Προς το περιεχόμενο

Gaming Monitors News/Comparison


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
3 ώρες πριν, pirmen56 είπε

Σαν απλό μόνιτορ δεν μπορείς να την δουλέψεις; Να αφήσεις τα windows να τα κάνουν όλα;

Μπορώ, έτσι το τρέχω και βάζει αυτόματα όλες τις ρυθμίσεις εκτος απ το black lvl και το dynamic tone.. το black lvl το έχω στο low

  • Απαντ. 4,5k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.
13 λεπτά πριν, Tambas91 είπε

Μπορώ, έτσι το τρέχω και βάζει αυτόματα όλες τις ρυθμίσεις εκτος απ το black lvl και το dynamic tone.. το black lvl το έχω στο low

Τότε γιατί έχεις θέμα;

Δημοσ.
9 λεπτά πριν, pirmen56 είπε

Τότε γιατί έχεις θέμα;

Αυτό σου λέω ότι και με την επιλογή για monitor το dynamic tone map δε μου το γκριζάρει έχει on off και hgig... με το τελευταίο μου φαίνεται ότι κάπως ξεθωριάζει τα μαυρα

Δημοσ.
3 λεπτά πριν, Tambas91 είπε

Αυτό σου λέω ότι και με την επιλογή για monitor το dynamic tone map δε μου το γκριζάρει έχει on off και hgig... με το τελευταίο μου φαίνεται ότι κάπως ξεθωριάζει τα μαυρα

Γιατί δεν το βάζεις off;

Δημοσ.
8 λεπτά πριν, pirmen56 είπε

Γιατί δεν το βάζεις off;

το off είναι περίπου μια ενδιάμεση κατάσταση στο on και του hgig... το θέμα είναι ότι αν ανοίξεις το hgig είναι πολύ καλύτερο σε φωτεινές σκηνές με πάγους χιονια ktlp θα σου τραβήξω απ το starfield να καταλάβεις τι εννοώ

IMG_3118.jpeg.184445323a91619d6dd8912227ba4408.jpegIMG_3117.jpeg.a36b3cea1cc689beb0ba076a06a01748.jpeg

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 hours ago, dimoskoutr said:

Τι σχέση έχει τώρα το  xiaomi και το mini led με την black ips; Σου είπα ότι βλέπω τέτοια οθόνη σχεδόν κάθε σαββατοκύριακο και δεν έχει διαφορά από μια οποιαδήποτε ips σε blacks ή εγώ δεν αντιλαμβάνομαι διαφορά γιατί δεν έχω άλλο ips μόνιτορ εκεί δίπλα να συγκρίνω. Φυσικά ούτε πλησιάζει mini led σε μαύρο με ενεργό local dimming και λογικό.

Τι να το κάνω το βίντεο για να μου πεις για blooming; Ε όταν λέω μετά για τις ζώνες μου λες δεν παίζουν μόνο αυτές ρόλο. Αποφάσισε όμως. Πολλές ζώνες πολύ λιγότερο blooming. Λιγότερο blooming λιγότερο επιθετικός αλγόριθμος για να σκοτεινιάζει σημεία της οθόνης. Πώς δεν παίζουν σημαντικό ρόλο λοιπόν;

Σε desktop environment για δουλειά δεν νομίζω ότι υπάρχουν και πολλά σημεία μαύρου σε μια οθόνη ώστε να καταλάβεις περισσότερο μαύρο το black ips. Εκτός αν μιλάμε για επεξεργασία φωτογραφιών ίσως ή βίντεο;
Δεν ξέρω υπόθεση κάνω. Προσωπικά δεν αντιλήφθηκα διαφορά από το lg 4k ips μου στο desktop. Σε κατανάλωση περιεχομένου ούτε καν συγκρίνονται με mini led. Μη μου πεις και εκεί αν θα  κλείσεις local dimming.🙂

Έχεις μια τάση να πηγαίνεις από το μαύρο στο λευκό και να χρειάζεσαι εξηγήσεις για όλα.

Φυσικά και μια οθόνη πχ με 9 dimming zones θα έχει θέμα ακόμα και με τον καλύτερο αλγόριθμο γιατί είναι πολύ λίγα.

