Προς το περιεχόμενο

Gaming Monitors News/Comparison


Masma

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Μιας και λέτε για οθόνες και ταινίες, κι εγώ θέλω να πάρω μια οθόνη υπολογιστή κυρίως για να βλέπω σειρές και ταινίες και αυτή που έχω είναι μια sony αρχαία. Δεν έχω και μεγάλο μπάτζετ, μέχρι 150-180€ και είδα κάνα δυο LG που φαίνονται ενδιαφέρουσες όπως αυτή https://www.skroutz.gr/s/28645980/LG-27MP60G-B-IPS-Monitor-27-FHD-1920x1080-me-CHrono-Apokrisis-5ms-GTG.html

Αλλά δεν έχω ιδέα από χαρακτηριστικά και τέτοια, έχω μείνει πολύ πίσω. Καμία πρόταση κάποιος που ξέρει η έχει κάποια παρόμοια θα με βοηθούσε.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

7 ώρες πριν, Vrossi46 είπε

Μιας και λέτε για οθόνες και ταινίες, κι εγώ θέλω να πάρω μια οθόνη υπολογιστή κυρίως για να βλέπω σειρές και ταινίες και αυτή που έχω είναι μια sony αρχαία. Δεν έχω και μεγάλο μπάτζετ, μέχρι 150-180€ και είδα κάνα δυο LG που φαίνονται ενδιαφέρουσες όπως αυτή https://www.skroutz.gr/s/28645980/LG-27MP60G-B-IPS-Monitor-27-FHD-1920x1080-me-CHrono-Apokrisis-5ms-GTG.html

Αλλά δεν έχω ιδέα από χαρακτηριστικά και τέτοια, έχω μείνει πολύ πίσω. Καμία πρόταση κάποιος που ξέρει η έχει κάποια παρόμοια θα με βοηθούσε.

Σε αυτό το εύρος τιμής δεν έχει διαφορά το ποιο μοντέλο θα πάρεις πέρα από το πόσο καλό support έχουν. Αν η χρήση είναι μόνο για σειρές και ταινίες θα επέλεγα μια VA οθόνη λόγω καλύτερης αντίθεσης πχ: https://www.skroutz.gr/s/35034022/Samsung-Odyssey-G32A-VA-Gaming-Monitor-27-FHD-1920x1080-165Hz.html 

Εγώ στην θέση σου πάντως θα έδινα κάτι παραπάνω και με 260€ θα έπαιρνα μια 4K VA πχ: https://www.skroutz.gr/s/49202030/LG-32UR500-B-VA-HDR-Monitor-31-5-4K-3840x2160-me-CHrono-Apokrisis-4ms-GTG.html

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

18 ώρες πριν, prefuse είπε

Η τιμή που αναφέρεις είναι για icc profile για οθόνη υπολογιστή και συνήθως πηγαίνεις το PC μαζί με την οθόνη, αν είναι επίσκεψη στο χώρο σας είναι άλλο κόστος.

Άλλο calibration κάνει το icc άλλο manual και άλλο 3d LUT. Μετά είναι πόσες ρυθμίσεις; SDR night, SDR day, HDR, DV, Game..

Είναι προβολέας, τι τεχνολογίας; Είναι tv OLED, led, qd-oled, ιατρικό μηχάνημα. Χώρος προβολής; batcave, grading room, τυπικό σαλόνι κτλ

Η τιμή πάει με την δυσκολία και τα όργανα που απαιτούνται αλλά και το ανάποδο. Αν πχ κάποιος έχει και midrange οθόνη και θέλει να δώσει ελάχιστα χρήματα μπορεί να καλέσει έναν επαγγελματία για να φτιάξει τα βασικά. Με λίγες μετρήσεις, σε οθόνες που χρήζουν διόρθωση, μπορεί να βελτιωθεί κατά πολύ η εικόνα ή απλά να επιλέξει ο χρήστης το mode που είναι πιο κοντά στα πρότυπα και να μην ασχοληθεί άλλο.

Η αντιγραφή settings από το ίντερνετ, σε εξαιρετικά λίγες περιπτώσεις έχει καλύτερα αποτελέσματα, συνήθως είναι πολυ χειρότερα από ότι πχ στο filmmaker mode ή οποίο mode είναι λιγότερο λάθος (κανένα δεν είναι σωστό απλά είναι αυτό με το λιγότερο λάθος), για όσες τηλεοράσεις διαθέτουν ένα τέτοιο mode.

Οι OLED έχουν θέματα crushing black, θέματα saturation στις σκοτεινές περιοχές και επίσης θέματα στο HDR λόγο Woled (εξαιρούνται φυσικά οι rgb OLED), που ναι μεν απολαμβάνεις μαύρο αλλά αν δεν έχεις δίπλα ένα καλό led ή reference monitor δεν θα δεις ποτέ τι πληροφορία χάνετε στις σκοτεινές περιοχές.

Δυστυχώς δεν υπάρχει τέλεια τεχνολογία πάνελ.

Συνήθως διαλέγουμε τι μας ενοχλεί λιγότερο.

