thanosAIAS Δημοσ. 27 Φεβρουαρίου Δημοσ. 27 Φεβρουαρίου (επεξεργασμένο) 20 ώρες πριν, prefuse είπε Ο μόνος λόγος για να παρεις qd-oled είναι το HDR. Αυτα τα monitor HDR της προκοπής δε βγάζουν ουτε γι'αστείο, οπότε γιατι να τα πάρει κανεις??? Επεξ/σία 27 Φεβρουαρίου από thanosAIAS
prefuse Δημοσ. 27 Φεβρουαρίου Δημοσ. 27 Φεβρουαρίου (επεξεργασμένο) 3 hours ago, thanosAIAS said: Ο μόνος λόγος για να παρεις qd-oled είναι το HDR. Αυτα τα monitor HDR της προκοπής δε βγάζουν ουτε γι'αστείο, οπότε γιατι να τα πάρει κανεις??? Καλησπέρα Θάνο, "Ο μόνος λόγος για να παρεις qd-oled είναι το HDR. " Αυτο το διάβασες κάπου και αν ναι που ή είναι δική σου άποψη; Όχι είναι παντελώς λάθος. Ένα panel που έχει έλεγχο σε κάθε pixel όπως τα OLED, πρωτίστως θα σου δώσει άριστο SDR. Καθώς έχει απόλυτο μαύρο και είτε για βίντεο (rec709) είτε για games, internet κτλ (sRGB) είναι 100nits για βίντεο και ανάλογα το χώρο αυξάνεις την φωτεινότητα για να αντιμετωπίσεις τον περιβάλλοντα φωτισμό, 120, 160, 200..και αντί για 2.4 πας σε πιο φωτεινό eotf όπως 2.2 "Αυτα τα monitor HDR της προκοπής δε βγάζουν ουτε γι'αστείο, οπότε γιατι να τα πάρει κανεις???" Εδώ τι ακριβώς θέλεις να γράψεις; ότι τα επαγγελματικά μόνιτορ HDR που χρησιμοποιούν σε ακριβες παραγωγές Hollywood κτλ δε βγάζουν ουτε γι'αστείο HDR και δεν κάνουν για HDR? Τότε ποια κάνουν για HDR η consumer OLED, QD-OLED που παίζεται games ή το Xiaomi mini led ? Το HDR είναι πολύ ακριβό για την συνολική παραγωγή από το production μέχρι το post production, από τις κάμερες μέχρι όλα την αλυσίδα με τελικό προορισμό ένα επαγγελματικο μόνιτορ όπως το παραπάνω, δεν είναι το μόνο, υπάρχουν και άλλα. Και όλα αυτά τα έξοδα για κάτι που δεν έχει ιδιαίτερη καλλιτεχνική σημασία και είναι κυρίως για παραγωγές Hollywood αλλά και για streaming platform όπου τα προωθούν για να ξεχωρίζει το προϊόν αυτών των πλατφορμών τύπου Netflix κτλ από την απλή τηλεόραση. Γι'αυτό και οι περισσότεροι σκηνοθέτες, είναι υποχρεωμένοι από τις περισσότερες streaming platform τύπου Netflix να κάνουν και HDR grade. Για να μην υπάρχει διαφορά όμως από την ίδια ταινία, σε έκδοση SDR και HDR, οι σκηνοθέτες επιλέγουν να κάνουν ελάχιστες διαφοροποιήσεις στο HDR, καθώς όπως σου είπα οι περισσότεροι δεν θέλουν να υπάρχει διαφορά ανάμεσα σε HDR και SDR καθώς η ταινία τους θα έχει άλλη αίσθηση και θα είναι σαν να βλέπεις άλλο έργο. αν έβαζαν αυτοί τα χρήματα, και δεν ήταν υποχρεωτικό από τις streaming platforms, πολύ πιθανό, να μην έκαναν καν έκδοση HDR, ειδικά σε ταινίες που δεν έχει κανένα νόημα η χρήση HDR πχ δράμα και δεν ειναι περιπέτεια δράσης ή blockbuster. Το HDR έχει νόημα κυρίως για blockbuster, κάποια documentary όπως φύσης και κάποια games. Σε αυτά δηλαδή που συνήθως ο σκηνοθέτης είναι απλά υπάλληλος, διεκπεραίωτης και όχι δημιουργός οπου έχει έλεγχο στο έργο. Το ένα είναι εμπορικό προϊόν, το άλλο καλλιτεχνικό έργο. Όχι ότι δεν υπάρχουν δημιουργοί και στο Hollywood πχ Nolan, Villeneuve, Anderson κ.α. αλλά είναι η εξαίρεση και όχι ο κανόνας. Δεν γνωρίζω αν απαντάω στο ερώτημα σου. Με λίγα λόγια όχι OLED παίρνεις κυρίως για SDR, και αφού υποστηρίζει και HDR καλοδεχουμενο αλλά ελάχιστες ταινίες έχουν γυριστεί σε HDR (λαμβάνοντας υπόψη ότι κάποιος ενδιαφέρεται για τον κινηματογράφο γενικότερα και δεν βλέπει αποκλειστικά blockbuster) στην συνολική παραγωγή που υπάρχει. Και ακόμα πιο ελάχιστες παραγωγές αξιοποιούν το HDR σωστά ή εχουν σημαντική διαφορά από την ίδια ταινία σε SDR. Σε games χωρίς να γνωρίζω ακριβώς καθώς δεν έχω ιδιαίτερη επαφή, φαντάζομαι γίνεται κάτι αντίστοιχο και από τα studio παραγωγής παιχνιδιών, όσο έψαξα, δυστυχώς δεν βρήκα ενημέρωση και δεν είναι ξεκάθαρα αν πχ στο παιχνίδι έχει γίνει σωστό HDR grading και σε ποιο trim, (συνήθως είναι στα 1000nits) ή απλά τα έχουν αφήσει όλα στην τύχη ενος αλγορίθμου... που πάντα κάνει τα πράγματα χειρότερα, σε σχέση με το κανονικό HDR pass αλλά και το SDR και ίσως είναι προτιμότερο να παίξεις την έκδοση SDR (παρά ένα κακοφτιαγμένο auto HDR) με λίγο ανεβασμένη φωτεινότητα, αν αυτό είναι το ζητούμενο και σου αρέσει η μεγαλύτερη φωτεινότητα. Επεξ/σία 27 Φεβρουαρίου από prefuse 3
