Προς το περιεχόμενο

Gaming Monitors News/Comparison


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
55 λεπτά πριν, prefuse είπε

Κυρίως το εύκολο burn in όπως είχαν και οι πρώτες γενιές OLED, το αναφέρει και το παραπάνω λινκ.

Σίγουρα είναι και άλλα που μου διαφεύγουν τώρα.

Το lifted black πάντως δεν νομίζω να το φτιάξουν μιας και από ένα podcast που είδα πρόσφατα με έναν προμηθευτή qd-oled, δεν λύνεται και είναι χαρακτηριστικό του σχεδιασμού τους. Έχουν πιο απλό layer stack (και λιγότερα layers) από ότι οι Woled και γι'αυτό πετυχαίνουν και μεγαλύτερο color volume. Αλλά με lifted blacks όταν πέσει πηγή φωτός απευθείας στο πάνελ. Αλλά όσοι ενδιαφέρονται για την καλή εικόνα παρακολουθούν σε απόλυτο σκοτάδι ή τουλάχιστον ελεγχόμενο φωτισμό.

Ε καλα το "ευκολο" δεν ειναι και τοσο ευκολο ,το rtings αν θυμαμαι καλα τις αφηνει να παιζουν cnn.  Σε μια συγκριση που εκανε με τις tv οχι με μονιτορς το gen3 ειχε βελτιωθει αν θυμαμαι καλα ,δεν παιρνω και ορκο μπορει να ηταν και gen 2 ,δεν ξερω αν εχουν κανει σε gen3. Αν εχεις δυνατο φως δεν θα βλεπεις απολυτο μαυρο, οπως και στα πρωτα ,δεν αλλαξε αυτο.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
14 minutes ago, akoinonitos said:

Ε καλα το "ευκολο" δεν ειναι και τοσο ευκολο ,το rtings αν θυμαμαι καλα τις αφηνει να παιζουν cnn.  Σε μια συγκριση που εκανε με τις tv οχι με μονιτορς το gen3 ειχε βελτιωθει αν θυμαμαι καλα ,δεν παιρνω και ορκο μπορει να ηταν και gen 2 ,δεν ξερω αν εχουν κανει σε gen3. Αν εχεις δυνατο φως δεν θα βλεπεις απολυτο μαυρο, οπως και στα πρωτα ,δεν αλλαξε αυτο.

Ε ότι ίσχυε και για τις πρώτες γενιές OLED πάνω κάτω και τις plasma παλιότερα. Ότι γίνεται, γίνεται.. αλλά με συνετή χρήση είναι πιο δύσκολο να γίνει.

Απλά στο άρθρο υπάρχει μεγάλη διαφορά υπέρ των WOLED LG από της Samy QD-OLED που έπαθαν πολύ πιο εύκολα.

Προσωπικά δεν θα αγόραζα ποτέ QD-OLED ως PC monitor, αλλα θα είχα dual set up με ips/mini led για monitor PC γενικής χρήσης και από δίπλα qd-oled για gaming/movies.

 

Επεξ/σία από prefuse
Δημοσ.
42 λεπτά πριν, prefuse είπε

Ε ότι ίσχυε και για τις πρώτες γενιές OLED πάνω κάτω και τις plasma παλιότερα. Ότι γίνεται, γίνεται.. αλλά με συνετή χρήση είναι πιο δύσκολο να γίνει.

Απλά στο άρθρο υπάρχει μεγάλη διαφορά υπέρ των WOLED LG από της Samy QD-OLED που έπαθαν πολύ πιο εύκολα.

Προσωπικά δεν θα αγόραζα ποτέ QD-OLED ως PC monitor, αλλα θα είχα dual set up με ips/mini led για monitor PC γενικής χρήσης και από δίπλα qd-oled για gaming/movies.

 

Η LG ασχολείται με τις OLED οθόνες πάνω από 10 χρόνια, έχει περισσότερη εμπειρία όσον αφορά αυτά τα panel και πολύ πιθανό να γνωρίζει καλύτερα πως θα τα προστατεύσει. Οι QD-OLED μας ήρθαν τα τελευταία έτη, δεν γνωρίζουμε πολλά για την αντοχή τους. Η LG έπαθε και έμαθε ειδικά με τα πρώτα μοντέλα. Προσωπικά θεωρώ τις WOLED πιο ασφαλείς για τους ανωτέρω λόγους.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, prefuse είπε

Ε ότι ίσχυε και για τις πρώτες γενιές OLED πάνω κάτω και τις plasma παλιότερα. Ότι γίνεται, γίνεται.. αλλά με συνετή χρήση είναι πιο δύσκολο να γίνει.