Τι ακριβώς θέλεις να πετύχεις;

Color nerd μας λένε όχι γνώστες αντικειμένου 😛

Οι LG όπως ανέφερα έχουν την δυνατότητα 3d LUT, οι Samy είναι manual και qd OLED (double combo δυσκολίας) απαιτούν (για color critical work) spectroradiomer των 2-4nm, λόγο των πολύ υψηλών spikes στο SPD (χρωματικό φάσμα) δεν γνωρίζω αν έχει κάποιος Ελλάδα. Ίσως κάποιος να διαθέτει, προσωπικά δεν γνωρίζω, αν γνωρίζει κανείς και δεν του κάνει κόπο, ας με ενημερώσει. Ο Καστρουνής και ο Λάμπρου δεν γνωρίζω τι διαθέτουν.

Στο ερώτημα σου η εύκολη απάντηση είναι οποία διαθέτει 3d LUT.

Η dell σίγουρα δεν έχει, το Asus αν είναι από την pro art σειρά έχει κάποιες πιθανότητες να έχει, αλλά και αυτό Woled δεν είναι; Τα rgb OLED είναι να κυκλοφορήσουν τέλη της χρονιάς, δες τον εξαιρετικό Άγγλο TFT central.

https://tftcentral.co.uk/news/oled-panel-roadmap-2024-25-better-text-glossy-coating-brighter-hdr-higher-res-higher-refresh

Αλλά είναι διαφορικές τεχνολογίες πάνελ με διαφορετικά προβλήματα στην καθεμία, που συνήθως διαλέγουμε αυτή που μας ενοχλεί λιγότερο όπως αναφέρω και λίγο παραπάνω.

Για το HDR, DV που αναφέρεις, αν βρω χρόνο θα επανέλθω γιατί είναι μεγάλο θέμα και απαιτεί παραπάνω ώρα.

Το ερώτημα είναι αν μπορεί κάποιος με εξοπλισμό 200-300€ να καλιμπράρει ένα LED/mini LED/WOLED monitor για να έχει έστω το 90% της πιστότητας στις ταινίες(σε σκοτεινό δωμάτιο). Βλέπω ότι υπάρχουν χρωματόμετρα για 1000nits+ οθόνες σε αυτά τα χρήματα και με αυτοματοποιημένο software. 

18 ώρες πριν, dimoskoutr είπε

Αν καταλαβαίναμε και ξένες γλώσσες…😂…όταν ανοίγει το hdr πάντως δεν φαίνεται να έχει θέμα με τη φωτεινότητα όπως έγραψε κάποιος συμφορουμίτης. Μακάρι γιατί αυτό το έχω στο μυαλό μου. Θα παραλάβω πάντως σίγουρα εγώ. Και ότι βρέξει ας κατεβάσει. Τωρα το blooming νομίζω αν δεν το δεις live δεν ξέρω πόσο μπορείς να το καταλάβεις. Είναι και στα μάτια του καθενός αυτό. Εγώ που είμαι λαγός με 4 μάτια μάλιστα δεν το κόβω να το παρατηρώ ή να του δίνω σημασία αν δεν είναι υπερβολικό. 😂

-Ανοίγεις την αγγλική μετάφραση μαν. Στην ελληνική το AI "σκοτώνει" την ορολογία και τους ιδιωματισμούς και δεν καταλαβαίνεις γρι.

-Αυτός έδειξε φωτεινές HDR σκηνές. Στις σκοτεινότερες, όπως κάτω από το νερό, ή όσα έδειξαν οι υπόλοιποι μπορεί όντως να υπάρχει θέμα. Αν και δεν ξέρω κατά πόσο το έχουν διορθώσει...

-...δεδομένου, ότι ένας σχολιαστής του γράφει ότι παρέλαβε το μόνιτορ χωρίς το γνωστό bug με red tint.

-Στο πιο πρόσφατο review του Display Reality για την συμβατότητα του μόνιτορ με τις κονσόλες, γράφει ότι το SDR μοιάζει με HDR. Είναι τόσο φωτεινά τα highlights και τόσο σκοτεινά τα μαύρα που νομίζεις ότι βλέπεις HDR. Οι υποκειμενικές εντυπώσεις είναι πολύ θετικές από τους περισσότερους.

-Το blooming σε μικρή έκταση είναι κάτι που και να το δεις σε ταινία/game δεν είσαι 100% σίγουρος αν οφείλεται στα μάτια σου, αν είναι επιλογή του δημιουργού ή αν είναι artifact του μόνιτορ.

Φαίνεται πεντακάθαρα μόνο σε ειδικά τεστ με λευκά σχήματα σε μαύρο φόντο. Ή όπως έγραψε κάποιος, το αμίμητο:

pong.png.eaca7c0508e2af3822754de826650f09.png

 

 

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για όποιον ενδιαφέρεται, έκανα ερώτημα στην LG για το εάν καλύπτει η εγγύηση το burn-in για το LG 32GS95UE και μου απάντησαν ότι "Για τα μοντέλα monitor oled παρέχεται εγγύηση burn in για τα 3 χρόνια της εγγύσης με την προϋπόθεση ότι τηρείται η ορθή χρήση του προϊόντος βάσει των οδηγιών που συνοδεύουν το προϊόν".