prefuse Δημοσ. 27 Φεβρουαρίου Δημοσ. 27 Φεβρουαρίου (επεξεργασμένο) Δυστυχώς, στον χώρο του gaming κυριαρχούν η ημιμάθεια, ο φανατισμός και η εύκολη χειραγώγηση από τα τμήματα μάρκετινγκ των εταιρειών. Επιπλέον, οι ίδιοι οι χρήστες συχνά, άθελά τους, ενισχύουν λανθασμένα συμπεράσματα, αναπαράγοντας ανακρίβειες. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η κατηγορία "gaming" σε hardware και περιφερειακά. Στις περισσότερες περιπτώσεις, ο όρος αυτός δεν έχει ουσιαστικό τεχνικό νόημα και χρησιμοποιείται κυρίως ως εργαλείο μάρκετινγκ για να παραπλανήσει τους λιγότερο ενημερωμένους ή τους νέους στον χώρο. Η αλλαγή αυτής της κατάστασης είναι στο χέρι μας. Με σωστή ενημέρωση, αμφισβήτηση και – πάνω απ’ όλα – κριτική σκέψη, μπορούμε να διακρίνουμε την ουσία από το μάρκετινγκ. Συγγνώμη αν ο τόνος μου ακούγεται διδακτικός – και φυσικά, δεν είναι απαραίτητο να συμφωνείτε. Αντιθέτως, είναι απολύτως υγιές να αμφισβητείτε. Μέσα από την έρευνα, την αμφισβήτηση και τη σύγκριση διαφορετικών απόψεων, αναπτύσσετε την κριτική σας ικανότητα και μπορείτε να ξεχωρίσετε ποιες είναι οι πιο αξιόπιστες και αντικειμενικές πηγές πληροφόρησης. Όσον αφορά το HDR, δεν είναι ένα "gimmick" και έχει την χρήση του, αλλά στις περισσότερες περιπτώσεις δεν προσφέρει κάτι ουσιαστικό ώστε να δικαιολογείται η δαπάνη μεγάλων ποσών σε οθόνες ή άλλο εξοπλισμό. Ενώ σε πολλά project δεν προσφέρει τίποτα απολύτως πόσο μάλλον όταν για την σωστή υλοποίηση του πρέπει να δαπανηθούν υπέρογκα ποσά. Το σημαντικότερο πλεονέκτημα μιας OLED οθόνης είναι η εξαιρετική ποιότητα στην απεικόνιση SDR περιεχομένου. Στον χώρο του gaming, η σωστή HDR υλοποίηση είναι ακόμη σπάνια – τόσο λόγω της περιορισμένης διάθεσης των δημιουργών να επενδύσουν σε αυτήν (αρκετοί, μάλιστα, είναι αντίθετοι) όσο και λόγω του ότι οι περισσότερες οθόνες δεν είναι ακόμη πλήρως έτοιμες να αποδώσουν σωστά το HDR. === Cost and Workflow Complexity Multiple industry sources note that HDR production workflows do indeed involve considerably higher costs. This isn’t just the cost of an HDR‐capable camera; it also extends to the entire chain—from storage and data management (due to larger file sizes) to expensive HDR‐reference monitors (for example, professional reference displays like the Sony BVM‑HX3110 can cost tens of thousands of dollars) and color grading suites that are calibrated for HDR. An article on Streaming Media discusses how HDR production and grading require specialized hardware and software that can significantly add to a project’s overall budget . Artistic Significance vs. Marketing There’s also a recurring industry sentiment that the extra cost of HDR isn’t always tied to a revolutionary artistic change. In many cases—especially for dramas or films where the director wants the film’s “feel” to remain consistent—the HDR grade is applied very subtly so that the HDR and SDR versions look nearly identical. This is partly because many streaming platforms (like Netflix) now mandate an HDR deliverable, even if the creative team might prefer to use a more traditional SDR grade. In practice, while HDR can offer spectacular benefits for blockbusters, nature documentaries, or high‐impact action films, many filmmakers argue that for many genres the artistic difference is minimal. In other words, the “expensive HDR workflow” can be seen by some as a requirement imposed by industry standards and streaming differentiation rather than an absolute artistic necessity. Application in Films and Games It’s also widely observed that while HDR is leveraged effectively in certain high‑budget films and blockbuster action or nature productions, the vast majority of films—even in cinema—are shot and primarily graded in SDR. Even when HDR versions are created, many directors intentionally keep differences minimal to preserve the overall mood of the film. Similarly, in video game production, many studios rely on automated tone mapping rather than a full “HDR grade,” which sometimes results in less-than-ideal HDR output. Summary So, to break it down: HDR production does require a more expensive, resource‑intensive workflow—from cameras and on-set monitoring to post‑production reference equipment. Streaming platforms like Netflix often mandate an HDR grade, which pushes filmmakers—even when the artistic benefit might be marginal—to produce an HDR version. In many genres (especially dramas or projects where a consistent “feel” is crucial), directors opt for very subtle HDR adjustments to ensure the SDR and HDR versions are nearly identical. For games, the situation is less clear; while some titles receive proper HDR grading, many still depend on automatic processes that may not produce the ideal result. In conclusion, the general point that HDR production adds significant cost—and that this cost is sometimes