Απλά στο άρθρο υπάρχει μεγάλη διαφορά υπέρ των WOLED LG από της Samy QD-OLED που έπαθαν πολύ πιο εύκολα.

Προσωπικά δεν θα αγόραζα ποτέ QD-OLED ως PC monitor, αλλα θα είχα dual set up με ips/mini led για monitor PC γενικής χρήσης και από δίπλα qd-oled για gaming/movies.

 

Ειχε βγαλει το rtings ενα review για burn in που ειχε τηλεορασεις ,αν θυμαμαι καλα το qd oled  μετα το panel refresh διορθωνε το burn in αν οχι τελειως σε τετοιο βαθμο που δεν το προσεχες ευκολα.  Κανεις δεν μπορει να πει με βεβαιωτητα για το burn in ποσο δε εμεις που εχουμε λιγο καιρο τις οθονες  και επισης ο καθε ενας κανεινδιαφορετικη χρηση ,ο χρονος θα δειξει. 

Επεξ/σία από akoinonitos
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
48 minutes ago, music_lover said:

Η LG ασχολείται με τις OLED οθόνες πάνω από 10 χρόνια, έχει περισσότερη εμπειρία όσον αφορά αυτά τα panel και πολύ πιθανό να γνωρίζει καλύτερα πως θα τα προστατεύσει. Οι QD-OLED μας ήρθαν τα τελευταία έτη, δεν γνωρίζουμε πολλά για την αντοχή τους. Η LG έπαθε και έμαθε ειδικά με τα πρώτα μοντέλα. Προσωπικά θεωρώ τις WOLED πιο ασφαλείς για τους ανωτέρω λόγους.

Το burn in και μετά το image retension, δεν είναι κάτι καινούργιο υπάρχει από τις μονόχρωμες CRT καθοδικού σωλήνα ~1970.. οπότε δεν μιλάμε για κάτι που δεν γνωρίζουν οι κατασκευαστές και το αντιμετώπισαν πρώτα στις OLED.

Πολύ πριν την LG υπήρχαν φαινόμενα αλλά τότε δεν υπήρχε το ίντερνετ και η ενημέρωση οπότε ζούσαμε με αυτό. Ούτε τετοια τεστ τύπου rtings γινόταν αλλά κυρίως πολύ λίγοι καθόταν τόσες πολλές ώρες σε μια οθόνη μπροστά για να πάθει κάτι. Εκτός από τους συνταξιούχους και τα μικρά παιδιά όπου κανένας από τους 2 δεν θα παραπονιόταν.

Προς το παρόν οι QD-OLED είναι αυτές που υπερτερούν σε πολλούς τομείς (κυρίως για mastering monitor) από τις Woled, αλλά για home use, οι WOLED με 3D LUT calibration κοινώς LG, είναι η πιο οικονομική, clean and safe επιλογή.

 

Επεξ/σία από prefuse
  • Like 1
Δημοσ.

Σήμερα παρατήρησα το εξής. Αυξάνοντας λίγο το gamma από το Nvidia Control panel, όντας σε HDR, δεν φαίνεται απλά να "ξεπλένει" η εικόνα. Να ανεβάζει τόνους ώστε τα γκρίζα να γίνονται πιο ανοιχτά. Αντιλαμβάνομαι και αύξηση της φωτεινότητας. Π.χ. σε ένα HDR video που βλέπεις μια γάτα σε μαύρο φόντο, το λευκό της τρίχωμα είναι σαν να φεγγοβολάει με την αλλαγή. Τα HDR videos έγιναν εντυπωσιακότερα χωρίς εμφανείς-για μένα-αλλοιώσεις.

Εντύπωση μου έκανε επίσης ότι το aoc q27g3xmn, με ανώτερο EOTF tracking από το xiaomi G pro 27i, δεν φαίνεται απλά πιο φωτεινό από το δεύτερο(σε σχετικό video review) αλλά και με πιο ανοικτά χρώματα. Όπως ακριβώς βλέπαμε σε SDR τα χρώματα να ανοίγουν όταν ανεβάζαμε gamma.