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 hour ago, pirmen56 said:

 

Το ερώτημα είναι αν μπορεί κάποιος με εξοπλισμό 200-300€ να καλιμπράρει ένα LED/mini LED/WOLED monitor για να έχει έστω το 90% της πιστότητας στις ταινίες(σε σκοτεινό δωμάτιο). Βλέπω ότι υπάρχουν χρωματόμετρα για 1000nits+ οθόνες σε αυτά τα χρήματα και με αυτοματοποιημένο software. 

-Ανοίγεις την αγγλική μετάφραση μαν. Στην ελληνική το AI "σκοτώνει" την ορολογία και τους ιδιωματισμούς και δεν καταλαβαίνεις γρι.

-Αυτός έδειξε φωτεινές HDR σκηνές. Στις σκοτεινότερες, όπως κάτω από το νερό, ή όσα έδειξαν οι υπόλοιποι μπορεί όντως να υπάρχει θέμα. Αν και δεν ξέρω κατά πόσο το έχουν διορθώσει...

-...δεδομένου, ότι ένας σχολιαστής του γράφει ότι παρέλαβε το μόνιτορ χωρίς το γνωστό bug με red tint.

-Στο πιο πρόσφατο review του Display Reality για την συμβατότητα του μόνιτορ με τις κονσόλες, γράφει ότι το SDR μοιάζει με HDR. Είναι τόσο φωτεινά τα highlights και τόσο σκοτεινά τα μαύρα που νομίζεις ότι βλέπεις HDR. Οι υποκειμενικές εντυπώσεις είναι πολύ θετικές από τους περισσότερους.

-Το blooming σε μικρή έκταση είναι κάτι που και να το δεις σε ταινία/game δεν είσαι 100% σίγουρος αν οφείλεται στα μάτια σου, αν είναι επιλογή του δημιουργού ή αν είναι artifact του μόνιτορ.

Φαίνεται πεντακάθαρα μόνο σε ειδικά τεστ με λευκά σχήματα σε μαύρο φόντο. Ή όπως έγραψε κάποιος, το αμίμητο:

pong.png.eaca7c0508e2af3822754de826650f09.png

 

 

Το colorimeter των 350€ θα σου δώσει το 80% ενός ακριβού colorimeter μονο υπό προϋποθέσεις πχ σωστό correlation file.

Αλλά και όλα αυτά να τα έχεις το learning curve (για σωστή δουλειά και να καταλαβαίνεις τι κάνεις την κάθε στιγμή και να μην ακολουθείς τυχαία οδηγούς που ποτέ δεν είναι σωστοί) είναι αντίστοιχο του να διαβάζεις το L'image-temps του Deleuze. Τουλάχιστον εγώ τα βρήκα δύσκολα γιατί θέλω να κατανοώ γιατί κάνω κάτι. Κάποιος μπορεί να πάρει το calman home για την δική του τηλεόραση (το οποίο έχει πολλά bug και αρκετές φορές λανθασμένες πληροφορίες) και να ακολουθήσει κατά γράμμα το workflow που απλά πατάς next και σε πάει στο επόμενο παράθυρο και να πάρει ένα αποτέλεσμα.

Πέρα από το software και hardware και τις μυριάδες ορολογίες, απαιτεί και βασικές έννοιες color science γιατί το calibration δεν είναι το κυνήγι του χαμηλότερου dE.

Αν σας αρέσει να παιδευεστε, έχετε διαθέσιμο χρόνο και διάθεση, είναι ένα ωραίο αλλά και απαιτητικό χόμπι.

Διαφορετικά αγοράζετε ενα colorimeter το οποίο έρχεται με το δικό του software, ακολουθείται τον οδηγό που έχει και τα προβλήματα θα τα δείτε μπροστά σας.

Το displaycal μπορεί να δώσει πολύ καλό αποτέλεσμα με icc profile με τα οποία προβλήματα αναφέρθηκαν παραπάνω αλλά για 3d LUT ενώ έχει δυνατότητα να δημιουργήσει και μάλιστα αρκετά καλά, δεν έχει graph για να βλέπετε που είναι το λάθος ώστε να κάνετε τις απαραίτητες ρυθμίσεις και το σημαντικότερο είναι ότι δεν θα έχετε πρόσβαση για να το ανεβάσετε στην τηλεόραση εκτός και αν διαθέτετε LUT box, το οποίο κοστίζει αρκετά αλλά και πάλι θα έχετε calibration μόνο για ότι σήμα περνάει από αυτό πχ HDMI sources δηλ ξεχνάτε τις streaming υπηρεσίες κτλ

Μετά υπάρχει και το chromapure και HCFR το οποίο όμως έχει εγκαταληφθεί εδώ και αρκετά χρόνια, το ίδιο και το displaycal αλλά έχει λίγα χρόνια που σταμάτησαν τα update και όπως είπα έχει και δυνατότητα 3d LUT, τουλάχιστον θεωρητικά.