justified more by technical and marketing requirements than by a dramatic artistic difference—is supported by industry discussions and expert reviews. ===== Verification of Key Points: * Cost and Workflow Complexity: * This is absolutely true. HDR production involves significantly higher costs due to: * More expensive HDR cameras and monitors. * Increased storage and data management needs. * Specialized color grading suites. * The mention of the Sony BVM-HX3110 is accurate. It's a high-end reference monitor used in professional HDR workflows, and its price is indeed in the tens of thousands of dollars. * Streaming media sites and professional color grading resources confirm the added costs of HDR workflows. * Artistic Significance vs. Marketing: * The distinction between artistic necessity and marketing/platform requirements is a valid point. * Streaming platforms like Netflix do often mandate HDR deliverables, which can force filmmakers to adopt HDR even if they don't see a significant artistic benefit. * The idea that HDR is often used subtly in dramas and other genres to maintain consistency is also accurate. Many filmmakers prioritize preserving the intended mood of their film. * Application in Films and Games: * The observation that HDR is most effectively used in high-budget blockbusters, nature documentaries, and action films is correct. * The prevalence of SDR in most films and the reliance on automated tone mapping in games are also accurate. * Many games do use automatic tone mapping, and this can lead to inconsistent HDR results. Overall Validity: * The text provides a balanced and accurate overview of the challenges and considerations surrounding HDR production. * It correctly identifies the key factors that influence the adoption and implementation of HDR in film and gaming. * The summary points accurately reflect the information provided. In conclusion: The provided text is a valid and accurate representation of the current state of HDR production. It correctly highlights the increased costs, the influence of streaming platforms, and the varying levels of artistic implementation. Επεξ/σία 27 Φεβρουαρίου από prefuse
prefuse Δημοσ. 27 Φεβρουαρίου Δημοσ. 27 Φεβρουαρίου (επεξεργασμένο) ### 1. **Cost and Workflow Complexity** - **Cameras and Monitors**: Professional HDR monitors like the Sony BVM-HX3110 are indeed priced around $30,000, as confirmed by Sony's official specifications and retailers like B&H Photo. HDR workflows require higher bit-depth (10-12 bits) and wider color gamuts (e.g., Rec. 2020), increasing data storage needs. - **Post-Production Costs**: Articles from *Streaming Media* (e.g., ["The Challenges of HDR Production"](https://www.streamingmedia.com)) and resources like *No Film School* highlight the need for specialized grading suites and skilled colorists, raising costs. ### 2. **Artistic Significance vs. Marketing** - **Streaming Mandates**: Netflix’s [Technical Specifications](https://partnerhelp.netflixstudios.com) require HDR deliverables (Dolby Vision or HDR10) for many projects, even if creative teams prioritize SDR. Interviews with colorists confirm that subtle HDR grading is common for dramas to maintain directorial intent. - **Genre-Specific Use**: Experts like colorist Steve Yedlin (*Star Wars*, *Knives Out*) have discussed using HDR conservatively in dramas, whereas films like *Mad Max: Fury Road* leverage HDR for visual impact (American Cinematographer, 2020). ### 3. **Films and Games** - **Film Grading**: Most films are still mastered in SDR first. For example, *The Irishman* (2019) was graded primarily in SDR, with HDR adjustments kept minimal (IndieWire interview with colorist Yvan Lucas). - **Gaming HDR**: Digital Foundry’s analyses (e.g., *Cyberpunk 2077*) note that automated HDR tone mapping often leads to inferior results compared to manually graded games like *Forza Horizon 5*. ### 4. **Industry Sentiment** - SMPTE reports and panels (e.g., NAB Show 2023) acknowledge that HDR adoption is often driven by platform requirements rather than creative necessity, particularly for non-visual-heavy content. ### Conclusion The text’s claims are well-supported by technical documentation, expert interviews, and industry analyses. While HDR offers clear benefits for high-impact visuals, its mandatory use in streaming and the incremental costs/complexity are widely recognized challenges. For further validation, direct sources like Netflix’s guidelines or Sony’s monitor specs can be referenced. Επεξ/σία 27 Φεβρουαρίου από prefuse