Όπως ίσως είδες, αν είδες, η Sony με κάτω από 500 dimming zones και μάλιστα σε 75" οθόνη, είχε πολύ καλύτερο έλεγχο και αποτέλεσμα και η εικόνα της ήταν πιο κοντά στο reference monitor, από ότι τα πάνελ της Samy, TCL και Hisense, με 1000+ dimming zones. Με λίγα λόγια το μεγαλύτερο λόγο τον έχει το πώς χρησιμοποιούνται αυτά τα dimming zones παρά το πόσα είναι. Που και αυτό βέβαια παίζει ρόλο αλλά δεν είναι ότι το μόνιτορ με τα περισσότερα dimming zones, θα έχει αυτόματα και την καλύτερη εικόνα. Δεν είναι τόσο απλά ή μάλλον είναι, για όσους δεν γνωρίζουν πως λειτουργούν τα πράγματα και η τεχνολογία.

Το ίδιο σας είχα αναφέρει και για την ανάλυση, με παράδειγμα από κινηματογραφικές κάμερες.

Σε desktop χρήση θα έχεις το local dimming ενεργό; Γιατί είναι τέρμα ενοχλητικό το blooming. Μόνο στο MacBook pro δεν ενοχλεί. Γι'αυτό σου είπα κάνε ένα βίντεο με μαύρο desktop wallpaper και κουνά τον κέρσορα.. με και χωρίς local dimming ενεργό.

Προσωπικά δεν έχω ένα μόνιτορ για όλα και δεν θεωρώ ότι υπάρχει ένα μόνιτορ που τα κάνει καλά όλα. Ούτε ψάχνω για all in one λύση γιατί γνωρίζω ότι κάπου θα είναι καλό και κάπου αλλού όχι.

το να κλείνεις και να ανοίγεις στα mini led τo local dimming ανάλογα την χρήση, είναι σκέτος μπελάς και καθόλου βολικό.

Αυτό που θα έκανα αν έπαιζα πολλά games, είναι να έπαιρνα ένα OLED για games/ταινίες (αν και ταινια σε μόνιτορ είναι σαν να τρως τσίχλα με το περιτύλιγμα) και ένα ips ή mini led για γενική χρήση PC. Με off το local dimming για τον λόγο που ανέφερα.

Αλλά κάνε ένα βίντεο να δούμε πόσο έχει βελτιωθεί στο συγκεκριμένο μόνιτορ.

Στα black ips, δεν είναι τοσο το βαθύτερο μαύρο, (που μας ενδιαφέρει και αυτό...) αλλά κυρίως το ότι τα black ips ΔΕΝ έχουν το ενοχλητικό blooming του κέρσορα που το βλέπεις συνέχεια.

Γιαυτο και το rtings προτείνει την ultrasharp με black ips για γενική χρήση αλλά και για φωτογραφία.

https://www.rtings.com/monitor/reviews/best/by-usage/business-office

https://www.rtings.com/monitor/reviews/dell

Επεξ/σία από prefuse
  • Like 1
Δημοσ.
12 ώρες πριν, prefuse είπε

Έχεις μια τάση να πηγαίνεις από το μαύρο στο λευκό και να χρειάζεσαι εξηγήσεις για όλα.

Νομίζω unfair από μέρους σου. Ζητάω εξηγήσεις για αυτά που δεν γνωρίζω συνήθως. Αν σε κούρασα δεν το είχα σκοπό.

Δημοσ.

Όσοι έχετε 32 και 34 ίντσες οθόνες, σε πόση απόσταση είναι από τα μάτια σας η οθόνη? Εγώ πχ κάθομαι στα 75cm από την οθόνη και θεωρώ ιδανικό μέγεθος τις 27 ίντσες. Δεν είναι οι 32άρες υπερβολή? Δεν σας κουράζουν? Υποτίθεται ότι πρέπει να κάθεσαι τουλάχιστον 1 μέτρο από αυτές με ιδανική απόσταση τα 135cm.

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
3 hours ago, dimoskoutr said:

Νομίζω unfair από μέρους σου. Ζητάω εξηγήσεις για αυτά που δεν γνωρίζω συνήθως. Αν σε κούρασα δεν το είχα σκοπό.

Το να μην γνωρίζει κάποιος κάτι και να ρωτάει δεν είναι απλώς αποδεκτό, αλλά και επιθυμητό. Και σίγουρα δεν κουράζει.