Αναρωτιέμαι λοιπόν αν το gamma από την κάρτα γραφικών μπορεί να λειτουργήσει σαν EOTF curve tweaking. Από ένα πρόχειρo ψάξιμο το EOTF θεωρείται ο νέος όρος για το gamma*. Ή μήπως είναι πολυπλοκότερα τα πράγματα;

https://ynminc.com/glossary/?bmode=view&idx=7050801

Αναφορά σε κείμενο

 

GAMMA

Nowadays, the term 'Gamma' is considered vague or confusing, so it is replaced by 'OETF (Opto-Electrical Transfer Function)' and 'EOTF (Electro-Optical Transfer Function)'. OETF is the non-linear transfer function of the optical light into the electrical signal in the camera. This used to be called the 'Camera Gamma' or 'Encoding Gamma'. On the contrary, EOTF is the opposite shape of non-linear transfer of electrical signal into optical (visible) light in the display. So, it is used to be called 'Display Gamma'.

 

 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
41 minutes ago, pirmen56 said:

Σήμερα παρατήρησα το εξής. Αυξάνοντας λίγο το gamma από το Nvidia Control panel, όντας σε HDR, δεν φαίνεται απλά να "ξεπλένει" η εικόνα. Να ανεβάζει τόνους ώστε τα γκρίζα να γίνονται πιο ανοιχτά. Αντιλαμβάνομαι και αύξηση της φωτεινότητας. Π.χ. σε ένα HDR video που βλέπεις μια γάτα σε μαύρο φόντο, το λευκό της τρίχωμα είναι σαν να φεγγοβολάει με την αλλαγή. Τα HDR videos έγιναν εντυπωσιακότερα χωρίς εμφανείς-για μένα-αλλοιώσεις.

Εντύπωση μου έκανε επίσης ότι το aoc q27g3xmn, με ανώτερο EOTF tracking από το xiaomi G pro 27i, δεν φαίνεται απλά πιο φωτεινό από το δεύτερο(σε σχετικό video review) αλλά και με πιο ανοικτά χρώματα. Όπως ακριβώς βλέπαμε σε SDR τα χρώματα να ανοίγουν όταν ανεβάζαμε gamma.

Αναρωτιέμαι λοιπόν αν το gamma από την κάρτα γραφικών μπορεί να λειτουργήσει σαν EOTF curve tweaking. Από ένα πρόχειρo ψάξιμο το EOTF θεωρείται ο νέος όρος για το gamma*. Ή μήπως είναι πολυπλοκότερα τα πράγματα;

https://ynminc.com/glossary/?bmode=view&idx=7050801

 

SDR = gamma (relative)

HDR= eotf (absolute)

Η λέξη κλειδί είναι "για μένα"

Δεν μπορείς να ξέρεις τι αλλοιώσεις εισάγεις στην εικόνα αν δεν έχεις γεννήτρια που είναι bit perfect και δεν δημιουργεί η ίδια artifacts, σωστά φτιαγμένα patterns, ένα απλό colorimeter και ένα πρόγραμμα που θα πάρεις μετρήσεις...ή αν έχεις από δίπλα ένα reference monitor που έχει καλιμπραριστει για να συγκρίνεις την εικόνα, όπως κάνει ο Vincent.

Χωρίς αυτά, απλά κάνουμε εικασίες.

Το copy paste settings δεν είναι σωστό 99% ασχέτως αν μας αρέσει ίσως περισσότερο η εικόνα..σε συγκεκριμένες σκηνές γιατί σε άλλες παίζει να την έχουμε κάνει χειρότερη.

Άλλο το τι μας αρέσει, άλλο το τι είναι σωστό. Μπορεί να έχεις κάνει πιο εντυπωσιακά τα χρώματα και να δημιουργείς banding, artifacts, clipping, crushing, color contamination εκεί που δεν υπήρχαν..

Με τα μάτια και ένα λευκό χαρτί κάτω από κατάλληλο φωτισμό, μόνο το color temperature μπορούμε κάπως να διορθώσουμε να είναι κοντά στο D65/6500

Οτιδήποτε άλλο μπορεί απλά να χαλάμε αλλά πράγματα.