Τέλος το κυρίως για επαγγελματίες και πιο απαιτητικό σε learning curve είναι το colourspace.

Επεξ/σία από prefuse
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

8 λεπτά πριν, prefuse είπε

Το colorimeter των 350€ θα σου δώσει το 80% ενός ακριβού colorimeter των 5000€, μόνο και εφόσον έχεις και ενα spectroradiomer των 5000-10.000€ ή αν είσαι τυχερός και βρεις σωστό correlation file για το συγκεκριμένο μόνιτορ και ετσι αυξήσεις την ακρίβεια του colorimeter.

Αλλά και όλα αυτά να τα έχεις το learning curve (για σωστή δουλειά και να καταλαβαίνεις τι κάνεις την κάθε στιγμή και να μην ακολουθείς τυχαία οδηγούς που ποτέ δεν είναι σωστοί) είναι αντίστοιχο του να διαβάζεις το L'image-temps του Deleuze. Τουλάχιστον εγώ τα βρήκα δύσκολα γιατί θέλω να κατανοώ γιατί κάνω κάτι. Κάποιος άλλος μπορεί να πάρει το calman (το οποίο έχει πολλά bug και αρκετές φορές λανθασμένες πληροφορίες) να ακολουθήσει το workflow που απλά πατάς next και να πάρει ένα αποτέλεσμα.

Πέρα από το software και τις μυριάδες ορολογίες, απαιτείται και βασικές έννοιες color science γιατί το calibration δεν είναι το κυνήγι του χαμηλότερου dE.

Αν σας αρέσει να παιδευεστε, έχετε διαθέσιμο χρόνο και διάθεση, είναι ένα ωραίο αλλά και απαιτητικό χόμπι.

Διαφορετικά αγοράζετε ενα colorimeter το οποίο έρχεται με το δικό του software, ακολουθείται τον οδηγό που έχει και τα προβλήματα θα τα δείτε μπροστά σας.

Το displaycal μπορεί να δώσει πολύ καλό αποτέλεσμα με icc profile με τα οποία προβλήματα αναφέρθηκαν παραπάνω αλλά για 3d LUT ενώ δημιουργεί και μάλιστα αρκετά καλά, δεν θα έχετε πρόσβαση να το ανεβάσετε στην τηλεόραση εκτός και αν διαθέτετε LUT box, το οποίο κοστίζει αλλά και πάλι θα έχετε calibration μόνο για ότι σήμα περνάει από αυτό πχ HDMI sources δηλ ξεχνάτε τις streaming υπηρεσίες κτλ

Το να είναι εφικτό η επιστήμη του ήχου να έχει καταλήξει σε μεθοδολογίες για αρκετά αξιόπιστη ισοστάθμιση ηχείων/ακουστικών μέσω τυποποιημένης διαδικασίας(βλέπε π.χ. Sonarworks) αλλά να μην μπορεί να γίνει κάτι σχετικό για την εικόνα μου φαίνεται αδιανόητο έως αντιεπιστημονικό.

Βλέπω π.χ. μέσα από το μόνιτόρ μου, άλλα καλιμπραρισμένα μόνιτορς, μέσα από βίντεο/εικόνες και φαίνονται 98% το ίδιο. Τουλάχιστον χρωματικά. Τι παραπάνω θα μπορούσαν να δώσουν τα όργανα των χιλιάδων ευρώ για τον απλό χρήστη;

Στον ήχο π.χ. δεν θα έχεις 100% ίδιο αποτέλεσμα με το στούντιο γιατί κάθε στούντιο είναι διαφορετικός χώρος με διαφορετικά ηχητικά χαρακτηριστικά. Ακόμα και έτσι όμως η ισοστάθμιση βάσει ενός καθιερωμένου προτύπου θα σου δώσει πολύ πιο ισορροπημένο, ρεαλιστικό και καθαρό αποτέλεσμα. Γιατί να μην γίνεται σχετικά φθηνά και αυτοματοποιημένα κάτι αντίστοιχο με την εικόνα;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
15 minutes ago, pirmen56 said:

Το να είναι εφικτό η επιστήμη του ήχου να έχει καταλήξει σε μεθοδολογίες για αρκετά αξιόπιστη ισοστάθμιση ηχείων/ακουστικών μέσω τυποποιημένης διαδικασίας(βλέπε π.χ. Sonarworks) αλλά να μην μπορεί να γίνει κάτι σχετικό για την εικόνα μου φαίνεται αδιανόητο έως αντιεπιστημονικό.

Βλέπω π.χ. μέσα από το μόνιτόρ μου, άλλα καλιμπραρισμένα μόνιτορς, μέσα από βίντεο/εικόνες και φαίνονται 98% το ίδιο. Τουλάχιστον χρωματικά. Τι παραπάνω θα μπορούσαν να δώσουν τα όργανα των χιλιάδων ευρώ για τον απλό χρήστη;

Στον ήχο π.χ. δεν θα έχεις 100% ίδιο αποτέλεσμα με το στούντιο γιατί κάθε στούντιο είναι διαφορετικός χώρος με διαφορετικά ηχητικά χαρακτηριστικά. Ακόμα και έτσι όμως η ισοστάθμιση βάσει ενός καθιερωμένου προτύπου θα σου δώσει πολύ πιο ισορροπημένο, ρεαλιστικό και καθαρό αποτέλεσμα. Γιατί να μην γίνεται σχετικά φθηνά και αυτοματοποιημένα κάτι αντίστοιχο με την εικόνα;

Για τον απλό χρήστη τίποτα απολύτως. Βάζει ένα filmmaker mode και είναι οκ.