Προσωπικά, αυτό που με κουράζει είναι η τάση να βλέπουμε τα πράγματα απόλυτα, κυρίως για λόγους ευκολίας: 1-0, άσπρο-μαύρο. Ανάμεσα, όμως, υπάρχουν οι αποχρώσεις του γκρι.

Για παράδειγμα, το να λέμε ότι επειδή κάτι έχει περισσότερα pixels, περισσότερες dimming zones, περισσότερους πυρήνες, MHz, fps ή ό,τι άλλο, είναι αυτόματα καλύτερο ή ταχύτερο, είναι μια υπεραπλούστευση που παραβλέπει άλλες σημαντικές παραμέτρους.

Επιπλέον, ένα ζήτημα που συχνά οδηγεί σε διαφωνίες –όχι μόνο μαζί σου, αλλά με πολλούς ανθρώπους γενικά– είναι η βάση από την οποία ξεκινά κάποιος να προσεγγίζει ένα θέμα.

Αν, για παράδειγμα, κατανοούμε τι σημαίνει σωστή αναπαραγωγή και σεβόμαστε τους δημιουργούς περιεχομένου, είτε είναι σκηνοθέτες, είτε game developers, είτε οποιοιδήποτε άλλοι, τότε ακολουθούμε τις προδιαγραφές που έχουν θέσει. Αντίθετα, αν προσαρμόζουμε την εικόνα σύμφωνα με το πώς μας αρέσει να τη βλέπουμε –αγνοώντας την αρχική πρόθεση του δημιουργού– αυτό είναι μια άλλη επιλογή.

Φυσικά, ο καθένας μπορεί να ρυθμίσει την οθόνη του στο vivid mode με τη φωτεινότητα στο τέρμα, αν αυτό τον ευχαριστεί. Όμως, είναι αντιφατικό να παραπονιέται μετά για "προβλήματα" στην εικόνα –όπως ότι το HDR στις OLED είναι σκοτεινό ή ότι μια συγκεκριμένη ταινία φαίνεται λάθος– αφού εσκεμμένα παραβλέπει τα πρότυπα και δεν βλέπει -όσο κοντα γίνεται- σε αυτό που έβλεπαν οι δημιουργοί κατά την παραγωγή.

Ένα άλλο συχνό φαινόμενο είναι να δηλώνουμε ότι μας ενδιαφέρει η ρεαλιστική και σωστή αναπαραγωγή της εικόνας, ενώ στην πραγματικότητα αναζητούμε κορεσμό, οξύτητα, φωτεινότητα και smooth κίνηση (soap opera effect για τις ταινίες, στα games δεν υπάρχει θέμα)– 4 χαρακτηριστικά που συνήθως προτιμούν οι gamers και όσοι δεν έχουν ιδιαίτερη εμπειρία με το θέμα. Και δεν χρειάζεται να έχουν, γιατί απλώς θέλουν να βλέπουν μια ταινία όπως τους αρέσει. Κατανοητό και απόλυτα σεβαστό.

Η κατανόηση αυτών των διαφορών, όμως, είναι απαραίτητη για να υπάρχει μια σταθερή βάση. Έτσι αποφεύγονται οι παρεξηγήσεις, και ο καθένας αναζητά και πετυχαίνει, αυτό που πραγματικά θέλει, χωρίς συγκρούσεις ή εσφαλμένες προσδοκίες.

Και ένα βίντεο από τον classy που θίγει το παραπάνω θέμα με μετρήσεις και γιατί οι περισσότεροι (λανθασμένα) μιλάνε για σκοτεινές OLED ή ότι δεν βλέπουν διάφορες μεταξύ SDR και HDR.. βέβαια έχει ξεχάσει να αναφέρει πολλά, μερικά από αυτά τα είχα αναφέρει σε προηγμένα ποστ περί HDR και ότι οι περισσότεροι δημιουργοί δεν θέλουν να έχει μεγάλη διαφορά η SDR έκδοση με την HDR έκδοση και είχα αναφέρει και άλλους λόγους. Στα games βέβαια είναι λίγο διαφορετικά αλλά και αυτά ξεκινάνε από μια σταθερή βάση και δεν έχω ιδιαίτερη επαφή με το πώς λειτουργούν οι rendering engines, όπου και πάλι όμως, μία γενική ατμόσφαιρα του game, δημιουργείται από τους δημιουργούς του.