 

Επεξ/σία από prefuse
Δημοσ.
27 λεπτά πριν, prefuse είπε

Προς το παρόν οι QD-OLED είναι αυτές που υπερτερούν σε πολλούς τομείς (κυρίως για mastering monitor)

Το καλυτερο mastering monitor της αγορας εχει 2 dual layer ips της panasonic και ειναι το BVM-HX3110 της sony και κοστιζει 40Κ ευρω,η flanders scientific εβγαλε ενα αλλα δεν ειναι στο επιπεδο της σονυ

Το μεγαλο μειον των qd oled για εμας τους κοινους θνητους περα απο τα γνωστα ειναι το coating και οτι δεν βαζουν polarizerwoled-and-qd-oled-comparison-in-a-well-lit-room-v0-8scm3e22n2tc1.webp.1648bae93d324edeecff8f1b86374014.webp

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
57 minutes ago, akiskar123 said:

Το καλυτερο mastering monitor της αγορας εχει 2 dual layer ips της panasonic και ειναι το BVM-HX3110 της sony και κοστιζει 40Κ ευρω,η flanders scientific εβγαλε ενα αλλα δεν ειναι στο επιπεδο της σονυ

Το μεγαλο μειον των qd oled για εμας τους κοινους θνητους περα απο τα γνωστα ειναι το coating και οτι δεν βαζουν polarizerwoled-and-qd-oled-comparison-in-a-well-lit-room-v0-8scm3e22n2tc1.webp.1648bae93d324edeecff8f1b86374014.webp

Ανάλογα τι κάνεις και που απευθύνεσαι. Είναι πολύ δύσκολη η παραγωγή των dual layer, εξου και το κόστος και είναι σχεδόν απίθανο να έρθει σε medium level grading studios πόσο μάλλον σε consumer level.

Μετά είναι πολύ δύσκολο το color match/calibration των dual ips με το client monitor που συνήθως είναι άλλης τεχνολογίας OLED/QD-OLED και μπλέκεις με alternative white point, perceptual matching και χκρ σε τριγωνικό ραντάρ κάτω από πιλοτική διάβαση VHF.

Η Sony έβγαλε το judd για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα και την τσίμπησαν τα ορτύκια, οι τσιτσιφιες και οι μπαμπούρες.

Το να έχεις ίδια τεχνολογία πάνελ στο ίδιο δωμάτιο ή ακόμα και ένα μεγάλο πάνελ ως reference/client σε βγάζει από πολλούς μπελάδες.

Το polarized σε σκοτεινό χώρο όπως απαιτεί η προβολή κατά HDR δεν χρειάζεται. Δυστυχώς HDR και φωτεινός χώρος δεν πάνε μαζί. Αφού σχεδίασαν πρόχειρα το HDR και είδαν ότι τελικά η εικόνα HDR είναι πιο σκοτεινή σε φωτεινό χώρο από ότι η ίδια εικόνα σε SDR, ανασχεδιασαν το πρότυπο αυξάνοντας την μέση φωτεινότητα και εισήγαγαν το Dolby IQ και διάφορα αλλά ματζουνια αυτόματης ρυθμισης φωτεινότητας για να διορθώσουν το πρόβλημα που οι ίδιοι σχεδίασαν..

Όπως πολύ σωστά λένε μερικοί HDR is a solution looking for problems.  ή αλλιώς το τμήμα μάρκετινγκ σκέφτηκε.."μας κατάλαβαν οι καταναλωτές ότι το 3d ήταν gimmick..τώρα τι άλλο να φτιάξουμε για να σπρώξουμε περισσότερες πωλήσεις" να το βάλουμε και absolute στα 10.000 nits που δεν υπάρχει κανένα μόνιτορ ώστε να έχουμε χρόνια να πουλάμε για να μην χρειάζεται κάθε χρόνο να σκεφτόμαστε τι μ@λ@κια τεχνολογία να εφεύρουμε;

Φυσικά η παραπάνω μονόπλευρη ιδέα έχει και αντίλογο και όντως έχει κάποια χρησιμότητα το HDR αλλά σε συγκεκριμένες και ελάχιστες περιπτώσεις. Στην συντριπτική πλειοψηφία του υλικού έχει από μικρή έως ασήμαντη πρακτική αξία. ποσο αξία έχει να δεις το χρώμα του λέιζερ και του φωτεινού σηματοδότη με πιο σωστό κορεσμό χρωμάτων..?

Σε games και animation μπορούν να κάνουν τα χρώματα όσο πιο κορεσμένα θέλουν αλλά απο κάποιο σημείο και μετά κουράζουν.. και επίσης δεν αφήνουν headroom για κάτι που θέλουν να τονίσουν, αφού όλα είναι υπερκορεσμενα.

Επεξ/σία από prefuse

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...