Όλα τα παραπάνω είναι για τον απαιτητικό, enthusiast χρήστη και φυσικά τους επαγγελματίες.

Ανάλογα το πόσο καλά έρχεται εργοστασιακά. Το παράδοξο είναι ότι οι ακριβές τηλεοράσεις δεν έχουν και άμεση ανάγκη αλλά αν έχει δώσει 3-7k για 77" OLED ή για jvc Projector, τα λεφτά του καλιμπραρισματος θα δώσουν το 100% με πιο άμεση διάφορα στους προβολείς.

Από την άλλη από midrange και κάτω κατηγορίες τηλεοράσεων και οι προβολείς είναι αυτοί που χρειάζονται περισσότερο σωστές ρυθμίσεις γιατί συνήθως δεν διαθέτουν filmmaker mode και δεν έρχονται με καλά χρώματα out of the box. Αλλά ποιος θα δώσει τα χρήματα που απαιτούνται για κάτι που κοστίζει τα μισά ή το 1/3 της αξίας της τηλεόρασης;

Τέλος ακόμα και το εργοστασιακό calibration χάνεται μετά από Χ ώρες,  λόγο γήρανσης (χάνει φωτεινότητα κτλ) του πάνελ και ανάλογα πόσο γρήγορα κάνει drift η συγκεκριμένη οθόνη.

Επεξ/σία από prefuse
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10 λεπτά πριν, prefuse είπε

Πέρα από το software και τις μυριάδες ορολογίες, απαιτείται και βασικές έννοιες color science γιατί το calibration δεν είναι το κυνήγι του χαμηλότερου dE.

Τους βάζεις δύσκολα μάστορα. :P

5 λεπτά πριν, pirmen56 είπε

Βλέπω π.χ. μέσα από το μόνιτόρ μου, άλλα καλιμπραρισμένα μόνιτορς, μέσα από βίντεο/εικόνες και φαίνονται 98% το ίδιο. Τουλάχιστον χρωματικά. Τι παραπάνω θα μπορούσαν να δώσουν τα όργανα των χιλιάδων ευρώ για τον απλό χρήστη;

Και πώς ακριβώς θα δεις τις διαφορές από εικόνες που προβάλλονται στο δικό σου μόνιτορ; Όλα ίδια θα σου φαίνονται, από κοντά με τα μάτια σου ή με colorimeter στη κάθε οθόνη θα δεις τις διαφορές. Είναι σα να λες ότι δε βλέπεις διαφορές μεταξύ 1080p & 4K, επειδή έχεις 1080p οθόνη, πώς να τη δεις τη διαφορά;

2 λεπτά πριν, prefuse είπε

 

Τέλος ακόμα και το εργοστασιακό calibration χάνεται μετά από Χ ώρες,  λόγο γήρανσης (χάνει φωτεινότητα κτλ) του πάνελ και ανάλογα πόσο γρήγορα κάνει drift η συγκεκριμένη οθόνη.

Αβαβά, μην τα λες αυτά, αφού και μετά από 10 χρόνια δουλεύει η οθόνη, δεν έχει θέμα γήρανσης, μόνο τα OLED έχουν burn in.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 minutes ago, Zaknafein said:

Τους βάζεις δύσκολα μάστορα. :P

Και πώς ακριβώς θα δεις τις διαφορές από εικόνες που προβάλλονται στο δικό σου μόνιτορ; Όλα ίδια θα σου φαίνονται, από κοντά με τα μάτια σου ή με colorimeter στη κάθε οθόνη θα δεις τις διαφορές. Είναι σα να λες ότι δε βλέπεις διαφορές μεταξύ 1080p & 4K, επειδή έχεις 1080p οθόνη, πώς να τη δεις τη διαφορά;

Αβαβά, μην τα λες αυτά, αφού και μετά από 10 χρόνια δουλεύει η οθόνη, δεν έχει θέμα γήρανσης, μόνο τα OLED έχουν burn in.

Άλλο το burn in άλλο η αλλαγή της συμπεριφοράς ενος πάνελ.

Ανάλογα την τεχνολογία, κάποιες οθόνες είναι πιο σταθερές κάποιες άλλες όχι και φυσικά τα οργανικά πάνελ (plasma OLED) είναι λογικό να είναι πιο ασταθή. Όταν βρω χρόνο ίσως ανεβάσω το drift που κάνει κατά το profiling μια OLED που έχω και ένα ips.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
15 λεπτά πριν, Zaknafein είπε

Και πώς ακριβώς θα δεις τις διαφορές από εικόνες που προβάλλονται στο δικό σου μόνιτορ; Όλα ίδια θα σου φαίνονται, από κοντά με τα μάτια σου ή με colorimeter στη κάθε οθόνη θα δεις τις διαφορές. Είναι σα να λες ότι δε βλέπεις διαφορές μεταξύ 1080p & 4K, επειδή έχεις 1080p οθόνη, πώς να τη δεις τη διαφορά;

Διαφορές σε κοντράστ και λεπτομέρεια σε αποχρώσεις του γκρι, ίσως να μην δω γιατί ο Νο1 περιοριστικός παράγοντας είναι τα αντίστοιχα του δικού μου. Εκτός αν α) η κάμερα, β) το encoding του βίντεο και γ) το μόνιτόρ μου υπερέχουν ποιοτικά των δύο οθονών που συγκρίνω.

Με βάση τη στοιχειώδη λογική αν μέσα από ένα παραμορφωτικό φίλτρο(εν προκειμένω το μόνιτόρ μου) συγκρίνεις άλλα πράγματα θα δεις τις σχετικές διαφορές. Ο όρος σχετικές είναι το κλειδί.

Ακόμα και διαφορές 4Κ με 1080p μπορείς να δεις μέσα από ένα 1080p monitor μέσω της κατάλληλης μεθόδου. Το λένε ζουμ.

15 λεπτά πριν, Zaknafein είπε

Τους βάζεις δύσκολα μάστορα. :P

Αν μπορείς να ποσοτικοποιήσεις κάτι, τότε μπορείς και να το βελτιώσεις μέσω μιας Χ τυποιημένης μέθοδου. Εκτός και αν δεν υπάρχει ακόμα αλγόριθμος για το πρόβλημά σου. Για εικόνα και ήχο κομματάκι δύσκολο.

17 λεπτά πριν, Zaknafein είπε

Αβαβά, μην τα λες αυτά, αφού και μετά από 10 χρόνια δουλεύει η οθόνη, δεν έχει θέμα γήρανσης, μόνο τα OLED έχουν burn in.

Γι αυτό και ίσως να αξίζει ένα χρωματόμετρο που θα χρησιμοποιείται σπανιώς(και αυτά φθείρονται) για περιοδική επαναρρύθμιση. Παρά να δίνεις 50ευρά σε τρίτους και να μην έχεις τίποτα στα χέρια σου.

Το burn in είναι άσχετο και σημαίνει ότι το μόνιτορ πάει για κάδο.

Επεξ/σία από pirmen56
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

7 λεπτά πριν, pirmen56 είπε

Με βάση τη στοιχειώδη λογική αν μέσα από ένα παραμορφωτικό φίλτρο(εν προκειμένω το μόνιτόρ μου) συγκρίνεις άλλα πράγματα θα δεις τις σχετικές διαφορές. Ο όρος σχετικές είναι το κλειδί.

Μου λες ότι θα δεις σχετικές διαφορές σε καλιμπράρισμα οθόνης, βλέποντάς το αφού έχει περάσει η εικόνα από φίλτρο(=απώλειες) κάμερας, video encoding και τέλος το φίλτρο της δικής σου οθόνης. Ε δεν θα δεις ούτε τις μισές, ίσως δεις τις χτυπητές διαφορές αλλά μέχρι εκεί, κατά τα λοιπά δεν μπορείς να έχεις εικόνα έτσι, γιατί οι σχετικές διαφορές που ψάχνεις να δεις παραμορφώνονται από 3 παράγοντες. Ειδικά αν δεν ξέρεις το encoding πώς έχει γίνει, ψάχνεις στα τυφλά.

Όσο για την τυποποίηση που λες, υπάρχει, απλά δεν είναι universal γιατί τα μέσα απεικόνισης δεν έχουν τον ίδιο τρόπο λειτουργίας, εν αντιθέσει με τον ήχο. Δες μόνο πόσα χρωματικά πρότυπα υπάρχουν κ διαφορετικοί τύποι πάνελ με διαφορετική χρωματική γκάμα, ε με 1κλικ δεν μπορείς να έχεις καλιμπράρισμα universal.

Οπότε δεν είναι ότι δεν υπάρχει η ποσοστικοποίηση που λες, απλά δεν μπορεί να εφαρμοστεί καθολικά με τυφλοσούρτη, εδώ υπάρχουν διαφορές σε ίδια πάνελ από την ίδια γραμμή παραγωγής, τουτέστιν θέλει χειροκίνητη (ή μέσω AI) επέμβαση σε επίπεδο λογισμικού/firmware ανά τεμάχιο, δλδ κόστος με άλλα λόγια.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, Zaknafein είπε

Μου λες ότι θα δεις σχετικές διαφορές σε καλιμπράρισμα οθόνης, βλέποντάς το αφού έχει περάσει η εικόνα από φίλτρο(=απώλειες) κάμερας, video encoding και τέλος το φίλτρο της δικής σου οθόνης. Ε δεν θα δεις ούτε τις μισές, ίσως δεις τις χτυπητές διαφορές αλλά μέχρι εκεί, κατά τα λοιπά δεν μπορείς να έχεις εικόνα έτσι, γιατί οι σχετικές διαφορές που ψάχνεις να δεις παραμορφώνονται από 3 παράγοντες. Ειδικά αν δεν ξέρεις το encoding πώς έχει γίνει, ψάχνεις στα τυφλά.

Όσο για την τυποποίηση που λες, υπάρχει, απλά δεν είναι universal γιατί τα μέσα απεικόνισης δεν έχουν τον ίδιο τρόπο λειτουργίας, εν αντιθέσει με τον ήχο. Δες μόνο πόσα χρωματικά πρότυπα υπάρχουν κ διαφορετικοί τύποι πάνελ με διαφορετική χρωματική γκάμα, ε με 1κλικ δεν μπορείς να έχεις καλιμπράρισμα universal.

Οπότε δεν είναι ότι δεν υπάρχει η ποσοστικοποίηση που λες, απλά δεν μπορεί να εφαρμοστεί καθολικά με τυφλοσούρτη, εδώ υπάρχουν διαφορές σε ίδια πάνελ από την ίδια γραμμή παραγωγής, τουτέστιν θέλει χειροκίνητη (ή μέσω AI) επέμβαση σε επίπεδο λογισμικού/firmware ανά τεμάχιο, δλδ κόστος με άλλα λόγια.

Μέσα από το δικό σου μόνιτορ μπορείς να συγκρίνεις χρωματικές διαφορές. Αν π.χ. κιτρινίζει το μόνιτόρ σου, τότε αυτή η παραμόρφωση θα περάσει και στις δύο οθόνες που συγκρίνεις μέσα από φωτό/βίντεο. Οπότε αν η μία δείχνει σκούρο κόκκινο και η άλλη ανοικτό κόκκινο θα καταλάβεις ότι διαφέρουν μεταξύ τους. Δεν σε νοιάζει το πώς πραγματικά φαίνονται κάθε μία ξεχωριστά.

Τέλος, δεν είπα τίποτα για universal καλιμπράρισμα. Κάθε πρότυπο έχει τον δικό του χρωματικό χώρο με σαφείς συντεταγμένες. Δεν είναι κάτι αόριστο ο στόχος που θες να πετύχεις. Άσχετα αν δεν είναι όλα τα όργανα κατάλληλα για τον καθένα ή για το κάθε στοιχείο εκπομπής φωτός(π.χ. αυτό που είπε πριν ο prefuse για την ιδιαιτερότητα των QD-OLED).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 hour ago, pirmen56 said:

Διαφορές σε κοντράστ και λεπτομέρεια σε αποχρώσεις του γκρι, ίσως να μην δω γιατί ο Νο1 περιοριστικός παράγοντας είναι τα αντίστοιχα του δικού μου. Εκτός αν α) η κάμερα, β) το encoding του βίντεο και γ) το μόνιτόρ μου υπερέχουν ποιοτικά των δύο οθονών που συγκρίνω.

Με βάση τη στοιχειώδη λογική αν μέσα από ένα παραμορφωτικό φίλτρο(εν προκειμένω το μόνιτόρ μου) συγκρίνεις άλλα πράγματα θα δεις τις σχετικές διαφορές. Ο όρος σχετικές είναι το κλειδί.

Ακόμα και διαφορές 4Κ με 1080p μπορείς να δεις μέσα από ένα 1080p monitor μέσω της κατάλληλης μεθόδου. Το λένε ζουμ.

Αν μπορείς να ποσοτικοποιήσεις κάτι, τότε μπορείς και να το βελτιώσεις μέσω μιας Χ τυποιημένης μέθοδου. Εκτός και αν δεν υπάρχει ακόμα αλγόριθμος για το πρόβλημά σου. Για εικόνα και ήχο κομματάκι δύσκολο.

Γι αυτό και ίσως να αξίζει ένα χρωματόμετρο που θα χρησιμοποιείται σπανιώς(και αυτά φθείρονται) για περιοδική επαναρρύθμιση. Παρά να δίνεις 50ευρά σε τρίτους και να μην έχεις τίποτα στα χέρια σου.

Το burn in είναι άσχετο και σημαίνει ότι το μόνιτορ πάει για κάδο.

Δυστυχώς δεν είναι έτσι.

Μέσω βίντεο δεν μπορείς να κρίνεις σχεδόν τίποτα, το αναφέρει και ο Vincent HDTV test σχεδόν σε κάθε βίντεο του.

Για αρχή πρέπει να κατανοήσουμε πως γράφει η κάμερα, πως προβάλει μια οθόνη και πως λειτουργούν τα μάτια μας.

Το colorimeter των 350€ το πετάς αν φθαρεί εκτός και αν έχεις spectroradiomer για να το διορθώσεις αλλά αν έχει φθαρεί σε κάθε μέτρηση και πάλι λάθος θα σου δείχνει.

Αν θεωρείς ότι το να δίνεις 50€ (πολύ λίγα λες ακόμα και για icc profile) κάθε φορά για ρύθμιση είναι πεταμένα λεφτά, τότε μπορείς να μάθεις ο ίδιος να το κάνεις. Για icc σε οθόνη για sRGB σως δεν χρειάζεται και τόσος κόπος. Αντιθέτως σε tv, projector απαιτεί εκατοντάδες, ίσως και χιλιάδες ώρες (κυριολεκτικά, είτε για manual είτε για 3d LUT), που θα σου πάρει να μάθεις για να έχεις ένα σωστό αποτέλεσμα, πέρα από τα χρήματα για hardware/software, δεν είναι ίσως πεταμένα χρήματα;

Όχι αν το έχεις σαν χόμπι, ναι αν το κάνεις ως αγγαρεία.

Σε κάθε δουλειά δεν πληρώνουμε ούτε την ώρα ούτε τα εργαλεία του μάστορα αλλά τις γνώσεις του ώστε να λύσει το πρόβλημα με το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα (ακριβά spectro) αλλά και στον λιγότερο χρόνο (ακριβά colorimeter)

Επεξ/σία από prefuse
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

20 λεπτά πριν, prefuse είπε

Δυστυχώς δεν είναι έτσι.

Μέσω βίντεο δεν μπορείς να κρίνεις σχεδόν τίποτα, το αναφέρει και ο Vincent HDTV test σχεδόν σε κάθε βίντεο του.

Για αρχή πρέπει να κατανοήσουμε πως γράφει η κάμερα, πως προβάλει μια οθόνη και πως λειτουργούν τα μάτια μας.

Αν κατάλαβα καλά ισχυρίζεστε ότι αν δύο μόνιτορ δείχνουν διαφορετικά χρώματα(π.χ. πράσινο και κίτρινο), τα καταγράψουμε με μια καλή κάμερα και τα προβάλλουμε σε ένα τρίτο μη ελαττωματικό μόνιτορ υπάρχει πιθανότητα να βλέπουμε το ίδιο χρώμα και για τις δύο οθόνες. Σαν να λέμε ότι η όποια παραμόρφωση της κάμερας και της οθόνης μας θα μεταφερθεί διαφορετικά στις υπό κρίση οθόνες.

Πάντως όσοι έχουν ανεβάσει βίντεο στο youtube με οθόνες να δείχνουν παρόμοιες(στο χρώμα) μετά από καλιμπράρισμα σχολιάζουν ότι και με τα μάτια τους από κοντά ισχύει το ίδιο.

Αναφορά σε κείμενο

Σε κάθε δουλειά δεν πληρώνουμε ούτε την ώρα ούτε τα εργαλεία του μάστορα αλλά τις γνώσεις του ώστε να λύση το πρόβλημα με το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα (ακριβά spectro) αλλά και στον λιγότερο χρόνο (ακριβά colorimeter)

Μόνο αν η δουλειά δεν μπορεί να τυποποιηθεί λόγω μη καλά ορισμένου προβλήματος.

υ.γ.: Ειλικρινής απορία. Το ασκείς σαν επάγγελμα;

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
19 λεπτά πριν, pirmen56 είπε

Αν κατάλαβα καλά ισχυρίζεστε ότι αν δύο μόνιτορ δείχνουν διαφορετικά χρώματα(π.χ. πράσινο και κίτρινο), τα καταγράψουμε με μια καλή κάμερα και τα προβάλλουμε σε ένα τρίτο μη ελαττωματικό μόνιτορ υπάρχει πιθανότητα να βλέπουμε το ίδιο χρώμα και για τις δύο οθόνες. Σαν να λέμε ότι η όποια παραμόρφωση της κάμερας και της οθόνης μας θα μεταφερθεί διαφορετικά στις υπό κρίση οθόνες.

Πάντως όσοι έχουν ανεβάσει βίντεο στο youtube με οθόνες να δείχνουν παρόμοιες(στο χρώμα) μετά από καλιμπράρισμα σχολιάζουν ότι και με τα μάτια τους από κοντά ισχύει το ίδιο.

Μόνο αν η δουλειά δεν μπορεί να τυποποιηθεί λόγω μη καλά ορισμένου προβλήματος.

υ.γ.: Ειλικρινής απορία. Το ασκείς σαν επάγγελμα;

 

Θα σου πω το εξης, οταν ειχα παρει το Oled το ειχα βαλει διπλα στο παλιο Ips και ειχα βαλει βιντεο να παιζουν στο youtube και τραβαγα βιντεο με το κινητο. Βλεποντας μετα το βιντεο στο κινητο παρατηρησα τα εξης , το πλεονεκτημα του glossy panel εναντι του matte εξαφανιστηκε ,το Ips εδειχνε πιο μαυρο απο οτι ηταν και το Oled σε καποια σημεια εδειχνε γκρι αντι για μαυρο με αποτελεσμα σε συγκεκριμενες σκηνες να φαινεται οτι το Ips εχει καλυτερο μαυρο.

Αν θες να δεις την  πραγματικη διαφορα δυο μονιτορ ο μονος τροπος ειναι να τα εχεις διπλα διπλα μπροστα σου.

Επεξ/σία από akoinonitos
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...