Προς το περιεχόμενο

Gaming Monitors News/Comparison


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
2 ώρες πριν, John_on_PC είπε

Σκέφτομαι να αγοράσω αυτή την οθόνη για την 7800xt. Σου έχει βγάλει κανένα πρόβλημα όσο την έχεις ή γενικά έχει κάποιο αρνητικό; Έχω να ασχοληθώ με monitors από το 2019, οπότε έχω μήνει πίσω.

Γενικότερα 2 προβλήματα έχουν τα OLED monitors. Burn in και HDR που μοιάζει με SDR στις φωτεινές σκηνές των games. Για να καταλάβεις το δεύτερο δες το παρακάτω βίντεο στο 10:48.

Το SDR είναι σαν να βλέπεις HDR με πιο ανοικτές σκιές. Μόλις ανοίγει το contrast boost είναι σχεδόν αδύνατο να ξεχωρίσεις το SDR από το HDR. Πολλοί κάτοχοι OLED παραπονιούνται ότι το HDR δεν είναι και τίποτα σπουδαίο αφού μοιάζει πολύ με SDR.

Τα OLED στις φωτεινές σκηνές εξαντλούν όλο το budget της φωτεινότητάς τους. Με αποτέλεσμα τα αντικείμενα που φωτίζονται άμεσα από τον ήλιο να μην δείχνουν ιδιαίτερα διαφορετικά από την όλη σκηνή. Οι φωτεινές σκηνές σε HDR είναι φλατ με άλλα λόγια. Το καταλαβαίνει καλύτερα όποιος συγκρίνει HDR με SDR σε miniLED οθόνη ή τηλεόραση. Τα φωτεινότερα αντικείμενα(όπως ολόκληρος ο πλακόστρωτος δρόμος μπροστά από την Aloy) ακτινοβολούν φως σαν να βρίσκεσαι εκεί. Μόνο όποιος το δει με τα μάτια του θα καταλάβει την υποβάθμιση της εμπειρίας σε OLED.

  • Thanks 2
Δημοσ.
4 λεπτά πριν, John_on_PC είπε

Ξέρω :D. Τώρα έχω εκείνη την Xiaomi VA 3440x1440p 144hz που είχε βγει στα 300 γύρω στο 2021 νομίζω. Αλλά με την 7800xt συχνά είναι ίσα ίσα λιγότερα από τα fps που θέλω για ultrawide γιατί την σκόπευα για σκέτο 2560x1440p όταν την πήρα. Λογικά θα πάρω και νέα κάρτα όταν βγει η UDNA ή το PS6.

Και λέω μιας και βολεύει με την προσφορά που βγαίνουν πολύ φθηνές οι οθόνες, να γυρίσω πίσω σε 2560x1440p και να διώξω και το black smearing που με ενοχλεί αρκετά. Με το FG που χρησιμοποιώ στα singleplayer, μπορώ να ξεπεράσω τα 144hz στα περισσότερα παιχνίδια χωρίς ultrawide και θέλω πάνω από 144 για κάτι Battlefield κτλ, που φτάνουν 240+.

Δεν βλέπω να πέφτουν στα ~400 οι OLED σύντομα κιόλας, ακόμα στα 800 είναι, για αυτό το θεωρώ πολύ καλή ευκαιρία να κάνω upgrade. Θα έπαιρνα 9070 αλλά δεν την συμπεριλαμβάνουν στην προσφορά 😕. Από τις τρεις οθόνες που είπα, ποιά λες είναι η καλύτερη αγορά στις αντίστοιχες τιμές;

Ειναι και ψιλο γουστα αυτα αλλα εγω σε ips δεν θα ξανα γυρνουσα οποτε  εχουμε samsung και dell σαν επιλογες. Απο αυτες τις δυο θα επαιρνα το dell με το semi glossy panel  εναντι του matte που εχει το samsung. Πλεον δεν ξανα κοιταω σε matte antiglare.

Η dell θα κυκλοφορησει σε λιγο 27αρι  1440p oled ,240hz με msrp 550$ περιπου   δεν ξερω να θες να περιμενεις λιγο αλλα θα χασεις την προσφορα.

1 λεπτό πριν, pirmen56 είπε

Γενικότερα 2 προβλήματα έχουν τα OLED monitors. Burn in και HDR που μοιάζει με SDR στις φωτεινές σκηνές των games. Για να καταλάβεις το δεύτερο δες το παρακάτω βίντεο στο 10:48.

Το SDR είναι σαν να βλέπεις HDR με πιο ανοικτές σκιές. Μόλις ανοίγει το contrast boost είναι σχεδόν αδύνατο να ξεχωρίσεις το SDR από το HDR. Πολλοί κάτοχοι OLED παραπονιούνται ότι το HDR δεν είναι και τίποτα σπουδαίο αφού μοιάζει πολύ με SDR.

Τα OLED στις φωτεινές σκηνές εξαντλούν όλο το budget της φωτεινότητάς τους. Με αποτέλεσμα τα αντικείμενα που φωτίζονται άμεσα από τον ήλιο να μην δείχνουν ιδιαίτερα διαφορετικά από την όλη σκηνή. Οι φωτεινές σκηνές σε HDR είναι φλατ με άλλα λόγια. Το καταλαβαίνει καλύτερα όποιος συγκρίνει HDR με SDR σε miniLED οθόνη ή τηλεόραση. Τα φωτεινότερα αντικείμενα(όπως ολόκληρος ο πλακόστρωτος δρόμος μπροστά από την Aloy) ακτινοβολούν φως σαν να βρίσκεσαι εκεί. Μόνο όποιος το δει με τα μάτια του θα καταλάβει την υποβάθμιση της εμπειρίας σε OLED.

Παλι τα ιδια ρε pirmen? και τι να παρει για πες μας. Ποια ειναι η προταση σου?

  • Like 1
  • Thanks 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
8 minutes ago, pirmen56 said:

Γενικότερα 2 προβλήματα έχουν τα OLED monitors. Burn in και HDR που μοιάζει με SDR στις φωτεινές σκηνές των games. Για να καταλάβεις το δεύτερο δες το παρακάτω βίντεο στο 10:48.

Το SDR είναι σαν να βλέπεις HDR με πιο ανοικτές σκιές. Μόλις ανοίγει το contrast boost είναι σχεδόν αδύνατο να ξεχωρίσεις το SDR από το HDR. Πολλοί κάτοχοι OLED παραπονιούνται ότι το HDR δεν είναι και τίποτα σπουδαίο αφού μοιάζει πολύ με SDR.

Τα OLED στις φωτεινές σκηνές εξαντλούν όλο το budget της φωτεινότητάς τους. Με αποτέλεσμα τα αντικείμενα που φωτίζονται άμεσα από τον ήλιο να μην δείχνουν ιδιαίτερα διαφορετικά από την όλη σκηνή. Οι φωτεινές σκηνές σε HDR είναι φλατ με άλλα λόγια. Το καταλαβαίνει καλύτερα όποιος συγκρίνει HDR με SDR σε miniLED οθόνη ή τηλεόραση. Τα φωτεινότερα αντικείμενα(όπως ολόκληρος ο πλακόστρωτος δρόμος μπροστά από την Aloy) ακτινοβολούν φως σαν να βρίσκεσαι εκεί. Μόνο όποιος το δει με τα μάτια του θα καταλάβει την υποβάθμιση της εμπειρίας σε OLED.

Να σου πω την αλήθεια, δεν έχω ξαναχρησιμοποιήσει HDR. OLED θέλω κυρίως για τα true blacks/contrast, το motion clarity και το refresh rate. Το HDR το θεωρώ σαν κάτι έξτρα μέχρι να το δω με τα μάτια μου.

 

8 minutes ago, akoinonitos said:

Ειναι και ψιλο γουστα αυτα αλλα εγω σε ips δεν θα ξανα γυρνουσα οποτε  εχουμε samsung και dell σαν επιλογες. Απο αυτες τις δυο θα επαιρνα το dell με το semi glossy panel  εναντι του matte που εχει το samsung. Πλεον δεν ξανα κοιταω σε matte antiglare.

Η dell θα κυκλοφορησει σε λιγο 27αρι  1440p oled ,240hz με msrp 550$ περιπου   δεν ξερω να θες να περιμενεις λιγο αλλα θα χασεις την προσφορα.

Παλι τα ιδια ρε pirmen? και τι να παρει για πες μας. Ποια ειναι η προταση σου?

Μπα, χωρίς την προσφορά, δεν πάει η καρδιά μου να δώσω 500+ για οθόνη. Αν δεν τύχαινε τώρα αυτό, θα περίμενα μέχρι να πάρω UDNA για να κάνω upgrade σε OLED, όταν ελπίζω θα έχουν πέσει και οι τιμές τους κάτω από 500.

Επεξ/σία από John_on_PC
  • Like 1
Δημοσ.
8 λεπτά πριν, akoinonitos είπε

Παλι τα ιδια ρε pirmen? και τι να παρει για πες μας. Ποια ειναι η προταση σου?

Ρώτησε ποια είναι τα αδύνατα σημεία. Αυτά είναι ακόμα και τα high end OLED monitors. Πρέπει να το λάβει υπόψη του όποιος δίνει ένα σεβαστό ποσό για οθόνη.

Γιατί αν ξέρεις ότι το "Χ" OLED στα 600€ δεν διαφέρει τόσο πολύ σε gaming εμπειρία από το "Y" OLED των 1000€ μπορείς να γλιτώσεις χρήματα.

5 λεπτά πριν, John_on_PC είπε

Να σου πω την αλήθεια, δεν έχω ξαναχρησιμοποιήσει HDR. OLED θέλω κυρίως για τα true blacks/contrast, το motion clarity και το refresh rate. Το HDR το θεωρώ σαν κάτι έξτρα μέχρι να το δω με τα μάτια μου.

Ακριβώς γι αυτό έγραψα όσα έγραψα. Αρκετοί κάτοχοι OLED δεν ενθουσιάζονται από το HDR σε open world games(το τονίζω) νομίζοντας ότι είναι πρόβλημα του προτύπου αυτού. Ενώ είναι περιορισμός των OLED monitors(το τονίζω και αυτό) είτε έχουν 5 κατοστάρικα είτε 3 χιλιάρικα.

  • Like 1
Δημοσ.

Mπα προβλημα των ιδιων των παιχνιδιων ειναι . Μια χαρα hdr εχουν οι oled , βαλτε κανα horizon forbidden west η καποιο αντιστοιχο που εχουν ασχοληθει και θα καταλαβατε

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
On 15/03/2025 at 16:20, Arkin said:

Για το DCI-P3 επειδη αυτο δουλευω μονιμα σε SDR δεν καταλαβαινω τι ακριβως εννοεις θεωρω οτι ειναι το καλυτερο προφιλ με την καλυτερη αντιθεση. Το srgb δειχνει ξεθωριασμενο μπροστα του. Επισης βαλε windows 11 το HDR σε ταινιες ειδικα ειναι κορυφη και γυρναει αυτοματα με MPC οταν βρει αρχειο με HDR και ξανα γυρναει σε SDR μολις το κλεισεις. Και σε παιχνιδια ειναι δυνατο αλλα λογο οτι δεν μπορεις να βγαλεις σωστα screenshots το εχω σε SDR P3 και ειναι αψογο απλα χανεις τα highlights του HDR οπως ειναι λογικο. 

Μπορείς να μας εξηγήσεις με απλά λόγια γιατί ειναι το καλυτερο προφιλ με την καλυτερη αντιθεση;

On 15/03/2025 at 18:01, Arkin said:

Δεν εχω παρατηρησει κατι αναλογα σε γκρι χρωμα με το P3 δουλευω την οθονη ομως μονιμα με night light στο 20% απο τα windows γιατι το blue light ειναι πολυ ζορικο για τα ματια και η πιο θερμη εικονα με το night light κανει πολυ πιο ξεκουραστη την ολη θεαση της οθονης. Το srgb δεν μου αρεσει και στις ταινιες μιας και το banding σε μαυρα σκηνικα ειναι εντονο ενω με το P3 εξαλειφεται τελειως. Σε παιχνιδια ναι το P3 για SDR ειναι το απολυτο δινει μια αρκετα ρεαλιστικη προσεγγιση σε ολο το ευρος χρωματων και οταν πας σε windows 11 και δεις HDR 1000 ειτε σε ταινιες ειτε σε σωστα παιχνιδια ειτε youtube θα δεις κατι ακομα ανωτερο απο το P3 του SDR. 

Μπορείς να μας εξηγήσεις με απλά λόγια γιατί το banding εξαλείφεται με P3 ενώ με sRGB είναι εντονότερο;

 

On 15/03/2025 at 14:31, tolisrx8 said:

Εδω θα ηθελα την βοηθεια σας μηπως γνωριζει κανεις πως μπορουμε να ξεφορτωθουμε αυτο το green tint μιας και πιστευω χωρις αυτο θα ηταν το καλυτερο  DCI-P3 mode...

Με δικά σας απλά λόγια τι είναι και πως ορίζεται το καλύτερο mode?

https://www.dell.com/community/en/conversations/monitors/u2723qe-dci-p3-color-space-green-tint/647fa3faf4ccf8a8dea035e4

On 15/03/2025 at 14:31, tolisrx8 said:

Ξεχασα να αναφερω οτι κατεβαζοντας τους drivers,για τα profil ,παρατηρησα οτι π.χ οταν εισαι σε srgb mode,και περασεις το αντιστοιχο προφιλ ,τα χρωματα ξεθωριαζουν  περισσοτερο (να το πω απλα,το ενα "παταει" πανω στο αλλο???).

Αφού βάζεις sRGB emulation και από πάνω το sRGB icc profile, τι περιμένεις;

Before complaining try to understand what you are doing.

 

On 16/03/2025 at 12:22, John_on_PC said:

Να σου πω την αλήθεια, δεν έχω ξαναχρησιμοποιήσει HDR. OLED θέλω κυρίως για τα true blacks/contrast, το motion clarity και το refresh rate. Το HDR το θεωρώ σαν κάτι έξτρα μέχρι να το δω με τα μάτια μου.

 

Μπα, χωρίς την προσφορά, δεν πάει η καρδιά μου να δώσω 500+ για οθόνη. Αν δεν τύχαινε τώρα αυτό, θα περίμενα μέχρι να πάρω UDNA για να κάνω upgrade σε OLED, όταν ελπίζω θα έχουν πέσει και οι τιμές τους κάτω από 500.

Ίσως και να μην γίνει ποτέ αυτό καθώς συνεχώς θα βγαίνουν καλύτερα μοντέλα με ίδιες ή ελάχιστα χαμηλότερες τιμές από τα τωρινά. Αν κρίνουμε από το ιστορικό των OLED τηλεοράσεων που έπεσαν αλλά έμειναν σταθερές από ένα σημείο και μετά. Τίποτα όμως δεν είναι βέβαιο και το σχόλιο είναι απλά με βάση το πώς λειτουργεί η αγορά μέχρι τώρα.

Επεξ/σία από prefuse
Δημοσ.
On 16/03/2025 at 12:14, akoinonitos said:

Ειναι και ψιλο γουστα αυτα αλλα εγω σε ips δεν θα ξανα γυρνουσα οποτε  εχουμε samsung και dell σαν επιλογες. Απο αυτες τις δυο θα επαιρνα το dell με το semi glossy panel  εναντι του matte που εχει το samsung. Πλεον δεν ξανα κοιταω σε matte antiglare.

Η dell θα κυκλοφορησει σε λιγο 27αρι  1440p oled ,240hz με msrp 550$ περιπου   δεν ξερω να θες να περιμενεις λιγο αλλα θα χασεις την προσφορα.

Παλι τα ιδια ρε pirmen? και τι να παρει για πες μας. Ποια ειναι η προταση σου?

Είχαμε κάνα νέο από το κορίτσι στο απέναντι κτήριο ή μετακόμισε;

Προτείνεις Semi glossy εσύ, ο ultra glossy tech ινφλουενσερ του ελληνικού ρεπερτορίου; 😊

 

 

  • Haha 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 hours ago, prefuse said:

Μπορείς να μας εξηγήσεις με απλά λόγια γιατί το banding εξαλείφεται με P3 ενώ με sRGB είναι εντονότερο;

Υπάρχουν όντως απλά λόγια για να εξηγήσεις την αστοχία του processing; Μπορεί να φταίει το profile, μπορεί να φταίει ο τρόπος που κάνει clamp τα χρώματα το monitor αν και το πιο πιθανό είναι να φταίει ο συνδυασμός sRGB mode και ICC profile.

2 hours ago, prefuse said:

Με δικά σας απλά λόγια τι είναι και πως ορίζεται το καλύτερο mode?

Όσο αφορά το SDR είναι αυτό που δείχνει καλύτερα στο μάτι σου, μπορεί να αλλάζει ανάλογα το content. Όσο αφορά το HDR είναι το Dolby Vision/HDR 10+ με filmmaker mode στις τηλεοράσεις (τα monitor δεν σου δίνουν και πολλές επιλογές).

Όσο αφορά το SDR  το sRGB είναι ψόφιο, τα specs του (100 nits με πολύ περιορισμένο saturation) είναι από άλλες εποχές. Το Native είναι over saturated και μπορεί να φαίνεται ιδιαίτερα ψεύτικο το δέρμα που είναι αυτό που ενοχλεί περισσότερο στις ταινίες. Το DCI-P3 μπορεί να κάνει το δέρμα λίγο καλύτερο αλλά αν κοιτάξεις προσεχτικά είναι εντελώς off σε άλλες αποχρώσεις. Pick your poison.

Σε SDR σειρές/ταινίες (όλο και λιγότερες όσο περνάνε τα χρόνια) oι τηλεοράσεις έχουν κάνει αρκετά καλή δουλειά. Σε limited color space με το standard profile τους έχουν περισσότερο saturation από το sRGB χωρίς να είναι τόσο off τα χρώματα.

Στις καλογυρισμένες σειρές/ταινίες ψάχνω πάντα να βρω Dolby Vision (αν ενδιαφέρεται κανένας έχω φτιάξει ένα script που μετατρέπει τα MKV σε MP4 για να βλέπουν οι LG τηλεοράσεις τα DV metadata στο DLNA). Σπάνια θα συναντήσω πλέον καλογυρισμένο content χωρίς DV. Μπορώ να καταλάβω με μία ματιά αν το HDR που βλέπω δεν έχει DV metadata, χωρίς είναι πολύ υποδεέστερο (αν καταφέρω να πάρω μία καινούργια πιο ακριβή τηλεόραση ίσως να αλλάξω γνώμη, ιδανικά μία G5 έχω βάλει στο μάτι). Πριν το DV/HDR10+ έφτιαχνα custom per frame metadata στο PC με την beta έκδοση του MadVR.

Στο PC δεν θα βάλω ποτέ να δω media content που με ενδιαφέρει η ποιότητα εικόνας και γενικά θα χρησιμοποιήσω το standard mode για να δω διάφορα video οι σειρές αδιαφορώντας για τα προβλήματα.

Στα παιχνίδια πλέον χρησιμοποιώ πολύ το Auto HDR των windows, πολλά παιχνίδια είναι optimized για αυτό. Ακόμα καλύτερα αν το παιχνίδι έχει native HDR support. Στα λίγα games που φαίνονται εντελώς fake με το auto HDR θα βάλω το standard mode. Γενικότερα στα games προτιμώ ψεύτικα τα χρώματα από το να χάσω saturation.

Επεξ/σία από elpenor
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
22 hours ago, elpenor said:

Υπάρχουν όντως απλά λόγια για να εξηγήσεις την αστοχία του processing; Μπορεί να φταίει το profile, μπορεί να φταίει ο τρόπος που κάνει clamp τα χρώματα το monitor αν και το πιο πιθανό είναι να φταίει ο συνδυασμός sRGB mode και ICC profile.

Όσο αφορά το SDR είναι αυτό που δείχνει καλύτερα στο μάτι σου, μπορεί να αλλάζει ανάλογα το content. Όσο αφορά το HDR είναι το Dolby Vision/HDR 10+ με filmmaker mode στις τηλεοράσεις (τα monitor δεν σου δίνουν και πολλές επιλογές).

Όσο αφορά το SDR  το sRGB είναι ψόφιο, τα specs του (100 nits με πολύ περιορισμένο saturation) είναι από άλλες εποχές. Το Native είναι over saturated και μπορεί να φαίνεται ιδιαίτερα ψεύτικο το δέρμα που είναι αυτό που ενοχλεί περισσότερο στις ταινίες. Το DCI-P3 μπορεί να κάνει το δέρμα λίγο καλύτερο αλλά αν κοιτάξεις προσεχτικά είναι εντελώς off σε άλλες αποχρώσεις. Pick your poison.

Σε SDR σειρές/ταινίες (όλο και λιγότερες όσο περνάνε τα χρόνια) oι τηλεοράσεις έχουν κάνει αρκετά καλή δουλειά. Σε limited color space με το standard profile τους έχουν περισσότερο saturation από το sRGB χωρίς να είναι τόσο off τα χρώματα.

Στις καλογυρισμένες σειρές/ταινίες ψάχνω πάντα να βρω Dolby Vision (αν ενδιαφέρεται κανένας έχω φτιάξει ένα script που μετατρέπει τα MKV σε MP4 για να βλέπουν οι LG τηλεοράσεις τα DV metadata στο DLNA). Σπάνια θα συναντήσω πλέον καλογυρισμένο content χωρίς DV. Μπορώ να καταλάβω με μία ματιά αν το HDR που βλέπω δεν έχει DV metadata, χωρίς είναι πολύ υποδεέστερο (αν καταφέρω να πάρω μία καινούργια πιο ακριβή τηλεόραση ίσως να αλλάξω γνώμη, ιδανικά μία G5 έχω βάλει στο μάτι). Πριν το DV/HDR10+ έφτιαχνα custom per frame metadata στο PC με την beta έκδοση του MadVR.

Στο PC δεν θα βάλω ποτέ να δω media content που με ενδιαφέρει η ποιότητα εικόνας και γενικά θα χρησιμοποιήσω το standard mode για να δω διάφορα video οι σειρές αδιαφορώντας για τα προβλήματα.

Στα παιχνίδια πλέον χρησιμοποιώ πολύ το Auto HDR των windows, πολλά παιχνίδια είναι optimized για αυτό. Ακόμα καλύτερα αν το παιχνίδι έχει native HDR support. Στα λίγα games που φαίνονται εντελώς fake με το auto HDR θα βάλω το standard mode. Γενικότερα στα games προτιμώ ψεύτικα τα χρώματα από το να χάσω saturation.

εκανες το λάθος και απάντησες.. χαζός ειναι ο @Arkin που τηρεί σιγή ιχθύος; 

Homework..  αν βρείς απαντήσεις δεν εχει σημασία, σωστά ή λάθος, εχεις δωρεαν καφέ (τον πληρώνω εγώ) 
μπροστά στην κλειστή glossy οθόνη του ακαταμάχητου, μοναδικού,@akoinonitos με κρυφή θέα.. να κάνετε και live stream να χαρεί λιγο και ο mr.primen :P

1) Μπορείς να μας εξηγήσεις με απλά λόγια γιατί δεν μπορείς με απλά λόγια να εξηγήσεις την αστοχία του processing; :P

2) Το νήμα ειναι gaming monitors και μαλλον αναφέρεσαι σε αυτά, μπορείς να μας εξηγήσεις με απλά λόγια το video processing που εχουν τα monitors, υπάρχει διαφορά με τις τηλεοράσεις;

Quote

Όσο αφορά το SDR  το sRGB είναι ψόφιο, τα specs του (100 nits με πολύ περιορισμένο saturation) είναι από άλλες εποχές.

3) Μπορείς να μας εξηγήσεις με απλά λόγια γιατί το sRGB είναι ψόφιο, σε συγκριση με τι; 

4) Tα specs του (100 nits με πολύ περιορισμένο saturation) εχεις καποια αξιόπιστη πηγή να αναφέρεις; ειναι εύκολο το link?

Quote

Το Native είναι over saturated και μπορεί να φαίνεται ιδιαίτερα ψεύτικο το δέρμα που είναι αυτό που ενοχλεί περισσότερο στις ταινίες.

5) Mε απλά λόγια μπορεις να μας περιγράψεις τι ειναι το native και γιατί υπάρχει;

 

Quote

Το DCI-P3 μπορεί να κάνει το δέρμα λίγο καλύτερο αλλά αν κοιτάξεις προσεχτικά είναι εντελώς off σε άλλες αποχρώσεις. Pick your poison.

αναφέρεσαι σε παιχνίδια φαντάζομαι λογο του νήματος.

6) θεωρείς οτι παιζει καποιο ρόλο σε ποιο colorspace εχει φτιαχτεί το παιχνίδι;

 

Quote

Σε SDR σειρές/ταινίες (όλο και λιγότερες όσο περνάνε τα χρόνια) oι τηλεοράσεις έχουν κάνει αρκετά καλή δουλειά. Σε limited color space με το standard profile τους έχουν περισσότερο saturation από το sRGB χωρίς να είναι τόσο off τα χρώματα.

7) Μπορείς να μας εξηγήσεις με απλά λόγια γιατι συμβαίνει αυτό που περιγράφεις;

8 ) τελικά επιλέγοντας P3 αντί για sRGB εχουμε λιγότερο banding? και αν ναι γιατί συμβαίνει αυτό;

Επεξ/σία από prefuse
  • Haha 1
Δημοσ.
On 18/03/2025 at 14:39, prefuse said:

εκανες το λάθος και απάντησες.. χαζός ειναι ο @Arkin που τηρεί σιγή ιχθύος; 

Homework..  αν βρείς απαντήσεις δεν εχει σημασία, σωστά ή λάθος, εχεις δωρεαν καφέ (τον πληρώνω εγώ) 
μπροστά στην κλειστή glossy οθόνη του ακαταμάχητου, μοναδικού,@akoinonitos με κρυφή θέα.. να κάνετε και live stream να χαρεί λιγο και ο mr.primen :P

1) Μπορείς να μας εξηγήσεις με απλά λόγια γιατί δεν μπορείς με απλά λόγια να εξηγήσεις την αστοχία του processing; :P

2) Το νήμα ειναι gaming monitors και μαλλον αναφέρεσαι σε αυτά, μπορείς να μας εξηγήσεις με απλά λόγια το video processing που εχουν τα monitors, υπάρχει διαφορά με τις τηλεοράσεις;

3) Μπορείς να μας εξηγήσεις με απλά λόγια γιατί το sRGB είναι ψόφιο, σε συγκριση με τι; 

4) Tα specs του (100 nits με πολύ περιορισμένο saturation) εχεις καποια αξιόπιστη πηγή να αναφέρεις; ειναι εύκολο το link?

5) Mε απλά λόγια μπορεις να μας περιγράψεις τι ειναι το native και γιατί υπάρχει;

 

αναφέρεσαι σε παιχνίδια φαντάζομαι λογο του νήματος.

6) θεωρείς οτι παιζει καποιο ρόλο σε ποιο colorspace εχει φτιαχτεί το παιχνίδι;

 

7) Μπορείς να μας εξηγήσεις με απλά λόγια γιατι συμβαίνει αυτό που περιγράφεις;

8 ) τελικά επιλέγοντας P3 αντί για sRGB εχουμε λιγότερο banding? και αν ναι γιατί συμβαίνει αυτό;

μηπως να σηκωθεί στον πίνακα το βαρύ πυροβολικό της τάξης; o σημαιοφόρος μας;

νταξ οχι ο ακατονόμαστος αλλα ο @akoinonitos

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
5 minutes ago, akoinonitos said:

Τι εκανα παλι εγω?

αυτο ακριβώς ειναι το πρόβλημα. :P

Spoiler

βαλε ενα χεράκι στον elpenor.. οχι αυτό ρε, κατευθείαν εσυ.. 🙃 θα μεινουμε ολοι μεταξεταστέοι, 8 ερωτήσεις ειναι αλλα απαντας σε οσες θελεις.

 

Επεξ/σία από prefuse
Δημοσ.
5 λεπτά πριν, prefuse είπε

αυτο ακριβώς ειναι το πρόβλημα. :P

  Απόκρυψη περιεχομένων

βαλε ενα χεράκι στον elpenor.. οχι αυτό ρε, κατευθείαν εσυ.. 🙃 θα μεινουμε ολοι μεταξεταστέοι, 8 ερωτήσεις ειναι αλλα απαντας σε οσες θελεις.

 

Το banding ειναι πιο εντονο σε srgb σε σχεση με p3 λογω του μικροτερου color space φανταζομαι αν και παιζουν και αλλα πραγματα ρολο. 

Για το video processing τι σχεση εχει με ενα gaming monitor ρε σεις?  Αφορα καθαρα χρηση τηλεορασης. 

Το srgb  εχει ενα λογο που υπαρχει ,τωρα αν ειναι "ψοφιο" σε σχεση με αλλα color spaces προφανως και ειναι. Υπαρχουν παιχνιδια που ειναι αρκετα flat χρωματικα πχ το wukong που δεν εχουν και hdr ,εκει αν βαλεις p3 θα σου δωσει πιο εντονα χρωματα. Αυτα ειναι γουστα παιδια ,τι θελει ο καθενας να βλεπει και τι του αρεσει ,τσαμπα αναλωνεστε σε αυτα. 

Το native ειναι το full gamut που του μονιτορ.

Τωρα με τα color spaces και σε τι color space φτιαχνονται τα παιχνιδια δεν ξερω ,φανταζομαι οτι φτιαχνονται σε srgb  για λογους συμβατοτητας με τα περισσοτερα μονιτορ  και παρακαλας να εχουν και hdr μπας και δεις μεγαλυτερο gamut.

 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

1. To banding είναι ένα gradient το οποίο έχει απότομα σκαλοπάτια χρώματος. Αν το παιχνίδι έχει σχεδιάσει ένα gradient σε 10bpc χρώματος και εσύ το μετατρέψεις σε 8bpc συνήθως θα έχει banding. Αν το παιχνίδι έχει σχεδιάσει το gradient σε ένα wide color gamut και το μετατρέψεις σε sRGB είναι πιθανό να έχει banding. Για την τελευταία περίπτωση συνήθως φταίει ο τρόπος που γίνεται η μετατροπή, πρακτικά πρώτα το παιχνίδι διορθώνει το gamma και τα color channels με βάση το ICC profile και στη συνέχεια η οθόνη κάνει gamut transformations λόγω του sRGB mode, δεν είμαι σε θέση να εξηγήσω με απλά λόγια γιατί αυτές οι μετατροπές δημιουργούν σκαλοπάτια στα χρώματα.

2. Δεν είναι θέμα video processing αλλά gamma και calibration. Στα monitor έχουμε sRGB color space με 2.2 gamma, ιδανικό για πιο φωτεινούς χώρους όμως με χρώματα πιο washed out. Στις τηλεοράσεις έχουμε Rec 709 color space (ίδια color primaries με το sRGB) με gamma BT.1886 (πιο κοντά στο 2.4), ιδανικό για θέαση σε σκοτεινό δωμάτιο με καλύτερο contrast και πιο saturated midtones.

3. Το sRGB είναι ψόφιο σε σχέση με τις δυνατότητες της οθόνης, έχει πολύ μικρό χρωματικό εύρος και από τα specs του πολύ μικρή φωτεινότητα.

4. Screen luminance level 80 cd/m2 (80 nits). Τα color primaries δεν έχει νόημα να τα γράψω αφού μου ζητάς απλά λόγια οπότε δες άν θέλεις τη φωτογραφία στο δεύτερο link να δεις πόσα λίγα χρώματα έχει σε σχέση με το DCI-P3 

https://en.wikipedia.org/wiki/SRGB

https://www.viewsonic.com/library/creative-work/using-dci-p3-color-gamut-for-video-editing/

5. To native είναι το color space με όρια τις δυνατότητες του panel. Πχ αν πούμε ότι θέλουμε το 255, 0, 0 δηλαδή το πιο έντονο κόκκινο αν έχουμε το monitor σε native color space και δεν κάνουμε color managment το monitor θα μας δείξει όσο πιο έντονο κόκκινο μπορεί να βγάλει το panel. Αν έχουμε διαλέξει sRGB θα μας βγάλει ένα πολύ πιο ψόφιο κόκκινο γιατί το sRGB δεν υποστηρίζει πολύ κορεσμένα χρώματα.

Υποθέτω ότι υπάρχει για αυτούς που θέλουν να βλέπουν όσο πιο κορεσμένα χρώματα γίνεται, ή για ταινίες που είναι σε BT.2020 που έχει πολύ μεγαλύτερο εύρος από κάθε monitor οπότε με το native το πλησιάζει όσο μπορεί. Δεν γνωρίζω λεπτομέρειες και από ότι έχω προσέξει οι περισσότερες ταινίες είναι σε DCI-P3, κανονικά δεν θα απαντούσα για θέματα που δεν γνωρίζω καλά αλλά έχεις επιμείνει αρκετά ^^.

7. Βλέπε απάντηση 2 + ότι στο standard mode τους βάζουν και κάποια φίλτρα που προσθέτουν χρώμα/contrast τα οποία τα έχουν ρυθμίσει προσεχτικά ώστε να μην φαίνεται αφύσικο το χρώμα του δέρματος.

8. Δεν έχω ιδέα και δεν με απασχολεί. Αν σε ένα παιχνίδι βάλεις DCI-P3 σε SDR mode θα δεις σίγουρα λάθος χρώματα. Εγώ σε native θα το έβαζα γιατί δεν με απασχολεί καθόλου το color accuracy στα games... Πέρα από αυτό δεν υπάρχει κανένας λόγος να μην παίζουμε σε HDR με τα 10bpc και το wide color gamut/volume, εκεί δεν υπάρχει banding. Πραγματικά δεν καταλαβαίνω γιατί μιλάμε για SDR gaming και γραφικά το 2025. Ο μικρός τώρα έβαλε να παίξει το The Plucky Squire, παιδικό παιχνίδι και μια χαρά HDR. Τώρα αν κάποιος θέλει να παίξει παιχνίδι που δεν έχει native HDR support ούτε optimization για windows Auto HDR  τότε σίγουρα δεν τα παίζει για τα γραφικά..

19 minutes ago, akoinonitos said:

Τωρα με τα color spaces και σε τι color space φτιαχνονται τα παιχνιδια δεν ξερω ,φανταζομαι οτι φτιαχνονται σε srgb  για λογους συμβατοτητας με τα περισσοτερα μονιτορ  και παρακαλας να εχουν και hdr μπας και δεις μεγαλυτερο gamut.

Πόσα παιχνίδια πλέον δεν υποστηρίζουν HDR; Είναι θέμα τύχης ότι όσα παιχνίδια μου έχει ζητήσει ο μικρός εκτός από τα Mario έχουν native HDR και τα πιο παλιά έχουν Auto HDR optimizations;

Επεξ/σία από elpenor

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...