 

 

Επεξ/σία από prefuse
  • Like 1
Δημοσ.

@pirmen56 τραβηξα βιντεο αλλα το compresion του youtube ειναι τραγικο γιαυτο σου βαζω και ενα ss. 

Η κουβεντα με το παιδι λοιπον ηταν οτι το mini led εδειχνε σωστα τα παντα και τα oled εκαιγαν την εικονα. 

 

spacer.png

  • Like 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ρε παιδιά νομίζω εδώ μέσα κάνουμε πως δεν καταλαβαίνουμε μερικοί.
 

Η κύρια ένσταση στις oled είναι το burn in.

Η δευτερεύουσα ότι δεν έχουν μεγάλη φωτεινότητα για μέρη με παράθυρα. Σε μένα ας πούμε που δεν έχω κουρτίνες σε όλο το σπίτι (yes indeed) οι oled δεν.

Σε ότι αφορά την κύρια ένσταση δεν υπάρχει κάτι να συζητήσουμε προς το παρόν. Αλλοιώνονται αρκετά στην εικόνα τους αν τις χρησιμοποιείς και για δουλειά μετά από καιρό. Επίσης στην δευτερεύουσα ένσταση δεν υπάρχει κάτι να πούμε όταν φτάνουν στα 300-350 nits με ζόρι.

Οι πρόσφατες σχετικά φθηνές mini led λοιπόν είναι για τους περισσότερους μια επαρκέστατη εναλλακτική ενδιάμεση κατάσταση μέχρι είτε οι mini led να βελτιωθούν στις ζώνες και τους αλγόριθμους είτε οι oled στο burn in και την φωτεινότητα.

Τα υπόλοιπα είναι ψειρίζουμε τη μαϊμού.

Προκαλώ οποιονδήποτε να βάλουμε το ίδιο αρχείο βίντεο με ταινία σε μια mini led και σε μια oled μπροστά του να παίξει να δούμε όλη την ταινία και στο τέλος να μας πει ποια είναι ποια σε ένα μέσο φωτιζόμενο δωμάτιο. Λες και θα καταλάβει αν σε 3-4 σκηνές θα δει λίγο περισσότερα είτε στη μία είτε στην άλλη. Και άντε σε πολύ σκοτεινή ταινία ή σε πολύ φωτεινή μπορεί να δει κάτι. Σε μια ενδιάμεση κατάσταση που κατά μέσο όρο έτσι είναι οι ταινίες δεν θα δει τίποτα διαφορετικό, συνολικά μιλάω πάντα. Ειδικά σε hdr video νομίζω θέλει αετίσια μάτια η κατάσταση. Εκτός αν εγώ έχω γίνει πολύ λαγός στα μάτια μου…😂 Πιο πιθανό είναι να κερδίσει πολλά περισσότερα σε immersion από ένα καλό ηχοσύστημα παρά από μια oled σε σχέση με μια mini led.

Επεξ/σία από dimoskoutr
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
19 ώρες πριν, Tambas91 είπε

το off είναι περίπου μια ενδιάμεση κατάσταση στο on και του hgig... το θέμα είναι ότι αν ανοίξεις το hgig είναι πολύ καλύτερο σε φωτεινές σκηνές με πάγους χιονια ktlp θα σου τραβήξω απ το starfield να καταλάβεις τι εννοώ

IMG_3118.jpeg.184445323a91619d6dd8912227ba4408.jpegIMG_3117.jpeg.a36b3cea1cc689beb0ba076a06a01748.jpeg

1 ώρα πριν, akoinonitos είπε

@pirmen56 τραβηξα βιντεο αλλα το compresion του youtube ειναι τραγικο γιαυτο σου βαζω και ενα ss. 

Η κουβεντα με το παιδι λοιπον ηταν οτι το mini led εδειχνε σωστα τα παντα και τα oled εκαιγαν την εικονα. 

 

spacer.png

Θα την "έκαιγε" σίγουρα την εικόνα αν δεν υπήρχε αποτελεσματικό dynamic range compression. Μια χαρά είναι τώρα. Στην πραγματικότητα, στο δικό μου φαίνεται ξασπρισμένη όπως στο δικό σου. Απλά το κινητό το σκουραίνει κι άλλο για να προσαρμοστεί σε αυτό που τραβάει.

Η συγκεκριμένη σκηνή πάντως και ειδικά αυτή στο 01:05 στο miniLED είναι σαν να βλέπεις διαφάνεια(χρωματιστή ζελατίνα) να την φωτίζει από πίσω λάμπα γραφείου. Άκρως εντυπωσιακό και κρατάει τόσο όσο χρειάζεται για να μην σε κουράσει. Το ίδιο και σε σκηνές που βλέπεις ατμόσφαιρες πλανητών να φωτίζονται από τον ήλιο με φόντο το μαύρο διάστημα.

Spoiler

 

Οπότε πάμε στον θέμα του Tambas. Οι ταινίες έχουν δεδομένο DR. Και με 10.000 nits monitor δεν θα δεις πάνω από 1000, αν η ταινία φτιάχτηκε για HDR1000. Αν είσαι πιο κάτω θα υπάρξει roll-off(συμπίεση). Μόνο με επεξεργασία από την οθόνη ή το PC(dynamic tone mapping) μπορεί να γίνει τέντωμα. Το δικό μου π.χ. δεν έχει και έτσι στο Avatar έφαγα κόφτη ακόμα και στα εφέ.

Στα games όμως όλα τεντώνονται για να φτάσουν εκεί που φτάνει η οθόνη. Και όλα γίνονται από το game engine. Χωρίς ίχνος επεξεργασίας από το μόνιτορ δεν θα έπρεπε να υπάρχει πρόβλημα.

Μήπως Tambas από το win 11 calibration δεν τα κάνεις σωστά στο δεύτερο κομμάτι του brightness. Εκεί που ρυθμίζεις το sustained full screen brightness; Μήπως βάζεις πολύ υψηλή τιμή. Δοκίμασέ το και με άλλα games, γιατί το Starfield έχει θέμα με το επίπεδο μαύρου από την αρχή που το έπαιζα στο παλιό μόνιτορ.

υ.γ.: Σε ένα φόρουμ φωτογραφία βρήκα αυτό: https://www.dl-c.com/forums/viewtopic.php?t=2466

Αναφορά σε κείμενο

 

In my experience, not being able to see the difference for a few bottom and top levels is not such a big deal, but more than that will require monitor adjustment (or dimming the ambient light, or both).

 

Αναρωτιέμαι κατά πόσο στο IPS του γραφείου έβλεπες όλα τα ανοικτά γκρίζα με ευκολία λόγω χαμηλότερου gamma ή λόγω ανωτερότητας. Γιατί στα EIZO και lagcom gamma tests το xiaomi είναι στο ~2.2 gamma για όλα τα χρώματα. Σχεδόν τέλειο factory calibration.

Επεξ/σία από pirmen56
  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
10 ώρες πριν, prefuse είπε

 

 

Kαλό θα ήταν να αναφέρει και τον λόγο που το reference καθιερώθηκε από τους σκηνοθέτες στα 100-200 nits. Κάτι ψέλισσε στην αρχή για plasma που "ίδρωναν" για 100 nits αλλά δεν το συνέχισε στο σήμερα.

Σίγουρα πάντως δεν είναι ο φόβος των σκηνοθετών για κούραση των θεατών. Αφού όπως παραδέχεται και ο ίδιος οι ΘΕΑΤΕΣ ήταν αυτοί που συνήθισαν από άλλες τεχνολογίες να βλέπουν SDR σε >250nits, ακόμα και στο σκοτάδι, και τους άρεσε. "Μου αρέσει" =/= "δυσφορία". Αντίθετα, δυσφορία και έκπληξη τους προκαλεί το σκοτεινό HDR. Ο λόγος για τον οποίο αποφάσισε να τους "γειώσει" με το βίντεο αυτό.

Τέλος, μιλάει για σύγχυση πάνω στην έννοια της φωτεινότητας. Δείχνοντας την OLED του σε cinema mode να ανεβάζει μόνο midtones με την συνολική φωτεινότητα να μένει ίδια. Αυτό, λέει, κάποιοι το μπερδεύουν με πιο φωτεινή εικόνα. Μόνο που αυτά τα τρικ δεν αφορούν τα miniLED. Δεν χρειάζεται π.χ. να ανοίξει τις σκιές για να ανεβάσει και τα υπόλοιπα στοιχεία της εικόνας.

Επεξ/σία από pirmen56

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...