thanosAIAS Δημοσ. 27 Φεβρουαρίου Δημοσ. 27 Φεβρουαρίου 3 ώρες πριν, prefuse είπε Καλησπέρα Θάνο, "Ο μόνος λόγος για να παρεις qd-oled είναι το HDR. " Αυτο το διάβασες κάπου και αν ναι που ή είναι δική σου άποψη; Όχι είναι παντελώς λάθος. Ένα panel που έχει έλεγχο σε κάθε pixel όπως τα OLED, πρωτίστως θα σου δώσει άριστο SDR. Καθώς έχει απόλυτο μαύρο και είτε για βίντεο (rec709) είτε για games, internet κτλ (sRGB) είναι 100nits για βίντεο και ανάλογα το χώρο αυξάνεις την φωτεινότητα για να αντιμετωπίσεις τον περιβάλλοντα φωτισμό, 120, 160, 200..και αντί για 2.4 πας σε πιο φωτεινό eotf όπως 2.2 "Αυτα τα monitor HDR της προκοπής δε βγάζουν ουτε γι'αστείο, οπότε γιατι να τα πάρει κανεις???" Εδώ τι ακριβώς θέλεις να γράψεις; ότι τα επαγγελματικά μόνιτορ HDR που χρησιμοποιούν σε ακριβες παραγωγές Hollywood κτλ δε βγάζουν ουτε γι'αστείο HDR και δεν κάνουν για HDR? Τότε ποια κάνουν για HDR η consumer OLED, QD-OLED που παίζεται games ή το Xiaomi mini led ? Το HDR είναι πολύ ακριβό για την συνολική παραγωγή από το production μέχρι το post production, από τις κάμερες μέχρι όλα την αλυσίδα με τελικό προορισμό ένα επαγγελματικο μόνιτορ όπως το παραπάνω, δεν είναι το μόνο, υπάρχουν και άλλα. Και όλα αυτά τα έξοδα για κάτι που δεν έχει ιδιαίτερη καλλιτεχνική σημασία και είναι κυρίως για παραγωγές Hollywood αλλά και για streaming platform όπου τα προωθούν για να ξεχωρίζει το προϊόν αυτών των πλατφορμών τύπου Netflix κτλ από την απλή τηλεόραση. Γι'αυτό και οι περισσότεροι σκηνοθέτες, είναι υποχρεωμένοι από τις περισσότερες streaming platform τύπου Netflix να κάνουν και HDR grade. Για να μην υπάρχει διαφορά όμως από την ίδια ταινία, σε έκδοση SDR και HDR, οι σκηνοθέτες επιλέγουν να κάνουν ελάχιστες διαφοροποιήσεις στο HDR, καθώς όπως σου είπα οι περισσότεροι δεν θέλουν να υπάρχει διαφορά ανάμεσα σε HDR και SDR καθώς η ταινία τους θα έχει άλλη αίσθηση και θα είναι σαν να βλέπεις άλλο έργο. αν έβαζαν αυτοί τα χρήματα, και δεν ήταν υποχρεωτικό από τις streaming platforms, πολύ πιθανό, να μην έκαναν καν έκδοση HDR, ειδικά σε ταινίες που δεν έχει κανένα νόημα η χρήση HDR πχ δράμα και δεν ειναι περιπέτεια δράσης ή blockbuster. Το HDR έχει νόημα κυρίως για blockbuster, κάποια documentary όπως φύσης και κάποια games. Σε αυτά δηλαδή που συνήθως ο σκηνοθέτης είναι απλά υπάλληλος, διεκπεραίωτης και όχι δημιουργός οπου έχει έλεγχο στο έργο. Το ένα είναι εμπορικό προϊόν, το άλλο καλλιτεχνικό έργο. Όχι ότι δεν υπάρχουν δημιουργοί και στο Hollywood πχ Nolan, Villeneuve, Anderson κ.α. αλλά είναι η εξαίρεση και όχι ο κανόνας. Δεν γνωρίζω αν απαντάω στο ερώτημα σου. Με λίγα λόγια όχι OLED παίρνεις κυρίως για SDR, και αφού υποστηρίζει και HDR καλοδεχουμενο αλλά ελάχιστες ταινίες έχουν γυριστεί σε HDR (λαμβάνοντας υπόψη ότι κάποιος ενδιαφέρεται για τον κινηματογράφο γενικότερα και δεν βλέπει αποκλειστικά blockbuster) στην συνολική παραγωγή που υπάρχει. Και ακόμα πιο ελάχιστες παραγωγές αξιοποιούν το HDR σωστά ή εχουν σημαντική διαφορά από την ίδια ταινία σε SDR. Σε games χωρίς να γνωρίζω ακριβώς καθώς δεν έχω ιδιαίτερη επαφή, φαντάζομαι γίνεται κάτι αντίστοιχο και από τα studio παραγωγής παιχνιδιών, όσο έψαξα, δυστυχώς δεν βρήκα ενημέρωση και δεν είναι ξεκάθαρα αν πχ στο παιχνίδι έχει γίνει σωστό HDR grading και σε ποιο trim, (συνήθως είναι στα 1000nits) ή απλά τα έχουν αφήσει όλα στην τύχη ενος αλγορίθμου... που πάντα κάνει τα πράγματα χειρότερα, σε σχέση με το κανονικό HDR pass αλλά και το SDR και ίσως είναι προτιμότερο να παίξεις την έκδοση SDR (παρά ένα κακοφτιαγμένο auto HDR) με λίγο ανεβασμένη φωτεινότητα, αν αυτό είναι το ζητούμενο και σου αρέσει η μεγαλύτερη φωτεινότητα. Μιλάω καθαρά απο τη σκοπιά του PC gamer, τίποτα άλλο. Σύγκρινε το HDR της 65άρας ή της 55άρας S95D με αυτές τις 32άρες και θα δεις ότι δεν έχουν καμιά σχέση. Αν ήθελα καλό SDR θα έπαιρνα LCD. Εκτός και αν μου περίσσευαν και έπαιρνα καινούρια οθόνη κάθε χρόνο.
prefuse Δημοσ. 27 Φεβρουαρίου Δημοσ. 27 Φεβρουαρίου (επεξεργασμένο) 36 minutes ago, thanosAIAS said: Μιλάω καθαρά απο τη σκοπιά του PC gamer, τίποτα άλλο. Σύγκρινε το HDR της 65άρας ή της 55άρας S95D με αυτές τις 32άρες και θα δεις ότι δεν έχουν καμιά σχέση. Αν ήθελα καλό SDR θα έπαιρνα LCD. Εκτός και αν μου περίσσευαν και έπαιρνα καινούρια οθόνη κάθε χρόνο. Δυστυχως η ενημέρωση που εχεις ειναι λανθασμένη. φυσικα και δεν εχουν καμια σχεση, η μια λύση ειναι consumer με κοστος 2-3K με κακο video processing, η αλλη ειναι επαγγελματική λύση με κόστος 30k με την πιο εξελιγμένη τεχνολογία που διαθέτουμε αυτη την στιγμή. φυσικα και δεν απευθυνεται σε gamers Η επεξεργασία για HDR που βλεπεις στην δική σου HDR οθόνη ή εχει γινει σε ενα τετοιο αντίστοιχο μονιτορ ή δεν είχε λεφτά (ή απλα σας κοροιδεύουν, για εξοικονόμηση χρημάτων καθως τα studio παραγωγής games δεν δινουν στην δημοσιοτητα σε ποια παιχνίδια εχει γινει πραγματικό HDR grade, οπως γίνεται στις ταινίες) η εταιρεία παραγωγης και την μετατροπή απο SDR σε HDR την εχει αναθέσει σε ενα αλγόριθμο τυπου auto HDR που φυσικά δεν κανει καλη δουλειά. Γιαυτό και ολα τα προβληματα που έχετε με κακό HDR που ουσιαστικά χαλάει την εικόνα, ανεβάζει το μαυρο και χιλια αλλα θέματα. Το καλυτερο consumer LCD δεν θα σου δωσει καλό SDR οπως το χειρότερο consumer oled 36 minutes ago, thanosAIAS said: Αν ήθελα καλό SDR θα έπαιρνα LCD. Εκτός και αν μου περίσσευαν και έπαιρνα καινούρια οθόνη κάθε χρόνο. Ακόμα και σε αυτο εχεις λάθος καθως το συγκεκριμένο sony monitor των 30.000$ ειναι ουσιαστικά 2 layer LCD, γιαυτο και λέγεται dual layer cell Meanwhile, the BVM-HX3110 features a Sony-designed dual layer anti-reflection LCD panel with Sony proprietary signal processing, supporting higher peak luminance, faster pixel response and wider viewing angles. https://pro.sony/ue_US/products/broadcastpromonitors/bvm-hx3110 καντε τουλάχιστον ενα απλο search πριν γράψετε κατι. Επεξ/σία 27 Φεβρουαρίου από prefuse
elpenor Δημοσ. 27 Φεβρουαρίου Δημοσ. 27 Φεβρουαρίου (επεξεργασμένο) @prefuse 'Εχεις γράψει τόσα πολλά που σε κάποια συμφωνώ απόλυτα, σε κάποια αν καταλαβαίνω καλά διαφωνώ και κάποια δεν τα καταλαβαίνω καν (ίσως φταίει ότι βγήκαν τα φετινά κρασιά στο νησί και είναι πολύ καλή χρονιά!). Εγώ έχω να πω ότι τα monitor/τηλεοράσεις που δεν είναι OLED ή δεν έχουν local dimming δεν μπορώ πλέον να τα χρησιμοποιήσω για media consumption ή gaming, μου φαίνονται σαν "θολά/χαλασμένα". Ακόμα και η σύζυγος μου που δεν ενδιαφέρεται καθόλου τα κατηγοριοποιεί σαν αυτά που δείχνουν καθαρά και τα παλιά που δεν έδειχναν. Οι διαφορές ανάμεσα σε 1200:1 contrast και 3000:1 είναι ασήμαντες ανάμεσα στη διαφορά που έχουν με OLED/Mini LED. Ίσως να υπάρχουν και άλλοι λόγοι, πχ ότι οι VA τηλεοράσεις με 3000:1 είναι budget ενώ τα άλλα ξεκινάνε από mid range και να μην έχει να κάνει μόνο με την τεχνολογία τους. Επίσης πιστεύω ότι οι OLED οθόνες σήμερα (όπως και οι μεγάλες IPS high density ultrawide) είναι παράλογα ακριβές σε σχέση με αυτά που προσφέρουν. Μία 65άρα OLED TV προσφέρει καλύτερη εμπειρία και στο media consumption και στο gaming από ένα παρόμοιας τιμής QD-OLED monitor όσο καλύτερα specs και μετρήσεις και αν έχει το monitor. Το HDR είναι πονεμένη ιστορία, φανταστικό στα παιχνίδια και σε κάποιες ταινίες, εντελώς failed σε άλλες ιδίως χωρίς τα fake boost των DV profile κλπ. Είναι όμως σίγουρα το μέλλον. Εγώ ανυπομονώ να αντικαταστήσω όλα τα monitor μου με OLED, δεν με χαλάει η φωτεινότητα τους ούτε πιστεύω ότι αν είχαν highlights στα διπλά nits θα άλλαζε τόσο το αποτέλεσμα για εμένα, όμως είναι 3 φορές ακριβότερα, τα περισσότερα με πειραγμένο gamma και με άγνωστο lifespan. Deal breaker για εμένα, να πληρώσω δεν έχω πρόβλημα αλλά να νοιώθω ότι παίρνω το αντίστοιχο value. Είναι τώρα σοβαρό gamma αυτό για πανάκριβο monitor... (321URX) Επεξ/σία 27 Φεβρουαρίου από elpenor 1 1
prefuse Δημοσ. 27 Φεβρουαρίου Δημοσ. 27 Φεβρουαρίου (επεξεργασμένο) 30 minutes ago, elpenor said: @prefuse 'Εχεις γράψει τόσα πολλά που σε κάποια συμφωνώ απόλυτα, σε κάποια αν καταλαβαίνω καλά διαφωνώ και κάποια δεν τα καταλαβαίνω καν (ίσως φταίει ότι βγήκαν τα φετινά κρασιά στο νησί και είναι πολύ καλή χρονιά!). Εγώ έχω να πω ότι τα monitor/τηλεοράσεις που δεν είναι OLED ή δεν έχουν local dimming δεν μπορώ πλέον να τα χρησιμοποιήσω για media consumption ή gaming, μου φαίνονται σαν "θολά/χαλασμένα". Ακόμα και η σύζυγος μου που δεν ενδιαφέρεται καθόλου τα κατηγοριοποιεί σαν αυτά που δείχνουν καθαρά και τα παλιά που δεν έδειχναν. Οι διαφορές ανάμεσα σε 1200:1 contrast και 3000:1 είναι ασήμαντες ανάμεσα στη διαφορά που έχουν με OLED/Mini LED. Ίσως να υπάρχουν και άλλοι λόγοι, πχ ότι οι VA τηλεοράσεις με 3000:1 είναι budget ενώ τα άλλα ξεκινάνε από mid range και να μην έχει να κάνει μόνο με την τεχνολογία τους. Επίσης πιστεύω ότι οι OLED οθόνες σήμερα (όπως και οι μεγάλες IPS high density ultrawide) είναι παράλογα ακριβές σε σχέση με αυτά που προσφέρουν. Μία 65άρα OLED TV προσφέρει καλύτερη εμπειρία και στο media consumption και στο gaming από ένα παρόμοιας τιμής QD-OLED monitor όσο καλύτερα specs και μετρήσεις και αν έχει το monitor. Το HDR είναι πονεμένη ιστορία, φανταστικό στα παιχνίδια και σε κάποιες ταινίες, εντελώς failed σε άλλες ιδίως χωρίς τα fake boost των DV profile κλπ. Είναι όμως σίγουρα το μέλλον. Εγώ ανυπομονώ να αντικαταστήσω όλα τα monitor μου με OLED, δεν με χαλάει η φωτεινότητα τους ούτε πιστεύω ότι αν είχαν highlights στα διπλά nits θα άλλαζε τόσο το αποτέλεσμα για εμένα, όμως είναι 3 φορές ακριβότερα, τα περισσότερα με πειραγμένο gamma και με άγνωστο lifespan. Deal breaker για εμένα, να πληρώσω δεν έχω πρόβλημα αλλά να νοιώθω ότι παίρνω το αντίστοιχο value. Είναι τώρα σοβαρό gamma αυτό για πανάκριβο monitor... (321URX) αδελφέ χεστ...καμε για τα hdr, sdr κου κλουξ κλαν.. διάβασα μέχρι το "βγήκαν τα φετινά κρασιά στο νησί και είναι πολύ καλή χρονιά!)" για ενημέρωσε; πόσο; πως μπορουμε να τα προμηθευτούμε; κανα δείγμα εχεις; στέλνεις; λευκά κόκκινα ρόζ; ποσα ήπιες; στείλε καμια ντουζίνα να πιω και να στα πω ολα ροδάνι και να τα καταλάβς. θα μιλάμε και την ίδια γλώσσα, τωρα κάνεις ζαβολιες.. Επεξ/σία 27 Φεβρουαρίου από prefuse 1
thanosAIAS Δημοσ. 27 Φεβρουαρίου Δημοσ. 27 Φεβρουαρίου (επεξεργασμένο) 1 ώρα πριν, prefuse είπε Δυστυχως η ενημέρωση που εχεις ειναι λανθασμένη. φυσικα και δεν εχουν καμια σχεση, η μια λύση ειναι consumer με κοστος 2-3K με κακο video processing, η αλλη ειναι επαγγελματική λύση με κόστος 30k με την πιο εξελιγμένη τεχνολογία που διαθέτουμε αυτη την στιγμή. φυσικα και δεν απευθυνεται σε gamers Η επεξεργασία για HDR που βλεπεις στην δική σου HDR οθόνη ή εχει γινει σε ενα τετοιο αντίστοιχο μονιτορ ή δεν είχε λεφτά (ή απλα σας κοροιδεύουν, για εξοικονόμηση χρημάτων καθως τα studio παραγωγής games δεν δινουν στην δημοσιοτητα σε ποια παιχνίδια εχει γινει πραγματικό HDR grade, οπως γίνεται στις ταινίες) η εταιρεία παραγωγης και την μετατροπή απο SDR σε HDR την εχει αναθέσει σε ενα αλγόριθμο τυπου auto HDR που φυσικά δεν κανει καλη δουλειά. Γιαυτό και ολα τα προβληματα που έχετε με κακό HDR που ουσιαστικά χαλάει την εικόνα, ανεβάζει το μαυρο και χιλια αλλα θέματα. Το καλυτερο consumer LCD δεν θα σου δωσει καλό SDR οπως το χειρότερο consumer oled Ακόμα και σε αυτο εχεις λάθος καθως το συγκεκριμένο sony monitor των 30.000$ ειναι ουσιαστικά 2 layer LCD, γιαυτο και λέγεται dual layer cell Meanwhile, the BVM-HX3110 features a Sony-designed dual layer anti-reflection LCD panel with Sony proprietary signal processing, supporting higher peak luminance, faster pixel response and wider viewing angles. https://pro.sony/ue_US/products/broadcastpromonitors/bvm-hx3110 καντε τουλάχιστον ενα απλο search πριν γράψετε κατι. Τι σχέση έχει το επαγγελματικό μόνιτορ. Εγώ λέω στα παιχνίδια, πχ Baldur's gate 3 η απλή 55άρα QD-OLED που κάνει 1500 ευρώ βγάζει 1500 nits σε 10% παράθυρο και το 32άρι 450 και αυτά προβληματικά. Ξαναλέω μιλάω για video games ΜΟΝΟ Επεξ/σία 27 Φεβρουαρίου από thanosAIAS
elpenor Δημοσ. 27 Φεβρουαρίου Δημοσ. 27 Φεβρουαρίου (επεξεργασμένο) 6 minutes ago, prefuse said: για ενημέρωσε; Spoiler Πρέπει να έρθεις εδώ, το κάθε προϊόν είναι καλύτερο στον τόπο του, να βλέπεις, να μυρίζεις και να ακούς το terroir! https://www.airbnb.gr/s/Kefalonia--Cephalonia/homes Τα κρασιά κερασμένα από εμένα! 5 minutes ago, thanosAIAS said: Τι σχέση έχει το επαγγελματικό μόνιτορ. Εγώ λέω στα παιχνίδια, πχ Baldur's gate 3 η απλή 55άρα QD-OLED που κάνει 1500 ευρώ βγάζει 1500 nits σε 10% παράθυρο και το 32άρι 450 και αυτά προβληματικά. Ξαναλέω μιλάω για video games ΜΟΝΟ 1000 nits < από την απόλαυση να κάθεσαι στον καναπέ σου με την 55άρα μπροστά. Win win η TV. Επεξ/σία 27 Φεβρουαρίου από elpenor 1
prefuse Δημοσ. 27 Φεβρουαρίου Δημοσ. 27 Φεβρουαρίου (επεξεργασμένο) 1 hour ago, thanosAIAS said: Τι σχέση έχει το επαγγελματικό μόνιτορ. Εγώ λέω στα παιχνίδια, πχ Baldur's gate 3 η απλή 55άρα QD-OLED που κάνει 1500 ευρώ βγάζει 1500 nits σε 10% παράθυρο και το 32άρι 450 και αυτά προβληματικά. Ξαναλέω μιλάω για video games ΜΟΝΟ σε επαγγελματικο μονιτορ εκανες quote Θάνο, δεν διευκρίνησες τι γράφεις. ειναι θέμα τεχνολογικών δυσκολιων, αλλα και προστασίας του panel σε μικρότερες διαστάσεις οπως 32" ειδες τι σύστημα ψυξης εχει το επαγγελματικό 32" για να αποδώσει 1000 nits? γνωρίζεις τι κατανάλωση ενέργειας έχει; θα ήθελες ενα τέτοιο ογκο στο γραφείο σου οπου κοστίζει οσο ενα ακριβό αυτοκίνητο και ποσα θα δίνεις στο ρεύμα για χρήση 8-10 ωρες (αν αντέξει κιολας..); 1 hour ago, elpenor said: @prefuse 'Εχεις γράψει τόσα πολλά που σε κάποια συμφωνώ απόλυτα, σε κάποια αν καταλαβαίνω καλά διαφωνώ και κάποια δεν τα καταλαβαίνω καν (ίσως φταίει ότι βγήκαν τα φετινά κρασιά στο νησί και είναι πολύ καλή χρονιά!). Εγώ έχω να πω ότι τα monitor/τηλεοράσεις που δεν είναι OLED ή δεν έχουν local dimming δεν μπορώ πλέον να τα χρησιμοποιήσω για media consumption ή gaming, μου φαίνονται σαν "θολά/χαλασμένα". Ακόμα και η σύζυγος μου που δεν ενδιαφέρεται καθόλου τα κατηγοριοποιεί σαν αυτά που δείχνουν καθαρά και τα παλιά που δεν έδειχναν. Οι διαφορές ανάμεσα σε 1200:1 contrast και 3000:1 είναι ασήμαντες ανάμεσα στη διαφορά που έχουν με OLED/Mini LED. Ίσως να υπάρχουν και άλλοι λόγοι, πχ ότι οι VA τηλεοράσεις με 3000:1 είναι budget ενώ τα άλλα ξεκινάνε από mid range και να μην έχει να κάνει μόνο με την τεχνολογία τους. Επίσης πιστεύω ότι οι OLED οθόνες σήμερα (όπως και οι μεγάλες IPS high density ultrawide) είναι παράλογα ακριβές σε σχέση με αυτά που προσφέρουν. Μία 65άρα OLED TV προσφέρει καλύτερη εμπειρία και στο media consumption και στο gaming από ένα παρόμοιας τιμής QD-OLED monitor όσο καλύτερα specs και μετρήσεις και αν έχει το monitor. Το HDR είναι πονεμένη ιστορία, φανταστικό στα παιχνίδια και σε κάποιες ταινίες, εντελώς failed σε άλλες ιδίως χωρίς τα fake boost των DV profile κλπ. Είναι όμως σίγουρα το μέλλον. Εγώ ανυπομονώ να αντικαταστήσω όλα τα monitor μου με OLED, δεν με χαλάει η φωτεινότητα τους ούτε πιστεύω ότι αν είχαν highlights στα διπλά nits θα άλλαζε τόσο το αποτέλεσμα για εμένα, όμως είναι 3 φορές ακριβότερα, τα περισσότερα με πειραγμένο gamma και με άγνωστο lifespan. Deal breaker για εμένα, να πληρώσω δεν έχω πρόβλημα αλλά να νοιώθω ότι παίρνω το αντίστοιχο value. Είναι τώρα σοβαρό gamma αυτό για πανάκριβο monitor... (321URX) απαντησα στο Θανο, με τα λίγα που γνωρίζω καθως δεν ειμαι στην παραγωγή, ισχυουν αυτα που έγραψα παραπάνω. ειχε κάνει και βιντεο ο Vincent γιατι μια 42" κοστίζει το ίδιο με μια 55". αν το ψαξεις θα το βρεις. ειναι σοβαρός αυτος που το μέτρησε και είχε σωστή μεθοδολογία και μετρικά όργανα; ειναι σοβαρή και η εταιρεία που ανέλαβε να φτιάξει το μονιτορ; το calibration το εκανε η εταιρεία που προμηθεύει panel (λογικά ναι) ή αυτος που το συναρμολογεί και το πουλάει; στην συγκεκριμένη περίπτωση η msi. μήπως εχει tier και αυτου του είδους το calibration το δίνει ο προμηθευτής φθηνότερα; ενω άλλα που ασχολείτε με το calibration περισσότερο ειναι για πιο ακριβές σειρές; δεν έχω ιδεα για ολα τα παραπάνω.. αν τα ψάξετε ισως βρείτε κάποια άκρη αλλα πάντα με έγκυρες πηγές και οχι απλά ερώτηση σε AI generated text apps ολα εχουν την χρήση τους, τα OLED δεν ειναι για όλες τις χρήσεις, οπως δεν ειναι και τα IPS. επαγγελματικά reference υπάρχουν και dual layer LCD, και RGB OLED (οχι WOLED) και qd-oled. για όλα τα αλλα που δεν κατάλαβες ρώτας ελεύθερα και εγώ αν ξέρω δεν θα σου απαντήσω, μέχρι να λάβω ενα δείγμα (με δικό μου κόστος) μετά θα μιλάμε την ίδια γλώσσα.. σε πολύ ωραίο μέρος εισαι, να περνάς ομορφα! άσε τα HDR και πιάσε μια φιάλη και φυσικά καλη παρέα! Επεξ/σία 28 Φεβρουαρίου από prefuse 1
prefuse Δημοσ. Σάββατο στις 02:54 μμ Δημοσ. Σάββατο στις 02:54 μμ (επεξεργασμένο) On 27/02/2025 at 22:20, elpenor said: @prefuse Είναι τώρα σοβαρό gamma αυτό για πανάκριβο monitor... (321URX) Το CalMAN προσφέρει δωρεάν εκδόσεις σε κάθε τυχαίο reviewer, με αποτέλεσμα πολλοί να μην μαθαίνουν τη διαδικασία βαθμονόμησης με τον δύσκολο/σωστό τρόπο και να επαναπαύονται στα έτοιμα workflow, τα οποία ακολουθούν βήμα-βήμα οδηγίες. Διχως να κατανοούν τι κάνουν, τι διορθώνουν, πως λειτουργούν και αλληλεπιδρούν ολα αυτά. Οι περισσότεροι από αυτούς δεν κατανοούν βασικές αρχές και δεν ενδιαφέρονται να μάθουν τα στοιχειώδη της επιστήμης των χρωμάτων. Παράλληλα, έχει αποδειχθεί ότι η παλιά μέθοδος βαθμονόμησης ISF δεν εφαρμόζεται σωστά σε σύγχρονα πάνελ όπως OLED και QD-OLED. Επιπλέον, οι περισσότεροι χρησιμοποιούν το AutoCal, το οποίο συχνά χειροτερεύει τα αποτελέσματα. Για παράδειγμα, με manual calibration θα μπορούσαν να εξομαλύνουν την καμπύλη, περιορίζοντας τις αποκλίσεις στα σημεία με έντονες μεταβολές. Το σφάλμα θα παρέμενε, αλλά η απόκλιση δεν θα ήταν τόσο μεγάλη. Ωστόσο, κανείς δεν θα αφιερώσει χρόνο για βελτιώσεις—το review πρέπει να δημοσιευτεί άμεσα, καθώς ήδη ετοιμάζεται το επόμενο. Επομένως, μην περιμένεις πολλά. Αν αυτό που έβαλες είναι out of the box, έχω γράψει αμέτρητες φορές ότι δεν είναι ρεαλιστικό να γίνεται σωστή βαθμονόμηση σε κάθε monitor ξεχωριστά, καθώς κάτι τέτοιο θα εκτόξευε την τιμή. Για παράδειγμα, θεωρείς ακριβό ένα monitor όπως το 321URX που κοστίζει 1000€; Τι θα έλεγες αν το έπαιρνες στα 2000-3000€, αλλά με σωστή βαθμονόμηση και κάποια επιπλέον χαρακτηριστικά; Το “θετικό” είναι ότι επειδή το RTINGS κάνει τις μετρήσεις με τον ίδιο γρήγορο και "πρόχειρο" τρόπο, τουλάχιστον υπάρχει μια σταθερά για σύγκριση. Επεξ/σία Σάββατο στις 09:16 μμ από prefuse
music_lover Δημοσ. Δευτέρα στις 03:18 μμ Δημοσ. Δευτέρα στις 03:18 μμ Στις 27/2/2025 στις 10:20 ΜΜ, elpenor είπε @prefuse 'Εχεις γράψει τόσα πολλά που σε κάποια συμφωνώ απόλυτα, σε κάποια αν καταλαβαίνω καλά διαφωνώ και κάποια δεν τα καταλαβαίνω καν (ίσως φταίει ότι βγήκαν τα φετινά κρασιά στο νησί και είναι πολύ καλή χρονιά!). Εγώ έχω να πω ότι τα monitor/τηλεοράσεις που δεν είναι OLED ή δεν έχουν local dimming δεν μπορώ πλέον να τα χρησιμοποιήσω για media consumption ή gaming, μου φαίνονται σαν "θολά/χαλασμένα". Ακόμα και η σύζυγος μου που δεν ενδιαφέρεται καθόλου τα κατηγοριοποιεί σαν αυτά που δείχνουν καθαρά και τα παλιά που δεν έδειχναν. Οι διαφορές ανάμεσα σε 1200:1 contrast και 3000:1 είναι ασήμαντες ανάμεσα στη διαφορά που έχουν με OLED/Mini LED. Ίσως να υπάρχουν και άλλοι λόγοι, πχ ότι οι VA τηλεοράσεις με 3000:1 είναι budget ενώ τα άλλα ξεκινάνε από mid range και να μην έχει να κάνει μόνο με την τεχνολογία τους. Επίσης πιστεύω ότι οι OLED οθόνες σήμερα (όπως και οι μεγάλες IPS high density ultrawide) είναι παράλογα ακριβές σε σχέση με αυτά που προσφέρουν. Μία 65άρα OLED TV προσφέρει καλύτερη εμπειρία και στο media consumption και στο gaming από ένα παρόμοιας τιμής QD-OLED monitor όσο καλύτερα specs και μετρήσεις και αν έχει το monitor. Το HDR είναι πονεμένη ιστορία, φανταστικό στα παιχνίδια και σε κάποιες ταινίες, εντελώς failed σε άλλες ιδίως χωρίς τα fake boost των DV profile κλπ. Είναι όμως σίγουρα το μέλλον. Εγώ ανυπομονώ να αντικαταστήσω όλα τα monitor μου με OLED, δεν με χαλάει η φωτεινότητα τους ούτε πιστεύω ότι αν είχαν highlights στα διπλά nits θα άλλαζε τόσο το αποτέλεσμα για εμένα, όμως είναι 3 φορές ακριβότερα, τα περισσότερα με πειραγμένο gamma και με άγνωστο lifespan. Deal breaker για εμένα, να πληρώσω δεν έχω πρόβλημα αλλά να νοιώθω ότι παίρνω το αντίστοιχο value. Είναι τώρα σοβαρό gamma αυτό για πανάκριβο monitor... (321URX) Έχω ακριβώς την ίδια άποψη με εσένα. Στο δια ταύτα όμως τι κάνουμε σήμερα? Αγοράζουμε μια από τις υπερκοστολογημένες oled οθόνες ή παίρνουμε πάλι μια από τις άθλιες IPS? Αφήνουμε έξω τελείως το θέμα αντοχής τους. Ας πούμε ότι θα αντέξουν χωρίς burn in για 5 έτη. Αφήνουμε έξω και την χαμηλή σχετικά φωτεινότητα. Αρκεί και αυτή που έχουν. Η τιμή όμως στον θεό. Άρα ή τους τα στάζουμε ή πάμε σε IPS glow, HDR της κακιάς ώρας, μαύρα που στην ουσία είναι γκρι κτλ κτλ. Για mini led δεν αναφέρω τίποτα γιατί δεν υπάρχουν ακόμα σοβαρές προτάσεις. Μπρος γκρεμός (για το πορτοφόλι μας) και πίσω ρέμα (για τα κουσούρια των lcd). Και όχι, η λύση πάρε τηλεόραση 42 και άνω δεν είναι εφαρμόσιμη, σε γραφείο θέλουμε να μπεί η οθόνη του pc, όχι στο σαλόνι. Θα στραβωθούμε από το μέγεθος.. 1
thanosAIAS Δημοσ. Δευτέρα στις 10:44 μμ Δημοσ. Δευτέρα στις 10:44 μμ (επεξεργασμένο) 7 ώρες πριν, music_lover είπε Έχω ακριβώς την ίδια άποψη με εσένα. Στο δια ταύτα όμως τι κάνουμε σήμερα? Αγοράζουμε μια από τις υπερκοστολογημένες oled οθόνες ή παίρνουμε πάλι μια από τις άθλιες IPS? Αφήνουμε έξω τελείως το θέμα αντοχής τους. Ας πούμε ότι θα αντέξουν χωρίς burn in για 5 έτη. Αφήνουμε έξω και την χαμηλή σχετικά φωτεινότητα. Αρκεί και αυτή που έχουν. Η τιμή όμως στον θεό. Άρα ή τους τα στάζουμε ή πάμε σε IPS glow, HDR της κακιάς ώρας, μαύρα που στην ουσία είναι γκρι κτλ κτλ. Για mini led δεν αναφέρω τίποτα γιατί δεν υπάρχουν ακόμα σοβαρές προτάσεις. Μπρος γκρεμός (για το πορτοφόλι μας) και πίσω ρέμα (για τα κουσούρια των lcd). Και όχι, η λύση πάρε τηλεόραση 42 και άνω δεν είναι εφαρμόσιμη, σε γραφείο θέλουμε να μπεί η οθόνη του pc, όχι στο σαλόνι. Θα στραβωθούμε από το μέγεθος.. Άν έπρεπε να αγοράσω ΤΩΡΑ, θα έπαιρνα το QD-OLED της MSI με DP 2.1 και θα το πάλευα να το κρατήσω χωρίς burn in όσο μπορώ. Πάντα απο τη σκοπιά του gamer. Παίζει να έπαιρνα και ένα δεύτερο IPS δίπλα για web browser κλπ. Δεν υπάρχει άλλη επιλογή που να σου δίνει αναβάθμιση ουσιαστική, στην Ελλάδα τουλάχιστον. Επεξ/σία Δευτέρα στις 10:44 μμ από thanosAIAS
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα