδια δεν καταλαβαίνεις νομίζω κάτι σε σχέση με blooming. Επίσης όσο αυξάνονται οι ζώνες και οι αλγόριθμοι θα βελτιώνονται θα μειώνεται το blooming. Δεν μιλάμε για τηλεοράσεις μιλάμε για οθόνες που προφανώς θα χρησιμοποιηθούν και για εργασία γραφείου και με στατικές εικόνες κλπ. Άρα οι oled έχουν ένα μεγάλο μειονέκτημα που έχει να κάνει με το burn in. Δεν καταλαβαίνω γιατί πετάς τη μπάλα στην κερκίδα σχετικά με αυτό το θέμα. Θέλουν όλοι ας πούμε να δώσουν 800 ευρώ για οθόνη και να την ψειρίζουν και να την νταντεύουν λες και είναι μωρό; Εξαιρετική εικόνα οι oled αλλά δεν είναι για πάσα νόσο. Δεν είναι για όλους και δεν είναι πανάκεια. Ας λύσουν το burn in και τα ξαναλέμε. Εγώ εδώ σταματάω γιατί λέει ο καθένας τα δικά του και δεν παραδέχεται κανένα πρόβλημα της κάθε τεχνολογίας. Εδώ φτάσαμε να λέμε το γεγονός ότι οι oled δεν είναι φωτεινές ότι είναι και feature. Ε πρακτικές apple θυμίζει αυτό για όνομα.
aki Δημοσ. 13 Δεκεμβρίου 2024 Δημοσ. 13 Δεκεμβρίου 2024 (επεξεργασμένο) 21 λεπτά πριν, dimoskoutr είπε Εδώ φτάσαμε να λέμε το γεγονός ότι οι oled δεν είναι φωτεινές ότι είναι και feature. Ε πρακτικές apple θυμίζει αυτό για όνομα. Οι OLED είναι υπερβολικά φωτεινές! Απλά με διαφορετικό τρόπο και όχι όπως αντιλαμβάνεσαι το φως στις IPS/VA. Για παράδειγμα το παρακάτω Review. Στο 2:30 αναφέρεται στο Brightness, λέει ότι πρέπει να ρίξει το Exposure Level επειδή οι τυπικές οθόνες είναι πιο σκοτεινές στη συγκεκριμένη λήψη για τα reviews του. Ο λόγος που συμβαίνει αυτό (δίνει λάθος εξήγηση στο review) είναι οι απίστευτες γωνίες θέασης που έχουν οι OLED γενικότερα. Παραθέτω Viewing Angle https://www.rtings.com/monitor/reviews/samsung/odyssey-oled-g6-g60sd-s27dg60#test_1417 Δεν έχουν πτώση φωτεινότητας, ούτε χρώματος, ούτε contrast από οποιαδήποτε γωνία και να τις κοιτάξεις. Αντιθέτως οι IPS/VA έχουν χάσει το ~1/3 του φωτισμού (από εκείνη τη γωνία) οπότε χρειάζεται να αυξήσει το exposure. Ενώ στην OLED χρειάζεται να το ρίξει διότι δεν κάνει απολύτως καμία διαφορά η γωνία λήψης. Είναι απίστευτα Sharp και ορισμένοι λένε ότι το Matte Panel των Samsung (G60SD, G80SD) βοηθάει με ελάχιστο blur των texels, στο να μην έχει τόσο fringing από την τριγωνική sub-pixel κατανομή. Επεξ/σία 13 Δεκεμβρίου 2024 από aki 1
kostiger Δημοσ. 13 Δεκεμβρίου 2024 Δημοσ. 13 Δεκεμβρίου 2024 Θα συμφωνήσω με αυτο που εγραψε ο Ακοινωνητος χθες. Φτιάξτε νεο θέμα για proper calibration και tools. Εχει εκτροχιαστει το νημα αρκετες σελίδες πίσω.. 1
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα